Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Pioneer DV-300/400/600

308 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer DV-300 (DVD-spelare) 1 (0) Inga priser
Pioneer DV-400V (DVD-spelare) 1 8,33 (26) Inga priser
Pioneer DV-600AV (DVD-spelare) 1 8,32 (36) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 13 mars 2008 - 01:48

Fana
  • Fana
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Fick hem den lilla sötnosen idag och har spenderat kvällen med att testa den (och oj vad sent det är, blir segt på jobbet imorgon...). Så här spontant känns det som väl investerade 1788kr (hembiobutiken) - den ger mig bättre bild än min xbox 360 gjorde, via HDMI uppskalat till 720p, svärtan är fin, kontrasten bra, skärpan bra etc. Det är ju inte riktig HD kvalitet men jag har svårt att se att DVD skulle kunna se mycket bättre ut än så här (har säkert fel dock, nybörjare som jag är). Ljudet är också bättre än vad 360'n förmår mata min förstärkare med. Handhavandet är väldigt enkelt, fjärrkontrollen funktionell om än lite lätt oresponsiv (kan iofs vara sunkiga batterier jag fick med). Den spelar allt jag testat hittills - MP3 via skiva och USB och avi filer via skiva och USB. Känns som en mycket komplett mediamaskin, 360'n kommer fortsättningsvis endast att slås på för spel. Surrar lite lätt vid diskspelande men har man kört med en 360 för film innan är det så gott som ingenting.

Postad 17 mars 2008 - 17:36

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Har laddat ner Håkans v1.2 nu.. men hur installerar man den på DVDn.. Guiden som är på sidan beskriver bara om man har Nero...

Går det att installera med USB minne??

Postad 18 mars 2008 - 19:00

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Har laddat ner Håkans v1.2 nu.. men hur installerar man den på DVDn.. Guiden som är på sidan beskriver bara om man har Nero...

Tror inte att det går med USB-minne, men du kan ju testa.

Jag använde mig av Nero Express när jag brände min skiva. Det gick utmärkt. Du behöver inte bränna en DVD, CD räcker gott.

Nero finns som trial på Neros hemsida.

Postad 26 mars 2008 - 16:52

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

är det för DV-400?
Det finns en 2.0 för DV-400 sedan 24:e Mars.
Numera heter de tydligen "Smash the Mac V2.0"

Postad 29 mars 2008 - 00:33

proban
  • proban
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Enligt Pioneer FAQ så finns det visst en nyare firmware, YGC7C12A. Vad är det för nyheter i denna?

Postad 29 mars 2008 - 14:07

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Enligt Pioneer FAQ så finns det visst en nyare firmware, YGC7C12A. Vad är det för nyheter i denna?

Vad jag sett så finns det ingen som llistat ut det.
Jag har kört den sen den dök upp men kan inte säga att jag märker nån skillnad alls.

Postad 31 mars 2008 - 09:47

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1 202 inlägg
  • 0
Jag köpte en AV600 från Hembiobutiken i slutet av förra veckan och måste säga att jag är otroligt nöjd med vad man får för det förhållandevis ringa priset. Kanonfin bild och ljudet är också bra. Och den tar alla mina brända filmer, även de som min gamla NAD-spelare hade problem med. Jag använder en Pioneer-brännare i datorn, det kanske hjälper en del.

Den låter en del när den startar och söker spår etc. men det stör inte mig alls, tycker bara det är skönt att man hör att något händer när man sitter och väntar! :)

Enda minuset är att jag inte fick några batterier alls till fjärren, men det är ju verkligen en bagatell i sammanhanget.

Postad 31 mars 2008 - 12:29

Pirelli
  • Pirelli
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Enda minuset är att jag inte fick några batterier alls till fjärren, men det är ju verkligen en bagatell i sammanhanget.

Hoppas att du inte slängt kartongen för batterierna sitter instuckna i en av frigolit-bitarna. :)

Postad 31 mars 2008 - 12:58

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1 202 inlägg
  • 0

Hoppas att du inte slängt kartongen för batterierna sitter instuckna i en av frigolit-bitarna. :)

Aha, då ska jag ta en titt till. Tyckte jag letade ganska noga men det är möjligt att jag missade det då. Tack för tipset!

Sparar alltid kartongerna, åtminstone så länge garantin gäller.

Postad 07 april 2008 - 15:11

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Någon som listat ut vad som är nytt i den nya officiella firmwaren?

