Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung U600

445 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Evo SGH-U600 (Mobiltelefoner) 5 7.756756 (36) Inga priser

Postad 28 June 2007 - 07:29

spegelboll
  • spegelboll
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Fick min blåa U600 igår. Är riktigt nöjd än sålänge, otroligt smal och smidig telefon. Dock det jag stör mig på mest är om man råkar ringa ett nummer så är det ganska bökigt att avsluta samtalet innan någon signal kommer fram. Men i övrigt så fungerar den kanon.
Återkommer med lite bilder ikväll.

Postad 28 June 2007 - 12:21

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Aa!
Om man råkat ringa ett nummer, kan man inte trycka ner samtalet med nedåtlur© utan då måste man låsa upp mobilen! Dets tår ju lås upp när man kopplar ett samtal. Måste man då stänga samtalet genom att stänga eller trycka ner luren?

Postad 28 June 2007 - 13:06

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Aa!
Om man råkat ringa ett nummer, kan man inte trycka ner samtalet med nedåtlur© utan då måste man låsa upp mobilen! Dets tår ju lås upp när man kopplar ett samtal. Måste man då stänga samtalet genom att stänga eller trycka ner luren?

<{POST_SNAPBACK}>

Kom på det själv nu. När du ringer ngn så får du trycka på "i" och sedan lägga på via nedåtlur. Fr på ngt konstigt sätt så är telen låst när man ringer eller kopplar upp ett samtal.

Postad 29 June 2007 - 08:03

spegelboll
  • spegelboll
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Det fungerar lika bra att trycka på "I" sedan på högerknappen ovanför nedåtlur. Anledningen till detta (tror jag iaf) är att då du pratar med någon så minimeras risken att man råkar komma åt någon knapp med kinden t.ex. Men en enkel lösning till detta är att låsa telefonen EFTER det att samtalet har kopplats upp. Dvs. att personen på andra sidan har svarat, får hoppas att dem gör detta till nästa mjukvaruuppdatering.

Postad 29 June 2007 - 13:34

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag undrar över en sak. När jag fick mobil och skulle ladda den första gången så behövdes den bara laddas 1/3, alltså vatt den redan laddad med 2/3.

Sen igår när jag laddade den, batteriet var tomt, "låg batterinivå", så tog det bara ca 2,5 timme och sedan stod det fulladdad! Är detta normalt för er också?

Postad 29 June 2007 - 15:11

spegelboll
  • spegelboll
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Lithium-Jon batterier fungerar så, det bör aldrig laddas ur helt, så tillverkarna skickar batterier med ungefär 40% laddning, vilket batteriet mår bäst av om det inte ska användas på ett tag.
Angående laddningstiden så bör 2.5 timmar vara ganska normalt.
Här kan du läsa mer om Lithium-Jon och hur du ska få bäst livslängd: http://en.wikipedia....ium_ion_battery

Postad 29 June 2007 - 15:23

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Ok. Så du menar att jag inte skall låta batteriet laddas ur så det står "låg batterinivå" då?

Vad menas med att de mår bäst av 40 % laddning? - där på wikipedia (över hur länge de håller sig)

Redigerat av Isaaku, 29 June 2007 - 15:26.

Postad 29 June 2007 - 18:34

spegelboll
  • spegelboll
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nja, står det låg batterinivå så bör du ladda telefonen om du är nära en laddare. Du ska alltså inte låta telefonen laddas ur helt om du sitter nära en laddare. Sen så finns det ju tillfällen då man måste använda allt batteri i telefonen, det är inte så att batteriet förstörs då det händer, men man bör undvika då så gott det går.
Det där med 40% är bara om du inte skall använda telefonen på ett tag. T.ex. om du ska resa bort i 3 månader och du kan inte av någon anledning ta med dig telefonen, då ska batteriet helst vara kring 40% laddat då kommer det att fungera bäst då du kommer tillbaka.

Postad 29 June 2007 - 20:34

star9
  • star9
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Var idag och inhandlade en U600 Kopparfärgad på Expert... Är mkt nöjd än så länge!
Men undrar om det går på nått smidigt sätt och föra över telefonboken från en SE W810??
provade via bluetooth men lyckades inte.

mvh Richard

Postad 29 June 2007 - 22:33

Unregistered16ea03d1
  • Unregistered16ea03d1
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Var idag och inhandlade en U600 Kopparfärgad på Expert... Är mkt nöjd än så länge!
Men undrar om det går på nått smidigt sätt och föra över telefonboken från en SE W810??
provade via bluetooth men lyckades inte.

mvh Richard

<{POST_SNAPBACK}>

Va? Vilken Expertbutik? Jag har beställt från Expert i Falköping, men dom säger att den kopparfärgarde inte finns för leverans förrän tidigast nästa vecka. Beställer dom inte från samma leverantörer alla Expertbutiker?

