Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero IV

382 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 december 2008 - 17:29

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Om du tar dig tid och läser tidigare i tråden så ser du att jag har berättat om detta tricket från början och att jag även använder det.

Ehh? Jag hade läst igenom tråden och det var dig jag fick klippet ifrån?! Jag citerade och länkade åt en annan som verkade ha detta problem precis innan mig i tråden.

Det jag frågade var hur resultatet av modifikationen blev. Något som inte har framgått.

Vadgäller calibrate lag så har jag gjort det (med gitarren) och tycker fortfarande att att det finns en viss fördröjning på trummorna. Börjar vänja mig dock.

Postad 20 december 2008 - 20:34

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Hur ser det ut när man har klarat spelet?

Vi har spelat igenom hela karriären, men inget händer :rolleyes:

Postad 20 december 2008 - 20:53

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
verkar inte vara nått speciellt som händer oavsett instrument och svårighetsgrad, förutom att man låser upp nya saker under resans gång. Om ingen annan har märkt nått annat ?

Postad 20 december 2008 - 21:27

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

verkar inte vara nått speciellt som händer oavsett instrument och svårighetsgrad, förutom att man låser upp nya saker under resans gång. Om ingen annan har märkt nått annat ?

Vore ju inte fel med en gratulation...

Postad 21 december 2008 - 07:59

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Verkar inte hända så mycket mer än att du får tillgång till alla låtar direkt under Quick Play. Inte ens en unken trophy får man :rolleyes:

Postad 21 december 2008 - 10:22

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Det känns juh trist att man inte ska få nånting för att man kör igenom spelet på expert istället för på medium. Nån som har koll på om man får nått om man kör igenom alla låtar på någon nivå med 5 stjärnor på alla låtar, som i gh3 ??

Postad 21 december 2008 - 11:51

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Det känns juh trist att man inte ska få nånting för att man kör igenom spelet på expert istället för på medium. Nån som har koll på om man får nått om man kör igenom alla låtar på någon nivå med 5 stjärnor på alla låtar, som i gh3 ??

Vad får man på GH3?

Postad 21 december 2008 - 15:43

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Man fick väll 1 gitarr för varje avklarad nivå med 5 stjärnor.

Postad 21 december 2008 - 17:06

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Får ni byta batterier ofta på gitarren? Jag tycker jag får byta dem en ggr/vecka och då pratar vi inte pga att ha spelat mycket utan att det verkar som att gitarren drar ur batteriet när den är i standby mode. Har testat med 3 par uppladdningasbara batterier samt ett par "riktiga" och samma visa med alla... Det finns väl inget sätt att stänga av gitarren på mer än att den "idlar" ut efter 5 minuter, eller? Och 5 minuter är ju inget vad gäller strömåtgång. 4 ggr sen jag köpte kittet har jag upplevt att jag inte kan slå på gitarren med "PS3" knappen på den. Trodde först den var sönder när det hände, bara några dagar efter att ha fått hem spelet. Bytte batterier och allt funka som vanligt. Samma visa veckan efter...och veckan efter det...

Något som känns bekant?

Postad 21 december 2008 - 17:30

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Förbokade GHWT och har spelat sen dag 1 . har säkert spelat ett par timmar om dagen i snitt. och jag har inte bytt batterier i nånting än. GH 3 guran tror jag jag bruklar byta betterier efter nån månad och då spelade jag sjukt mkt. och gurorna och trumsetet stängs juh avv av sig själva som sagt , och ska inte ligga och dra batterier då.

Postad 21 december 2008 - 20:55

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0
Hej hopp, inte direkt en GH IV fråga men lite sammankopplad :rolleyes: Är det någon skillnad mellan GH3 guitarerna och de nya förutom "slidern", dvs i funktionalitet/kompabilitet med olika spel etc.

Mvh stabbe

Postad 21 december 2008 - 23:59

din_mentor
  • din_mentor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
nån annan som har problem med att få igång 5.1 till detta spelet (kör med ps3)...

får bara ut ljudet i stereo!

Postad 22 december 2008 - 08:08

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Hej hopp, inte direkt en GH IV fråga men lite sammankopplad :) Är det någon skillnad mellan GH3 guitarerna och de nya förutom "slidern", dvs i funktionalitet/kompabilitet med olika spel etc.

