Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Ericsson W580

325 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson W580i (Mobiltelefoner) 1 6.12195 (40) Inga priser

Postad 26 August 2007 - 15:50

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Sådär...

Då har 7:ans knapp spruckit på min W580i. :rolleyes:

Och jag som trodde att problemet bara gällde S500i. ;)

Bedrövad....

Kjell

Postad 26 August 2007 - 21:59

povlsen
  • povlsen
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
I vilken situation har knappen gått sönder? (frågar allmänt till alla som drabbats av problemet) känns som att det borde krävas en del kraft för att ha av plasten, min första tanke är att den ju kan gå sönder när man försöker få loss den omöjliga batteriluckan?

Postad 27 August 2007 - 16:26

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

I vilken situation har knappen gått sönder? (frågar allmänt till alla som drabbats av problemet) känns som att det borde krävas en del kraft för att ha av plasten, min första tanke är att den ju kan gå sönder när man försöker få loss den omöjliga batteriluckan?

<{POST_SNAPBACK}>

Vet ej vilken situation den gick sönder, plötsligt var den bara trasig. Inget att göra med luckan dock. får jag spekulera så gissar jag på utnötning, har hunnit skicka 900 sms! har dock aldrig varit med om att en knapp på en mobil gått sönder. Ringde SE idag och som väntat sa dom, skicka in. Påstod också att utbytesknappsatsen skulle vara tåligare. Undrar på vilket sätt, måste ju innebära att dom bytt material då?

mvh,Kjell

Postad 28 August 2007 - 08:50

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vet ej vilken situation den gick sönder, plötsligt var den bara trasig. Inget att göra med luckan dock. får jag spekulera så gissar jag på utnötning, har hunnit skicka 900 sms! har dock aldrig varit med om att en knapp på en mobil gått sönder. Ringde SE idag och som väntat sa dom, skicka in. Påstod också att utbytesknappsatsen skulle vara tåligare. Undrar på vilket sätt, måste ju innebära att dom bytt material då?

mvh,Kjell

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har skickat 2000sms och mina knappar är fortfarande som nya..

Mvh Emme

Postad 28 August 2007 - 09:24

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Wow, det är mer än jag gjort på 12 år och fem mobiler... :)

Postad 28 August 2007 - 10:47

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Wow, det är mer än jag gjort på 12 år och fem mobiler... :o

<{POST_SNAPBACK}>

Wooow :) Om du skulle ha skickat 2000 sms under 12 år så skulle det ha varit 0,45st per dag. Vilket är väldigt lite :S

Postad 28 August 2007 - 12:45

Unregisteredbf2da8d7
  • Unregisteredbf2da8d7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag har haft min W580i nu i en dag ungefär. Är hittils väldigt nöjd med den. Köpte den på Elgiganten direkt i affären och då var det inget strul iaf. Men det verkar väl som den börjat komma in i lite större partier till affärerna nu iaf.

Det enda negativa jag märkt är Bakåt och C knapparna som känns väldigt plastiga. Och knappsatsen är ju ganska liten så man får ändra sin SMS teknik lite. Ska slänga in lite musik nu och testa hur det låter.

/Fredrik

Postad 28 August 2007 - 14:10

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1011 inlägg
  • 0
Vart och köpt denna nu idag på Elgiganten, bokade en så fort jag såg att de fanns inne hos lokala butiken.

Har inte hunnit leka något med den än då den ligger på laddning än, men längtar förväntansfullt.

Ville egentligen vänta tills den kommer i vitt då jag inte alls gillar färgschemat på den som det är nu, tycker grått och ljusblått skär sig lite, men min gamla Z1010 är så fruktansvärt värdelös att jag inte orkar vänta tills den släpps i vitt.

Det enda jag hunnit testa är originallurarna och helt väntat så var de väl ingen direkt höjdare. Tyckte de lät lite dovt och instängt, jämförde med mina EP-630 och de är väl inga direkta referenslurar, men de lät myyycket bättre än originallurarna.

Fördelen är väl att S.E. varit smarta nog att göra mic delen av headsetet så man kan stoppa i valfria 3,5mm stereoplugg lurar där. Så man kan ha hur bra lurar man vill som hörlursdelen i headsetet.

