Själv köper jag nog bara spelet, har inte plats för att ställa undan trummorna nånstans även om de verkar riktigt kul. Och gitarren vad jag läst så verkar inte så många andra vara imponerade av den, lite kul med extra soloknappar och mik/ljud reglage iofs men...jag kör nog med min LP
Rock Band (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(6)
|
848:- | |
Rock Band (inkl. Instrument) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(8)
|
Inga priser |
Postad 08 April 2008 - 09:04
Själv köper jag nog bara spelet, har inte plats för att ställa undan trummorna nånstans även om de verkar riktigt kul. Och gitarren vad jag läst så verkar inte så många andra vara imponerade av den, lite kul med extra soloknappar och mik/ljud reglage iofs men...jag kör nog med min LP
Postad 08 April 2008 - 11:38
EDIT: Är ju ett EA spel kom jag på. Bojkott mao.
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 April 2008 - 13:34.
Postad 08 April 2008 - 11:54
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 08 April 2008 - 11:57.
Postad 08 April 2008 - 12:33
Postad 08 April 2008 - 13:17
Instead, you will have to fork out for an Instrument Edition at GBP 129.99 / EUR 169 - comprised of the drum kit, guitar and microphone - then buy the game separately for GBP 49.99 / EUR 69.99.
Anyone after the whole lot will be looking at a total of GBP 180 / EUR 240, then. That's rather more than in the US, where you can buy the game and all the instruments for USD 169 - equivalent to around GBP 85 / EUR 107.
Vad trevligt att få spelet ett halvår senare och få betala mer än dubbelt. Fan vad EA/Harmonix är bra!
Redigerat av Unregistered6116c5cb, 09 April 2008 - 08:27.
Postad 08 April 2008 - 14:40
Postad 08 April 2008 - 15:10
Edit: Vad är det jag läser om att det bara gäller UK, Frankrike och Tyskland........ grrrrrrrh!!!!!!
Redigerat av p0yac, 08 April 2008 - 15:20.
Postad 08 April 2008 - 15:15
Postad 08 April 2008 - 15:24
De kanske skrev fel och menar 1-2 månader, vilket är ungefär 1,5 månad...vilket är ungefär 23 majJa, och jag undrar om jag får hela mitt paket "inom 1-2 dagar" som jag fick på ordererkännandet från spelbutiken.se idag?
Postad 08 April 2008 - 16:01
De kanske skrev fel och menar 1-2 månader, vilket är ungefär 1,5 månad...vilket är ungefär 23 majJa, och jag undrar om jag får hela mitt paket "inom 1-2 dagar" som jag fick på ordererkännandet från spelbutiken.se idag?
Haha!
Postad 08 April 2008 - 16:24
Står väl så i alla ordrar?De kanske skrev fel och menar 1-2 månader, vilket är ungefär 1,5 månad...vilket är ungefär 23 majJa, och jag undrar om jag får hela mitt paket "inom 1-2 dagar" som jag fick på ordererkännandet från spelbutiken.se idag?
Haha!
http://www.gamespot....estnews;title;2
23 Maj
Redigerat av pancreas, 08 April 2008 - 16:25.
Postad 08 April 2008 - 16:44
inte alls lika sugen längre på spelet
Postad 08 April 2008 - 16:57
Mjo jag hade gärna visat mitt missnöje men samtidigt vill man ju så gärna ha speletBojkotta skiten (spelet el EA) om inte alla grejer följer med, tänker iallafall jag göra...
inte alls lika sugen längre på spelet
Postad 08 April 2008 - 17:01
Postad 08 April 2008 - 17:12
Tänker dock inte köpa vid release utan väntar tills de sålt slut
Postad 09 April 2008 - 09:04
160 points tydligen.Vad kostar låtar att ladda ner? Nån som vet?
http://kotaku.com/37...an-release-date
Postad 09 April 2008 - 13:21
Har i varje fall förhandsbokat ett på play.com i UK till den 23:e.
Sen ska jag åka och handla instrumenten i USA helgen efter. Nu gör jag inte detta för jag MÅSTE, utan mer för jag råkar vara där vid den tidpunkten.