Mvh stabbe

Vad gäller kompabilitet så kan jag nämna att både GH3 och GH4 gitarren funkar med Rock Band. Dock är inte slidern på GH4 gitarren enablad då över huvudtaget.

Postad 22 december 2008 - 08:16

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Fan finns de något sett och se hur och när man låste upp nya låtar?
Tycker de känns lite skumt och inte så belönande när man spelar ett par gig,
o så helt plötsligt så har man lixom låst upp Sweet home alabama utan o ens nästan spelat låten
på ett gig. O de står ju inte att låten är ny utan den finns ju bara där huxflux i songlisten.

Postad 22 december 2008 - 10:14

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

nån annan som har problem med att få igång 5.1 till detta spelet (kör med ps3)...

Hur har du det kopplat?

Postad 22 december 2008 - 16:00

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Får ni byta batterier ofta på gitarren? Jag tycker jag får byta dem en ggr/vecka och då pratar vi inte pga att ha spelat mycket utan att det verkar som att gitarren drar ur batteriet när den är i standby mode. Har testat med 3 par uppladdningasbara batterier samt ett par "riktiga" och samma visa med alla... Det finns väl inget sätt att stänga av gitarren på mer än att den "idlar" ut efter 5 minuter, eller? Och 5 minuter är ju inget vad gäller strömåtgång. 4 ggr sen jag köpte kittet har jag upplevt att jag inte kan slå på gitarren med "PS3" knappen på den. Trodde först den var sönder när det hände, bara några dagar efter att ha fått hem spelet. Bytte batterier och allt funka som vanligt. Samma visa veckan efter...och veckan efter det...

Något som känns bekant?

Jag har spelat GH3 i ett år nu utan att byta batterier så det verkar ju vara lite skumt. De skall stänga av sig själva när de inte får kontakt med dongeln.

Postad 22 december 2008 - 16:19

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
GH3 är inget problem. Det är GH4 guran som verkar "suga" batteri. Jag har spelat GH3 i ett år oxo och bytt batteri EN gång under den tiden. Och då har jag spelat MYCKET! På GH4 har jag bytt flera ggr under loppet av en månad. Spelat ca 10-12h.

Postad 22 december 2008 - 17:34

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Något som känns bekant?

Jag har laddat mina en gång och köpte mitt GHWT den 21:a nov då det kom ut. Vad kör du för milliampere (mAh) på batterierna? 1800mAh är det på dom jag kört med.

Postad 22 december 2008 - 18:06

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Har testat med uppladdningarbara på 1800 rep 2100 mAh samtett par Duracell. Samma visa med alla :) Himmla skummt!

Postad 22 december 2008 - 18:48

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Har testat med uppladdningarbara på 1800 rep 2100 mAh samtett par Duracell. Samma visa med alla :) Himmla skummt!

Ja lite konstigt. Jag har väl visserligen inte lirat 24/7 med min gitarr men har lirat igenom karriär-läget på både gura och bas så en del timmar har det allt blivit.

Postad 25 december 2008 - 13:02

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
funkar denna micken till sing star?

Postad 25 december 2008 - 13:46

din_mentor
  • din_mentor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hur har du det kopplat?

Optisk ut från ps3an in i Min HK receiver...

men jag har nog hört nått yttepytte ljud i bakhögtalarna faktiskt, men det är nog mest effekter och publiken inte själva musiken. men ska kanske vara så?

Postad 25 december 2008 - 15:31

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0

funkar denna micken till sing star?

Näääe fick hem Singstar i måndags.
HAde hoppats på¨att kunna använda min GH mic men enjdå..
Skitspelet ville ja skulle ha en Singstar USB Dongel :)

Postad 25 december 2008 - 15:43

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Näääe fick hem Singstar i måndags.
HAde hoppats på¨att kunna använda min GH mic men enjdå..
Skitspelet ville ja skulle ha en Singstar USB Dongel :)

Fan va illa, då behöver man YTTERLIGARE en ###### dongel
Börjar bli riktigt många nu

Postad 25 december 2008 - 15:45

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Aaah rktigt ###### illa =(

Postad 25 december 2008 - 15:55

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0

Jag får oxå bara ut stereo ljud. Dessutom så är ljudet sjukt lågt!
PS3 an är inkopplad till en HK via HDMI.
Ljud från andra spel funkar prima.

Postad 25 december 2008 - 17:32

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Jag får oxå bara ut stereo ljud. Dessutom så är ljudet sjukt lågt!
PS3 an är inkopplad till en HK via HDMI.
Ljud från andra spel funkar prima.

Samma här, bara stereo och låg volym

Postad 25 december 2008 - 18:00

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0

Samma här, bara stereo och låg volym

Vi har kanske missat någon inställning i inställningar.. :S

Postad 25 december 2008 - 18:18

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Man märker speciellt surround högtalarna när man kör star power då hörs publiken ifrån de bakre högtalarna

Postad 26 december 2008 - 13:39

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
fortfarande ingen som märkt något speciellt om man klarat spelet? Fattar inte att dom skulle ha hoppat över ett grattis iaf?

Postad 26 december 2008 - 15:32

din_mentor
  • din_mentor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

fortfarande ingen som märkt något speciellt om man klarat spelet? Fattar inte att dom skulle ha hoppat över ett grattis iaf?

vadå man får ju se end credits när man spelar dream theater låten...

Postad 26 december 2008 - 15:35

din_mentor
  • din_mentor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

EDIT - Hoppsan, webbläsaren hängde sig

Redigerat av din_mentor, 26 december 2008 - 15:35.

Postad 26 december 2008 - 18:51

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Fick detta spel på julafton ( utan trummor och mic ) men jag undrar vad Slidern till för? på min gitarr så är det ju bara hårda plast saker typ.

Postad 26 december 2008 - 19:26

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

har inte fått sett det, så är väl något vi har missat.

Postad 27 december 2008 - 12:03

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Fick detta spel på julafton ( utan trummor och mic ) men jag undrar vad Slidern till för? på min gitarr så är det ju bara hårda plast saker typ.

Slidern funkar på samma sätt som pekplattan på en laptop. När det kommer genomskinliga ploppar kan du slajda fingret upp och ner på den och spela det på så sätt.

Postad 27 december 2008 - 13:24

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Slidern funkar på samma sätt som pekplattan på en laptop. När det kommer genomskinliga ploppar kan du slajda fingret upp och ner på den och spela det på så sätt.

ok tack för hjälpen! :) måste prova det

Postad 28 december 2008 - 09:25

Petcar
  • Petcar
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Vad gäller kompabilitet så kan jag nämna att både GH3 och GH4 gitarren funkar med Rock Band. Dock är inte slidern på GH4 gitarren enablad då över huvudtaget.

Gäller detta trummorna och mikrofon också?
Jag funderar på att köpa GH WT , såg att Rock Band kommer med Rock Band AC/DC så det är ju ett givet köp , själva skivan alltså.
Så RB AC/DC kommer att funka till GH WT?

Med andra ord , är alla instrumenten i GH WT kompatibla med alla Rock Band skivor? :D

Mvh Peter

Postad 28 december 2008 - 11:15

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa GH WT , såg att Rock Band kommer med Rock Band AC/DC så det är ju ett givet köp , själva skivan alltså.

Med andra ord , är alla instrumenten i GH WT kompatibla med alla Rock Band skivor? :(

Mvh Peter

nja, inte riktigt. GH-WT trummor funkar inte till RB 1 tyvärr

Postad 28 december 2008 - 11:53

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Jag har en fråga... Kan man köpa trummor separat eller måste jag lämna tillbaka gitarren ( Man kan inte få igång starpower genom att höja gitarren ändå) och köpa trummor och gitarr och allt i samma för ca 1800 kr eller nåt?

Postad 28 december 2008 - 12:28

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Efter nyår någon gång kommer de börja sälja trummorna separat.
Men ma nvill väl ha 2 gitarrer iaf? Så en kan spela bas samtdigit som en annan spelar gitarr.

Postad 28 december 2008 - 12:34

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Efter nyår någon gång kommer de börja sälja trummorna separat.
Men ma nvill väl ha 2 gitarrer iaf? Så en kan spela bas samtdigit som en annan spelar gitarr.

ok. Men är det någon annan som har det problemet att starpower inte funkar om man inte trycker på starpower knappen?

Postad 28 december 2008 - 12:43

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Med andra ord , är alla instrumenten i GH WT kompatibla med alla Rock Band skivor? :(

Mvh Peter

Har själv både GH WT och Rock Band AC/DC och kan i åtminstone bekräfta att gitarrerna funkar utan problem. Trummor har jag inte testat men de skall heller inte funka, enligt tidigare inlägg.

Postad 28 december 2008 - 20:53

Petcar
  • Petcar
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Har själv både GH WT och Rock Band AC/DC och kan i åtminstone bekräfta att gitarrerna funkar utan problem. Trummor har jag inte testat men de skall heller inte funka, enligt tidigare inlägg.

Hejsan!
Har du lust att kolla om trummorna fungerar?
Hade varit grymt om det gjorde det.
Eller skall man köpa Rock Band istället?

Mvh Peter

Postad 30 december 2008 - 16:55

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Om nu GHWT trummorna funkar till RB hur blir det då, e det en trumma som inte används då eller?

Postad 30 december 2008 - 17:00

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Om nu GHWT trummorna funkar till RB hur blir det då, e det en trumma som inte används då eller?

GHWT-trummorna fungerar endast till RB2, inte till RB och RB-ACDC. Dåligt och tråkigt, tyvärr. Speciellt eftersom chefen för SCEA har lovat att all sådan pereferihårdvara ska vara kompatibel över spelen.

Postad 30 december 2008 - 18:23

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

GHWT-trummorna fungerar endast till RB2, inte till RB och RB-ACDC. Dåligt och tråkigt, tyvärr. Speciellt eftersom chefen för SCEA har lovat att all sådan pereferihårdvara ska vara kompatibel över spelen.

Aha mycket tråkit, jag som precis skulle åka å köpa GHWT men då får det nog bli rock band istället

Postad 30 december 2008 - 21:33

Unregistered8bf0be7d
  • Unregistered8bf0be7d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
hallå alla glada (och grå)

fick mitt GH World Tour idag, mycket trevligt. Så nu när jag satt mig ner med det efter jobbet och skulle till att spela för första gången så kan jag inte lyckas synka mina trummor med trum receviern, hur jag än gör så funkar detta inte, funkar klockrent mot någon av gitarr mottagarna och gitarrerna funkar mot trumrecerviern men fortfarande vägrar trummorna ansluta mot den... Har provat plugga ur allt annat osv men inget tycks hjälpa, googlade runt på det nu i en timme men ger upp för kvällen nu känner jag, någon som vet något eller har ett vettigt förslag? :P

Postad 31 december 2008 - 11:28

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Men hur kan ni ens fundera på Rock Band när Rock Band 2 kommer när som helst om ni inte vill importera det?

Cell_4o2:
Ja hade oxå problem att få trummorna att synca men de löste sig efter ett par minuter.
Medans gitarren funka direkt

Postad 31 december 2008 - 15:21

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0
Ursäktar om det blir lite mycket Rockband prat här i tråden men det handlar ju om GH-trummorna.

Men hur kan ni ens fundera på Rock Band när Rock Band 2 kommer när som helst om ni inte vill importera det?

Köpte man EU-ver av RB1 skivan för att ha lite mer låtar att spela på gura då man nött GH3 ett tag och dessutom har en del DLC-låtar nedtankade så är ju inte import av RB2 kanske så lockande då man måste tanka DLC ifrån US-storen.

Sen går ju inte dom bra låtarna att flytta över. Låtarna som var med orginal på RB-skivan med Iron Maiden, Metallica och Black Sabbath (även några fler låtar, dock inte lika stora "Bärande för spelet") är sånna som man inte kan föra över.

För det tredje så finns det väl inte ens ett datum för EU-släpp av Rockband 2 ännu?

Länk till en tråd om PS3 GHWT-patch till rb: http://www.rockband....ad.php?t=101911
(Vet inte om HMX vill kännas vid problemet riktigt, på sida 24 så var det någon HMX-person som skrivit något men inte svarar på något konkret)

Postad 31 december 2008 - 16:26

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Jo altså om man redan har köpt RB förut så är de ju en annan sak.
Men de kan väl inte va långt kvar nu tills de släpper RB 2 här.
Microsoft fick väl bara förtur på spelet året ut?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.