![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 15 juli 2008 - 12:12
OK tack !Ingen uppdatering ännu... Men det behövs..
konstigt att de inte varit snabbare men det kanske dyker upp snart

//Jonas
Postad 15 juli 2008 - 13:48
Postad 15 juli 2008 - 14:11
Hoppas kan man ju, annars är det en riktig skit telefon man har köpt.
Det är en skittelefon

Postad 15 juli 2008 - 14:24
Det är en skittelefon
Argh!

Du verkar ha mobiltelefoner som huvudämne, vilken hade du rekommenderat?

Postad 15 juli 2008 - 14:51
Postad 15 juli 2008 - 14:55
Postad 15 juli 2008 - 15:34
Finns visst uppdatering, uppdaterade min i Söndags genom SE Update Service. Glöm bara inte att säkerhetskopiera telefonen innan. Uppdateringen sopar allt i telefonen. Men det gick smidigt att återställa efter uppdateringen med Back Up manager.
Ah, jag kollade senast förra veckan, då blir det till att uppdatera. Några förbättringar då?
Postad 15 juli 2008 - 21:28
Ah, jag kollade senast förra veckan, då blir det till att uppdatera. Några förbättringar då?
Ja, de glömde ja säga. jag köpte min telefon rent. Antagligen därför det finns uppdateringar. Ja vet faktiskt inte om jag märkt något annorlunda. Mer än att mitt tidigare sms problem verkar ha försvunnit.
Postad 15 juli 2008 - 23:14
Sen fattar jag inte riktigt poängen med anteckningar hela vitsen med postit lappar är ju att man ska klistra dom där man ser dom.....borde man inte enkelt kunna lägga en "lapp" som bakgrundsbild?
Postad 16 juli 2008 - 07:22
Jag tycker det är väldigt dålig mottagning i telefonen. Alla andra som har samma operatör kan ha fullt och jag har en "pinne", nån som känner igen sig?
Postad 16 juli 2008 - 08:54
YouTube via WLAN funkar för mig i alla fall...
Jag tycker det är väldigt dålig mottagning i telefonen. Alla andra som har samma operatör kan ha fullt och jag har en "pinne", nån som känner igen sig?
Edit: fel tråd

Redigerat av Unregistereddc471864, 16 juli 2008 - 08:55.
Postad 16 juli 2008 - 15:46
tänkte höra med någon av er vad som är skillnad mellan en icke brandad och en 3-brandad ?
Är det bara gränsnsittet eller tappar/får man några ytterligare ikoner/funktioner ? någon som har en aning ?
//Jonas

Postad 16 juli 2008 - 16:04
hallo...
tänkte höra med någon av er vad som är skillnad mellan en icke brandad och en 3-brandad ?
Är det bara gränsnsittet eller tappar/får man några ytterligare ikoner/funktioner ? någon som har en aning ?
Jag har en 3-brandad och detta är vad jag har sett:
Simlåst mot 3
Internet-ikonen i huvudmenyn skickar dig till Planet 3 (finns även lite andra 3-bokmärken)
Jag kan inte välja att enbart köra GSM-nät
Postad 16 juli 2008 - 17:01
Inte första gången heller!
Postad 16 juli 2008 - 18:31
Skit telefon! Helt plötsligt ramlar det in mellan 6-8 mer eller mindre viktiga sms som skickats under morgonen och dagen!
Inte första gången heller!
hmm....är detta telefonrelaterat eller operatörsrelaterat ? känns spontant som att det vore din operatör som segat eller ?
//jonas

Postad 16 juli 2008 - 20:15
"Ett skyddat UID används för paketet"
Vad är detta?
Postad 16 juli 2008 - 23:04
hmm....är detta telefonrelaterat eller operatörsrelaterat ? känns spontant som att det vore din operatör som segat eller ?
//jonas
Hänt 2 gånger med den här telefonen, aldrig med den förra, första gången droppade det helt plötsligt in 8 sms från ett halvt dygn tillbaka, den här gången startade jag om telefonen och det droppade in 6 sms. Ibland ligger det sms i inkorgen men inget som visar att jag har olästa...
Postad 17 juli 2008 - 12:00
Finns det någon hemsida där man kan se vilka uppdateringar som gjorts för de olika firmware versionerna?
Postad 17 juli 2008 - 13:00
Installerade en ny Firmwaret till min G900 igår, och den känns genast aningen snabbare i menyerna.
Finns det någon hemsida där man kan se vilka uppdateringar som gjorts för de olika firmware versionerna?
Kan inte tänka mig de släpper ut sånt offentligt.
Postad 18 juli 2008 - 02:41
Postad 18 juli 2008 - 09:06
Någon mer som har provat Krusells fodral till G900? Hållaren skymmer en del av kamerans sikt, vad genomtänkt...
HAHA....det låter inte som att det blir nå´n storsäljare