EDIT

Har testat den inbyggda musikspelar funktionen nu. Och jag måste säga att den har riktigt bra ljud, blev faktiskt förvånad. Dock verkar den vara lite ännu känsligare för hur bra lurarna är. Körde normal på EQn och åsikterna nedan är skivna enligt den inställningen.

Började med att testa de medföljande lurarna, som jag tidigare testat mot mina Ep-630 på min E10. Blev en riktigt negativ upplevelse, trodde först att ljudet var så kasst som det blev, iom att jag inte upplevt en lika enorm skillnad, om än märkbar, på min E10.

Bytte till mina Creative Ep-630, och nu hände grejer. Ljudet blev drastiskt förbättrat på alla punkter. Tidigare kändes det bara som billigt boombox ljud, nu blev det lite riktig kvalité på återgivningen.

Testade sist de ytterligare bättre lurarna jag har, Sennheiser HD497, då jag inte orkade ta mina bästa lurar, HD570, då de sitter i datorn. Blev ytterligare bättre, troligen främst eftersom de lurarna är långt bättre än EP-630.

Testade både "Bass" och "Mega Bass" på originallurarna, båda lät fruktansvärt illa, på Ep-630 var "Bass" något mer acceptabelt, medans "Mega Bass" fortfarande bara var total dynga. Testade inte någon av de lägen på HD497, då jag redan kommit fram till att de mest förvrängde ljudet på ett vidrigt sätt.

Så slutsatsen blir att med ett par bättre lurar så är det en riktigt kompetent musikspelare :)

Redigerat av TKvC-SainT, 28 August 2007 - 22:28.

Postad 29 August 2007 - 08:32

aeriks
  • aeriks
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

mvh,Kjell

<{POST_SNAPBACK}>

hoppas utbytesknappsatsen är bättre, min sprack på 4:an över natten, DVS den var hel när jag gick och lade mig när jag vaknade var den sprucken. Vet inte om jag orkar skicka in om den inte är bättre, stör mig inte på sprickan direkt.

Postad 29 August 2007 - 20:44

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

mvh,Kjell

<{POST_SNAPBACK}>

hoppas utbytesknappsatsen är bättre, min sprack på 4:an över natten, DVS den var hel när jag gick och lade mig när jag vaknade var den sprucken. Vet inte om jag orkar skicka in om den inte är bättre, stör mig inte på sprickan direkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det känns ju inte kul att ha den borta i två veckor... Skit tycker jag... Min polare som har en likadan råkade idag ut för samma problem... sjuan sprucken... Tycker det är dåligt av SE att inte gå ut och säga något.... Det här kommer inte att bli kul i längden. Antingen har dom fixat den och då borde ju tidigare sändningar dras in... eller så går det inte att fixa och de mörkar... Trevlig mobil men ångrar verkligen att jag inte väntade och såg.... Utgick från att det var fixat från S500i... Dum som jag var... ;)

K.

Postad 29 August 2007 - 21:08

schullen
  • schullen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Köpte en se w580i till min dotter, fick upp rutan sätt i sim kort. Åkte o bytte telefon. 2:an funkade i ca 1 timme, så kom rutan upp igen, nu har frugan lämnat in den mä.
Läste här när jag kom hem efter en kall mc tur att några av er har tryckt in simkortet med ett gem eller liknande. Hur får ni då ut simkortet.????
Är det verkligen menigen att se tänkt att man ska trycka in simkortet med "våld".
Kom gärna med inlägg.!!!!!!!!!!!!!!!
Tack o hej

Postad 29 August 2007 - 22:01

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Köpte en se w580i till min dotter, fick upp rutan sätt i sim kort. Åkte o bytte telefon. 2:an funkade i ca 1 timme, så kom rutan upp igen, nu har frugan lämnat in den mä.
Läste här när jag kom hem efter en kall mc tur att några av er har tryckt in simkortet med ett gem eller liknande. Hur får ni då ut simkortet.????
Är det verkligen menigen att se tänkt att man ska trycka in simkortet med "våld".
Kom gärna med inlägg.!!!!!!!!!!!!!!!
Tack o hej

<{POST_SNAPBACK}>

Våld och våld , någon med långa naglar eller något långt och smalt fungerar bra.Tror inte det var fel på dem andra telefonerna utan simkortet var väl inte intryckt ordentligt. Det ska liksom klicka till liksom som med memory stick micro och om man vill ta ut det igen (M2 eller simkortet) så är det bara göra det omvända.

