Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bilder på mitt DLS-bygge

367 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 March 2009 - 23:45

snowspace
  • snowspace
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Bilen hemma igen. Sammanfattning.... USELT

Dom har INTE lackat motorhuven. Dom har INTE lackat bakskärmen. Dom har INTE fixat tutan. Dom har SKADAT framdörren. Dom har monterat en ny front med FEL FÄRGKOD.

MISSHANDEL!!!!!!

Vad trist för dig :)
Okej om dom glömt att reparera någon detalj (t.ex. tutan) men dom SKA inte missa att dom både skadat framdörren och monterat saker med fel färg...
Hoppas du kan reklamera och får något för besväret.

Postad 28 March 2009 - 23:55

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
framför allt ska de inte "glömma" att reparera stora karossdelar :)

Postad 29 March 2009 - 05:49

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0
Men vad i ****?

Tillbaka med bilen......gör om....gör rätt......det är ngt de vackert får acceptera IMO...
Dubbelkolla även med f-bolaget...

Postad 29 March 2009 - 17:12

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Klart bilen ska tillbaka. Det sa jag ju när jag hämtade den då jag såg motorhuven och bakskärmen, senare har jag även upptäckt resten. Idag såg jag även att innerskärmen är trasig på vänster sida... Har skrivit en lång lista med saker jag skall ta upp när jag ringer imorgon.

Back on topic. Jag håller för tillfället på att montera på ena dörrsidan, har dragit en högtalarkabel igenom ett hål jag gjorde i dörrlådan, kontakterna jag tänkte använda kunde jag snällt glömma då jag upptäckte att lådan är 19mm tjock!!! terminalskruven räckte inte ens halvvägs. Så nu blir det en utanpåliggande skarvkontakt istället som jag får isolera ordentligt istället, någon "banan"-typ kanske. Har ni förslag på riktigt bra skarvkontakter så låt mig veta... Återkommer med lysningsintryck av lådan. OBS: Fortfarande Nobelium då Scandinavia inte kommit ännu. Självklart bara ena lådan också :)

Mvh Andreas

Postad 29 March 2009 - 17:57

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0
Men det var ju ******** vad de skall dröja då :)

Postad 29 March 2009 - 19:01

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
SÅDÄR!!! Första intryck.. HEL---E va det spelar... Hade man suttit i bilen med ögonbindel hade man aldrig trott att det bara var en midbas inkopplad. ******** va bas jag fick. Aldrig haft sådan stampa takten faktor som nu, med EN midbas inkopplad. Kan det vart för att jag inte hört riktigt billjud på typ 6 månader? :D

När första glädjeruset var över kunde jag börja konstatera att midbasen kunde höjas ett snäpp till, dock är midbasen redan sänkt i EQ´n sedan förra uppgraderingen av dörrarna. Så med andra ord kommer jag att behöva sänka ytterligare när andra midbasen kommer in. Men det blev FÖR mycket bas nu :P mmmmmmm

Lonefox Det tog lite extra tid för jag vart tvungen att felsöka då huvudsäkringen glappade, mätte och fick ingen ström efter säkringen, men innan, inte så svårt att klura ut att säkringen var kass, men när jag tog loss den såg den hel ut och jag la den mot +-polen och mätte, visst 12,5V.. Skräpsäkringar.

Nu är den bytt och jag skall åka ut på lite cruising i Lilla Edet :lol:

Tjohoo :)

Postad 30 March 2009 - 06:57

snowspace
  • snowspace
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

SÅDÄR!!! Första intryck.. HEL---E va det spelar... Hade man suttit i bilen med ögonbindel hade man aldrig trott att det bara var en midbas inkopplad. ******** va bas jag fick. Aldrig haft sådan stampa takten faktor som nu, med EN midbas inkopplad. Kan det vart för att jag inte hört riktigt billjud på typ 6 månader? :D

När första glädjeruset var över kunde jag börja konstatera att midbasen kunde höjas ett snäpp till, dock är midbasen redan sänkt i EQ´n sedan förra uppgraderingen av dörrarna. Så med andra ord kommer jag att behöva sänka ytterligare när andra midbasen kommer in. Men det blev FÖR mycket bas nu :D mmmmmmm

Lonefox Det tog lite extra tid för jag vart tvungen att felsöka då huvudsäkringen glappade, mätte och fick ingen ström efter säkringen, men innan, inte så svårt att klura ut att säkringen var kass, men när jag tog loss den såg den hel ut och jag la den mot +-polen och mätte, visst 12,5V.. Skräpsäkringar.

Nu är den bytt och jag skall åka ut på lite cruising i Lilla Edet :D

Tjohoo ;)

Schysst med midbas :)

Hoppas du fick det kul i Lilla Edet, denna metropol på jorden (från en f.d. trollhättebo ;) )
Glöm inte att njuta till lilla edets stolthet här: Lilla edet represent
:D

Postad 30 March 2009 - 07:13

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

SÅDÄR!!! Första intryck.. HEL---E va det spelar... Hade man suttit i bilen med ögonbindel hade man aldrig trott att det bara var en midbas inkopplad. ******** va bas jag fick. Aldrig haft sådan stampa takten faktor som nu, med EN midbas inkopplad. Kan det vart för att jag inte hört riktigt billjud på typ 6 månader? ;)

När första glädjeruset var över kunde jag börja konstatera att midbasen kunde höjas ett snäpp till, dock är midbasen redan sänkt i EQ´n sedan förra uppgraderingen av dörrarna. Så med andra ord kommer jag att behöva sänka ytterligare när andra midbasen kommer in. Men det blev FÖR mycket bas nu :D mmmmmmm

Nu är den bytt och jag skall åka ut på lite cruising i Lilla Edet :D

Tjohoo :)

Vad har säkringen med leveranstid att göra? ;)

Postad 31 March 2009 - 18:53

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Trodde du menade att det dröjde med intryck av dörren :blink:

Idag ringde verkstaden upp igen. Direkt efter påskhelgen skall de ta in den och åtgärda allt. Fri lånebil. Tappar ju bara ännu mera tid till att bygga :)

Har vart och tittat på de nya diskanterna och mellanregistren idag. Ser riktigt trevliga ut.

Postad 06 April 2009 - 17:52

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Gjorde ett litet besök hos DLS idag. Titta vad jag fick med mig hem :)

Bifogad fil  scandinavia_3_l_da.jpg   129.72K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  scandinavia_3_n_rbild.jpg   121.12K   0 Antal nerladdningar

Postad 06 April 2009 - 19:03

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Se där ja - lite riktiga produktbilder äntligen :)

Postad 07 April 2009 - 06:11

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0
Ser lite... MDS ut över dem.......eller Focal....eller Monacor.....eller....

Nä det är bara den gula konen som luras :D

Ser iaf ut som att de har använt korgen från deras hemmahögtalare. :)
Nu fattas bara diskant och midbasarna :blush:
Men du skall väk inte vara klar förrän 2010? ;)

Vad blir det för steg sen då? TA-stegen eller :P

Postad 07 April 2009 - 19:25

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Ser lite... MDS ut över dem.......eller Focal....eller Monacor.....eller....

Nä det är bara den gula konen som luras :P

Ser iaf ut som att de har använt korgen från deras hemmahögtalare. :)
Nu fattas bara diskant och midbasarna :P
Men du skall väk inte vara klar förrän 2010? :lol:

Vad blir det för steg sen då? TA-stegen eller ;)

Jo det är en MDS-kopia :D lagt till en nolla på priset bara. Midbasarna kommer om 1 eller 2 veckor. Diskanterna vet vi inte riktigt hur vi ska göra med ännu. De är liksom större än mellanregistren vilket betyder SVÅRPLACERADE!!! Men det är en annan ny diskant på G också som kan funka, inte lika bra som scandinavian men inte så långt bort.

Jo det är väl mycket möjligt att det är korgen ifrån hemmahögtalarna ;) Tror det mesta utav den nya serien är en vidareutveckling av de. midbasarna och diskanterna härstamar ifrån hemmahögtalarna som kostar ca 25.000kr paret har jag för mig det var.

Postad 07 April 2009 - 20:05

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

Jo det är en MDS-kopia :P lagt till en nolla på priset bara. Midbasarna kommer om 1 eller 2 veckor. Diskanterna vet vi inte riktigt hur vi ska göra med ännu. De är liksom större än mellanregistren vilket betyder SVÅRPLACERADE!!! Men det är en annan ny diskant på G också som kan funka, inte lika bra som scandinavian men inte så långt bort.

Jo det är väl mycket möjligt att det är korgen ifrån hemmahögtalarna :) Tror det mesta utav den nya serien är en vidareutveckling av de. midbasarna och diskanterna härstamar ifrån hemmahögtalarna som kostar ca 25.000kr paret har jag för mig det var.

Jo jag har sett diskanterna.......men de går att slakta.
De går ju att skruva isär.... :lol:
Visserligen är magneten nästan lika stor som magneten på mellanregistret.

Btw....de har fått upp dem på hemsan nu :P
http://dls.se/sv/car...?produkt=sv_695

Postad 07 April 2009 - 20:43

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Jo jag har sett diskanterna.......men de går att slakta.
De går ju att skruva isär.... :lol:
Visserligen är magneten nästan lika stor som magneten på mellanregistret.

Btw....de har fått upp dem på hemsan nu :P
http://dls.se/sv/car...?produkt=sv_695

coolt. Var inne nyss men såg inte de då.

Diskanten kommer att bli ännu större, det skall limmas på en neodymium magnet ovanpå den vanliga magneten :) De som kommer ifrån fabrik nu kommer att ha något mindre omkrets än de första prototyperna.

Lone!! Kan du räkna ut en sluten låda till midbasarna som är till 3-vägs installation? Nyfiken vad specarna säger.

Redigerat av andreas_gbg_, 07 April 2009 - 20:47.

Postad 07 April 2009 - 23:19

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

coolt. Var inne nyss men såg inte de då.

Diskanten kommer att bli ännu större, det skall limmas på en neodymium magnet ovanpå den vanliga magneten ;) De som kommer ifrån fabrik nu kommer att ha något mindre omkrets än de första prototyperna.

Lone!! Kan du räkna ut en portad låda till midbasarna som är till 3-vägs installation? Nyfiken vad specarna säger.

Får kika litt på´t.....imorrn eller torsdag...(låååååånga dagar i garaget med mina dörrsidor nu)
Men jag skulle tro att dina lådor räcker till med tanke på vad de själva rekomenderar i volym :P

Edit:
Kollade lite snabbt i BB Pro.
9 liter 97Hz F-3db, 0,53Qtc, Strax över 3ms i gröplöpstid strax under 50Hz.
Borgar iaf för bra respons.

Dock påstår BB Pro att den passar bäst i sluten låda.... Hm.....behöver nog fler parametrar än vad de visar upp :P
Skall kolla i WinISD imorrn med eller så....

Redigerat av Unregistereddede14d8, 14 April 2009 - 11:28.

Postad 13 April 2009 - 14:26

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
ok, jaja, de får ca 7,5 liter iaf. Thats it.

För att bevisa att jag inte bara ligger och slappar nu över påskhelgen iom att jag lyser med min frånvaro på Elmia så får jag väl slänga upp ett par bilder iaf :rolleyes:

Plastat klart. Skall limma på ytterringen nu och spackla och slipa, samt strippa av det sista av orginalklädseln.
Bifogad fil  f_rard_rr_006.jpg   145.31K   0 Antal nerladdningar

Skönt nu när man börjar behärska fräsen och inte glömma dra åt allt efter man ställt in den ;)
Bifogad fil  fr_st_ytterring.jpg   182.5K   0 Antal nerladdningar

Mvh Andreas

Postad 13 April 2009 - 15:12

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1158 inlägg
  • 0
Vad härligt att se entusiast och skapar glädje... ;)
Sen under tiden allt man lär sig som tex...det tar längre tid ....det blev dyrare....tusen fel och ett rätt...osv..
Ändå är det otroligt roligt att bygga...Lycka till med projektet...TUMMEN UPP... :rolleyes:

Mvh

Roger

Postad 13 April 2009 - 19:51

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Tack Roger ;)

Ja en liten text-update då. Har vart ute och spacklat fast ringen runt gallret samt slipat lite, ser ut som att det kan bli nåt av denna dörren också :D Har varit ute och röjt i bilen lite då den skall in på verkstad imorgon IGEN. Så håll nu tummarna att de lyckas göra RÄTT. Typ använda lack med rätt färgkod tex, och inte glömma av hälften.

Så veckan som följer blir det spackla slipa spackla slipa spackla slipa om och om igen :P Sedan skall jag beställa några monteringsringar till mellanregistren, tror jag nöjer mig med 2mm rostfritt, gängat för m4 skruv. Skall bygga om de nuvarande panelerna som jag hade Irridium 3" i så jag kan tävla lite nu under våren och början av sommaren. Brädan kommer nog inte bytas förens senare i sommar.

Mvh Andreas

Postad 14 April 2009 - 19:53

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Har vart ute och filat lite till på dörr nr 1. Är det inte underbart med raggarmatta? :D Min sambo tyckte INTE det. HaHa. Men det är som sagt tillfälligt, när i-brädan är klar skickas allt på flockning eller nåt roligare men dyrare :) Lutar åt flockning med jag är osäker på om jag får de ljudegenskaperna jag vill ha. Är det någon här som läser som är en hejare på att sy eller känner någon som är det som inte kostar skjortan är ni välkomna att höra av er :D

Bifogad fil  passagerard_rr__raggarmatta.jpg   195.62K   0 Antal nerladdningar

Detta får räcka för idag. Imorgon blir det spackling av förardörren. Vart även och lämnade in bilen på verkstad i morse, de hade inte glömt av mig och de rullade även fram en fri lånebil. Äntligen nånting rätt... Han sa även Fredag, jag skrattade och sa "Jo det hade vart trevligt, vi får väl se". Kundmottagaren tyckte inte jag var lika rolig som jag själv tyckte B)

Mvh Andreas

Postad 15 April 2009 - 16:33

callea78
  • callea78
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jävligt häftigt bygge! kommer ju bli helt grymt

Postad 15 April 2009 - 17:14

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0
*muttrar*
Allt annat än mina ihopstresade dörrar (HATAR tids och matrialbrist)

Du......ang. flockning så har jag för mig att det ger tygliknande reflexer...alltså ytan reflekterar ljud på ungefär samma sätt.
Så det blir nog bra med flockat ;)

Postad 15 April 2009 - 19:37

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Jag är inte överdrivet förtjust i flockning, även om jag funderar på att flocka hela instrumentpanelen (för att slippa solblänk) fast ditt blev ju rätt tufft ;)

Postad 19 April 2009 - 12:58

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0
Ser förbannat bra ut Andreas...
Nu återstår bara problemen med anslutningarna....men du har ju ngr idéer på gång där :)

Skall sätta mig o räkna lite mer på middarna då jag missade att du ville se portat....dock är jag mindre bar på just portade men :(

EDIT:
Pillat lite igen...

9l slutet UTAN dämpning:
0,53 QTC
93,46Hz F-3db
3,93 ms GD vid 30Hz
3,64 vid 40Hz.
3,24 vid 50Hz.

9 liter slutet FULL med dämpull:
0,458 QTC
108,6Hz f-3db
4,06 ms GD vid 30Hz
3,46 vid 40Hz
2,92ms vid 50Hz.

9 liter portat (det lilla jag försökt iaf)
Minimalt med dämpning.
1" port 7,52cm lång.
Vb: 8,3l (nettovolym)
Fb: 43,55Hz (Portavstämning)
F-3: 55,21Hz
Gröplöpstid:
Runt 7,9ms @ 50Hz.
Runt 9ms @ 40Hz
9,86ms @ 30Hz

Samma lådvolym med MKT dämpull:
FB: 43,55Hz
F-3DB: 59,21Hz
Gröplöpstid:
ca: 7ms @ 59Hz
8,23ms @ 40Hz
8,71ms @ 30Hz

Får inte fram lufthastigheten (kan ju inte progget riktigt ännu)
Sedan har jag inte direkt koll på vad man bör kika på vid portade lådor (12-14 år sedna jag räknad eportat sist så....)
Jag vet vad jag hade valt iaf :(

Redigerat av Unregistereddede14d8, 19 April 2009 - 13:44.

Postad 19 April 2009 - 15:28

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Nä jag vill inte ha portat. nu måste du läst fel :) jaja, vi får se hur det lirar med 7,5 liter. Nobeliumen piskade iaf förbannat hårt.

Kommer med lite bild-update imorgon. Förardörren börjar ta sig nu. Snart klar. Har även löst montering utav de nya mellanregistren tills den nya brädan blir klar. Kan säga att det blir STABILT :( Dags att börja spela in dom nu då premiären i år blir Springbreak hos Ljudbyggaren i Helsingborg den 2:a Maj. Måste tyvärr skynda ut för att kunna kvala till SM och EM.

Då skall det liras med Scandinavia 3", Scandinavia 6,5", Nobelium 1", samt mina Reference steg. MYCKET nyfiken på hur ljudet kommer bli. Installationen är ju lite sisådär då allt fram blir klätt i raggarmatta och skuffen fortfarande kommer att ha svart vinyl. Men under sommaren kommer skuffen som sagt byggas om med nya slutsteg och en 12" bas.

Mvh Anderas

Postad 19 April 2009 - 17:03

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0
*urk* Nej det var jag som strulade ihop allt då jag var trött, sedan naglade det fast sig i mitt minne :( My bad.

Men 7.5 liter...

Postad bild

Ingen dämpning...

Ja....räknat på "alukonen" (midbasen) och inte den svarta som är mellanregister :)

Redigerat av Unregistereddede14d8, 20 April 2009 - 13:45.

Postad 20 April 2009 - 12:07

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Vart ute och knäppt några bilder igen då.

Bifogad fil  f_rarsida_snart_klar.jpg   140.05K   0 Antal nerladdningar

Sedan blir den tillfälliga monteringen av scandinavia 3" något sånt här. Dock kommer de övre ringarna att poleras upp så är man nyfiken och kikar in mellan hålen på gallret så ska det vara lite bling bling :)
Har inte bestämt mig ännu om jag skall klä om de i raggarmatta, eller ljusgrå vinyl, eller om jag skall låta det vara svart.
Men klär jag om e måste jag även klä om a-stolparna.

Bifogad fil  scandinavia_3_i_gamla_paneler.jpg   149.84K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  scandinavia_3_med_ringar.jpg   124.98K   0 Antal nerladdningar

Har vart ute och spacklat lite på dörren nu igen, hinner tyvärr inte slipa något idag men imorgon ska vi se om jag orkar gå upp lite tidigare. Jobbar kväll denna veckan med jour på natten. På måndag måste dörrarna vara monterade då det är sista dagen jag hinner få hjälp med tweakning innan ljudbyggaren.

Jalla Jalla

Postad 20 April 2009 - 14:08

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0
Är inte din instrumentpanel ljusgrå?

Isf tycker jag att du skall fortsätta i samma stil som du hade med dome:arna...ljusgrått.

Postad 20 April 2009 - 22:36

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Jo inredningen i bilen är ljusgrå. Det utav det jag gjort ljusgrått vart de gamla dörrarna. Panelerna med dome:arna vart svarta, se bilden. Även stolparna är svarta.

Postad 26 April 2009 - 20:12

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Ljusgrå raggarmatta rakt igenom där fram blev det. Ser förj-vligt ut men det kostar mig ingenting mer än lite tid att klä med detta sålänge. Nu är det brädan som skall byggas klart samt hitta någon kontakt på flockning.

Bifogad fil  mellanmontering_011.jpg   137.62K   0 Antal nerladdningar

Enkelt uttryckt behöver ljudet tweakas :) aningen skillnad på detta mellanregistret och dome-mellanregistret som satt innan.

BAS kan man ju säga att det finns i bilen nu med de nya dörrlådorna. Imorgon blir det tweakning efter jobbet. Återkommer med hur det låter. Ljudbyggaren i Helsingborg nästa helg.

Mvh Andreas

Postad 26 April 2009 - 20:29

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Hoppsan. Vad såg jag när jag öppnade mailen... Om inte en riktigt bra pris på flockning av bräda och dörrar... Man kan säga att jag får dörrarna på köpet. Just det ja... Skuffen får jag också på köpet :P Nu är jag nöjd :)

I veckan skall jag städa garaget. Ser ut som Mike Tyson och Evander Holyfield (stavn?) har gått loss där inne och använt ALLA mina saker som tillhyggen ;)

Mvh Andreas

Postad 27 April 2009 - 04:48

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0
GÔTT! :)

Postad 27 April 2009 - 19:45

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Tja va ska man säga... vilket mellanregister :P Midbasen var inte illa den heller. Fick bra betyg på lådorna iaf :)

Har även haft ett långt samtal med killen som skall flocka, tyvärr över telefon då tweakningen drog ut på tiden och jag behövde komma hem. Skall åka förbi honom imorgon och tjöta lite. Det bådar GOTT kan jag ju säga iaf. Killen verkar ha bra koll på vad han snackar om och är han hälften av så duktig som han verkar (MIN UPPFATTNING, han har INTE skrytit) så blir det nog fint ändå. Han var iaf väldigt engagerad av att det skall se riktigt trevligt ut. Återkommer med hans företag när det närmat sig lite. Dock ser det ut att kunna bli mycket snart. Tyvärr inte innan Ljudbyggaren jag vill kunna tweaka om efter vi flockat.

Mvh Andreas

Postad 27 April 2009 - 21:53

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Här går det framåt ser jag :)
Jag hoppas på en längre provlyssning så småning om :P

Postad 28 April 2009 - 19:00

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Här går det framåt ser jag ;)
Jag hoppas på en längre provlyssning så småning om :D

tsss.. Jag väntar fortfarande på att du skall komma förbi och dema ditt ;) Du vet vart jag bor. kom förbi om några veckor. Då skall alla högtalarna vara bytta :P

Postad 03 May 2009 - 14:10

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
1:a plats hos Ljudbyggaren ;)

Mvh Andreas

Postad 03 May 2009 - 18:36

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

1:a plats hos Ljudbyggaren :unsure:

Mvh Andreas

Hatten av och ett stort grattis ;)
Får se om det blir fler pinnar när de nya middarna kommer ;)

Postad 03 May 2009 - 21:18

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

1:a plats hos Ljudbyggaren ;)

Mvh Andreas

Grattis! ;)

Postad 05 May 2009 - 18:14

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
tackar killar :)

Har redan rivit raggarmattan igen och skall ut och slipa bort limmet senare. Lämnar in dörrarna på flockning över helgen. Ska se om jag får hämtat de nya midarna och diskanterna under veckan så bilen kan spela under nästa vecka igen. Har jag flyt i arbetet kanske den nya brädan också kan sitta i bilen till Ljudstudion i Växsjö den 30:e.

Känner ni någon som är intresserad av mitt Nobelium kit så hör av er. 2500kr är priset. Ganska skapligt med tanke på ett listpris på 6500kr.

Sedan om vi går tillbaka till avåkningen och de otaliga verkstadsbesöken så upptäckte jag under helgen att lacken har börjat bubbla hela vägen under grillen.. BRA JOBBAT LACKVERKSTADEN!!!!!! Efter 1,5 vecka!!! Bilen har fått en ny tid så framskärm och motorhuv skall lackas om. samt även byte av innerskärm som de missa förra gången också......

Mvh Andreas

Postad 05 May 2009 - 20:34

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0
Måste bara fråga.....

Är det NC-1 du skall ha?
Bara tänkte på att Scandinavia vart ju så grymt mkt för stor....

Postad 05 May 2009 - 21:20

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Måste bara fråga.....

Är det NC-1 du skall ha?
Bara tänkte på att Scandinavia vart ju så grymt mkt för stor....

Jag ska ha Scandinavia diskanten. Men det blir en specialare sålänge i de befintliga kopparna tills jag fått ihop lite cash till nya koppar.

Vart ute och donat lite ikväll. ena dörren klar till att lämna iväg. Även spånat lite på monteringen i nya brädan. Kommer bli bra det hära :)

Postad 06 May 2009 - 04:25

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

Jag ska ha Scandinavia diskanten. Men det blir en specialare sålänge i de befintliga kopparna tills jag fått ihop lite cash till nya koppar.

Vart ute och donat lite ikväll. ena dörren klar till att lämna iväg. Även spånat lite på monteringen i nya brädan. Kommer bli bra det hära ;)

O götapetter.......well hoppas du har hittat plats åt dem :D

Postad 06 May 2009 - 08:34

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1158 inlägg
  • 0
Grattis andreas_gbg_ för din 1:a plats alltid kul när man får belöning för sitt slit... ;)

Mvh
Roger

Postad 06 May 2009 - 18:18

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag var hos Björn "dB Akuten" Elofsson idag och kikade på Kickervanen, han har flockat all inredning i bagaget svart. Det blir nästan jobbigt med ett så kompakt mörker i ett upplyst rum... Flockningen suger åt sig ljus något dj*****siskt.

Postad 13 May 2009 - 15:08

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Nordenmark: Då kanske eventuella misstag inte syns :P

Ja e ledsen att göra er besvikna, ingen flockning ännu. Fick helt enkelt inte tid att förbereda. Dock är detta gjort nu och det skall lämnas i samband med att jag åker och hämtar mina nya midbasar snaaaart :unsure:

En bild så länge.

Bifogad fil  d_rr_och_astolpar_d_mpade.jpg   182.29K   0 Antal nerladdningar

Postad 13 May 2009 - 19:55

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
nu har jag lämnat in 4 dörrar + a-stolparna :unsure: På fredag får vi se hur de blev :P

Postad 15 May 2009 - 16:11

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Hämtat lite högtalare idag :wub: ska bli kul detta. Vart uppe och kollade till flockningen också. Blir grymt.. Tyvärr vart det inte klart ännu. Är nog klart nu men så ska dörrarna torka också.

Bifogad fil  Scandinavia6_001.jpg   109.66K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Scandinavia6_002.jpg   117.89K   0 Antal nerladdningar

Postad 15 May 2009 - 17:54

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0
De där ser mysiga ut......
Får nog tillfälle att lyssna på dem ngn ggn med :wub:

Dock kommer jag inte ut på ett tag igen pga. vissa anledningar du känner till.

Postad 15 May 2009 - 18:51

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Lonefox: Nä vaddå? Kanske har glömt. Nåt annat förutom att du blev tok-sågad på ljudet? :lol:
hahaha. Skaffa lite vettiga prylar så går det bättre sen vettu, tyvärr har jag redan sålt mitt gamla ;). 1500kr för mellanregistren och 2000kr för midbasarna och diskanterna. det är 3500kr för ett vinnarkit :wub: ******** va billigt. Gör ont att ge bort prylarna sådär. Men känns bättre när man hämtar det nya :lol:

Här händer det grejer.

Bifogad fil  ibr_debygge_001.jpg   153.39K   0 Antal nerladdningar

Mvh Andreas

Postad 16 May 2009 - 07:26

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0
Du vet vad jag har på lut ;)

Den där brädan ser man fram emot....
Mer fundersam på hur du skall göra med diskanterna..men det får man se senare :wub:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.