Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 02 February 2008 - 14:04

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Birken . har du fått ditt GPRS att funka kan du komma ut på nätet utan trädlöst nätverk ? FÖR MIG FUNKAR DET INTE ÄNN :)

Postad 02 February 2008 - 14:58

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

KINGSTON släpper 16GB SDHC kort.
http://www.kingston....8/flash/01e.asp
Kommer troligtvis att kosta skjortan ($231.00).... till att börja med i alla fall

Beställde TC i torsdags...fick besked om att TC skickades i fredags...Riktigt snabbt jobbat av MEGASTORE.SE

Julafton kom sent...men den kom till slut *ler*

Det här hör väl inte hemma i den här tråden? Den handlar om Cruise telefonen och inga SD-kort.

Lite väl besservisser Sonic? Han sa ju klart och tydligt att han beställt en Touch Cruise plus att 16gb kort kommer snart, det kan väl omöjligt ses som ett tips till alla som har telefonen?

Att han såg fel på att det inte var microSD var antagligen ett litet misstag bara :)

Redigerat av Mahti, 02 February 2008 - 14:59.

Postad 02 February 2008 - 17:39

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Birken . har du fått ditt GPRS att funka kan du komma ut på nätet utan trädlöst nätverk ? FÖR MIG FUNKAR DET INTE ÄNN :)

Inget bekymmer alls, IE startar direkt utan att tveka en sekund. Tror det kom upp någon varnings ruta första gången men det är jag inte helt säker på.

Postad 02 February 2008 - 17:51

euf0ria
  • euf0ria
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Nu har jag hunnit att testa luren lite...eller rättare sagt startat den och irrat runt som en vilsen bäver :)

Första intrycket: WTF! jäklar vilken ball leksak! Insåg snabbt att jag som nybliven PDA-ägare inte visste ett jota om vad det innebar med windows mobile. Jag har inte fått kläm på den än kan jag säga och det tar nog en veckas pillande till innan jag känner mej hemma. Håller för tillfället på att synca över alla kontakter från min gamla motorola razr v3i...vilket inte var det mest intuivita eftersom det är att jämföra DOS med Vista ungefär. Nästa steg blir att besluta om jag ska betala för en licens på TenGO thumb som faktiskt verkar skitbra att skriva med. Andra billigare alternativ är välkomna som förslag!! Sen ska jag la försöka få igång Exchange-mailen och GPSen.

Man blir sysselsatt i hur många timmar man vill av denna lilla pryl!

Någon som har sett om man kan köpa till ny "skyddsfilm" föresten? Kan vara bra ifall originalet blit utslitet.

Postad 02 February 2008 - 17:56

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Shit, du har rätt Mathi!
Jag missade att det inte var ett micro SDHC...nåväl, jag raderar inlägget för att inte förvirra ytterligare.

Tack för din skarpa syn

Postad 02 February 2008 - 18:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
janowicz
Du har PM som kommer att hjälpa dig mycket i din sökan efter rätt program :)

Postad 02 February 2008 - 18:13

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

Någon som har sett om man kan köpa till ny "skyddsfilm" föresten? Kan vara bra ifall originalet blit utslitet.

Kolla in Expansys, de säljer skyddsfilm + mycket annat till TC.
Dock vet jag inte kvaliten på skyddsfilmen då jag själv inte använt den
http://www.expansys.se/p.aspx?i=159737

Postad 02 February 2008 - 18:25

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
HAr ni nå bra program att rekomendera då :) ?

Postad 02 February 2008 - 18:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Total Commander
SPB Pocket Plus
TCPMP+Flash videobundle så man kan se riktiga youtube å inte mobil versionen..
Finger Friendly Friends
W.I.M.P Where is my phone..Kanon om ni har misstankar att sambon fular sig.installera programet på sambons telefon i smyg..Sen skickar ni ett sms till hennes mobil när hon säger att hon ska va på gymmet så fångas sms upp på hennes telefon åså skickas gps kordinaterna till eran telefon åså är de bara kolla upp på nätet i vilket hus hon är :)

Resco Explorer
pTravelAlarm_
HandiTV om ni vill se amerikansk tv
IM+.. msn.icq mfl
Scumm..Emulator så man kan spela monkey island/broken sword med flera..
Worms world party
MP4 video converter
CeRegEditor..Om ni vill meka med registret på telefonen fast på datorns skärm å tangentbord å mus..Massor behagligare än å va rädd å trycka fel på mobilen ..

Hmm..Jaja det var nåra program jag kört som verkligen är bra :)

Postad 02 February 2008 - 18:51

mr.K-Lean
  • mr.K-Lean
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Kolla in Expansys, de säljer skyddsfilm + mycket annat till TC.
Dock vet jag inte kvaliten på skyddsfilmen då jag själv inte använt den
http://www.expansys.se/p.aspx?i=159737

Expansys säljer även HTC orginal skärmskydd http://www.expansys.se/p.aspx?i=156120, jag har ej fått Cruisen än, så vet inte vad det är för kvalitet på den heller (på min Dell Axim X30 sög dock orginal-skärmskydden hårt).

Själv tänker jag vänta tills Boxwave släpper ett ClearTouch anti-glare skärmskydd som passar, har varit mycket nöjd med ett sådant på X30:n.. http://www.boxwave.c...touch/index.htm

Redigerat av mr.K-Lean, 02 February 2008 - 21:56.

Postad 02 February 2008 - 18:58

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

Själv tänker jag vänta tills Boxwave släpper ett ClearTouch anti-glare skärmskydd som passar, har varit mycket nöjd med ett sådant på X30:n.. http://www.boxwave.c...touch/index.htm

+1 för Boxwave skydden.
Jag har deras skyddsfilm för min PALM och det är en kanonbra skyddsfilm

Jag har mailat Boxwave och frågat när dom ska börja sälja deras skärmskydd för TC...

Redigerat av arcspin, 02 February 2008 - 19:03.

Postad 02 February 2008 - 19:00

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Total Commander
SPB Pocket Plus
TCPMP+Flash videobundle så man kan se riktiga youtube å inte mobil versionen..
Finger Friendly Friends
W.I.M.P Where is my phone..Kanon om ni har misstankar att sambon fular sig.installera programet på sambons telefon i smyg..Sen skickar ni ett sms till hennes mobil när hon säger att hon ska va på gymmet så fångas sms upp på hennes telefon åså skickas gps kordinaterna till eran telefon åså är de bara kolla upp på nätet i vilket hus hon är :)

Resco Explorer
pTravelAlarm_
HandiTV om ni vill se amerikansk tv
IM+.. msn.icq mfl
Scumm..Emulator så man kan spela monkey island/broken sword med flera..
Worms world party
MP4 video converter
CeRegEditor..Om ni vill meka med registret på telefonen fast på datorns skärm å tangentbord å mus..Massor behagligare än å va rädd å trycka fel på mobilen ..

Hmm..Jaja det var nåra program jag kört som verkligen är bra :)

vart hittar jag TCPMP+Flash videobundle ;) ?

Postad 02 February 2008 - 19:08

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Hej,

följande sidor ger dig information om var du laddar ner och hur du installerar programmen:

TCPMP: http://picard.exceed.hu/tcpmp/test/
FlashVideoBundle: http://deblor-freewa...bundle-v12.html

Postad 02 February 2008 - 19:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Andreas125
Du har PM...Finns även en del annat av värde där :)

Postad 02 February 2008 - 19:18

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
vad är PM :) ?

Postad 02 February 2008 - 19:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Privat meddelande :-)
om du kollar uppe till höger på sidan står det 1 nytt PM

Tryck där :-)

Postad 02 February 2008 - 19:53

Swe_wolfis
  • Swe_wolfis
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hejsan,

jag har några frågor som jag skulle uppskatta att få svar på.

