tools->profiles->general->options->personalise->vibrating alert->on
Nokia N95 128MB RAM 8GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(60)
|
Inga priser |
Postad 24 November 2007 - 22:33
tools->profiles->general->options->personalise->vibrating alert->on
Postad 24 November 2007 - 23:28
Stämmer bra det. Tackar!
Nu är det bara om man kan ha vibration samtidigt som rington...?
Alltså, seriöst, inget illa menat nu. Men om du inte kan fixa detta själv "står i manualen" så förstår jag INTE hur du ska kunna klara av en smart phone... Eller du kanske inte vet att det är en sådan du har köpt?
Postad 25 November 2007 - 11:57
Köpte min av 3 och är rätt nöjd med den.
Det enda jag tycker är ett riktigt bottennapp är ljudet i headeset:et som följer med - när man lyssnar på musik.
Ingen bas eller mellanregister utan bara diskant. Man ska kanske inte förvänta sig så mycket på det området men tidigare headset har iaf varit någolunda ok.
I vilket fall så letar jag nu efter ett trådlöst (bluetooth) headset med bra ljud i och som kan hantera samtal. En stort plus vore om det hade en display också.
Efter lite letande såg jag att Sony Ericsson har ett (Bluetooth HBH-DS980) med just det jag eftersöker men att det inte fungerar fullt ut till N95 8GB. Nummer visas när det ringer men inte namn + att man inte kommer åt adressboken.
Kanske inte så mycket att störa sig på men det vore kul om det fungerade.
Annars så finns även Pulsar 260 men det har ingen display.
Är det någon som känner till något alternativ till SE's headset?
Hej.
Jag har också en helt ny 8 GB N95 från 3.
Jag tycker ljudet i headsetet är _katastrof_
Jag kör med mitt gamla headset, ett stereobluetooth headset som givetvis har A2DP profilen (Bluetooth-profil som bla gör att man får stereoljud via BT). Men ljudet är superdåligt. Inget mellanregister alls. Kantigt och vasst ljud. Det nästan skorrar oavsett volym. Funderade på om det var nåt fel på headsetet ( Jabra 620s ), så jag satte i trådheadsetet som följde med. Tyvärr var det lika katastrofalt dåligt ljud även där. Riktigt tråkigt faktiskt.
Ska ringa Nokia ang detta och fråga om det ska vara såhär.
Min förra telefon. En sony erixsson z610i. Där var det en superkvalité alltså. Riktigt riktigt fyllig bas och mellanregistet lät oerhört bra. Passade mej perfekt eftersom jag lyssnar mycket på rock. Körde även där med Jabra BT 620, via A2DP.
Redigerat av daydreamer, 25 November 2007 - 11:58.
Postad 25 November 2007 - 13:43
Det enda jag tycker är ett riktigt bottennapp är ljudet i headeset:et som följer med - när man lyssnar på musik.
Ingen bas eller mellanregister utan bara diskant. Man ska kanske inte förvänta sig så mycket på det området men tidigare headset har iaf varit någolunda ok.
I vilket fall så letar jag nu efter ett trådlöst (bluetooth) headset med bra ljud i och som kan hantera samtal. En stort plus vore om det hade en display också.
Efter lite letande såg jag att Sony Ericsson har ett (Bluetooth HBH-DS980) med just det jag eftersöker men att det inte fungerar fullt ut till N95 8GB. Nummer visas när det ringer men inte namn + att man inte kommer åt adressboken.
Hej.
Jag har också en helt ny 8 GB N95 från 3.
Jag tycker ljudet i headsetet är _katastrof_
Jag kör med mitt gamla headset, ett stereobluetooth headset som givetvis har A2DP profilen (Bluetooth-profil som bla gör att man får stereoljud via BT). Men ljudet är superdåligt. Inget mellanregister alls. Kantigt och vasst ljud. Det nästan skorrar oavsett volym. Funderade på om det var nåt fel på headsetet ( Jabra 620s ), så jag satte i trådheadsetet som följde med. Tyvärr var det lika katastrofalt dåligt ljud även där. Riktigt tråkigt faktiskt.
Ska ringa Nokia ang detta och fråga om det ska vara såhär.
Min förra telefon. En sony erixsson z610i. Där var det en superkvalité alltså. Riktigt riktigt fyllig bas och mellanregistet lät oerhört bra. Passade mej perfekt eftersom jag lyssnar mycket på rock. Körde även där med Jabra BT 620, via A2DP.
Jag använder Sennheiser cx300-lurar och EQ-läget "basförstärkning" och tycker det låter förvånansvärt bra. Inte riktigt lika bra upplösning i diskanten och lite mer dämpat mellanregister än Ipod touch, men fylligare bas. Ungefär som Ipod Video...
Jag upprepar: Använd aldrig de medföljande lurarna!!!
Det är möjligt att samma åtgärder som krävs för att få fason på ljudet i Ipoden är nödvändiga här... om slutsteget i enheten är strömsvagt blir det inte bra ljud vid hög gain på insignalen. Med lägre nivå på insignalen behöver slutsteget jobba lite mer (utvecklar mer effekt), för bibehållen volym, med större högtalarkonskontroll som följd = mindre distortion...
Detta görs tex med hjälp av programmet "MP3 gain" vilket sänker volymen på samtliga spår i ljudbiblioteket till en viss förutbestämd nivå (all musik får samma volym). Detta är ett välbeprövat tillvägagångssätt för Ipodanvändare.
Kanske är det därför jag inte har problem med ljudet på N95an...
Postad 25 November 2007 - 15:37
Postad 25 November 2007 - 15:43
Har låst min N95 så jag kan bara välja mellan dual mode och UMTS. 3G forever.
Hej alla ni som köpt en N95 8GB, är det någon som upplever det berömda högfrekventa pipet från displayen/högtalaren vid samtal. Det verkar vara riktigt vanligt på den vanliga N95:an i alla fall.
Jag är inne på min 3:e telefon som piper nu (N95 gamla modellen). Denna kommer tillbaks från verkstaden i övermorgon. Är den inte fixad måste jag försöka häva köpet, pipet skär i hela kroppen. Annars kanon-nöjd med telefonen, kanske värt att vänta på 8GB modellen i så fall.
Nepp, inget pip....
Lycka till med din mobil.... (vet inte om jag skall hoppas på olycka förvisso... då kan du ju köpa en 8GB istället ja!![]()
Tjäna!
Belsebub
Fick mobilen nu, Den piper som vanligt![]()
Blir en reklamation.
Synd. Berätta gärna hur smidigt det gick att lämna tillbaka telefonen pga att den piper. Det jag undrar över är alltså om de går med på det. De kan kanske hävda att telefonerna är sådana. Och att det inte anses som ett "fel".
Men lycka till och hoppas du får den bytt.
Funderar på att reklamera min pga ljudkvaliten.
Postad 25 November 2007 - 15:51
Stämmer bra det. Tackar!
Nu är det bara om man kan ha vibration samtidigt som rington...?
Alltså, seriöst, inget illa menat nu. Men om du inte kan fixa detta själv "står i manualen" så förstår jag INTE hur du ska kunna klara av en smart phone... Eller du kanske inte vet att det är en sådan du har köpt?
Måste blivit nån bugg av nåt slag när jag ändrade ringsignal. Då funkade faktiskt inte vibrationen samtidigt som ringsignalen. Det löste sig efter jag startat om den, så enbart mitt fel var det ju faktiskt inte...
Postad 25 November 2007 - 15:53
Som vanligt är ALLTID hörlurarna som följer med telefoner, Ipods m.m. skit, har inte ens testat de medföljande lurarna... Dock kommer du aldrig få bra ljud i trådlösa BT-lurar. Det fina med den medföljande HF:en är ju att man kan byta lurarna och fortfarande använda alla HF funktioner.
Njaaeeee... Jag tror absolut inte att det är några fel på lurarna de skickar med.
Jag kör själv med mina BT lurar med A2DP. De funkade kanon med min förra telefon SE610i. Jag är inte kräsen när det gäller ljud. Alltså, stereo är ju ett krav. Det ska låta bra. Inte skorra eller låta trasigt. Det är mina krav.
Med min nokia n95 så låter ljudet trasigt. Det skorrar och låter som man lyssnar på en radiokanal med dålig mottagning.
Lurarna funkade som sagt klockrent med SE-telefonen, med både A2DP och AVRCP. Både A2DP och AVRCP funkar dock med N95. Dvs det blir stereo och det går att byta låtar och höjja och sänka vol med headsetet. Men kvalitén är fortf lika dålig.
Trodde jag fått ett "måndagsex" men det visade sig att det finns flera där ute som har lika dåligt ljud som jag. Tänkte även tanken att mina BT-lurar skulle gått sönder, så jag satte i de medföljande trådlurarna. De lät nästan lika dåligt. Trasigt dåligt ljud helt enkelt.
Så nej, det kommer nog inte hjälpa med bättre lurar. Tvärtom så kommer nog det dåliga att bli ännu tydligare att höra. Så blev det iallafall med mina BT-hörlurar.
Ska ringa nokia imorgon och prata med dem.
Postad 25 November 2007 - 15:55
Ni som provkört den nu ett tag. Känner ni att ni saknar linsskyddet?
Nej
Postad 25 November 2007 - 16:04
Ni som provkört den nu ett tag. Känner ni att ni saknar linsskyddet?
Ja självklart. Ett idiotiskt beslut att ta bort en sådan självklar sak.
Postad 25 November 2007 - 20:26
Vill du hellre ha en tjockare telfon, eller det gamla ÄNNU sämmre batteriet?Ni som provkört den nu ett tag. Känner ni att ni saknar linsskyddet?
Postad 26 November 2007 - 15:55
Något jag har haft problem med på alla headset och hörlurar jag prövat är att det brusar en hel del när jag pratar i telefonen. Vet inte om det är samma sak när jag lyssnar på musik då det bara hörs när inget annat låter.
Rätt irriterande.
Postad 26 November 2007 - 20:31
linsskyddet tycker jag är riktigt skönt att slippa..svårt att se jag kommer få någon repa på den så länge jag bryr mig om telefonen..och när jag inte gör det är det ju ändå dags att byta
batteritiden är det som är mest positivt överaskande..10 timmar mer eller mindre aktivt användande (5h musik, diverse surf, spelande och ett gäng fotografier). 4 pluppar kvar..sjukt bra med tanke på skärmen
Postad 26 November 2007 - 22:10
Hej =)Vill du hellre ha en tjockare telfon, eller det gamla ÄNNU sämmre batteriet?Ni som provkört den nu ett tag. Känner ni att ni saknar linsskyddet?
Om jag hellre vill ha en tjockare telefon? Nej, självklart inte. Jag ville helst haft en tunnare telefon, helst mycket tunnare. Och tjockleken... ja t.o.m. storleken i helhet var en av de positivare sakerna med telefonen. Jag trodde den skulle vara mycket tjockare.
Jo, tbx till din fråga nu..
Tyvärr verkar det som att du har missförstått en hel del.
På ditt resonemang så verkar det som att det skulle vara omöjligt att tillverka en telefon med 8 GB-versionens storlek MED ett linsskydd. Så är det ju naturligtvis inte. Bara för att Nokia inte lyckades med det just nu så betyder det ju inte att det är omöjligt. De gjorde en kompromiss helt enkelt, förmodligen för att de hade en deadline att hålla. Den kompromissen hade jag gärna varit utan. Det tror jag du också hade. =P
Postad 26 November 2007 - 22:15
jag tycker ljudet är riktigt bra..självklart inte med skitlurarna som kommer med..tror inte heller BT (särskilt inte SE til Nokia) är tillräckligt utvecklade än.. jag kör med Ljudintensitet och Stereoutvidgning på samt Basförstärkt
linsskyddet tycker jag är riktigt skönt att slippa..svårt att se jag kommer få någon repa på den så länge jag bryr mig om telefonen..och när jag inte gör det är det ju ändå dags att byta
batteritiden är det som är mest positivt överaskande..10 timmar mer eller mindre aktivt användande (5h musik, diverse surf, spelande och ett gäng fotografier). 4 pluppar kvar..sjukt bra med tanke på skärmen
Konstigt. Ljudkvalitén är verkligen usel på min telefon. Alltså är jag lyssnar på en rocklåt så hänger inte ens ljudet med. När sångaren sjunger så h a c k a r hans röst lixom. Så dålig kvalité är det. Jag har kanke fått ett måndagsexemplar helt enkel.
Har du en MIF telefon eller är den gjord nånstans i Asien? (Det står under batteriet om den är Made in Finland)
Postad 27 November 2007 - 12:46
Hej =)Vill du hellre ha en tjockare telfon, eller det gamla ÄNNU sämmre batteriet?Ni som provkört den nu ett tag. Känner ni att ni saknar linsskyddet?
Om jag hellre vill ha en tjockare telefon? Nej, självklart inte. Jag ville helst haft en tunnare telefon, helst mycket tunnare. Och tjockleken... ja t.o.m. storleken i helhet var en av de positivare sakerna med telefonen. Jag trodde den skulle vara mycket tjockare.
Jo, tbx till din fråga nu..
Tyvärr verkar det som att du har missförstått en hel del.
På ditt resonemang så verkar det som att det skulle vara omöjligt att tillverka en telefon med 8 GB-versionens storlek MED ett linsskydd. Så är det ju naturligtvis inte. Bara för att Nokia inte lyckades med det just nu så betyder det ju inte att det är omöjligt. De gjorde en kompromiss helt enkelt, förmodligen för att de hade en deadline att hålla. Den kompromissen hade jag gärna varit utan. Det tror jag du också hade. =P
Jo absolut, telefonen hade gärna fått vara mindre och tunnare. Med de givna förutsättningar nokia hade, när de skulle göra en uppdate på N95an, blev resultatet att dom valde bort linsskyddet för att få plats med större batteri...
Förövrigt tycker jag att det är bättre att damma av linsen med jämna mellanrum än att ha likadant linsskydd som på förra N95an eller Sony K800 mm, vars linsskydd ofta öppnar fastnar i kanten på fickan och öppnar sig när man drar upp telefonen...
Ang ljudet, är nog som du säger... Du måste fått ett måndags exemplar. Jag är ganska kräsen vad gäller ljud, och jag tycker det över förväntan, rejält tryck i basen med rätt inställningar och lurar.
Postad 27 November 2007 - 14:01
Jo absolut, telefonen hade gärna fått vara mindre och tunnare. Med de givna förutsättningar nokia hade, när de skulle göra en uppdate på N95an, blev resultatet att dom valde bort linsskyddet för att få plats med större batteri...
Förövrigt tycker jag att det är bättre att damma av linsen med jämna mellanrum än att ha likadant linsskydd som på förra N95an eller Sony K800 mm, vars linsskydd ofta öppnar fastnar i kanten på fickan och öppnar sig när man drar upp telefonen...
Ang ljudet, är nog som du säger... Du måste fått ett måndags exemplar. Jag är ganska kräsen vad gäller ljud, och jag tycker det över förväntan, rejält tryck i basen med rätt inställningar och lurar.
Ok. Nej ett linsskydd som fatnar vill man ju såklart inte ha. Då är även jag hellre utan. =)
Jag har testat med alla ljudinställningar som jag hittar. Om jag sätter den i basförstärkningsläge så kommer det knappt nåt ljud. Den orkar inte med. Hackar för mycket.
Har försökt få tag i Nokia nu i 2 dagar. Kommer inte fram pga lång telefonkö...
Nu har det ju kommit en uppdatering till våra 8 GB telefoner. Nån som lyckats uppdatera? Antar att det inte går med låsta 3-telefoner.
http://europe.nokia.com/A4577225
Redigerat av daydreamer, 27 November 2007 - 14:01.
Postad 27 November 2007 - 17:22
Ok. Nej ett linsskydd som fatnar vill man ju såklart inte ha. Då är även jag hellre utan. =)
Jag har testat med alla ljudinställningar som jag hittar. Om jag sätter den i basförstärkningsläge så kommer det knappt nåt ljud. Den orkar inte med. Hackar för mycket.
Har försökt få tag i Nokia nu i 2 dagar. Kommer inte fram pga lång telefonkö...
Nu har det ju kommit en uppdatering till våra 8 GB telefoner. Nån som lyckats uppdatera? Antar att det inte går med låsta 3-telefoner.
http://europe.nokia.com/A4577225
Därför man väntar på att den släpps helt clean
Redigerat av Nufi3e, 27 November 2007 - 17:26.
Postad 27 November 2007 - 17:57
och inte från äckliga tre. Exakt 4 veckor kvar!
hehe.. iofs så märker man inte av 3 något i telefonen. Det går att ta bort alla 3 knappar. Hoppas bara att det går smidigt att uppdatera i framtiden.
Postad 27 November 2007 - 17:57
Tycker ljudet är bra i dom medföljande hörlurarna, bra bas mm
Film i den blir superbra tycker jag!
Visst kanske det är bättre att köpa den obrandad, men det duger för mig
Postad 27 November 2007 - 18:08
och inte från äckliga tre. Exakt 4 veckor kvar!
hehe.. iofs så märker man inte av 3 något i telefonen. Det går att ta bort alla 3 knappar. Hoppas bara att det går smidigt att uppdatera i framtiden.
Det är klart, iofs så märker man kanske inte så jätte mycket men jag vill helst ha en helt clean n95 8gb och annars skulle jag bara ångra mig om jag hade köpt den hos tre när den sen fanns helt clean i butikerna, är väl kanske lite skit samma med en tre loggo på mobilen, vid introt osv men jag vill iaf ha en helt clean
Postad 27 November 2007 - 18:36
Postad 27 November 2007 - 20:24
det går inte att uppdatera en brandad telefon, vad jag har hört och provat.
Det bör ju gå "via tre", om det nu är frågan om en 3-telefon.
Postad 27 November 2007 - 22:40
Postad 28 November 2007 - 00:53
Postad 28 November 2007 - 13:05
Skall ni vänta 4 veckor till på obrandad telefon? då är man ju redan sugen på en ny
Iphone kanske... eller Lg ku990 eller samsungs nya med optisk zoom eller, eller hmm
Priset kommer nog vara mindre, sedan om man kanske är rik som du så köper man en ny mobil efter en månad, men det gör nog inte vi andra. Som du kanske läst på testar via nätet så är n95 8gb x 10 bättre än iphone - okej visst lite snyggare osv men vem fan bryr sig? Hellre en mobil med 5mpx än en med 2mpx. Nokia har en markant större försäljning av mobiler än alla andra mobil tillverkare och med det kan man dra en slutsats att nokia gör de bästa mobilerna, då de väljs av flest. Nokia <3
btw Iphone suxxs
Redigerat av Nufi3e, 28 November 2007 - 18:08.
Postad 28 November 2007 - 18:24
Postad 28 November 2007 - 19:02
kan hålla med om att iphone "suger" (är en sämre mobil tekniskt sätt). men nokia säljer inte mest för att dom gör bästa mobilerna. det är för att dom säljer mest billiga modeller. det är den avdelningen som säljer mest.
Instämmer. =)
Postad 28 November 2007 - 21:21
Givetvis är Iphone mycket sämre, + har ju redan en touch, ingen av de andra telefonerna jag listade har alla funktioner som N95 8GB har... Jag beundrar er tålmodighet, skulle aldrig kunna vänta när man bestämt sig + att jag inte tycker det är lika roligt att köpa en pryl som redan funnits ett tag på marknaden...
Skulle dock inte tro att priset blir lägre på ett tag, alla nätbutiker har samma priser som nu som dom hade när vi gjorde prisjämförelse tidigare i tråden...
Av de telefoner jag haft är N95an helt klart den med mest funktioner, men det är även den utan konkurens mest plastiga lur jag ägt... Hade mycket hellre sett att denna telefon var gjord av samsung eller SE.
Postad 29 November 2007 - 01:06
smidig, lätt, laggar itne i menyerna någonting, och vilka funktioner. är helt "amazed" av telefonen än så länge men har några frågor:
1) vilket är smidigaste sättet att ladda över musik? visst funkar det att bara drag-and-droppa, men finns det ngt i PC Suiten kanske som gör att man kan göra spelllistor på datorn och synkronisera lite snyggt? likt itunes.
2) vilket är smidigaste sättet att ladda över en säsong simpsons på? vilket format ska användas, och hur laddas filerna över? är det drag-and-drop som gäller eller hur gör ni? och med vilket program ska filerna konverteras (om man ska göra det) ..? kan man göra "video" spellistor även här?
återkommer om jag har fler frågor, men tills dess kan jag bara rekommendera denna supertelefon. vilka möjligheter och så smidig och läcker!
Postad 29 November 2007 - 11:20
halloj!! googlade upp på N95an som jag köpt in idag till superpris från 3 (kompis på företaget som fixade ofriskt bra deal) och wow, vilken telefon.
smidig, lätt, laggar itne i menyerna någonting, och vilka funktioner. är helt "amazed" av telefonen än så länge men har några frågor:
1) vilket är smidigaste sättet att ladda över musik? visst funkar det att bara drag-and-droppa, men finns det ngt i PC Suiten kanske som gör att man kan göra spelllistor på datorn och synkronisera lite snyggt? likt itunes.
2) vilket är smidigaste sättet att ladda över en säsong simpsons på? vilket format ska användas, och hur laddas filerna över? är det drag-and-drop som gäller eller hur gör ni? och med vilket program ska filerna konverteras (om man ska göra det) ..? kan man göra "video" spellistor även här?
återkommer om jag har fler frågor, men tills dess kan jag bara rekommendera denna supertelefon. vilka möjligheter och så smidig och läcker!
1) Det finns så många sätt. Via bt, ir, usb eller minneskortsläsare.
Snabbast: minneskortsläsare
Bekvämast: bt
Smidigast: bt
Ganska bra: usb
Du kan göra det via pc suite eller via explorer (den här datorn/flyttbar diskenhet)
Spel listor kan du göra via windows media player, snabbt, enkelt, snyggt
2) Samma sak här med överföringen. Men vilket format beror på vilket program du tittar via. SmartMovie från LGC, Xvid player fårn Xvid, CorePlayer från CoreCodec, Realplayer (den inbyggda) eller en av de andra hundra som finns.
Men om du vill kolla med den inbyggda spelaren så konvertera alla dina simpsons avsnitt till .mp4. Men i någon av de andra programmen, .avi (xvid/divx).
Du kan använda gratis konverterare som SUPER eller så kan du använda sådanna som kostar (finns tusentals, du som var så duktig på att googla din telefon kanske kan googla lite till).
Och videospellista har jag aldrig hörttalas om i en telefon, men det går säkert det med på något vänster eller inte
Och nästa gång du har denna frågan, kolla runt på forumet finns minst 2 trådar om detta redan. finns en underbar sök funktion.
Program och Spel till N95:an
* Officiell tråd - Nokia N95 *, Turbo-3G, 5-megapixelkamera, inbyggd GPS
Postad 29 November 2007 - 23:55
Jag tycker inte själv att det är allt för svår att se den ironiska ton som genomsyrade mitt förra inlägg..?
Givetvis är Iphone mycket sämre, + har ju redan en touch, ingen av de andra telefonerna jag listade har alla funktioner som N95 8GB har... Jag beundrar er tålmodighet, skulle aldrig kunna vänta när man bestämt sig + att jag inte tycker det är lika roligt att köpa en pryl som redan funnits ett tag på marknaden...![]()
Skulle dock inte tro att priset blir lägre på ett tag, alla nätbutiker har samma priser som nu som dom hade när vi gjorde prisjämförelse tidigare i tråden...
Av de telefoner jag haft är N95an helt klart den med mest funktioner, men det är även den utan konkurens mest plastiga lur jag ägt... Hade mycket hellre sett att denna telefon var gjord av samsung eller SE.
Ja, jag är faktiskt lite förvånad att den är så plastig. Det känns som att Nokia ligger långt efter SE tex.. just när det gäller själva "finnishen".
Postad 30 November 2007 - 01:45
halloj!! googlade upp på N95an som jag köpt in idag till superpris från 3 (kompis på företaget som fixade ofriskt bra deal) och wow, vilken telefon.
1) Det finns så många sätt. Via bt, ir, usb eller minneskortsläsare.
Snabbast: minneskortsläsare
Bekvämast: bt
Smidigast: bt
Ganska bra: usb
Du kan göra det via pc suite eller via explorer (den här datorn/flyttbar diskenhet)
Spel listor kan du göra via windows media player, snabbt, enkelt, snyggt
2) Samma sak här med överföringen. Men vilket format beror på vilket program du tittar via. SmartMovie från LGC, Xvid player fårn Xvid, CorePlayer från CoreCodec, Realplayer (den inbyggda) eller en av de andra hundra som finns.
Men om du vill kolla med den inbyggda spelaren så konvertera alla dina simpsons avsnitt till .mp4. Men i någon av de andra programmen, .avi (xvid/divx).
Du kan använda gratis konverterare som SUPER eller så kan du använda sådanna som kostar (finns tusentals, du som var så duktig på att googla din telefon kanske kan googla lite till).
Och videospellista har jag aldrig hörttalas om i en telefon, men det går säkert det med på något vänster eller inte
Och nästa gång du har denna frågan, kolla runt på forumet finns minst 2 trådar om detta redan. finns en underbar sök funktion.
Program och Spel till N95:an
* Officiell tråd - Nokia N95 *, Turbo-3G, 5-megapixelkamera, inbyggd GPS
Det går inte så snabbt med minneskortsläsare på N95 8GB, för då måste man skruva isär telefonen i delar varje gång man skall ta ut kortet...
Jag tycker inte själv att det är allt för svår att se den ironiska ton som genomsyrade mitt förra inlägg..?
Givetvis är Iphone mycket sämre, + har ju redan en touch, ingen av de andra telefonerna jag listade har alla funktioner som N95 8GB har... Jag beundrar er tålmodighet, skulle aldrig kunna vänta när man bestämt sig + att jag inte tycker det är lika roligt att köpa en pryl som redan funnits ett tag på marknaden...![]()
Ja, jag är faktiskt lite förvånad att den är så plastig. Det känns som att Nokia ligger långt efter SE tex.. just när det gäller själva "finnishen".
Och det är ju lite konstigt för telefonen är ju Finnish (Finsk) (sorry, var tvungen)
Redigerat av 24-Seven, 30 November 2007 - 01:45.
Postad 30 November 2007 - 10:28
sorry, glömde det med minneskort. men då antar jag att usb och profilen masslagring funkar snabbast. glömde det helt och hållet att den saknade en sådan grej (minneskort är ganska självklart för mig).
Postad 01 December 2007 - 17:42
Haha, sant... fast om man får rutin på det så kanske det går snabbt iallafall =)Det går inte så snabbt med minneskortsläsare på N95 8GB, för då måste man skruva isär telefonen i delar varje gång man skall ta ut kortet...
Och det är ju lite konstigt för telefonen är ju Finnish (Finsk) (sorry, var tvungen)
![]()
=P
24-seven
hahahaha den va bra
gillade ditt finnish skämt
riktigt go och göteborgsk humor
.
sorry, glömde det med minneskort. men då antar jag att usb och profilen masslagring funkar snabbast. glömde det helt och hållet att den saknade en sådan grej (minneskort är ganska självklart för mig).
Såg när du skrev det, men jag tror du skrev rätt iallafall. Personen hade ju köpt en Nokia N95, och inte 8GB versionen (för då hade han väl skrivit det?) eller ? =)
Iaf, om det nu var den vanliga versionen som inhandlats så var det ju rätt..
=P
Postad 01 December 2007 - 17:56
Redigerat av Nufi3e, 01 December 2007 - 18:08.
Postad 01 December 2007 - 18:12
Ljudkvalien vid musiklyssning va ju katastrofal..
Jaja, efter att bara haft telefonen i 2 veckor, så kändes det tråkigt att lämna ifrån sig den. Jag var ju nöjd med den i övrigt.
Iallafall så sa killen på 3-butiken att;
-Självklart byter vi ut den direkt åt dig om du vill.
Så jag fick en ny direkt. Hur smidigt som helst.
Och ljudet då?
Det är alldeles uppenbart att det var ett fel på min förra telefon. Nu låter det ok. Inte lika bra som min förra se-telefon (SE610i), men den låter ändå ok.
Skönt att det gick att lösa så smidigt.
Redigerat av daydreamer, 08 December 2007 - 00:47.
Postad 02 December 2007 - 12:11
Postad 02 December 2007 - 15:37
Vad kostar kring GPSen?
Postad 02 December 2007 - 16:14
för att få igång gpsn, starta gps program, tryck upp telefonen (knappsatsen skall synas).
Postad 02 December 2007 - 16:41
gpsen kostar inte i sig. men att använda navigationen och kartorna kostar att ladda ner (via operatör) men kan göras gratis (om man har bredband hemma) via datorn eller via wlan till telefonen.
Så jag kan ladda ner kartor över Sverige föra över dem till mobilen och använda dem gratis?
Läste nån stans att man var tvungen att betala för olika abbonemang beroende på hur länge man vill använda GPSen, och att det kostade om man ville ha "röstvägbeskrivning"?
Am i right eller kan jag ladda hem allt jag behöver för att använda GPSen gratis via nätet?
Funderade hur man gör om man vill skriva ut bilder via fotomaskiner som finns här o var, nu använder jag minneskortet och skriver ut bilderna, hur gör man med N95 8gb? Den har ju inget minneskort.
Redigerat av Agro, 02 December 2007 - 16:43.
Postad 02 December 2007 - 17:06
gpsen kostar inte i sig. men att använda navigationen och kartorna kostar att ladda ner (via operatör) men kan göras gratis (om man har bredband hemma) via datorn eller via wlan till telefonen.
Så jag kan ladda ner kartor över Sverige föra över dem till mobilen och använda dem gratis?
Läste nån stans att man var tvungen att betala för olika abbonemang beroende på hur länge man vill använda GPSen, och att det kostade om man ville ha "röstvägbeskrivning"?
Am i right eller kan jag ladda hem allt jag behöver för att använda GPSen gratis via nätet?
Funderade hur man gör om man vill skriva ut bilder via fotomaskiner som finns här o var, nu använder jag minneskortet och skriver ut bilderna, hur gör man med N95 8gb? Den har ju inget minneskort.
Kartor och Navigering är två olika saker.
Kartor - Du kan ladda ner dem med Maploader med din dator, då kostar det inget. Du kan även låta telefonen ta ner kartor när den behöver det via 3G/GPRS då kostar det trafiken i nätet.
Navigation - Om du vill få en navigationstjänst, alltså en bild som visar i realtid hur du skall svänga och en röst så får du köpa till den tjänsten.
Fotoautomater brukar väl ha ett USB uttag för USB stick eller? med en USB kabel bör det väl funka då..
Postad 02 December 2007 - 17:47
Kartor och Navigering är två olika saker.
Kartor - Du kan ladda ner dem med Maploader med din dator, då kostar det inget. Du kan även låta telefonen ta ner kartor när den behöver det via 3G/GPRS då kostar det trafiken i nätet.
Navigation - Om du vill få en navigationstjänst, alltså en bild som visar i realtid hur du skall svänga och en röst så får du köpa till den tjänsten.
Jaha, jag trodde de gick hand i hand..
Så för att få kartorna att visas i realtid när jag kör bil så måste jag köpa till den tjänsten.. Jag trodde själva GPS programmet hade hand om det.. =/ Lite surt, fast det lät ju nästan för bra för att vara sant..
Hur mkt kostar navigationstjänsten? Hur kan det komma sig att den tjänsten inte kostar något i vanliga GPSer?
Postad 02 December 2007 - 19:39
nokia vill tjäna pengar.
angående foto grej, kör via xpress print (bt, wlan) trådlöst
Postad 02 December 2007 - 20:29
Jag laddade telefonen och lät den sedan vara....Den gick från fulladdad till en plupp då den började varna för svagt batteri på bara 20 timmar!
Jag bor mitt i Stockholm och har perfekta signalförhållanden hela tiden.
När jag använder den så lyckas jag klara 6 - 8 timmar.
Är något fel?
Har TRE som operatör, fick mobilen för 15 dagar sedan.
Postad 02 December 2007 - 20:58
Är det normalt att en N95 8GB har en passningstid på 20 timmar - ingen använding, uppringda eller mottagna samtal, inga program i bakgrunden, ingen aktiverad wlan eller annat under testförsöket...
Jag laddade telefonen och lät den sedan vara....Den gick från fulladdad till en plupp då den började varna för svagt batteri på bara 20 timmar!
Jag bor mitt i Stockholm och har perfekta signalförhållanden hela tiden.
När jag använder den så lyckas jag klara 6 - 8 timmar.
Är något fel?
Har TRE som operatör, fick mobilen för 15 dagar sedan.
jag hade gått tillbaka för en ny! min n95-1 har inte så dåligt batteri och jag använder den varje dag.
Agro, vet inte exakt, men starta nokia maps, det ska finnas där när du väljer att uppgradera. du får alternativ, men inga är köpt förens du har accepterat köpet som du valt.
Postad 02 December 2007 - 21:17
GPSen är en mkt viktig anledning till att jag funderar att köpa den.
Nån annan som använder GPS tjänsten som vet?
Postad 02 December 2007 - 21:38
Man kan välja allt från 7 dagar, 30 dagar, 1 år till 3 år. Har för mig att hela Europa kostar 79 Euro för tre år. 1 vecka kostar typ 6-7 Euro.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
17 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?