Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TF5700PVRt - Rapportera fel/önskade funktioner

532 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 March 2008 - 10:12

Magnus G
  • Magnus G
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har en Topfield TF5710PVRt HDMI¨som jag köpte i januari 2008...
Jag har efter ca 4 veckor råkat ut för en hårddisk krasch.. ;) och fått den tillbaka med en ny hårddisk. De hade även installerat nyare Firmware... och nu är den seg som sirap, textningen laggar och ligger helt fel på betalkanalerna samt den kodar om/kanalbyter väldigt långsamt, om den inte uppmanar att sätta in kortet, vilket sitter där det skall med rätt behörighet????
Jag såg tidigare i forumet att ni refererar till att inte uppdatera till version 3.00...

Jag har i dag följande data på min topfield:
Sytem ID: 13436
Loader Version: C1:15
DeviceVeion: v5.3.13
Application Version: TEST-N.2.96
Last uppdate: May 28 2007

Vad jag kan se är det inte v3.00 som är installerad....

jag gick in på Topfields hemsida och där ligger en version enligt nedan:
DeviceVeion: v5.3.16
Application Version: TF-NPTs 2.89
Last uppdate: Feb 26 2007

skall jag uppdatera med den?

Jag kör utan andra program typ mystuff etc utan enbart med det som är "standard"
Jag har Boxer abonemang med alla kanaler... (dyrt och dumt!!!)

tacksam för all hjälp jag kan få!

MVH
Magnus

Postad 04 March 2008 - 10:42

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Skulle gärna få lite hjälp med....

... att sammanställa de fel som ni andra upplevt på era Topfield boxar. Testar just nu en firmware (3.17) och den verkar fungera rätt ok...ännu så länge 8-). EPG-problemet är löst och auto-set klockan verkar fungera igen efter felet i version 3.16. Tyvärr finns felet kvar med att time shift går till live-sändning när en programmerad inspelning startar under tiden du tittar med chase play. (Är dock rapporterat) Likadant så har jag vid 1 tillfälle fått upp den röda rutan med "Sätt i kortet", men som sagt....bara en gång ännu så länge. Vilka andra fel har ni upptäckt i de gamla firmwaren som jag bör/kan testa av på denna versionen? Är det något annat som bör fixas/tillkomma i nästa firmware release?

/SwedXit

Redigerat av Unregistereda681f977, 04 March 2008 - 11:29.

Postad 04 March 2008 - 13:52

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

... att sammanställa de fel som ni andra upplevt på era Topfield boxar. Testar just nu en firmware (3.17) och den verkar fungera rätt ok...ännu så länge 8-). EPG-problemet är löst och auto-set klockan verkar fungera igen efter felet i version 3.16. Tyvärr finns felet kvar med att time shift går till live-sändning när en programmerad inspelning startar under tiden du tittar med chase play. (Är dock rapporterat) Likadant så har jag vid 1 tillfälle fått upp den röda rutan med "Sätt i kortet", men som sagt....bara en gång ännu så länge. Vilka andra fel har ni upptäckt i de gamla firmwaren som jag bör/kan testa av på denna versionen? Är det något annat som bör fixas/tillkomma i nästa firmware release?

/SwedXit

När jag stänger av boxen under tiden den spelar in ett program så stänger boxen av sig helt och bryter även inspelningen. Inte nog med det, den filen som hunnits skapas är även korrupt och man kan alltså inget annat göra med den än att ta bort den (delete). Är inte säker på följande men jag "tror" att detta problem uppkommer endast när du stänger av boxen under en inspelning medans kanalen du tittar på är samma som du spelar in. Om jag slår över till en annan kanal och stänger av boxen så kommer det upp en ruta som säger något i stil med "Pågående inspelning, vill du stänga av boxen. Ja/Nej", varefter man bara låter den stå framme så stänger boxen av sig EFTER inspelat program. Precis som det SKALL vara.

Postad 04 March 2008 - 21:54

d1mag
  • d1mag
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Vilka andra fel har ni upptäckt i de gamla firmwaren som jag bör/kan testa av på denna versionen? Är det något annat som bör fixas/tillkomma i nästa firmware release?

/SwedXit

Skulle du kunna kontrollera ifall de konstiga filnamnen finns kvar? Jag skrev ett inlägg om detta här:
https://www.minhembi...s...=184315&hl=.

1. Det gäller alltså fil-namnen som ibland börjar med ascii-tecken 5 av någon anledning...
2. Kanal-namn börjar också med ascii-tecken 5 när kanal-namnet innehåller svenska tecken. Detta ser man inte i på TV-skärmen, utan enbart från Toppyn's API som vissa TAP's använder sig av.

Vill man tanka ner filer med ftpd-topfield, så måste man ibland ta hänsyn till att det kan vara ett skräp-tecken i filnamnet.
> get film.rec (fungerar allltså inte inte ifall det finns ett skräp-tecken)
> mget ?film.rec (man får istället ladda ner filen med wildcard)
Sorteringen av rec-filerna blir dessutom skruvade... ascii-tecken 5 kommer som sagt före "A" och hamnar alltid först i bokstavsordning.

Om man kör EPG_uploader3.25 i kombination med ToppyWeb märker man de felaktiga kanal-namnen... pga. av att det är svårt att skapa en fungerande config-fil till ToppyWeb. Config-filen måste innehålla Kanal-namn typ "\005SVT2 Västnytt" för att fungera, och det kan vara svårt med många editorer att skapa dessa ascii-tecken. Kan förstå ifall du inte har möjlighet att kolla buggen med kanal-namnet... men det är värt att nämna till Topfield. Deras support/bug-formulär fungerade inte under 2-3 veckor när jag ville rapportera detta.