1. Finns det någon torrent klient till den?

2. Går det att logga in på Nordea och utföra bankärenden?

3. Hur snabb är den när man kollar i pdf filer?

4. Laggar det mycket när kan kollar på en standard 350MB 42 minuters avi fil som ej är konverterad?

Postad 02 February 2008 - 20:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hittade den här sidan
http://www.adisasta.com/wmTorrent.html

Inte hunnit läsa hur den funkar..Skulle tro att det är för att styra dina ner och uppladdningar till din dator via mobilen..Tror inte att det går att tanka ner direkt till mobilen..

Testar nu att logga in på nordea över wlan å det funkar bra..Testade dock bara förenklad inloggning

Du måste nog konvertera..Jag provade en okonverterad xvid..Funkade inte så bra..Hackade till med jämna mellanrum

Postad 03 February 2008 - 01:47

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
jag läste att företaget Corecodec com ligger bakom bl.a. Coreplayer mobile har utvecklat speciellt stöd för just HTC mobilerna i och med att de har ett känt problem med att spela upp video. Enligt de tester som gjorts så skall Coreplayer mobile kunna spela upp t.ex. xvid tv-asvnitt på 350 mb utan några som helst problem.

Lösningen ligger i att man använder sig av API:erna för "Qtv video overlay" och på så sätt blir visning av video mycket bättre.

Versionen av Core mobile som innehåller förbättringen för HTC mobiler skall släppas i februari.

Postad 03 February 2008 - 10:42

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

jag läste att företaget Corecodec com ligger bakom bl.a. Coreplayer mobile har utvecklat speciellt stöd för just HTC mobilerna i och med att de har ett känt problem med att spela upp video. Enligt de tester som gjorts så skall Coreplayer mobile kunna spela upp t.ex. xvid tv-asvnitt på 350 mb utan några som helst problem.

Lösningen ligger i att man använder sig av API:erna för "Qtv video overlay" och på så sätt blir visning av video mycket bättre.

Versionen av Core mobile som innehåller förbättringen för HTC mobiler skall släppas i februari.

Jag användar redan Coreplayer på min och det fungerar mycket bättre än Windows Player. Har testat med långfilmer som har konverterats till 240X320 som är på runt 300 mb och det fungerar hel utan problem.
Coreplayer är ett måste ha och det är bara att hoppas att även nya versionen gör telefonen ännu bättre. Undrar om den kan bli bättre, telefonen altså. Jag är bara såååå nöjd. ;)

Postad 03 February 2008 - 11:49

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Enligt CoreCodec har de redan släppt en version speciellt för HTC telefonerna den heter "CorePlayer Mobile v1.1.3 (Qtv Edition)" och finns att köpa: http://www.mobihand....uct.asp?id=8905

Denna version av CorePlayer skall innehålla 1400 ändringar.

Här är mer info för den som är intresserad: http://www.corecodec...php?topic=669.0

Postad 03 February 2008 - 12:22

srg
  • srg
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Hm, vet inte om det här har tagits upp tidigare men.. kommer det gå att använda Cruise som 3G-modem till laptopen?

Postad 03 February 2008 - 13:16

mr.K-Lean
  • mr.K-Lean
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hm, vet inte om det här har tagits upp tidigare men.. kommer det gå att använda Cruise som 3G-modem till laptopen?

Det skall gå, på sidan 162 av manualen står det hur man kan använda den som modem via USB eller BT, jag räknar med att kunna göra det när jag får telefonen. Du kan ladda ner manualen här: http://www.htc.com/s...lish_Manual.pdf

Redigerat av mr.K-Lean, 03 February 2008 - 13:28.

Postad 03 February 2008 - 14:27

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
I manualen står det på sidan 190:
"Main Camera: Rear 2 megapixel CMOS camera"
Är det inte 3 MPix??

Tillägg:
På sid 250 står det faktiskt "3.0 Megapixel".. hoppas det stämmer.

Redigerat av dgordon, 03 February 2008 - 14:31.

