* Officiell tråd - Panasonic DMP-BD30/BD50
Panasonic DMP-BD30 Region A
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Panasonic DMP-BD30
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Panasonic DMP-BD50
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Regionsfri Blu ray spelare? (28 inlägg)
|
14 år sedan |
Byta ut Arcam AVR300 mot vadå? (21 inlägg)
|
14 år sedan |
BDLive.com (4 inlägg)
|
16 år sedan |
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg)
|
17 år sedan |
Panasonic DMP-BD35 vs Panasonic DMP-BD30 (5 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 19 April 2008 - 23:16
Storybords visas i vänster hörn längst upp, behind the seen visas i vänstra nedre hörn och extra materialet visas i högra nedre hörn.
Så du kan se allt sammtidigt med filmen eller kolla extramaterialet med full bild, bara att välja.
Om varje film börjar komma med sådana här extra grejer då blir de kul, eftersom jag älskar komentator spår så hoppas jag att de kommer att komma sådana med inte bara ljudet utan även en liten film ruta där man kan se dom som pratar, ungefär som i den svenska filmen copps där vi kunde titta på skådespelare och regissör när dom pratade om filmen fast i en Blu-Ray utgåva så skulle vi kunna se filmen också.
Kan bara säga att BD30 funkar smidigt och nu när man har kollat ett 15 tal filmer så inser man vilket bra köp man gjort.
Redigerat av Unregistered94c28536, 19 April 2008 - 23:17.
Postad 19 April 2008 - 23:27
Jag kör med min Pioneer 668 när jag ska se dvd, den är fortfarande bättre och jag kommer inte använda min BD30 för annat en just Blu-Ray för de är ju de den är gjord för först och främst.
Sluta nu med ditt snack i trådarna. Som jag sade till dig i en annan ..
Du kunde inte ens se skillnad på en DVD eller blu ray film för 14 dagar sedan.
Koppla av nu och sprid inte så mycket dynga ..
Maveric
Postad 20 April 2008 - 07:16
Har precis beställt en BD-30.
Ni som har fått era vad ingår i paktet?
Mvh
Andy
Postad 20 April 2008 - 07:44
Sitter ett klistermärke på kartongen där de står att under en begränsad tid så får man 2 filmer från pixar, Cars och Råttatouille.tjena
Har precis beställt en BD-30.
Ni som har fått era vad ingår i paktet?
Mvh
Andy
Vet inte hur länge detta gäller men du lär säkert få de eftersom spelaren är helt ny.
Förutom spelaren, fjärr och nätkabel så får man dom vanliga skosnöre kablar som brukar åka i papperskorgen direkt.
Redigerat av Unregistered94c28536, 20 April 2008 - 07:50.
Postad 21 April 2008 - 17:15
Länk på diverse tester av BD30.
http://www.konsument...6FE602A618.html
Tro inte på allt du läser .. framför allt inte från säljande företag.
Sprid framför allt inte dyngan vidare på forumet så som den var sann.
Maveric
Postad 21 April 2008 - 17:28
Dynga?
Varken HomeTheaterHifi eller UltimateAV matchar ju inte de beskrivningarna särskillt bra iaf. Kan du vara lite mer konkret här?
Redigerat av pacman, 21 April 2008 - 17:30.
Postad 21 April 2008 - 21:37
Vet inte hur pass bra detta stämmer, enligt artikeln ska BD30 kosta 4995:- och de är ju ungefär 1000:- mer en de aktuella priset idag.
Sedan så stämmer inte dom datum som uppges, hittat 3-4 sidor på nätet men alla har samma uppgifter.
http://www.bildochlj...ic.4459105.html
Postad 22 April 2008 - 07:43
Har sökt runt men inte hittat något, dom artiklar jag läst så är varken pris eller datum spikat.Fortfarande ingen som vet release för BD50 i USA?
Postad 22 April 2008 - 07:51
Säljande företag?
Dynga?
Varken HomeTheaterHifi eller UltimateAV matchar ju inte de beskrivningarna särskillt bra iaf. Kan du vara lite mer konkret här?
Har skickat pm till dig istället ..
Lerjord med mycket vatten blir skånsk dynga ..
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 22 April 2008 - 07:53.
Postad 25 April 2008 - 22:22
De flesta tv-apparater och projektorer och då bland annat min har ju
inget stöd för 24p, vill ju inte sitta och kolla på en ryckig bild
Postad 25 April 2008 - 23:18
finns väl inget sätt att göra det utan att introducera ett visst judder, bör vara mer upp till din TV hur den hanterar signalen?Någon som har testat hur bd30 funkar med att omvandla 24p till 60p?
Postad 26 April 2008 - 08:01
som omvandlar 24->60bilder, och lär ju finnas olika bra sätt att göra
den omvandlingen, men visst det är ju en kombination av spelare och visare.
Postad 27 April 2008 - 18:47
Min Panasonic PZ700E "plasma" har inte stöd för 24p men jag har då inte något problem med ryckig bild tvärtom, bilden flyter på bra, körde med PS3 som BD spelare förut och bilden var också då ryckfri så de beror nog helt och hållet på vilken typ av bildkälla du tänker använda.Någon som har testat hur bd30 funkar med att omvandla 24p till 60p?