/Christian

Postad 05 March 2008 - 07:25

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

/SwedXit

När jag stänger av boxen under tiden den spelar in ett program så stänger boxen av sig helt och bryter även inspelningen. Inte nog med det, den filen som hunnits skapas är även korrupt och man kan alltså inget annat göra med den än att ta bort den (delete). Är inte säker på följande men jag "tror" att detta problem uppkommer endast när du stänger av boxen under en inspelning medans kanalen du tittar på är samma som du spelar in. Om jag slår över till en annan kanal och stänger av boxen så kommer det upp en ruta som säger något i stil med "Pågående inspelning, vill du stänga av boxen. Ja/Nej", varefter man bara låter den stå framme så stänger boxen av sig EFTER inspelat program. Precis som det SKALL vara.

Har testat detta och det verkar fungera som det ska. Oavsett vilken kanal jag står på kommer frågan upp.
/SwedXit

Postad 05 March 2008 - 07:34

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Vilka andra fel har ni upptäckt i de gamla firmwaren som jag bör/kan testa av på denna versionen? Är det något annat som bör fixas/tillkomma i nästa firmware release?

/SwedXit

Skulle du kunna kontrollera ifall de konstiga filnamnen finns kvar? Jag skrev ett inlägg om detta här:

1. Det gäller alltså fil-namnen som ibland börjar med ascii-tecken 5 av någon anledning...
2. Kanal-namn börjar också med ascii-tecken 5 när kanal-namnet innehåller svenska tecken. Detta ser man inte i på TV-skärmen, utan enbart från Toppyn's API som vissa TAP's använder sig av.

Vill man tanka ner filer med ftpd-topfield, så måste man ibland ta hänsyn till att det kan vara ett skräp-tecken i filnamnet.
Sorteringen av rec-filerna blir dessutom skruvade... ascii-tecken 5 kommer som sagt före "A" och hamnar alltid först i bokstavsordning.

Om man kör EPG_uploader3.25 i kombination med ToppyWeb märker man de felaktiga kanal-namnen... pga. av att det är svårt att skapa en fungerande config-fil till ToppyWeb. Config-filen måste innehålla Kanal-namn typ "\005SVT2 Västnytt" för att fungera, och det kan vara svårt med många editorer att skapa dessa ascii-tecken. Kan förstå ifall du inte har möjlighet att kolla buggen med kanal-namnet... men det är värt att nämna till Topfield. Deras support/bug-formulär fungerade inte under 2-3 veckor när jag ville rapportera detta.

/Christian

Japp...jag erkänner direkt..jag är trög för jag fattar inte hur jag ska kolla upp detta till dig. Vilken version av TF5700 har du? Tänkte att du kanske har samma som jag och då kan testa med 3.17 själv...(jag kan maila över den)eller beskriva vad jag ska göra igen...med ord för "dummies"..hehe.
/SwedXit

Postad 05 March 2008 - 08:16

d1mag
  • d1mag
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Japp...jag erkänner direkt..jag är trög för jag fattar inte hur jag ska kolla upp detta till dig. Vilken version av TF5700 har du? Tänkte att du kanske har samma som jag och då kan testa med 3.17 själv...(jag kan maila över den)eller beskriva vad jag ska göra igen...med ord för "dummies"..hehe.
/SwedXit

Jag har den vanliga TF5700PVRt utan extra finesser. Skulle kunna testa det för dig (ifall firmware'n passar till min dekoker) så de verkligen fixar de buggar som finns idag.

/Christian

Postad 05 March 2008 - 19:13

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Har testat detta och det verkar fungera som det ska. Oavsett vilken kanal jag står på kommer frågan upp.

Låter lovande ;) Det var en väldigt irriterande liten bugg.

Postad 06 March 2008 - 08:16

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

/SwedXit

/Christian

Detta problem/fel är rapporterat till Topfield och de har konfirmerat det och lämnat det vidare till deras utvecklare. Vet dock inte om/när det kommer fixas.
/SwedXit

Postad 06 March 2008 - 11:34

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Är det någon mer som lagt märke till att timingen på textning (text-TV-textning och DVB-textning) är urusel på Topfield:en om man har en inspelning med sådan text. Vid live-TV funkar allt bra på t.ex Animal Planet och TCM, men spela in samma program och kolla på efteråt, alla textremsor dyker då upp 3-4 sekunder för tidigt. Och det gör dom förstås INTE om man för över filen till datorn och gör om till en DVD, så felet är inte i filen utan i Topfields firmware. Ja, det händer oavsett om man kör några TAPs eller inte.

Detta felet finns fortfarande på fw 3.17 så jag skickade ett nytt meddelande om det igen till Topfield för säkerhet skull. Får väl se om de kommenterar det eller inte....lägger isåfall ut det här.

/SwedXit

Postad 07 March 2008 - 06:29

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Mejlade Topfield frågandes "bli're nån firmware snart?" :) och fick svar att de håller på för fullt med kvalitetstester. Fick även en beta av dem till min HDMI version (TF5700PVRtHDMI_13426_Beta_8301.tfd). Skall trycka in den ikväll och se vad det resulterar i.

Postad 07 March 2008 - 07:30

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Mejlade Topfield frågandes "bli're nån firmware snart?" :) och fick svar att de håller på för fullt med kvalitetstester. Fick även en beta av dem till min HDMI version (TF5700PVRtHDMI_13426_Beta_8301.tfd). Skall trycka in den ikväll och se vad det resulterar i.

Låter fint....berätta gärna på forumet vad dina tester resulterar i. Kan vara bra/kul att jämföra med de beta-fw jag testar. Ska ju enligt Topfield bygga på samma fw i botten och sen bara ett tillägg för HDMI för "din" box.

