Rock Band
548 svar till detta ämne
Postad 03 May 2008 - 00:31
stevenD
-
stevenD
-
Lärjunge
-
-
271 inlägg
Njaa halsen på gitarren är inte lös som på GH3 gitarren ,utan bara "toppen", där man skulle fäst strängarna så att säga. Sedan sitter dom 4 "pukorna" ihop men det ska väl gå att få ner sakerna i en väska så det blir lite mindre iaf.
Hur stor är gitarren jämfört med Guitar Hero 3-gitarrerna? Jag testade nämligen med en GH3-gitarr, och den gick ner i väskan utan att jag demonterade den.
Postad 03 May 2008 - 12:28
MazteR
-
MazteR
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Hejsan! Såg att rockband inte släpps i sverige 23maj för ps3, så jag tänkte höra om det är säkert att beställa från USA, från vilken sida och hur det är med tull, och är det någon skillnad på USA och Europas versioner, för det kommer väll att funka att spela här om jag beställer från USA? Skicka gärna ett PM till mig eller svara här =) Tack MVH Jonas
Postad 03 May 2008 - 12:38
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Hur stor är gitarren jämfört med Guitar Hero 3-gitarrerna? Jag testade nämligen med en GH3-gitarr, och den gick ner i väskan utan att jag demonterade den.
Den ska vara större, bla. 10cm längre.
Postad 03 May 2008 - 16:04
stevenD
-
stevenD
-
Lärjunge
-
-
271 inlägg
Den ska vara större, bla. 10cm längre.
Men toppen gick att montera bort? Och hur kort blir den da? hmm... Lite surt att kopa den och sen upptacka att den inte gar ner i resvaskan nar man redan har tagit upp den ut forpackningen. Edit: Jag chansade och köpte ett, och visst gick det ner i resväskan  Har dock en hyfsat stor resväska som var halvtom på vägen över. Men nu liger det iaf nerpackat och på väg hem till Sverige. Uppskattningsvis så är RB-gitarren utan toppen monterad lika lång som en GH3-gitarr ihopmonterad.
Redigerat av stevenD, 06 May 2008 - 01:49.
Postad 04 May 2008 - 11:59
MazteR
-
MazteR
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Lade bud på "ROCKBAND* SPECIAL EDITION PS3 BUNDLE* BRAND NEW!" på ebay och vann för US $134.50 + $25 frakt av 511quickship4u, han har fått 3st feedbacks på 100%, så hoppas det inte är någon scam  (första gången jag handlar på ebay)
han tar inte emot paypal, men check och money order, vad är money order och hur gör man? :$
Redigerat av MazteR, 04 May 2008 - 12:30.
Postad 04 May 2008 - 16:57
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
han tar inte emot paypal, men check och money order, vad är money order och hur gör man? :$
man skickar pengar i förskott och hoppas att han inte scammar dig alternativt skickar en tegelsten... ungefär.
Postad 04 May 2008 - 17:53
hence776
-
hence776
-
Användare
-
-
113 inlägg
Frågade tidigare i tråden lite kring att ta hem Rock Band från USA eftersom jag skulle dit på tjänsteresa. Har nu varit där och kommbit tillbaka med ett styck Rock Band i min ägo. Följde någons tips här om att slå in paketet i bubbelplast och checka in det som bagage. Gick hur bra som helst.
Totalt kostade det mig 170 $ + lite pengar för papper och bubbelplast. Helt OK tycker jag...
Ang spelet verkar det väldigt lovande så här långt, men med min taskiga koordinationsförmåga och simultankapacitet så kommer jag nog ha seriösa problem med trumspelandet.  Gitarren är ju mycket tuffare än till Guitar Hero, men jag saknar klicket när man "strummar" - känns mycket svårare att veta om man har fått till rätt anslag eller ej.
Postad 04 May 2008 - 18:14
MazteR
-
MazteR
-
Amatör
-
-
91 inlägg
man skickar pengar i förskott och hoppas att han inte scammar dig alternativt skickar en tegelsten... ungefär.
Jasså okej, är det genom banken då eller finns det något annat sätt genom internet?
Postad 06 May 2008 - 04:03
hristo19
-
hristo19
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Lade bud på "ROCKBAND* SPECIAL EDITION PS3 BUNDLE* BRAND NEW!" på ebay och vann för US $134.50 + $25 frakt av 511quickship4u, han har fått 3st feedbacks på 100%, så hoppas det inte är någon scam (första gången jag handlar på ebay)
Man ska ALDRIG betala med nåt annat än paypal när man handlar på Ebay. skicka inga pengar till han för du kommer garanterat att bli blåst.