Mvh Emme

Postad 29 August 2007 - 22:03

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

mvh,Kjell

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det känns ju inte kul att ha den borta i två veckor... Skit tycker jag... Min polare som har en likadan råkade idag ut för samma problem... sjuan sprucken... Tycker det är dåligt av SE att inte gå ut och säga något.... Det här kommer inte att bli kul i längden. Antingen har dom fixat den och då borde ju tidigare sändningar dras in... eller så går det inte att fixa och de mörkar... Trevlig mobil men ångrar verkligen att jag inte väntade och såg.... Utgick från att det var fixat från S500i... Dum som jag var... ;)

K.

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar bara vara jag som fått tag på ett bra ex utav telefonerna s500i och w580i. Inget fel,glapp eller spruckna knappar här inte och jag är en flitig användare ..

Mvh Emme

Postad 29 August 2007 - 22:07

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1011 inlägg
  • 0
Det är ju som en "fjäder" som trycks in och sen låser i läge, som till minnesstickan. Själv använde jag en nyckel för att trycka in simkortet.

Och nej du behöver det inte för att våldtrycka, utan för att man helt enkelt inte kommer åt med bara fingrarna, eller jag gör då inte det iaf.

Edit. Såg att jag var lite sen ;)

Redigerat av TKvC-SainT, 29 August 2007 - 22:10.

Postad 29 August 2007 - 22:53

aeriks
  • aeriks
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

mvh,Kjell

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det känns ju inte kul att ha den borta i två veckor... Skit tycker jag... Min polare som har en likadan råkade idag ut för samma problem... sjuan sprucken... Tycker det är dåligt av SE att inte gå ut och säga något.... Det här kommer inte att bli kul i längden. Antingen har dom fixat den och då borde ju tidigare sändningar dras in... eller så går det inte att fixa och de mörkar... Trevlig mobil men ångrar verkligen att jag inte väntade och såg.... Utgick från att det var fixat från S500i... Dum som jag var... :D

K.

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar bara vara jag som fått tag på ett bra ex utav telefonerna s500i och w580i. Inget fel,glapp eller spruckna knappar här inte och jag är en flitig användare ..

Mvh Emme

<{POST_SNAPBACK}>

Min fästmö har också ett bra ex av w580i =) vi beställde två på en gång. Mitt exemplar av telefonen har en mindre glapphet i slidefunktionen, men inte så det stör, samt att "C" knappen är stum på nåt vis, men fullt fungerande gillar den faktiskt bättre så än "klickande", och sen då att 4:an sprack.

Hon har ingen glapphet och inga problem alls med sin telefon, så verkligen olika ;)

Postad 30 August 2007 - 07:56

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Är c-knappen stum på alla W580i? Eller var det bara din tro??

Har någon testat löpfunktionerna, stegräkning etc? Ska ge bort en till min fru tänkte jag, som gärna springer....med en gammal mp3-spelare.
W580i'n kanske skulle bli ett jättelyft, just iochmed dessa funktioner?

Redigerat av Spritfest, 30 August 2007 - 07:57.

Postad 30 August 2007 - 16:53

weddan
  • weddan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Köp inte denna telefon! Är inne på telefon nummer TRE.
På mina två första har knappar gått av på mitten, vilket jag tyckt varit mycket irriterande. Då jag nu fått ännu en ny glappar denna extremt mycket när den är "uppskjuten" i slide läget. Något som stör mycket när man trycker på de övre knapparna (inte siffrorna).

Prestandan på telefonen är utmärkt! Den får Högasta betyg, men söker du en mobil med mer kvalitets känsla tycker jag du ska välja en annan. Jag ångrar verkligen mitt köp :)

Redigerat av weddan, 30 August 2007 - 16:56.

Postad 30 August 2007 - 19:49

Agge_
  • Agge_
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Om ni vill ha en mobil med kvalitetskänsla kan jag rekomendera SE K530i! Det är ingen walkmanlur men har musikspelare och 2 mpix kamera. Den är helt underbar, känns otroligt robust och solid. Som en riktig guldklump. Hade 2 st S500 men båda glappade så jag lämnade tillbaka och fick pengarna tillbala (netonnet). De känndes också oerhört plastiga och inte särskilt välbyggda Väntade sedan till K530i släpptes och köpte den nu i söndags. Då hade den precis kommit in till elgiganten, fick be att få känna på den i varuutlämningen för den hade inte kommit som demo-ex än.
Snacka om skillnad i robusthet och känsla. Gör som jag o be att få klämma på den i varuutlämningen. Den är verkligen värd en titt iaf. Med ett par bra hörlurar tror jag inte man märker så stor skillnad i ljudkvalitet heller.

Postad 30 August 2007 - 21:09

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Ni som är missnöjda med byggkvalitén, skulle ni säga att Samsung gör bättre slajdertelefoner?

Jag har en Samsung D500 som är över 2,5 år gammal och slajderfunktionen fungerar lika bra idag som när den var ny. Mycket bra byggkvalité med andra ord! Tyvärr gör Samsung lika dålig mjukvara som dom gör bra hårdvara, så jag hade hoppats på att W580i skulle kunna ersätta min D500.

Postad 31 August 2007 - 07:54

Maijk
  • Maijk
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Kan man på något lätt sätt få på knapplåset när man inte har telefonen utslajdad?

Postad 01 September 2007 - 19:42

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Kan man på något lätt sätt få på knapplåset när man inte har telefonen utslajdad?

<{POST_SNAPBACK}>

Någon mer än jag som har börjat fått märken på den utslide:ade delen? Där kamran sitter? Har börjat fått några spår som syns rätt tydligt och en sk ''grop'' på ena sidan. Måste vara någonting som tar i och specielt på högra sidan.

Mvh Emme

P.s Batteri''locket'' har inte samma färg som resten av telefonen. Inte på min s500i iaf. Det är grönare.. D.s

Postad 01 September 2007 - 19:43

gps_love
  • gps_love
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Kolla här, nu bvörjar bundle-gps-erna dyka upp på auktions-sajterna. Tror du snubben fått den med en P1i :a???? ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif Lär väl komma många liknande snart? Hur många är beredda att dumpa sin?

http://www.tradera.c...px?aid=47375708

joe

Postad 01 September 2007 - 20:10

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Någon mer än jag som har börjat fått märken på den utslide:ade delen? Där kamran sitter? Har börjat fått några spår som syns rätt tydligt och en sk ''grop'' på ena sidan. Måste vara någonting som tar i och specielt på högra sidan.

Mvh Emme

P.s Batteri''locket'' har inte samma färg som resten av telefonen. Inte på min s500i iaf. Det är grönare.. D.s

<{POST_SNAPBACK}>

Samma här, märken på båda sidorna, färgen börjar nötas bort... Ingen vidare kvalitet i denna mobil tyvärr. :wub:

Min kompis har samma problem, färgen bortnött.

Värst är ju ändå spruckna knappar. Nu har hans 4:a också spruckit, 4:an o 7:an alltså.

Rekommenderar INTE denna mobil.

Mvh,Kjell

Redigerat av Brel, 01 September 2007 - 20:11.

Postad 02 September 2007 - 03:02

perperub
  • perperub
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Om ni vill ha en mobil med kvalitetskänsla kan jag rekomendera SE K530i! Det är ingen walkmanlur men har musikspelare och 2 mpix kamera. Den är helt underbar, känns otroligt robust och solid. Som en riktig guldklump. Hade 2 st S500 men båda glappade så jag lämnade tillbaka och fick pengarna tillbala (netonnet). De känndes också oerhört plastiga och inte särskilt välbyggda Väntade sedan till K530i släpptes och köpte den nu i söndags. Då hade den precis kommit in till elgiganten, fick be att få känna på den i varuutlämningen för den hade inte kommit som demo-ex än.
Snacka om skillnad i robusthet och känsla. Gör som jag o be att få klämma på den i varuutlämningen. Den är verkligen värd en titt iaf. Med ett par bra hörlurar tror jag inte man märker så stor skillnad i ljudkvalitet heller.

<{POST_SNAPBACK}>

SE K530i Verkar vara i princip identisk med W580i fuktionsmässigt, den har till och med Walkman (verkar vara samma?) precis som W580i. Dock skiljer de på några funktioner som W580i har som inte K530i har:

- RDS
- Ljus från sidan av luren
- Bättre skärm
- Mega Bass
- Bättre medföljande lurar
- Minneskort medföljer
- Träningsfunktionerna
- Skaka-för-att-byta-låt

Något jag glömt?

För mig som funderat på en W580i lutar det nu istället åt just K530i för att slippa rappel med glappande lucka o.s.v. Tråkigt att så många har problem med sina W580i, den är ju så grymt läcker!

Mvh/Pär

Redigerat av perperub, 02 September 2007 - 03:03.

Postad 02 September 2007 - 09:43

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

För mig som funderat på en W580i lutar det nu istället åt just K530i för att slippa rappel med glappande lucka o.s.v. Tråkigt att så många har problem med sina W580i, den är ju så grymt läcker!

Mvh/Pär

Eller så slår du till på en W 910
Läckrare än 580
Bättre än 530 :wub:

Postad 02 September 2007 - 10:02

Unregisteredbf2da8d7
  • Unregisteredbf2da8d7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Det verkar som jag fått ett bra exempel av W580. Inga spruckna knappar (peppar, peppar!), inget glapp i luckan, inga problem öht faktiskt. Men knapparna på ovansidan är sådär i känslighet men det verkar det vara på alla exemplar. Slidern känns bra och stabil, gkappar ytterst lite längst upp om man har den utdragen. Ihop så är den helt perfekt. Får hoppas SE skärper sig med kvalitén och att det bara är några (okej, ganska många) måndagsexemplar som hittat ut på marknaden.

Underbar telefon om ni frågar mig :wub:

Postad 02 September 2007 - 11:57

bennne_
  • bennne_
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Mvh/Pär

Läckrare än 580
Bättre än 530 :)

<{POST_SNAPBACK}>

Mm den e nice dock dubbelt så dyr och det man får är väl 3G och design jämfört med W580i. Lär iofs vara lite bättre byggd också ;) Men ej värt 2k extra enligt mig.

Redigerat av bennne_, 02 September 2007 - 11:57.

Postad 02 September 2007 - 12:03

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Mvh/Pär

Läckrare än 580
Bättre än 530 :)

<{POST_SNAPBACK}>

Mm den e nice dock dubbelt så dyr och det man får är väl 3G och design jämfört med W580i. Lär iofs vara lite bättre byggd också ;) Men ej värt 2k extra enligt mig.

<{POST_SNAPBACK}>

för mig så är det den stora skärmen och design som skulle avgjort där.

Den lär vara betydligt bättre i byggkvalitet. Man betalar ju nästan dubbelt upp så

Postad 02 September 2007 - 20:35

bennne_
  • bennne_
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
mm såg nu, 2,4" låter iofs rätt schysst!

Postad 03 September 2007 - 09:30

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
w960i låter ju också intressant.Med pekskärm vilket är härligt :P Nästa telefon blir inte en slider iaf.Undrar hur min telefon kommer se ut efter ett halvår på den bakre sidan (där kamran är). Lär ju inte vara särskilt snygg..

Mvh Emme

Postad 03 September 2007 - 20:17

povlsen
  • povlsen
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har också haft "tur" (lite får man förvänta sig) med min lur också inga problem än så länge (peppar, peppar). Vart grymmt förvånad när jag vaknade i söndags morse och såg att det stod att jag gått 11km, sen kom jag på att jag hade varit å röjt på dansgolvet fram till 3 natten innan =) värsta träningspasset!

Rolig lur med sköna funktioner byta låt genom skakning är ett hett partytrick inför packade polare =)

Postad 04 September 2007 - 09:35

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Min telefon har blivit svår att dra ut nu>.<
Ska lämna in den idag. Jäkla dålig kvalite det är ..

Mvh Emme

Postad 04 September 2007 - 10:19

Agge_
  • Agge_
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

SE K530i Verkar vara i princip identisk med W580i fuktionsmässigt, den har till och med Walkman (verkar vara samma?) precis som W580i. Dock skiljer de på några funktioner som W580i har som inte K530i har:

- RDS
- Ljus från sidan av luren
- Bättre skärm
- Mega Bass
- Bättre medföljande lurar
- Minneskort medföljer
- Träningsfunktionerna
- Skaka-för-att-byta-låt

Något jag glömt?

Mvh/Pär

<{POST_SNAPBACK}>

K530i har inte walkman, men "Musikspelaren" är mycket lik Walkman. W580i (och S500i) har bättre upplösning och rätt mycket bättre skärm men jag valde ändå K530i efter två återlämnade S500i med glappig lucka. Byggkvaliteten på K530i känns såå mycket bättre än vad min S500i (W580i är väl i princip samma skal) gjorde. De flesta elektronikkedjor har fått in K530i som demo-ex nu så det är bara att gå in o klämma lite på den:)

Det som är största fördelen med S500i/W580i är den större upplösningen (bättre skärm). Men jag slår ett stort slag för K530i!

Postad 07 September 2007 - 08:37

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Min telefon har blivit normal i slide:rn nu. Var nog någonting som hade fastnat som gjorde att den knappt gick att dra ut men jag har fortfarande fula märken kvar..

Angående knapplås så tryck på avstängningsknappen en gång så får du upp bland annat ljud på/av och knapplås etc

Postad 07 September 2007 - 09:26

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Har precis köpt en W580i och har slagit på den, men när man lyssnar på de medflöjande låtarna, Sunbeamz och Whoopie eller vad de heter, ska man inte kunna skaka luren så den byter låtar??
Händer ju nada.

Redigerat av Spritfest, 07 September 2007 - 09:26.

Postad 07 September 2007 - 09:42

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Har precis köpt en W580i och har slagit på den, men när man lyssnar på de medflöjande låtarna, Sunbeamz och Whoopie eller vad de heter, ska man inte kunna skaka luren så den byter låtar??
Händer ju nada.

<{POST_SNAPBACK}>

vad står det i handboken att man ska göra då?

Postad 07 September 2007 - 09:53

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Starta Walkman-läget, hålla telefonen normalt och skaka.

Jävligt skumt. Stegräknaren är också knepig fattar inte hur den funkar. När jag håller den i handen och går räknar den inte, men när jag har den i bröstyfickan och sen kollar har den räknat...

Redigerat av Spritfest, 07 September 2007 - 09:58.

Postad 07 September 2007 - 10:46

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Starta Walkman-läget, hålla telefonen normalt och skaka.

Jävligt skumt.  Stegräknaren är också knepig fattar inte hur den funkar. När jag håller den i handen och går räknar den inte, men när jag har den i bröstyfickan och sen kollar har den räknat...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har för mig om att man ska hålla in någon knapp för att skakläget ska funka. Eller så har du det väl avstängt i nån meny.

Stegräknaren är ju byggt för att faktiskt känna att du går, håller du i handen så skakar det ju inte. Inget fel, bara fel tänkt

Postad 07 September 2007 - 10:49

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Ok, ska kolla med det där med knappen..

Men en vanlig stegräknare flippar ju siffror om du skakar lite med handen, precis som om du går. Men den här luren funkar inte så, den ökar inte räkningen när man skakar på alla möjliga sätt i handen. Men när den ligger i fickan funkar det.

Magiskt.

Postad 07 September 2007 - 11:30

Unregisteredbf2da8d7
  • Unregisteredbf2da8d7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Stegräknaren verkar ju inte uppdatera hela tiden eller? Känns som den lägger på ett par steg var 20e sekund eller nåt liknande.

För att byta låt genom att skaka var jag tvungen att skapa en spellista. Är det så för er också eller?

Och erkänn att displayen blir mycket skitigare och svårare att göra rent än andra telefoner?

/Fredrik

Postad 07 September 2007 - 12:11

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Det kan nog stämma med spelistan, fick en känsla att man måste skapa en lista först.
Funkar inte de där displayskydden bra som finns att köpa?

Postad 07 September 2007 - 12:12

Unregisteredbf2da8d7
  • Unregisteredbf2da8d7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag har aldrig testat något sådant. Men det var väl folk här i forumet som beställt? Hur blev dom?

Redigerat av Unregisteredbf2da8d7, 07 September 2007 - 12:19.