/SwedXit

Är det någon mer som lagt märke till att timingen på textning (text-TV-textning och DVB-textning) är urusel på Topfield:en om man har en inspelning med sådan text. Vid live-TV funkar allt bra på t.ex Animal Planet och TCM, men spela in samma program och kolla på efteråt, alla textremsor dyker då upp 3-4 sekunder för tidigt. Och det gör dom förstås INTE om man för över filen till datorn och gör om till en DVD, så felet är inte i filen utan i Topfields firmware. Ja, det händer oavsett om man kör några TAPs eller inte.

Detta felet finns fortfarande på fw 3.17 så jag skickade ett nytt meddelande om det igen till Topfield för säkerhet skull. Får väl se om de kommenterar det eller inte....lägger isåfall ut det här.

/SwedXit

Topfield har nu svarat även på detta fel och säger sig nu jobba på det...gissar att de inte är TF57xx de lägger ner allra mest tid på med tanke på alla nya versioner som de släppt.
/SwedXit

Postad 07 March 2008 - 08:01

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Låter fint....berätta gärna på forumet vad dina tester resulterar i. Kan vara bra/kul att jämföra med de beta-fw jag testar. Ska ju enligt Topfield bygga på samma fw i botten och sen bara ett tillägg för HDMI för "din" box.

Gissar på att så borde vara fallet, ja.
Jag efterfrågade även en "change.log" men fick till svar att de inte ville ge ut en sådan förens den officiella releasen. En av rättningarna de kunde bekräfta dock var att EPG's strömmen som gjorde boxen "slö" skulle vara löst (vilket SwedXit redan veriferat).

Postad 07 March 2008 - 08:05

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

...gissar att de inte är TF57xx de lägger ner allra mest tid på med tanke på alla nya versioner som de släppt.
/SwedXit

Huvudet på spiken :)

Del av svar från Topfield:

"...The latest version has been waiting for the quality test,
but it was often shoved in priority by other ungent models..."

Postad 07 March 2008 - 15:46

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Gissar på att så borde vara fallet, ja.
Jag efterfrågade även en "change.log" men fick till svar att de inte ville ge ut en sådan förens den officiella releasen. En av rättningarna de kunde bekräfta dock var att EPG's strömmen som gjorde boxen "slö" skulle vara löst (vilket SwedXit redan veriferat).

Varför inte vänta med en fungerande programvara tills garantin har gått ut för oss pionjärer... Stinker lite tycker jag.
Hoppas verkligen dom publicerar den fungerande firmwaren snart så man kan känna att man kan lita på sin "premium"-box... Missar minst en inspelning i veckan pga EPG-buggen. (OK jag kan hårdkoda timerinspelningarna men CT's i MyStuff är det bästa som hänt sedan färgTVn uppfanns)

Postad 07 March 2008 - 20:20

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen dom publicerar den fungerande firmwaren snart så man kan känna att man kan lita på sin "premium"-box... Missar minst en inspelning i veckan pga EPG-buggen. (OK jag kan hårdkoda timerinspelningarna men CT's i MyStuff är det bästa som hänt sedan färgTVn uppfanns)

Om du har MyStuff och en Internet-anslutning behöver du inte bry dig om den vissna inbyggda EPG:n, eller hur? :D
XMLTV2MEI
/Bosse

Postad 09 March 2008 - 13:47

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Då har man tryckt in beta'n (3.17) i sin box (HDMI versionen). Installationen gick smärtfritt och allt verkar som det skall. Nu skall vi köra den ett tag för att se så att allt funkar som det skall. Återkommer när jag vet mer..

Postad 10 March 2008 - 14:56

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Då har man tryckt in beta'n (3.17) i sin box (HDMI versionen). Installationen gick smärtfritt och allt verkar som det skall. Nu skall vi köra den ett tag för att se så att allt funkar som det skall. Återkommer när jag vet mer..

Vilka patchar har du laggt på och hur gör jag för att testa den ;-)

Postad 10 March 2008 - 15:55

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Vilka patchar har du laggt på och hur gör jag för att testa den ;-)

Har inga patchar! PM mig om du vill testa den så skickar jag den när jag kommer hem.

Postad 11 March 2008 - 07:00

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Nu har jag kört i snart två dygn med 3.17 och hittils verkar allt frid och fröjd. EPG strulet är borta, boxen är "snabb" och ingen "sätt i kortet" dialog har ännu dykt opp. Håller tummarna... ;)

Postad 11 March 2008 - 11:41

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Nu har jag kört i snart två dygn med 3.17 och hittils verkar allt frid och fröjd. EPG strulet är borta, boxen är "snabb" och ingen "sätt i kortet" dialog har ännu dykt opp. Håller tummarna... ;)

Fick idag ett svar från Topfield på frågan när de kommer släppa den nya firmwaren till 57xx på deras hemsida. Svaret var....vi vet ännu inte...suck. De har enligt dem själva: "en ###### massa jobb på deras QC avdelning" och hinner helt enkelt inte med, och som vi redan vet är vår box inte prioriterad. Därför fick jag (och även ni andra som har de olika beta-fw (3.17) tillgängliga) lov att sprida dem med förbihållet att informera om att det fortfarande skall betraktas som en beta. De skulle också uppskatta om alla nu som testar den nya firmwaren INTE rapporterar fel som redan är rapporterade. Lös detta genom att först kolla på detta forumet eller maila den som ni fick betan av. Genom att begränsa mängden felrapporter till Topfield (som berör samma fel) får de mindre jobb på QC som torde resultera i en snabbare(mindre långsam)/tidigare release av den färdiga firmwaren. Således är ni välkomna att få den fw jag har, dvs. TF5700PVRt (utan HDMI)3.17.
Frågan är bara hur f-n jag laddar upp den till forumet...jag har inte behörighet? Ni får väl helt enkelt PM:a mig med er mailadress så mailar jag den till er.

/SwedXit

Postad 11 March 2008 - 11:58

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Fick idag ett svar från Topfield på frågan när de kommer släppa den nya firmwaren till 57xx på deras hemsida. Svaret var....vi vet ännu inte...suck. De har enligt dem själva: "en ###### massa jobb på deras QC avdelning" och hinner helt enkelt inte med, och som vi redan vet är vår box inte prioriterad. Därför fick jag (och även ni andra som har de olika beta-fw (3.17) tillgängliga) lov att sprida dem med förbihållet att informera om att det fortfarande skall betraktas som en beta. De skulle också uppskatta om alla nu som testar den nya firmwaren INTE rapporterar fel som redan är rapporterade. Lös detta genom att först kolla på detta forumet eller maila den som ni fick betan av. Genom att begränsa mängden felrapporter till Topfield (som berör samma fel) får de mindre jobb på QC som torde resultera i en snabbare(mindre långsam)/tidigare release av den färdiga firmwaren. Således är ni välkomna att få den fw jag har, dvs. TF5700PVRt (utan HDMI)3.17.
Frågan är bara hur f-n jag laddar upp den till forumet...jag har inte behörighet? Ni får väl helt enkelt PM:a mig med er mailadress så mailar jag den till er.

/SwedXit

Jag bistår gärna med HDMI versionen av 3.17. PM mig mailadressen så skickar jag den.

Postad 11 March 2008 - 12:43

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Jaha, så har jag också fått beta-firmwaren till 5700 HDMI-modellen då... ska trycka in den så snart tillfälle ges och kanske testa de vanligaste nödvändiga patcharna också. Återkommer när jag testat...

Jag har en Topfield TF5710PVRt HDMI¨som jag köpte i januari 2008...
Jag har efter ca 4 veckor råkat ut för en hårddisk krasch.. ;) och fått den tillbaka med en ny hårddisk. De hade även installerat nyare Firmware... och nu är den seg som sirap, textningen laggar och ligger helt fel på betalkanalerna samt den kodar om/kanalbyter väldigt långsamt, om den inte uppmanar att sätta in kortet, vilket sitter där det skall med rätt behörighet????
Jag såg tidigare i forumet att ni refererar till att inte uppdatera till version 3.00...

Jag har i dag följande data på min topfield:
DeviceVeion: v5.3.13
Application Version: TEST-N.2.96
Last uppdate: May 28 2007

Vad jag kan se är det inte v3.00 som är installerad....

jag gick in på Topfields hemsida och där ligger en version enligt nedan:
DeviceVeion: v5.3.16
Application Version: TF-NPTs 2.89
Last uppdate: Feb 26 2007

skall jag uppdatera med den?

Yep, det är definitivt EPG-buggen du ser, då beter sig boxen exakt på det viset.

Så vitt jag kan utröna av vad jag hittar på nätet så introducerades EPG-buggen i och med någon version i 2.9x-serien (Topfield säger att buggen introducerades när de gjorde en ändring Boxer bad dem att göra, ironiskt nog). De finska TF5100 HDMI-boxarna som användes i det svenska täckningsområdet började lida av problemet i och med version 2.94 eller 2.95 tror jag. Eftersom ingen firmware i 2.9x-serien släppts till TF5700 HDMI så har jag inte testat men jag vet att den var kvar i version 3.00 iallafall och att den nu enligt SwedXit ska vara fixad i nyaste betaversionerna (kommer att testa själv så snart jag kan). Icke-HDMI-boxarna har så vitt jag hört aldrig drabbats av problemet.

Mitt råd är att du nedgraderar till 2.89, det är inte säkert att det hjälper (jag har 2.84 på TF5700 HDMI och i den fanns inte buggen iallafall) men det är bättre än att köra med en firmware där buggen bevisligen existerar.
Allra bäst vore att kontakta Topfield och be att få senaste betaversionen för just din boxmodell eftersom det låter som att buggen är fixad i aktuella betaversioner.

Redigerat av DVBgeek, 11 March 2008 - 13:02.

Postad 11 March 2008 - 12:57

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jaha, så har jag också fått beta-firmwaren till 5700 HDMI-modellen då... ska trycka in den så snart tillfälle ges och kanske testa de vanligaste nödvändiga patcharna också. Återkommer när jag testat...

Äntligen är "min" (helt ovetandes) mentor igång med de intressanta testerna....väntar med spänning! ;)

Postad 12 March 2008 - 14:50

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Jaha, så har jag också fått beta-firmwaren till 5700 HDMI-modellen då... ska trycka in den så snart tillfälle ges och kanske testa de vanligaste nödvändiga patcharna också. Återkommer när jag testat..

Har du testat klart ännu? ;)

Postad 12 March 2008 - 16:39

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Jaha, så har jag också fått beta-firmwaren till 5700 HDMI-modellen då... ska trycka in den så snart tillfälle ges

Har du testat klart ännu? :D

Har inte fått tillfälle att installera den ännu (både min box och jag själv är mycket upptagna just för tillfället), men ikväll blir det testa av med HDFW och möjligen några patchar också (efter att jag testat den utan patchar, förstås). ;)

UPDATE:
Nu har jag testat den och jo, den fixar det felet som den ska fixa dvs EPG-harvestern låser inte upp CPU:n längre när den får massvis av data från Boxer. Det är ju positivt. Jag har också testat relevanta patchar: P samt T2-patcharna behöver uppdateras (rapporterat till R2-D2), resten funkar som dom ska. PowerDown 0.74 funkar inte med den här betan men jag har redan gått tillbaka till 2.84 på grund av att Power Restore och Timer-patcharna inte kan appliceras.

Redigerat av DVBgeek, 12 March 2008 - 19:56.

Postad 12 March 2008 - 20:01

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ok...har rapporterat ännu ett fel till Topfield angående TF5700PVRt 3.17 firmware´n. Vet dock att det inte är en "ny" bugg. Hade samma problem i tidigare fw.
Nåja,nog tjafsat... :D problemet jag haft vi några tillfällen är att "DD"-ljudet (dolby digital ljudet) försvunnit och för att få tillbaka ljudet får jag gå till stereo läget och sen tillbaka igen. (Givetvis har jag hela tiden varit på en kanal som sänt i "DD" (SVT1-2).) Undrar nu om det är någon annan som haft samma problem? Finns samma problem i HDMI-versionen?
Har ännu inte fått någon kommentar från Topfield, men borde få det under morgondagen

/SwedXit-avundsjuk på alla med HDMI-utgång på sin box ;)

Postad 12 March 2008 - 20:14

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jaha, så har jag också fått beta-firmwaren till 5700 HDMI-modellen då... ska trycka in den så snart tillfälle ges

Har du testat klart ännu? :D

Har inte fått tillfälle att installera den ännu (både min box och jag själv är mycket upptagna just för tillfället), men ikväll blir det testa av med HDFW och möjligen några patchar också (efter att jag testat den utan patchar, förstås). ;)

UPDATE:
Nu har jag testat den och jo, den fixar det felet som den ska fixa dvs EPG-harvestern låser inte upp CPU:n längre när den får massvis av data från Boxer. Det är ju positivt. Jag har också testat relevanta patchar: P samt T2-patcharna behöver uppdateras (rapporterat till R2-D2), resten funkar som dom ska. PowerDown 0.74 funkar inte med den här betan men jag har redan gått tillbaka till 2.84 på grund av att Power Restore och Timer-patcharna inte kan appliceras.

Säkerligen en dum fråga (men det förvånar väl ingen :D ). Hur vet man (redan) att dessa patchar behövs till denna "nya" firmwaren? Ok..vissa kanske är rätt lätt att kolla, men andra måste man väl vänta och se...om man inte kan läsa koden i den nya fw´n?
/SwedXit-I wish I could..

Postad 13 March 2008 - 07:12

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Nu har Topfield lagt ut 3.17 på sin hemsida:

Update-log:
* The receiver was occasionally malfunctioned at the stream which has lots of EIT data. This is fixed.
* It is possible to select sub-pages at the Teletext screen using the Rewind/Forward button.
* When turning off the power in Standby mode and turning on, the time information is set and bact to Standby mode.

Postad 13 March 2008 - 10:59

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Nu har Topfield lagt ut 3.17 på sin hemsida:

Update-log:
* The receiver was occasionally malfunctioned at the stream which has lots of EIT data. This is fixed.
* It is possible to select sub-pages at the Teletext screen using the Rewind/Forward button.
* When turning off the power in Standby mode and turning on, the time information is set and bact to Standby mode.

Låter som att P-patchen (Power Restore) inte ska behövas längre, då. Hmm... får köra en ny testrunda vid tillfälle (det vore ju positivt, och det är kanske därför PowerDown inte längre funkar också) men jag väntar på att R2-D2 ska bekräfta om T2-patchen fortfarande behövs (det är lite svårt att provocera fram den buggen som T2-patchen fixar).

Postad 15 March 2008 - 14:56

marpeto
  • marpeto
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Vore bra om någon med kontakter kunde fixa en patch som gör att burken inte letar efter nya kanaler i bakgrunden. Då kunde man rensa bort de kanaler som man inte vill ha med.

Postad 15 March 2008 - 22:22

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Vore bra om någon med kontakter kunde fixa en patch som gör att burken inte letar efter nya kanaler i bakgrunden. Då kunde man rensa bort de kanaler som man inte vill ha med.

Hur skulle man bete sig för att få bort redan inscannade kanaler?
Jag hittar inget sätt att ta bort en sån (jag vill ha bort *SVT2 ABC som har dykt upp som kanal 10000).
Om man bara scannar vissa frekvenser (manuell scanning) så hjälper det inte för *SVT2 ABC finns på samma MUX som alla andra SVT-kanalerna och då kommer den med vare sig man vill eller ej... ;)

Bosse

Postad 16 March 2008 - 13:16

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Jag hittar inget sätt att ta bort en sån (jag vill ha bort *SVT2 ABC som har dykt upp som kanal 10000).
Om man bara scannar vissa frekvenser (manuell scanning) så hjälper det inte för *SVT2 ABC finns på samma MUX som alla andra SVT-kanalerna och då kommer den med vare sig man vill eller ej... :lol:

Bosse

Det finns en TAP som heter Channel Manager, med den kan man ta bort oönskade kanaler. Men på grund av krav från Boxer så kommer ändå kanalerna tillbaka efter ett tag. Bättre då om Topfield hade löst det på samma sätt som Handan och lagt in så man kunde markera oönskade kanaler och helt enkelt dölja dom.

Postad 17 March 2008 - 11:35

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Om man bara scannar vissa frekvenser (manuell scanning) så hjälper det inte för *SVT2 ABC finns på samma MUX som alla andra SVT-kanalerna och då kommer den med vare sig man vill eller ej... :P

Bosse

Det finns en TAP som heter Channel Manager, med den kan man ta bort oönskade kanaler. Men på grund av krav från Boxer så kommer ändå kanalerna tillbaka efter ett tag. Bättre då om Topfield hade löst det på samma sätt som Handan och lagt in så man kunde markera oönskade kanaler och helt enkelt dölja dom.

Räcker det inte med att skapa en favoritlista? Då syns ju bara de kanalerna som du valt in i den och övriga blir ju "dolda". Eller missar jag nåt? ;)
/SwedXit

Postad 17 March 2008 - 11:40

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Räcker det inte med att skapa en favoritlista? Då syns ju bara de kanalerna som du valt in i den och övriga blir ju "dolda". Eller missar jag nåt? :P

Favoritlistorna är inte "genomskinliga" dvs dom uppfattas inte automatiskt av alla TAPs, t.ex får man underhålla sina favoritlistor separat för MyStuff... om jag förstått rätt (har inte satt mig in i det så mycket, har bara undantagit kanalerna jag inte har i min eit2mei.ini så får dom ändå ingen data i MyStuff så dom är lätta att identifiera och hoppa över... ;)

Postad 17 March 2008 - 13:30

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Räcker det inte med att skapa en favoritlista? Då syns ju bara de kanalerna som du valt in i den och övriga blir ju "dolda". Eller missar jag nåt? :P

Favoritlistorna är inte "genomskinliga" dvs dom uppfattas inte automatiskt av alla TAPs, t.ex får man underhålla sina favoritlistor separat för MyStuff... om jag förstått rätt (har inte satt mig in i det så mycket, har bara undantagit kanalerna jag inte har i min eit2mei.ini så får dom ändå ingen data i MyStuff så dom är lätta att identifiera och hoppa över... ;)

Jo precis, tyvärr är det ju inte samma favoritlista som används, men jag har gjort 2 likadana listor, dvs 1 i toppyn´s egna programvara och sedan 1 i My Stuff vilket hos mig resulterat i att jag bara "ser" mina favoriter. Om sen olika TAP´s "fixar" med alla kanalerna så märker jag ju inte det. Finns kanske tillfällen när detta sätt inte fungerar men för mig så har det funkar bra hittills :rolleyes:
/SwedXit

Postad 17 March 2008 - 15:57

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Nu har jag kört i snart två dygn med 3.17 och hittils verkar allt frid och fröjd. EPG strulet är borta, boxen är "snabb" och ingen "sätt i kortet" dialog har ännu dykt opp. Håller tummarna... :P

Har provat 3.17 ca en vecka nu, men nu fick det vara nog. ;)

"Sätt i kortet" dyker fortfarande upp, boxen svarar segt på fjärrkontrollen och ibland så hackar bilden och ljudet - något som jag inte upplevt förut.

Då jag hämtar EPG på internet så bekymras jag inte av EPG-buggen. Den enda fördelen med 3.17 skulle isåfall vara att den klarar av att hämta tiden vid ett strömavbrott, men det är sällsynt i mina trakter så jag klarar mig bra ändå. Patchen för det verkar inte heller funka...

Postad 17 March 2008 - 17:55

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Räcker det inte med att skapa en favoritlista? Då syns ju bara de kanalerna som du valt in i den och övriga blir ju "dolda". Eller missar jag nåt? ;)

Favoritlistorna är inte "genomskinliga" dvs dom uppfattas inte automatiskt av alla TAPs, t.ex får man underhålla sina favoritlistor separat för MyStuff... om jag förstått rätt (har inte satt mig in i det så mycket, har bara undantagit kanalerna jag inte har i min eit2mei.ini så får dom ändå ingen data i MyStuff så dom är lätta att identifiera och hoppa över... :rolleyes:

Jag har gjort en "favoritlista" benämnd Boxer där jag har alla kanaler som jag kan se på.
Men om jag trycker OK-knappen så kommer det upp en "snabbvalsruta" där ALLA inscannade kanalerna är listade! :P
Dvs både den här nya *SVT2 ABC och alla icke abonnerade kanalerna!

Jag skulle vilja ha en lista på OK-knappen som BARA visade de kanaler jag kan se.
Den här "favoritlistan" som jag gjorde verkar man inte ha nån nytta alls av, var ser man den nånstans efter att man har ställt in den?????

/Bosse

Postad 17 March 2008 - 19:32

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Nu har jag kört i snart två dygn med 3.17 och hittils verkar allt frid och fröjd. EPG strulet är borta, boxen är "snabb" och ingen "sätt i kortet" dialog har ännu dykt opp. Håller tummarna... :P

Har provat 3.17 ca en vecka nu, men nu fick det vara nog. ;)

"Sätt i kortet" dyker fortfarande upp, boxen svarar segt på fjärrkontrollen och ibland så hackar bilden och ljudet - något som jag inte upplevt förut.

Då jag hämtar EPG på internet så bekymras jag inte av EPG-buggen. Den enda fördelen med 3.17 skulle isåfall vara att den klarar av att hämta tiden vid ett strömavbrott, men det är sällsynt i mina trakter så jag klarar mig bra ändå. Patchen för det verkar inte heller funka...

F-n vad konstigt...inget av ovanstående har jag märkt av....har du HDMI versionen eller den utan? Undrar om det är så att Topfield har gjort det lätt för sig och bara ändrat i ID-nummret för fw:en så att det är därför det fungerar sämre för vissa box versioner?!

/SwedXit

Postad 17 March 2008 - 19:38

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Favoritlistorna är inte "genomskinliga" dvs dom uppfattas inte automatiskt av alla TAPs, t.ex får man underhålla sina favoritlistor separat för MyStuff... om jag förstått rätt (har inte satt mig in i det så mycket, har bara undantagit kanalerna jag inte har i min eit2mei.ini så får dom ändå ingen data i MyStuff så dom är lätta att identifiera och hoppa över... :rolleyes:

Jag har gjort en "favoritlista" benämnd Boxer där jag har alla kanaler som jag kan se på.
Men om jag trycker OK-knappen så kommer det upp en "snabbvalsruta" där ALLA inscannade kanalerna är listade! :P
Dvs både den här nya *SVT2 ABC och alla icke abonnerade kanalerna!

Jag skulle vilja ha en lista på OK-knappen som BARA visade de kanaler jag kan se.
Den här "favoritlistan" som jag gjorde verkar man inte ha nån nytta alls av, var ser man den nånstans efter att man har ställt in den?????

/Bosse

Ok..då förstår jag ditt problem, men det går alltså att lösa med hjälp av din favoritlista. Det du måste göra efter det att du skapat din "Boxer"-lista är följande:

1. Natta barnen och frun.
2. Hämta ett 6-pack öl.
3. Ta ett par djupa andetag och öppna första ölen.
4. Tryck på knappen "FAV" på fjärren och markera din lista (Boxer).
5. När du nu trycker på "OK"-knappen kommer inte alla kanaler fram utan din favoritlista.
6. Kolla om de sänds nåt naket på tv och fortsätt drick dina öl och njut av din favoritlista
;)

/SwedXit

Postad 17 March 2008 - 19:56

tiso001
  • tiso001
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
I går försvann bla 3:an och 5:an igen....så jag stängde av Toppy, startade den och "nollade" ut alla TAP:s (bl a MyStuff). I Toppys menu raderade jag sedan kanallistan och gjorde först en manuell sökning på Sthlm-Nacka:s kanaler (bor i Huddinge) enl. frekvenstabellen på Teracoms hemsida...och boxen hittade ingenting på varken kanal 56 eller 53. Raderade kanallistan igen och gjorde sedan en autosökning, med samma resultat - ingen 3:a och 5:a bl a. Vad är fel: är det jag, boxen (TF5700PVRt (ej HDMI)) eller Teracom :P

Postad 17 March 2008 - 20:24

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

I går försvann bla 3:an och 5:an igen....så jag stängde av Toppy, startade den och "nollade" ut alla TAP:s (bl a MyStuff). I Toppys menu raderade jag sedan kanallistan och gjorde först en manuell sökning på Sthlm-Nacka:s kanaler (bor i Huddinge) enl. frekvenstabellen på Teracoms hemsida...och boxen hittade ingenting på varken kanal 56 eller 53. Raderade kanallistan igen och gjorde sedan en autosökning, med samma resultat - ingen 3:a och 5:a bl a. Vad är fel: är det jag, boxen (TF5700PVRt (ej HDMI)) eller Teracom :P

Testa med att vrida antennkontakten något. Låter kanske långsökt med jag hade ett liknande problem fast med i mitt fall med frekvensen 4:an låg på samt dess underkanaler (tv400, tv4 plus etc). Kollade man infon på signalen så var det väldigt dåligt, ibland noll. När jag då vred antennsladden lite där den löper in i boxen så blev det bra igen. Det roliga var att det var bara den frekvensen som "stördes" på något sätt, alla andra kanaler visade bra kvalitê. Värt att prova.

Postad 17 March 2008 - 23:04

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Nu har jag kört i snart två dygn med 3.17 och hittils verkar allt frid och fröjd. EPG strulet är borta, boxen är "snabb" och ingen "sätt i kortet" dialog har ännu dykt opp. Håller tummarna... :)

Har provat 3.17 ca en vecka nu, men nu fick det vara nog. :)

Jag håller med. Sätt i kortet uppkommer fortfarande. Jag har en inspelning som jag tittat igenom till fullo. Nu när jag startade den, så fick jag också "Sätt i kortet". Hmm. Men det som stör mig mest är som att man måste trycka på varje knapp på fjärrkontrollen två ggr. Frugan som först körde boxen efter att jag uppdaterade till 3.17, sprang i väg efter nya batterier till fjärrkontrollen. Det är precis som batterierna är på väg att ta slut. Fortfarande är EPG stundtals konstig. Dvs säga att den hoppar till klockslag som redan har varit då man visar EPG i det läge då man ser flera kanaler samtidigt. Detta stör mig nog mest, och det hade jag hoppas att man hade kommit till rätta med i denna uppdatering.

Funderar snart på att ge upp både Boxer och Toppy, och skaffa något som verkligen fungerar.

/Kjell

Postad 18 March 2008 - 10:37

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Bara en liten vädjan/önskan från viktigpetter ;)

När ni postar problem angående fw 3.17. Ange vilken typ av box ni har och försök beskriva felet så noga som möjligt. Kanske inte alltid så lätt, men försöka kommer man långt med. Se nu inte detta som jag klagar som f-n utan istället underlättar ni felrapporteringen och som förhoppningsvis i slutänden resulterar i en buggfri (knappast troligt) fw. :P

/SwedXit

Nu har jag kört i snart två dygn med 3.17 och hittils verkar allt frid och fröjd. EPG strulet är borta, boxen är "snabb" och ingen "sätt i kortet" dialog har ännu dykt opp. Håller tummarna... :)

Jag håller med. Sätt i kortet uppkommer fortfarande. Jag har en inspelning som jag tittat igenom till fullo. Nu när jag startade den, så fick jag också "Sätt i kortet". Hmm. Men det som stör mig mest är som att man måste trycka på varje knapp på fjärrkontrollen två ggr. Frugan som först körde boxen efter att jag uppdaterade till 3.17, sprang i väg efter nya batterier till fjärrkontrollen. Det är precis som batterierna är på väg att ta slut. Fortfarande är EPG stundtals konstig. Dvs säga att den hoppar till klockslag som redan har varit då man visar EPG i det läge då man ser flera kanaler samtidigt. Detta stör mig nog mest, och det hade jag hoppas att man hade kommit till rätta med i denna uppdatering.

Funderar snart på att ge upp både Boxer och Toppy, och skaffa något som verkligen fungerar.

/Kjell

Det här problemet med fjärren, är det alltid just "2ggr" eller är det bara ibland den strular? Vilken box har du?

/SwedXit

Postad 18 March 2008 - 13:23

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Bara en liten vädjan/önskan från viktigpetter ;)

När ni postar problem angående fw 3.17. Ange vilken typ av box ni har och försök beskriva felet så noga som möjligt. Kanske inte alltid så lätt, men försöka kommer man långt med. Se nu inte detta som jag klagar som f-n utan istället underlättar ni felrapporteringen och som förhoppningsvis i slutänden resulterar i en buggfri (knappast troligt) fw. :P

/SwedXit

/Kjell

Det här problemet med fjärren, är det alltid just "2ggr" eller är det bara ibland den strular? Vilken box har du?

/SwedXit

Oj! Ja just det :-) Det var väl för sent på kvällen.
Jag har en TF5700PVRt (ej HDMI varianten).

Nja det är inte alltid två ggr. Är man inte inne i någon guide, eller meny, tycker jag nog att fjärrkontrollen fungerar näst intill som den skall. Men det är när man bläddrar igenom någon guide eller meny (nu talar jag alltså om boxens egna menyer och inte någon taps). Trycker man långstamt och jättebestämt så responderar den väl somd en skall. Men trycker man så som man borde kunna gör och så som man alltid gjort, så är det som om man inte har färsta batterier. Den lyder i bland och ibland inte. Man trycker då ännu en gång och brukar den svara. Tror inte (detta måste jag nog testa), att jag behöver trycka tre eller flera ggr. Antingen en gång som man skall eller två ggr.

Jag skall testa detta mer ingående och ge bättre exempel.
Jag kör endast två taps:
eit2mei V7.8m3 och TF5000DisplayV1_51a
Jag kör INTE med någon annan TAP. Nu kanske man kan undra varför jag kör eit2mei om jag inte kör någon annan taps som använder den :-) Men så är det. Jag försöker mig på att skriva ett eget EPG TAP, men den är inte något som ligger i min AutoStart och därför inte igång då jag testade den nya FW. Så nu slipper ni fråga det :-)

/Kjell

Postad 18 March 2008 - 22:12

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Jag har hittat något mycket mer allvarligt. Flera av våra inspelningar har misslyckats. Det som har hänt är att inspelningen har skett på en helt annat kanal. Exempelvis har House och Bygglov visar sig när man skall spela upp dem, inte alls vara House eller Bygglov, utan något helt annat från TV400. Gissa om man har en helt skogstokig fru.

Jag har sedan jag installerade FW V3.17 både startar om boxen, gjort en helt ny kanalsökning. Jag kommer nog att installera en tidigare FW. Som alltid. Jag kommer troligen inte ge mig i kast med att installera någon ny heller. Och förmodligen sälja min Toppy.

TopField TF5700PRVt med FW3.17

/Kjell

Postad 19 March 2008 - 07:06

MiGr
  • MiGr
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag har hittat något mycket mer allvarligt. Flera av våra inspelningar har misslyckats. Det som har hänt är att inspelningen har skett på en helt annat kanal. Exempelvis har House och Bygglov visar sig när man skall spela upp dem, inte alls vara House eller Bygglov, utan något helt annat från TV400. Gissa om man har en helt skogstokig fru.

Jag har sedan jag installerade FW V3.17 både startar om boxen, gjort en helt ny kanalsökning. Jag kommer nog att installera en tidigare FW. Som alltid. Jag kommer troligen inte ge mig i kast med att installera någon ny heller. Och förmodligen sälja min Toppy.

/Kjell

Jag har märkt att när man bytt FW och gjort kanalsökning så kan man behöva göra om/uppdatera redan gjorda programmeringar.
Då har det å andra sidan fungerat helt utan problem !

// Micke

Postad 19 March 2008 - 07:30

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Jag gjorde aldrig någon ny kanalsökning efter att ha tryckt in 3.17. Allt fungerade bra utan att behöva göra det för min del. Jag hade två återkommande inspelningar som låg kvar och dessa verkar funka med. Men jag gissar på att OM man gör en ny kanalsökning så måste man även uppdatera inlagda inspelningar då dessa kanske behöver även få ett uppdaterat kanal ID som "genereras" om vid en kanalsöking.

Postad 19 March 2008 - 08:29

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

/Kjell

Jag har märkt att när man bytt FW och gjort kanalsökning så kan man behöva göra om/uppdatera redan gjorda programmeringar.
Då har det å andra sidan fungerat helt utan problem !

// Micke

Tack för snabbt svar.

Jo men detta är ju helt nya inspelningar. Gjorda i går.
Har bort emot 10 inspelningar, som nu bara är att kasta. Det står rätt namn på inspelningen. Exempelvis Bygglov, men på beskrivningen under står det canadensisk realityserie. Och det är absolut inte bygglov som är inspelat. Logotypen vid uppspelning skvallrar om att det är TV400. Och Bygglov går på TV4. Jag vet inte om TV4 och TV400 ligger på samma Mux och att det är det som är fel. Men hela poängen med inspelningsbar box är ju nu helt borta.

Jag gjorde fler tester i går. Spelade in lite slumpvisa program. Inte ett enda av dem blev riktiga. Jag vet att om man trycker på Rec knappen i ett pågående program, då blir det dock rätt. Annars så går vi via EPG'n och spelar in. Och än så länge använder vi toppyns egna EPG guide.

Plågsamt tröttsamt. Hoppas att Topfield tar detta på fullaste allvar nu.

/Kjell

Postad 19 March 2008 - 08:34

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Jag gjorde aldrig någon ny kanalsökning efter att ha tryckt in 3.17. Allt fungerade bra utan att behöva göra det för min del. Jag hade två återkommande inspelningar som låg kvar och dessa verkar funka med. Men jag gissar på att OM man gör en ny kanalsökning så måste man även uppdatera inlagda inspelningar då dessa kanske behöver även få ett uppdaterat kanal ID som "genereras" om vid en kanalsöking.

Tack för info Kusen.
Du har säkert helt rätt, se mitt svar ovan. Kanalsökningen gjorde jag direkt efter uppdateringen. Och jag hade innan uppgraderingen raderat alla liggade inspelningar. Sedan vet jag att familjen klagade på att inspelningen var kassa några dagar. Men nu har jag även själv undersökt detta och spelat in helt nya program splumvis. Och det som spelas in är inte det som jag valde att spela in. Se mer i ett annat svar ovanför. Tack för all info och hjälp till en grinig gubbe som jag känner mig nu ;-)

/Kjell

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.