Postad 06 May 2008 - 06:18
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Frågade tidigare i tråden lite kring att ta hem Rock Band från USA eftersom jag skulle dit på tjänsteresa. Har nu varit där och kommbit tillbaka med ett styck Rock Band i min ägo. Följde någons tips här om att slå in paketet i bubbelplast och checka in det som bagage. Gick hur bra som helst. 
You lucky bastard! Kommer snart hem till dig och trummar lite. Håll ölen kalla
Postad 06 May 2008 - 09:36
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Lade bud på "ROCKBAND* SPECIAL EDITION PS3 BUNDLE* BRAND NEW!" på ebay och vann för US $134.50 + $25 frakt av 511quickship4u, han har fått 3st feedbacks på 100%, så hoppas det inte är någon scam (första gången jag handlar på ebay)
Som tidigare talare har sagt, skulle definitivt inte betala med något annat än med PayPal. Visst det var ett bra pris, frakten känns dock för billig för den storlek av paket det nu är. Kikade på 511quickship4u på ebay och av vad jag kan se så verkar han inte skicka "Worldwide", nu hittar jag just inte auktionen du vunnit så det kanske är annorlunda. Mitt tips är att leta efter en säljare som har högre feedback, ligger runt samma prisklass som de flesta andra, accepterar Paypal samt skickar worldwide ( och har feedback från internationella köpare ). Försök alltid be dem maila trackingnummer efter att de skickat paketet. Hoppas det löser sig!
Postad 06 May 2008 - 13:32
MazteR
-
MazteR
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Man ska ALDRIG betala med nåt annat än paypal när man handlar på Ebay. skicka inga pengar till han för du kommer garanterat att bli blåst.
Okej, har inte skickat några pengar ännu för jag är väldigt osäker på detta... Som tidigare talare har sagt, skulle definitivt inte betala med något annat än med PayPal. Visst det var ett bra pris, frakten känns dock för billig för den storlek av paket det nu är.
Kikade på 511quickship4u på ebay och av vad jag kan se så verkar han inte skicka "Worldwide", nu hittar jag just inte auktionen du vunnit så det kanske är annorlunda.
Mitt tips är att leta efter en säljare som har högre feedback, ligger runt samma prisklass som de flesta andra, accepterar Paypal samt skickar worldwide ( och har feedback från internationella köpare ). Försök alltid be dem maila trackingnummer efter att de skickat paketet.
Hoppas det löser sig! http://cgi.ebay.com/...bayphotohostingdär har du varan, det är första gången jag "handlade" på ebay och trode det bara fanns paypal, men det märkte jag efter jag vann det så var det självklart inte det. Men nu har jag ju vunnit, måste jag då betala det eller kan man bara dissa det? funderar på att köpa det från VG+ istället, dock mycket dyrare men det är det värt =)
Redigerat av MazteR, 06 May 2008 - 13:32.
Postad 06 May 2008 - 23:53
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Hej igen, Det står tyvärr bara att han skickar inom USA. Du kan kontakta honom genom Ebay´s "Contact Seller" och fråga om möjligheterna att skicka till Sverige, men då går det inte på några 25 dollar tyvärr. Står i texten att han inte accepterar Paypal just nu men det finns ändå med som betalningalternativ..lite skumt. Även om du vunnit auktionen så kan du som sagt kontakta honom och förklara läget. Du visste inte att han inte skickade till Sverige samt inte accepterade paypal och att du inte vill fullfölja köpet. Det borde inte vara några problem för han att backa auktionen. *edit* http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItemAv honom köpte jag mitt Rock Band, accepterar Paypal samt skickar trackingnummer så du kan följa transporten. Totalt med frakt runt 1700, åker du på tull runt 2200-2300.
Redigerat av Unregistered310a0e15, 07 May 2008 - 00:00.
Postad 07 May 2008 - 13:32
MazteR
-
MazteR
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Hejsan! Jo jag fick tag på han och han sa ju oxå att han inte skickar utanför USA, så han skulle cancela det =) Okej, se om man kan vinna det, annars tror jag att jag beställer från VG+ för det verkar vara en redig sida och dom skickar till sverige =) EDIT: Vann det för $178.95 =) så borde få det om ett par dagar då =) tack för hjälper guys =)
Redigerat av MazteR, 07 May 2008 - 13:55.
