Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Dark Knight (sommaren 2008)

327 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Batman: The Dark Knight - Specialutgåva (DVD) (Filmer) 1 9.265956 (93) 98:-
Batman: The Dark Knight (Blu-ray) (Filmer) 2 9.486702 (375) 79:-
Batman: The Dark Knight (US) (Blu-ray) (Filmer) 1 8.999998 (18) Inga priser
Batman: The Dark Knight () 0 7.5 (1) Inga priser

Postad 18 December 2008 - 21:12

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

Klurigt. Jag får nog ta och se om BB för jag minns det tvärsom.

JASÅ?

Hmm...
Det kan ju vara mitt minne som sviker mej. Det har ju trots allt passerat en och annan batman-film framför mina ögon de senaste åren. Jag tror att det här betyder att BB kan bli nästa inköp (BluRay givetvis). Om inget annat så för att räta ut begreppen för mej själv...

Postad 19 December 2008 - 07:52

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
jaha. Då har det dykt upp lite info om nästa Batman film da!

Eddie Murphy -> Gåtan
Ryktas om att Shia LeBeouf som Robin och Rachel Weisz som Catwoman

Mycket blir det, bra eller dåligt?

//Micke

Postad 19 December 2008 - 08:56

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Katastrof på allt speciellt Shia som Robin!!

Vill ha nån läckrare som Catwoman även om Weisz va den enda av de 3 som får godkänt!!

Ingen Robin tack det känns som att han kunde stannat kvar på 60 talet!!

Tackade Johnny Depp nej till gåtan, den enda jag kan se i en mörk Nolan film och inte inte
Eddie Murphy, desutom är ju inte gåtan svart även om vi lever i ett mångkulturellt samhälle.

Går inte att toppa Dark Knight, detta får ju alla ta hänsyn till i förväg lite som T2 faktiskt.

Redigerat av henke007, 19 December 2008 - 08:57.

Postad 19 December 2008 - 12:14

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

jaha. Då har det dykt upp lite info om nästa Batman film da!

Eddie Murphy -> Gåtan
Ryktas om att Shia LeBeouf som Robin och Rachel Weisz som Catwoman

Mycket blir det, bra eller dåligt?

//Micke

Skulle väl knappast kalla det info dock, rykten at most.
Om du inte har någon tillförlitlig källa?

Postad 19 December 2008 - 20:09

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Eddie Murphy -> Gåtan

Låter mer som ett skämt.

Postad 21 December 2008 - 01:43

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

- För lång.
-Själva storyn var löst sammanhållen och ologisk. Man fick anstränga sig för att hänga med i alla fåniga svängar.
- Den dramatiska musiken låg på som en tröttsam ljudmatta nästan hela filmen.

7/10

det där får du gärna utveckla. Tyckte personligen att musiken var väldigt bra och det fanns ändå många partier där det var antingen helt tyst eller där musiken var knappt märkbar.

Postad 21 December 2008 - 02:12

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

The Dark Knight slår rekord. :rolleyes:

http://www.blu-ray.com/news/?id=2161

För att dom rear ut den.
Samt att den där dåliga skådisen gick o dog.
BB va bättre men det va en bra efterföljare ändå.

Redigerat av passan1, 21 December 2008 - 02:13.

Postad 21 December 2008 - 11:59

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0
äntligen fick man fingrarna ur och såg denna.. mina personliga och högst subjektiva åsikter:

-den är klart överskattad på IMDB.. herregud.. 9.0..? Tycker inte den förtjänar så högt. Visst, 8.0 kan jag gå med på men en av världens främsta filmer någonsin är det inte alls i mina ögon.

-dom sumpade bort Batman helt, och det är Batman jag vill se, inte bara en smackande läppslickande dåre. Batmans röst har dom dessutom totalförstört. Heath Ledger oscarvärdig för denna roll han gör..? Snälla nån.. Visst gör han det väl okej men knappast oscar..

-dom tryckte in för mycket i samma film, den kändes lite för lång och småseg på sina ställen. Two-face borde också fått sin egen film och istället gett Batman mer utrymme i denna. Den kändes på sina ställen lite hattigt klippt.

-action överlag, gadgets osv, helt OK. Inledningscenen var bra :rolleyes: Underhållningsvärdet var rätt högt och visst funkar filmen men det är ingen odödlig klassiker. Jag tyckte faktiskt Batman begins var bättre, där gick man lite mera på djupet i saktmodigare tempo och Bale fick betydligt bättre med utrymme där han kunde bära filmen på sina axlar, jag tycker inte alls att Heath bär tdk lika bra på sina och när Bale får för lite utrymme så faller allt tyvärr en smula.

Nåja, 8/10 får den iaf av mig, och det är inte kattskit det heller.

Postad 21 December 2008 - 12:22

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

För att dom rear ut den.
Samt att den där dåliga skådisen gick o dog.
BB va bättre men det va en bra efterföljare ändå.

Det är även den grymt bra bilden och det härliga ljudet :rolleyes: som gör att den säljer som smör.

Postad 21 December 2008 - 19:52

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Men visst säljer den på att Heath gick och dog, tänk alla hysteriska småtjejer som inte ens vet vad Batman är lite patetiskt kanske eller de som samlar hans filmer och har en Batman film i mängden intryckt i hyllan :rolleyes: !!

Själv tyckte jag filmen var mkt bra och Ledger gjorde en grym Joker!!

Ville självklart haft mera Bale och ännu mera Joker, tycker 2 face var helt bortkastad i princip det borde handlat om han
i tredje filmen.

Jag gillade den spänningsfyllda musiken och stråkarna när Jokern berättar för Rachel om hur han fick sina ärr.

Iof så ramla han ju ner i ett syra bad i originalet men men!!

Postad 21 December 2008 - 19:58

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Jim Carrey som gåtan, igen tack :rolleyes:

Postad 21 December 2008 - 22:12

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Iof så ramla han ju ner i ett syra bad i originalet men men!!

"Originalet" har ju ingenting med denna nystart att göra dock.

Postad 22 December 2008 - 19:55

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tog och köpte mig denna filmen i lördags och såg på den igår och visst var filmen bra =) Ljudet var bra och bilden var bra speciellt under Imax "Älskar att det blev hel bild på tv`n då det verkligen blir skönare och bättre"

Jokern var suverän faktiskt och jag förstår inte varför vissa gnäller på han alls, måste vara avis eller någo annat skit. I vilket fall som helst var det en klart sevärd film som hamnar kvar i min hylla för Bd filmer och jag lär nog se den fler gånger också. Dock så råka jag somna till lite på slutet av filmen, men var nog tröttheten från julbordet före :)

Angående detta
Jag gillade den spänningsfyllda musiken och stråkarna när Jokern berättar för Rachel om hur han fick sina ärr.

Han berättar ju faktiskt 2,st olika versioner om hur det gick till som under filmen, och jag undrar igentligen vilken som är rätt "om någon nu är det"

Redigerat av Camridge, 22 December 2008 - 19:57.

Postad 22 December 2008 - 20:00

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

Det är även den grymt bra bilden och det härliga ljudet :) som gör att den säljer som smör.

Det vet ju inte folk som inte sett den ännu, mest bara entusiaster som vet sånt.

Postad 23 December 2008 - 00:10

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

"Älskar att det blev hel bild på tv`n

Kan du förklara vad du menar med det här?

Postad 23 December 2008 - 00:13

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Kan du förklara vad du menar med det här?

16:9 istället för 2.35:1

Postad 23 December 2008 - 23:04

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Varför älskar man när man missar de delar av filmen som klipps bort? Är det så fult med svart letterboxing att man hellre hoppar över delar av filmen?

Postad 23 December 2008 - 23:21

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Varför älskar man när man missar de delar av filmen som klipps bort? Är det så fult med svart letterboxing att man hellre hoppar över delar av filmen?

Om du har sett Imax sekvenserna så borde du se att det är grymma saker, i alla fall enligt mig och tja varje person som jag pratat med eller sett på forum som diskuterat om det.

Men om vi går ifrån den biten, att missa information som man inte ens visste att det fanns från början är inget som man drabbas av. Men i mitt fall att sitta på en 50" och yay nu jädrar ska man få stor o grymmer bild så krymps det ner till 40" känns olyckligt i många skeden. Mycket av upplevelsen försvinner och vet att många tycker så.

När man såg detta med Imax sekvenserna så blev man impad o speciellt med bd då för det var snyggt =)

Om man anser att man e rädd av att förlora vissa delar av filmen så tycker jag att man borde gå till roten med problemet och införa en standard som ska gälla för allt.

Postad 23 December 2008 - 23:32

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Man missar inget som klipps bort,förstår inte riktigt vad du menar.

Postad 24 December 2008 - 00:12

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Visades inte filmen så på bio också? Att bilden ändrade aspect i Imax scenerna?

Postad 24 December 2008 - 02:55

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0

Jokern var suverän faktiskt och jag förstår inte varför vissa gnäller på han alls, måste vara avis eller någo annat skit.

fniss :) avis..

allvarligt.. avis? ;) Killen är ju död! Jo, jätteavis är man.. not!

Inse istället att smaken är som baken, vad du tycker är en bra rollprestation är kanske inte vad t.ex jag tycker är en bra rollprestation. Inget mera med det.. börja blanda in uttryck som avis känns lite väl fjortis när det egentligen bara baseras på smak och tycke och inget annat. Inget illa ment dock så du vet ;)

Redigerat av Unregistered1017, 24 December 2008 - 02:56.

Postad 24 December 2008 - 13:37

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Shike

Självklart, smaken är som baken och den varierar stort, dock så stinker vissa arslen mer än andra och det är ett allmänt känt faktor. Att dessutom folk har svårt att reda ut vad dom anser om en skådespelare verkar vara väldigt svårt för många, dom blandar in personliga åsikter och ordentliga åsikter om hur bra dom presterar i sin roll.
På ett forum som detta så är det svårt att analysera kritiken från många om man inte varit med länge och läst mycket av dom tidigare skrivit.

God jul påre mannen

Postad 25 December 2008 - 17:30

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Har nu sett denna på Blu-ray,absolut en av dom bättre släppen hittills!!Solklar 10:a
/Mats

Postad 27 December 2008 - 20:23

Unregistered1f83479e
  • Unregistered1f83479e
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!

Ingen som reagerat på hur stor ljudskillnad det är mellan dialog och övriga effekter/ljud på dvd-utgåvan?
Helt bedrövligt faktiskt IMHO, då har jag testat i 3 olika system med samma resultat.
Filmen är väl lång och spretig annars, suverän prestation av Hedger som bär upp en annars ganska segdragen historia.

Mvh Joacim Carlsson

Redigerat av Unregistered1f83479e, 27 December 2008 - 20:26.

Postad 27 December 2008 - 22:59

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Tog och köpte mig denna filmen i lördags och såg på den igår och visst var filmen bra =) Ljudet var bra och bilden var bra speciellt under Imax "Älskar att det blev hel bild på tv`n då det verkligen blir skönare och bättre"

Jokern var suverän faktiskt och jag förstår inte varför vissa gnäller på han alls, måste vara avis eller någo annat skit. I vilket fall som helst var det en klart sevärd film som hamnar kvar i min hylla för Bd filmer och jag lär nog se den fler gånger också. Dock så råka jag somna till lite på slutet av filmen, men var nog tröttheten från julbordet före :D

Angående detta

Han berättar ju faktiskt 2,st olika versioner om hur det gick till som under filmen, och jag undrar igentligen vilken som är rätt "om någon nu är det"

INNEHÅLLER SPOIL!!
INNEHÅLLER SPOIL!!

Han tänkte ju faktist berätta en gång till varför han har ärren men nått "hände".

Själv så fick jag filmen i julklapp på dvd.
Inget jag grinar över. Har ingen Bluray så jag nöjer mig med dvd än så länge.

Tyckte själv filmen va otroligt bra.
Satt ibland och funderade "är de här allt?" men varje gång då så hände nått som drog igång Batman tarmen i en igen.

De som är mest sorgligt egentligen är ju att Ledger va en så ###### bra Joker, och han dog ju inte.
Så dom kommer ALDRIG hitta en så bra Joker igen.

Även sorgligt att 2-face fick en så pass liten plats. Dom som kan lite om Batman hoppas jag viste att Harvy Dent är TwoFace när filmen började, så jag hoppades lite att de va han som skulle åka på nått på slutet och ge en hint att hans schitzo skulle spöa gotham i nästa film.
Som många andra redan sagt så skulle han fått en egen film.

Så jag ger DVD betyget av filmen 9/10 för att den stod upp till många förväntningar och spöade dom lite ibland tillåmed.
Och de är bara vad jag ger storyn i filmen och inte Ljud och bild eftersom man nu inte kan säga så mycke när man hört och sett hd dvd och blu ray filmer.
Men för dvd va de bra Ljud och Bild.

Nu blir de nog lite Batman Begins för att stilla Batman-tarmen.

Postad 28 December 2008 - 12:35

leopodus
  • leopodus
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Aldrig varit fan av batman-filmer. Jag tyckte de gamla var så larviga.
Men de två senaste med Christian Bale har verkligen tagit mig med stor.
Speciellt The Dark Knight med Heath Ledger. RIP my man. Bästa spelade rollen på länge.
Otur att han inte fick uppskatta sina oscarbelöningar efter all framgång.

Redigerat av leopodus, 28 December 2008 - 12:35.

Postad 29 December 2008 - 19:34

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Lite olika utgåvor på både Blu-Ray och DVD av denna i mitt tycke underbara actionrulle !!
Lite synd bara att karaktären "Two-Face" fick så lite utrymme i filmen...

Bifogad fil(er)

Postad 29 December 2008 - 20:05

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Lite olika utgåvor på både Blu-Ray och DVD av denna i mitt tycke underbara actionrulle !!

Du ska då alltid vara värst!
Lätt att du lagt ut nån tusenlapp på dom dära?

Men måste då säga att ja är mycke avis på clown-masken.

Postad 29 December 2008 - 22:40

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Har sagt det förut men säger det ingen. Dom sabbade hela filmen med Batmans otroliga basröst när han drog på sig masken.

Bruce Wayne - Normal röst

Batman - Nå mummel ala Subwoofer/röstförvrängare som har skurit ihop.

Postad 29 December 2008 - 23:12

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Nja det tyckte inte jag. Den satt ju klockrent. Med en bra inställd sub så låter Batmans röst i mina öron sagolikt bra och tydlig. Åtminstone på BD. Det är mina 5 cents.

Postad 29 December 2008 - 23:15

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Riktigt nice. Vart har du fått tag på alla dom där? lite här och var i världen kan jag tänka mig :)

Postad 30 December 2008 - 11:29

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Vi kan inte få en förstorad närbild på tyska glas utgåvan , riktig fina utgåvor clownmasken var nice med.

Postad 30 December 2008 - 11:43

say
  • say
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Clownmasken var riktigt tuff!

Batmans röst var inget jag lade märket till förens andra påpekade det. Han får väl prata hur han vill tycker man.. allt kan ju inte vara perfekt :)

Postad 30 December 2008 - 19:19

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Vi kan inte få en förstorad närbild på tyska glas utgåvan , riktig fina utgåvor clownmasken var nice med.

Såklart att det går att ordna. Dessutom är Blu-Ray utgåvan textad på Svenska,
så gillar man filmen är det en riktigt fin utgåva att satsa på !!

Bifogad fil(er)

Postad 05 January 2009 - 20:43

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0
vill ge min version av filmen som jag såg på dvd ..och jag gillar den faktiskt och den är bra tycker jag..jokern spelas på ett väldigt bra sätt och så gör även albert , fox, och bruce wayne/batman...i sina roller och jag tycker att man får allt ha första filmen i minnet för en del saker i storyn hänger ihop med varann faktiskt då en del minnen tas upp en del gånger, ljudet kan jag absolut inte säga är dåligt , tvärtom så är det ett bra tryck och sound i den..talet i filmen är högre än det övriga ljudet..men att detta skulle vara något som förstör filmen håller inte jag med om ..så storyn kommer säkert att fortsätta för slutet var inget slut utan en möjlighet till att fortsätta...

Betyg : 8/10

//CG-47

Postad 06 January 2009 - 10:47

Frostwhisper
  • Frostwhisper
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Filmen är så kass att den inte ens har en tillräckligt bra actionscen att använda i BD demosyfte till skillnad från Batman begins... ;)

Postad 06 January 2009 - 11:55

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0
väldigt överdrivet påstånde anser jag..så dålig är den inte...och det finns visst en del grejor att köra demo med...så nej jag tycker du har fel...men det är VAD jag tycker

//CG-47

Postad 06 January 2009 - 12:37

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Helt klart en bra film, men den går inte till historien som en klassiker. Den hade blivit lite FÖR "hypad" så mina förväntningar var nog för höga. Håller med om att det var lite "fjantigt" att Batman hade en helt annan röst än Bruce Wayne, och tycker också att filmen var alldeles för lång.
Mycket bra actionscener dock, och den vanliga DVD'n har mycket bra bild och ljud.
En av de bättre "seriehjälte"-filmerna helt klart.

Postad 06 January 2009 - 17:10

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Filmen är så kass att den inte ens har en tillräckligt bra actionscen att använda i BD demosyfte till skillnad från Batman begins... :)

Det där visar bara din okunskap, Dark knight har de bästa referensmaterialet som finns ute för tillfället i IMAX scenerna. ;)

Postad 06 January 2009 - 17:36

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Till alla som klagar på Batmans röst, han hade väl likadan röst i Batman begins som i TDK?

Postad 06 January 2009 - 19:48

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jupp samma röst i begins.;)

Postad 07 January 2009 - 09:28

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Vem har laddat upp DVD fodralet på BD-utgåvan? Aaaaaah. Går inte ens att felanmäla

Postad 07 January 2009 - 20:45

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

Vem har laddat upp DVD fodralet på BD-utgåvan? Aaaaaah. Går inte ens att felanmäla

Va?
Vad menar du?

Postad 08 January 2009 - 22:43

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Såhär ser inte mitt fodral ut. https://www.prisjakt...kt.php?p=344893

Postad 08 January 2009 - 23:09

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0

Så ser mitt fodral ut..och det är en region 2 film ..kolla så du inte har en import film..då kan dom se olika ut.

//CG-47

Postad 09 January 2009 - 12:52

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Förlåt men jag kan verkligen inte låta bli... :(

http://www.collegehu...m/video:1884973

Postad 09 January 2009 - 12:59

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Så ser mitt fodral ut,reg B

Postad 12 January 2009 - 13:24

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Någon har ändrat det nu, så nu stämmer det

Postad 14 January 2009 - 12:49

Hail2ThaKingBaby
  • Hail2ThaKingBaby
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
http://www.filmstar....super-nintendo/

Så. ######. Bra!

Postad 14 January 2009 - 12:50

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Jupp samma röst i begins.:(

Samma skådespelare också ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.