Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 juli 2008 - 16:29

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Hej jag har varit intresserad av Xperian, jag har själv en P990i inte haft några problem med den men har å andra sidan ej använt så mycket mera än radion och kontakterna jag vill ha en som man kan sycha mot MS outlook och att man kan skriva noteringar mm och inte ha något tak på hur många

Nu har jag fått reda på ni kommer säkert bara tycka att det är småsaker men för mig känns det inget vidare jag gillar funktioner och Xperian har inte om man jämför med P990i
Timer
Ljudinspelare
Tidtagarur
och sedan stod det konstigt nog kontakter men det måste väl vara fel när man jämförde de två telefonerna

Iphone gillar jag inte pga ingen radio och det är den funktion jag använder mest

så nu känner jag mig osäker vad jag ska ha

Någon som hört något om när den kommer ut så man får se och känna på den först ?
mvh
LAZIO

Xperian har Windows Mobile som operativsystem, du kan installera allt du skrev om. Kontakter har den givetvis.

Postad 24 juli 2008 - 19:05

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hej och tack men vart hämtar jag timern, tidtagaren och ljudispelaren ?
Jag är inte så bra på sådana här saker...*S*
är det samma som jag har på min P990 ?
kontakterna var det man skriver på sina telefonkontakter
mvh
LAZIO

Postad 24 juli 2008 - 20:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Nopp...är inte samma...

Xperia har ju ett helt annat operativsystem än P990 :-)

Finns massor mer program till windows mobile än uiq.gör en sökning på SPB så hittar du en del nyttiga program...

Postad 24 juli 2008 - 20:43

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Jag vet inte vad det är men jag kan inte med SE vad dom än kommer med så känns det förlegat !
Vi för vänta och SE

Postad 24 juli 2008 - 20:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
heh..fyndigt :-) släpper bara SE xperia ungefär samtidigt som htc touch pro ligger dom ju rätt bra till

Postad 24 juli 2008 - 22:12

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

heh..fyndigt :-) släpper bara SE xperia ungefär samtidigt som htc touch pro ligger dom ju rätt bra till

Hela ämnet ang SE tas upp lite i länken nedan ; Xperia är ju iofs sig ett försök som kan gå vägen men den är för sent ute jag anser Htc har kopplat greppet om just windowsmobile sen kan man ju tillägga att Nokia köpte symbian

http://www.mobil.se/...orer264.dbp.asp

Redigerat av halvledaren, 24 juli 2008 - 22:21.

Postad 24 juli 2008 - 22:51

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Hela ämnet ang SE tas upp lite i länken nedan ; Xperia är ju iofs sig ett försök som kan gå vägen men den är för sent ute jag anser Htc har kopplat greppet om just windowsmobile sen kan man ju tillägga att Nokia köpte symbian

http://www.mobil.se/...orer264.dbp.asp

Jag tycker inte man kan jämföra den ändlösa strömmen av Walkman mobiler, med X1 som kör Windows Mobile...

Postad 26 juli 2008 - 20:31

tommydl
  • tommydl
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Jag håller med om att SE är lite sent ute med sin X1:a. Jag hade gärna haft en X1:a men eftersom den nu inte släpps förrän till hösten så blev det en iPhone för mig istället.

Postad 26 juli 2008 - 20:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
än kan ni inte klaga på att den är sen...touch pro är ju inte släppt än..

att sony satsar på wm tycker jag var den enda rätta vägen att gå....men ja förstår att det sticker i ögonen på alla som väntat på en riktig uppföljare till P990

Postad 27 juli 2008 - 13:16

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Hmm
När Xperia väl släpps kommer nog ny version av iPhone lanseras också eller strax därpå så med andra ord ligger den ju steget före hela tiden ;)
Hoppas nu bara Apple kan släppa en Firmware så man kommer åt A2DP som redan finns i iPhone 3G så har jag allt o lite till ett bra tag framöver

Sony Tråkigsson är ju precis det riktigt tråkiga!

Redigerat av motif, 27 juli 2008 - 13:16.

Postad 27 juli 2008 - 13:19

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Hmm
När Xperia väl släpps kommer nog ny version av iPhone lanseras också eller strax därpå så med andra ord ligger den ju steget före hela tiden ;)
Hoppas nu bara Apple kan släppa en Firmware så man kommer åt A2DP som redan finns i iPhone 3G så har jag allt o lite till ett bra tag framöver

Sony Tråkigsson är ju precis det riktigt tråkiga!

Konstruktivt inlägg, lika konstukrivt som att jämföra en fullfjädrad Windows Mobile-mobil, med en Iphone.
Nåja, kan inte förvänta mig annat av en Apple-fåne. :) Håll er till era MAC (PC for dummies) och Ifån (mobile for dummies), och lämna dom avancerade sakerna till de som klarar det! :P

Postad 27 juli 2008 - 14:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
vad u hela friden har Pphone med Xperia att göra?
Iphone har ju ingenting att sätta emot...Som att jämföra Volvo 240 med Mclaren..

Finns ingenting som är bättre med en Iphone.

Iphone har
Ingen MMS
Sämre upplösning.
Kan inte välja ett riktigt GPS program än.
Inte 7,2mbits ner å 1,2 upp..
Inget Qwerty tangentbord.
Slöare cpu.

Mycket mindre program..

Sen finns de säkert en massa jag glömt... B)

Det jag tycker är bra med Iphone är att det har 3,5 tums skärm

Postad 27 juli 2008 - 19:09

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

vad u hela friden har Pphone med Xperia att göra?
Iphone har ju ingenting att sätta emot...Som att jämföra Volvo 240 med Mclaren..

Finns ingenting som är bättre med en Iphone.

Iphone har
Ingen MMS
Sämre upplösning.
Kan inte välja ett riktigt GPS program än.
Inte 7,2mbits ner å 1,2 upp..
Inget Qwerty tangentbord.
Slöare cpu.

Mycket mindre program..

Sen finns de säkert en massa jag glömt... B)

Det jag tycker är bra med Iphone är att det har 3,5 tums skärm

du det där med up/download jag vet inte men e du säker på att xperia har den specen jag har inte kollat själv jag hörde att iphone skulle ha en grym hårdvara här jag funderar på nokia e71 men det ännda jag inte gillar med den är just den dåliga uploaden 0.384 mb/s

hmm vad har ex nya htx diamond pro någon som kollat eller

detta tycker jag är en grymt viktigt del i telefonerna nu då jag tror att bandbredden kommer öppnas på upploaden snart på 3g

Postad 27 juli 2008 - 19:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tjaa..Jag har inga bevis men enligt vad folk säger på nätet så klarar Iphone 3.2mbits ner..
Skulle vara bra om någon kunde testa så vi får veta säkert

Så här står det på Iphone.com

Email attachments and web pages load twice as fast on 3G networks as on 2G EDGE networks.1 And since iPhone 3G seamlessly switches between EDGE, faster 3G, and even faster Wi-Fi, you always get the best speeds possible.

Jag tolkar iaf det som att det inte rör sig om nåra 7.2mbits ner..

Sen står det

UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)
GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)

Inget HSUPA så mest troligt är det slö upload på 0.384 mb/s

Touch Pro
Up to 2 Mbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds

Postad 27 juli 2008 - 19:33

Unregistereda3bfd75e
  • Unregistereda3bfd75e
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

funderar på nokia e71 men det ännda jag inte gillar med den är just den dåliga uploaden 0.384 mb/s

hmm vad har ex nya htx diamond pro någon som kollat

HTC Touch Pro som snart ska släppas har tydligen den med bara 0.384 mb/s i upload. Den enda möjliga nackdel jag kan se med den telefonen hittills... för den har väl GPS?

Postad 27 juli 2008 - 19:59

Unregistereda3bfd75e
  • Unregistereda3bfd75e
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Touch Pro
Up to 2 Mbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds

Vart hittade du detta? Skitbra ju, om så är fallet B)
Den spec jag postade tog jag ifrån Touch Pro-tråden. Kom på en till eventuell nackdel, det där med scrollistan i musikspelaren. Om man ska vara riktigt petig så kan även tangentbordet och telefonens tjockdel vara nackdelar!

