Samsung PS-50P96FD
458 svar till detta ämne
Postad 18 januari 2008 - 13:15
TomasA
-
TomasA
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Sorry, Hylle. Missade att jag la i "fel" tråd, men det fick mig att kika på PS-50P96FDXDen har ju Ekerö för 21.5" kommer nästa vecka. Skall åka Dit och kika på den live! Så misstag kan ibland vara bra, men dyrt he, he!
Postad 18 januari 2008 - 14:14
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Gör det... och fippla lite med inställningarna så är chansen stor att du har en hemma sen....!!
Postad 18 januari 2008 - 15:59
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Nån som har denna tv och spelar 360 och ps3 länge? är väldigt sugen på denna tv , kommer ha den till att spela och kolla blu-ray på.
Vet att det inte kanske är så stor risk för inbränningar o liknande längre när det handlar om plasma, men det kan ju hända.
Hur funkar bilden när man spelar?
Har sett filmer på nätet att i vissa vinklar/rörelser blir det gröna streck lite här och var.
Vore glad om någon kunde upplysa mig om detta=)
mvh
Christoffer
Redigerat av stoffe69, 18 januari 2008 - 16:06.
Postad 20 januari 2008 - 00:35
Unregistered3b1517fd
-
Unregistered3b1517fd
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har äntligen beställt TVn idag.. från Ekerö butiken.. Skulle ni kunna rekommendera ett bra väggfäste t denna tv?
Tack för ev svar!
Postad 20 januari 2008 - 00:40
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Samsungs egna motordrivna är ju rätt schysst... men förbaskat dyrt...!! Har själv inte börjat leta väggfäste än så jag kan tyvärr inte tipsa om nåt bra... än....!
Postad 20 januari 2008 - 21:32
Veidit
-
Veidit
-
Amatör
-
-
91 inlägg
ja, jag kör HDMI, och har provat 50/60Hz. Den pixelmappar också
Tackar, perfekt!
Postad 22 januari 2008 - 21:34
syke
-
syke
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Sådärja! Då har man en 50P96FD hemma. Köpt från Radiobutiken Ekerö för 21300:- tidigare idag. Har inte hunnit testa så mycket, men de första tankarna:
Vid uppackning: "HAHAHAHA! ******** vad stor den är!" (innan stod det en 32" Widescreen 50Hz tjocktv på tv-bänken)
SD analog tv: Inte så illa som jag trodde det skulle vara. Vissa kanaler är bättre än andra, men alla är helt klart ok för slötittande.
DVD via komponent: "HAHAHAHA! Vad ska man med HD-material till?!"
Wii via vanlig SCART: Stooooooooooort, men har inte vågat pilla för att göra bilden så skarp som möjligt.
Nu blir det till att investera i fler saker;
Nytt högtalarpaket (Canton Movie CD 102) är på väg.
HTPC-delar ska inhandlas så man kan köra lite HD-material via HDMI.
Ska köra plasma break-in DVD ett par timmar och har ställt ner kontrast / brightness / sharpness till värden under 50. Är det något mer jag glömt?
Bilder kommer när jag fått hem de nya högtalarna.
Postad 23 januari 2008 - 10:42
Unregistered3b1517fd
-
Unregistered3b1517fd
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Sådärja! Då har man en 50P96FD hemma. Köpt från Radiobutiken Ekerö för 21300:- tidigare idag. Har inte hunnit testa så mycket, men de första tankarna:
Vid uppackning: "HAHAHAHA! ******** vad stor den är!" (innan stod det en 32" Widescreen 50Hz tjocktv på tv-bänken) SD analog tv: Inte så illa som jag trodde det skulle vara. Vissa kanaler är bättre än andra, men alla är helt klart ok för slötittande. DVD via komponent: "HAHAHAHA! Vad ska man med HD-material till?!" Wii via vanlig SCART: Stooooooooooort, men har inte vågat pilla för att göra bilden så skarp som möjligt.
Nu blir det till att investera i fler saker; Nytt högtalarpaket (Canton Movie CD 102) är på väg. HTPC-delar ska inhandlas så man kan köra lite HD-material via HDMI.
Ska köra plasma break-in DVD ett par timmar och har ställt ner kontrast / brightness / sharpness till värden under 50. Är det något mer jag glömt?
