Race Pro (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(2)
|
518:- |
Postad 13 February 2009 - 10:09
Samma här! Var lite halvsugen innan men efter att ha läst dom där raderna blev jag också jäkligt sugen. Tur för mig är att jag åtminstone redan har en ratt!faan det där är vad jag ville höra, han sålde in det som faan till mig
Postad 13 February 2009 - 10:17
Äntligen ett spel där man verkligen tjänar på att använda ratt :-)
Fast killen som skrev det hela är van att köra med ratt så jag tror det spelar stor roll för skillnaden i varvtid.
Sen kan man tydligen göra väldigt många inställningar för handkontrollen för att få den att passa varje person.
En vecka kvar grappar
Redigerat av Unregistered0bd3a3f1, 13 February 2009 - 10:21.
Postad 13 February 2009 - 10:51
Postad 13 February 2009 - 11:55
Det smäller, smattrar och är högljutt! Precis som att vara på racingbanan! Kan nästan känna lukt från bränsle & gummi när jag kikar på videon. Var jag inte övertygad förrut är jag det nu!
Vet inte om det var videon eller om det är så i spelet, men det blir som raka streck (vågräta) typ att bilden spricker. Eller vad man ska säga. Kanske det som är screen tearing? Sånt fall verkar det lida rätt hårt av det....
Älskar sidobackspeglarna! Något jag saknat i forza när man råkar smacka in i någon bara för att de inte syns när de väljer fel spår och bromsar för sent när de går in i kurvorna.
Redigerat av Unregisteredeb90775d, 13 February 2009 - 12:00.
Postad 13 February 2009 - 12:14
Vet inte om det var videon eller om det är så i spelet, men det blir som raka streck (vågräta) typ att bilden spricker. Eller vad man ska säga. Kanske det som är screen tearing? Sånt fall verkar det lida rätt hårt av det....
Tearingen tror jag beror på videokomprimeringen snarare än spelet, inte hört någon som klagat på det som faktiskt lirat spelet.
Postad 13 February 2009 - 12:25
får se om jag klarar hålla mig tills jag har spelat färdigt forza
Postad 13 February 2009 - 12:45
Tearingen tror jag beror på videokomprimeringen snarare än spelet, inte hört någon som klagat på det som faktiskt lirat spelet.
Får hoppas att du har rätt
Postad 13 February 2009 - 12:51
Jag la även upp en till här:
http://www.gamersyde...ws_7542_en.html
Det ni talar om, screen tearing, finns i spelet vilket även bekräftades på ett annat forum av en annan som har spelet. Den första videon i länken ovan, F3000, lider dock mindre av det.
Även jag trodde först att jag hade gjort fel vid kodningen av filmen, men efter att ha kollat på "rå"-versionen av filmen fann jag samma problem där. Jag tycker dock att den är alldeles för tydlig i 640x360-stream-versionen (då man inte får samma överblick på en 32/40"-TV), så jag rekommenderar att tanka hem 720p-versionen. På större bild blir det inte lika tydligt, jag tänker inte lika mycket på det när jag lirar på TV:n.
Redigerat av Outrun, 13 February 2009 - 12:51.
Postad 13 February 2009 - 13:14
+1.Samma här! Var lite halvsugen innan men efter att ha läst dom där raderna blev jag också jäkligt sugen. Tur för mig är att jag åtminstone redan har en ratt!
Liksom Beagle five åker jag ju på att köpa ratt också.
Postad 13 February 2009 - 19:38
Update: Videos deleted at Atari's request, we were never told but apparently they would rather not have anyone capture videos before the release.
Postad 13 February 2009 - 23:20
Det är inte så att du jobbar på Simbim?
Fan blir det inget demo snart börjar man ju undra om spelet blir ännu mer försenat dessutom.
Postad 14 February 2009 - 10:35
Attans att man ska vara allergisk emot dålig fps eller andra "grafikfel". Förstör närvaron i spelet så markant att jag inte kan spela.
Väntar spänt på demot och hoppas dom på något magiskt sätt fixat det!
Postad 14 February 2009 - 23:31
Brukar inte hänga här, men eftersom det är här det snackas mest Race Pro så...
Tearingen finns kanske där, men är inget problem IMO. Inte alls så illa som det ser ut i vissa filmer.
Race Pro fick 8/10 i nya Edge. För er som inte känner till Edge så är det antagligen den speltidning som har högst anseende bland folk aktiva i spelbranschen - och den är känd för att vara svårflörtad. Så 8/10 där är mycket bra.
Om nu bara demot kunde komma...
Postad 15 February 2009 - 11:19
den finns att beställa via weben men inte i nån butik vad jag kunde se... 599:- tog dom för det.. nån som redan beställt det eller kasnke fåt det?
stämmer det eller är det fel på sidan?!?!?!
Postad 15 February 2009 - 18:19
sat och kikade på elgigantens hemsida i dag... såg att dom hade Release: 2009-02-13
den finns att beställa via weben men inte i nån butik vad jag kunde se... 599:- tog dom för det.. nån som redan beställt det eller kasnke fåt det?
stämmer det eller är det fel på sidan?!?!?!
Har man tur så fortsätter dom tro att den 13e är release och börjar sälja direkt dom får in spelet i lagret
Olliee: Nej jag jobbar inte på Simbin, då hade jag väl för fasen suttit och lirat istället för att sitta här och vänta otåligt
Redigerat av Unregistered0bd3a3f1, 15 February 2009 - 18:20.
Postad 15 February 2009 - 22:48
Postad 16 February 2009 - 20:29
Postad 16 February 2009 - 20:40
Postad 16 February 2009 - 20:41
Postad 16 February 2009 - 21:52
Kan meddela att det är redan ute på marknaden.. Har en i min Friends-list som satt och spelade det under helgen.... Varför kan inte jag få det nu för.... suck!
Det är promotion kopior till tidningar och websiter för att kunna recensera spelet.
Det är runt 70 pers som spelar Race Pro för tillfället.
Ang tearing: "I've said it before and i'll say it again. It does suffer from the odd drop in framerate and tearing but NOTHING that will screw the experience up for you or nothing that I have experienced anyway. Too many people panicking about small things that do not obstruct the feel of the game."
84tim kvar
Postad 16 February 2009 - 23:27
Overall, Race Pro is groundbreaking for two reasons. It's the first true racing simulation available on a console, pleasing the enthusiasts who get a kick out of tweaking their brake balance. It's also accessible enough for people new to racing simulations who need somewhere to start. How Simbin achieved this is quite remarkable, and they should be praised for their efforts.
recension
Postad 17 February 2009 - 16:17
Postad 17 February 2009 - 18:10
Var just och köpte det på ElGiganten
hur är spelet? berätta lite om det
Postad 17 February 2009 - 18:27
Vilken butik?
Finns på alla ElGiganten, kolla deras hemsida
hur är spelet? berätta lite om det
Det är grymt, FFB är lite sådär, men annars är det precis som förväntat
Har ni några frågor så ställ dem gärna så ska jag se om jag kan svara på dem senare ikväll.
Postad 17 February 2009 - 18:33
är det värt ett köp om man gillar forza?
så där har du några fråggor att besvara
Postad 17 February 2009 - 18:48
Går inte att lacka eller ändra bilarna på något sätt förrutom att ändra inställningar, det är trots allt racerbilar.
Helt klart värt ett köp
Postad 17 February 2009 - 18:56
Finns på alla ElGiganten, kolla deras hemsida
Det är grymt, FFB är lite sådär, men annars är det precis som förväntat
Har ni några frågor så ställ dem gärna så ska jag se om jag kan svara på dem senare ikväll.
Enligt Elgigantens hemsida så finns det inte i några butiker i Göteborg, Allingsås, Trollhättan och Uddevalla (de var de som var närmast mig). Väntar nog på ett demo i alla fall då tandläkaren tog mina Race Pro pengar plus lite till igår..
Kör du med MS-ratten? Hur fungerar inbromsningar, i Forza2 ställde jag alltid ner till 80% då jag tycket det var så svårdoserat.
Postad 17 February 2009 - 18:57
Postad 18 February 2009 - 14:07
lite rädd att det ska bli som med GTR på PC för mig, det var grymt men ALLT var tillgängligt ifrån början så det fanns inget att göra så man tröttnade på det ohyggligt fort. man måste liksom få något för sina virtuella ansträngningar för att fortsätta spela.
Postad 18 February 2009 - 14:10
så är det värt dubbelt så mycket pengar i sverige mot vad det kostar i usa då?
lite rädd att det ska bli som med GTR på PC för mig, det var grymt men ALLT var tillgängligt ifrån början så det fanns inget att göra så man tröttnade på det ohyggligt fort. man måste liksom få något för sina virtuella ansträngningar för att fortsätta spela.
vadå? har man allt tillgängligt från början i spelet? inga bilar att låsa upp till exempel?
Postad 18 February 2009 - 14:34
vadå? har man allt tillgängligt från början i spelet? inga bilar att låsa upp till exempel?
nä inte på GTR, simbins första spel till PC.
men på detta låser man ju upp saker såsom jag förstått de i varje fall.
å andra sidan vill man ju inte att det ska vara som forza 2 heller där man måste spela dygnet runt i 200 år för att kunna köpa o trimma alla bilar man vill ha. när ska speltillverkarna förstå att lagom är bäst?
Postad 18 February 2009 - 14:50
Var ju ett tag sen jag lirade Forza 2 men själva känsla på de mindre bilarna känns för mig det samma, Vad är liksom den stora skillnaden? Eller ligger det runtom?
Annars var det tyvärr inget grafiskt mästerverk. Vet att man inte ska gnälla om sånt men screen tearingen var hemsk, lika så reflektioner osv.
MS borde linka ihop Simbin med Turn10 så vi får ett riktigt stort racing spel.
Postad 18 February 2009 - 16:49
OT: sjukt bra program på ESPN classic nu! gamla F1 lopp! underbart!
Postad 18 February 2009 - 17:10
Postad 18 February 2009 - 18:59
Postad 18 February 2009 - 19:07
gjorde ett tappert försök att få elgiganten att sälja mig ett ex då dom hade dom ute på lagret men nä.....faan hatar releasedatum, sälj det så fort ni får in det om ni har en köpare för sjutton, har ni inte hört att det är lågkonjuktor?
OT: sjukt bra program på ESPN classic nu! gamla F1 lopp! underbart!
Postad 18 February 2009 - 19:57
Nä den 20e är det väl som gäller vad jag sett?så vitt jag vet ahr spelet release den 13 enligt elgigantens hemsidan
Längtar som svordom att det ska dimpa ner i lådan på fredag! Att jag också har ett Playseat på väg hem gör ju inte längtan mindre :-) Strunt att man måste jobba i helgen bara...
Någon som hunnit köra det med ratt? Funkar tokbra hoppas jag?
Redigerat av BuTTuS, 18 February 2009 - 19:58.
Postad 18 February 2009 - 20:34
Jag var och frågade på Elgiganten Backaplan i Göteborg. Spelet fanns inte inne i någon Elgiganten-butik i Göteborg.
Jepp har också varit på ElG i Göteborg (Sisjön), både igår och idag. I går hade de ingen koll alls. Idag sa de att det antagligen kommer på måndag!
Nu vet man ju iofs att säljare ofta inte har någon koll alls, men märkligt om det är så.
Postad 18 February 2009 - 22:31
samma på pc-city å så.. så har dom det borde dom sälja det för enligt deras datasystem är det släpt.. går ju att beställa via nätet också.. och vissa varuhus har det hemma om man kikar på deras hemsida så ser ni vart det ska finnas.. emn ja bara 2 dar kvar nu så finns det över allt.
Nä den 20e är det väl som gäller vad jag sett?
Längtar som svordom att det ska dimpa ner i lådan på fredag! Att jag också har ett Playseat på väg hem gör ju inte längtan mindre :-) Strunt att man måste jobba i helgen bara...
Någon som hunnit köra det med ratt? Funkar tokbra hoppas jag?
Postad 18 February 2009 - 22:40
Postad 18 February 2009 - 23:03
Nån mer än mig som tycker ljudet är konstigt? Är rejäla missljud i form av sprakande vid högre varvtal med den första bilen(minin) låter riktigt illa nån som hört samma?
Hörde det någon gång på minin men aldrig hört det på någon annan bil.
Spelet är helt underbart, allt känns verkligen som det "ska" och att studsa fram på Brno i en vild Z4 var sannerligen en trevlig upplevelse, det viner, det studsar och det vrålar, jag är kär
Postad 18 February 2009 - 23:04
Nån mer än mig som tycker ljudet är konstigt? Är rejäla missljud i form av sprakande vid högre varvtal med den första bilen(minin) låter riktigt illa nån som hört samma?
Är en bugg där det sprakar till när du växlar mellan titta bakåt och fram när du har motståndarna nära.
Postad 18 February 2009 - 23:59
Ok skönt att vetaÄr en bugg där det sprakar till när du växlar mellan titta bakåt och fram när du har motståndarna nära.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
46 filmer
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?