Postad 30 June 2007 - 06:57

star9
  • star9
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Expert Stormarknad i Valbo var det! Kanske är lättast och kopiera alla nummer till sim-kortet bara?

mvh Richard

Postad 30 June 2007 - 11:57

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Ni har pratat mycket om glapp hos telefonen. Jag upplever inget sådant redigt, bara ifall jag har den i ihopfällt-läge: då om jag trycker lite på sidan av den så kan den röra sig ngn millimeter. Men detta känns inte som ngt redigt allvarligt att haka upp sig på!?

Vart brukar det vara glapp på mobilen överlag? Och när ska man reklamera isåfall (vilken grad av glapp)?

Postad 30 June 2007 - 19:29

Unregistered16ea03d1
  • Unregistered16ea03d1
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Ni har pratat mycket om glapp hos telefonen. Jag upplever inget sådant redigt, bara ifall jag har den i ihopfällt-läge: då om jag trycker lite på sidan av den så kan den röra sig ngn millimeter. Men detta känns inte som ngt redigt allvarligt att haka upp sig på!?

Vart brukar det vara glapp på mobilen överlag? Och när ska man reklamera isåfall (vilken grad av glapp)?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl upp till dig...
Om man inte upplever att den glappar, så varför ens bry sig om att reklamera?

Jag var och kände på en för första gången (ny i låda) på Expert och testade glappet och visst, den var ju inte 100% stum som min D500 (som har annan typ av slide och har hållt klockrent i över 2 år), men hade aldrig märkt något om ingen hade nämnt det i tråden här. Ska man ha en mobil som är 100% anpassad efter sina behov så får man tillverka den själv och det tror jag inte många är kapabla till.

Däremot så är det ju mer instressant hur stryktålig mobilen är om man tappar den i betonggolv etc. Jag har en förmåga att vara fumlig :D

Längtar ju tills Samsung pillar ihop en "arbetsmobil", men ändå liten och användarvänlig mobil med U600's egenskaper, då klipper jag till direkt! Tills dess får jag förmodligen hålla mina fumliga fingrar i styr och tänka mig för varje gång jag ska hantera mobilen.

Edit: fantastiskt roligt stavfel, hoppas ingen såg..

Redigerat av Unregistered16ea03d1, 30 June 2007 - 19:44.

Postad 02 July 2007 - 15:08

Duzii
  • Duzii
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hur gör man för att snooza mobilen när larmet ringer, jag avslutar bara alarmet så ringer det inte nån mer gång

Postad 03 July 2007 - 08:29

lajbans
  • lajbans
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Hur gör man för att snooza mobilen när larmet ringer, jag avslutar bara alarmet så ringer det inte nån mer gång

<{POST_SNAPBACK}>

När du ställer in larmet får du välja möjligheten för snooze. Ganska segt att behöva komma ihåg det - samma att den inte kommer ihåg inställningarna för larmet om man avaktiverat det en gång. Då måste man göra alla inställningar igen...

Postad 03 July 2007 - 19:02

wykman
  • wykman
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag undrar en sak, måste låtarna man lägger till i spellistan ligga på telefonminnet?
Jag fixar inte att göra en spellista av alla mina låtar på minneskortet.

Postad 03 July 2007 - 21:20

Unregisteredbf2da8d7
  • Unregisteredbf2da8d7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Tänkte bara höra med er som haft telefonen ett par veckor nu om ni fortfarande är lika nöjda? Har förstått att det kan bli lite glapp i den.

Läste i ett test att den var lite seg i MP3-spelaren och kameran, något ni upplever som väldigt jobbigt?

Postad 03 July 2007 - 23:28

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Jag är fortfarande nöjd. Jag ger den 8/10. Hade den varit liiite mer tight i sliden, spelaren varit lite bättre, sms-editorn något smartare och effektivare, samt att det skulle vara svårare att ringa upp ur lägen där du inte har slagit ett nummer så hade det blivit full pott.
Så länge kameran kan ta såpass bra bilder är det ok för mig att det tar en sekund eller två. Mp3-spelaren är lite seg ja men det stör mest när man försöker byta många låtar i sträck och vill höra vilken det är. Då är det bättre att välja direkt ur spellistan.

