Resistance 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(17)
|
Inga priser |
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg)
|
6 år sedan |
CoD 5 vs Resistance 2 (16 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 12 November 2008 - 22:55
Postad 13 November 2008 - 00:23
Många recensioner har sagt att de är svårt som fasen och att man dör mycket på normal. Har inte läst något om hard.8 timmar på hard? Sa de inte att man skulle dö mest hela tiden på den nivån?
Postad 13 November 2008 - 06:24
Hade hoppats att det skulle vara ett riktigt svårt spel!
Å andra sidan dog du både en och två ggr :-)
Postad 13 November 2008 - 06:32
8 timmar på hard? Sa de inte att man skulle dö mest hela tiden på den nivån?
Inget sådant gäller när vi snackar morlock......
Postad 13 November 2008 - 07:01
såååå är det recensenterna som är under all kritik eller har du helt enkelt spelat för mycket FPS i ditt liv?
Som merger sa ovan... sånt gäller inte för morlock utan bara för oss andra dödliga....
Postad 13 November 2008 - 10:17
Det är en utmaning helt klart, och som du ser dog jag ju ändå 95 gånger... Inget parti kändes dock som ´"OMGWTF måste gå ner till easy eller nåt", man dör väldigt lätt och fort så det gäller att vara taktisk och inte storma för mycket, samt ha fräsch hälsa inför fighterna. Till skillnad från ettan så har man på ett sätt mycket mer liv då man alltid kan vänta en stund för att få tillbaka allt liv efter att ha tagit skada men samtidigt tål man mindre så klantar man lite så är det kört direkt. Ingen backtracking för att hitta hälsa i detta spel med andra ord. Finns ju också one-hit-kills monster som är cloakade, så har man glömt ladda vapnet eller missar med melee så är det gonatt direkt. Fienderna är väldigt vassa på att sikta, samt att det nästan jämt finns en steelhead med auger (Bästa vapnet i spelet för övrigt, förutom snipern.) som skjuter rakt igenom ditt skydd så att dö är ingen konst.såååå är det recensenterna som är under all kritik eller har du helt enkelt spelat för mycket FPS i ditt liv?
Vapenmässigt finns det i regel alltid ett lämpligt vapen i närheten, kommer man tillexempel med endast shotgun till en Titan är det som att försöka slå ihjäl en elefant med en flugsmälla, och då ghittar man såklart en LAARK i närheten. Detta gör också att man hela tiden använder upp alla vapen istället för som i ettan där man ofta sparade på bra vapen för att de kanske kommer att behövas senare.
Postad 13 November 2008 - 16:20
Postad 13 November 2008 - 18:25
Och hur lång tid skulle det ta om du kollade runt och njöt lite av spelet, kollar in detaljerna mm.Ok då har jag klarat SP-kampanjen.
Följande stats om någon vill jämföra;Spoiler
Jag ska nog minst ta 20 h på mig första gången, men på multiplayer är det snabba kills som gälller.
Postad 13 November 2008 - 18:40
Jag tycker nog att jag tog det ganska lugnt faktiskt. Jag experimenterade en hel del och letade runt efter prylar såsom intels. På ett ställe börjar det dyka upp en massa kokonger som spinners använder för att kläcka grims. Tänkte att de måste ju vara en skillpoints alá Insomniac för att förstöra alla dessa, så jag sprang och slog sönder alla dessa, de fanns ju på luriga ställen också så det måste ju vara nån grej med dem. Sen efter några banor upptäckte jag att det fanns ungepass fem miljoner sådana så jag la ner den idén.Och hur lång tid skulle det ta om du kollade runt och njöt lite av spelet, kollar in detaljerna mm.
![]()
Jag ska nog minst ta 20 h på mig första gången, men på multiplayer är det snabba kills som gälller.
Nä jag brukar spela spelen på riktigt så att säga.
Postad 13 November 2008 - 19:41
Postad 14 November 2008 - 13:39
Nån som vill lira lite ikväll, tänkte logga in nu iaf, ser om ni är online i MHB, klanen
Synd vi inte kunde lira igår, verkade till att vara mycket strul med servrarna...
Postad 15 November 2008 - 11:18
MP är snabbt och kul även det, TDM med sextio spelare är omtumlande helt klart!
Har vi inte startat en klan i R2? Sökte men hittade den inte.
Ang. hur svårt det är på "normal"... Jag dör oftare i LBP iallafall!
Redigerat av Unregistered50fe2819, 15 November 2008 - 11:23.
Postad 15 November 2008 - 23:55
Får se om jag orkar ta mig igenom kampanjen på egen hand men känns jäkligt surt nu att singelplayer splitscreen inte ens kan vara lika bra som i ettan.
Postad 16 November 2008 - 11:37
Ok då har jag klarat SP-kampanjen.
Följande stats om någon vill jämföra;Spoiler
då har även jag klarat det med något blygsamare resultat
Postad 17 November 2008 - 16:20
Postad 17 November 2008 - 16:35
Har sökt i tråden men inte hittat ett direkt svar. Är det en Worldwide-server eller är det separata servrar för US och EU etc? Funderar på att skaffa en US-version av spelet...
Har för mig att man kan välja region. Jag har US-versionen och det funkar i princip laggfritt även med 60-spelare... rätt imponerande!
Postad 22 November 2008 - 11:21
Postad 24 November 2008 - 13:29
Postad 25 November 2008 - 22:34
Några som förhansbokat?
Postad 26 November 2008 - 11:02
Tycer det varit svalt intresse för spelet, släpps ju imorgon och för min del är jag grymt sugen då COD5 inte var vad jag hoppats på.
Några som förhansbokat?
Som sagt, de flesta har importerat det och kört det redan. R2 är riktigt riktigt bra! Jag brukar tröttna på singleplayer rätt snabbt och hoppa direkt på MP. Men i R2 satt jag fastnaglad i soffan!
R2 får fem rattmuffar av fem möjliga av mig!
glenning.jpg 15.8K
0 Antal nerladdningar
Postad 26 November 2008 - 11:53
Antar att det är värt väntan. En xbox 360-kompis vart sugen på det och vill spela det så.
Postad 26 November 2008 - 12:23
Postad 26 November 2008 - 13:12
Ser fram emot online spelandet senare....
Postad 26 November 2008 - 13:57
Adda mig på PSN isf: stabbe
Postad 26 November 2008 - 19:50
Postad 26 November 2008 - 22:16
Leveranserna till sverige är försenade så folk kommer få det tidigast imorrn lr fredag fick ja höra från dem ja beställde spelet ifrån....!!!
Webhallen har iaf hemma på lager
Postad 26 November 2008 - 22:21
Jag och en kompis har suttit och lirat igenom 1:an Co-op nu
och därför köpte jag idag 2:an.
Men kan man inte köra co-op "kariärr/story" som man läst så mycket om?
Vi hittar inte det så vore mycket tacksam om någon kunde hjälpa oss!
Sedan fråga nr2 är om man kör 2 stycken online varför blir det tjocka svarta kanter
på sidorna av bilden?
Finns ju inte en enda inställning till bilden som jag hittar?
Sista frågan;
Är språket precis som på R&C?
Att om man har ps3 på svenska blir talet i spelet även det.
Verkar för övrigt vara samma dryga person som pratar.
Fler som är besvikna på detta?
Vet någon om man kan fixa bilden och kan man lira co-op som på 1:an?
Tacksam för hjälp!
Ursäkta om jag låter biter men är av första intrycket ganska besviken.
Vi slängde i 1:an igen faktiskt. (känns segt efter att betalat 599 för 2:an)
Mvh Kimme
Postad 26 November 2008 - 23:58
Finns inte, det är ett eget läge för coop med egen story. Samma som du kan köra online upp till 8 spelare.Men kan man inte köra co-op "kariärr/story" som man läst så mycket om?
Vi hittar inte det så vore mycket tacksam om någon kunde hjälpa oss!
Ska vara så. Enligt Insomniac för att behålla aspect ratio, samma bullshitstory som Bungie körde med på Halo3 splitscreen med andra ord. De spara väl helt enkelt renderingskapacitet på det här sättet så de fortfarande kan smacka på med alla fiender.Sedan fråga nr2 är om man kör 2 stycken online varför blir det tjocka svarta kanter
på sidorna av bilden?
Finns ju inte en enda inställning till bilden som jag hittar?
Ja. Ställ maskinen på engelska.Sista frågan;
Är språket precis som på R&C?
Verkar för övrigt vara samma dryga person som pratar.
Tyckte SP var bra. Multiplayer en besvikelse för mig då jag gillade ettans, men där de har gjord i mitt tycke fel ändringar till tvåan. coop var kul men har bara kört ytterst lite på det.Fler som är besvikna på detta?
Går ej.Vet någon om man kan fixa bilden och kan man lira co-op som på 1:an?
Postad 27 November 2008 - 07:04
Är ju det som är roligast med tv spel att spela ihop med en eller ett par polare över ett par bärs ju.
Klart det går över nätet med men det är inte samma sak speciellt med tanke på hur bra inte mic funkar i spel.
Postad 27 November 2008 - 07:41
Finns inte, det är ett eget läge för coop med egen story. Samma som du kan köra online upp till 8 spelare.
Ska vara så. Enligt Insomniac för att behålla aspect ratio, samma bullshitstory som Bungie körde med på Halo3 splitscreen med andra ord. De spara väl helt enkelt renderingskapacitet på det här sättet så de fortfarande kan smacka på med alla fiender.
Ja. Ställ maskinen på engelska.
Tyckte SP var bra. Multiplayer en besvikelse för mig då jag gillade ettans, men där de har gjord i mitt tycke fel ändringar till tvåan. coop var kul men har bara kört ytterst lite på det.
Går ej.
Tackar för mycket utförliga svar Morlock!
Då var spelet ärligt talat en besvikelse. ...
Postad 27 November 2008 - 08:55
Om nu Far cry 2 fick 7/10 så ska R2 ha 10/10
.Är språket precis som på R&C?
Verkar för övrigt vara samma dryga person som pratar
Och visst är grafiken/färgerna väldigt lika R&C på vissa banor .....
känns lite som ett R&C i fps ......
Postad 27 November 2008 - 11:33
Onlinedelen (competitive) var jag besviken på inledningsvis. Precis som Morlock sa så har de gjort stora förändringar sedan ettan. Det handlar inte lika mycket om rena "shoot-out dueller" numera. Igår hoppade jag dock in i en orankad 30 vs 30 TDM och hade riktigt kul för första gången. När jag spelar rankade lagmatcher är det ofta en väldig obalans i lagens skicklighet vilket medför att folk slutar och så sitter man där och lirar 3 vs 10 eller nåt sånt. Dessutom är det som casualspelare trist att möta proffsklaner och bli totalt uppkäkad, och detta har också en tendens att hända i rankade matcher. Ikväll ska jag prova co-op med några polare, det har jag stora förhoppningar på.
Min OnLine-ID är för övrigt "RexTheHex" ifall någon är spelsugen nångång
Postad 27 November 2008 - 11:54
Onlinedelen (competitive) var jag besviken på inledningsvis. Precis som Morlock sa så har de gjort stora förändringar sedan ettan. Det handlar inte lika mycket om rena "shoot-out dueller" numera. Igår hoppade jag dock in i en orankad 30 vs 30 TDM och hade riktigt kul för första gången. När jag spelar rankade lagmatcher är det ofta en väldig obalans i lagens skicklighet vilket medför att folk slutar och så sitter man där och lirar 3 vs 10 eller nåt sånt. Dessutom är det som casualspelare trist att möta proffsklaner och bli totalt uppkäkad, och detta har också en tendens att hända i rankade matcher. Ikväll ska jag prova co-op med några polare, det har jag stora förhoppningar på.
Haft precis samma upplevelse som dig hittills. Körde lite unranked 30vs30 först och det var riktigt jäkla roligt, över förväntan. Sen testade jag lite rankat, kastades direkt in i en 5 mot 20-match där man blev dödad av ett gäng klantomtar så fort man spawnade.
Nu har jag knappt hunnit spela något, men man är ju lite rädd att spelet ska lida av samma problem för casualspelare som cod4, att hela tiden hamna mot en organiserad klan med bra spelare. Det blir trist rätt fort :\
Postad 27 November 2008 - 17:04
kul att spela co-op ? Rätt sugen att köpa det..
En kompis köpte det idag
Postad 27 November 2008 - 18:20
KÖP!
(Fick en grym R2 T-shirt
Redigerat av Unregistered93bbd732, 27 November 2008 - 21:10.
Postad 27 November 2008 - 18:22
Postad 28 November 2008 - 17:09
Postad 28 November 2008 - 20:38
Postad 28 November 2008 - 23:10
Postad 29 November 2008 - 21:59
Tycker det här spelet ligger högt i klass. Körde litet multiplayer co-op innan. Det flyter grymt bra! Hur kattsingen kan det då lagga i LBP??
8 spelare... jättemånga fiender... en massa xp... osv. Ändå flyter det på perfekt!
Fler som är intresserade att lira online får gärna adda mig.
matrixen
Postad 29 November 2008 - 23:32
Tycker nästan det ser gammalt ut...kanske bara är jag..
Edit
Kört Co-op med en polare och fyfaaasen va kul det är
R2 regerar
Redigerat av moparman, 30 November 2008 - 15:27.
Postad 01 December 2008 - 12:38
"Tycker nästan det ser gammalt ut...kanske bara är jag.."
Håller med dig!
Postad 01 December 2008 - 13:00
Provade att kasta bort installationsfilen och uppdateringen och gjorde om den proceduren men det hjälpte inte, inte heller att kasta bort savefilerna.
Någon annan med samma problem?
Postad 01 December 2008 - 13:20
Är det spelet som du uppdaterat eller mjukvaran i Sony ?
Har nästan för mig att jag uppdaterade R2 första gången ja testade men är inte säker...
Men fy fasiken va kul det är i co-op.
Utmaning helt klart.
Man märker direkt när sammarbetet inte fungerar och nån springer iväg på egen hand å leker Rambo
Det här lär ja lira tills Killzone 2 kommer
Postad 01 December 2008 - 13:26
Jag fick också uppdatera mitt R2. Det var första gången jag satte i det. Det har funkat hur bra som helst.
Det jag haft problem med är att jag blivit utkastad ibland från co-op pga. nätverksfel.
Vi kan väl starta en lista på folk som vill lira litet över nätet.
- matrixen - mic (klarinettmeister)
- voldoo - (voldoo)
- Subs2000 - (Subs2000)
- hmcsimba - mic (Simbo)
- thewallin - (thewall)
- majsmannen - (gurkslask)
- stabbe - mic (stabbe)
- Avalantis - mic (Yves)
- Polinth - mic (Polinth)
Redigerat av klarinettmeister, 01 December 2008 - 20:14.
Postad 01 December 2008 - 14:12
Tyvärr ingen mic.
Subs2000
Redigerat av Subs2000, 01 December 2008 - 16:35.
Postad 01 December 2008 - 14:56
Psn id: hmcsimba
Mic finns här också.
Redigerat av Simbo, 01 December 2008 - 17:37.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
.-*- Min Hembio Clan -*-.
50 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?