Postad 07 September 2007 - 18:12

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Jag har också haft "tur" (lite får man förvänta sig) med min lur också inga problem än så länge (peppar, peppar). Vart grymmt förvånad när jag vaknade i söndags morse och såg att det stod att jag gått 11km, sen kom jag på att jag hade varit å röjt på dansgolvet fram till 3 natten innan =) värsta träningspasset!

Rolig lur med sköna funktioner byta låt genom skakning är ett hett partytrick inför packade polare =)

<{POST_SNAPBACK}>

Läser i manualen att stegräknaren nollställer sig själv vid midnatt, så du hade nog haft en jädra fart på fötterna B)

Postad 07 September 2007 - 18:40

Pannkakskungen
  • Pannkakskungen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Mitt displayskydd funkar kanon, väl värt pengarna..

Postad 07 September 2007 - 20:22

bennne_
  • bennne_
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
det bästa borde va att ha stegräknaren i byxfickan då känner den av benet bättre. Sen står det i manualen att den börjar räkna först efter 8 steg. Tycker den funkar bra, går ju att kalibrera ocksåB) Ett tips är att gå till en idrottsplats med löparbanor, ett varv där är ca 400 m och det borde ställa in funktionen hyffsat bra.

Postad 08 September 2007 - 10:01

Unregisteredbf2da8d7
  • Unregisteredbf2da8d7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

det bästa borde va att ha stegräknaren i byxfickan då känner den av benet bättre. Sen står det i manualen att den börjar räkna först efter 8 steg. Tycker den funkar bra, går ju att kalibrera också:D Ett tips är att gå till en idrottsplats med löparbanor, ett varv där är ca 400 m och det borde ställa in funktionen hyffsat bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Det står väl att man ska gå minst 100 meter och det brukar ju vara väldigt bra uppmärkt på löparbanan.

Jag har inte testat löpa med telefonen, funkar det bra med hastighet och sånt eller?

Postad 08 September 2007 - 13:12

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

det bästa borde va att ha stegräknaren i byxfickan då känner den av benet bättre. Sen står det i manualen att den börjar räkna först efter 8 steg. Tycker den funkar bra, går ju att kalibrera också:D Ett tips är att gå till en idrottsplats med löparbanor, ett varv där är ca 400 m och det borde ställa in funktionen hyffsat bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Det står väl att man ska gå minst 100 meter och det brukar ju vara väldigt bra uppmärkt på löparbanan.

Jag har inte testat löpa med telefonen, funkar det bra med hastighet och sånt eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Njae.... Jag har kalibrerat promenadfunktionen och där verkar längden man går stämma rätt bra men jag antar att löpfunktionen använder sig av samma kalibrering och oftast tar man ju längre steg då... Så min 3,2 km runda blev 2,7 km enligt mobilen och hastigheten blev ju inte riktig då heller tyvärr. Vet inte om jag har fattat något fel men det känns som om man får välja om man vill ha gång eller löpning i korrekt mätning...

mvh,Kjell

Postad 11 September 2007 - 16:50

Unregisteredc91a1594
  • Unregisteredc91a1594
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när w580i kommer att släppas i vit version här i Sverige? Ska köpa ny mobil snart så jag undrar hur länge man kan tänkas vänta på den vita version, blir det för länge får det duga med en grå :)

Postad 11 September 2007 - 19:18

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Är det någon som vet när w580i kommer att släppas i vit version här i Sverige? Ska köpa ny mobil snart så jag undrar hur länge man kan tänkas vänta på den vita version, blir det för länge får det duga med en grå :(

<{POST_SNAPBACK}>

Frågan har varit uppe flera gånger i tråden och än har ingen kunnat ge något svar. En person som hade kontaktat Sony Ericsson hade till och med fått till svar att de inte bestämt sig om den skulle komma alls till Sverige, om jag minns rätt (kolla tillbaka om du vill veta mer).

Postad 12 September 2007 - 14:10

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Är det någon som vet när w580i kommer att släppas i vit version här i Sverige? Ska köpa ny mobil snart så jag undrar hur länge man kan tänkas vänta på den vita version, blir det för länge får det duga med en grå :o

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle inte ha köpt w580i eftersom så många har haft problem med sina. Spara undan några tusenlappar extra och köp antingen w910i eller w960i som kommer mot november och framåt. Vad är det som talar emot dem?? :unsure: Det enda är väl priset men det är dem värda.

Mvh Emme

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.