* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 01 juli 2008 - 15:29
Pax81
-
Pax81
-
Användare
-
-
158 inlägg
Dustin har listat lite intressanta tillbehör till Diamond nu: Batteri + Batterilucka 375:- (student: 306:-) (1340 mAh) http://www.dustinhom...5010153657.aspxDockningsstation 525:- (student: 397:-) http://www.dustinhom...5010153660.aspxBilmonteringssats 295:- (student: 232:-) (billaddare + hållare) http://www.dustinhom...5010153658.aspx
Postad 01 juli 2008 - 15:44
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Vet nån hur mycket tjockare den blir med det kraftigare batteriet?
Redigerat av ainatar, 01 juli 2008 - 16:00.
Postad 01 juli 2008 - 16:04
tobbe76
-
tobbe76
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
hittade ett större batteri!!! http://www.clove.co....DD-44D1B2BEF716inget orginal dock.. och em ännu värre... dubbelt så tjock dock. http://www.easydevic...FE_BATTERY.html
Redigerat av tobbe76, 01 juli 2008 - 16:09.
Postad 01 juli 2008 - 16:23
JorgenSt
-
JorgenSt
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Ni som har telefonen. Är batteriet katastrof? Hur är standby tiden på den ? uppmätt alltså, inget specifikations tjafs
/W
Tja, i början när jag lekte mycket med gps / surf så klarade den inte riktigt en hel dag, men vid mer normal användning så håller den i två dagar, skulle tro att standby tiden nog är väldigt bra om man bara låter den ligga men det vill man ju inte  , för mig är det det ok så länge den håller en hel dag!
Postad 01 juli 2008 - 16:51
tobbe76
-
tobbe76
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
engelsk användar manual för vill läsa på.. http://x.msmobiles.c...User-Manual.pdf
Postad 02 juli 2008 - 07:12
JimmyG
-
JimmyG
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Någon som vet om GPSen kommer innehålla svenska kartor eller om man måste installera det separat på något sätt?
Postad 02 juli 2008 - 07:36
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Nu är de ju svårt att veta när ingen har en svensk Diamond än men om man ser på andra HTC telefoner har TomTom följt med där man kan installera en "provkarta" över din ort gratis...Sen kan man fixa kartor över sverige/norden/europa eller vad man vill ha...Du kan även köra med andra gps program om du hellre vill det
Postad 02 juli 2008 - 08:16
figgeo
-
figgeo
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Nu är de ju svårt att veta när ingen har en svensk Diamond än men om man ser på andra HTC telefoner har TomTom följt med där man kan installera en "provkarta" över din ort gratis...Sen kan man fixa kartor över sverige/norden/europa eller vad man vill ha...Du kan även köra med andra gps program om du hellre vill det
Står att det inte medföljer någon programvara för navigation. Så det är bara att välja det man tycker är bra, jag kör wisepilot och är nöjd med det!
Postad 02 juli 2008 - 09:37
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ok....Vad jag vet så kan man köra varlfritt gps program.Dock aldrig kört eller hör nån använda wisepilot så jag kan inte svära på det men....Jag är i stort sett säker...
Postad 02 juli 2008 - 10:49
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Tja, i början när jag lekte mycket med gps / surf så klarade den inte riktigt en hel dag, men vid mer normal användning så håller den i två dagar, skulle tro att standby tiden nog är väldigt bra om man bara låter den ligga men det vill man ju inte , för mig är det det ok så länge den håller en hel dag!
väldigt bra är väl att ta i. jag kommer ju börja gråta sen vid eventuellt köp när min gamla trötta sony ericsson iaf höll i 5 dagar utan problem. skulle va kul å veta om 285-396 h stand by stämmer... isåfall är det helt ok. /W
Postad 02 juli 2008 - 13:13
JorgenSt
-
JorgenSt
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
väldigt bra är väl att ta i. jag kommer ju börja gråta sen vid eventuellt köp när min gamla trötta sony ericsson iaf höll i 5 dagar utan problem. skulle va kul å veta om 285-396 h stand by stämmer... isåfall är det helt ok.
/W
För mig som använder telefonen och inte bara låter den vara på så är det inte så viktigt, men mina ovetenskapliga tester får mig att tro att den utan problem ska klara en vecka så länge man har ok teckning och hyfsat bra mottagning så jag skulle inte bli överaskad om den i optimala fall klarar två veckor! (Har sen du skrev din fråga försökt minimera till bara lite lek/dag och är nu inne på fjärde dagen utan att ladda den). /Jörgen
Postad 02 juli 2008 - 15:26
JimmyG
-
JimmyG
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Dustinhome ändrade först till den 3:e och nu till den 7:e på sin hemsida...
Postad 02 juli 2008 - 16:27
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Nån som kollat med Dustin om datumet verkligen stämmer?
Postad 02 juli 2008 - 18:03
megabo
-
megabo
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Fick mail från dustin där dom sa lite vagt att "telefonen ser ut att komma på Måndag" men som andra skrivit så har ju leveransdatumet ändrats ett par gånger redan...
men jag har väntat ett tag så kan vänta ett tag till  la beställningen i Maj
Redigerat av megabo, 02 juli 2008 - 18:03.
Postad 02 juli 2008 - 18:44
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Nån som kollat med Dustin om datumet verkligen stämmer?
Jag har pratat med Dustin och dom sa att den kommer att skickas på fredag då det är officiell releas av telefonen. Ingen kommer förmodligen att kunna skicka tidigare i alla fall.
Postad 02 juli 2008 - 22:02
Unregistered78a98a3d
-
Unregistered78a98a3d
-
Rookie
-
3 inlägg
Är riktigt sugen på Diamond! Vet någon om det kommer en baksida som är matt? Som man kan köpa separat alltså... Jag har lite svårt för blanka prylar som man fingrar på hela tiden... Undrar även om någon har någon bra lösning på kameraskyddet som gör korten ganska suddiga och fula. ( Coolsmartphone) Man vill ju inte ha 2 hekto fickludd i mobilen så fort man tar bort skyddet. Mvh Joakim
Postad 03 juli 2008 - 07:53
Unregistered83f88932
-
Unregistered83f88932
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Fyfan... skojar ni med mig eller? Jag har just beställt en diamond via jobbet men jag hade inte den blekaste att den enbart hade 4gb minne. Det är ju ett SKÄMT. Jag har 8gb nu i min cruise och jag får jämt rensa undan för att ha plats med allt. Tomtomkartorna går på 2gb, bara det skulle alltså ta 50% av minnet. Sen är ju windows osv osv också installerat i det där så man får säkert bara 3gb att röra sig med.
FIASKO! Fet ångest har jag nu kan jag säga.
Postad 03 juli 2008 - 07:57
Unregisterede3e3505f
-
Unregisterede3e3505f
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Fyfan... skojar ni med mig eller? Jag har just beställt en diamond via jobbet men jag hade inte den blekaste att den enbart hade 4gb minne. Det är ju ett SKÄMT. Jag har 8gb nu i min cruise och jag får jämt rensa undan för att ha plats med allt. Tomtomkartorna går på 2gb, bara det skulle alltså ta 50% av minnet. Sen är ju windows osv osv också installerat i det där så man får säkert bara 3gb att röra sig med.
2g för kartor. Har du lagt in hela USA/Canada kartan eller? Kartor lägger jag in eftersom beroende på var jag ska. Men nordenkartan kan man ju lätt få plats med och den ligger väl på ca 300mb.
Postad 03 juli 2008 - 08:32
Unregisteredc9495945
-
Unregisteredc9495945
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
För mig kommer inte detta vara något problem iaf.. Windows Mobile ligger på en separat minnesplats på 256 MB, så 4gb utrymmer är helt tomt. Och 2Gb kartor lät lite väl extremt när norden som sagt ligger på ca 300mb.. klarar mig med sverige, ska jag någonstans byter jag karta. Jag har 8 nu och jag ligger under 4 och jag har ändå massa musik album, ett par filemr å annat skräp Avboka den om det inte passar i så fall.. du kan ju vänta på Touch Pro modellen som borde komma slutet av augusti - början av september.. Den har utsjutbart tangentbord och extra minnes plats osv.. lite tjockare och kommer kosta lite mer dock. Det är ju en fördel att titta på vad man köper innan beställning dock  Lycka till
Postad 03 juli 2008 - 08:51
Unregistered83f88932
-
Unregistered83f88932
-
Amatör
-
-
91 inlägg
jag lät lite som en surgubbe.... men ok. Touch Pro är inget för mig, jag gillar inte qwerty bord och är beroende av det vanliga telefonkeypaden. Anledningen till att jag har 2gb är för att jag vill ha skandinavien men tomtom7kartorna kommer fan i enbart western europe. Har inte hittat nån med bara skandinavien just nu. Men ok, det var väl en överdrift...... Kollar på en bra review av det. En vecka med HTC och man får se dag för dag. Det som jag gillar skarpt är den snabba responstiden och att man kan koppla den till datorn som en device och inte som telefon, vilket gör musikbytet extremt mycket lättare och har nu lite lättare att förlåta de få 4gb som medföljer
Postad 03 juli 2008 - 09:05
Unregisteredc9495945
-
Unregisteredc9495945
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hehe.. förstår iallafall vad du menar, tyckte själv det var lite märkligt så en så läcker mobil i övrigt. Men jag tror det fungerar för min del.. omän jag bara skulle ha 2Gb över så ryms ändå runt 30 album.. bara byta skivor om man blir less musiken =)
Postad 03 juli 2008 - 09:25
Adde F
-
Adde F
-
Rookie
-
4 inlägg
var nere på dialect i Upplands väsby idag och frågade när den kommmer in. De hade tydligen två leverantörer, en som skulle få in den den 8:e och en annan som redan hade den i lager, men inte fick börja skicka iväg den fören den 7:e, så den skulle troligtvis va i butiken den 8:e...så det känns ju bra att den finns i sverige nu iallafall.
Postad 03 juli 2008 - 09:45
Mock
-
Mock
-
Amatör
-
-
50 inlägg
En annan får troligen mobilen i morgon
//MVH
Mack
Postad 03 juli 2008 - 10:19
PilotOne
-
PilotOne
-
Rookie
-
4 inlägg
En annan får troligen mobilen i morgon 
//MVH Mack
Snälla berätta från vilken leverantör?? Måste försöka få tag i en denna veckan då jag åker utomlands på måndag /Sonny
Postad 03 juli 2008 - 10:27
Ebzzon
-
Ebzzon
-
Rookie
-
5 inlägg
Pratar med Telenor just nu, och dom sa att den skall börjas säljas imorgon. Dock så räknar dom med att det skall ta upp till en vecka att kunden får hem den i brevlådan. Uselt.
Så det blir Telenorbutiker istället. Sitter och väntar på svar om det är någon butik som får in den i Göteborg så man kan få den imorgon.
Postad 03 juli 2008 - 11:07
PilotOne
-
PilotOne
-
Rookie
-
4 inlägg
Pratar med Telenor just nu, och dom sa att den skall börjas säljas imorgon. Dock så räknar dom med att det skall ta upp till en vecka att kunden får hem den i brevlådan. Uselt. Så det blir Telenorbutiker istället. Sitter och väntar på svar om det är någon butik som får in den i Göteborg så man kan få den imorgon.
Håll oss uppdaterade  /S
Postad 03 juli 2008 - 11:33
karmeback
-
karmeback
-
Rookie
-
1 inlägg
Affärer lovar alltid fel leveransdatum känns det som . Dels för att få folk att boka hos just dom.
Brightpoint är enligt min vetskap dom som levererar telefonen till bland annat siba, elgiganten, phonehouse m.m. De har satt leveransdatumet på 8 Juli. Sen ska den skickas ut till butikerna. Så säg att den landar hos tex elgiganten på torsdag nästa vecka?
Har dock beställt den själv genom brightpoint så hoppas på att få den någon dag tidigare
Postad 03 juli 2008 - 12:29
r4venlord
-
r4venlord
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Dustin har bekräftat att de har i lager, men att de kommer skicka den tills på måndag/tisdag då den har sverigepremiär i hela landet, allt detta enligt deras kundtjänst, så verkar bli måndag som vi får nallen om de nu skickar den nu på fredag, iallafall är min bekräftat och ligger för leverans...
Redigerat av r4venlord, 03 juli 2008 - 12:31.
Postad 03 juli 2008 - 14:42
JorgenSt
-
JorgenSt
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Nu har tre lagt upp den med: http://www.tre.se/te...amp;color=32396Man kanske skulle ha väntat med att köpa den tills de fick in den, de brukar ju bara vara så slöa på att få in just de telefonerna jag vill ha  . /Jörgen
Postad 03 juli 2008 - 14:54
Tedski113
-
Tedski113
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag pratade med telenor nu, butikerna får in den imorgon och de som beställt på nätet får den tidigast Tisdag.
Rätt så sugen.
Postad 03 juli 2008 - 16:38
McLintoc
-
McLintoc
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Ringde precis Telenor för att bekräfta ovanstående info (man vill ja ha den i handen NU!). Och kundtjänst sa att de kommer i butik imorgon, dock blev jag kopplad till min närmsta butik (i Borås) och de sa att centrallagret får dem imorgon, och butiken tidigast måndag.
Tyvärr sa han även att de antagligen i början inte gick att köpa utan abbonemang!
Så vänta er inga diamanter innan måndag
Redigerat av McLintoc, 03 juli 2008 - 16:40.
Postad 03 juli 2008 - 17:10
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Nu har iallafall min gått från restnoterad till bekräftad på Dustin. Borde väl betyda att dom fått in dom och skickar imorgon.
Postad 03 juli 2008 - 18:17
Unregistered096bb96e
-
Unregistered096bb96e
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag ska enligt uppgift få min telefon i morgon, om inte så blir det faktiskt en tår eller två som kommer sippra igenom mina tår kanaler.
Ska försöka, om jag inte är allt för exalterad ta lite bilder och bjuda på lite text om det första intrycket.
Postad 03 juli 2008 - 18:48
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Jag ska enligt uppgift få min telefon i morgon, om inte så blir det faktiskt en tår eller två som kommer sippra igenom mina tår kanaler. Ska försöka, om jag inte är allt för exalterad ta lite bilder och bjuda på lite text om det första intrycket.
Vart köpte du din?
Postad 03 juli 2008 - 19:35
tobbe76
-
tobbe76
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Kamera test mellan HTC Touch Diamond HTC Touch Pro Samsung SGH-i900 Omnia Sony Ericsson Xperia X1 tyckte nästan diamonds var snyggast.. http://www.theunwire...mera-comparison
Postad 03 juli 2008 - 20:18
JoakimO
-
JoakimO
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Förstår inte denna hype om megapixels / kvalité på bilder från en mobiltelefon. De flesta mobiler tar väl bilder där man ser vad det föreställer, varken mycket mer eller mindre.
Är man ute efter kvalité på bilder så är det väl bättre att köpa en liten kompaktkamera och ha i andra byxfickan, eller i väskan. Ger ju mångdubbelt bättre bilder. Jag har då aldrig stött på en mobil som tar i närheten så bra bilder som en dedikerad kamera.
Personligen hoppas jag det i framtiden kommer fler telefoner utan kamera. På så sätt kan man få mindre telefoner, alternativt få plats med mer av allt annat
Ang. megapixelhypen så är ju många megapixels dessutom totalt bortkastat om inte optiken är bra / har hög upplösning / är skarp. Ungefär som att ta en bild i 320x240 och öka storleken till 3200x2400. Inte blir bilden bättre för att den nu har många megapixlar
Är det bara jag som aldrig använder de usla mobilkamrorna?
Postad 03 juli 2008 - 20:36
McLintoc
-
McLintoc
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Förstår hur du tänker, men om man kan kombinera och få en enhet till allt så är det ju händigast, och det är det man strävar efter.
Dock måste jag slå dig lite på fingrarna. Hade nyligen en Nokia N95 med sin 5 mpx kamera, och hade du bra ljus runt dig var den precis lika duglig som en vanlig kompaktkamera, dock är den ju lika stor också!
Postad 03 juli 2008 - 20:55
Isaaku
-
Isaaku
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Vad är det som skiljer Diamond med Pro förutom Utseende (keyboard) och extern minnesplats ?? Diamond ser ju bättre ut enligt mig...
Postad 03 juli 2008 - 20:57
JoakimO
-
JoakimO
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Denna diskussionen kanske är lite off topic, men hur som helst så får du ju aldrig in en mobil, musikspelare, etc, etc, etc + en kamera med samma kvalité som en enhet som är lika stor och endast rymmer en kamera. Det finns mycket mer plats för kameradelen mer fler funktioner och bättre funktioner, samt finare optik med högre upplösning / bättre skärpa.
Hur som helst ska ju N95 vara bland de bästa mobilerna när det gäller kameran. I optimala förhållanden kan den säkert också ta bra bilder. Zooma in 1:1, eller ta i lite sämre förhållanden så kommer du dock märka att mobilkameran ligger långt efter en bra dedikerad kompaktkamera
Återigen - Ursäkta min off-topic
Postad 04 juli 2008 - 07:34
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Snackade precis med Dustin. Min diamant går idag och jag har den på måndag. Hallelulija!
Postad 04 juli 2008 - 08:34
JimmyG
-
JimmyG
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Suck
Pratade med Dustin Home och dom hade fått in en första leverans på 200 telefoner som dom nu skickat ut.
En anledning att jag bytte min beställning från Komplett till Dustin var att dom sade att dom hade 500 telefoner op ingång varav bara 300 var bokade, men det visade ju sig nu att det inte var vad jag var ute efter...
Dom sade hur som helst att nästa leverans är prel måndag men att dom ännu inte fått bekräftelse på det, vilket dom borde fått vid detta laget om nu måndag skulle fortsätta gälla.
Så gissningsvis får inte vi som ligger i deras 2:a leverans några telefoner förens tidigast i slutet av nästa vecka OM nu Dustin får sin nya leverans i tid.
*arrgh*
Postad 04 juli 2008 - 08:45
Unregisteredc9495945
-
Unregisteredc9495945
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
The Phone House har den i lager men den kostar dock 5599 utan abonemang. http://www.phonehous...C-TOUCH-DIAMONDLäste om det på IDG http://www.idg.se/2.1085/1.170833Såg just att Katshing.se ändrade att dom har den i lager.. dock bara 6 st =P
Redigerat av Unregisteredc9495945, 04 juli 2008 - 08:52.
Postad 04 juli 2008 - 08:48
Unregistered096bb96e
-
Unregistered096bb96e
-
Rookie
-
8 inlägg
Vart köpte du din?
Jag köpte den på ett företag som heter UCS i Linköping www.ucs.se Mycket bra företag, med personlig service och snabba på att suporta, fixa och trixa problemet är bara att de inte säljer till konsumentmarknaden.
Postad 04 juli 2008 - 09:01
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Jaha!!!!! Pratade precis med Dustin Home och killen där sa att dom skickar inget förren på MÅNDAG, allt enligt deras leverantör. Tydligen så hade dom sagt till dom att dom inte fick skicka den förren på måndag.... surt sa räven
Postad 04 juli 2008 - 09:16
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Ringde Dustin och nu sa dom att dom inte ens hade fått telefonen, utan får den förmodligen på måndag, men dom kunde inte lova något.. Kul..
Postad 04 juli 2008 - 09:20
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Ha ha ha.... det är olika bud hela tiden.... när jag pratde med Dustin Home innan så sa han att dom hade fått in den första leveransen och min beställning var klar att skickas.....
Postad 04 juli 2008 - 09:23
JimmyG
-
JimmyG
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Ringde Dustin och nu sa dom att dom inte ens hade fått telefonen, utan får den förmodligen på måndag, men dom kunde inte lova något.. Kul..
Kolla mitt inlägg 09:34. Jag pratade både med kundsupporten och sedan dom som jobbar på ordermottagningen. Kundsupporten säger bara att dom får telefonerna på måndag, för i deras system ser dom inte mer än vi gör på webben. På ordermottagningen ser dom däremot lite mer och därför tror jag att mitt inlägg 09.34 är det som gäller. Dvs första 200 telefonerna är mottagna av Dustin och utskickade till de som beställt. Vi som har kölapp > 200 får vänta tills dustin får andra leveransen, och den har ännu inte något bekräftelse datum ens hos dustin. Det står visserligen prel måndag men iom att dustin inte fått någon bekräftelse så kan vi vara glada om telefonerna landar i våran brevlåda på torsdag eller fredag TIDIGAST.
Postad 04 juli 2008 - 09:32
nolite
-
nolite
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Enligt sidan finns den på lager på Katshing. Bra sida i mitt tycke, om någon är intresserad av att kika närmare på saken  4 990:- utan ab. e ju helt ok också tycker jag!
Redigerat av nolite, 04 juli 2008 - 09:33.
Unregisteredc9495945
-
Unregisteredc9495945
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Omg, Mailade Giganten och fick som svar att den skulle skickas vecka 29 ..det är ju över en till veckas väntande. Undra om man ska avboka eller härda ut? men frågan är ju då hur länge det tar för dom att släppa dom reserverade pengarna på kontot... Någon som vet?
Unregistered096bb96e
-
Unregistered096bb96e
-
Rookie
-
8 inlägg
Tydligen får jag med största sannolikhet inte min telefon idag då brightpoint är sega. Men hoppet är inte ute än jag den kan med lite tur komma med DHL under dagen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|