Final Fantasy XIII (PS3)
Final Fantasy XIII (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(12)
|
289:- | |
Final Fantasy XIII - Collector's Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
Recension: Final Fantasy XIII (11 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 15 February 2010 - 08:11
Postad 17 February 2010 - 23:25
Det skulle ju vara mycket roligare om man bara kunde köra med knapparna på handkontrollen.. numera känns det aningen tjatigt att vid varje konflikt så laddas det en typ fighting screen med en massa knappar.
Postad 18 February 2010 - 00:08
Har aldrig spelat den här serien innann.. men kollade lite videoklipp på det här spelet... verkar inte vara sådär jätte kul måste jag säga. Spelet är skit snyggt gjort... men om jag förstår det rätt.. vid varje konflikt .. så får man altså några val av knappar att välja för att sedan låta gubben utföra dessa... lik Pokemon spelen till gameboy.. lr har jag missuppfattat det hela?
Det skulle ju vara mycket roligare om man bara kunde köra med knapparna på handkontrollen.. numera känns det aningen tjatigt att vid varje konflikt så laddas det en typ fighting screen med en massa knappar.
Förstår inte riktigt vad du menar, är dock trött så det förklarar sig. Man har en viss mängd med val, s.k moves att välja mellan i en strid, och dem navigeras med handkontrollen. Vilket fall som helst, se valfri battle-klipp på youtube så märker du nog.
Redigerat av MUCC, 18 February 2010 - 00:10.
Postad 18 February 2010 - 07:09
tycker turnbased ofta ger mer strategi och eftertanke än rena action rpgs, nog för jag gillar båda två. Dock gillar jag personligen mer ffx än ffxii.
Redigerat av izikiel, 18 February 2010 - 07:09.
Postad 18 February 2010 - 09:15
Postad 18 February 2010 - 09:22
Postad 19 February 2010 - 15:36
gå in på aftonbladet och tävla om ett signerat exemplar, enkel fråga att svara på...
Länk till tävling
mvh
Andreaz
Postad 19 February 2010 - 18:29
4/5 fick Playstation 3-versionen.
----
Hironobu Sakaguchi döpte sitt spel till "Final Fantasy" eftersom han trodde att det skulle bli hans sista. Han hade rätt. Sånär som på 53 uppföljare. "Final Fantasy XIII" är kulmen på två årtionden som förvandlat Sakaguchis desperata sista satsning till miljardindustri och spelteknisk stormakt. Det tog sex år att utveckla. Budgeten vägde in på närmare 100 miljarder yen, 100 personer har jobbat heltid bara med mellansekvenserna. Square Enix har redan klargjort att det inte är imligt att utveckla fler spel på det här sättet. Ingen är förvånad.
Och spelvärldens svar på barocken tar slut som man hade kunnat förvänta sig: i en gnistrande kanonad av eld, demoner, blixtrar, kristaller och blanklackerade luftskepp. Det märks att det här är ett spel som inte har något kvar att förlora, som inte räds några risker, som kastar sig rakt ut för stupet bara för att se var det landar. Striderna - små taktiska underverk - har i sin visuella intensitet inspirerats av "Halo" och "Call Of Duty". Själva äventyret är mer linjärt än seriens NES-debut från 1987. Här finns i stort sett bara historieberättandet och striderna kvar. Och det räcker. Karaktärerna behöver inte säga rakt ut vad det känner eftersom det redan står skrivet i deras ansikten. Där finns osäkerhet, det flackande blickarna, läppar som formar halva ord för att sedan gejda sig. De där små nyanserna soom gör en människa mänsklig.
Resan man gör tillsammans med dem är ett spektakel som får "Avatar" att se sparsmakad ut. Tindrande kristalliserade hav, grönskimrande grottor, djungler av hotfull högteknologi. Många kommer störa sig på att all denna briljans är fångad i vad som känns i en enda lång korridor. Andra kommer sörja att vi kanske aldrig mer får se ett japanskt rollspel så fullkomligt skita i både budgetar och konventioner. Men en sak är säker. "Final Fantasy" kunde knappast ha valt en vackrare väg till pärlporten.
*Striderna i "Final Fantasy XIII" är obarmhärtigt snabba, och bygger på att man närsomhelst kan byta karaktärsklass. Uppgraderingssytemet för tankarna till "FFX" och "FFXII".
Postad 19 February 2010 - 18:44
Resan man gör tillsammans med dem är ett spektakel som får "Avatar" att se sparsmakad ut.
Ska bli najs att få lira FFXIII. 18 dagar kvar nu
Redigerat av FireSpirit, 19 February 2010 - 19:02.
Postad 19 February 2010 - 19:10
Postad 25 February 2010 - 16:50
CIMG5078_1.jpg 76.06K
0 Antal nerladdningarVille hellre ha superior version till PS3 dock
Postad 25 February 2010 - 17:10
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 February 2010 - 17:11.
Postad 26 February 2010 - 01:21
Nu vet jag vad jag ska spela de närmaste dagarna
Vad är första intrycket då?
Postad 26 February 2010 - 01:38
Inte öppnat än tyvärr, fastnade i Sonic All Stars =P.
Ja det låter ju vettigt =D
Postad 27 February 2010 - 11:29
Nu vet jag vad jag ska spela de närmaste dagarna
![]()
[Bild
]
Ville hellre ha superior version till PS3 dock
Trevligt. Det vore kul med en liten recension innan release 9 Mars
Redigerat av FireSpirit, 27 February 2010 - 11:29.
Postad 03 March 2010 - 17:30
Omg! Hur har du kunnat hålla dig från att berätta om grafiken Maximm =/? Fucking hell
! LÄTT snyggaste karaktärerna i ett RPG hittills, ja i något spel. Ansiktsuttrycken får Heavy Rain att se ut som daterade robotar. Yes! 50 timmar av detta, gött som fan
. Vanille
Och uppgraderingssystemet är samma som i FFX, sphere grids.
Linjärt? Som tusan än så länge.
Postad 03 March 2010 - 21:26
Fast det är väl kanske lite typiskt för japanska spel att allt ska se så himla rent o sterilt ut.
Postad 03 March 2010 - 22:09
Är det bara jag som tycker att karaktärerna i FF XIII ser ut som plastdockor jämfört med t.ex. Heavy Rain? Det verkar ju inte finnas en enda "defekt" i deras hy.
Fast det är väl kanske lite typiskt för japanska spel att allt ska se så himla rent o sterilt ut.
Jepp. Det är stilen i JRPG.
Postad 04 March 2010 - 07:45
det man har hört om det dock är ju lite oroväckande.. men ändå att det ska vara bra som fan
Postad 04 March 2010 - 08:49
Nu har jag inte spelat något FF spel sedan FF8 på PS2, men det som slår mig är att man måste vara vaken som fan under fajterna annars skiter det sig direkt. Minns inte att det var så på samma sätt i tidigare spel. Riktigt roliga fajter där man måste hålla stenkoll på HP-mätarna och vad fienden planerar att göra så man hinner byta taktik precis innan.
Jag tror inte någon av er gamla FF-fans kommer bli besviken
Postad 04 March 2010 - 11:12
Postad 04 March 2010 - 16:11
Angående detta så är det väl inte speciellt lätt att hitta defekter i hyn i HR heller:Är det bara jag som tycker att karaktärerna i FF XIII ser ut som plastdockor jämfört med t.ex. Heavy Rain? Det verkar ju inte finnas en enda "defekt" i deras hy.
http://www.ps3attitu...in_5-776888.jpg
Star Ocean är plastdockor, men uttrycken i FFXIII gör dem mänskligare. Uncanney Valley finns knappt.
Postad 04 March 2010 - 17:21
Postad 04 March 2010 - 17:51
Och den där heavy rain-bilden du valde var ju i renaste laget, jämför med dessa istället:
http://www.jeuxvideo...n-3-ps3-144.jpg
http://gamingbolt.co.../heavy-rain.jpg
Aja, nu börjar det bli lite off-topic (kanske skulle kunna va ett ämne att diskutera i en egen tråd). Jag avslutar detta inlägg med att säga att jag ser fram emot detta spel ändå och har haft det bokat länge.
Postad 04 March 2010 - 19:46
Sen förstår jag inte varför folk ofta är så rädda för att diskutera grejer som faktiskt handlar om spelet och inte alls är offtopic, men däremot har de inget emot att fylla sidor med förhandsbokningssnack etc
Postad 04 March 2010 - 20:48
Ska man leta utvecklarna som verkligen hamnat efter denna generation, när det gäller textur-biten, så är väl Team Ninja med Dead or Alive-spelen ett ganska bra exempel.
Postad 04 March 2010 - 23:30
Mjo den serien är väl nedlagd nuSka man leta utvecklarna som verkligen hamnat efter denna generation, när det gäller textur-biten, så är väl Team Ninja med Dead or Alive-spelen ett ganska bra exempel.
Texturerna på miljön skulle behövt förstärkning i detta för övrigt.
Postad 05 March 2010 - 08:29
Hey, Qore subscribers and fans! We just wanted to let you know that Qore's March episode will be arriving on March 11--one week later than usual.
Episode 22 will feature a dynamic theme from the innovative new game Heavy Rain®, free for all Qore subscribers. For those of you familiar with the game, the theme takes place at the crime scene with patrolling officers, police cars, rainfall (naturally!) and ARI-inspired icons.
We've also got extensive Final Fantasy® XIII coverage in store for you, including an interview with the game's creators and a look at the launch day activity in Japan.
EDIT: Så dags då när spelet redan har släppts...
Redigerat av BrittBastard, 05 March 2010 - 08:31.
Postad 05 March 2010 - 10:59
MÅnga featuretter i QORE känns som att kika på en teasertrailer till en teasertrailer...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 March 2010 - 11:03.
Postad 05 March 2010 - 11:59
QORE = Långsamt system att kika på totalt innehållslösa videos med gammal info. Fin reklam får man ju på köpet iofs, burger king... mmm.
MÅnga featuretter i QORE känns som att kika på en teasertrailer till en teasertrailer...
Agree, men det har varit bättre än så. Man fick ju tillgång till en hel del beta-tester men det verkar bara bli sämre och sämre.
"featuretter"?!
Postad 05 March 2010 - 13:02
En featurette flera featuretter.
hahaha, ok!
OT:
Ungefär som ett luder flera lödder?!
Postad 05 March 2010 - 14:25
Postad 05 March 2010 - 15:28
Redigerat av Benkke, 05 March 2010 - 15:28.
Postad 05 March 2010 - 15:33
Embargot släpptes väl idag. Har det inte dykt upp några recensioner?
Finns ett gäng: http://www.metacriti.../finalfantasy13
Postad 05 March 2010 - 17:47
Postad 06 March 2010 - 14:18
Bara hoppas att det är skapligt iaf...
Råder ju en hel del delade meningar om det på internet
Edit
7/10 Av gamereactor
Redigerat av moparman, 06 March 2010 - 14:49.
Postad 06 March 2010 - 14:55
Postad 06 March 2010 - 21:12
Är nog helt ok ändå. Verkar ta rätt många timmar att spela igenom så valuta för pengarna lär man få.
Postad 06 March 2010 - 23:01
Det är bara att betala med kort. Discshop är annars ett bra ställe att beställa från, snabba leveranser om de har produkten i lager och fraktfritt vid beställningar över 600 kr. Priserna har ju ökat sedan Bonnier köpte företaget så de är inte längre så billiga.Sluta hellre handla på Discshop, det har jag gjort. Jag orkade heller inte med deras fakturakrångel. 20-30 dagars betalningstid men inga nya leveranser innan dom registrerat betalning för den förra, 3 dagar till. Dessutom en dryg kundtjänst som svarade ibland
Postad 06 March 2010 - 23:18
God of War har kommit emellan, bra planerat av distarna att släppa allt stort i Mars. Men jag ska skriva ihop något sen.Zoiler
Vad tycker du så här långt ?
Nån recension på g ?
Postad 07 March 2010 - 07:21
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Recension: Final Fantasy XIII
8 bilder
35 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna