Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Far cry 2

440 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Far Cry 2 (PC) (PC-spel) 1 5.962962 (26) Inga priser
Far Cry 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 6.562498 (15) 149:-
Far Cry 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7.833332 (5) 162:-
1 relaterade trådar

Postad 24 October 2008 - 15:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Tyvärr har Ubisoft fyllt ut de 30 timmarna som spelet ska hålla med bedövande tråkiga transportsträckor. Och det är inte direkt GTA underhållning längs vägen :)

Så du har klarat hela spelet? Hur lång tid tog det för dig?

Annars kan jag hålla med om att det verkar vara ett dåligt desingval med tutorialen i början och den långsamma proggressionen. Lite som Blue Dragon får man anta. De gamers som orkar ge det en chans kanske får sin belöning dock.

ska man ha klarat 1/6 på 5 timmar?

Well, IGN sa iaf att campaignen skulle ta 30 timmar. Men det där lär variera. Det kanske tar längre tid för vissa och kortare tid för andra.

Postad 24 October 2008 - 15:50

carpe
  • carpe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Köpa eller inte köpa :( . Hade bokat spelet och var påväg upp för att inhandla. Men givetvis gick jag in här och läste lite innan och blev smått livrädd, och därmed blev det inget spel. Men nu efter att ha läst de senaste inläggen så funderar man ändå på att punga upp med 475:- och ge det en chans. Men jobbigt att sedan ångra sig om så skulle bli fallet =\

Postad 24 October 2008 - 16:33

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Tja, nu har jag iofs inte spelat FC2 än, men Stalker Shadow of Chernobyl hade liknande upplägg, en öppen värld där man under de 2 första timmarna hade sjukt dåliga och opricksäkra vapen, tråkiga uppdrag och långa transportstäckor. När man kom igenom detta så var det ett av de skönaste FPS spelen jag har spelat.

Edit: Återigen utan att ha spelat spelet än, men Crysis och Battlefield hade lika tåliga gubbar. Jag snackar om singleplayer.
Har ni tänkt på hur sjukt lätt ett FPS är om gubbarna tåler lika lite som i COD men inte kommer i lika stora drivor, samtidigt som du själv tåler mycket? Hela mekaniken i CoD bygger på att springa fram in i oändligt spawnande fiender.
De flesta bra fps har ganska tåliga fiender, annars hade man ägt allt och alla direkt. Kolla bara Bioshock, Half Life, Doom, Halo, Fear, Quake, Crysis. Sen visst om fiender inte dör av en tydlig headshot, det är snarare en bugg än speldesign. De spel där man dödar folk lätt som tex Rainbow six eller delta force, där dör man även jäkligt lätt själv, men dö jäkligt lätt vill man inte göra i ett öppet spel där man vill prova på många olika saker osv.

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 24 October 2008 - 16:57.

Postad 24 October 2008 - 16:42

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Köpa eller inte köpa :( . Hade bokat spelet och var påväg upp för att inhandla. Men givetvis gick jag in här och läste lite innan och blev smått livrädd, och därmed blev det inget spel. Men nu efter att ha läst de senaste inläggen så funderar man ändå på att punga upp med 475:- och ge det en chans. Men jobbigt att sedan ångra sig om så skulle bli fallet =\

Ibland kan de bästa filmerna vad de som folk har klagat på mest, för då ser man dem med låga förväntningar...

Men oftast är dom dålig ändå ;)

Postad 24 October 2008 - 17:09

Unregisteredab349fae
  • Unregisteredab349fae
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Lite synd att killen som justerade bloom-nivån dog med fingret på + knapen och ingen ordnade det efter att han bivit begraven. Sen nästa tragedi är att killen som justerade blur-filter nivån även passade på att dö bort med fingret på knappen för att justera blur-nivån (För mer blur alltså.), och ingen ordnade klart hans jobb.

Postad 24 October 2008 - 18:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Tja, nu har jag iofs inte spelat FC2 än, men Stalker Shadow of Chernobyl hade liknande upplägg, en öppen värld där man under de 2 första timmarna hade sjukt dåliga och opricksäkra vapen, tråkiga uppdrag och långa transportstäckor. När man kom igenom detta så var det ett av de skönaste FPS spelen jag har spelat

Det är nog en bra observation för flera som spelat det drar rejäla liknelser till Stalker.

Postad 24 October 2008 - 18:29

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Har provspelat lite mer nu hos en bekant och visst är det som vissa säger att spelet växer på en.

Lite störande moment, som nämnts, att fienderna är stålmannen samt även det faktum att när man möter en bil ute på vägarna så kan föraren bara stiga ut och börja skjuta utan att man gjort något. Vet inte om alla bara ogillar just mig eller om det ska vara såhär.
Känns som om det är lite alla mot en..

Men som sagt, det växer på en och ju mer man spelar ju mer glömmer man bristerna imo.

Sen tror jag många sågar det pga. hypen kring spelet, alla väntade sig ett ruskigt bra lir och sen när det kanske "bara" är bra så kanske man blir lite arg.

Postad 24 October 2008 - 18:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Sen tror jag många sågar det pga. hypen kring spelet, alla väntade sig ett ruskigt bra lir och sen när det kanske "bara" är bra så kanske man blir lite arg.

Ja, eller att det skulle vara bra direkt - vilket det uppenbarligen inte är för de flesta. Men även det som du säger om superfiender ska åtgärdas ju längre man kommer.

Postad 24 October 2008 - 19:16

CBarrow
  • CBarrow
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Jag får nog kapitulera och erkänna att det trots är allt är ett bra spel ;) Vart lite trött på det precis i början bara.

Nu har jag spelat ungefär 7 timmar, och visst tusan har det blivit bättre. Köpt lite andra vapen och någon uppgradering till bössorna och då vart det ett helt annat spel nästan.

Styrningen har jag blivit bättre kompis med nu samt att fienderna dör lättare nu.
Det är fortfarande rätt mycket transportsträckor, men jag ser dem som jakt på diamantväskor, så det går bra ändå :(

Har enbart spelat SP så MP kan jag inte uttala mig om.

Postad 24 October 2008 - 22:56

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Är det snyggt till konsolerna också?

Postad 24 October 2008 - 23:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tydligen :(

Postad 25 October 2008 - 02:21

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0

Ja, det måste jag säga. Har det till 360.

Postad 25 October 2008 - 05:08

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Ganska snyggt faktiskt, har spelat både till PC och PS3... på PCn körde jag maxat i 1360*768... men tycker inte PS3an ligger såå långt efter... men visst är det snyggare på PCn... men laggar lite för mig där, för har fläktarna på minimum, för den står på nästan dygnet runt, orkar inte öppna burken varje gång jag ska spela, så kommer nog fortsätta lira på Ps3an :(

Postad 25 October 2008 - 07:29

hagv^
  • hagv^
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Gah, har spelabstinens! Vill ha ett nytt spelnu, är så less på de jag har. Valet står mellan detta eller fallout 3... eller båda :( Tack för alla era intryck om spelet, tycker det verkar skoj!

Redigerat av hagv^, 25 October 2008 - 07:30.

Postad 25 October 2008 - 08:29

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Grafikmotorn är iaf grym. Här pratar vi bra optimerad om man jämför med t ex Crysis som är crap.
Kör 1920*1200 i ultramode och det flyter hur bra som helst. Dock ingen AA men känns inte superviktigt i den upplösningen.

Spelet tycker jag känns helt ok även i början, så jag antar att det kommer bli helt fantastiskt för mig senare. :(

Postad 25 October 2008 - 08:58

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Vapnen är spegelvända.
Hur svårt skall det vara? (ja, jag vet att de gör det medvetet för att de tycker att det är "fräckt" men i slutändan ser det ju bara oproffsigt ut)

Postad 25 October 2008 - 09:54

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Vapnen är spegelvända.
Hur svårt skall det vara? (ja, jag vet att de gör det medvetet för att de tycker att det är "fräckt" men i slutändan ser det ju bara oproffsigt ut)

Hehehe, så sant... men dom flesta FPS spelen är så... för effekten antagligen... :(

Postad 25 October 2008 - 11:37

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Grafikmotorn är iaf grym. Här pratar vi bra optimerad om man jämför med t ex Crysis som är crap.

Enligt dom som är kunniga är inte Crysis motor dåligt optimerad dock :(.

Postad 25 October 2008 - 11:42

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Nu har jag installerat det och testat det! Fungerar perfekt!

Tills nu... Jag körde en traditionell Alt+Tab för att checka lite på skrivbordet. Men nu går den varken att maximera, ändra i spelet så att det blir rätt eller någonting. Har testat att boota om datorn men felet är där fortfarande. Hur ska jag göra?

Postad 25 October 2008 - 11:55

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Har bara spelat några timmar till ps3 men dom första tankarna var hur brutalt snyggt det är, utan tvekan bland det snyggaste till ps3 än sålänge.

Tycker det är en bra mjukstart man får av det lilla jag spelat och stör mig inte på att det inte är ngt supertempo på eldstriderna såhär långt.
Ångrar inte mitt köp det minsta och ska verkligen försöka spela igenom

Postad 25 October 2008 - 12:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
köpte far cry idag, har inte spelat det än men ska bli kul o se hur det är.. köpte till och med den boxen med dvd film, och en stor karta och en t shirt.. allt i en fin låda av riktigt trä :( kostade bara 50kr mer så det var ju bara att slå till ;)

Postad 25 October 2008 - 12:34

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Alltså baneditorn är ju hur rolig som helst!! Allt det man kan se på bilderna kan man bygga själv fast med egen smak!
Håller på och bygga en kuperad bergsbana nu med djupa vattenhål där man basejumpa ner om man känner sig jagad :(.... Kommer dock ta en stund detta, man vill ju få det bra!.... Återkommer när den är klar så kanske man kan bjuda in lite folk och köra en match!

Postad 25 October 2008 - 12:56

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
vart köper man den där "special variationen"? med trälåda?

vet någon vad man behöver i datorn för att klara av att lira det här på pc?

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 25 October 2008 - 12:57.

Postad 25 October 2008 - 13:00

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

vart köper man den där "special variationen"? med trälåda?

vet någon vad man behöver i datorn för att klara av att lira det här på pc?

köpte boxen på EB games,, bara spelet kostade 699kr och boxen 749.. lätt värt det

Postad 26 October 2008 - 00:46

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Jag tycker mest att spelet bara känns dött och innehållslöst.
NPCs känns helt bortkopplade från verkligheten.
Storyn är så oengagerande som det kan bli.
Någon har kletat bajs på min TV (allt i far cry 2 är brunt).
Inget ordentligt widescreenstöd (vilket gör att synfältet hela tiden känns ganska trängt)
En hel del störa effekter som sabbar synligheten.
En annan sak som stör mig riktigt mycket är att ALLA människor i spelet pratar så förbannat snabbt och monotont. Behövde de spara plats på skivan eller vad är det frågan om?

Har iofs bara lagt 5-6 timmar hittills men 4-5 av de timmarna har jag verkligen tvingat mig igenom för att jag hoppas att det helst plötsligt ska börja bli intressant eller roligt.

Ni som kommit 10+ timmar in i spelet, förändras det mycket efter de första 6 timmarna eller är man "inne" ordentligt efter 6 timmar?

Känns ju som om stommen är genomarbetad men att spelet i slutändan inte är i närheten av vad det finns potential till.

Postad 26 October 2008 - 06:32

Unregistered55d29377
  • Unregistered55d29377
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Nu har jag inte spelat så många timmar men har än så länge stört mig på några saker. Dels så kan man på nära avstånd meja ner fiender med automatvapen för att sedan se dom resa sig och börja springa eller tömma ett mag tillbaka. Har även kört headshots där fienden bara fortsätter skjuta tillbaka eller springa iväg. Kanske bara är jag som är insnöad på rainbow six men jag stör mig en del på detta.

Tycker även det är rätt störande att när man ska på uppdrag komma till en vaktposta, stannar och ta dö på alla köra vidare och när man kör tillbaka från uppdraget så lever alla igen. Känns som man får inte mycket belöning av att ta död på alla vid en vaktpost.

Är det någon som bekantat sig mer med ett sniper rifle i spelet? Är det likadant där att fiender bara fortsätter skjuta efter att man prickat dom med en massa skott eller är det mycket dödligare?

Annars tycker jag det är rätt skön grafik och miljöer. Rätt kul att jaga diamanter, tror jag kommer börja göra det mer och mer så man kan köpa fler vapen och uppdateringar. Av det jag spelat så är det inget dåligt spel men det innehåller en del störande moment.

Postad 26 October 2008 - 12:00

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Även jag har skaffat detta spel till x360.
Har inte spelat så mycket, 1timme kanske.
Men jag gillar det.

Förutom att styrningen sög så den fick jag ställa upp känsligheten på en hel del.
Då blev det riktigt skapligt.

Postad 26 October 2008 - 12:40

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har väl kanske bara spela ett par timmar men det enda jag har stört mig på är att dom pratar så fruktansvärt fort,, jag som är dålig på engenlska hinner inte med att förstå vad dom pratar om. sen att fienden tål orimligt mycket stör mig men annrs tycker jag att speölet är riktigt snyggt och underhållande,, blir dock illamående när jag springer med gubben

Postad 26 October 2008 - 13:14

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
testa det i ca 2tim och lekte med map editorn i nån timme också.
skit snyggt spel, bland det snyggaste på 360 lätt.
men tyckte det var riktigt tråkigt och oengagerande gameplay i det jag testa.
map editorn var kung och något jag säkert kunde leka med i dagar.
dock känns det kanske inte så lönt när mp inte verkar vara all that.
känns liksom inte ok att pricka en kille 3gånger på rad med snipern och se honom springa iväg.
så blir inget köp för mig.

Postad 26 October 2008 - 13:53

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
hur korkad ain än må vara, så måste man säga att den är sjukt underhållande ;)

sniprade och bazookade en checkpoint, när en av fiendegubbarna hoppar in i en bil, och i full fart kör ner i närmsta vattenhål och tar självmord. fantastiskt roligt att se på :D

när dom hoppar in i bilar så blir dom helt andra människor. dom har verkligen road rage. så ###### bra.

Postad 26 October 2008 - 15:21

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
fy fan vad dyrt det värkar va att köpa det på ebgames?
elgiganten och siba säljer ju det för 500kronor.

Postad 26 October 2008 - 17:22

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

EB Games brukar vara rätt så dyra på spel men ibland har dom spel till bra pris, EG däremot brukar ganska ofta ha bra priser på spel som är efterlängtade ;).

Postad 26 October 2008 - 19:49

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Jag skulle aldrig köpa varken nya eller begagnade spel på EBgames eller Game, nya kostar alltid 700kr och begagnade är också väldigt ovärda.

Postad 26 October 2008 - 20:58

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
enda bra jag ser med ebgames är att man får lämna tillbaka spelet inom 7dagar,
en gammal klass kompis utnyttjade "systemet" ganska flitigt,
så egentligen är det rätt smart att gå dit, köpa det, testa om det är värt att ha, sen lämnar man tillbaka det, går till en affär som har det billigare och köper det där istället.

Postad 26 October 2008 - 22:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
håller på att spela story mode nu, det finns ju massor broar överallt med vakter på som man måste passera ganska ofta för att ta sig vidare, är det MENINGEN att man ska skjuta ihjäl vakterna för att sen gå över? står man på ena sidan och skjuter ihjäl den första vakten, kommer det ju fler och fler hela tiden, dom verkar ju aldrig ta slut, och efter en stund är jag omringad och dör, kör till och med på easy just nu för att se om det hjälpte,, verkar nästan somatt jag gör något fel, för så här besvärligt ska det ju inte vara,, sen måste jag springa omkring på hela banan för min bil har försvunnit, det tar ju hur lång tid som helst att döför att sen börja om från sitt savehouse.

tips och trix tack :)

Postad 26 October 2008 - 22:24

TobbePower
  • TobbePower
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Mest värdelösa MP delen på länge. Fan vilken besvikelse!

Redigerat av TobbePower, 26 October 2008 - 22:24.

Postad 26 October 2008 - 22:50

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

håller på att spela story mode nu, det finns ju massor broar överallt med vakter på som man måste passera ganska ofta för att ta sig vidare, är det MENINGEN att man ska skjuta ihjäl vakterna för att sen gå över? står man på ena sidan och skjuter ihjäl den första vakten, kommer det ju fler och fler hela tiden, dom verkar ju aldrig ta slut, och efter en stund är jag omringad och dör, kör till och med på easy just nu för att se om det hjälpte,, verkar nästan somatt jag gör något fel, för så här besvärligt ska det ju inte vara,, sen måste jag springa omkring på hela banan för min bil har försvunnit, det tar ju hur lång tid som helst att döför att sen börja om från sitt savehouse.

tips och trix tack :rolleyes:

bilar finns där överallt. bara att plocka en ny :). favoriten är buggy som är snabb och go att köra. annars är det bara att ta bussar. funkar finfint det med, även om det ofta är roligare att köra bil själv.

om du dör ofta får du helt enkelt skaffa bättre vapen och se till att inte bli omringad :unsure:. har själv bara lyckats bli omringad i lite större områden där det är väldigt många fiender. men då är det bara att springa in i en byggnad och stå och panga från den :huh:. i checkpoints brukar där inte vara fler än 2-4 pers, och dom plockar man enkelt.

Postad 27 October 2008 - 00:39

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Berätta mer..

Jag har inte ens kommit in i ett online spel än :)

Postad 27 October 2008 - 00:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har spelat multi player halva kvällen nu med en kompis,, har spelat hemmagjorda banor och ubisoft banor och jag måste säga att detta är ett bland dom roligaste onlinespelen jag har spelat på länge. grymt snyggt, och efter ett par matcher sitter kontrollen som en smäck :) har spelat teathmatch och har vunnit flera gånger :unsure:

får man fråga varför du är så missnöjd med MP delen? helt underbart kul att spela hemmagjorda banor ju,, kan ta en sväng med en båt eller ta en jeep och köra över folk med, sen ifall ammon tar slut kan man ju bara gå till olika föråd och hämta mer,, blir man skadad kan man heala sig själv så man slipper dö hela tiden som i COD

finns ju massor olika miljöer också, savann, djungel, öken eller kanske blandat. än så länge ser jag inga negativa saker med detta spel i alla fall och det var värt varenda krona som det kostade.

Postad 27 October 2008 - 07:28

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Tycker också att MP läget är bra. Svårt(van vid COD4) men kul.
Om man spelade Far Cry 1 så känner man igen sig.

Postad 27 October 2008 - 07:45

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Blir tyvärr smårtsamt nog tvungen att hålla med dig där! Hade sett fram emot dett spel en längre tid nu men oj vilken besvikelse det är! :)

Singleplayer känns inte medryckande alls, bara springa fram o tillbaka och besöka ditten o datten, nång gång där emellan får man chans att kanske peppra på några. Känns mer som nåt RPG än ett FPS i den bemärkelsen.

Grafiken som man hade stora förhoppningar på känns inte alls så imponerande som man trott. Tycker tom Crysis ser bättre ut, dvs inte ens lika bra än mindre bättre än föregångaren...

Tillägg: jag kör dessa spel på max settings ifall nån undrar eller vill påpeka (FC2@1920x1200, Ultra High Settings, 4xAA)

Sen provade jag multi och det var nog den största besvikelsen, vilken dynga! Ok hus, terräng osv ser ju snyggt ut grafikst, men spelarna känns mer som från nåt spel årgång -99 stela och fula och spelkänslan vad gäller vapnen är nog bland det sämsta jag upplevt. Till skillnad från spel som Vegas 2, CoD4, CS osv där känslan är överlägsen.

MP i FC2 känns otroligt ihophafsat i sista minut mest för att dom kände sig tvugna att slänga med nåt. Far Cry 1 var ju däremot och är en av de mer originella och roliga MP´s out there fortfarande.
Nä sorry men jag är superbesviken på spelet, hade mycket större förhoppningar om det, men icke...

Redigerat av masse70, 27 October 2008 - 07:51.

Postad 27 October 2008 - 09:57

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får fram vapnen när man gör egna banor jag hittar bara vapen som sitter fast i sand säckar osv

Postad 27 October 2008 - 10:53

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
lite besviken över mig själv att jag inte "hittade" spelet innan det släptes, kunde fixat spelet för 300kronor till xbox 360, om man bytte in 2 spel.

Postad 27 October 2008 - 11:13

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man får fram vapnen när man gör egna banor jag hittar bara vapen som sitter fast i sand säckar osv

tvivlar på att det går, eftersom man får välja vapen innan matchen börjar. kan ha fel dock.

Postad 27 October 2008 - 11:15

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1374 inlägg
  • 0
Har testad MP-Ranked nu och det är enormt frustrerande i multiplayer (PS3):

- Nollställer/raderar rankingpoäng med jämna mellanrum.
- Sparkar ut en till Startscreen efter varje rankade match, det hade räckt med lobbyn.
- Vapnen upplever jag märkliga, shotguns t.ex är värdelösa i jämförelse med automatkarbinerna och sniper-gevären. Får fler kills med min Makarov än med shotgun. Med namet TwelvGaugeApostl blir det naturligtvis smärtsamt.
- DC hela tiden, grrr, var den dominanta alfahannen med min Dragunov på en karta, 1 minut innan seger - DC :)

Det som är riktigt positivt:
- Kartorna är kul, miljöerna underbara
- Eld! Effekten av eld kan inte undervärderas. Vind gör att elden förflyttar sig och ger upphov till taktiska val.
- Bra flyt, märker inte av lagg särskilt mycket
- Ammo utspritt lite varstans, man kan alltid fylla på.
- Möjligheten till att heala sig själv, riskabelt dock i och med att det tar 5-6 sekunder.

Spelet kan bli riktigt bra men behöver massa hjälp just nu för att överhuvud taget kunna fungera utanför Playerläget.

Postad 27 October 2008 - 13:23

Elriko
  • Elriko
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Tjena allihopa. Är det nya Far cry bra? Funderar på att köpa det nämligen.

Postad 27 October 2008 - 14:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Tjena allihopa. Är det nya Far cry bra? Funderar på att köpa det nämligen.

läs tråden så får du nog en uppfattning ;)

Postad 27 October 2008 - 15:35

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Har testad MP-Ranked nu och det är enormt frustrerande i multiplayer (PS3):

- Nollställer/raderar rankingpoäng med jämna mellanrum.
- Sparkar ut en till Startscreen efter varje rankade match, det hade räckt med lobbyn.
- Vapnen upplever jag märkliga, shotguns t.ex är värdelösa i jämförelse med automatkarbinerna och sniper-gevären. Får fler kills med min Makarov än med shotgun. Med namet TwelvGaugeApostl blir det naturligtvis smärtsamt.
- DC hela tiden, grrr, var den dominanta alfahannen med min Dragunov på en karta, 1 minut innan seger - DC ;)

Det som är riktigt positivt:
- Kartorna är kul, miljöerna underbara
- Eld! Effekten av eld kan inte undervärderas. Vind gör att elden förflyttar sig och ger upphov till taktiska val.
- Bra flyt, märker inte av lagg särskilt mycket
- Ammo utspritt lite varstans, man kan alltid fylla på.
- Möjligheten till att heala sig själv, riskabelt dock i och med att det tar 5-6 sekunder.

Spelet kan bli riktigt bra men behöver massa hjälp just nu för att överhuvud taget kunna fungera utanför Playerläget.

Igår spelade jag en ej rankad match mot en polare på en bana jag själv gjort. Då var min rank 1 igen. Antar att detta var pga av att jag inte körde rankad match.... Hade vart trist och åka ner på 1 igen nu när man låst upp lite tyngre vapen......

Postad 27 October 2008 - 15:43

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Tycker att spelet är rätt mysigt ändå om man bortser från att fienderna ofta kräver mängder av kulor för att falla eller att man ofta blir påkörd bakifrån av något fordon när man fightas som bäst åt andra hållet. Lite för många uppdykande fordon.

Dock är det en trevlig upplevelse, spelet är en utmaning (spelar på normal) och i stort ett bra spel. En uppdatering som fixar det mest uppenbara skulle dock vara på sin plats.

Jag känner att jag verkligen är på plats i Afrika och detaljer som bushbränder och liknande är kul.

Postad 27 October 2008 - 15:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
det jag gillaer väldigt mycket när man kör online på hemmgjorda banor är att man kan välja väder,, riktigt snyggt och mysigt när det är storm och träden svajar,, har aldrig sett det i spel förut,, sen tycker jag att skuggorna är grymt snygga..

gjorde ett uppdrag igår (storyline) hade hagelbössa och skulle skjuta ihjäl en person,, stod kanske knappt en meter ifrpn honom och drog iväg en salva rätt i bröstet ,, tror ni han dog? NEJ.. 3st salvor rätt i bröstet från en meter avstånd krävdes innan han skulle ramla ihop,, ganska dåligt enligt mig men inget jag hakar upp mig på, resten av spelet som är mycket bra väger upp det ganska bra. däremot när man sniprar har jag sett att folk klagar,, har aldrig råkat ut för det,, ett skott i bröstet räcker för att döda en person,, ja kanske har fått tag i en bättre utgåva ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.