Postad 04 July 2007 - 19:58

TechGeek
  • TechGeek
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej, tänkte bara höra ifall någon vet om man kan ändra vilket nummer som ska va standard för en kontakt i telefonboken? Som det är nu så är mobilnummret valt som standard så om du väljer kontakten i telefonboken och trycker på "lur" så rings personens mobilnummer upp. Kan man ändra detta så att en persons hemnummer är standard istället? Nu måste jag gå in på Visa för att se alla nummer jag har sparat.

Postad 05 July 2007 - 13:37

Unregisteredb023ca73
  • Unregisteredb023ca73
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har nu ägt denna telefon i tre dagar, riktigt nöjd hittills. Två fräcka funktioner/egenskaper som jag hoppats ni inte missat:

* Om man kör med animerad bakgrund ändras molnigheten på himmlen i takt med täckningen. Full täckning = klarblå himmel, dålig täckning = molnigt.
* Visitkortsscannern. Finns i kamermenyn. Man tar en bild på ett visitkort som sedan konverteras till poster i telefonboken. Fräckt men kanske begränsad använding.

Är det någon som lyckats ändra den apfula analoga klockan som tycks obligatorisk när man har animerad bakgrund? Enda negativa är väl battertiden som tycks vara ~2 dagar vid medemåttigt användande.

Postad 05 July 2007 - 17:02

dittnamn
  • dittnamn
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
tjena allihop..ja har haft mobilen i typ 2 veckor nu, grymt nöjd..

det är bara en sak som stör mig...när man har en mp3 som ringsignal verkar ljudet från högtalarna riktigt lågt..det e klart som fan men lågt är det...det var ju så mkt snack inann om den hade speciella förstärkare från bang/olufsen..men om jag jämför med min gamla nokia mobil så är ljudet från den högtalren betydligt mkt högre...

ja vene kanske endast min mobil..eller så måste man gå in på någon specifik inställning..eller så är kanske jag som börjar bli döv..

vill gärna höra era åsikter om detta

mvh

Postad 05 July 2007 - 20:06

TechGeek
  • TechGeek
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jo den har ju ICE förstärkare från Bang/Olufssen men det är ju inte direkt HiFi ljud i den. Jag har inte provat att spela upp mp3 i hörlurar men jag har inte stött på många telefoner som kan spela upp en mp3 genom högtalarna och återge det med bra ljud. Det saknas ju totalt bas i de högtalarna.

Man kan ju höja ljudet på ringsignalen om man vill... till slut tycker iaf jag att det blir alldeles för högt. Har vibratorn på och ljudvolymen på 6. Det är lagom för den signalen jag har... inte så att omgivningen blir döva men lagom högt för att man ska höra den.

Postad 06 July 2007 - 08:45

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Tycker inte volymen på ringsignalen är dålig, men irriterande att den är så tyst de första sekunderna.
Är det något som gäller alla telefoner eller är det bara min mupp? Finns det kanske nån inställning jag har missat?

Postad 06 July 2007 - 11:01

Tatt
  • Tatt
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det någon som vet var man får tag på ljud-adapter till den här telefonen? Hittar inte som tillbehör på Samsungs svenska sida... De medföljande lurarna passar inte mina öron alls vilket gör dom helt obrukbara för mig.

En sak till - Någon mer än mig som stör sig på att knappljudet inte går att justera bättre än det gör?
Lägsta volymen på knappljudet är irriterande högt. Anledningen till att jag ens har knappljudet igång är för att få någon feedback ö.h.t. när jag skriver sms. Att sudda-knappen är av touch-typ stör mig rejält, håller man liite för länge på den suddas hela sms'et och att sudda ett flertal tecken i rad är väldigt omständligt då man inte får någon feedback (förutom om man då har knappljudet aktiverat) på hur många ggr man lyckats trycka på c-knappen.

Skulle gärna se att man kunde styra så att enbart touch-knapparna gav ljud ifrån sig och då ett väldigt lågmält sådant.

Att en längre stunds hållande på suddaknappen raderar hela sms'et utan att ens fråga om detta borde också ändras på, hellre då att det fungerar i stil med SE som efter en liten stund börjar radera hela ord i lagom takt.

Så om jag ska sammanfatta, jag ogillar sms'andet med denna telefon... Samsung borde tänka till lite mer där.

Förutom dessa små saker så är jag väldigt nöjd med telefonen!

Ps. För att snooza telefonen måste du dels ha snooze påslaget för larmet, sen är det bara att trycka på volymknappen när den börjar pipa så snoozar den. Ds.

Postad 06 July 2007 - 13:00

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Varför är mp3-spelaren så seg för? När man byter en låt så tar det ca 10 sek innan nästa låt kommer. Är det så för er också (när man har musiken på minneskortet).
Sedan när jag har lagt in videos på minnet så blir det väldigt segt att gå in på den fliken där. Bara jag som har det såhär?

Isaac

Postad 07 July 2007 - 15:34

lajbans
  • lajbans
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Är det någon som vet var man får tag på ljud-adapter till den här telefonen? Hittar inte som tillbehör på Samsungs svenska sida... De medföljande lurarna passar inte mina öron alls vilket gör dom helt obrukbara för mig.

Är denna, http://www.webhallen...od.php?id=62377 - artikelnummret på samsungs hemsida är nå annat.. kör själv med denna + lurarna från min gamla w800. Blir grymt ljud då.
Hade samma problem som dig att de man fick med inte passade i örorna, måste ha testats på en jätte :D

Varför är mp3-spelaren så seg för? När man byter en låt så tar det ca 10 sek innan nästa låt kommer. Är det så för er också (när man har musiken på minneskortet).
Sedan när jag har lagt in videos på minnet så blir det väldigt segt att gå in på den fliken där. Bara jag som har det såhär?

Isaac

Samma fel här, grymt irriterande - testat olika minneskort men samma fel..
Kanske går att lösa med en FW uppdatering om Samsung kommer ut med sådan... Massa andra buggar i mp3-spelaren man stör sig på också.

Postad 08 July 2007 - 13:06

Unregistered36245
  • Unregistered36245
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hur är det med messenger i denna telefon?

Finns det med klient och vilket abonnemang behövs?

Postad 08 July 2007 - 17:23

Terracan88
  • Terracan88
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har haft denhär mobilen i ett par dagar nu, och jag märker att toughknapparna på framsidan är helt mystiska. Helt plötsligt klickar den in sig själv i menyn utan att jag ens varit i närheten, men ibland när jag vill trycka reagerar den inte alls. Har jag fått ett fredagsexemplar där allt är paj eller har flera känt av detta?

Postad 10 July 2007 - 11:36

joney
  • joney
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
E det bara jag som har problem att spela musik från minneskortet i musikspelaren? Musikspelaren vill ej hitta dom? Finns det något sätt att få dem att hitta dom? När jag för över musik från datornmåste jag först överföra till telefonen och sen i telefonen överföra till minneskortet för att musikspelaren ska hitta filerna, om jag överför direkt till minneskortet hittar ej musikspelaren filerna. Sen undrar jag hur man zommar in foton man tagit.

Postad 10 July 2007 - 11:37

joney
  • joney
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hur är det med messenger i denna telefon?

Finns det med klient och vilket abonnemang behövs?

<{POST_SNAPBACK}>

Så där e det nog på min också, men man lär sig efter ett tag.

Postad 10 July 2007 - 16:11

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Jag har haft denhär mobilen i ett par dagar nu, och jag märker att toughknapparna på framsidan är helt mystiska. Helt plötsligt klickar den in sig själv i menyn utan att jag ens varit i närheten, men ibland när jag vill trycka reagerar den inte alls. Har jag fått ett fredagsexemplar där allt är paj eller har flera känt av detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Lustigt, sådär var min u600 de första dagarna, men det verkar ha fixat sig själv. Inga fler spontantryckningar utan att fingrarna ens varit i närheten.

Postad 10 July 2007 - 23:49

joney
  • joney
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Kan någon förklara varför musikspelaren ej vill hitta musik som man sätter in i minneskortet?eller varför man ej kan bläddra mellan låtarna när man lyssnar direkt på minneskortet?!! FRUSTRERANDE!

Postad 11 July 2007 - 10:50

Unregistered3593016d
  • Unregistered3593016d
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
vet någon om denna ljud adapter fungerar till U600?

http://www.24.se/Sho...id=1186&cat=281

Tacksam för svar :)

Postad 11 July 2007 - 10:50

Unregistered3593016d
  • Unregistered3593016d
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
vet någon om denna ljud adapter fungerar till U600?

http://www.24.se/Sho...id=1186&cat=281

Tacksam för svar :)

Postad 11 July 2007 - 15:29

kowalofski
  • kowalofski
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Tänkte bara tillföra min åsikt om denna telefon.