Postad 08 april 2008 - 21:50

SirLinkan
  • SirLinkan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej!
Har precis fått hem min regionsfria DV-600 från hembio butiken så jag har några "nybörjar frågor":

1) Var hittar man den nya firmwaran? Tittade på pioneers svenska hemsida och där hittade jag inget.

2) Min DV-600 är regionsfri. Kommer det att "sabbas" om jag installerar en ny firmwara? Var hittar jag i sådana fall en fix för att få den regionsfri igen?

Tack för hjälpen!

Postad 09 april 2008 - 06:17

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Hej!
Har precis fått hem min regionsfria DV-600 från hembio butiken så jag har några "nybörjar frågor":

1) Var hittar man den nya firmwaran? Tittade på pioneers svenska hemsida och där hittade jag inget.

2) Min DV-600 är regionsfri. Kommer det att "sabbas" om jag installerar en ny firmwara? Var hittar jag i sådana fall en fix för att få den regionsfri igen?

Tack för hjälpen!

1. www.pioneerfaq.info - men personen som driver denna sida har fått nog och lägger ner (det finns inga länkar längre, dock fungerar http://www.pioneerfaq.info/dv600.php och dess undersidor).

2. Nej. Men skulle det hända så installera ett hackat firmware så kan man välja region igen.

Postad 12 april 2008 - 08:57

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

1. www.pioneerfaq.info - men personen som driver denna sida har fått nog och lägger ner (det finns inga länkar längre, dock fungerar http://www.pioneerfaq.info/dv600.php och dess undersidor).

2. Nej. Men skulle det hända så installera ett hackat firmware så kan man välja region igen.

Uppdatering: PioneerFaq är uppe igen. Dock är åtkomsten till senaste custom f.w. begränsat till de som på något sätt bidragit (ekonomiskt?) till PioneerFaq.

Fråga: Hur mycket "bidrag" (i euro) leder till att man får hämta hem detta firmware? Någon?

Postad 16 april 2008 - 02:13

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Men det är ju själva f*n vad denna spelare (DV-600) ska jä*las!

Uppdaterade för inte så länge sedan till senaste officiella Firmware hurraaa! Spelaren har fungerat klockrent sen dess.
Tills i dag vill säga, Tittade på en film på dagen och stänger av spelaren och lägger fjärren på bordet.
På kvällen så ska jag titta på film och fjärren vägrar att fungera på ett tillfredställande sätt.
Jag får trycka så jag blir blå om fingrarna och har jag tur så reagerar den. (Knapparna på spelaren fungerar lika bra som vanligt.)
Har testat med flera par batterier men inget vill funka. Jag har inte spillt eller kladdat ner fjärren.

Någon som har tips på vad jag kan försöka göra?
Börjar bli redigt trött på denna spelare nu!

Postad 16 april 2008 - 16:54

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Frozen_Plague >> Är det inte bara fjärren som är paj då? Kolla om du kan testan någon annan. Har du ingen gamma liggandes eller någon polare, kollega eller liknande som har en pioneer-dvd du kan kolla med?

Postad 16 april 2008 - 23:15

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Var förbi en butik igår av ren slump och då reade de ut DV600 för endast 1190kr !!!! Regfri dessutom!!! Jag köpte direkt. Den är faktiskt mkt bättre än vad jag förväntade mig av en budget spelare. Bilden via HDMI(och även scart för den delen) på min plasma pioneer 4280 är klockren. Märkte inte så stor skillnad mellan scart och HDMI och inte heller av uppskalningen till 1080p. Den har bra bild oavsett kontakt verkar som men det kan även bero lite på tvn iofs.
Hursomhelst ett mkt bra köp.

Postad 18 april 2008 - 08:44

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Var förbi en butik igår av ren slump och då reade de ut DV600 för endast 1190kr !!!! Regfri dessutom!!! Jag köpte direkt. Den är faktiskt mkt bättre än vad jag förväntade mig av en budget spelare. Bilden via HDMI(och även scart för den delen) på min plasma pioneer 4280 är klockren. Märkte inte så stor skillnad mellan scart och HDMI och inte heller av uppskalningen till 1080p. Den har bra bild oavsett kontakt verkar som men det kan även bero lite på tvn iofs.
Hursomhelst ett mkt bra köp.

Intressant. kanske för att göra plats för de nya modellerna?

DV-310V
Tunn DVD-spelare.
108 MHz / 12-bits video-DAC.
Avspelning av DivX/JPEG/MP3/WMA/MPEG-4 AAC/WMV.
USB-kontakt på fronten.
Virtual Surround Sound.

DV-410V
+ 1080p med HDMI.

DV-610AV
+ DVD-Audio/Video/SACD-spelare
+ DSD-utgång genom HDMI.
+ Inspelning från CD -> USB: Välj bara önskat CD-spår och välj kvalitet för omvandlingen till MP3-format så spelar DVD-spelaren in allting på din USB-sticka.

DV-410V finns redan på Svenska Pioneer siten.
Alla finns med i Vårguiden: http://www.pioneer.e...p;method=inline

Redigerat av rickardl, 18 april 2008 - 09:30.

Postad 18 april 2008 - 11:41

Jön
  • Jön
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag har en dv400 och undrar följande:
Hur installerar man firmwaren på spelaren?
Ladda hem firmwaren, lägg in den på skiva, sätt skivan i spelaren... men sen då?? Sköter spelaren resten av sig själv eller måste man göra något mer?
Sitter på jobbet nu och tänkte vara förberedd när jag kommer hem :)

Postad 18 april 2008 - 12:27

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Jag har en dv400 och undrar följande:
Hur installerar man firmwaren på spelaren?
Ladda hem firmwaren, lägg in den på skiva, sätt skivan i spelaren... men sen då?? Sköter spelaren resten av sig själv eller måste man göra något mer?
Sitter på jobbet nu och tänkte vara förberedd när jag kommer hem :)

I princip, ja. CDn måste ha labeln PIONEER. (det går bra med CD-RW).
Starta spelaren, lägg i CDn, stäng släden, acceptera uppgraderingsfrågan, plocka ur CDn när släden
öpnnas och vänta sedan typ 2-3 minuter när spelaren flashas. Den startar automatiskt om
med default inställningar.
Läs mer på Håkans eminenta sida: http://www.pioneerfa.../burn_guide.php

Redigerat av rickardl, 18 april 2008 - 14:46.

Postad 22 april 2008 - 00:20

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Intressant. kanske för att göra plats för de nya modellerna?

DV-310V
Tunn DVD-spelare.
108 MHz / 12-bits video-DAC.
Avspelning av DivX/JPEG/MP3/WMA/MPEG-4 AAC/WMV.
USB-kontakt på fronten.
Virtual Surround Sound.

DV-410V
+ 1080p med HDMI.

DV-610AV
+ DVD-Audio/Video/SACD-spelare
+ DSD-utgång genom HDMI.
+ Inspelning från CD -> USB: Välj bara önskat CD-spår och välj kvalitet för omvandlingen till MP3-format så spelar DVD-spelaren in allting på din USB-sticka.

DV-410V finns redan på Svenska Pioneer siten.
Alla finns med i Vårguiden: http://www.pioneer.e...p;method=inline

Vad har 610 för nya features som inte 600 har förutom "inspelning från cd->usb". De verkar för övr. identiska.

Postad 25 april 2008 - 10:26

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Vad har 610 för nya features som inte 600 har förutom "inspelning från cd->usb". De verkar för övr. identiska.

Finns ingen sådan info ännu vad jag vet.

Redigerat av rickardl, 25 april 2008 - 10:27.

Postad 27 april 2008 - 21:19

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0
Med Håkans V2.0 firmware så finns möjligheten att enabla Blacker-Than-Black men först trodde
jag att det inte fungerade över HDMI men sen upptäckte jag att om man körde "HDMI Full Range RGB" så
blev det möjligt att se PLUGE fälten. Och idag upptäckte jag att det faktiskt även funkar om man kör
"HDMI Component" om man drar upp Brightness till +1 (eller +2) i spelaren. Det innebär visserligen
att det blir lite för ljust i de övre partierna (Whiter-Than-White) men det gick att justera med
motsvarande sänkning av Contrast i spelaren till -1 (eller -2).

Redigerat av rickardl, 28 april 2008 - 08:47.

Postad 28 april 2008 - 10:59

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Tack för den infon rickardl.

Nu finns bruksanvisningen till DV-310/410

Redigerat av HkanW, 28 april 2008 - 11:00.

Postad 29 april 2008 - 18:30

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Tack för den infon rickardl.

Nu finns bruksanvisningen till DV-310/410

Nån som har koll på skillnaden mellan DV-400 och DV-410?

