Redigerat av New Player, 04 November 2008 - 10:16.
Gears of War 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
3
|
(20)
|
99:- | |
Gears of War 2 - Limited Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(5)
|
Inga priser |
Gears of War 2 Multiplayer (45 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 04 November 2008 - 10:14
Postad 04 November 2008 - 10:20
Har inte Elgiganten 399:- med? Känns då som man INTE kommer stå natten mellan Tors-Fre för det isf
yepp..
Postad 04 November 2008 - 11:42
yepp..
Och som av ett ödets nyck är jag helt ledig på fredag, vilket innebär att jag kommer stå utanför Elgiganten i Norrköping på fredag förmiddag och vänta på att de öppnar!
Postad 04 November 2008 - 12:06
ca 9 timmar
Edit
Enligt Gamereactor..
Skapligt betyg också :-)
Låter lagom och ungefär som ettan.
Postad 04 November 2008 - 12:11
Postad 04 November 2008 - 12:36
Låter lagom och ungefär som ettan.
Med tanke på att jag spelade igenom ettan typ 3-4 gånger, varav en i co-op, så ska det nog räcka ett tag
Postad 04 November 2008 - 13:19
Vad jag vet så fungerar inget av dom spelen att byta in, inte heller fifa street.
Jag kollade lite i deras hylla med spel för över 299kr, där låg både C&C3 och Fifa street 3.
Så jag frågade han i affären och han sa att de var godkända, dessutom skrev han upp dem bredvid mitt namn på bokningslistan så det ska vara säkert.
Postad 04 November 2008 - 14:46
Låter lagom! Fast är man hemma och simulerar sjukdom kanske det är lite kort^^
Jo det är ju sant men jag har ju NHL 09 också, sen får jag väl låna Fable 2 utav dig om det blir en lång sjukskrivning
Med tanke på att jag spelade igenom ettan typ 3-4 gånger, varav en i co-op, så ska det nog räcka ett tag
Samma här, plus ett antal hundra timmar online
Postad 04 November 2008 - 15:25
Samma här, plus ett antal hundra timmar online
Ah, själv körde jag inte en enda fullständig online-match
Postad 04 November 2008 - 15:37
Är det någon mer som smått stör sig på Marcus Fenix? Han verkar ha något uppkört där bak. Rösten är något för mycket, lite som Batman.
Redigerat av RealDaBratt, 04 November 2008 - 16:02.
Postad 04 November 2008 - 16:48
Redigerat av stoffe69, 04 November 2008 - 16:49.
Postad 04 November 2008 - 17:54
Vad jag vet så fungerar inget av dom spelen att byta in, inte heller fifa street.
Dom funkade när jag bytte in mot Fable 2 och det var ju bara nån vecka sen.
Postad 04 November 2008 - 18:16
Postad 04 November 2008 - 18:21
Hur kan man inte spela online ?
Då missar man ju helt det roliga
Det finns folk med andra tycken och smaker vettu, jag testade online i GoW men fastnade aldrig, jag tycker dock singleplayer i GoW är skitbra.
Postad 04 November 2008 - 18:22
Men vem vet, förhoppningsvis får jag ju äta upp mina egna ord iom gears2...
Postad 04 November 2008 - 18:30
Postad 04 November 2008 - 18:34
Blir väl likadant med tvåan, får sätta upp ett public spel och hoppas nån random typ dyker upp som kan spela.
Postad 04 November 2008 - 19:30
Postad 05 November 2008 - 07:38
givetvis så ska ju online delen va kul annars är de ju ingen ide.....sen kan ja hålla me om att man kan bli tokig på skrikande jänkare/fransmän/tyskar/svenskar/13 åringar...men kan man muta dom å låta blyet tala så är de roligare....ännu bättre om man istället kör me prisjaktfolk eller mot andra claner
Ja det blev ett gäng riktigt roliga matcher i ettan med prisjakt folk, ******** va kul det va.
Postad 05 November 2008 - 10:55
givetvis så ska ju online delen va kul annars är de ju ingen ide.....sen kan ja hålla me om att man kan bli tokig på skrikande jänkare/fransmän/tyskar/svenskar/13 åringar...men kan man muta dom å låta blyet tala så är de roligare....ännu bättre om man istället kör me prisjaktfolk eller mot andra claner
Men man kan ju bli galen när man spelar online pga sega uppkopplingar...hoppas orättvisorna i onlinespelet är borta i 2:an
Postad 05 November 2008 - 11:24
Men man kan ju bli galen när man spelar online pga sega uppkopplingar...hoppas orättvisorna i onlinespelet är borta i 2:an
Folk med allt under 1Mbit upp borde inte få hosta spel överhuvudtaget.
Kan ju hoppas de har ngn form av begränsning på vilka som får skapa online sessioner.
Postad 05 November 2008 - 14:08
Folk med allt under 1Mbit upp borde inte få hosta spel överhuvudtaget.
Kan ju hoppas de har ngn form av begränsning på vilka som får skapa online sessioner.
Men det skulle vara skönt ifall man kunde exludera folk som inte är boende i Europa åtminstone. Kan lägga till Storbritannien till den listan också förresten. Trött på små äckliga britter som skriker på en när man sågat dom itu.
Postad 05 November 2008 - 15:33
Hoppas, hoppas, hoppas att dom har ökat upplösningen på pingvisaren i tvåan. Och gärna också att dom gjort det till ett rent allmänt bättre multiplayerspel, för ettan lider faktiskt av lagg-problem. Man tröttnar lite på att skjuta framför fienderna hela tiden. När man väl hamnar i ett spel med bra host känns det som en dröm och blir genast roligare.
Redigerat av SejLax, 05 November 2008 - 15:34.
Postad 05 November 2008 - 15:59
Det stod nånting om 5 downloads på fodralet dessutom.
Bokde mitt ex på siba nyss, hoppas det ligger i lådan på fre.
Postad 05 November 2008 - 18:55
Det med 5 downloads är en kod för 5 (omgjorda) multiplayer kartor ifrån GoW1, d.v.s en promotion för att få folk köpa nytt istället för begagnat.Var på mitt lokala coop och där låg spelet så fint bakom disken.
Det stod nånting om 5 downloads på fodralet dessutom.
Bokde mitt ex på siba nyss, hoppas det ligger i lådan på fre.
Postad 05 November 2008 - 19:07
Game ringde idag, och jag bekräftade att Halo 3 och c&c fungerar som inbyte.
Postad 06 November 2008 - 11:53
Postad 06 November 2008 - 14:51
Kan detta verkligen stämma? Det är ju ingen nedladdad verision jag har och det är ju inte mitt fel att cdon skickar ut tidigt.
Postad 06 November 2008 - 15:07
Fick mitt spel idag och lirade lite ända tills jag fick höra från en polare på live att jag skulle sluta för att nån blivit bannad för att spela.
Kan detta verkligen stämma? Det är ju ingen nedladdad verision jag har och det är ju inte mitt fel att cdon skickar ut tidigt.
Ne sånt är och kommer alltid vara BS. Bannadet är alltid pga upptäckt av chip/mod men aldrig för att man spelar ett spel för tidigt. Dock kan det finnas en chans att deras servrar inte är igång innan släppet och därmed kan man ej spela över live innan dess.
Postad 06 November 2008 - 16:48
http://www.svd.se/ku...kel_1998795.svd
2/6
Edit: Såg inte att det var en sexgradig skala först...
Redigerat av Unregistered50fe2819, 06 November 2008 - 22:06.
Postad 06 November 2008 - 17:26
Haha, iaf inte samma utsvävande osubstansiella lull-lull hobbypoeterna på AB lyckas åstadkomma. Sam klarar ju faktiskt peka på säkert en (möjligt två) av spelets egenskaper. Inte illa pinkat.Tung (
) recension i SVD:
2/5
Postad 06 November 2008 - 17:44
Längesedan man såg dig ute Nosvatten!! då kanske vi kan plöja någon MP framöverBeställde precis på elgiganten för 399 :- =D.
Postad 06 November 2008 - 17:52
Postad 06 November 2008 - 18:40
Folkvett? Vad kräver killen? - finns där fps med folkvett?
Gillar också hur fint han öppnar det hela:
"Gears of war var ett av de bäst säljande och mest älskade spelen 2006. Jag hatade det."
Hela hans artikel får det att se ut som ett politiskt svar om USAs krig i Irak och deras medier eller något. Klassiker som "Det barnsliga frossandet i våld, blod och lemlästning" - "förhärligandet av ett rättfärdigt krig mot en armé av ohyra"
Det roliga är ändå att han hyllar 3 punkter som kanske är det viktigaste i ett FPS "Tempot, bandesignen och variationen i spelmoment måste applåderas"......samt då att det är tekniskt raffinerad.
Lyckades också klämma in en känga åt Sarah Palin och från hur han spelar spel så kanske han ska hålla sig till att tycka till om politisk debatter. Visst har man rätt till en åsikt men detta var nog det roligaste by far......
Redigerat av PalmiNio, 06 November 2008 - 18:41.
Postad 06 November 2008 - 18:50
Tung (
) recension i SVD:
2/5
Om han skriver recensioner som är riktade till åldersgruppen 65+ så kanske betyget känns rättvist .... nästan iaf. Annars är det ju bara ett skämt. Givetvis kan smaken skilja sig mellan spelare. Men ett spel med så högra produktionsvärden blir sällan så pass dåligt, även om man tycker det är smaklöst att stampa på huvuden.
Redigerat av iohan, 06 November 2008 - 18:51.
Postad 06 November 2008 - 19:07
Unboxing bilder på LE med puffran
man kan vinna ett sånt där gevär om man köper på discshop..
Postad 06 November 2008 - 19:20
Sam klarar ju faktiskt peka på säkert en (möjligt två) av spelets egenskaper. Inte illa pinkat.
Fast han borde kanske läsa tidningen lite oftare?
Jämförelser som "samma sorts plågsamma underhållning som när Sarah Palin försöker diskutera utrikespolitik" blev inaktuellt i förrgår.
Apic var dessutom pricken över i.
Postad 06 November 2008 - 20:19
man kan vinna ett sånt där gevär om man köper på discshop..
Åhh det säger du nu
Postad 06 November 2008 - 20:44
(synd bara att man ej är klar med fallout 3 än..)
VEM vill lira co-op med mig ?
Redigerat av maiky, 06 November 2008 - 20:46.
Postad 06 November 2008 - 21:47
Känns nästan som att han borde överlåtit det till någon rikt.. annan spelrecensent isåfall =P. För att försöka relatera bättre till majoriteten."Gears of war var ett av de bäst säljande och mest älskade spelen 2006. Jag hatade det."
Postad 06 November 2008 - 22:41
Jag var lite berädd på att bli besviken faktiskt. Att fokus skulle ligga för mtk på nya balla prylar och stora miljöer och monster. Men känslan, historian, det jag älskade med 1:an är kvar.
I morgon ska jag försöka ta mig hem tidigt från jobbet för att börja spela om det i Co-op med Lifter. Och jag vill liksom inte behöva vänta tills dess. Jag vill att vi ska uppleva det här tillsammans.
Postad 06 November 2008 - 23:40
Oavsett. Har teamat ihop med en kille här nere som fick det runt kvällstid idag. Litat Co-Op nu straight, trots att man har midterm imorgon
Man håller sig sann till ettan utan tvekan, på gott och ont.
Förbättringarna är:
- Minst 200% blodigare. Från att stundtals rent ut av vara färgad i blod så flyger det kött överallt, spränga här - såga där - skjuta här. Den extra kötteffekten som de la till i motorn har hittat sin plats. Dock kan man sparka runt en Locus kropp som om den vore en fotboll.
- Miljöerna är betydligt mer varierande och intressanta, snö - sol - regn till berg - städer - under mark.
- Scenerna i spelet är betydligt mer slående än innan. De stora scenerna är enorma och man får en episk känsla då och då, grymt snyggt med den avtagande blurr effekten på föremål långt bort.
- Variationen av monster har ökat enormt. RAMM känns som ett rent skämt nu. De rider, de kryper, de sprängs osv. Lägg där till att man nu möter en heeeeel del riktigt stora monster vilket är grymt fräckt och lägger mer på den episka känslan.
- Annan bonus är såklart att delar av miljön går sönder, sjukt nice och höjer stridsfaktorn enormt när man sitter bakom betong och delarna flyger.
- Ljuset är också på sina ställen enormt imponerande, tyvärr mer bloom än HDR men ljussättningen på modellerna är grym.
Jag föreslår att man lirar det Co-Op med en normal svårighetsgrad, den lätta är för lätt. Dra också ner ljuset 1-2 steg från originalet om man har en ljus LCD, tyckte polarens såg allt för färgglad o ljus ut men det fixades snabbt.
Det negativa är dels som förra med pop-ins men de är mindre, blir nog obefintlig med en installation. Storyn är lite sådär som innan. Känslodelarna man lagt inte biter sig knappast fast. Jag gillar inte machohollywood repliker så röstskådespeleriet för C-, de borde hyra in Tarantino till nästa spel - det hade gett krut i skiten.
Inget negativt men man ser tydligt var de hittar sin insperation från, många filmer man känner sig slängd på. Jag säger bara Pirates of the Caribbean så får ni andra se sen vad jag menar.
9/10, den som gillar Gears 1 blir frälst.
Postad 07 November 2008 - 08:01
Postad 07 November 2008 - 09:19
Han är jag. Jag och min golden lancer ska visa er ett o annat.
Postad 07 November 2008 - 09:41
Jag har förmånga förbokade spel att jag får köpa detta vid senare tillfälle helt enkelt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Gears of War 2 Multiplayer
53 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?