Tror dock att båda dessa blir tekniskt sett grymma mobiler. Vad tror ni, kan Nokia N96 bli en eventuell konkurrent? Eller riktar den sig till en helt annan målgrupp?

Postad 27 juli 2008 - 20:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
www.htc.com :-)

hoppas dom vet vad dom pratar om så heh

Postad 27 juli 2008 - 21:04

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Ja ni, jag var också orolig över tjockleken på alla dessa nya telefoner, och kan konstatera att min N95 är tjockast av dom alla. B)

Här har ni lite siffror:
N95: 53 x 99 x 21 millimetres
X1: 52.6 x 110.5 x 17 millimetres
Omnia: 56.9 x 112 x 12.5 millimetres
HTC Touch Pro: 51 x 102 x 18.05 millimetres
Iphone 3g: 61 x 115 x 11.6 millimetres (Breeeeeeeedast och läääääängst)
(http://pdadb.net/ind...3=1039&id4=1117)

Postad 27 juli 2008 - 22:02

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

www.htc.com :-)

hoppas dom vet vad dom pratar om så hehe

Grymt bra om Htc har den uploaden på den nya rtktet sade ett tag att iphone skulle slå på ordetligt här me download 42 mb / s och väldigt bra uppload men jag vet inte om det blev den vanliga hastigheten då som gäller för sk turbo 3g
7,2 down up 0.384 eller bara då 3,6 vi för se jag tror hårdvaran klarar mer på iphonen det är bara någon som skall öppna knappen vi får se ..

Jag bara reflekterar lite i ert resonemang då vi alla verkar leta efter den ultimata mobilen, vilket är en sport i sig haha . verkar det som jag har haft Htc dom kan göra Windows mobiler inget snack

Men det stora problemet med HTC är ju Microsoft i sig och den urusla syncningen i XP Allt bygger på att du har outlook
Annars hade jag inte tvekat på htc i Vista är det mycket bättre jag kan inget om Ericsson men kommer den nu med windows Xperia hur ser sycningen ut i Xp då skall jag behöva sitta med gammla Microsoft ActiveSync 4.5 nya nokia pc sync 7 som finns till mac med nu
är den grymmaste jag sett jag svarar i telefon på¨datorn den sparar sms adresser , mm ,,mm

Så här har Nokias nya e71 verkligen fördelen för mig ingen toutch dock men riktigt qwerty är inte dumt heller

men den dåliga upploaden jag skulle vilja ha mer här ,, hade inte suttit dumt och xperia har ju det men e det vanlig pc sync 4.5 så nix här måste Ericsson verkligen bryta sig loss från Microsoft om dom skall hitta ett segment annars står dom bara i ledet som en kopia på htc och göra som Nokia att skaffa sig ett frisynkande program som övertygar då blir dom vinnaren Iphone ser jag inte som ett alternativ då bindningen i telia hahaha rena skämtet släpp telefonerna Televerket eller glöm det rena rånet ju ! hand up ifåne its a rip off

Men jag fattar dem som köper ifån då det ser bra ut och fyller säker det flesta funtioner generellt

Sen tror jag att detta med xperia kommer sent kan ju vara på gott och ont jag vet inte men hoppas att ericsson verklige bestämt sig för stt döda filofaxen for ever och ger ut den i fler färger än svart för det eså trött på dessa kladiga nallar som e svarta så fort man tar i dom ser dom kladiga ut nej och det blir för likt htc

ha det H

Redigerat av halvledaren, 27 juli 2008 - 22:09.

Postad 07 augusti 2008 - 14:56

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Video: Sony Ericsson Xperia X1 hands-on

Can this Blackberry-bating Windows Mobile smartphone be the next big hit for Sony Ericsson

We're all used to the Cybershot and Walkman series' reeking of awesome, now Sony Ericsson are venturing into pastures new with their first serious foray into the smartphone market.

We had a first look at the Xperia X1 at 3GSM in February, but things have been quiet recently with hints of delays for the QWERTY-rocking, touchscreen hero.

But we now have confirmation that it'll be available from November, and the kind folks at 3 mobile allowed us to have another grope of its sexy Windows-infused figure.

Slim and light with a neatly curved sliding keyboard and a modest 3.2mp camera, we think this could be a big hit. Perhaps even stealing a few quid from the overflowing pockets of Mr Jobs?

Postad 07 augusti 2008 - 16:39

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Hittils.. alla demo jag sett på youtube.. så är menyerna oerhört sega. Jag vet inte om det lär bli mycket bättre på final release. Sen tycker jag att det är lite väl att HTC släpper en nästan kopia av X1 före sony ericsson när det är de som kommer att tillverka x1:an.

Postad 08 augusti 2008 - 18:03

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0
Försenad till November. :rolleyes: Blä! Då känns det nästan som att det det blir en annan mobil istället, för så länge orkar jag inte vänta.

Postad 08 augusti 2008 - 18:18

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Försenad till November. :rolleyes: Blä! Då känns det nästan som att det det blir en annan mobil istället, för så länge orkar jag inte vänta.

Nej köplusten räcker inte så långt varpå jag beställde en ipaq 614 istället.

Postad 09 augusti 2008 - 08:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Vadå försenad? De har sagt andra halvåret 2008 hela tiden. Sist jag kollade efter så låg november i andra halvåret.

Postad 14 augusti 2008 - 16:46

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Sony Ericsson Xperia X1 release date named

Sony Ericsson's eagerly anticipated Xperia X1 Windows Mobile-based smartphone looks set to be released early October.

In a recent promotional email, retailer Expansys said that the phone’s “release date is set for week 41 (Oct 6-12)”. Expansys also said the "arc slider" handste will cost £590 ($1100/€740), SIM-free.

The launch date is still open to some interpretation, though. An Expansys spokesman told Register Hardware that although it’s received “a couple of demo units through from Sony Ericsson”, he still didn’t have a confirmed release date - despite the email.

On the plus side, the spokesman added that the arrival of demo units is a sure sign that the handset will be available to customers in the near future.

SE originally unveiled the Xperia X1 at the Mobile World Conference in Barcelona back in March, when it said only that the handset would be available sometime this year.

Xperia X1 has a 3in display, from under which a full Qwerty keyboard slides out. It provides 3G HSDPA and HSUPA connectivity, in addition to Wi-Fi and Bluetooth. A 3.2-megapixel camera and Micro SD card slot are built-in too.

Postad 15 augusti 2008 - 15:41

Unregistered6ee38357
  • Unregistered6ee38357
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hade det inte varit underbart att sitta med telefonen i handen om knappt två månader...

Postad 15 augusti 2008 - 19:07

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Mycket! Can't wait!!

Postad 19 augusti 2008 - 11:20

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
Hej någon som vet vad den kommer kosta, kan man hoppas på under 7000:- eller vad tror ni.

är de fortfarande november som gäller.

Postad 19 augusti 2008 - 12:44

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Hej någon som vet vad den kommer kosta, kan man hoppas på under 7000:- eller vad tror ni.

är de fortfarande november som gäller.

Kan ju bokas för 6495:- på katching t.ex.
Den blir säkert billigare efter ett par månader.
SE har ju underbar info på deras hemsida: "Kommer snart"...

Postad 19 augusti 2008 - 14:43

linusji
  • linusji
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ah silken väntetid. Nu pallar jag inte vänta längre o börjar använda C905 istället. Underbar telefon den med! ;) (dock ej smartphone... :) )

Postad 20 augusti 2008 - 23:54

puppyzack
  • puppyzack
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
verkar verkligen vara något och sony ericsson gör inga direkt dåliga grejer =P men release datumet verkar bara vara så långt bort =/ skulle vara kul och kunna se själva software och dess interface. Dock har den hårt motstånd med HTC touch pro som enligt många site:r säger att den kommer ut 5/9 som verkar vara hel skön =) Funderar starkt på den och har ett stort ha begär =O =P

Postad 21 augusti 2008 - 10:33

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
Bara som en liten anmärkning på ovanstående inlägg så finns de dom som anger att HTC touch pro kommer börja säljas 29/8.

Postad 21 augusti 2008 - 11:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Kommer Touch Pro nu å xperian senare så är de inget att fundera på tycker jag..

Sen är det ju HTC som ligger bakom stora delar av Xperia så inte så konstigt att dom har istort sett identiska spec

Postad 21 augusti 2008 - 20:32

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
det e ju just detta varför inte köpa den modelllen som är tillverkaren direkt istället

Men det finns en sak som talar emot HTC och för ericsson men det gäller bara om man kör windows XP

syncningen är stenålder med active sync 4.5 som bara funderar med windows xp

om ericsson kör sitt egetsync program som är kompatibelt med XP så torde detta vara en stor fördel

Postad 22 augusti 2008 - 08:04

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Massive SE Xperia X1 early review

"Snape.com, the Russian website that seems to be able to get their hands on hardware well before everyone else, has been keeping a close eye on the progress of the Sony Ericsson Xperia X1. They have now put up an early review of the device, and make a good case for why waiting for the X1 versus jumping on the now available HTC Touch Pro is the right thing to do."

Redigerat av Mozez, 22 augusti 2008 - 08:06.

Postad 23 augusti 2008 - 07:57

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Samsung Omnia and Sony Ericsson Xperia X1 on Voda UK

But wait... how about getting the Sony Ericsson X1 too? Yep, this is also in the Voda Business Shop and has been pencilled in for October.

Postad 23 augusti 2008 - 21:51

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Någon som vet vilket syncnings program den kommer att ha är det microsofts så vete fan om jag ens vill skriva mer här .. det e så meckigt i XP

Postad 23 augusti 2008 - 21:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
inte meckigt alls....

Man kopplar in sladden.. active sync startar....allt syncas mot outlook...Jättesvårt.. :)

Kan det va enklare?

Postad 23 augusti 2008 - 22:21

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

inte meckigt alls....

Man kopplar in sladden.. active sync startar....allt syncas mot outlook...Jättesvårt.. :)

Kan det va enklare?

Stoppar i sladden ??? bara det gör ju att man får kväljningar inga kablar ska det vara en blåtan på 3 mb/s som bara koplar upp sig

Allt annat är meck år 2008 sen är det ju inte själva syncningen i outlook som e det viktiga utan att det skall gå enkelt intalera program mm

någon som vet vilket det blir om det blir SE eget eller mirosofts active sync

Postad 23 augusti 2008 - 22:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Heh...Men synca då över blåtand om sladd är så jobbigt. :)

Installera progam är väl inga problem..Finns en meny i activesync som heter läggtill/ta bort program...Bara klicka vilka program man vill ha....Är det cab filer lägger man dom på telefonen å klickar på den så installeras den...

Vet inte vilken SE kommer att använda...

Du kanske skulle välja en mindre avancerad telefon? Typ Iphone eller nå annat :P

Postad 24 augusti 2008 - 02:41

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Stoppar i sladden ??? bara det gör ju att man får kväljningar inga kablar ska det vara en blåtan på 3 mb/s som bara koplar upp sig

Allt annat är meck år 2008 sen är det ju inte själva syncningen i outlook som e det viktiga utan att det skall gå enkelt intalera program mm

någon som vet vilket det blir om det blir SE eget eller mirosofts active sync

För att installera program via active sync läs moparmans beskrivning.

Själv har jag använt activsync i flera år med en qtek9100, en htc 310 och en tytnII har alltid funkat klanderfritt, har dessutom haft dessa telefoner samtidigt och flera bindings hr inte varit nåra problem, använder både blåtand och sladd när jag syncar, blåtand dagligen och sladd om nån telefon behövt laddas. Har nu gått över till vista och
där heter funktionen syncroniseringscenter och funkar ännu smidigare/bättre. för att lägga till musik och liknande så är det bara att dra över filerna till telefonen inga konstigheter.

När jag hade mina senaste SE telefoner z1010 och z800 så var inte syncroniseringen någon dröm precis men det kan ju ha ändrats sen dess, sambon hade en k750 och det jag retade mig mest på där var att ses program hoppa upp på min användare i hennes dator varje gång jag logga in.

Postad 24 augusti 2008 - 07:01

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Heh...Men synca då över blåtand om sladd är så jobbigt. :)

Installera progam är väl inga problem..Finns en meny i activesync som heter läggtill/ta bort program...Bara klicka vilka program man vill ha....Är det cab filer lägger man dom på telefonen å klickar på den så installeras den...

Vet inte vilken SE kommer att använda...

Du kanske skulle välja en mindre avancerad telefon? Typ Iphone eller nå annat :P

Va bra mopparman du verkar ju kunna detta

Förklara för mig vad det exakt är för skillnad på active sync 4.5 och som Goldstar antyder Windows mobile Center programmen

Redigerat av halvledaren, 24 augusti 2008 - 07:16.

Postad 24 augusti 2008 - 08:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Inte den blekaste aning...Bara att man använder active sync till xp å Windows mobile Center till Vista....

Har ej Vista så jag har inte den blekaste aning...

Du får väl fråga Goldstar ? Han verkar mer insatt i hur det funkar på Vista och förmodligen skillnaden mellan dom

Postad 24 augusti 2008 - 08:57

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Inte den blekaste aning...Bara att man använder active sync till xp å Windows mobile Center till Vista....

Har ej Vista så jag har inte den blekaste aning...

Du får väl fråga Goldstar ? Han verkar mer insatt i hur det funkar på Vista och förmodligen skillnaden mellan dom

Ok då tror jag forfarande att det kommer ha en viss skilnad vilken telefon man skall välja mellan HTC och Ericsson om man nu är insatt i vad skillnaden där kan göra eftersom jag provat båda och att det hänt en del sedan active sync 4.5 kom

Min fråga var. Vet någon om ericsson kommer utveckla en winmobile kompatible egen syncning till xperia eller om det blir microsoft här med har man då XP så kommer man få dras med active sync 4.5

Postad 25 augusti 2008 - 07:59

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Ok då tror jag forfarande att det kommer ha en viss skilnad vilken telefon man skall välja mellan HTC och Ericsson om man nu är insatt i vad skillnaden där kan göra eftersom jag provat båda och att det hänt en del sedan active sync 4.5 kom

Min fråga var. Vet någon om ericsson kommer utveckla en winmobile kompatible egen syncning till xperia eller om det blir microsoft här med har man då XP så kommer man få dras med active sync 4.5

Efter att ha testat både ericssons synk till k750 och active sync 4.5 så kan jag inte se att ericsson skulle göra nått bättre till xperia, active sync har visserligen ett tag på nacken men är i det närmaste felfri, har aldrig varit med om att det buggat eller strulat, det finns främst 2 nackdelar med active sync som jag ser det, fixeringen vid outlook och att man måste göra en aktiv handling för att synca över bluetooth. Problemet kvarstår även med synkroniseringscenter i vista, den största skillnaden mellan active sync och sinkroniseringcenter är troligtvis bättre hantering av tablettpc och att synkroniceringscenter är bättre integrerat med vista än vad active sync är med xp + att syncroniseringscenter fått en uppfräshning i allmänhet och en del nya funktioner som att tex att gå ut på microsoft marketpalce och köpa program direkt.

Postad 25 augusti 2008 - 18:18

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Efter att ha testat både ericssons synk till k750 och active sync 4.5 så kan jag inte se att ericsson skulle göra nått bättre till xperia, active sync har visserligen ett tag på nacken men är i det närmaste felfri, har aldrig varit med om att det buggat eller strulat, det finns främst 2 nackdelar med active sync som jag ser det, fixeringen vid outlook och att man måste göra en aktiv handling för att synca över bluetooth. Problemet kvarstår även med synkroniseringscenter i vista, den största skillnaden mellan active sync och sinkroniseringcenter är troligtvis bättre hantering av tablettpc och att synkroniceringscenter är bättre integrerat med vista än vad active sync är med xp + att syncroniseringscenter fått en uppfräshning i allmänhet och en del nya funktioner som att tex att gå ut på microsoft marketpalce och köpa program direkt.

Jag vet inte det kan ju vara en definitions fråga hur stor skillnad det är men har du en bra blåtand typ denna https://www.prisjakt...kt.php?p=173106 så du skickar och tar emot i 3 mb/s upp till 150 meter så skulle jag definera det som en ganska väsentligt skilnad i enkelhet och jag gillar den lösningen jag bara lägger min mobil på skrivbordet så e den uppkoplad detta saknar ju active sync 4.5 därför är det en viktigt del då 2 i stort sett på specen lika telefoner

eller om jag utrycker mig så här det är dött lopp vilken telefon du väljer XPERIA ELLER HTC om du inte just behöver eller tycker denna funtion är viktig i obs MED windows XP

jag skrev det tidare att det var en detalj som slog mig bara

Ha det H

Postad 25 augusti 2008 - 19:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jag vet inte det kan ju vara en definitions fråga hur stor skillnad det är men har du en bra blåtand typ denna https://www.prisjakt...kt.php?p=173106 så du skickar och tar emot i 3 mb/s upp till 150 meter så skulle jag definera det som en ganska väsentligt skilnad i enkelhet och jag gillar den lösningen jag bara lägger min mobil på skrivbordet så e den uppkoplad detta saknar ju active sync 4.5 därför är det en viktigt del då 2 i stort sett på specen lika telefoner

eller om jag utrycker mig så här det är dött lopp vilken telefon du väljer XPERIA ELLER HTC om du inte just behöver eller tycker denna funtion är viktig i obs MED windows XP

jag skrev det tidare att det var en detalj som slog mig bara

Ha det H

Funkar ju i active sync med, du behöver inte göra någon aktiv handling på pcn, bara i telefonen, beroende på vilken bluetoothsticka du har, det som betyder nått är deras drivare. Personligen skulle jag iofs inte våga ha blåtand som räcker 150M i min pc, inte så värst säkert

Postad 25 augusti 2008 - 19:22

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Funkar ju i active sync med, du behöver inte göra någon aktiv handling på pcn, bara i telefonen, beroende på vilken bluetoothsticka du har, det som betyder nått är deras drivare. Personligen skulle jag iofs inte våga ha blåtand som räcker 150M i min pc, inte så värst säkert

Det kan du ha en poäng i men då blåtand men mig veterligen inte haft några problem alls jag loggade trafiken det goa är att man kan styra saker utan bekymmer jag har mediapaden från logitech fungerar bra skall inte säga perfekt men i det närmaste ..och det e skönt jag e sån inga kablar helst ! man får ta det onda med det goda visst kan du använda active sync men till min gammla HTC tytn var det ingen hit inte heller till htc s710 nu har jag köpt Nokias e71 en sån telefon Kanon!

Postad 27 augusti 2008 - 21:33

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Har kommit fram till att X1:an använder minneskort av typen MicroSD - nu undrar jag om någon vet hur stora minneskort den tar och ifall den även klarar MicroSDHC-kort?

Jag hittar bara MicroSD på upp till 2gig vilket känns ganska meninglöst - rymms ju max en eller två p-rullar då ju ;)

Redigerat av Zakath, 27 augusti 2008 - 21:47.

Postad 28 augusti 2008 - 08:38

tku01
  • tku01
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Har kommit fram till att X1:an använder minneskort av typen MicroSD - nu undrar jag om någon vet hur stora minneskort den tar och ifall den även klarar MicroSDHC-kort?

Hitta detta 'någonstans'. Hoppas det stämmer:

Expansion Interfaces: microSD, microSDHC, TransFlash, SDIO
Supports High Capacity (SD 2.0/HC) memory cards with capacity of up to 32GB

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.