Postad 07 May 2008 - 14:24
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
hörde att dom demar det på mediamarkt i norrköping, ska kolla ikväll
Postad 07 May 2008 - 16:20
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Nu är mitt Rock Band sålt, blev så less när ena gitarren gick sönder. Fixade det tillf'lligt med tejp, men det gav upp efter ett tag också. Har ingen lödkunskap så det gick bort också. Har ni otur så får ni gamla versionen, och skitkvalitet på gitarr. Den bundeln jag fick var från gamla, men den extra gitarren var från nya. Det är strummern som har en tendens att sluta fungerar, men går att laga tillfälligt med tejp. Går också att löda in microswitchar istället för skiten som sitter i nu, då blir den precis som de nya om inte bättre
Postad 07 May 2008 - 16:33
stevenD
-
stevenD
-
Lärjunge
-
-
271 inlägg
Nu är mitt Rock Band sålt, blev så less när ena gitarren gick sönder. Fixade det tillf'lligt med tejp, men det gav upp efter ett tag också. Har ingen lödkunskap så det gick bort också. Har ni otur så får ni gamla versionen, och skitkvalitet på gitarr. Den bundeln jag fick var från gamla, men den extra gitarren var från nya. Det är strummern som har en tendens att sluta fungerar, men går att laga tillfälligt med tejp. Går också att löda in microswitchar istället för skiten som sitter i nu, då blir den precis som de nya om inte bättre 
Hur kan man se om man fått den gamla? Skiljer de sig på något sätt förutom att den end har en tendens att gå sönder?
Postad 07 May 2008 - 18:03
abakar
-
abakar
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
resultat från min och casshern's första online band tillsammans  
Redigerat av abakar, 07 May 2008 - 18:04.
Postad 08 May 2008 - 08:47
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
Hehe Abakar ja det va roligt.
Fast tösen satt vid sidan om o tjata om att jag skulle sluta spela så gick det väl hyffsat.
Efter jag klarat "Green gras and high tides" på expert, (fastnar vid ca 80% varje gång), ska jag köra igång trumkarriären på riktigt. Tycker att pedalen på trummorna inte är jättebra och på vissa låtar känns ett stort behov av dubbla pedaler så jag får nog investera i det oxå.
Har du dubbla pedaler Abakar?
Synes
Postad 08 May 2008 - 21:16
abakar
-
abakar
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
nix. kör med vanliga trumset + pedal som man får när man köper det. har dock funderat på att investera i bättre pedal. jobbigt svårt när man behöver dra två snabba tryck som i tom sawyer
Postad 09 May 2008 - 11:59
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
nix. kör med vanliga trumset + pedal som man får när man köper det. har dock funderat på att investera i bättre pedal. jobbigt svårt när man behöver dra två snabba tryck som i tom sawyer
Jo, ganska lustigt när man ser på tutorial då dom beskriver att man ska ha hälen i, det är ju hopplöst jobbigt. Spelar bara med hälen i luften så att säga. Normalt får man ju "studs" på pedalen på vanliga trummor men här är det bara en väldigt hård fjäder man ska trycka ner. Så som du säger så blir det jobbigt med dubbla eller trippla tillslag.
Postad 09 May 2008 - 23:36
Reckie
-
Reckie
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Har inte skaffat PS3 ännu och undrar hur det fungerar ihop med Rock Band köpta från eBay som ju är i NTSC format?
Postad 10 May 2008 - 15:07
trallskaft
-
trallskaft
-
Rookie
-
6 inlägg
Har inte skaffat PS3 ännu och undrar hur det fungerar ihop med Rock Band köpta från eBay som ju är i NTSC format?
Det är inga problem, då spel till PS3 är regionsfria. Gudskelov.
Postad 11 May 2008 - 13:38
hence776
-
hence776
-
Användare
-
-
113 inlägg
You lucky bastard! Kommer snart hem till dig och trummar lite. Håll ölen kalla 
Du är välkommen!  Körde igår med ngåra kompisar och det "rockar"  verkligen när man kör co-op tillsammans. Hur kul som helst!
Postad 11 May 2008 - 19:30
Micke_nes
-
Micke_nes
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har funderat lite. Fungerar instrumenten från ps3 versionen till 360?
Redigerat av Micke_nes, 11 May 2008 - 20:06.
Postad 13 May 2008 - 14:55
abakar
-
abakar
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har funderat lite. Fungerar instrumenten från ps3 versionen till 360?
går inte. tufft run to the hills clipp
Redigerat av abakar, 13 May 2008 - 14:56.
Postad 13 May 2008 - 15:39
mhult
-
mhult
-
Rookie
-
5 inlägg
http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem
Av honom köpte jag mitt Rock Band, accepterar Paypal samt skickar trackingnummer så du kan följa transporten.
Totalt med frakt runt 1700, åker du på tull runt 2200-2300.
Verkar dyrt jämfört med gamestop.com. Jag betalade cirka 1700 inklusive frakt och moms. Frakten tog fyra dagar, så det var inte snigelfrakt heller precis...
Postad 13 May 2008 - 23:52
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Verkar dyrt jämfört med gamestop.com. Jag betalade cirka 1700 inklusive frakt och moms. Frakten tog fyra dagar, så det var inte snigelfrakt heller precis...
Tja, det varierar även beroende på vad det står för värde på paketet. Det jag baserar på är total köpsumma ( Rock Band + frakt ) x 1.3 ( 25% moms + 5% tull ). Så det är worst case scenario jag beskrev! Har säljaren bara skrivit värdet på vad du handlade Rock Band för på paketet, t.ex. $170 så hamnar vi runt din summa. För nyfikenhetens skull, vad fick du betala i frakt från Gamestop? Priset på själva Rock Band skiljde bara runt $10 på Gamestop kontra min Ebayare.
Postad 14 May 2008 - 07:39
mhult
-
mhult
-
Rookie
-
5 inlägg
Tja, det varierar även beroende på vad det står för värde på paketet. Det jag baserar på är total köpsumma ( Rock Band + frakt ) x 1.3 ( 25% moms + 5% tull ). Så det är worst case scenario jag beskrev!
Har säljaren bara skrivit värdet på vad du handlade Rock Band för på paketet, t.ex. $170 så hamnar vi runt din summa.
För nyfikenhetens skull, vad fick du betala i frakt från Gamestop? Priset på själva Rock Band skiljde bara runt $10 på Gamestop kontra min Ebayare.
Gamestop tog USD 169,99 för Rock Band och USD 39,99 för frakten, totalt USD 209,98 (SEK 1266,72 på min kreditkortsräkning). Sedan tog UPS 455 spänn för moms och expeditionsavgift (ingen tull på spel, faktiskt). UPS expeditionsavgift är 110 kr plus moms, så man betalar moms på varan plus en avgift för att UPS driver in momsen plus moms på den avgiften! Ganska sjukt... Hur som helst, mitt Rock Band kostade totalt 1722 spänn inklusive moms och frakt hem till dörren. Det enda strulet var att få Gamestop att ta mitt kreditkort. De är tydligen rabiata i kampen mot bedrägerier, så jag var tvungen att faxa in ett kontoutdrag med kreditkortsnummer och hemadress. Av någon anledning kunde de inte göra den verifieringen med banken.
Postad 14 May 2008 - 13:31
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Gamestop tog USD 169,99 för Rock Band och USD 39,99 för frakten, totalt USD 209,98 (SEK 1266,72 på min kreditkortsräkning). Sedan tog UPS 455 spänn för moms och expeditionsavgift (ingen tull på spel, faktiskt). UPS expeditionsavgift är 110 kr plus moms, så man betalar moms på varan plus en avgift för att UPS driver in momsen plus moms på den avgiften! Ganska sjukt...
Hur som helst, mitt Rock Band kostade totalt 1722 spänn inklusive moms och frakt hem till dörren. Det enda strulet var att få Gamestop att ta mitt kreditkort. De är tydligen rabiata i kampen mot bedrägerier, så jag var tvungen att faxa in ett kontoutdrag med kreditkortsnummer och hemadress. Av någon anledning kunde de inte göra den verifieringen med banken.
Det var den billigaste frakten jag sett hittills. Jag betalade $100 i frakt för mitt paket, iofs så beställde jag en extra gitarr vilket gör paketet lite större men det motiverar inte $60 mer i frakt än vad du fick ge! Aja, grejerna är hemma och det är förbaskat roligt att spela!
Postad 16 May 2008 - 18:05
MazteR
-
MazteR
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Fick hem rockband idag, väldigt roligt måste jag säga
Måste man ändra på nått sätt för att kunna hitta låtar på playstation store?
Redigerat av MazteR, 18 May 2008 - 11:04.
Postad 18 May 2008 - 11:38
RedGuard
-
RedGuard
-
Användare
-
-
113 inlägg
Gah nu börjar jag också bli less på att vänta på detta spelet. Då jag inte är någon superhardcore tv-spelare utan gillar musiken (: så vet jag inte riktigt hur saker funkar. Har aldrig köpt något på Ebay eller använt Paypal heller så för mig blir detta ett stort kliv 1. Spelen till PS3 är regionsfria har jag förstått så det är ju ingen skillnad på att köpa detta nu jämfört med att köpa om ett halvår i Sverige? 2. Det som skilljer är väl att det inte finns i Europa nu på PS3 och därför kan man ej köpa låtar etc. Det är därför man måste skapa ett US-konto och handla där? Men man kan väl handla låtar precis som vanligt sen när det blir släppt i Europa? 3. Det här känns som en potentiell säljare. 240 för spelet extra gitarr och runt 116 för frakten ger en summa på 2200 kr ungefär för spel och frakt. Sen eventuell tull etc. Verkar det bra? Sett hans auktioner nu i någon månad och han verkar ju packa det fint och det hela känns rätt seriöst. http://cgi.ebay.com/...ShippingPayment4. Sammanfattning. Köper man nu på Ebay så får man egentligen samma sak som man får när det släpps här det är bara det att vi inte orkar vänta? Det är inget som hindrar en att köpa låtar och spela med kompisar online när det senare släpps i Europa?
Postad 18 May 2008 - 11:47
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Gah nu börjar jag också bli less på att vänta på detta spelet.
Då jag inte är någon superhardcore tv-spelare utan gillar musiken (: så vet jag inte riktigt hur saker funkar. Har aldrig köpt något på Ebay eller använt Paypal heller så för mig blir detta ett stort kliv
1. Spelen till PS3 är regionsfria har jag förstått så det är ju ingen skillnad på att köpa detta nu jämfört med att köpa om ett halvår i Sverige?
2. Det som skilljer är väl att det inte finns i Europa nu på PS3 och därför kan man ej köpa låtar etc. Det är därför man måste skapa ett US-konto och handla där? Men man kan väl handla låtar precis som vanligt sen när det blir släppt i Europa?
3. Det här känns som en potentiell säljare. 240 för spelet extra gitarr och runt 116 för frakten ger en summa på 2200 kr ungefär för spel och frakt. Sen eventuell tull etc. Verkar det bra? Sett hans auktioner nu i någon månad och han verkar ju packa det fint och det hela känns rätt seriöst.
http://cgi.ebay.com/...ShippingPayment
4. Sammanfattning. Köper man nu på Ebay så får man egentligen samma sak som man får när det släpps här det är bara det att vi inte orkar vänta? Det är inget som hindrar en att köpa låtar och spela med kompisar online när det senare släpps i Europa?
1. Japp 2. Japp, släpps dock 23e maj i europa så då kommer du kunna köpa låtarna här. 3. Jag fick mitt i december för 280$ inkl frakt, men bara 1 gitarr så det där e väll okej. 4. Stämmer, bara ladda ner å spela! Rock on!
Postad 18 May 2008 - 11:51
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Fick hem rockband idag, väldigt roligt måste jag säga 
Måste man ändra på nått sätt för att kunna hitta låtar på playstation store?
Eftersom det inte är släppt i europa så kan du inte hitta några låtar till rockband där. Du måste skapa ett USA-psn konto. Dock så släpps låtarna på EU-psn på torsdag. 23:e släpps ju rock band i några få EU-länder.
Postad 20 May 2008 - 13:46
MazteR
-
MazteR
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Eftersom det inte är släppt i europa så kan du inte hitta några låtar till rockband där. Du måste skapa ett USA-psn konto. Dock så släpps låtarna på EU-psn på torsdag. 23:e släpps ju rock band i några få EU-länder.
Okej, härligt, bara 3 dagar kvar då  tack =)
Postad 20 May 2008 - 13:56
stevenD
-
stevenD
-
Lärjunge
-
-
271 inlägg
Har nu packat upp och testkört trummorna och gitarren.
Spontant så känns gitarren skönare än GH3-gitarren. Tycker "strängen" faktiskt är skönare. Dock så är det svårare att känna på vilka knappar man har fingrarna eftersom gränsen inte är lika tydlig. Lite av en vanesak kanske, men partier som jag lätt skulle sätta med en GH3-gitarr missar jag nu ganska mycket på.
En sak som känns lite kasst dock är att steget mellan medium och hard är för stort. Sätter enkelt 100% på många låtar på medium, men missar grymt mycket på hard. Medium på Rock Band är typ som easy på GH3, medan hard är ungefär samma som på GH3.
Redigerat av stevenD, 20 May 2008 - 13:58.
Postad 20 May 2008 - 14:11
Unregistered2dca92b7
-
Unregistered2dca92b7
-
Rookie
-
3 inlägg
Rockband släpps väl inte till PS3:an på Torsdag? Det är väl bara till Kryss-lådan...PS3 ägare får snällt vänta till senare i höst (eller köpa via eBay) och därför kommer väl inte någa RB låtar att finnas på PSN förrän senare i höst...eller?
Postad 20 May 2008 - 15:43
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Har 2 frågor om rockband:
1. Det har varit tal hit och dit om gitarrerna till rockband ska fungera till GH3 och vice versa. Först sades det ju att det skulle fungera. Sedan har jag hört att det inte skulle fungera. Men nyligen sa en kompis att de hade återigen sagt att det skulle fungera till xbox (minns inte om det var GH-gitarr till Rockband, rockband-gitarr till GH eller både och)
Det jag är mest intresserad av att veta är om rockband-gitarren fungerar till Guitar Hero3 på PS3. Har nämligen GH3 till wii men är sugen på att skaffa rockband till PS3. Vore då trevligt om det innebar att jag kunde köpa GH3 till ps3 också...
2. Någon på mitt jobb hade lirat rockband ett gäng en hel kväll och sade att gitarrerna var mycket mer känsliga och inte så robusta som GH-gitarrerna. En av dem började redan gå sönder efter en kväll. Är detta något ni upplevt? Man vill ju inte att gitarrerna ska gå sönder om man bjuder hem lite polare som råkar vara lite oförsiktiga....
Kanske kan man hoppas på en bättre utgåva av gitarren i europa-releasen?
tack på förhand
/schjak
Postad 20 May 2008 - 17:01
Slack3r
-
Slack3r
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
1. Guitarherogitarren funkar inte Rock Band på PS3 för tillfället, rättighetsbråk...byråkrati..blablabla. 2. Den första utgåvan av Rock band innhöll en väldigt känslig gitarr-strummer, detta kan fixas med lite lödning. Om du beställer från USA finns risken att du får en av de gamla gurorna, tydligen så får man garanterat (?) en nyare modell när man köper en gura separat... //Sebastian Har 2 frågor om rockband:
1. Det har varit tal hit och dit om gitarrerna till rockband ska fungera till GH3 och vice versa. Först sades det ju att det skulle fungera. Sedan har jag hört att det inte skulle fungera. Men nyligen sa en kompis att de hade återigen sagt att det skulle fungera till xbox (minns inte om det var GH-gitarr till Rockband, rockband-gitarr till GH eller både och) Det jag är mest intresserad av att veta är om rockband-gitarren fungerar till Guitar Hero3 på PS3. Har nämligen GH3 till wii men är sugen på att skaffa rockband till PS3. Vore då trevligt om det innebar att jag kunde köpa GH3 till ps3 också...
2. Någon på mitt jobb hade lirat rockband ett gäng en hel kväll och sade att gitarrerna var mycket mer känsliga och inte så robusta som GH-gitarrerna. En av dem började redan gå sönder efter en kväll. Är detta något ni upplevt? Man vill ju inte att gitarrerna ska gå sönder om man bjuder hem lite polare som råkar vara lite oförsiktiga.... Kanske kan man hoppas på en bättre utgåva av gitarren i europa-releasen?
tack på förhand /schjak
Postad 21 May 2008 - 14:02
Slack3r
-
Slack3r
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nu blev jag lite orolig.... Om man beställer Rock Band från USA, visst funkar det med 40gigsversionen?!?
Jag vet att den endast har 2 usb-portar, men vilken USB-switch som helst funkar väl? Eller måste det vara någon som är anpassad till ps3?
//Sebastian
Postad 21 May 2008 - 14:33
MazteR
-
MazteR
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Nu blev jag lite orolig.... Om man beställer Rock Band från USA, visst funkar det med 40gigsversionen?!?
Jag vet att den endast har 2 usb-portar, men vilken USB-switch som helst funkar väl? Eller måste det vara någon som är anpassad till ps3?
//Sebastian
Jo det funkar till 40gb ps3, har själv det och köpte mitt RB på ebay, angående USB-switchar det vet jag inte, skulle gärna vilja veta om det går med vilka som eller om man måste ha en speciell switch, men skulle iaf tänka mig att det inte spela någon roll, "usb som usb"  Bas pedalen till min trummorna sprack efter 2:e dagen, men fixade ihop den med att skära ut 2 bitar från en pärm och tejpade runt som fan, och det har hållit i 4 dagar än så länge ;D
Postad 21 May 2008 - 17:23
Slack3r
-
Slack3r
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Låter som en bra ide att köpa en förstärkning till baspedalen med andra ord...
Postad 21 May 2008 - 17:54
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Surt att pedalen gick paj, men tejp fixar väl det mesta  ( Köpte själv en aluminiumplatta till pedalen på ebay för ca: 180 kr med frakt, har fungerat alldeles utmärkt. )
Angående USB-hubb så är det inte så känsligt, köpte en 4-portars Belkin på Onoff som fungerar klockrent, tror inte det spelar någon större roll vilken ni väljer. Vissa kan behöva strömförsörjning men det brukar ingå adapter, min behövde inte extra ström.
Postad 21 May 2008 - 19:56
MazteR
-
MazteR
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Surt att pedalen gick paj, men tejp fixar väl det mesta ( Köpte själv en aluminiumplatta till pedalen på ebay för ca: 180 kr med frakt, har fungerat alldeles utmärkt. )
Ojda, en aluminiumplatta som är gjord för RB pedalen? kan du länka, hittade ej när jag sökte :/ thnx =)
Postad 21 May 2008 - 20:49
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
MazteR, jag sitter på jobbet fram tills kl. 00.00 och Ebay är spärrat som hemsida här så kan inte länka.
Går du in på Ebay och söker efter min användare jokela79 så kan du kolla på min feedback, har för mig att säljaren heter något med "nosms" eller liknande.
Postad 21 May 2008 - 23:09
RedGuard
-
RedGuard
-
Användare
-
-
113 inlägg
Här är länken till pedalen: http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItemFöretaget som gör dem: http://www.megapedal.com En annan fråga. Det är 4 instrument till Rock Band, men bara 2 USB uttag på konsollen. Jag vet att instrumenten på PS3 är trådlösa och trådbundna på Xbox. Menar ni att man bara kan använda 2 instrument utan USB hub? Verkar ju lite snålt då att släppa 40Gb med just 2 USB plattser.
Redigerat av RedGUard, 21 May 2008 - 23:13.
Postad 21 May 2008 - 23:34
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Tyvärr är det så RedGUard, du måste köpa en hub om du vill spela fyra personer samtidigt.
*edit* Rätt länk också! Det var av han jag köpte pedalen!
Redigerat av Unregistered310a0e15, 21 May 2008 - 23:34.
Postad 22 May 2008 - 13:35
MazteR
-
MazteR
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Tyvärr är det så RedGUard, du måste köpa en hub om du vill spela fyra personer samtidigt.
*edit* Rätt länk också! Det var av han jag köpte pedalen!
Tack så jätte mycket, ska nog lägga ett bud på den =)
Postad 23 May 2008 - 09:50
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
1. Guitarherogitarren funkar inte Rock Band på PS3 för tillfället, rättighetsbråk...byråkrati..blablabla.
2. Den första utgåvan av Rock band innhöll en väldigt känslig gitarr-strummer, detta kan fixas med lite lödning. Om du beställer från USA finns risken att du får en av de gamla gurorna, tydligen så får man garanterat (?) en nyare modell när man köper en gura separat...
//Sebastian
Det jag egentligen undrade var om Rockband-gitarren fungerar i Guitar Hero, inte tvärtom... =) Antar iofs att så inte är fallet men skulle vilja få det bekräftat ...
Postad 24 May 2008 - 19:30
CusmaR
-
CusmaR
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
är inte instrumenten trådlösa till xbox360 men till ps3?
skamligt isf.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|