Efter att ha skickat tillbaka min första som var glapp i sliden fick jag i går en ny som känns mycket bra i sliden. inget glapp eller skrapande. vi får se hur länge detta varar. annars är jag mycket nöjd med den här underbart snygga lilla telefonen.

Måste även skriva lite gott om katshing som har utmärkt service. svarar på både telefon och mail snabbt och utförligt. inga bekymmer med reklamationen av min telefon alls. Fick en ny inom några dagar. Och fraktkostnade satte dom in på mitt konto samma dag dom skicka den nya telefonen. Toppen!!!

Postad 11 July 2007 - 16:09

joney
  • joney
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Tänkte bara tillföra min åsikt om denna telefon.

Efter att ha skickat tillbaka min första som var glapp i sliden fick jag i går en ny som känns mycket bra i sliden. inget glapp eller skrapande. vi får se hur länge detta varar. annars är jag mycket nöjd med den här underbart snygga lilla telefonen.

Måste även skriva lite gott om katshing som har utmärkt service. svarar på både telefon och mail snabbt och utförligt. inga bekymmer med reklamationen av min telefon alls. Fick en ny inom några dagar. Och fraktkostnade satte dom in på mitt konto samma dag dom skicka den nya telefonen. Toppen!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Kan inte annat än hålla med. Beställde min från katshing. Hemkört till dörren. Bra uppbyggd hemsida, enkelt att hålla koll på sina ordrar. Supersnabba på att svara på mail, och gör det bra och välförståeligt.
Sen har de jävligt billigt pris på mobiler! :)

Postad 11 July 2007 - 17:27

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Kan någon förklara varför musikspelaren ej vill hitta musik som man sätter in i minneskortet?eller varför man ej kan bläddra mellan låtarna när man lyssnar direkt på minneskortet?!! FRUSTRERANDE!

<{POST_SNAPBACK}>

Att den inte kanske hittar dina låtar kan bero på att den inte klarar att visa mer än 32 tecken för en låt. Så minska artistens eller låtens namn lite. Ta bort onödig info om låten genom att trycka högerklick och egenskaper (avancerat).

Sen när du lyssnar på minneskortet så lyssnar du ju inte genom ngn "musilspelare" utan då är det ju typ som att du bara lyssnar på en låt i taget. Alltså bätttre å lyssna genom musikspelaren!

Postad 11 July 2007 - 17:40

Duzii
  • Duzii
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

E det bara jag som har problem att spela musik från minneskortet i musikspelaren? Musikspelaren vill ej hitta dom? Finns det något sätt att få dem att hitta dom? När jag för över musik från datornmåste jag först överföra till telefonen och sen i telefonen överföra till minneskortet för att musikspelaren ska hitta filerna, om jag överför direkt till minneskortet hittar ej musikspelaren filerna. Sen undrar jag hur man zommar in foton man tagit.

<{POST_SNAPBACK}>

Samma problem. Det går heller inte att bläddra mellan låtarna när man lyssnar ifrån minneskortet. Någon som har en lösning på detta?

Postad 11 July 2007 - 23:44

joney
  • joney
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Samma problem. Det går heller inte att bläddra mellan låtarna när man lyssnar ifrån minneskortet. Någon som har en lösning på detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt. Troligen nån uppdatering är den enda lösningen. Tycker detta är en rejäl miss, enormt klantigt. Men måste ju vara en bugg. Hopppas det kommer någon drivrutin som löser detta snart.

Postad 12 July 2007 - 13:46

lavv
  • lavv
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Någon som har testat att tappa den ett par gånger sådär? Det händer ju alltid förr eller senare..
Nån måste helt enkelt utföra ett drop-test! Reflektioner?

Postad 12 July 2007 - 14:02

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag skrev ett mail till samsung genom dess internettjänst på sin hemsida. Där jag undrade över mp3-spelaren och alarmet (frågade och gav förslag varför mp3n var så seg och varför alarmet ej hördes i tyst läge - vilket jag anser vara de största bristerna). Jag frågade då om när en firmware uppdatering skulle komma. Men har tyvärr inte fått ngt svar än....

Gå in ni med och fråga så kanske de svarar ngn av oss..

Postad 12 July 2007 - 16:23

fivestar81
  • fivestar81
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
ja som sagt det finns ju lite småbuggar,

t.ex. alarmet, slö mp3 spelare, varför kan man inte stänga av den där irreterande grafiken som drar batteri.

sen en annan sak att man inte kan ha ljud/vibb på meddelanden. samtidigt... d suger ju.

Postad 12 July 2007 - 16:56

lavv
  • lavv
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

ja som sagt det finns ju lite småbuggar,

t.ex. alarmet, slö mp3 spelare, varför kan man inte stänga av den där irreterande grafiken som drar batteri.

sen en annan sak att man inte kan ha ljud/vibb på meddelanden. samtidigt... d suger ju.

<{POST_SNAPBACK}>

det där är ju faktiskt rätt så allvarliga fel, dock lätta att lösa som jag ser det..
men man blir lite tveksam.. jag som hade tänkt köpa en så fort lönen kommer

Postad 13 July 2007 - 00:31

Green Hornet
  • Green Hornet
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Jag funderar på att byta min SE 880i mot en U600. Efter att ha läst genom tråden verkar det finnas flera nöjda ex SE användare.

Ni som gått från SE till U600, vad har varit bättre respektive sämre?

Redigerat av Green Hornet, 13 July 2007 - 04:13.

Postad 13 July 2007 - 08:59

lajbans
  • lajbans
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Någon som har testat att tappa den ett par gånger sådär? Det händer ju alltid förr eller senare..
Nån måste helt enkelt utföra ett drop-test! Reflektioner?

<{POST_SNAPBACK}>

Tappat ett par gånger i asfalt och golv, håller än - glappar inte ens i luckan :]
Inga repor heller.

Verkar ganska hållbar - fått stå ut med mycket efter 1månads användning, drinkar,mat & jams har den fått på sig också ;)

/A

Postad 13 July 2007 - 09:43

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jag funderar på att byta min SE 880i mot en U600. Efter att ha läst genom tråden verkar det finnas flera nöjda ex SE användare. 

Ni som gått från SE till U600, vad har varit bättre respektive sämre?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade en SEk750i innan. Det som jag tyckte vatt bättre med SE var nog att den var mkt lättare att använda direkt (men nu när jag vant mig med u600 så känns den likadan i användargränssnittet).
Men SE känns som om de hade tänkt igenom lite mer saker, tex, att man får lägga till vilka filer man själv vill till olika spellistor och att det var ljud trots ljudlöst alarm. Batteritiden var också ngt bättre.

Men jag tycker ändå att min u600 är ett uppköp. Den har vissa väldigt bra funktioner och den har även många funktioner. Kameran är väldigt bra sedan är den väldigt snygg med.

Det är vad man föredrar när man köper en mobil som avgör vad köpet blir så....

Postad 14 July 2007 - 16:49

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Har nyss köpt en U600 men vad är smc centralen? Det går inte att skicka sms utan att det går genom sms central och då fungerar det inte

Postad 15 July 2007 - 13:38

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Har nyss köpt en U600 men vad är smc centralen? Det går inte att skicka sms utan att det går genom sms central och då fungerar det inte

<{POST_SNAPBACK}>

Vad menar du?
"Sms-centralen" finns ju på alla mobiler, det är ju i inställningarna. Där ska du inte in och ändra, det numret som står där är ju det numret som gäller för din operatör. Utan rätt nummer där så funkar det inte att skicka sms.

Postad 15 July 2007 - 14:24

joney
  • joney
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Fan vad denna telefon suger i mediasynpunkt. Nu kan jag inte se mina egna koverterade mp4-filer. När jag ska spela upp min mp4-filer i detta fall simpsons avsnitt så kraschar filmen efter 10 sek, Blir exakt likadant på alla filmer. Filmerna flyter på fin fint när man ska se på datorn. Kan ha att göra med samsung värdelösa minneskort läsare ir nått. Ska byta skiten faktiskt. De är ju helt otroligt att de lyckats göra en sån här värdelös telefon. ALDRIG MER SAMSUNG!

Postad 15 July 2007 - 14:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du har konverterat om filmen med lämplig bitstream åsånt?

Testa annars att dra ner det och även välja sämsta ljudet som går...Du får prova dig fram...

PÅ min P990 så låser filmer sig om man har för höga inställningar...Dra ner fps lite om det går me..

Jag kör dessa världen på min

Video bitrate 1000kbps
25 FPS
Video codec xvid mpeg4-simple
Video resolution 420x240
Audio codec lc-acc
Audio bitrate 96kbps

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.