Postad 19 juli 2008 - 07:11
Min G900 hänger sig varje gång jag ska kolla på en videostream (via wlan) från tex Aftonbladet mobil, svt mobil eller youtube mobil. Är det ngn annan som har detta problem?
Sen fattar jag inte riktigt poängen med anteckningar hela vitsen med postit lappar är ju att man ska klistra dom där man ser dom.....borde man inte enkelt kunna lägga en "lapp" som bakgrundsbild?
På min gamla T630 kunde man "anslå" anteckning vilket fick anteckningen att ligga som bakgrund. Fast T630 bygger väl å andra sidan på UIQ så det är väl ingenting som vi kan räkna med finns på G900.
För övrigt måste jag säga att jag är nöjd med min G900. Jag använder den till att ringa och läsa/skicka e-post och för det så fungerar den riktigt bra. Att läsa och skriva word/excel-filer är lika smidigt som på min handdator och att läsa pdf-filer går också bra. Tyvärr bor vi lite i radioskugga så hemma har jag knappt mottagning med 3 vilket jag misstänker påverkar batteritiden negativt...
Postad 20 juli 2008 - 13:37

Men jag noterade att säkerhetskopieringen inte är riktig som jag förväntat mig. Inställningar för tema bla. kopieras/återställs inte! Utan har man annat tema än "default" så får man manuellt ändra detta efter uppgraderingen. Det kanske finns mer inställningar som inte återställs...
/Lennart
Redigerat av LJN, 20 juli 2008 - 13:38.
Postad 22 juli 2008 - 16:07
Gå, förslagsvis med WLAN, in på m.youtube.com i den inbyggda läsaren.
Sätt i gång valfri video.
Inom en halv minut hänger sig mobilen så att jag måste ta ur batteriet.
Detta skedde både före och efter uppgraderingen.
Postad 22 juli 2008 - 16:20
Postad 23 juli 2008 - 16:35
...vilket var i samband med uppgraderingen. Jag kanske får prova med att totalåterställa telefonen... Provade nämligen på en annan dator och den reagerade inte heller. CP-telefon känns det som i bland.Den har hittat men inte sen jag formaterade i går.
Redigerat av Fornbjörn, 23 juli 2008 - 16:37.
Postad 24 juli 2008 - 18:48
...vilket var i samband med uppgraderingen. Jag kanske får prova med att totalåterställa telefonen... Provade nämligen på en annan dator och den reagerade inte heller. CP-telefon känns det som i bland.
Yapp, det här verkar bli ett riktigt problembarn för SE.
Postad 25 juli 2008 - 07:13
...vilket var i samband med uppgraderingen. Jag kanske får prova med att totalåterställa telefonen... Provade nämligen på en annan dator och den reagerade inte heller. CP-telefon känns det som i bland.
Det där är knappast telefonens fel. Lär vara SE's urusla synkmjukvara.
Postad 27 juli 2008 - 19:49
Nja försökte utan mjukvara, bara få den (eller minneskortet snarare) att dyka upp som en enhet.Det där är knappast telefonens fel. Lär vara SE's urusla synkmjukvara.
Funkar efter att jag totalåterställt telefonen.
Redigerat av Fornbjörn, 27 juli 2008 - 19:49.
Postad 29 juli 2008 - 18:27
Har lämnat den på Phone House nu.. hoppas det löser sig efter service. Hade önskat jag läst på innan jag lät försäljaren övertala mig att köpa nallen. Hoppas dock det abra var ett måndagsexemplar, men då jag läst andras kommentarer på nätet blir jag lite nervös.
Postad 02 augusti 2008 - 20:01
Hoppas att denna uppdatering löst mina problem med att telefonen hänger sig när man skall ringa samt att telefonen startar om av sig själv.
Postad 04 augusti 2008 - 08:26
Hej på er.
Har upptäckt ytterligare "fel" eller "bugs" på sms funktionen i G900. Det första felet jag märkt är att ibland så skenar antal sammansatta meddelande-nummer iväg. Alltså jag kanske har 258 tecken skrivit och så tycker den att det är 4 sammansatta sms...? Och när man sedan skickar sms´et så får man frågan om meddelandet kan skickas som 4 sms. Vilket är väldigt irriterande. Hänt ganska många gånger nu, verkar som de kommer då man krånglar med ett visst ord typ man ska välja ett i T9 listan. Eller då man grejar med smileys och liknande. Någon mer som märkt samma sak?
Och det andra som kanske inte är ett fel är: Då man kanske ska skriva bokstaven "e" så får man som första alternativ i T9 listan upp ett plus ( + ) tecken som jag inte fattar vad det gör för nytta. Väljer man det så försvinner det bara. "plus-tecknet" kommer som första alternativ på tangenterna DEF, JKL, PQRS, TUV och WXYZ. Någon kunnig själ som kan säga vad funktionen är till för?
Det där upplevde jag också som rätt jobbigt. Jag skrev endast text, fem ord, och telefonen ville skicka det som flera meddelanden.
Postad 04 augusti 2008 - 08:59
Postad 06 augusti 2008 - 08:14
Postad 06 augusti 2008 - 09:02
Nu har jag läst igen lite mer. Jag känner igen nästan alla era problem under den korta tiden jag hade telefonen. Det kändes helt klart rätt för mig att returnera telefonen. Jag inväntar uppföljare istället.
Blir inga uppföljare. SE har slutat använda UIQ.
Postad 07 augusti 2008 - 16:11

Vet du vad de kommer använda härnäst?
Postad 08 augusti 2008 - 08:06
Bra
det var ju inte världens snabbaste system. Hoppas nästa generations lösning blir bättre.
Windows antagligen. Iaf till 2010-2011 då nya platformen som de utvecklar tillsammans med Motorola och Nokia kommer vara klar.
Postad 09 augusti 2008 - 10:23
Min fungerar hur bra som helst!
Speciellt om jag jämför med min SE K850 som jag hade tidigare.... det var en RIKTIG skit telefon...
Har nya mjukvaran i min...
Postad 09 augusti 2008 - 11:16

Lite offtopic, vet nån hur det fungerar med om inte mobilen fungerar efter service? Kan man få den förhjöjda avgiften hos Telia avbruten? (även om jag "köpte" telefonen på Phonehouse)
Postad 09 augusti 2008 - 21:36

Edit:
Har uppdaterat mjukvaran i mobilen och kopplat upp WLAN mot min Router. Känner mig riktigt nöjd nu faktiskt...

Jag gick in på bredbandskollen.se och testade hastigheten. Nådde upp till 2.79 Mbit/s neråt. Någon annan som har testat uppkopplingen där?
En sak som jag upptäckte var att det under Säkerhet/Lås fanns en post som hette "Automatiskt knapplås". Den var förbockad. Bockade av den och det mycket irriterande problemet med låsning av mobilen hela tiden var helt borta.

Jag är lite för trött för att söka om någon har skrivit om detta tidigare, annars kanske det kan hjälpa någon...
Redigerat av Tompa123, 10 augusti 2008 - 23:10.
Postad 10 augusti 2008 - 01:08
Snabbhetsproblemet är egentligen inte pga UIQ, utan att SE har gett UIQ-telefonerna alldeles för slöa processorer. Både UIQ och S60 bygger på Symbian, men Nokias S60-mobiler sedan tidigt 2007 har processorer som är ~50% snabbare.Bra
det var ju inte världens snabbaste system. Hoppas nästa generations lösning blir bättre.
Nu slås alla Symbianversioer ihop, och blir Symbian Foundation (som främst kommer bygga på S60), så det är nog något SE kommer använda sig av i framtiden för de mer avancerade telefonerna.
Frågan är bara om SE kommer satsa på mer avancerade mobiler inom den närmsta tiden (bortsett från X1), då de uppenbarligen gått väldigt dåligt där. Så de kommer nog satsa mer på relativt enkla mobiler som inte använder sig av avancerade operativsystem.
Postad 10 augusti 2008 - 06:04
Postad 10 augusti 2008 - 21:11
Är hyfsat nöjd med min g900, men den har sina plus och sina minus helt klart!!!.
Bla så när jag försöker koppla ihopp den med vår gps-puck så hittar den enheten men den verkar inte fatta att det är en gps (försökte tex bla mot google maps.)
Testade oxå några av SEs egna gratisprogram som vad jag kan läsa mig till ska vara kompatibla. Vissa fungerar och när jag försöker ladda ner vissa avbryts nerladdningen som om det inte fungerar.
Tänkte då att jag skulle köra en uppdatering och prova igen, men nu när jag ska säkerhetskopiera så avbryts den (av telefonen) hela tiden!!!
Någon som har några tips eller ideer?
Tack på förhand!
Postad 11 augusti 2008 - 07:47
Snabbhetsproblemet är egentligen inte pga UIQ, utan att SE har gett UIQ-telefonerna alldeles för slöa processorer. Både UIQ och S60 bygger på Symbian, men Nokias S60-mobiler sedan tidigt 2007 har processorer som är ~50% snabbare.
Nu slås alla Symbianversioer ihop, och blir Symbian Foundation (som främst kommer bygga på S60), så det är nog något SE kommer använda sig av i framtiden för de mer avancerade telefonerna.
Frågan är bara om SE kommer satsa på mer avancerade mobiler inom den närmsta tiden (bortsett från X1), då de uppenbarligen gått väldigt dåligt där. Så de kommer nog satsa mer på relativt enkla mobiler som inte använder sig av avancerade operativsystem.
Det måste de. Det är störst vinstmaginaler på high end segmentet. Sälja billiga telefoner klarar de inte av. Då måste man sälja gigatiska volymer för att gå med vinst.
Jag gissar på att SE kommer släppa telefoner med Series 60 tills nya sk foundation är redo 2011 eller så.
Postad 11 augusti 2008 - 10:01
Postad 11 augusti 2008 - 10:09
Har aldrig haft ngn telefon med WLAN så jag undrar hur det funkar? Kan man endast ansluta till nätet i nätverket lr kan man även komma in på delade mappar och datorer och hämta filer?
Om du har program och services igång för att dela filer så ja.
Annars handlar wifi bara om uppkoppling. Inget annat.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar