Är ganska säker på att dom filmerna har rätt upplösning och att telefonen skall ta dom formaten
Om jag minns rätt så var det MP4 format 320x240 , stod att det var till en ipod.
Får dubbelkolla det så det är helt rätt.
Mvh Peter
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
10 relaterade trådar
Postad 09 May 2008 - 09:27
Hejsan!
Är ganska säker på att dom filmerna har rätt upplösning och att telefonen skall ta dom formaten Om jag minns rätt så var det MP4 format 320x240 , stod att det var till en ipod. Får dubbelkolla det så det är helt rätt. Mvh Peter Postad 09 May 2008 - 09:38
Hej igen!
Jag raderade två utav filmerna jag var tveksam till var rätt och då försvann problemet så dom var nog fel då. En fråga till Om man tittar på en film , kan man snabbspola framåt om man vill det? Mvh Peter Postad 10 May 2008 - 21:56
Har haft N82 Black en knapp vecka. Kameran i den tar väldigt suddiga bilder, nån enstaka bild som blir skarp. Det måste vara fel på autofokusen eller har jag totalmissat nåt? Har testat olika metoder men nästan alla bilder blir suddiga.
Bifogar några bilder: Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered1ff325c1, 10 May 2008 - 22:10. Postad 10 May 2008 - 22:29
Ja, det är något som är ordentligt fel med din kamera i mobilen. Är skitnöjd med fotona N82an tar
20080505625.jpg 636.18K
1 Antal nerladdningar
20080426325.jpg 792.94K
1 Antal nerladdningar
Postad 11 May 2008 - 16:11
Jo troligen, men några närbilder jag tagit har blivit bra. Den verkar ha problem att fokusera när inget objekt finns i närheten. Får du bra bilder när du tar liknande de jag la upp? Gör du några speciella inställningar i kameran? Jag har mest kört i autoläget men även landskaps- och närbildsläget. Närbilderna har som sagt blivit bra, men endast ett fåtal andra.
Redigerat av Unregistered1ff325c1, 11 May 2008 - 16:29. Postad 11 May 2008 - 17:19
Ibland kan jag få rött kryss för att den inte hittar fokus, väldigt sällan iofs, och då det är mörkt. Annars hittar den alltis fokus.. Gick ut på baksidan för att knäppa några bilder på träd (blev visst bild på en klädtorken och tulpaner) bara för din skull Bilderna är tagna med autoläge, inget är ändrat ocj jag gick inte ut för att ta fina bilder. Knäppte bara bilder för att visa hur det ska bli utan ansträngning Bifogad fil(er)Redigerat av Mahti, 12 May 2008 - 15:09. Postad 11 May 2008 - 21:54
Ja, det var en fantastisk skillnad! Rött kryss har jag aldrig sett. Hörs det nåt från kameran när den autofokuserar? Min låter enbart när jag trycker ner avfyrarknappen till hälften och fokuserar på så vis. Inte ens då blir bilderna alltid skarpa.
Jag ska skicka tillbaka den i morgon. Surt att vara utan den under tiden bara. Får plocka fram den gamla trotjänaren under tiden. Postad 17 May 2008 - 08:22
Nu har jag fått en ny telefon. Prispress var snabba med att byta ut den
Postad 17 May 2008 - 15:27
en liten fråga. jag har precis bytt från w850i till en n81. kan man spela upp en hel mapp direkt utan att först göra en spellista? på w850 valde man bara "spela upp mapp", finns det något liknande på n81? lite jobbigt med att göra spellistor när man lyssnar på ljudböcker som innehåller 150 filer...
Postad 18 May 2008 - 09:18
Jag har ingen erfarenhet av ljudböcker, men i N82:an så spelar den upp alla filer i en mapp i följd tills man själv avbryter.
Postad 19 May 2008 - 18:22
Är det inte standard med 2gb? Jag fick ivarje fall det till min. Postad 20 May 2008 - 17:23
Jo, men jag plockade ur det gamla innan jag skickade tillbaka mobilen och sen fick ett extra med utbytestelefonen. Bifogar ett par bilder jag tog med den nya som visar på skillnaden i bildkvalite: Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered1ff325c1, 20 May 2008 - 17:28. Postad 21 May 2008 - 21:18
riktigt sugen på en n82:a nu (helst svart) men dock några frågor först
1. går det att ta kort utan slutarljud? går inte på min nya k770 men gick med k750 om man satte på ljudlös med att hålla inne # vilket dög. 2.Hur funkar blixten. Används den automatiskt om det är mörkt eller nått man sätter på själv? 3. är kameradelen bra på att ställa in känsligheten så bilderna inte blir super utfrätta om man tar bild på tex ett ansikte på 50-100cm håll i ett mörkt rum ala partykort. k770n ge oanvändbara bilder med fotolampan på nära håll tyvärr 4.http://www.youtube.com/watch?v=Z-nagV7jvUM stämmer kommentaren att det är fejk eller är det verkligen så bra bild även när det är mörkt? 5: har den automatisk tangentlås? går det byta låt när tangentlåset är låst? iofs planer på att skaffa bra headset med styrfunktion. "Jag har ingen erfarenhet av ljudböcker, men i N82:an så spelar den upp alla filer i en mapp i följd tills man själv avbryter." går det att spela upp dom random? N95 8gb är jävligt läcker å najs med fet skärm men saknar ju blixt och linsskydd...svårt detta vilken jag än väljer så kommer den kännas stor men det får man leva med. bytte från k750 som kändes ok till k770 som känns mkt liten men min bror w890 var ännu mindre =D men storleken är inte allt =) funktioner är =) Grymmt fina bilder som är postade. =))) kommer använda den till att ta rätt mtk kort å lite filmning, ringa lite å sms/mms:a MKT =) ev lite gps samt lyssna på musig någgra ggr i veckan på jobet (8tim). hoppas den passar mig Redigerat av PiZZaMaN, 21 May 2008 - 21:21. Postad 22 May 2008 - 21:05
1. Ja, om du har profil på ljudlös
2. Finns autoläge som känner av om den behövs, du kan även välja på, av och röda ögon 5. Ja, nej - tangentlåset går dock inte på automatiskt när du har musikspelaren framme. Går spela upp random Redigerat av Unregistered1ff325c1, 22 May 2008 - 22:00. Postad 27 May 2008 - 18:05
Någon som har hittat en bra väska till sin N82a?
Vill helst ha en hållare som gör att man kan sätta fast mobilen på armen då man är ute och joggar, använder SportsTracker varje gång och då får den ligga i midjebältet (som är obekvämt då det hoppar och har sig) Postad 29 May 2008 - 23:22
Också nyligen ägare till en N82, här kommer några bilder från mig..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hade K850i förut och jag tycker iaf att N82 tar lite rappare bilder. K850i gjorde också ett bra jobb men N82 verkar vara bättre och framförallt i sämre ljus och inomhus. Men allt det där är ju redan konstaterat i tester m.m Jag gillar formatet och utformningen mkt. Många gnäller över att den är "klumpig" men den känns mindre i fickan än K850 eftersom kanterna är avrundade och den känns lätt. Linsskyddet är GULD värt och det är en fröjd att fota med telefonen. Den är lite fibbligare i menyerna tycker jag men det är ju en vanesak. Lite väl många knapptryckningar ibland och man kan inte förneka att SE har många bra funktioner så sett. Det saknas genvägar för kamerainställningar i N82 när man är i fotoläge samt att kameran alltid startar i läge "AUTO". Det finns ju ett läge för egen inställning av det mesta men det måste man välja varenda gång man skall ta en bild om man är som jag o inte vill fota endast i "auto" Sony Ericsson är mer användarvänlig så sett med knappar signerade till de olika funktionerna man ofta växlar mellan när man fotar. Men jag kan leva med att fibbla lite med det För övrigt så är jag supernöjd, N82 och K850i är bra på lite olika saker helt enkelt Postad 30 May 2008 - 08:10
Mitt batteri brukar räcka helt tillfredställande i min N82a. Men igår så började den säga att "paketdata anslutning aktiv" lite då och då, och mitt batteri räckte inte ens en halv dag!
Vad är detta för skit och hur stänger jag av det? :S Postad 07 June 2008 - 08:14
Nu har jag fibblat en hel del med kameran och lärt mig lite mer om hur den fungerar. Det behövs lite "träning" för att få ut det mesta ur den och kör man bara i "auto" så är det mkt bildkvalité man går miste om har jag märkt.
Skärpan i "auto" står ju på medel men tar man tex landskapsläget så höjs skärpan till max och även så kickar vitbalansläget "soligt" in. Även fokus förändras i landskapsläget till "hel" allt fokuseras och sökrutan försvinner kan man säga.. Iaf, det blir en otrolig skillnad och bilderna verkar även ta lite större plats=mer information i dom. ![]() ![]() ![]() Så numera fotar jag med höjd skärpa och ute så väljer jag vitbalans "soligt". I vissa situationer kan bilderna bli lite mörka men då kan man höja exponeringskompensationen lite 0,5-1,0 brukar funka ganska bra Det är en helt fantastisk lur N82 Postad 07 June 2008 - 11:11
tack för dom tipsen
Postad 09 June 2008 - 17:57
Tjena allihop blev nyligen en ägare till n82 och jag undrar vart ifrån ni tankar alla sköna program som kan man använda till N82:an , sett massa saker som internetbrowser , program som gör menyerna mycket finare , program som gör mobilen lite snabbare osv.
Så upp med alla hemsidor och sköna program som ni rekommenderar även gps program "gratis M.v.H Hadde Postad 09 June 2008 - 18:13
Det bästa programmet jag stoppat in är SportsTracker. Det ger info om din jogging/cykelrunda eller promenad, såsom medelhastighet, rutt mm.
Sen har jag inte riktigt hunnit leta så värst mycket mer Postad 13 June 2008 - 14:59
Nej nu är jag fan trött på att man inte kan stoppa in teman och annat skit i mobilen utan att den klagar på utgånget certifikat eller något annat?
Har Nokia valt att göra detta med flit så man inte kan använda andras program eller finns det en enkel lösning? Postad 14 June 2008 - 08:31
Ingen aning men här hittade jag en massa teman som verkar funka iaf, http://www.everythingn82.com/forum/
Skaffade ett 4GB minneskort också så nu har man lite mer plats, hade lite strul med det 2GB som följer med telefonen och ibland så sabbades bilder och man kunde inte se bilderna i telefonens galleri. Nu verkar det fungera kalas och det nya större minneskortet känns snabbare än det gamla. Postad 14 June 2008 - 09:32
Här hittar du massor matnyttigt som fungerar lika bra till N82. Program, spel, guider mm. mm! http://www.n95an.se/ Som Micke nämnde ovan http://www.everythingn82.com/forum/. Hittat en del schyssta teman där. Kör nu med Fotbolls EM-tema vilket jag gillar skarpt. Snygga ikoner. Viktigt! Stäng av ikonanimering för att alla ikoner skall synas, annars ser du bara originalikonerna. Har även Ferrari Black samt Blueshape-tema inlagda då dessa är bra. Smaken är ju som baken så vill du ha ett gäng mindre estetiska så är ju valet fritt Redigerat av Unregistered1ff325c1, 14 June 2008 - 09:39. Postad 14 June 2008 - 20:56
Hacka luren och installera InstallServer. Problemet heter Symbian Signed och är en säkerhetsprocedur introducerat i alla telefoner som kör Symbian 9.x som OS. Det finns något som heter Open Signed som kan användas men jag hade hellre hackat luren. Symbian Freak har information om hackande och där kan man även installera InstallServer. Enkelt uttryckt går hackandet till på följande sätt: Steg A: Ladda ned HelloCarbide och CapsOn/Off. Kopiera filen Cprofdriver.sisx till telefonens minneskort. 1. Installera HelloCarbide. 2. Installera X-Plore från LCG (filhanterare). 3. Starta X-Plore. 4. Starta HelloCarbide och välj options, menu1. 5. Svara yes och låt programmet avslutas. 6. Växla till X-Plore 7. Kopiera Cprofdriver.sisx till C:\Sys\bin 8. Starta om telefonen och installera CapsOff samt CapsOn. 9. Voila! Telefonen är hackad och CapsOff innebär hackat läge (bara att köra det programmet) medan CapsOn innebär låst läge (ej hackad). Ta det dock försiktigt, ingen kan ta ansvar för detta. Jag har hackat E90, N95 8 GB och E51 utan problem. Postad 15 June 2008 - 11:25
Hej på Er alla!