Det jag sett i manualen är

"DV-410
Det går att lyssna till tvåkanaligt ljud och samtidigt titta på DivX video-/WMV-/JPEG-filer via
USB-uttaget på spelarens frontpanel."

"DV-400
Det går att lyssna till 2-kanaligt ljud och samtidigt titta på JPEG-filer via USB-uttaget på
spelarens frontpanel."

Postad 30 april 2008 - 12:05

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Nån som har koll på skillnaden mellan DV-400 och DV-410?

Det jag sett i manualen är

"DV-410
Det går att lyssna till tvåkanaligt ljud och samtidigt titta på DivX video-/WMV-/JPEG-filer via
USB-uttaget på spelarens frontpanel."

"DV-400
Det går att lyssna till 2-kanaligt ljud och samtidigt titta på JPEG-filer via USB-uttaget på
spelarens frontpanel."

Det verkar som man bara dokumenterat vad de nuvarande (400/600) modellerna redan
klarar idag. Dock fattar jag inte hur de skriver, skall man lyssna på musik och kolla på
en DivX film samtidigt?

Edit: det borde stå ungefär så här:
"Det går att lyssna till tvåkanaligt ljud och samtidigt titta på JPEG-filer eller titta på
DivX video-/WMV via USB-uttaget på spelarens frontpanel."

Redigerat av rickardl, 30 april 2008 - 16:04.

Postad 01 maj 2008 - 18:02

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag har en Pioneer DV-400 silver till salu, kolla in min annons :P

Postad 06 maj 2008 - 23:04

spottkobra
  • spottkobra
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Vad skiljer 600:an från 400:an? Skiljer det något i prestanda bild och ljudmässigt?

Postad 08 maj 2008 - 08:43

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Hej på er!

Jag skaffade mig en 600 för några veckor sedan och är väl nöjd med allt den kan göra och hur den presterar rent bild och ljudmässigt men upplever den som fuktansvärt låååååååååååååångsam. Man trycker på powerknappen... det händer ingenting-händer ingenting-händer ingenting-händer ingenting-händer ingenting-händer ingenting-händer ingenting, sedan kommer det någon form av reaktion och meddelande om att spelaren startar/laddar så tar det sin lilla tid. Under den här tiden hinner man trycka på power igen eftersomman tror att det inte "tagit" första gången och då kommer spelaren ihåg det så när den efter mycket om och men startar så dör den med ett "bye" på en gäng. Liknande när man skall läsa in en nya skiva eller plocka ut den. Menyer och sådant är det dock inga problem med.
Dessutom så låter spelaren en hel del. Upplever ni den på samma sätt? Finns det någon man kan göra för snabbare uppstart eller skall man helt enkelt inte stänga av den?

Postad 08 maj 2008 - 10:06

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Det tar ca 11 sekunder tills det står No disc på displayen! Så har det varit på dom senaste modellerna ifrån Pioneer!
Lämnar du den på så stängs den av automatiskt efter 30 minuter inaktivitet!
Det bästa är väl att trycka på On och sedan låta 12 sekunder gå och då e ju spelaren klar för att användas!
Det hade väl varit bra om det kanske hade stått ON eller något liknande när man tryckt på power knappen!

Jag tycker inte min låter!

Om du laddar en CD/DVD skiva med många filer på så tar det tid att scanna dom!

Redigerat av HkanW, 08 maj 2008 - 10:07.

Postad 08 maj 2008 - 14:16

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Men 11 sekunder är ju en evighet i de här sammanhangen! Den här slöheten gör att det är orimligt att använda spelaren som cd-spelare t.ex. Tråkigt. Är alla moderna apparater på det här sättet?

Postad 08 maj 2008 - 16:01

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Men 11 sekunder är ju en evighet i de här sammanhangen! Den här slöheten gör att det är orimligt att använda spelaren som cd-spelare t.ex. Tråkigt. Är alla moderna apparater på det här sättet?

en evighet är det knappast... men klarar man inte av att vänta så bör man inte
skaffa denna spelare. Finns säkert andra som är snabbare.

Postad 09 maj 2008 - 21:18

spottkobra
  • spottkobra
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Spelar både 400 och 600:an AVI filer via USBn?

Postad 11 maj 2008 - 11:09

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Spelar både 400 och 600:an AVI filer via USBn?

Ja

Postad 19 maj 2008 - 21:31

SamsonJR
  • SamsonJR
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Undrar om det går att använda en Ipod 3dje generations nano som extern hdd och spela upp xvid via 600:ans usb?
Btw: har inte uppdaterat spelaren på något sätt

Postad 31 maj 2008 - 00:11

Fana
  • Fana
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Låser den sig några sekunder och fortsätter sedan spela eller låser den sig totalt? Ifall det är det förstnämnda går det väl att leva med då det väl ändå är relativt ovanligt med dylika skivor? Går det inte att titta på dem alls är det ju dock ett problem. Funderade på att beställa en DV-600 idag annars.

Hej!

Bilden hackar och låser sig några sekunder, ungefär som ett extremt långt lagerbyte, för att sedan fortsätta spela filmen. Jag tycker detta är helt oacceptabelt på en ny DVD-spelare och jag har skickat tillbaka mitt exemplar.

Tydligen fick jag också en spelare som inte klarade seamless branching ;) Körde Alien filmerna och den frös hela tiden och tappade sync med ljudet efteråt, samma med The Abyss. Dessutom är den väldigt kännslig för halvkassa discar - spelade just upp Indiana Jones and the Last Crusade, från gamla boxen som reades ut nu, och den började frysa och hacka massor halvvägs igenom filmen. Testade skivan på min xbox360 och där var det små ryck där den fastnade helt men inget som hindrade uppspelningen. Blir väl att skicka tillbaka den. Brukar Hembiobutiken vara svåra att ha och göra med när det gäller sånt här?

Postad 11 juni 2008 - 12:37

Blacklabel
  • Blacklabel
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Är det möjligt att denna spelare inte lirar WAV via USB? För mig fungerar det iaf inte

Postad 13 juni 2008 - 18:29

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Är det möjligt att denna spelare inte lirar WAV via USB? För mig fungerar det iaf inte

Vad jag hade för mig så spelar den inte .WAV alls.

Postad 13 juni 2008 - 19:06

Unregisteredf7c62f0f
  • Unregisteredf7c62f0f
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hjälp någon?
Modell = DV-400V-s
Fråga:1 När jag kör mp3 (fr hård disk Lacie 500 G) är det en viss bit hastighet som det måste vara för att funka ? vissa funkar vissa funkar ej . Vilken hastiget gäller?

Fråga 2: När jag kör film fr hård disk och har ex en säsong av vänner i en mapp så funkar det inte men om jag lägger dom direkt efter varandra så funkar det ?

Jag vill ju ha så att det funkar med en mapp med en ex säsong av vänner det blir ju mkt lättare & snyggare, så hur göra?
MVH Roger

Postad 28 juli 2008 - 16:34

lucifer999
  • lucifer999
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Angående DV-600 firmeware. Är det någon risk att uppgradera till 2.1? Dels vill jag få spelaren att kunna köra .SRT undertext filer (tydligen buggar det innan denna firmeware!), men jag vill inte sabba regionsfriheten som jag har nu. Några tips/råd? Någon som uppgraderat sin spelar till v2.1?

Redigerat av lucifer999, 28 juli 2008 - 16:36.

Postad 02 augusti 2008 - 09:45

lucifer999
  • lucifer999
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
rickardl, det lät ju hightech med bios v2.0 och alla balla benämningar, men blev det någon skillnad rent bildmässigt med blacker than black etc då? Jag menar, är det värt att uppgradera??

Postad 04 augusti 2008 - 22:16

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Angående DV-600 firmeware. Är det någon risk att uppgradera till 2.1? Dels vill jag få spelaren att kunna köra .SRT undertext filer (tydligen buggar det innan denna firmeware!), men jag vill inte sabba regionsfriheten som jag har nu. Några tips/råd? Någon som uppgraderat sin spelar till v2.1?

Jag har iofs inte provat 2.1 själv men den sabbar inte regionsfriheten.
Med 2.0 finns det ett problem som jag märkt och det är inställningen av Contrast i spelaren
nollställs (om man ändrat från 0) vid power on/off.

Postad 04 augusti 2008 - 22:26

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

rickardl, det lät ju hightech med bios v2.0 och alla balla benämningar, men blev det någon skillnad rent bildmässigt med blacker than black etc då? Jag menar, är det värt att uppgradera??

det har mest med inställning av din display att göra, det underlättar att ställa in Brightness på TVn/Projektorn korrekt.
Jag har allt inställt så att video-svart (16) är exakt så svart mina displayer kan visa vilket innebär
att jag inte ser skillnad på 16 och något under 16 (0-15 = Blacker-than-black).
Dvs, minskar jag Brightness på min display ett snäpp så blir skärmen inte svartare men
ökar jag Brightness på min display med ett snäpp så blir skärmen ljusare.
Utan Blacker-Than-Black support i spelaren är det knepigare att veta hur inställningarna funkar.

Redigerat av rickardl, 08 augusti 2008 - 09:32.

Postad 12 augusti 2008 - 13:58

Hugh Munguz
  • Hugh Munguz
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Är det någon som vet någon online-shop som fortfarande säljer 600:an (regionsfri).
Har kollat prisjakt, pricerunner och googlat som fan men hittar den ingenstans. Har kontaktat flera affärer men alla säljer bara 610:an nu och tar ej in 600:an längre.

Tacksam för svar.
/The Munguz

Postad 13 augusti 2008 - 20:48

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Är det någon som vet någon online-shop som fortfarande säljer 600:an (regionsfri).
Har kollat prisjakt, pricerunner och googlat som fan men hittar den ingenstans. Har kontaktat flera affärer men alla säljer bara 610:an nu och tar ej in 600:an längre.

Tacksam för svar.
/The Munguz

Varför inte köpa en 610?

Postad 13 augusti 2008 - 23:28

Hugh Munguz
  • Hugh Munguz
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Varför inte köpa en 610?

Ja det var ju inte mycket till svar på min fråga ;)

Har pluggat på om 600.an , bl.a här och på avforums fetingtråd, och det verkar vara spelaren som skulle passa mig och min TV ypperligt.

610:an är för ny, har inte hittat tillräckligt mycket info om den. Är det samma chip i denna som i 600:an t.ex?
Behöver jag en funktion som låter mig rippa cd till USB-minne? NEJ

Kan jag hitta en 600 köper jag den då istället för en 610? Jepp!
Varför? För att den är "Tried & Tested"

Postad 14 augusti 2008 - 18:55

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Ja det var ju inte mycket till svar på min fråga :(

Har pluggat på om 600.an , bl.a här och på avforums fetingtråd, och det verkar vara spelaren som skulle passa mig och min TV ypperligt.

610:an är för ny, har inte hittat tillräckligt mycket info om den. Är det samma chip i denna som i 600:an t.ex?
Behöver jag en funktion som låter mig rippa cd till USB-minne? NEJ

Kan jag hitta en 600 köper jag den då istället för en 610? Jepp!
Varför? För att den är "Tried & Tested"

det är säkerligen ett liknande chip i 610:an då den nästan är identisk med 600:an.
Men den stora fördelen med att köpa en 610 är att du får en generation nyare firmware i spelaren
som kanske är bättre och som kanske leverar bättre bildkvalitet.

Postad 03 september 2008 - 10:16

Unregistered28808
  • Unregistered28808
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
nån som har haft problem med att se mpeg filer på era dv-400? de syns inte i min ens i filenavigator. Har haft en DV-470 tidigare och har för mig de inte var några problem med den. Har uppgraderat den till StM V2.1 kan de ha nåt med det att göra? sen är de ju rätt konstigt att den inte kan visa hela filnamnet på usbminnet.

Postad 03 september 2008 - 11:44

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

nån som har haft problem med att se mpeg filer på era dv-400? de syns inte i min ens i filenavigator. Har haft en DV-470 tidigare och har för mig de inte var några problem med den. Har uppgraderat den till StM V2.1 kan de ha nåt med det att göra? sen är de ju rätt konstigt att den inte kan visa hela filnamnet på usbminnet.

DV-400/600 understödjer inte mpeg filer via CD/DVD eller USB, varken i orginal eller StM v2.1.
Tyvärr.
Långa filnamn på USB är lite udda, ja. Håkan kunde inte riktigt hitta/fixa den saken tror jag.

Redigerat av rickardl, 03 september 2008 - 11:45.

Postad 08 september 2008 - 17:47

Unregistered28808
  • Unregistered28808
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
de är ju lite kasst. Då blir ju flera skivor man bränt oanvändbara.. Är det samma på 410an? Tycker den kan få för sig å hacka på vissa filmer om de blir för snabb bitrate. Antingen har jag ett slött minne eller så är usbporten inte så snabb.

Postad 13 september 2008 - 13:33

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0
Går det att spela upp AVI filer via USB stick i dessa maskiner?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.