Postad 28 April 2008 - 10:34
Postad 28 April 2008 - 12:44
Postad 28 April 2008 - 13:13
Där är de väl sämre, läste också om detta att som dvd spelare var den inte speciellt märkvärdig, men själv så har jag köpt den enbart för Blu-Ray tittande, den är väl som vilken billigare dvd som helst så har du inte så hårda krav så duger den nog men som de stog i en test att har du en lite bättre dvd så funkar den fortfarande bättre.
Jag kör med min Pioneer 668 när jag ska se dvd, den är fortfarande bättre och jag kommer inte använda min BD30 för annat en just Blu-Ray för de är ju de den är gjord för först och främst.
Enligt Råd&Rön skalar Samsung´s BD-1400 upp dvd skivor bättre än Pioneers BDP-LX70A (vilken sägs göra det ganska bra), så det råder delade meningar om det
Postad 28 April 2008 - 15:32
Körde på samma kabel och med samma inställning och BD30 är vassare.Ni som kan jämföra PS3 mot BD30... kör ni på samma HDMI-port så att det inte är olika bildinställningar som skiljer? Skulle vara intressant att se en jämförelse av båda samtidigt.
Nu är de även bekräftat i nyaste numret av M3, dom har en 30 sidors Blu Ray special där dom testar alla BD spelare som finns ute idag inkl. Ps3an.
Och vilken spelare blev bäst i test och bästa köp? Jo BD30, den fick betyget 8 av 10 och bästa köp.
Men som sagt, man hadde rätt när de gällde BD30 att de var ett bra köp, bästa BD spelaren just nu.
Blev tvungen att springa och köpa tidningen.
Panasonic BD30 fick 8 av 10
Pioneer LX70A fick 7 av 10
Citat från omdömet.
Bästa köp Panasonic BD30
Panasonic i framkant.
BD30 kan mycket och den ger samtidigt bra bild för pengarna, bästa köp helt enkelt.
Bästa produkt Pioneer BDP-LX70A.
Dyrast är bäst.
Pioneers spelare är oförskämt dyr men den ger också bäst bild och ljud.
Ps3an fick också 8 av 10 men om man inte är spelintresserad så skulle man köpa en standalone istället för dom är smidigare.
Redigerat av Unregistered94c28536, 28 April 2008 - 16:55.
Postad 02 May 2008 - 09:53
Sålde min tidigare DMPBD10 till en användare här på forumet! =)
Men den är inte testad ännu, inte heller uppdaterad, pga panasonics hemsida ligger nere just nu...=(
Någon som har senaste Firmware till Europeisk version av DMPBD30 på sin dator och vill skicka till mig via msn???
EDIT: Har nu hunnit koppla in och testa, kan på rak arm säga att denna spelare är snabbare vid uppstart mm.
Ljudnivån på båda spelare är lika. Kan heller inte se någon skillnad i bild...
Varför byta? Ny förstärkare på ingång..
Kennet
Redigerat av antiloop98, 02 May 2008 - 18:09.
Postad 03 May 2008 - 08:17
Postad 03 May 2008 - 09:34
kennet
Jag har en PS3 40Gb hemma och tycker den låter för mycket (ganska kräsen
) när man visar film med skiva i spelaren. Vet ni hur ljudnivån på BD30 är jämfört med PS3an ? Surrar fläkten högt eller låter BD spelaren mycket med skiva i ?
Postad 04 May 2008 - 16:25
mitt behov är följande då jag inte vill byta ut min Denon AV-Amp pga för dyr uppgraderingskostnad
Funderade dock kanske på en Denon 3800 tror jag den heter men kan det vara värt mellanskillnaden minst 10.000:-
Är kräsen på design,ljud och bildkvalitet, byggkvaliten är också viktig.
7,1 analog ut = DTS HD Master Audio, Dolby Thrue HD, Dolby Digital Plus dekoders måste vara inbyggda i spelaren
Profile 2,0 kanske är bra
Region A alt regionsfri
Juni en månad kvar
Postad 04 May 2008 - 17:07
MVH
/Chuck
Postad 04 May 2008 - 17:12
......Jahapp, nu har man skaffat sig en sådan här spelare då...
Sålde min tidigare DMPBD10 till en användare här på forumet! =)
.......
Har oxå haft en BD10:a och en sak som "störde" mig var att det inte fanns någon direktknapp för subtitles (eller..?), hur är det med BD30 på den punkten?
Postad 04 May 2008 - 18:01
BD-50 kommer bara ha 5.1 ut, inte 7.1 via analoga multikanalsutgångar.
MVH
/Chuck
Va?! Har dom gett ut fel info i sin egna reklam?! Var fick du reda på att den inte har 7.1?
Postad 04 May 2008 - 18:03
Har oxå haft en BD10:a och en sak som "störde" mig var att det inte fanns någon direktknapp för subtitles (eller..?), hur är det med BD30 på den punkten?
verkar inte finnas ngn direktknapp för subtitles... har iof inte kollat 100%. men men jag bryr mig inte. det finns en inställning i setupen som gör att den automatiskt väljer svenska sub om det finns på skivan. =)
kennet
Postad 04 May 2008 - 18:09
verkar inte finnas ngn direktknapp för subtitles... har iof inte kollat 100%. men men jag bryr mig inte. det finns en inställning i setupen som gör att den automatiskt väljer svenska sub om det finns på skivan. =)
kennet
Den funktionen finns ju även på BD10 men funkade inget vidare för mig.
Va?! Har dom gett ut fel info i sin egna reklam?! Var fick du reda på att den inte har 7.1?
Enligt de amerikanska/globala pressrellarna så har den enbart 5.1, saxat från featureslistan hos panasonic:
Output
• HDMI AV Output
• Component Video Output
• S-Video Output
• Video Output
• 5.1ch Audio Output
• 2ch Audio Output
• Digital Audio Output (1 Optical, 1 Coaxial)
Källa: http://panasonic.net...s/features.html
Postad 04 May 2008 - 18:10
Var står det att den skall ha 7.1-utångar?Va?! Har dom gett ut fel info i sin egna reklam?! Var fick du reda på att den inte har 7.1?
MVH
/Chuck
Postad 04 May 2008 - 18:52
Postad 04 May 2008 - 21:36
Enligt Idoblu har Bd 50: 5.1 analogt och 7.1 hdmi
Ja en svensk reklam litar jag inte på, tror ni har rätt. Tycker bara det är så dåligt att inte ha koll på sina produkter om det är så att det bara är 5.1 analogt. Kommer inte spela någon som helst roll för mig dock.
Hum det blir spännande det här , kommer det inte vara 7,1 analog ut får det bli en Sony 550 till hösten alt en svindyr Denon 3800, jag har resten av av-systemet från Denon så man kanske skall sattsa på den trots att den inte är Profile 2,0, fast är det bara internet delen som skiljer mellan profile 1,1 och 2,0 så kanske det kvittar, men endock inte om man skall betala 12-18.000:- för en spelare. tja Panan kommer ju först så då lär vi få se vilka sidor som har rätt eller fel.
Postad 06 May 2008 - 22:27
pressrelease
Dessutom läste jag att BD-live inte kommer att funka om man inte petar in ett eget minneskort i den.
Redigerat av hassesolo, 06 May 2008 - 22:29.
Postad 07 May 2008 - 07:03
Postad 07 May 2008 - 07:23
Väldigt tyst.
Postad 07 May 2008 - 08:59
se utdrag
The true to the original source images are complimented by an exceptionally pure, accurate sound achieved through Audio Re-master and integrated decoders for the lossless Dolby True HD and DTS-HD Master Audio formats. Furthermore, the DMP-BD50 can be combined with a 7.1 channel amplifier and speakers for full 7.1 channel surround sound.
Jaha koppla in till en 7,1 förstärkare för att få full 7,1 ljud hum anlogt torde det vara om man skall koppla in det till en förstärkare, står ingenting om att det måste vara via HDMI, fortfarande inga bilder från bakpanelen.
Postad 07 May 2008 - 09:05
Redigerat av plasmaplytet, 07 May 2008 - 13:21.
Postad 07 May 2008 - 09:06
Dolby Digital Plus Decode and Bitstream output *5
Dolby TrueHD Decode and Bitstream output *5
DTS-HD *8 Decode and Bitstream output *5
5 HDMI connection required
spännande så skall man få ut HD ljud ur denna krävs det HDMI enligt spec från Europa Panasonics hemsida.
då går denna modell bort
Känns som sony 550 alt Denon 3800 verkar bli dom enda alternativen för en som inte vill byta ut förstärkaren, då det skulle innebära en massiv investering på 45-60.000:- för att få samma ljudkvalitet/effekt/styrka som jag har idag.
Postad 07 May 2008 - 09:12
ännu mera konstigheter
Dolby Digital Plus Decode and Bitstream output *5
Dolby TrueHD Decode and Bitstream output *5
DTS-HD *8 Decode and Bitstream output *5
5 HDMI connection required
spännande så skall man få ut HD ljud ur denna krävs det HDMI enligt spec från Europa Panasonics hemsida.
då går denna modell bort
Om du ska ha bitstream out så måste du naturligtvis ha hdmi, jag antar att panna vill understryka att vanlig oprtisk/coax inte räcker...
Postad 07 May 2008 - 18:51
Jag har hört att BD50 kommer att kosta 5995:- allt enligt min lokala handlare där jag köpte BD30.
Postad 07 May 2008 - 20:17
Någon insatt som kan detta så vore det intressant med ett fördjupat inlägg :-)
Postad 07 May 2008 - 21:04
Den går väl inte ens att göra regfri än? Vem moddar den modellen?Är jäkligt sugen på en BD30 men varför ska det vara så jäkla dyrt att få den regionsfri! Måste man löda chip och dona eller är det någon som tjänar en rejäl slant på detta?
Någon insatt som kan detta så vore det intressant med ett fördjupat inlägg :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Regionsfri Blu ray spelare?
9 bilder
109 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?