Så har jag äntligen fått min Nokia N82(svart). Beställde från prispress. Kanon helt enkelt. Hade den hemma på två dagar. Samt ett mycket schysst pris. med vänlig hälsning PeugeotNisse Postad 16 June 2008 - 15:50
Nu har äntligen 16GB sdhc korten nått våra affärer
Fungerar dessa i våra N82or? Kommer det gå långsamt som in i sirapträsket? Falsk alarm, kollade för snabbt.. var inget microSDHC Redigerat av Mahti, 16 June 2008 - 17:02. Postad 22 June 2008 - 18:49
Lite midsommarbilder från den fantastiska kameran, ehh jag menar telefonen
Kanon att ha med sig överallt när man har "glömt" den stora klumpedunskameran Bifogad fil(er)Postad 26 June 2008 - 20:29
Kompisen tvättade sin hoj så jag knäppte en liten bild på HD:n
Bifogad fil(er)Postad 26 June 2008 - 20:36
Har en N82 på väg hem, hoppas få den i morgon.
Har nu en SE P1i. Har tröttnat eftersom det är så klent programutbud till den. Men iaf. här finns det massa program/spel/teman till Symbian telefonerna. Postad 28 June 2008 - 13:24
Har lek med N82:an i ett par timmar nu.
Kanonmobil! Men en sak som stör mig: längst ner i det aktiva vänteläget har jag två ikoner, en stjärna och en pratbubbla som tillhör "Dela online" eller vad programmet/tjänsten heter. Hur får jag bort dom!? Postad 29 June 2008 - 09:10
Vissa av genvägarna kan man ju anpassa iaf under "inställningar/telefon/anpassa/ och aktivt vänteläge" men jag tror inte man kan få bort en del av dem helt.
En lösning är ju att stänga av "Aktivt vänteläge" men då försvinner ju alla från displayen. Någon pratbubbla med "dela online" har iaf inte jag Bifogad fil(er)Postad 02 July 2008 - 18:52
Om du inte orkar hacka telefonen så kan du kolla datumet temat/programmet släppts och ändra telefonens datum/årtal till samma så ska det funka alldeles utmärkt, så brukar jag göra då jag inte vill ta några risker med att hacka min telefon ! ------ Som många här kanske vet så finns det en Accelerometer(osäker på namn och stavning) inbyggt i Nokia N82, N95, N95 8gb m.fl. så det finns många roliga program för lek/spel/nytta(stegräknare o.s.v.) till dom ! En sida som har mycket sånt är http://www.symbian-freak.com/ ! Sen är det även värt att kolla in http://www.mobile9.com/ som samlar program/spel/teman/bilder/ringsignaler, ja i princip allt till alla märken o modeller ! Ursäkta om det blev lite rörigt, är lite vimsig ! MVH // jenkeN P.S. grymt fina bilar du hade fotat Micke prylgalen(Dom andra bilderna också fina, men jag är lite bilgalen) ! Postad 04 July 2008 - 00:38
Kalasbilder =)
Micke Prylgalen; Någon anledning till att du inte kör högre upplösning på bilderna? Har även en fundering: om man tar ett kort i full upplösning och sedan gör om det i tex datorn till tja säg 2mp. Blir kvaliten bättre eller samma som om man skulle tagit kortet i 2mp direkt? Mitt lilla kunnande på området säger att det blir samma kvalitet MEN det känns som om att det blorde kunna blir bättre då man har flera mp att arbeta med. Korten ser kalasbra ut men kör man 100% på dom ser man ju att det är en bit kvar till vanliga kompaktkameror. Hoppas någon fattar vad jag menar =D Ingen som har lagt upp lite filmklipp man kan tanka hem å kika på? gärna både ute och inne vid bra och dåligt ljus samt snabb å sakta panorering =) såg nått klipp på youtube men det kan aldrig ha varit 30fps som väl kameran ..fel av mig...telefonen (=D) ska klara av. Bilden såg oxå väldigt ostabil och svampig ut men sen är det ju fortfarande en mobilkamera... Ps har inte slagit til på någon än..funderar fortfarande på om jag kommer överleva bytet från SE till Nokia.. nokia telefonen jag hade när min SE pajade blev jag vansinnig på ...omöjligt att skriva ett sms normalt å allt var ovant. tryckte fel hela tiden men är ju vanesak... PS sofi på aftonbladet mode kör med N82 =) hon mobilbloggar..ser kalas ut =) http://blogg.aftonbladet.se/22226 Postad 04 July 2008 - 14:22
Jo precis som du säger så ser ju mobilbilder värre och värre ut ju större dom är och jämfört med en "riktig" kamera så har dom en bit kvar.
Om de blir bättre i 2Mp läge har jag ingen aning om men jag tror man missar mer detaljer då. Dock ser jag mobiltelefonen som en lite "nödkamera" och som alltid är med en i fickan. Mobilens bilder avnjuter man bäst just i datorn i lite mindre storlek, kanon för weben m.m men zoomar man dom 100% så blir man snabbt besviken. Här har jag ju mest postat förminskade bilder för att spara plats och för att inte spamma ner forumet för mkt. Jag kan posta lite jämförelsebilder här gentemot min Canon Powershot A640 digitalkamera. Den är nog den bästa kameran jag någonsin haft. Inte jämförbar med en systemkamera kanske men den tar ruskigt fina bilder och är liten jämfört med en systemare (och gigantisk jämfört med N82:an). Den tar bättre bilder än något annat jag haft och jag har alltid saknat den mkt. Hade den stora lyckan att hitta en igen på blocket nyligen ![]() N82 förminskad Orginalbilden: http://mickepitzon.d.....Full size.jpg ![]() Canon Powershot A640 Orginalbilden: http://mickepitzon.d.....Full size.jpg Kikar man sen på bilderna i 100% så ser man vilken grym skillnad det är på brus m.m ![]() N82 ![]() A640 Så är skillnaden på en mobilkamera och en bra digitalkamera. Detta är nog exempel på det bästa som finns hittils i mobilkameraväg och bland det bästa som finns när det gäller en digital kompaktkamera. Mobilbilder gör man bäst i att avnjuta i mindre storlek och i datorskärmen och liknande, sålänge man inte har en stor monsterskärm så duger dom ju långt. Själv ser jag dock mina bilder som "minnen för livet" och försöker fota med den "riktiga" kameran så mkt jag kan Postad 04 July 2008 - 18:08
Ruskigt snygga bilder n82an tar om man inte kör 100%.
Tror du missuppfattade mig lite. min tanke är inte helt lätt att föklara... "Om de blir bättre i 2Mp läge har jag ingen aning om men jag tror man missar mer detaljer då. " Det jag menar är om man tar korten i 5mp och gör om det till tex 2mp mot att man tar i 2mp direkt. Ta kortet på motorn tex. 100% med N82 och säg att det är zoomat beskuret till 2mp. frågan är om man tar med 5mp och då får med massa mera detaljer och sedan gör om till 2mp om man slipper grynigheten lite ...typ som digitalzoom men åt andra håller. Istället för en 32" full hd på 2m håll så kör man med en 42 bara hd klar tv på 42" på 3m...samma upplevda storkek men då man står längre bort klarar man sig med lägre upplösning. Ska ringa en fotointresserad kompis...tror att det inte funkar så som jag fått för mig men vill veta =D Postad 04 July 2008 - 21:17
Jo jag tror jag förstår vad du menar. Om det blir mindre brus om man fotar med 2mp från början?
Annars så blir det ju mindre brus ju mera man förminskar 5mp bilden.. Sen hur man klipper och donar i ps spelar nog inte så stor roll men minskar man ner bilden så försvinner ju brus m.m. Jag kan inte laborera så mkt med det eftersom jag inte har luren kvar tyvärr Postad 04 July 2008 - 23:15
naj för bövelen =D tvärt om jag menar mao som du skrev i slutet =) skit samma...väntar på att bli upprings av säljaren av telefonen igen så får vi se om jag kommer få nån N82a tillslut =D fm-sändare hade varit mums men man kan inte få allt...
Postad 05 July 2008 - 08:12
He he, nej det är nog inte någon som förstår vad du menar rikigt
Minska ner 5mp bilden i datorn eller ta bilden med bara 2mp upplösning från början borde ju bli samma resultat ungefär. Tar du bilden i bara 2mp så får du ju en mindre bild och således färre pixlar/mindre synligt brus o.s.v. Det är ju precis samma sak som att minska ner en 5mp bild i storlek i datorn. Jag tror inte man vinner något på det iaf och det är ju mkt smidigare att jobba i ett enkelt bildredigeringsprogaram i datorn där man kan justera nivåer m.m samtidigt som man minskar ner bilden.. Vill man däremot ha lite mer brusfria bilder direkt från telefonen utan att laborera med dom i datorn så kan det ju funka att ta mindre bilder i 2mp. Du får laborera lite och testa sen när du får luren **Ett litet snabbt test med min vanliga kamera visar ungefär vad jag menar. En bild är tagen i 640x480 (0,3mp) upplösning direkt i kameran och den andra är tagen i maxupplösning på 10Mp ( 3648x2736 ) och sedan bara förminskad i datorn till 640x480 Man ser knappt någon skillnad. Bifogad fil(er)Redigerat av Micke prylgalen, 05 July 2008 - 08:36. Postad 25 July 2008 - 09:03
N82:an överskärper bilderna rejält, lite synd...! Men jag är ändå nöjd med den, jämförde bilderna med en gammal kompaktkamera, köpt på Netonnet Som Micke_prylgalen skriver, bra att ha med sig som nödkamera! Postad 29 July 2008 - 18:01
Fan va sugen jag blev på en N82 . Skit att Cdon tar bort den för 2799:- utan abb på morgonen. kollade kl 04 innan jobb och då fansn den till det priset. Sen kommer man hem o skall beställa kostar den 3999:- =(
Postad 14 August 2008 - 17:10
Är i valet och kvalet mellan N82 och W760i och hittar kanske mest + hos N82, även om jag kanske inte tycker den är snyggare. Kameran kommer jag inte använda nämnvärt, men GPS funktionen verkar mycket bättre i N82.
Jag undrar om fler kan berätta lite vad de tycker om musik ljudet i N82, är orolig att W760i kanske är bättre. Givetvis beror det på hörlurarna, men ändå....några fler synpunkter på detta? Jag har haft SE telefoner på sista tiden, men nu vet jag inte...hur dum är jag om jag väljer W760i för N82 egentligen? Redigerat av Hooch, 14 August 2008 - 17:11. Postad 22 August 2008 - 22:27
Shit, vilken bra telefon! Har haft den i ett par timmar nu och är riktigt nöjd. Känns nästan som julafton mot min förra telefon, W800i....
Läste någonstans på forumet att det fanns en speciell sida för N95 & N82 (hetter typ n95site.com), kan inte komma på vad den hette. Någon som vet? Postad 22 August 2008 - 23:52
www.n95an.se kanske? Man måste regga sig för att kunna se hela forumet bara men det är ju gratis
Fick min nya N82 Black idag. Blev med Nokia igen då jag saknade den kraftfulla blixten m.m m.m Testade att ta lite nattbilder Körde i nattläget och sen låste jag ISO på antingen låg eller medium eftersom den oftast använder för högt ISO annars. Använde inte stativ utan försökte ha stadiga händer. Funkar riktigt bra. Var tvungen att släppa loss blixten med så det fick bli en ful bild i hallen med dammsugaren. Den är tagen i totalt mörker. Auto med blixt Bifogad fil(er)Postad 23 August 2008 - 08:09
Mycket bra kvalitet på mörka bilder måste jag säga :-O
Blev nyfiken på klockan du har.. är det en klockradio? Var hittar man den? Postad 23 August 2008 - 09:25
Ja det är en klocka för morgontrötta och halvblinda
Postad 23 August 2008 - 10:26
otroligt bra bilder. kompisen tjej köpte nokia 6220 som har 5mp å blixt. kan man räkna med att det är samma kamera/blixt grejer som i n82 å ger exakt samma bra bilder? sen var väl knappsatsen på sen inget att hurra för. har dock inte jämfört vikten och storleken på dom båda än heller.
Postad 23 August 2008 - 11:10
Japp det skall vara precis samma kamera. Har haft 6220c också och den fungerade kanon men den var ju bräcklig så att man trodde den skulle gå sönder vilken sekund som helst. Linsskyddet var också lite dåligt och sen knakade det i chassiet när man klämde lite lätt på den. Nog det enda som är synd med den modellen för den är ju kanonsnygg och smidigare i formatet. Men de kanske har försökt lite för hårt där med bantningen. Jag kunde inte heller få bort kameraljudet på 6220c och den saknar autorotationen av skärmen. Annars är den lika funktionsfylld. En grej jag dock saknar i N82 som 6220c har det är möjligheten att själv kunna ställa in vilka funktioner man vill skall synas i kameraläget när man fotar.
N82 är lite mer "tvålformad" om man jämför dom så sett men känns väldigt homogen trots att den också är byggd i plast. Inget som glappar eller så. Själv tycker jag den känns bra i fickan då den har lite rundade kanter m.m så den är större på "pappret" än vad den känns i verkligheten. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |