Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Canal Digital IPTV

908 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6.629628 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) 1 5.307692 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6.214284 (13) Inga priser
85 relaterade trÄdar
* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV * (34860 inlÀgg) 19 dagar sedan
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlĂ€gg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlĂ€gg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlĂ€gg) 12 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlĂ€gg) 14 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlĂ€gg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlĂ€gg) 15 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlĂ€gg) 15 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlĂ€gg) 15 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlĂ€gg) 15 år sedan
NĂ„gon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlĂ€gg) 16 år sedan
Olika storlekar pĂ„ LG-tv med telia digitalbox (6 inlĂ€gg) 16 år sedan
FjĂ€rren funkar ej... (18 inlĂ€gg) 16 år sedan
installations problem (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnĂ€tet (34 inlĂ€gg) 16 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlĂ€gg) 16 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
1080i pĂ„ Motorola 1910 (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlĂ€gg) 16 år sedan
Dum frĂ„ga kanske! :-) (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlĂ€gg) 16 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlĂ€gg) 16 år sedan
Telia digital bredband tv pĂ„ flera box/tv? (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Ny serie HD-boxar frĂ„n Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlĂ€gg) 16 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlĂ€gg) 16 år sedan
Streama/strömma frĂ„n PC till motorola 1910 (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
Telia triple play - trĂ„dlös? (7 inlĂ€gg) 16 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlĂ€gg) 16 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
HDTV via bredbandet frĂ„n Canal Digital (16 inlĂ€gg) 17 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlĂ€gg) 17 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlĂ€gg) 17 år sedan
Smart i datorn (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
Inloggning (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskĂ€rm (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Synpunkter pĂ„ BBB:s ip-tv (8 inlĂ€gg) 17 år sedan
FjĂ€rrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
MultifjĂ€rr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
iptv med HD (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
PX80E och 1910 Box frĂ„n Telia (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
ip tv (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och lĂ„ter dig se OS pĂ„ tider som passar dig (7 inlĂ€gg) 17 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Motorola 1910 (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
Bildkvalitet pĂ„ Telias bredbandstv jĂ€mfört med parabol (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia digital-TV (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia IP-TV (5 inlĂ€gg) 18 år sedan
NĂ„gon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlĂ€gg) 18 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
FjĂ€rrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskĂ€rm (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
TV/Dator i stadsnĂ€t (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Telia Digital TV (1 inlĂ€gg) 18 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlĂ€gg) 18 år sedan
TrĂ„dlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlĂ€gg) 18 år sedan
TrĂ„dlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlĂ€gg) 18 år sedan

Postad 09 September 2009 - 22:08

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

Citerar mig sjÀlv hÀr, ingen har svarat...

Jaha, jag har blÀddrat igenom alla menyer en massa nu, och mÄste konstatera att det inte verkar finnas möjlighet till egna kanallistor, vilket i mitt tycke Àr helt otroligt primitivt. Förutsatte jag att det fanns i alla digital-tv-abonnemang hos alla operatörer alla kategorier, men tydligen inte. Jag Àr helt förbluffad. Hur kan man förbise en sÄn enkel men Ätminstone för mig otroligt hjÀlpsam funktion? Ligger ju jÀttemÄnga kanaler som Ätminstone vi hemma hos oss aldrig tittar pÄ, t ex alla SVT:s regionala kanaler som inte Àr vÄrt omrÄde, snudd pÄ bisarrt att inte kunna göra en lista sÄ man slipper allt det dÀr nÀr man zappar.

Ni andra CD iptv-kunder, bryr ni er inte? Eftersom det inte har skrivits typ nÄnting om detta i det hÀr forumet eller nÄgon annanstans, inte heller ett smack info om CD:s mjukvara pÄ deras hemsida, sÄ hade jag ingen anledning att tro att just CD skulle ha utelÀmnat denna basala funktion.

Jag har mailat till CD och frÄgat om detta, och för mig Àr detta faktiskt en sÄ viktig handhavandemÀssig grej att jag kommer att byta till nÄgon annan TV-operatör eller distributionsform om inte CD kan fixa det.

Har sjÀlv lÀrt mig var SVT:s kanaler för mitt lÀn, VÀsterbotten ligger sÄ, men visst skulle de vara mycket bÀttre med egen kanallista.

Postad 10 September 2009 - 09:50

Nerd
  • Nerd
  • ForumrĂ€v

• 551 inlĂ€gg
  • 0

Jaha, jag har blÀddrat igenom alla menyer en massa nu, och mÄste konstatera att det inte verkar finnas möjlighet till egna kanallistor, vilket i mitt tycke Àr helt otroligt primitivt. Förutsatte jag att det fanns i alla digital-tv-abonnemang hos alla operatörer alla kategorier, men tydligen inte. Jag Àr helt förbluffad. Hur kan man förbise en sÄn enkel men Ätminstone för mig otroligt hjÀlpsam funktion? Ligger ju jÀttemÄnga kanaler som Ätminstone vi hemma hos oss aldrig tittar pÄ, t ex alla SVT:s regionala kanaler som inte Àr vÄrt omrÄde, snudd pÄ bisarrt att inte kunna göra en lista sÄ man slipper allt det dÀr nÀr man zappar.

Ni andra CD iptv-kunder, bryr ni er inte? Eftersom det inte har skrivits typ nÄnting om detta i det hÀr forumet eller nÄgon annanstans, inte heller ett smack info om CD:s mjukvara pÄ deras hemsida, sÄ hade jag ingen anledning att tro att just CD skulle ha utelÀmnat denna basala funktion.

Jag har mailat till CD och frÄgat om detta, och för mig Àr detta faktiskt en sÄ viktig handhavandemÀssig grej att jag kommer att byta till nÄgon annan TV-operatör eller distributionsform om inte CD kan fixa det.

Kör bara deras vanliga IP-box. DÀr saknas EPG och allt vad grafiskt grÀnssnitt heter. Tur att jag har en HarmonyfjÀrr sÄ att favoritkanalerna finns i nÄgon form av display...

Postad 10 September 2009 - 13:09

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

Återkom med svaret nĂ€r du fĂ„r de sĂ„ klart.

Postad 10 September 2009 - 16:25

Unregistereda138be49
  • Unregistereda138be49
  • Amatör

• 63 inlĂ€gg
  • 0
Fick svar om egna kanallistor.

"Hej och tack för ditt mail
VÄran box fungerar sÄ att varje gÄng du startar upp boxen laddar den ned en fÀrdig mjukvara samt en fÀrdig kanallista vilket göra att det inte gÄr att spara en egen lista"

Jag mailade tillbaka följande 2 frÄgor.
1. Ljudformat (analog/5.1) och bildformat (4:3/16:9) stÀller man in i mjukvaran och det sparas ju. Varför skulle en kanallista inte kunna sparas?
2. Telia anvÀnder samma box (Motorola 1910) till sin iptv, de har anvÀndardefinierade kanallistor i sin mjukvara. Vilken teknisk begrÀnsning hindrar canaldigital att göra pÄ samma sÀtt, eller handlar det om bristande teknisk begÄvning/intresse?

Vi fÄr vÀl se om jag fÄr nÄgot svar pÄ det...

Det dÀr med HarmonyfjÀrr lÀt ju intressant som alternativ om inte CD levererar en lösning. Har aldrig satt mig in i vÀrlden av programmerbara fjÀrrar. Det finns alltsÄ fjÀrrkontroller dÀr man kan lÀgga in egna kanallistor? NÄn som vet om det fungerar med 1910-boxen ocksÄ?

Postad 10 September 2009 - 20:32

Flak Monkey
  • Flak Monkey
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Kan inte sÀga att jag lider helt av att inte kunna sortera kanalerna sjÀlv, Àven om man kanske hade buntat ihop dem lite annorlunda sjÀlv. Men det Àr som de skrev i mailet att du fÄr de kanaler du köpt i listan sÄ man slipper ju blÀddra förbi de kanaler som man inte abonnerar pÄ. Men visst Àr det stenÄlder, dock i detta fallet nÄgot jag kan leva med i alla fall. 11 och 25 Àr ju det man behöver komma ihÄg :lol:

Det vÀrsta tycker jag Àr att portalen Àr slö och omstÀndig, krÀvs rejÀlt med tÄlamod för att orka bestÀlla film. :)

Postad 11 September 2009 - 10:23

Nerd
  • Nerd
  • ForumrĂ€v

• 551 inlĂ€gg
  • 0

Det dÀr med HarmonyfjÀrr lÀt ju intressant som alternativ om inte CD levererar en lösning. Har aldrig satt mig in i vÀrlden av programmerbara fjÀrrar. Det finns alltsÄ fjÀrrkontroller dÀr man kan lÀgga in egna kanallistor? NÄn som vet om det fungerar med 1910-boxen ocksÄ?

Du kan alltsÄ lÀgga in 24 favoritkanaler i displayen pÄ exempelvis Harmony One. Du lÀgger in kanalernas loggor i displayen och behöver inte bry dig om vilket kanalnummer de har. Det ryms sex kanalloggor pÄ varje sida i displayen och du kan blÀddra mellan fyra sidor i displayen. DÀremot kan du inte se vilket program som pÄgÄr.

Postad 11 September 2009 - 12:31

Unregistereda138be49
  • Unregistereda138be49
  • Amatör

• 63 inlĂ€gg
  • 0

Kan inte sÀga att jag lider helt av att inte kunna sortera kanalerna sjÀlv, Àven om man kanske hade buntat ihop dem lite annorlunda sjÀlv. Men det Àr som de skrev i mailet att du fÄr de kanaler du köpt i listan sÄ man slipper ju blÀddra förbi de kanaler som man inte abonnerar pÄ. Men visst Àr det stenÄlder, dock i detta fallet nÄgot jag kan leva med i alla fall. 11 och 25 Àr ju det man behöver komma ihÄg :P

Ja det försvinner vÀl ett gÀng kanaler om nÄn vecka efter "introduktions-smekmÄnaden", eftersom jag köpt pluspaketet med 40 kanaler (+ extrakanaler för alla regionala kanaler...) och inte total med 57 kanaler... Jag kan sÀkert lÀra mig numren pÄ mina favoritkanaler, men nu Àr det ju inte bara jag som ser pÄ TV hos oss, jag ser kanske minst pÄ TV jÀmfört med barnen och hustrun, och de Àr inte sÄ glada över att behöva blÀddra sida upp och sida ner i den sega listan i jakt pÄ rÀtt kanal... Det handlar vÀl inte sÄ mycket om att sortera, mer om att lÀgga upp en lista med de kanaler vi faktiskt anvÀnder utan alla de andra vi aldrig ÀndÄ har nÄgot intresse av att se pÄ.

Du kan alltsÄ lÀgga in 24 favoritkanaler i displayen pÄ exempelvis Harmony One. Du lÀgger in kanalernas loggor i displayen och behöver inte bry dig om vilket kanalnummer de har. Det ryms sex kanalloggor pÄ varje sida i displayen och du kan blÀddra mellan fyra sidor i displayen. DÀremot kan du inte se vilket program som pÄgÄr.

Det lĂ„ter ju fint, kanske blir en sĂ„n eller liknande för mig dĂ„. 24 kanaler lĂ€r rĂ€cka för oss. Lite surt bara att lĂ€gga ut 1500:- pĂ„ en fjĂ€rr för att fĂ„ en funktion som borde ha funnits i IPTV:n frĂ„n början... NĂ€ jag ska sluta gnĂ€lla nu, jag vet att harmonyfjĂ€rren har mycket mer funktionalitet Ă€n sĂ„, om man bara orkar sĂ€tta sig in i allt och hĂ„lla pĂ„ och programmera och sĂ„... Och vi fĂ„r sĂ€kert ordning pĂ„ vĂ„ra TV-kanaler sĂ„ smĂ„ningom Ă€ven om det Ă€r surt att köpa ngt nytt som delvis har sĂ€mre funktioner Ă€n det gamla... Typ köpa ny bil och upptĂ€cka att den inte har styrservo och att det inte gĂ„r att fĂ„ till den hĂ€r modellen... Jaja, boxen GÅR ju i alla fall att fjĂ€rrstyra... :)

Postad 21 September 2009 - 07:50

Nerd
  • Nerd
  • ForumrĂ€v

• 551 inlĂ€gg
  • 0
Vilka hÀr upplever problem med C+ Sport HD? Var hos grannen igÄr som har HD-boxen och nÀmnda kanal fryser en gÄng i minuten. Det Àr ocksÄ rÀtt kass bild. Det lÀr inte vara problem med bandbredden dÄ vi har 100/100-lina i huset. NÄgon annan med frysningsproblem?

Postad 21 September 2009 - 14:25

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlĂ€gg
  • 0
Hur upplever ni bilden pÄ IPTV:n(kan bara jÀmnföra med Telia IP-TV,som har bra bild)? ska snart flytta in i ett hus med stadsnÀt och funderar pÄ om jag ska ta IPTV eller vanlig kabel-tv,blir i princip lika dyrt i slutÀndan(tack vare att canal digital gjort bort sig)

Redigerat av Unregisteredbae06969, 21 September 2009 - 14:26.

Postad 22 September 2009 - 15:15

DmD
  • DmD
  • ForumrĂ€v

• 525 inlĂ€gg
  • 0

Vilka hÀr upplever problem med C+ Sport HD? Var hos grannen igÄr som har HD-boxen och nÀmnda kanal fryser en gÄng i minuten. Det Àr ocksÄ rÀtt kass bild. Det lÀr inte vara problem med bandbredden dÄ vi har 100/100-lina i huset. NÄgon annan med frysningsproblem?

HÀnder mig i bland ocksÄ. Inte varje minut men ibland blir det lagg i bilden osv. Sitter ocksÄ pÄ en 100/100 lina via stadsnÀt sÄ det ska inte vara nÄgra problem hos mig. Bilden tycker jag Àr bra.

Kommer kolla Barcelona matchen som sÀnds dÀr ikvÀll , fÄr se hur mkt lagg det blir dÄ.

Redigerat av DmD, 22 September 2009 - 15:16.

Postad 23 September 2009 - 19:33

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0
Inom kort lanserar CD fler HD-kanaler via IPTV. Varför de dröjt Àr att dom ville fÄ sÄ mÄnga kunder som möjligt att byta box först, och de har dom tydligen fÄtt. Allt enligt kundtjÀnst ikvÀll.

Postad 24 September 2009 - 06:46

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlĂ€gg
  • 0

Inom kort lanserar CD fler HD-kanaler via IPTV. Varför de dröjt Àr att dom ville fÄ sÄ mÄnga kunder som möjligt att byta box först, och de har dom tydligen fÄtt. Allt enligt kundtjÀnst ikvÀll.

LÄter bra det, fÄr hoppas att det blir ungefÀr samma HD-utbud som finns via parabol.

NÄgon mer som har problem med HD-kanalerna förresten? IgÄr kvÀll fungerade inte nÄgon av de tre HD-kanalerna för mig.

Postad 24 September 2009 - 10:16

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0
IgÄr kvÀll hade jag ingen kanal alls dÄ stadsnÀtets server sa upp sig, men annars hackar de ibland, och tog upp de med stadsnÀtet igÄr nÀr jag gjorde felanmÀlan, men dom hade inte hört nÄgot problem, och kanske har de blivit bÀttre nu mer serverbytet.

Postad 24 September 2009 - 12:07

DmD
  • DmD
  • ForumrĂ€v

• 525 inlĂ€gg
  • 0
HD kanalerna hackar ibland, Barca matchen senast var knappast hackfri =(

Postad 24 September 2009 - 15:50

DmD
  • DmD
  • ForumrĂ€v

• 525 inlĂ€gg
  • 0

Jag blir givetvis otroligt glad om dom lanserar fler HD kanaler via IPTV:n!
Men jag tar allt deras kundtjÀnst sÀger med en nypa salt faktiskt, (inte för att vara negativ), prove me wrong this time CD!! . O sen vill jag INTE se nÄgon prishöjning pÄ detta heller!

Postad 25 September 2009 - 13:34

Nerd
  • Nerd
  • ForumrĂ€v

• 551 inlĂ€gg
  • 0
Talade med kundtjÀnst igÄr och de hade inget svar pÄ hackande HD-sÀndningar eller utökning av kanaler.

Postad 27 September 2009 - 15:59

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0
Jo, man ska ta de med en nypa salt, men hon jag pratade med sa att de var pÄ g med fler kanaler, för hon sa att man kan inte bara sÀga att kunderna ska byta till en HD-box och sedan bara erbjuda en HD-kanal gratis, SVT HD.

Postad 09 October 2009 - 12:50

DmD
  • DmD
  • ForumrĂ€v

• 525 inlĂ€gg
  • 0
C+ sport HD hackar fortfarande stundtals =(

Postad 13 October 2009 - 13:59

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlĂ€gg
  • 0

Jo, man ska ta de med en nypa salt, men hon jag pratade med sa att de var pÄ g med fler kanaler, för hon sa att man kan inte bara sÀga att kunderna ska byta till en HD-box och sedan bara erbjuda en HD-kanal gratis, SVT HD.

mailade C.D. idag och frÄgade, men dom visste inget om nÀr nya HDkanaler skulle komma till iptv.. sÄ man kan ta det canaldigital sÀger med en nypa salt ja, det har man lÀrt sig genom Ären

Redigerat av Unregistered753e84df, 13 October 2009 - 13:59.

Postad 15 October 2009 - 13:00

DmD
  • DmD
  • ForumrĂ€v

• 525 inlĂ€gg
  • 0
"De kanaler som finns tillgÀngliga frÄn början Àr SVT HD samt tillvalskanalerna Canal Plus Film HD och Canal Plus Sport HD. Det kanske inte Àr sÀrskilt mÄnga kanaler, men Ä andra sidan Àr det de enda hd-kanaler som finns att tillgÄ via det hÀr distributionssÀttet.
Vad gÀller on demand-tjÀnsten sÄ saknas tyvÀrr hd fortfarande och Canal Digital har ingen information att ge oss om vad som hÀnder pÄ den fronten."

http://www.idg.se/2....skar-iptv-laget

Postad 22 October 2009 - 22:15

hd-fan
  • hd-fan
  • LĂ€rjunge

• 480 inlĂ€gg
  • 0
Jag bootade om (kallstart -drog ur sladden) pÄ 1910-boxen idag och dÄ dök det upp
ett fönster dÀr man kunde vÀlja vilken typ av TV/signal man föredrar. Den dök bara
upp vid första kallstarten. De val som fanns dÀr var 1080i, 720p eller RGB.
NÄja jag misstÀnkte förstÄs att boxen laddats med en ny version av programvaran!
Jag testade dÄ nÄgot som jag saknat lÀnge, nÀmligen 5.1-ljud via HDMI ....
OCH NU FUNKAR HDMI med 5.1-LJUD till min förstÀrkare för första gÄngen !!!
Undrar om det finns fler nyheter ... testa och rapportera ...
NÄt att fira kanske.
:) :) :D

Postad 23 October 2009 - 13:45

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

Jag bootade om (kallstart -drog ur sladden) pÄ 1910-boxen idag och dÄ dök det upp
ett fönster dÀr man kunde vÀlja vilken typ av TV/signal man föredrar. Den dök bara
NÄja jag misstÀnkte förstÄs att boxen laddats med en ny version av programvaran!
Jag testade dÄ nÄgot som jag saknat lÀnge, nÀmligen 5.1-ljud via HDMI ....
OCH NU FUNKAR HDMI med 5.1-LJUD till min förstÀrkare för första gÄngen !!!
Undrar om det finns fler nyheter ... testa och rapportera ...
NÄt att fira kanske.
:D :D :D

Jag fick ocksÄ göra detta val igÄr, samtidigt som texten om att dom lanserat HDTV Àr borta nÀr portalen laddas.

Postad 30 October 2009 - 18:21

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlĂ€gg
  • 0
Liten uppdatering..

Fick hÀromdagen ett brev frÄn CanalDigital om att de kommer höja priset pÄ Pluspaketet till 234 kr. per mÄnad inkl. kortavgift tror jag det var..

Sen stod det Àven att Comedy Central kommer börja sÀndas via IPTV frÄn den 1 December. SÄ det Àr ju bra.

Postad 30 October 2009 - 18:24

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

Liten uppdatering..

Fick hÀromdagen ett brev frÄn CanalDigital om att de kommer höja priset pÄ Pluspaketet till 234 kr. per mÄnad inkl. kortavgift tror jag det var..

Sen stod det Àven att Comedy Central kommer börja sÀndas via IPTV frÄn den 1 December. SÄ det Àr ju bra.

Men det gör inget eftersom de flesta har bindningstid och man fÄr inte Àndra priset pÄ ett ingÄtt avtal. Har bindningstid till sommaren 2011 och inte fÄtt ett brev.

Postad 30 October 2009 - 18:54

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlĂ€gg
  • 0

Men det gör inget eftersom de flesta har bindningstid och man fÄr inte Àndra priset pÄ ett ingÄtt avtal. Har bindningstid till sommaren 2011 och inte fÄtt ett brev.

Jo sant, det var min pappa som fick brevet, han har ett abonnemang utan bindning sÄ..
SjÀlv har jag inte fÄtt nÄgot brev, har abb. med bindning.
Men bra med C.C. hursomhelst

Postad 30 October 2009 - 19:06

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

Jo sant, det var min pappa som fick brevet, han har ett abonnemang utan bindning sÄ..
SjÀlv har jag inte fÄtt nÄgot brev, har abb. med bindning.
Men bra med C.C. hursomhelst

Absolut, ochn fler kanaler i HD hade inte varit fel. ;)

Postad 30 October 2009 - 19:20

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlĂ€gg
  • 0

Absolut, ochn fler kanaler i HD hade inte varit fel. ;)

Hehe, nÀ precis.. Det Àr ju det man frÀmst gÄr och vÀntar pÄ.

Postad 30 October 2009 - 20:47

appis
  • appis
  • Wannabe

• 33 inlĂ€gg
  • 0
Lite glÀdjande att CD ökat bitrate pÄ SVT1 o SVT2.
GÄr Äter i 10MBit/s ;)

/appis

Redigerat av appis, 30 October 2009 - 20:48.

Postad 31 October 2009 - 15:59

hd-fan
  • hd-fan
  • LĂ€rjunge

• 480 inlĂ€gg
  • 0
I nÄgra inlÀgg lÀngre upp konstaterade jag att digitalt 5.1 ljud via HDMI fungerar nu.
Lördagen den 24 slötittade jag pÄ The Dark Night pÄ C+ via projektor och hoppade
till av förvÄning eftersom jag Àr van vid hur SDTV ser ut via projektorn. Men denna
bild jag sÄg var ju skarp och utan artefakter ! Jag kollade en gÄng till sÄ att det inte
var C+ Film HD jag kollade pÄ. NÀpp SD! Sedan har jag kollat runt pÄ andra kanaler
och bland annat testat med att vÀxla över till motsvarande digitala kanal och programkÀlla
pÄ ComHem. CD IPTV Àr snÀppet vassare! Om man sÄg hÄrstrÄn förut, sÄ ser man nu
ocksÄ pigmentering i hÄr och hud. Lite mer "verklighetskÀnsla" sÄ att sÀga.
Detta mÄste kollas upp, sÄ jag ringde till CD. Det stÀmde, den nya programvaran
Har fixat ljudet via HDMI och bildkvaliteten, nÄt med hantering av upplösning ....
Förmodligen Àr detta nÄgot som Motorola fixat i "bottenprogramvaran". Kanske
Àr detta ocksÄ orsaken till varför man i Telia-trÄden uttryckt att bildkvaliteten
"plötsligt" blivit bÀttre. Det stÀmmer ju ungefÀr i tid i alla fall.

Annat jag fick reda pÄ:
- De testar PVR-box och detta skall snart vara klart. Leverans till kunder kring
eller strax efter Ärsskiftet-
- Mer HD-kanaler, lika mÄnga som via kabel/parabol, men lÀt osÀkert nÀr ...

Det sista som överger en Àr hoppet :P
:D

Postad 01 November 2009 - 15:46

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0
Det dÀr lÀt intressant.
Funderar att hoppa pÄ CD OM de lev pvr och HDkanaler till en rimlig avgift.
(Har nu en box och baskanaler frÄn svenskabasbox bolaget, och har ibland fÄtt problem med SVT HD, dvs hackig och ingen bild ibland, DS kanalerna har flytit pÄ) men det Àr just HD som Àr the selling point för mig.
TÀnkte hoppa pÄ nÀr CD hade fri bindnigstid och box för 1 kr i somras, men eftersom jag redan har en box sÄ kÀnner jag inte för att lÀgga ut mer pengar (en pvr Àr givetvis undantaget). Hoppas man kan fÄ en ful pvr genom att anvÀnda usb uttagen pÄ befintlig (som nu Àr avvaktiverade, men sÄdana förhoppningar Àr inte bra att ha B) ) (har en 1920 motorlola box f.ö.)

Hoppas att CD tar tÀten sÄ konkurrenterna fÄr skÀrpa sig ytterligare.

Postad 01 November 2009 - 15:53

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlĂ€gg
  • 0

I nÄgra inlÀgg lÀngre upp konstaterade jag att digitalt 5.1 ljud via HDMI fungerar nu.
Lördagen den 24 slötittade jag pÄ The Dark Night pÄ C+ via projektor och hoppade
till av förvÄning eftersom jag Àr van vid hur SDTV ser ut via projektorn. Men denna
bild jag sÄg var ju skarp och utan artefakter ! Jag kollade en gÄng till sÄ att det inte
var C+ Film HD jag kollade pÄ. NÀpp SD! Sedan har jag kollat runt pÄ andra kanaler
och bland annat testat med att vÀxla över till motsvarande digitala kanal och programkÀlla
pÄ ComHem. CD IPTV Àr snÀppet vassare! Om man sÄg hÄrstrÄn förut, sÄ ser man nu
ocksÄ pigmentering i hÄr och hud. Lite mer "verklighetskÀnsla" sÄ att sÀga.
Detta mÄste kollas upp, sÄ jag ringde till CD. Det stÀmde, den nya programvaran
Har fixat ljudet via HDMI och bildkvaliteten, nÄt med hantering av upplösning ....
Förmodligen Àr detta nÄgot som Motorola fixat i "bottenprogramvaran". Kanske
Àr detta ocksÄ orsaken till varför man i Telia-trÄden uttryckt att bildkvaliteten
"plötsligt" blivit bÀttre. Det stÀmmer ju ungefÀr i tid i alla fall.

Annat jag fick reda pÄ:
- De testar PVR-box och detta skall snart vara klart. Leverans till kunder kring
eller strax efter Ärsskiftet-
- Mer HD-kanaler, lika mÄnga som via kabel/parabol, men lÀt osÀkert nÀr ...

Det sista som överger en Àr hoppet B)
:)

Hoppas det stÀmmer att det kommer en ny box efter nyÄr, har precis fÄtt ip-tv draget hem
men tycker det finns lite för fÄ kanaler att vÀlja. eller rÀttare sagt dÄliga paket.

Postad 07 November 2009 - 15:27

Hugo B
  • Hugo B
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0
Halloj,

Kör Motorola-boxen via CD sÄklart, har stÀllt in pÄ 1080i. Kan man köra pÄ det hela tiden och lÄta den skala upp 720p till 1080i. Eller Àr det bÀttre att allt ha 720p instÀlld pÄ boxen? sorry att jag har dÄlig koll pÄ det hÀr.

Tacksam för hjÀlp!

Postad 07 November 2009 - 16:28

hd-fan
  • hd-fan
  • LĂ€rjunge

• 480 inlĂ€gg
  • 0

Halloj,

Kör Motorola-boxen via CD sÄklart, har stÀllt in pÄ 1080i. Kan man köra pÄ det hela tiden och lÄta den skala upp 720p till 1080i. Eller Àr det bÀttre att allt ha 720p instÀlld pÄ boxen? sorry att jag har dÄlig koll pÄ det hÀr.

Tacksam för hjÀlp!

Det beror pÄ ... skulle man kunna sÀga utan att sÀga nÄgot ... :rolleyes:
Du har inte nÀmnt vad du har för bildvisare ? Tittar du pÄ C+ Film HD t.ex. ?
Man fÄr alltid göra en bÀsta kompromiss och se med egna ögon.
För min egen del har jag valt 1080i eftersom jag prioriterar C+ Film HD som
jag kör (via videoprocessor) mot en 720p projektor.Superb bild !
C+ Film HD sÀnder 1080i.
Men med den instÀllningen fÄr jag lite sÀmre bild pÄ min gamla TV, men det köper jag.
Du fÄr prova dig fram, vilken apparat skalar bÀst boxen eller TV:n?
Hör av dig med lite mer info om dina apparater och frÄgor om du vill ...

Redigerat av hd-fan, 07 November 2009 - 16:33.

Postad 07 November 2009 - 18:51

hd-fan
  • hd-fan
  • LĂ€rjunge

• 480 inlĂ€gg
  • 0
CD ringde i kvÀll och bad mig göra nÄgra tester med mina tvÄ boxar, vilket
jag vÀlvilligt hjÀlpte till med.
De verkar lÀgga manken till och strÀvar mot förbÀttringar !

Postad 08 November 2009 - 20:48

Hugo B
  • Hugo B
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0

Det beror pÄ ... skulle man kunna sÀga utan att sÀga nÄgot ... ;)
Du har inte nÀmnt vad du har för bildvisare ? Tittar du pÄ C+ Film HD t.ex. ?
Man fÄr alltid göra en bÀsta kompromiss och se med egna ögon.
För min egen del har jag valt 1080i eftersom jag prioriterar C+ Film HD som
jag kör (via videoprocessor) mot en 720p projektor.Superb bild !
C+ Film HD sÀnder 1080i.
Men med den instÀllningen fÄr jag lite sÀmre bild pÄ min gamla TV, men det köper jag.
Du fÄr prova dig fram, vilken apparat skalar bÀst boxen eller TV:n?
Hör av dig med lite mer info om dina apparater och frÄgor om du vill ...

Hej igen,

Tack för snabbt svar ;)

Jag har en Pioneer Kuro 500A TV samt en förstÀrkare Harman Kardon AVR 255. Ser en hel del idrott pÄ TV om det spelar nÄgon roll. Men bör inte bli sÀmre bild om jag kör pÄ 1080i hela tiden?

Vad "ska" hÀnda med bilden om man har pÄ 1080 och man ser pÄ ett vanligt program pÄ sÀg TV4 Sport?

Postad 08 November 2009 - 21:23

hd-fan
  • hd-fan
  • LĂ€rjunge

• 480 inlĂ€gg
  • 0

Hej igen,

Tack för snabbt svar :)

Jag har en Pioneer Kuro 500A TV samt en förstÀrkare Harman Kardon AVR 255. Ser en hel del idrott pÄ TV om det spelar nÄgon roll. Men bör inte bli sÀmre bild om jag kör pÄ 1080i hela tiden?

Vad "ska" hÀnda med bilden om man har pÄ 1080 och man ser pÄ ett vanligt program pÄ sÀg TV4 Sport?

Det som hÀnder Àr att boxen skalar bilden som sÀnds i 576i till 1080i och skickar detta till TV:n som
"sammanflÀtar" delbilderna till en för dig synlig 1080p bild.
Om vi gör antagandet att Kuron skalar bÀttre Àn boxen, vilket inte Àr omöjligt, sÄ skulle det
vara bÀst om boxen skickar 576i (originalet) till Kuron som fixar bÄde skalning och deinterlacing.
Eftersom du förmodligen har HDMI-sladden inkopplad vore det nÀst bÀsta att skicka 576p vi denna
eftersom 576i inte gÄr att skicka via HDMI. Annars om du har möjlighet, testa med SCART/RGB.
Tittar du pÄ Canal + Sport HD som sÀnds i 1080i sÄ har du naturligtvis boxen instÀlld pÄ 1080i
sÄ du fÄr originalsignalen till Kuron.
Det finns inga fÀrdiga recept vad som blir bÀst. Det Àr bara att prova. Men prova under ett
och samma programinslag eftersom programinslagen kan skilja sig Ät som natt och dag ibland.
Med den fina TV:n borde du ju vara vÀrd nÄgra HD-kanaler i alla fall ... ;)

Postad 13 November 2009 - 09:26

Hugo B
  • Hugo B
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0
Ny en till frÄga om boxen man fÄr till.

Är det möjligen nĂ„got fel pĂ„ min box eller Ă€r den helt oacceptabelt seg i menyerna? Kan man göra nĂ„got för att fĂ„ det bĂ€ttre?

Postad 13 November 2009 - 09:58

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlĂ€gg
  • 0

Ny en till frÄga om boxen man fÄr till.

Är det möjligen nĂ„got fel pĂ„ min box eller Ă€r den helt oacceptabelt seg i menyerna? Kan man göra nĂ„got för att fĂ„ det bĂ€ttre?

Den Àr ganska seg i menyerna, sÄ det Àr antagligen inget fel pÄ din box.

Postad 13 November 2009 - 10:45

Hugo B
  • Hugo B
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0

Den Àr ganska seg i menyerna, sÄ det Àr antagligen inget fel pÄ din box.

Tack för svaret, men det kÀnns ju inte 2009 att det ska slÀpa i menyerna nÀr man klickar fram i kanallistan.

Postad 13 November 2009 - 15:49

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlĂ€gg
  • 0

Tack för svaret, men det kÀnns ju inte 2009 att det ska slÀpa i menyerna nÀr man klickar fram i kanallistan.

NÀ det Àr ju ganska dÄligt, det Àr klart.. Man hoppades att den skulle bli lite snabbare iochmed nya boxen (svarta hd-boxen), men det Àr ju exakt samma GUI som den gamla, som gÄr lika fort (lÄngsamt).

Postad 16 November 2009 - 23:28

tomas_we
  • tomas_we
  • LĂ€rjunge

• 446 inlĂ€gg
  • 0
Hur Àr det med kabel till denna boxen?

Upplever ibland att de hackar pÄ HD kanalerna Canal+Film HD, samt Sport HD..

Kom ej ihÄg om jag koppla in en 100/100 NÀtverkskabel eller gammal (ja, vad Àr det? 10/10??)

Köpte en ny pÄ Coop men vet ej som sagt...

Bör man införskaffa sig en ny 100/100 kabel eller ej?

Postad 21 November 2009 - 10:01

Flak Monkey
  • Flak Monkey
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0

Hur Àr det med kabel till denna boxen?

Upplever ibland att de hackar pÄ HD kanalerna Canal+Film HD, samt Sport HD..

Kom ej ihÄg om jag koppla in en 100/100 NÀtverkskabel eller gammal (ja, vad Àr det? 10/10??)

Köpte en ny pÄ Coop men vet ej som sagt...

Bör man införskaffa sig en ny 100/100 kabel eller ej?

Finns knappt nÄgra kablar idag som inte Àr minst CAT.5e, detta stÄr oftast tryckt pÄ kabeln, Àr den hel och fin bör den inte vara ett problem. Dock kan du fÄ problem om du har en STP kabel, dvs en skÀrmad TP kabel.

För mig Àr det SVT HD som har hackat, dock har den vart bra ett par dagar nu, fÄr hoppas att det Àr löst.

Postad 23 November 2009 - 18:55

whopp
  • whopp
  • LĂ€rjunge

• 450 inlĂ€gg
  • 0
Detta verkar ju inte lovande...
Relativt nyinflyttad och har precis börjat kolla pÄ vad för tv-tjÀnst man ska skaffa. Har tillgÄng till canal digital via IPTV i stadsnÀtet, samt comhem.

Comhem hyser jag ju ett stort hat till efter att ha suttit med en strulande kabelmodemsuppkoppling dom senaste 5 Ären..

Men, detta dÄ?
Hittils har jag lÀst mig till:
1. seg/lÄngsam box
2. kan ej Àndra kanallistan sjÀlv (whaat? Àr det inte 2009? B))
3. HD-kanalerna hackar
4. avbrott i tjÀnsten titt som tÀtt

FrÄgor:
1. Skulle ni rÄda mig till att ta comhem framför detta?
2. Hur funkar det med bandbredden? Jag vet att t ex polaren som har ownit har en sÄn lösning att han fick en box, likt en router, som han satt först i jacket. Sen satte han digitaltv i en port, iptele i en, och sen switchen vidare ut till datorerna i sista porten. Denna boxen sÄg sedan till att begrÀnsa datorerna nÀr tv/tele anvÀnds sÄ att dom inte blir lidande...

Men genom C.D sÄ verkar det inte funka sÄhÀr? SÄ om nÄn tittar pÄ tv, oxÄ drar man igÄng en maxad download pÄ datorn sÄ kan alltsÄ tvn börja hacka?

3. IP-nummer. Enligt C.D sÄ kan inte digitaltv-boxen sitta bakom en router.
Vet nĂ„n varför? Är det pga att dom inte vill fĂ„ massa supportsamtal frĂ„n folk som inte kan portforwarda?
Vad för ip fÄr boxen? Hamnar den pÄ ett separat subnÀt/vlan frÄn den vanliga uppkopplingen?
SkÀlet till detta Àr att mitt stadsnÀt (zitius) enbart erbjuder 2st ipn.. SÄ om boxen mÄste ha ett eget publikt ip sÄ blir det problem (vill inte offra ett av tvÄ ipn, samt, om jag vill ha 2 boxar, dÄ finns det ju inget ip kvar till datorerna).
Jag har kontaktat canal digital angÄende detta, men deras support vet inget mer Àn att "boxen inte kan sitta bakom en rÄÄÄÄÄÄjter". Min ISP har ingen aning om detta heller, och Zitius blev irriterade nÀr jag ringde, hÀnvisade mig till min ISP`s support, dÄ jag sa att dom ej hade svar, sÄ kopplade dom mig till deras egna tekniska support, dÀr ingen svarade....

tacksam för svar (dÄ man inte vill fastna i nÄtt skit med 12 mÄnaders bindning....)

Postad 23 November 2009 - 18:59

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

Detta verkar ju inte lovande...
Relativt nyinflyttad och har precis börjat kolla pÄ vad för tv-tjÀnst man ska skaffa. Har tillgÄng till canal digital via IPTV i stadsnÀtet, samt comhem.

Comhem hyser jag ju ett stort hat till efter att ha suttit med en strulande kabelmodemsuppkoppling dom senaste 5 Ären..

Men, detta dÄ?
Hittils har jag lÀst mig till:
1. seg/lÄngsam box
2. kan ej Àndra kanallistan sjÀlv (whaat? Àr det inte 2009? B))
3. HD-kanalerna hackar
4. avbrott i tjÀnsten titt som tÀtt

FrÄgor:
2. Hur funkar det med bandbredden? Jag vet att t ex polaren som har ownit har en sÄn lösning att han fick en box, likt en router, som han satt först i jacket. Sen satte han digitaltv i en port, iptele i en, och sen switchen vidare ut till datorerna i sista porten. Denna boxen sÄg sedan till att begrÀnsa datorerna nÀr tv/tele anvÀnds sÄ att dom inte blir lidande...

Men genom C.D sÄ verkar det inte funka sÄhÀr? SÄ om nÄn tittar pÄ tv, oxÄ drar man igÄng en maxad download pÄ datorn sÄ kan alltsÄ tvn börja hacka?

Vet nĂ„n varför? Är det pga att dom inte vill fĂ„ massa supportsamtal frĂ„n folk som inte kan portforwarda?
Vad för ip fÄr boxen? Hamnar den pÄ ett separat subnÀt/vlan frÄn den vanliga uppkopplingen?
SkÀlet till detta Àr att mitt stadsnÀt (zitius) enbart erbjuder 2st ipn.. SÄ om boxen mÄste ha ett eget publikt ip sÄ blir det problem (vill inte offra ett av tvÄ ipn, samt, om jag vill ha 2 boxar, dÄ finns det ju inget ip kvar till datorerna).
Jag har kontaktat canal digital angÄende detta, men deras support vet inget mer Àn att "boxen inte kan sitta bakom en rÄÄÄÄÄÄjter". Min ISP har ingen aning om detta heller, och Zitius blev irriterade nÀr jag ringde, hÀnvisade mig till min ISP`s support, dÄ jag sa att dom ej hade svar, sÄ kopplade dom mig till deras egna tekniska support, dÀr ingen svarade....

tacksam för svar (dÄ man inte vill fastna i nÄtt skit med 12 mÄnaders bindning....)

Mellan vÀggen och digitalboxen sÄ kopplar du in en switch som dÄ fÄr mot en depositionsavgift av stadsnÀtet, och i den switchen kopplar du in routern ocksÄ.

Postad 23 November 2009 - 23:43

hd-fan
  • hd-fan
  • LĂ€rjunge

• 480 inlĂ€gg
  • 0

FrÄgor:
Jag har bÄde comhem och CD IPTV, men det Àr CD som jag nyttjar eftersom jag fÄr betydligt bÀttre bildkvalitet
med dem. Jag tittar pÄ mycket pÄ film (C+) via projektor och dÄ mÀrker man skillnaden helt klart.

Boxen Àr ingen router utan en tjÀnstefördelare, DRG, lÀs mer hÀr (tidigare i trÄden):
https://www.minhembi...s...t&p=2442466

Nej, TV:n hackar inte. Jag har dubbla routrar efter DRG:n och fem datorer. Inga problem.
Glömde att sÀga att jag har tvÄ TV-boxar igÄng samtidigt ocksÄ !!

InternettjÀnsten som du surfar med har inget att göra med TV-tjÀnsten. Du behöver inte abonnera pÄ en
internettjÀnst för att titta pÄ TV. IP-numren till TV-boxarna (Motorola) fÄs frÄn nÄgon videoserver i TV-tjÀnstenÀtet.
TJÄNSTERNA ÄR SEPARERADE. TV sĂ€nds inte över det vilda stora internet utan i ett eget nĂ€t.

ÅTER IGEN: Dina IP-nr i din internettjĂ€nst har inget med TV-tjĂ€nsten att göra. TV-tjĂ€nsten levererar IP-nr
och kollar MAC-adresser och serienummer och pÄ sÄ sÀtt ser att dina TV-boxar Àr legala.
SÀg upp din internettjÀnst och du kan abonnera TV ÀndÄ!

Om du funderar pÄ att skaffa CD sÄ vÀnta lite till sÄ kommer det PVR-boxar. Dumt att binda sig vid "gamla"
boxar om man vill ha en eller flera PVR-Boxar :P
B)

Redigerat av hd-fan, 23 November 2009 - 23:56.

Postad 24 November 2009 - 18:15

whopp
  • whopp
  • LĂ€rjunge

• 450 inlĂ€gg
  • 0
Tackar för svaren!

"Boxen Àr ingen router utan en tjÀnstefördelare, DRG, lÀs mer hÀr (tidigare i trÄden):

Jo alltsÄ sÄ mycket har jag koll pÄ (att det inte Àr en router dvs, orkar bara inte skriva spaltmeter om det), men grejen Àr att nÀr jag ringer bÄde min leverantör (bahnhof) och min "stadsnÀtsoperatör" (stockholmshem/zitius) sÄ Àr det ingen som vet nÄtt om nÄn DRG...

SÄ, fÄr jag DRG:n med Canal-Digitalboxen? Om inte sÄ har jag ju problem.. (eftersom varken ISP eller stadsnÀtsoperatör vill kÀnnas vid en DRG-box)
Det enda alla sÀger Ät mig Àr att jag ska köpa en switch och sÀtta allt i den. (alternativt en router om jag vill koppla in mer Àn 2 prylar). NÀr jag tar upp problemet över att en tvbox tar publikt ett IP, och att jag dÄ enbart kan ha en box (eftersom jag bara fÄr 2ipn, och behöver minst ett till en dator/router), dÄ Àr det ingen som haft nÄtt svar, utan bett att fÄ Äterkomma, men ingen har ringt tillbaks..

AngÄende IP-nummer och sÄ vidare sÄ var det precis sÄ som du beskrev som jag trott att det fungerar.
Problemet Àr att ingen, varken hos stockholmshem, bahnhof eller zitius kunnat bekrÀfta detta. Det enda dom sÀger Àr att "boxen fÄr inte sitta bakom en router eftersom den behöver ett publikt ip" kombinerat med "du kan enbart fÄ 2 ipnummer". (zitius tekniska support svarar inte, och dom som vÀl svarar i vÀxeln Àr allÀmt otrevliga/ointresserade/irriterade och försöker bara hÀnvisa mig till min ISP istÀllet)
Dom verkar alltsÄ sjÀlva ha noll koll (iaf first line supporten) pÄ att boxarnas mac-adresser tilldelas ipnummer frÄn en separat "range" (antagligen dÀrför dom inte kan sitta bakom en router).
Men Ä andra sidan, dÄ zitius suger sÄpass mycket att man enbart kan fÄ 2 ipn (bahnhof erbjuder 10st i övriga stadsnÀt), sÄ skulle det inte förvÄna mig det minsta dom det Àr sÄ ###### kasst i detta nÀtet (zitus) att boxen faktiskt Àven tar ett av dom 2 "vanliga" ip:na jag fÄr.

Mao skulle jag behöva input frÄn nÄn som faktiskt har Zitius som stadsnÀt och iptv-tjÀnsten!

Kaos över allting med andra ord! Det blir förmodligen comhem istÀllet, dÄ deras ondemandtjÀnst verkar intressant. PVR-box och dylikt Àr jag inte intresserad av, framtiden Àr att sjÀlv kunna vÀlja nÀr jag vill se nÄtt, och fÄ det streamat, och det Àr precis Ät det hÄllet som comhems demand-grej verkar gÄ.. (7 senaste dagarna ska gÄ att titta pÄ gratis, man kan Äterstarta programmet som visas för tillfÀllet, samt pausa.. vad ska jag dÄ med en pvrbox till? ;) )
Allra helst skulle jag se en tjÀnst dÀr samtliga tv-sÀsonger av "alla" serier ligger i ett fett arkiv, utan reklam, i HD, on demand, till fast mÄnadskostnad.. men det lÀr vÀl aldrig hÀnda ;)

Postad 24 November 2009 - 18:46

Flak Monkey
  • Flak Monkey
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0

Men Ä andra sidan, dÄ zitius suger sÄpass mycket att man enbart kan fÄ 2 ipn (bahnhof erbjuder 10st i övriga stadsnÀt), sÄ skulle det inte förvÄna mig det minsta dom det Àr sÄ ###### kasst i detta nÀtet (zitus) att boxen faktiskt Àven tar ett av dom 2 "vanliga" ip:na jag fÄr.

Vad jag vet sÄ kan man ha upp till fyra boxar frÄn CD vilket borde innebÀr att de tvÄ IP nummerna som du blivit tilldelad av din ISP bara Àr för internet och inte kommer anvÀndas av CD.
Det Àr sÄ jag tolkar det hela i alla fall

Postad 24 November 2009 - 18:47

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1163 inlĂ€gg
  • 0

Tackar för svaren!

Jo alltsÄ sÄ mycket har jag koll pÄ (att det inte Àr en router dvs, orkar bara inte skriva spaltmeter om det), men grejen Àr att nÀr jag ringer bÄde min leverantör (bahnhof) och min "stadsnÀtsoperatör" (stockholmshem/zitius) sÄ Àr det ingen som vet nÄtt om nÄn DRG...

SÄ, fÄr jag DRG:n med Canal-Digitalboxen? Om inte sÄ har jag ju problem.. (eftersom varken ISP eller stadsnÀtsoperatör vill kÀnnas vid en DRG-box)
Det enda alla sÀger Ät mig Àr att jag ska köpa en switch och sÀtta allt i den. (alternativt en router om jag vill koppla in mer Àn 2 prylar). NÀr jag tar upp problemet över att en tvbox tar publikt ett IP, och att jag dÄ enbart kan ha en box (eftersom jag bara fÄr 2ipn, och behöver minst ett till en dator/router), dÄ Àr det ingen som haft nÄtt svar, utan bett att fÄ Äterkomma, men ingen har ringt tillbaks..

Normalt Àr det stadsnÀtet som tillhandahÄller DRG (och inte tjÀnsteleverantören). Jag tittade runt lite pÄ Zitius webbsidor och det enda jag kan hitta dÀr Àr pÄ följande sida:

http://www.zitius.co...aspx?TreeID=314

Citat frÄn sidan:

* SĂ€rskild switch
Till vissa hushÄll i StockholmnÀtet behövs en enkel switch.
De som Àr berörda av detta kommer att kostnadsfritt erbjudas sÄdan.

Det finns Àven en lÀnk till en installationssida:

http://www.zitius.co...aspx?TreeID=316

Med tanke pÄ att detta Àr information pÄ Zitius sidor sÄ förutsÀtter jagocksÄ att det Àr Zitius som tillhandahÄller DRG (eller den "sÀrskilda switchen" som Zitius refererar till den som).

/Peter Cigéhn

PS. Som jÀmförelse kan du Umenet (stadsnÀtet i UmeÄ) som har följande informationssida angÄende detta:

http://www.umeaenerg...redbands-tv.ept

Som synes sÄ har Zitius fördelen att det Àr gratis, medan i Umenet sÄ mÄste du betala en depositionsavgift. DS.

Postad 24 November 2009 - 22:55

joaj
  • joaj
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0

Om man vill Àndra sitt val, hur gör man?

Postad 24 November 2009 - 23:13

hd-fan
  • hd-fan
  • LĂ€rjunge

• 480 inlĂ€gg
  • 0

Om man vill Àndra sitt val, hur gör man?

Det Àr bara att kallstarta och trycka pÄ Meny-knappen ungefÀr nÀr första ringen
dyker upp. DÄ fÄr du upp en grafisk bild som du kan navigera och vÀlja vad du vill i.
:(
TillÀgg: Hrrrmm, du har vÀl lÀst manualen ? B)

Redigerat av hd-fan, 24 November 2009 - 23:16.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.