Postad 09 April 2008 - 13:39
Ingen som vet än om det släpps i Sverige?
Har i varje fall förhandsbokat ett på play.com i UK till den 23:e.
Sen ska jag åka och handla instrumenten i USA helgen efter. Nu gör jag inte detta för jag MÅSTE, utan mer för jag råkar vara där vid den tidpunkten.
Ja jag hoppas att Sverige ingår i Europa fortfarande den 23 maj...kan inte tänka mig nåt annat.
Å andra sidan så sparar man ju nästan 500 kr på att boka det på play.com om man köper Instruments Edition + spelet mot o köpa det i Sverige...
EDIT: Dock så exporterar inte play.com elektroniska prylar utanför UK. Slut EDIT.
Redigerat av MrSpokk, 09 April 2008 - 14:25.
Postad 09 April 2008 - 14:11
Så jag undrar jag om denna UK release verkligen innefattar oss i Scandinavien.
Men skickar play.com verkligen instrumenten utanför UK? Spelet går att beställa men hela instrumentlådan vete tusan om det går.
Postad 09 April 2008 - 14:20
Postad 09 April 2008 - 14:23
Hörde från en dansk kille som varit i kontakt med Electronic Arts i Danmark att de inte kunde ge något specifikt datum på release i danmark.
Så jag undrar jag om denna UK release verkligen innefattar oss i Scandinavien.![]()
Men skickar play.com verkligen instrumenten utanför UK? Spelet går att beställa men hela instrumentlådan vete tusan om det går.
Citat från Play.com:
"Free delivery outside of the UK
Products eligible
DVD, music, games, books, and clothing are eligible. Unfortunately, we cannot delivery electronics, personal computers, gadgets, or mobile outside of the UK."
Vidare så står det att "Our FREE export delivery usually takes 7-10 days to the following countries" där Sweden står med.
Men jag tolkar instrumentpaketet som "electronics"? Alltså fraktas det inte ens till Sverige. Fan.
Redigerat av MrSpokk, 09 April 2008 - 14:26.
Postad 09 April 2008 - 14:30
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=24285
Edit: Får man importera alltså.
Redigerat av derpious, 09 April 2008 - 14:32.
Postad 09 April 2008 - 15:10
Va fan håller de på med?!
Nä som nån skrevi tidigare, kanske ska man bojkotta skiten i alla fall?
Inte troligt...men SUCK. Fy fan för EA.
EDIT: Finns det någonstans ifrån där man kan importera spelet med instrumenten då? Play.com gör ju det inte som sagts tidigare.
Redigerat av MrSpokk, 09 April 2008 - 15:12.
Postad 09 April 2008 - 15:11
Jag har ändå bara tänkt köpa spelet och från play.com verkar man kunna få det för 479 kr och gratis frakt. Undrar om det kommer tull å skatt å skräp på det också? Nån som har koll?
Postad 09 April 2008 - 15:44
Attans, var ju surt att det ryktet stämde
Jag har ändå bara tänkt köpa spelet och från play.com verkar man kunna få det för 479 kr och gratis frakt. Undrar om det kommer tull å skatt å skräp på det också? Nån som har koll?
Ingen tull inom EU.
Postad 09 April 2008 - 16:51
en liten uppdarering av firmware av boxen är nog också troligt för att inte gynna speltillverkare ngt mer
Postad 09 April 2008 - 17:07
Kostar i runda slängt 56 Euros vad det nu blir i kronor inklusive frakt.
Jag förmodar jag kan spela det på min svenska Xbox utan problem va och även tanka hem DLC musik??
Trist för alla svenska återförsäljare när många i sverige kommer importera från UK. Är ju inte direkt schyst av EA.
Undra dock om den scandinaviska versionen kanske kommer ha mer nordisk musik? Lordi? Hives? etc...
Postad 09 April 2008 - 18:13
Du kommer kunna spela och tanka dlc på din svenska xbox eftersom det är samma regionskod, eller dlc är jag inte säker, är det svensk eller europeisk marketplace? Går nog att ändra annars.Jag har bokat mitt spel från play.com.
Kostar i runda slängt 56 Euros vad det nu blir i kronor inklusive frakt.
Jag förmodar jag kan spela det på min svenska Xbox utan problem va och även tanka hem DLC musik??
Trist för alla svenska återförsäljare när många i sverige kommer importera från UK. Är ju inte direkt schyst av EA.
Undra dock om den scandinaviska versionen kanske kommer ha mer nordisk musik? Lordi? Hives? etc...
Eftersom det är samma spel blir det ingen skillnad mellan de nordiska och de andra europeiska antagligen.
Importerar nog jag också om de inte sagt nåt om releasen till sverige innan 23 maj
Redigerat av pancreas, 09 April 2008 - 18:16.
Postad 09 April 2008 - 20:46
Risken är alltså, enligt mig, överhängande att man får betala tullavgift, administrationsavgift samt moms på hela rasket om man beställer därifrån. Tyvärr får jag tilläga...
Som ni ser här så går deras adress till Jersey:
http://www.play.com/...html?page=terms
Redigerat av hedda, 09 April 2008 - 20:48.
Postad 09 April 2008 - 21:44
Knappast. Beställt över 10 ggr därifrån och aldrig åkt på någotRisken är alltså, enligt mig, överhängande att man får betala tullavgift, administrationsavgift samt moms på hela rasket om man beställer därifrån. Tyvärr får jag tilläga...
Postad 09 April 2008 - 23:41
http://www.game.co.u...px?added=333679
Jag hittade även instrumenten från en tysk sida:
http://www.game-and-...ndle_30264.html
Men vågar inte boka då jag inte förstår någonting av Tyska, någon språkkunnig får gärna kika lite närmare och se ifall de skickar ut dessa paket utanför Tyskland.
Tack för all hjälp
Postad 10 April 2008 - 07:54
//Henk
Postad 10 April 2008 - 10:20
Knappast. Beställt över 10 ggr därifrån och aldrig åkt på något
Jaha? Då hade jag en jäkla otur helt enkelt. Vad bra. Det konstiga var bara att när jag ringde tullen och frågade varför jag fått tulla på min DVD-film så sa dom direkt: "Har du beställt från play.com?". Dom hade alltså, som sagt, stenkoll på läget och förklarade att play skickade från Jersey osv. Vanligtvis brukar ju tullen inte bry sig så mycket om mindre beställningar annars, men i det här fallet gällde det bara en DVD-film för 129:- så jag drog slutsatsen att dom var välinformerade i just det här fallet.
Men då kanske man vågar göra lite mer beställningar därifrån då
Postad 10 April 2008 - 10:24
Har ni sett detta, Harmonix försöker förklara sig
![]()
http://www.videogame...-2008-7981.html
Intressant att det först nämns "en mängd små skillnader som tillsammans utgör den stora prisskillnaden" och sen kommer bara moms som orsak?! Sist jag kollade så var inte momsen 300% !!!!
Postad 10 April 2008 - 16:50
Postad 10 April 2008 - 17:29
Nån som vet om man kan köpa tillbehören (alltså paketet med gitarren, micen och trummorna) från någon amerikansk sida och sen köpa själva spelet från tex England när det släpps? (För en engelsk utgåva måste väl funka på mitt svenska 360?) Men min fråga är alltså om nån vet om man kan använda amerikanska tillbehör och engelsk spelskiva?
Så tänker jag göra i varje fall och jag tror det måste funka. Spelet är ju PAL så det ska ju funka på svensk Xbox. Och instrumenten ska ju inte skilja vare sig det är PAL eller NTSC. Båda har ju USB kontakter etc.
Det enda jag undrar om vi kommer få något DLC om vi bor i Sverige? Är det någon som vet om det är regionskodat eller har vi alla i Europa samma Marketplace på Xbox360??
Postad 10 April 2008 - 18:00
Så tänker jag göra i varje fall och jag tror det måste funka. Spelet är ju PAL så det ska ju funka på svensk Xbox. Och instrumenten ska ju inte skilja vare sig det är PAL eller NTSC. Båda har ju USB kontakter etc.
Det enda jag undrar om vi kommer få något DLC om vi bor i Sverige? Är det någon som vet om det är regionskodat eller har vi alla i Europa samma Marketplace på Xbox360??
Från vilken hemsida tänker du beställa? Har ingen aning var det är billigast och vilka affärer man kan lita på...
Postad 10 April 2008 - 18:04
Vet de ligger i Jersey och allt men har bokat där förut med bra resultat.
Game.co.uk är ett annat alternativ.
Hörde även någon säga att det var ok att beställa från Tyskland eller Frankrike också då dokumentationen bara ska vara på tyska och inte spelet. Men vågar inte svära på det.
Postad 10 April 2008 - 18:07
Har förhandsbokat på play.com.
Vet de ligger i Jersey och allt men har bokat där förut med bra resultat.
Game.co.uk är ett annat alternativ.
Hörde även någon säga att det var ok att beställa från Tyskland eller Frankrike också då dokumentationen bara ska vara på tyska och inte spelet. Men vågar inte svära på det.
Men Play.com skickar ju inte elektronik, jag är nyfiken från vilken amerikansk sida du tänker beställa själva tillbehören?
Postad 10 April 2008 - 18:23
Jag har beställt spelet på play.com
Själva "instrumenten" åker jag till USA själv och tar med hem. Ska dit i Maj. Köper dem i första bästa affär där för de säljs separat.
Postad 10 April 2008 - 18:34
Aha. Du menar så.
![]()
Jag har beställt spelet på play.com
Själva "instrumenten" åker jag till USA själv och tar med hem. Ska dit i Maj. Köper dem i första bästa affär där för de säljs separat.
Nice då kan du ju köpa mig ett set också
Postad 10 April 2008 - 18:45
Postad 10 April 2008 - 20:08
Annars får man väl sätta sig i bilen ner till Tyskenland och inhandla så mycket öl att det lönar sig att köpa med sig spelet hem
Postad 10 April 2008 - 21:12
Postad 11 April 2008 - 10:31
"Jag tänker importera Rock Band från UK eftersom det aldrig kommer släppas i
Sverige verkar det som.
Är det några problem med det? Det borde väl även funka på min svenska konsoll?
Sen även DLC, kommer vi i Sverige kunna ladda hem de också när det släpps i UK
den 23:e Maj?"
Svaret jag fick var följande:
"I nuläget har vi inget release-datum för Rockband i Sverige.
Av detta skäl ger vi ingen support för spelet eller tar hand om de som får problem med den importerade versionen.
Får du problem får du kontakta UK´s EA-kontor för support.
Det borde inte vara några problem eftersom vi alla spelar med PAL i Europa.
Hur det ligger till med nedladdningsbart material låter jag vara osagt.
Det har varit en del problem när folk utgett sig för att vara amerikaner för att komma åt servrar i andra spel internationellt tidigare...
Så med den tjänsten finns det vissa risker."
Blir helt klart import från UK nu.
Postad 11 April 2008 - 13:58
eurogamer:Intressant att det först nämns "en mängd små skillnader som tillsammans utgör den stora prisskillnaden" och sen kommer bara moms som orsak?! Sist jag kollade så var inte momsen 300% !!!!
http://www.eurogamer...ticle_id=131461
LoPiccolo declined to reveal cost structure details - "That would probably get me fired, and rightly so." Instead he highlighted the extra cost involved with shipping a larger product box and doing so outside the US: "Seriously, I was shocked to learn how much it costs us to ship an RB peripherals box to Europe. It's way more than you'd expect."
Mest lögner känns det som. Hur kan det vara billigare att skeppa från US inklusive moms och allting när man beställer ETT spel som privatperson än att skeppa från tillverkarna i kina, och de kan frakta över en miljon spel på en gång.
Personligen tror jag att han inte talar om vilka kostnader de har för att det skulle avslöja exakt hur mkt extra de tänker robba EU-konsumenterna på.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
10 bilder
106 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?