Postad 03 February 2008 - 14:39

Markus321
  • Markus321
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

I manualen står det på sidan 190:
"Main Camera: Rear 2 megapixel CMOS camera"
Är det inte 3 MPix??

Tillägg:
På sid 250 står det faktiskt "3.0 Megapixel".. hoppas det stämmer.

Även på sidan 20 står det 3 MPix. Det är nog bara ett tryckfel på s. 190

Postad 03 February 2008 - 15:56

Unregistered8f6eb6ec
  • Unregistered8f6eb6ec
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Det var långa diskussioner innan telefonen släpptes, men nu är det mer och mer dött!?
- går det bra att ringa med den?
- går det bra att skicka/ta emot SMS?
-är det lät att ansluta med Wi-Fi?
- vad är det man får gratis nedladdat med Tomorpom? En stad eller ett landskap eller?

Vore kul med en liten recention eller skall man behöva vänta på att MOBIL.SE testar den?

PS. TACK för länken till manualen! Den gav mig ett ha-begär! Det meata ser bra ut och verkar bra "på pappret"!

Redigerat av Unregistered8f6eb6ec, 03 February 2008 - 15:59.

Postad 03 February 2008 - 16:13

tuppjuck
  • tuppjuck
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Det var långa diskussioner innan telefonen släpptes, men nu är det mer och mer dött!?
- går det bra att ringa med den?
Förstår inte frågan. Klart det går bra att ringa med den.
- går det bra att skicka/ta emot SMS?
Samma här. Funkar kanon.
-är det lät att ansluta med Wi-Fi?
Absolut inga problem med WiFi.
- vad är det man får gratis nedladdat med Tomorpom? En stad eller ett landskap eller?
En stad. I mitt fall GBG.

Vore kul med en liten recention eller skall man behöva vänta på att MOBIL.SE testar den?

PS. TACK för länken till manualen! Den gav mig ett ha-begär! Det meata ser bra ut och verkar bra "på pappret"!

Postad 03 February 2008 - 16:46

Unregistered8f6eb6ec
  • Unregistered8f6eb6ec
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
TACK! Och kameran då, blir det hyffsad kvalité?

Gällande detta med att ringa, jag menade liksom enkelt att slå ett nummer, bra ljud, m.m. Det brukar ju gnällas om "för små knappar", "vassa knappar" o.dyl. Är de vituella knapparna nog stora och enkla att ringa med tex.

Postad 03 February 2008 - 18:35

tuppjuck
  • tuppjuck
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Det funkar fint med knapparna. Självklart är det en helt annan känsla än med "riktiga" knappar. Har ju 9 st snabbknappar för samtal man ringer ofta och dom räcker rätt bra för mig. Ljudet kan jag inte klaga på heller. Riktigt bra faktiskt. Kameran har jag faktisk inte kollat än. :)

Redigerat av tuppjuck, 03 February 2008 - 18:35.

Postad 03 February 2008 - 19:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm var samma i T2 tråden..Men de är väl så med HTC ägare att dom är så nöjda och har fullt upp med att installera roliga program å spel kanske :)

Tids nog kommer det väl nån recension

Postad 03 February 2008 - 21:11

Unregisteredf78c4978
  • Unregisteredf78c4978
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har haft min sen i torsdags och jag kan inte annat än säga att detta är ett av mina bättre köp!
I dag så såg jag helt plötsligt att jag var uppkopplad med 3G och hade så varit i en timme drygt, finns det något program eller inställning som gör att jag måste godkänna att uppkopplingen startas?
Finns det någon applikation som taggar ett foto när man tar det med de aktuella GPS koordinaterna?

Postad 03 February 2008 - 21:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Finns ett rätt gammalt program som heter bandswitch där du kan välja att blocka all datatrafik via gprs tex
Funkade sådär..Var lite buggigt för mig på min T2 men.Prova.
Tagga kort med gps är förmodligen inbyggt men inte aktiverat..
Till min T2 så var det en snubbe som släppte ett program där du kan slå av å på massor med inställningar utan att gå in i registret själv..Där fanns även funktionen för att tagga kort med gps.
Det programet borde funka på din HTC också..
Bara testa..Kör en backup först :-)

HÄR står allt som du kan ändra med programet..Funkar perfekt på min..

Edit
gratis att ladda ner också ..

Redigerat av moparman, 03 February 2008 - 21:45.

Postad 03 February 2008 - 22:50

Dadid
  • Dadid
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Kortfattad resumé efter ett par dagars invänjning.
Min Qtek 9100 avled hastigt i samband med den första halkan i höstast. Sedan dess har jag försökt hålla ordning på mitt liv med hjälp av en utlånad SE T630. Det var ingen höjdare.

Mina erfarenheter från 9100:
+ Första kontakten med Windows Mobile. Gillade kompatibliteten med framförallt Outlook
+ Använde telefonen som nödnavigator tillsammans med Tomtom och en blåtandspuck. Fungerade ok.
+ Skärmtangentbordet fungerade så pass bra att jag aldrig använde det riktiga tangentbordet.
+ Använder ofta "anteckningar" för att notera sådant som skall kommas ihåg inom olika områden. Klockrent!
- Klumpig
- Oanvändbar kamera
- Svårt at knappa in telefonnummer med en hand tex under bilkörning.

Intryck från den nya leksaken.
+ Smidig storlek
+ Bra med mjukt fodral när den bor i nyckelfickan.
+ Mkt snyggt gränssnitt
+ Inbyggd gps funkar suveränt tillsammans med Fugawi och ex IGO/MioMap
+ Micro SD är skrattretande små/kapabla.
+ Kameran är ett strikt komplement men fungerar bra som just ett sådant. Lite seg vid avtryck.
+ Skärmknappstorlek är förbättrad och fungerar ypperligt i denna version.
+ Ljuduppspelning fungerar hjälpligt genom den inbyggda högtalaren.
+ Sobert materialval, med gummiartad känsla.
+ MAskinen levereras i en prydlig förpackning vilken bla innehåller en extra pekpinne. Tack!
- Designen är ok, men inte ögonbrynshöjande.
- Linsskydd till kameran saknas.
- Jag hade gärna sett att det snygga gränssnittet (Touchflow?) utökats så att fler funktioner omfattats.
- Jag har inte listat ut hur jag hittar utrops- och frågetecken när det "vanliga" (ej Touch) tangentbordt används.

Jag är riktigt nöjd med telefonen och kan starkt rekomendera den till någon som vill ha en kraftfull och finessrik arbetskamrat.

/Dadid

Postad 03 February 2008 - 23:22

Unregistered5ba061ac
  • Unregistered5ba061ac
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
...asså... ni som är så nöjda, har ni samma lur som mig? Vad har ni haft tidigare?

Jag fick min HTC Touch Cruise (fick och fick... den var inte gratis direkt) i fredags och har hunnit testa den rejält under helgen och jag kan bara säga att jag är grymt besviken.
Jag hade en smartphone för länge sedan och kan konstatera att inget verkar har hänt sedan dess trots ett antal uppgraderingar av OS'et.

Det laggar, hänger sig, minnet tar slut och allt är ruskigt fult. Internet Explorer är helt oanvändbar på vanliga sidor. Det är lika illa med Opera.

Problemet är att jag sedan ett halvår tillbaka äger en Ipod Touch (i väntan på iPhone) där allt fungerar som en dröm. Här kommer några intressanta jämförelser:

Surfning:

Startade internet explorer/safari och surfade till www.svd.se med WiFi:

HTC touch : 1 minut och 48 sekunder och sidan är ful som stryk. Text ligger ovanpå varandra. När jag scrollar ner på sidan så laggar det hysteriskt och kör jag touchskärmen så rullar det bara på och går inte att stoppa. "Kontrollen" ligger 15 sekunder efter vilket gör att man oavsiktligt klickar på länkar och scrollar upp och ner.

iPOD touch: 55 sekunder innan allt är laddat och jag kan under hela laddningen zooma,scrolla och läsa det som har laddats. Sidan ser exakt ut som den gör på min PC och zoomning och scrollning flyter på helt utan lagg.

Surfade till www.dn.se med WiFi:

HTC touch cruise: Efter 2 minuter och 20sekunder dyker det upp en skylt om ett scripfel som man måste ok'a och efter 2.40 är sidan klar. Grötig och text som överlappar varandra. tok-lagg i scrollningen. Samma problem som ovan.

iPOD touch: 45 sek, inga problem alls.

...detta är bara ett exempel förstås men det genomsyrar alla funktioner:

Jag installerade ett 6 Gb microsd i HTC'n (inte heller gratis, nu är jag uppe i 6500:- , man får en helt ok laptop eller en djävligt bra mobil för det) för att kunna synka upp musik och filmer med mediaplayern. Vad jag har sett så verkar det inte finnas något sätt att synka direkt ner på minneskortet. Det dyker helt enkelt inte upp i mediaplayern. Jag måste alltså ta ut kortet och synka/flytta filer manuellt och då tappar man ju hela idén med mediaplayerns synkfunktion. Vid vanlig synk så har jag bara HTC´s internminne att stoppa in grejer på, typ 60 mb ledigt sen måste jag manuellt flytta till minneskortet. Men allvarligt... är det någon som har testat produkten innan den börjar säljas?

Mer elände:

Touchflo är ett skämt i sig. Det är ju bara ytterligare ett program som lägger sig som ett "skal" ovanpå windows som kan strula och sno minne.
Bläddring av bilder och annat går så segt att man blir galen. När man sedan väljer något så stänger Tuchflo ner sig och windowsprogrammet startar. Man måste alltså starta upp Tuchflo igen när man är klar med programmet.

Jag kan rada upp fler irriterande grejer men orkar inte just nu.

Jag är en "religionsfri" person när det gäller OS, Microsoft eller Mac. Nokia eller Ericsson... HTC eller iPhone... jag bryr mig inte. Dock så ska grejerna FUNKA i verkligheten och inte bara på pappret.

Ni som gillar HTC Touch Cruise, övertala mig gärna om dess förträfflighet för jag har redan köpt en och behöver uppmuntras. Och ett annat tips till er, Prova aldrig en iPhone.

Postad 04 February 2008 - 01:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nu har jag en TyTn II men det är samma OS..
Explorer fungerar inte perfekt..Dom flesta sidor jag surfar på visas som dom ska..Ibland är det som du säger..Texten blir lite konstig och den är ganska seg över wlan..Men jag tycker att opera fungerar bättre.

Sen så har jag hårdkört min sen ja köpte den och lagt in hur mycket program som helst och jag har aldrig fått slut minne om ja så har gps igång.tar kort..Skriver mm mm..
Den är lite seg när jag öppnar meddelanden..Har 1500 sms i inkorgen å lika många i skickat.
Det finns inget ingen annat operativsystem som låter dig göra så mycket..
Symbian och UIQ går ju inte att jämföra.

Å Iphone..Vad är det ? Vill nån ha en sån föråldrad mobil i allt utom gränssnittet?

Sen är de inga problem att föra över stora filer utan att ta ut minneskortet
Starta activesync tryck på knappen utforska.

Touchflo är inget vidare...Har aldrig mitt påslaget.

Postad 04 February 2008 - 01:39

mmohaddes
  • mmohaddes
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Har just sålt min Qtek 9000 på Blocket och var precis på väg att beställa denna förträffliga snygging men tänkte att jag skulle kolla forumet en sista gång. Efter ovanstående totalsågning blir man ju mycket tveksam. Ska jag vänta på iPhone :) Får man höra en replik på ovanstånde avhyvling? Behöver verkligen det innan jag vågar trycka på Bekräfta köp knappen :) ?

Ps! Såg precis en positiv replik när jag skrev ihop min bedjan :D , får man höra en till? :lol: Ds.

Postad 04 February 2008 - 06:59

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Handla, tveka inte den är jätte bra. Känner inte igen alla problem som Raptor67 skriver.
Problemen med Explorer och Opera har absolut inget med telefonen att göra, det är mjukvaran det är fel på. Så är det på alla WM6 mobiler.
iPhone är helt kass när det kommer till tilläggs program och speciellt när det är freeware. Till WM kan man få tag i precis allt, nästan iaf.

Redigerat av Birken, 04 February 2008 - 07:02.

Postad 04 February 2008 - 08:33

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Är själv jättenöjd med min HTC Touch Cruise.

+ Snabb i menyer, hade väntat mig en seg upplevelse efter all negativ feedback, men det är ju precis som att att bläddra i Windows på datorn, lika snabbt.
+ GPS funktionen verkar otroligt bra, har provat gratisprogrammet av TomTom men vet inte om jag ska köra med det i framtiden. Det finns ju bättre alternativ.
+ Bra ljud på både radio och mp3 filer.
+ valmöjligheterna, finns så otroligt med program och finesser man kan installera på denna telefon, jag skulle inte vilja ha en telefon som ger mig begränsade möjligheter, typ Iphone.
+ Grymt snygg design och grymt OS.

- Kameran är en liten besvikelse, den är inte mycket bättre än på min förra Qtek 9100 trots högre upplösning. Blir till att skaffa en kompaktkamera istället.
- Något seg att surfa med, kanske kommer firefox på den så småningom ?

Sammanfattning en grym mobil som kan väldigt mycket men som kunde ha varit ännu bättre. Jag är dock helnöjd och föredrar denna framför min förra Qtek 9100. Förstår inte ens hur man skulle kunna välja något annat än Windows mobile.
4 av 5 stjärnor :)

Postad 04 February 2008 - 09:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mozilla har släppt minimo2 webläsare till mobiltelefoner.
Minimo uses Mozilla Technologies to produce a highly usable web browser for advanced mobile devices. Features include:

* Fast access to your mobile content via Homebase start page
* Best support for modern web standards (Javascript and AJAX).
* Social Bookmarking
* Tab browsing
* RSS Support
* Proven security (TLS, SSL3)
* International support
* Cross platform capability
* Widget and Extension support

Här

Sen står det massor om Firefox till mobiltelefoner början av 2008.

En gång WM alltid WM :)

Har inte ångrat en sekund att jag lämnade SE å deras UIQ och när jag testat tjejens N95 så känner jag bara..
Tack å lov att jag inte köpte den.
Jag tycker att ni ska köpa en WM mobil om ni gillar att installera program/spel och kanske hacka registret..Flasha telefonen..

Vill ni bara ringa så kanske det är bättre att köpa en enklare telefon.

Postad 04 February 2008 - 10:26

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Jag ska ääääääntligen hämta min, idag på lunchen. Lovar att återkomma med recension!

Postad 04 February 2008 - 10:42

Unregistered4f74d484
  • Unregistered4f74d484
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Min status visade att dom har skickat den och att den kommer imorrn :)
Snart blir det jul igen!

undrar ifall det finns nåt bra alternativ till tomtom?
har destinator men undrar om det finns något annat program som kan vara bättre.
man vill ju ha det bästa så klart:)

Postad 04 February 2008 - 10:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
IGO/MioMap har jag hört ska va riktigt bra..Bara testa olika :-)

Postad 04 February 2008 - 10:58

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Beställt den från Katshing nu, 29:e plats... :/ TBH hade den i lager under helgen säger kundservice. Undrar hur länge man får vänta nu. Är det främst TBH och Megastore ni har beställt från eller?

Ni som har provat på GPS, hittar ni sateliterna snabbt eller?
Och film uppspelning, om man har coreplayer och konvertera filmer till rätt storlek är det problem fritt då?

Redigerat av Prankie, 04 February 2008 - 10:59.

Postad 04 February 2008 - 11:06

Unregistered4f74d484
  • Unregistered4f74d484
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
kom på en liten fråga om today screen, om väder där man, finns det bara stockholm göteborg eller finns det också lite mindre ställen som ex sälen.

jag beställde från clickok.se

och hoppas att det går smärt fritt :)

Redigerat av Unregistered4f74d484, 04 February 2008 - 11:08.

Postad 04 February 2008 - 11:49

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Beställt den från Katshing nu, 29:e plats... :/ TBH hade den i lager under helgen säger kundservice. Undrar hur länge man får vänta nu. Är det främst TBH och Megastore ni har beställt från eller?

Ni som har provat på GPS, hittar ni sateliterna snabbt eller?
Och film uppspelning, om man har coreplayer och konvertera filmer till rätt storlek är det problem fritt då?

Är ny här,eller ny registrerad men har följt hela detta forumet pga att jag varit intreserad utav denna Cruise. Efter all NEGATIV kritik om denna så tänkte jag..."Hä visä sä som dalfolket" Och jag kan bara säga att den är toppen! Visst finns de lite smått där å här om man "letar efter något att klaga över" Varför köper man då denna telefon eller ens skriver om den innan man fått den? Är som sagt supernöjd med min och uppfyller mina krav galant,är trots allt en ppc i slutändan.

Men nu till mitt svar =)

Har använt tomtom i snart 7år,min förra HTC var en p3600 med inbyggd gps. Tycker att den hittar sateliterna snabbt,gäller bara att få fix och sedan börja köra iväg =)

Jag använder mig utav Imtoo converter,har alltid gjort och det fungerar kalas för mig,kan ej klaga på uppspelningen eller kvaliten.
Konvertar en dvd som jag köpt och använder för eget bruk.
Har även spelat upp lite .avi och finner inga problem där heller.

Postad 04 February 2008 - 11:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm det ska gå att lägga in även andra städer..Jag har inte gjort det..Jag klarade inte av det men det finns dom på HTC TyTn II forumet som gjort det..Läs den här tråden om hur man gör.

här

Postad 04 February 2008 - 12:06

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Här står det lite om att ändra vädret, har inte testat än men jag kommer göra det.
http://weather.not2advanced.com/files/

Postad 04 February 2008 - 12:42

patrik89
  • patrik89
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått sin från Katshing än?
Jag ligger på 8:e plats i kön nu, men började på 15. Men jag har inte sett att det har stått att den har funnits i lager någon gång.

Postad 04 February 2008 - 12:43

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Det var inte så lätt att komma igång om man inte är WM-van.. det kommer att ta ett par dagar.
Men, jag har testat att ringa och att ta kort.
Ljudet var det inget fel på.
Kameran är ok, men den ersätter absolut inte en vanlig kamera, främst pga att det kan ta 1-3 sek innan bilden tas.
Min P910 kändes såklart snabbare att hantera, men WM lär ju kräva mer resurser.
Jag har inte fått igång Exchange-mailen ännu, fick nån felkod, testar mer senare.
Min är snarast silverfärgad runt skärmen, inte helsvart.
Känns bra än så länge!

Postad 04 February 2008 - 13:02

irongate
  • irongate
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hejsan,
jag har några frågor som jag skulle uppskatta att få svar på.

1. Finns det någon torrent klient till den?
2. Går det att logga in på Nordea och utföra bankärenden?
3. Hur snabb är den när man kollar i pdf filer?
4. Laggar det mycket när kan kollar på en standard 350MB 42 minuters avi fil som ej är konverterad?

(1. vet ej)
2. Ja, funkar bra med e-kod (nya dosan). Har dock inte testat att koppla kortläsare till TC:n
3. Otroligt snabb IMHO
4. Laggar lite (sällan) när man kör en 700mb Divx (640x360) med textning i TCPMP :)

Hoppas detta var till någon hjälp.
Jag skulle gärna också få lite PM <hint> mopar:)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.