Bilder kommer när jag fått hem de nya högtalarna.
Köpte tvn igår och är lite nybörjare när det gäller det här med inbränning... Vad är break-in dvdn?... hur länge ska man köra det? Skulle inte tvn skadas ifall dvdn hänger sig? Många kör myrornaskrig någon timme då och då.. är det nödvändigt tycker du? Tacksam för svar!
Postad 23 januari 2008 - 21:58
syke
-
syke
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Köpte tvn igår och är lite nybörjare när det gäller det här med inbränning... Vad är break-in dvdn?... hur länge ska man köra det? Skulle inte tvn skadas ifall dvdn hänger sig?
Många kör myrornaskrig någon timme då och då.. är det nödvändigt tycker du?
Tacksam för svar!
Jag är lika mycket nybörjare som du.  Break-In DVD är i princip en dvd-skiva som "loopar" ett myrornas krig som man kan ha igång ett gäng timmar innan man blåser på fulla inställningar. Nja, jag vet inte, men det känns ju inte nödvändigt om man inte märker att man fått inbränningar.. Nu har jag kopplat in en dator och kört lite HD-material också. Det blev ytterligare ett 'HAHAHAHAHAHAH!' (galet skratt), fyfan vad fint det är. Nu måste jag bygga en htpc pronto!
Redigerat av syke, 23 januari 2008 - 22:02.
Postad 24 januari 2008 - 21:13
Toxicarea
-
Toxicarea
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Japp jag bytte till komposit matning från xboxen till plasman och upplevde tyckte jag en någpt bättre klarhet i bilden, dock tänkte jag som så att det var nog mer i min skalle än verklighet, men kanske inte ändå eftersom en till nu med upplever bilden som riktigt bra.
Men att säga vad man ska ha HD till med komposit matning stämmer inte alls, HD är nått så grymt mycket trevligare att titta på och man önskar att allt vore i minst 720p.
Pillade själv ihop en htpc som kör lite hd och är sjukt nöjd
Redigerat av Toxicarea, 24 januari 2008 - 21:14.
Postad 25 januari 2008 - 14:24
Tobbe1975
-
Tobbe1975
-
Användare
-
-
138 inlägg
Nu har jag kört min P96 några veckor är mkt nöjd med bilden. Men det finns en sak som irriterar mig...det "knäpper" i plastramen när den är avstängd. Fler som upplever detta problem?
Dessa ljud borde kanske kunna uppstå en stund efter tvn är avstängd pga värmen, men det borde väl inte "knäppa" efter 3timmar? Eller kan det vara någon konstig spänning i plasten pga av att jag monterat fast min på väggen?
Någon som har något liknade? Förslag på åtgärd?
Postad 25 januari 2008 - 15:59
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2 523 inlägg
Japp jag bytte till komposit matning från xboxen till plasman och upplevde tyckte jag en någpt bättre klarhet i bilden, dock tänkte jag som så att det var nog mer i min skalle än verklighet, men kanske inte ändå eftersom en till nu med upplever bilden som riktigt bra. Men att säga vad man ska ha HD till med komposit matning stämmer inte alls, HD är nått så grymt mycket trevligare att titta på och man önskar att allt vore i minst 720p. Pillade själv ihop en htpc som kör lite hd och är sjukt nöjd 
hmmm jag vill inte märka ord men det är ju viktigt ändå på ett teknik forum att rätt är rätt, och det är väl KOMPONENT du menar och inte komposit? visst? komponent = bästa analoga signalen komposit = sämsta analoga signalen förjävligt att dom heter så lika egentligen, är ju som gjort för förväxlingar :-)
Postad 25 januari 2008 - 17:04
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Nu har jag kört min P96 några veckor är mkt nöjd med bilden. Men det finns en sak som irriterar mig...det "knäpper" i plastramen när den är avstängd. Fler som upplever detta problem?
Dessa ljud borde kanske kunna uppstå en stund efter tvn är avstängd pga värmen, men det borde väl inte "knäppa" efter 3timmar? Eller kan det vara någon konstig spänning i plasten pga av att jag monterat fast min på väggen?

Varken märkt eller hört talas om nåt knäppande ljud.... men det låter ju troligt att när tv'n blir varm så kan det knäppa när den svalnar... men 3 timmar...?? Slutar det knäppa sen eller håller det på...??
Postad 25 januari 2008 - 18:02
Unregistered3b1517fd
-
Unregistered3b1517fd
-
Wannabe
-
-
19 inlägg

Det står faktiskt i manualen om detta om du läser det noga så det ska inte vara något "fel" på din plastram.. det har med temperaturförändringarna i ditt rum att göra..
Postad 26 januari 2008 - 01:06
Toxicarea
-
Toxicarea
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Japp jag bytte till komposit matning från xboxen till plasman och upplevde tyckte jag en någpt bättre klarhet i bilden, dock tänkte jag som så att det var nog mer i min skalle än verklighet, men kanske inte ändå eftersom en till nu med upplever bilden som riktigt bra. Men att säga vad man ska ha HD till med komposit matning stämmer inte alls, HD är nått så grymt mycket trevligare att titta på och man önskar att allt vore i minst 720p. Pillade själv ihop en htpc som kör lite hd och är sjukt nöjd 
hmmm jag vill inte märka ord men det är ju viktigt ändå på ett teknik forum att rätt är rätt, och det är väl KOMPONENT du menar och inte komposit? visst? komponent = bästa analoga signalen komposit = sämsta analoga signalen förjävligt att dom heter så lika egentligen, är ju som gjort för förväxlingar :-)
Du har så rätt så, jag som skrev fel, komponentmatning ska det vara och inget annat. Tack för ditt ödmjuka sätt att tillrättavisa, uppskattas. =)
Postad 27 januari 2008 - 10:20
wrongturn
-
wrongturn
-
Användare
-
-
123 inlägg
Såg denna tv matad med en blue ray film igår och den fick mig att bli väldigt sugen. Sjunker den under 20 000kr så är det den jag köper.
Postad 28 januari 2008 - 10:23
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Kollade på Fifth Element(Remastered) BD igår och jag trodde inte jag kunde bli mer imponerad av den här tv´n.... Dra mig baklänges vilken bild... Hade jag haft råd hade jag köpt en likadan och haft i sovrummet oxå...!! Slänger in lite länkar på div. tester av denna förnämliga tv för de som hittar hit för första gången och känner sig sugna...!! Tech.co.ukHdtvtest.co.ukTrustedreviews.comKonsumentguiden.seReviews.cnet.co.uk
Redigerat av Unregistered36883, 28 januari 2008 - 10:24.
Postad 28 januari 2008 - 19:42
Russia
-
Russia
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Kollade på Fifth Element(Remastered) BD igår och jag trodde inte jag kunde bli mer imponerad av den här tv´n.... Dra mig baklänges vilken bild... Hade jag haft råd hade jag köpt en likadan och haft i sovrummet oxå...!!
Slänger in lite länkar på div. tester av denna förnämliga tv för de som hittar hit för första gången och känner sig sugna...!!
Tech.co.uk
Hdtvtest.co.uk
Trustedreviews.com
Konsumentguiden.se
Reviews.cnet.co.uk
Kan bara instämma, denna tv är helt grym. Har haft den sen i torsdags och är supernöjd. Dock är jag lite irriterad på att jag inte kan få text på Canal Plus kanalerna samt vissa kanaler sänder fortfarande i 4:3 format. Kollade på Fifth Element(Remastered) BD igår och jag trodde inte jag kunde bli mer imponerad av den här tv´n.... Dra mig baklänges vilken bild... Hade jag haft råd hade jag köpt en likadan och haft i sovrummet oxå...!!
Slänger in lite länkar på div. tester av denna förnämliga tv för de som hittar hit för första gången och känner sig sugna...!!
Tech.co.uk
Hdtvtest.co.uk
Trustedreviews.com
Konsumentguiden.se
Reviews.cnet.co.uk
Kan bara instämma, denna tv är helt grym. Har haft den sen i torsdags och är supernöjd. Dock är jag lite irriterad på att jag inte kan få text på Canal Plus kanalerna samt vissa kanaler sänder fortfarande i 4:3 format.
Men det beror givetvis inte på tvn utan att jag kör HTPC med floppyDTV
Postad 28 januari 2008 - 23:50
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Hur är denna plasma jämfört med Pioneer 8G plasma?
Postad 29 januari 2008 - 22:56
Toxicarea
-
Toxicarea
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Pioneer är alltid pioneer, det kan man inte säga något om.
Men att betala ca.20-50% mer för motsvarande apparat är inte vettigt, såvida man inte är gjord av $$$, men då hade man inte läst denna tråd utan redan skaffat det bästa
Postad 02 februari 2008 - 11:41
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Tjena!
Detta verkar onekligen vara en intressant kandidat nu när det börjar bli dags för en ny tv..
Min enda fundering är hur den hanterar 24p från bluray/hd-dvd. Flyter det? För om jag förstått det rätt så ska väl 24p (när den spelas upp korrekt) flyta helt utan judder?
Postad 02 februari 2008 - 11:45
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Det funkar alldeles utmärkt med 1080/24p från blu ray.... bilden blir sjukt bra...!! Hade hemma en arbetskamrat igår kväll och demade lite.... han trodde knappt det var sant vilken bra bild det var...!! MOA inget judder och det flyter på precis som det skall....
Redigerat av Unregistered36883, 02 februari 2008 - 11:46.
Postad 02 februari 2008 - 20:43
aiity
-
aiity
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Hylle
Vad kör du med för inställningar ?
Har haft tvn nu ett tag men saknar fortfarande en bildkälla, har dock kört lite via pcn (hdmi>dvi).
Postad 02 februari 2008 - 21:59
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Film - Läge inställt efter BluRay
Kontrast - 78
Ljusstyrka - 45
Skärpa - 17
Färg - 50
Färgton - Varm1
Justering av Svart - Medium
Gamma - -1
R-Offset - 11
G-Offset - 14
B-Offset - 12
R-Gain - 20
G-Gain - 15
B-Gain - 0
Allt annat AV
Funkar enligt mina och div andras ögon ypperligt... (med reservation för att ha glömt nån inställnig)
Postad 06 februari 2008 - 16:49
aiity
-
aiity
-
Amatör
-
-
54 inlägg
tack hylle
funkar hur bra som helst
Postad 06 februari 2008 - 17:57
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Postad 08 februari 2008 - 11:04
Ruuupert
-
Ruuupert
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Hur är det med ghostning på den här modellen?
Postad 08 februari 2008 - 12:18
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Jag har inte märkt ens en antydan till ghosting... trots LÅÅÅNGA spelstunder med PS3'an.... har inte heller hört någon annan som märkt av det heller...!
Postad 08 februari 2008 - 12:21
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
har du stängt av TV.n när rummet varit helt mörkt??
Postad 10 februari 2008 - 00:30
aiity
-
aiity
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Antingen är jag riktigt ###### korkad eller så är det fel på min antenn ingång.
Har testat 2 olika antenn kablar, får inte fram nån bild, när jag söker så händer inget, myrornaskrig all-the-way.
Pc-in funkar med hdmi>dvi, scart funkar, dvd spleraren funkar via scart och hdmi men analoga tv ingången funkar inte.
Testat även genom en extern digitalbox.
När jag drar en anten kabel från väggutaget till den gamla tv,n så funkar det klockrent, sen drar jag samma kabel in i den nya tv'n, samsung ps-50p96fd, får inget annat än myrornaskrig när jag söker.
Postad 10 februari 2008 - 13:59
aiity
-
aiity
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Har ringt comhem men dom hade inget svar. Ringde även återförsäljaren, expert, dom hänvisa till samsung. Ringde därefter till samsung... STÄNG...., snart flyger tv.n ut genom fönstret.....
Postad 10 februari 2008 - 14:28
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Det är söndag, vänta tills imorgon innan du slänger ut TV:n =)
Postad 11 februari 2008 - 22:23
cantona10
-
cantona10
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Nu har jag beställt en P96:a till mig och gumman, Blev en 50", så det kommer nog bli som natt och dag mot vår gamla CRT 32" Thomson...
Får den näst Torsdag.
Har ni något bra förslag på väggfäste som ni tycker man ska använda?, påpekas att en motoriserad historia är jag inte intresserad av Och vid vilken höjd ska man montera plasman på från golvet mätt?
Putte
Jag byggde fäste med hänglist från K-rauta och 2st fästskenor, köpte lite skruv/plugg samtidigt och kostnaden stannade på ca 320kr. Tittade en del på färdiga fästen men dels byggde dom ut för mycket samt var omotiverat dyra för lite plåtreglar. Hade nedan bild som ger lite uppfatting om att plasman hänger mer eller mindre direkt på väggen.

Finns intresse kan jag ev. ta en bild direkt från sidan under morgondagen.
Jag är intresserad av att få fler bilder på ditt fäste, ser onekligen bra ut.
MVH
Putte
La upp lite bilder i mitt galleri där man att den nästan hänger direkt på väggen. Plasman hängde jag på 80cm höjd från golvet, mätt då från golv till underkant på tv´n. Detta lite för att vi har en dotter här som framöver börjar kuta omkring =)
Listsystemet jag använde mig av är detta: http://www.elfa.com/...veSubPageId=838 Dock valde jag silver finish på mitt, fanns på K-Rauta.
Tycker att ovanstående väggfäste ser jättebra ut, skall nu sätta upp min på väggen. Men länken till listsystemet funkar inte, skulle vara tacksam för en fungerande länk eller artikelnummer så man kan finna det på K-rauta, inga problem med vikten på denna uppsättning? Förlåt länken funkar nu så skall nog lösa sig.
Redigerat av cantona10, 11 februari 2008 - 22:25.
Postad 12 februari 2008 - 22:29
SirLinkan
-
SirLinkan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Nu har jag beställt en P96:a till mig och gumman, Blev en 50", så det kommer nog bli som natt och dag mot vår gamla CRT 32" Thomson...
Får den näst Torsdag.
Har ni något bra förslag på väggfäste som ni tycker man ska använda?, påpekas att en motoriserad historia är jag inte intresserad av Och vid vilken höjd ska man montera plasman på från golvet mätt?
Putte
Jag byggde fäste med hänglist från K-rauta och 2st fästskenor, köpte lite skruv/plugg samtidigt och kostnaden stannade på ca 320kr. Tittade en del på färdiga fästen men dels byggde dom ut för mycket samt var omotiverat dyra för lite plåtreglar. Hade nedan bild som ger lite uppfatting om att plasman hänger mer eller mindre direkt på väggen.

Finns intresse kan jag ev. ta en bild direkt från sidan under morgondagen.
Jag är intresserad av att få fler bilder på ditt fäste, ser onekligen bra ut.
MVH
Putte
La upp lite bilder i mitt galleri där man att den nästan hänger direkt på väggen. Plasman hängde jag på 80cm höjd från golvet, mätt då från golv till underkant på tv´n. Detta lite för att vi har en dotter här som framöver börjar kuta omkring =)
Listsystemet jag använde mig av är detta: http://www.elfa.com/...veSubPageId=838 Dock valde jag silver finish på mitt, fanns på K-Rauta.
Tycker att ovanstående väggfäste ser jättebra ut, skall nu sätta upp min på väggen. Men länken till listsystemet funkar inte, skulle vara tacksam för en fungerande länk eller artikelnummer så man kan finna det på K-rauta, inga problem med vikten på denna uppsättning?
Förlåt länken funkar nu så skall nog lösa sig.
Jag har bara en liten fråga om detta väggfäste. Eftersom TVn sitter så nära väggen, blir det några problem med värmen? Om jag inte sett fel så sitter väl utblåset från fläktarna på baksidan av TVn. Får dom tillräckligt med utrymme så att värmen kan "försvinna"?
Postad 15 februari 2008 - 11:20
RedDevil74
-
RedDevil74
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Någon här som har riktigt bra tips om inställningarna tillsammans med Ps3 till denna tv, bra inställningar som är optimala för filmspelning, tex Blu-ray, jag har mixtrat en del själv, men får inte till det riktigt.
Någon som sitter med dessa inställningar så skriv gärna.
Tack på förhand.....
Postad 15 februari 2008 - 14:39
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Jag antar att du inte har läst nåt i denna tråden innan för om du scrollar uppåt på den här sidan så har du iaf EN inställning för BD från PS3..... dock så går det säkert justera lite mer efter eget öga men den funkar för mig iaf...!
Postad 15 februari 2008 - 18:47
RedDevil74
-
RedDevil74
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Jag antar att du inte har läst nåt i denna tråden innan för om du scrollar uppåt på den här sidan så har du iaf EN inställning för BD från PS3..... dock så går det säkert justera lite mer efter eget öga men den funkar för mig iaf...!
Sorry Hylle,,jag hade nog för brottom när jag skrev, desperat vet du
Postad 15 februari 2008 - 18:50
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Lugna puckar.... prova dom inställningarna och funkar det inte så är det iaf en bra utgångspunkt (enligt mina och div andras ögon iaf)...!!
Postad 23 februari 2008 - 18:39
Unregisteredd58fb6cc
-
Unregisteredd58fb6cc
-
Användare
-
-
141 inlägg
tack för inställningarna, verkar som det fungerar bra. Hur länge ska man köra "break-in" ??? Jag tittar på olika filmer väldigt mycket å kör med låga inställningar (allt under 50), är det ok eller. Är den svarta randen "uppe och nere" skadlig för tvn i början?
Postad 24 februari 2008 - 14:10
Unregistered812928d1
-
Unregistered812928d1
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej!
Ni som skaffat denna tv...Tänkte höra ifall ni jämfört den något med panasonic px70? Hade tänkt skaffa en 50" tv, har just nu en 42" px70...Är lite rädd att jag kommer bli besviken på digital-tv-bilden.
En annan fråga: Har ni jämfört denna med t.ex. samsungs q96/97 serie? Vad avgjorde till denna tv:ns fördel? Syns det någon skillnad på denna och en q97:a om man ser på 720p x264 klipp?
Postad 25 februari 2008 - 04:44
Unregisteredc42c1a4a
-
Unregisteredc42c1a4a
-
Rookie
-
4 inlägg
Själv har man ett litet problem.
Har flyttat till en mindre lya där jag inte har plats för min projektor och 90tums duk längre, så man får helt enkelt nergradera sig storleksmässigt, men uppgradera sig bildmässigt
Men bara för att klargöra det hela. Ska man satsa på denna tv om man vill ha en fullutrustad med allt det "bästa" i en prisklass på 20k, eller finns det andra konkurrenter till denna tv? då både LCD och Plasma.
Mvh Claes
Postad 25 februari 2008 - 17:54
Unregistered3811f9da
-
Unregistered3811f9da
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Nu har jag bestämt mig, det blir en P96'a... Men var ska jag beställa den ifrån för att inte få "Gråimport"? https://www.prisjakt...kt.php?p=199567Beställer gärna över internet och betalar över disk. Transport sköter jag själv men den måste finnas i Stockholmsområdet.
Postad 25 februari 2008 - 18:34
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Hej!
Ni som skaffat denna tv...Tänkte höra ifall ni jämfört den något med panasonic px70? Hade tänkt skaffa en 50" tv, har just nu en 42" px70...Är lite rädd att jag kommer bli besviken på digital-tv-bilden.
En annan fråga: Har ni jämfört denna med t.ex. samsungs q96/97 serie? Vad avgjorde till denna tv:ns fördel? Syns det någon skillnad på denna och en q97:a om man ser på 720p x264 klipp?
När jag kör med den inbyggda digitalboxen så blir bilden riktigt bra.... så där behöver du inte oroa dig... Själv har man ett litet problem. Har flyttat till en mindre lya där jag inte har plats för min projektor och 90tums duk längre, så man får helt enkelt nergradera sig storleksmässigt, men uppgradera sig bildmässigt 
Men bara för att klargöra det hela. Ska man satsa på denna tv om man vill ha en fullutrustad med allt det "bästa" i en prisklass på 20k, eller finns det andra konkurrenter till denna tv? då både LCD och Plasma.
Mvh Claes
Jag köpte min för 30k så 20k känns ju som ett fynd.... nästan så man funderar på att köpa en till.... är i vilket fall SUPERNÖJD....
Postad 25 februari 2008 - 19:12
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
När jag kör med den inbyggda digitalboxen så blir bilden riktigt bra.... så där behöver du inte oroa dig...
På vilket avstånd? Är på G med en 50" och även jag är lite orolig över DTV..... Kommer ha 3,3m från huvud till tv.
Postad 25 februari 2008 - 19:29
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Är den här tv:n mer prisvärd än Pios 50" icke full hd?
Postad 25 februari 2008 - 21:15
Sampeman
-
Sampeman
-
Rookie
-
1 inlägg
Ni som kör denna TV till vanlig marksänd digital-tv typ boxer, skulle ni kunna dela med av vad ni kör med för inställningar för jag får inte till nån vettig bild när jag kör "vanlig" tv...
Postad 25 februari 2008 - 22:12
Unregistered812928d1
-
Unregistered812928d1
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Vore intressant att veta hur denna står sig mot Q97/96 ?
Jag tittar som sagt mycket på 720p och står i valet och kvalet mellan denna och en q97:a...Ni som har denna tv:n...ser man skillnad på 1080p och 720p? Har läst om blindtestet som gjordes där det gissades hejvilt vilka upplösningar som spelades upp...Någon som har några länkar ang. detta? Syns det tydligt på en 50":are skillnad mellan lill - & fullhd?
Postad 28 februari 2008 - 12:00
RiddareRocco
-
RiddareRocco
-
Användare
-
-
106 inlägg
Vore intressant att veta hur denna står sig mot Q97/96 ?
Jag tittar som sagt mycket på 720p och står i valet och kvalet mellan denna och en q97:a...Ni som har denna tv:n...ser man skillnad på 1080p och 720p? Har läst om blindtestet som gjordes där det gissades hejvilt vilka upplösningar som spelades upp...Någon som har några länkar ang. detta? Syns det tydligt på en 50":are skillnad mellan lill - & fullhd?
Hej! Är själv väldigt intresserad av den här tv:n och har vart runt och jämfört med olika modeller. När jag var inne på expert sotrmarknad igår så pratade jag just med en försäljare som hade Q97:an. Han sa att han var väldigt nöjd med den och hade köpt den innan P96:an kommit ut i butik. Han sa att båda apparaterna är bra, men att svärtan är bättre på P96 och att den hanterar både blu ray och snabba action sekvenser bättre än Q97. När det gäller 1080p vs 720p så kommer du troligtvis inte att se någon skillnad om du sitter över 2,5 meter ifrån tv:n. MVH Henrik! Någon som vet om den klarar pixelmappning via hdmi. Har läst igenom tråden, men det finns inget tydligt svar på detta. MVH Henrik!
Postad 28 februari 2008 - 14:37
Unregistered812928d1
-
Unregistered812928d1
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej! Iaf en person som skrev att han pixelmappat p96:an i den här tråden! Om det stämmer vet jag inte...Borde inte en fullhd pixelmappa lättare än en hd-ready?
Jag sitter på ca 3,5-4 meters avstånd till tv:n så egentligen kan jag lika gärna satsa pengarna på en 720p-tv...Dock låter det ju intressant att svärtan och rörelser skulle vara bättre på p96...Min uppfattning när jag jämfört px70 och pz70 är att pz70 faktiskt sett lite mer utvattnad ut...det kanske inte blir samma sak med samsungarna...
Redigerat av Unregistered812928d1, 28 februari 2008 - 14:45.
Postad 28 februari 2008 - 14:40
Unregistered812928d1
-
Unregistered812928d1
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hallå Maikel,
Jag använder HTPC(DVI-DMI) till denna TV:n och för mig så funkar det kanon. Inga inbränningar trots långa stunder av statisk bild. Den gör pixelmapping 1920-1080p funkar perfekt. Jag kan bara rekommendera detta. Jag var orolig för inbränningar osv men för mig har det inte varit några problem.
Datorbilden är knivskarp och jag har spelat upp både HD och Blu-ray matrial, ser kanon ut.
Har ni lyckats pixelmappa korrekt?
Jag har en Acer Ferrari kopplade HDMI-HDMI men det blir inte riktigt rätt. Laptopen har 1680*1050 som upplösning och när jag i CCC endast har Samsungen som vald skärm(laptopskärmen helt bortkopplad) och väljer 1920*1080 så visas den inte på hela tv'n, det blir som centrerat med svarta kanter runt om (underscan?) Jag kör med Just Scan-läget på tv'n. Så det borde ju vara något med datorn eller inställningarna antar jag.
Testat att ändra sourcenamn på HDMI2 till PC när den är inkopplad där och det händer ngt, men det blir inte bättre. Istället blir skärmen konstig.
Tydligen en som haft problem med pixelmappningen också...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|