SOCOM: Confrontation
307 svar till detta ämne
Postad 28 October 2008 - 13:02
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Så det FINNS TDM?
Har bara provat spelet en gång än så länge, då spelade jag max en timme, fattade nada...
Dock så är ju TDM ett mycket bra spelsätt att börja med, fattar bara inte hur man väljer...
Får se om jag orkar spela ikväll.
Har även provat headsettet lite snabbt i CoD4.
Inte impad än så länge kan jag säga, vet inte om man kan ställa in det på nån vänster, men jag tycker att det är "skrikigt"/"burkigt" och mycket diskant jämfört med mitt gamla..
Postad 28 October 2008 - 13:25
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Har även provat headsettet lite snabbt i CoD4. Inte impad än så länge kan jag säga, vet inte om man kan ställa in det på nån vänster, men jag tycker att det är "skrikigt"/"burkigt" och mycket diskant jämfört med mitt gamla..
Men du hittade volymknappen iaf!  Tar nog en stund att komma in i SOCOM. Men jag tror at det kommer att växa med tiden. Det gäller nog att man är en grupp som samarbetar och kommunicerar mer än vad som görs i COD4 tex.
Postad 28 October 2008 - 14:30
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
verkar var a lite fler som har fått spelet nu,, ska vi kanske bestämma en tid och spela allihopa? vi har ju i stort sett inte gjort det än, vore kul att få ihop ett lag. någon som är på?
Postad 28 October 2008 - 14:37
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
verkar var a lite fler som har fått spelet nu,, ska vi kanske bestämma en tid och spela allihopa? vi har ju i stort sett inte gjort det än, vore kul att få ihop ett lag. någon som är på?
Jag är på! I vilka rum brukar ni spela?? Jag brukar alltid spela i dom rankade matcherna under EU...
Postad 28 October 2008 - 16:36
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Jag är på...ska försöka komma in i det lite mer. Lyckades bara komma in på ngn norsk server igår. Men tror inte den var rankad,de vill jag ju köra. Men som ni säger så tror jag det krävs mer samarbete här. Större banor än Cod antar jag.
Postad 28 October 2008 - 18:21
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
ja kan starta en server sen som heter 8x8 norden eller nåt.. eller kom med förslag. ska vi säga runt 21.00?
Postad 28 October 2008 - 20:49
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Jag blev fast med bröstcancergalan men ska försöka runt 22,får se om ni är inne då.
Redigerat av hippo6, 28 October 2008 - 20:49.
Postad 28 October 2008 - 21:04
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
SOCOM: Confrontation Update October 28th, 2008 Posted by Seth Luisi Since the launch of SOCOM: U.S. Navy SEALs Confrontation in North America, we've been working to address the server and stability issues in order to get them resolved ASAP. We have a team of close to 100 people working to get the issues resolved.
On the server side, we've been updating the SOCOM: Confrontation servers nearly every morning and we have not seen any major server access issues in the last week. We are continuing to optimize the servers and we've also started the process of restoring some game UI (User Interface) features which were disabled on the server side a few days after launch in order to reduce load on the servers.
On the game client side, we are in acceptance testing for the 1.20 SOCOM: Confrontation game update. As mentioned in my previous post, the focus of this patch is to address stability and serious playability issues only. The 1.20 update addresses many of the freezes and getting booted to the XMB issues. It also addresses the mass game boot (where many players are simultaneously disconnected from a game), the scope offset issue when prone or using the SIXAXIS™ peek and other issues. We are doing all we can to get this patch released this week but a final date is still TBD until the acceptance testing is complete. Once we have a final date we will post it here on the blog along with a complete fix list.
We are committed to making SOCOM: Confrontation not only the best SOCOM game but the best online shooter period. We appreciate all of your feedback and support.
Regards,
Seth Luisi Director of Development Sony Computer Entertainment America
Postad 28 October 2008 - 21:15
thewall
-
thewall
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Har precis lirat i lite drygt en timme, gick bättre idag än igår som var första gången med spelet för mig. Idag lyckades jag tom döda några fiender
Postad 29 October 2008 - 13:01
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Hittade nån inställning i headsetmenyn som jag tror hette HQ(high quality) on/off..
Orkade inte prova just då men ska göra det ikväll, det kanske kan påverka mitt intryck av headsettet? Det stod dock på on, men ändå, man måste ju prova...
Redigerat av Dr. Death, 29 October 2008 - 13:01.
Postad 29 October 2008 - 15:11
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Najs... fick mitt spel i går från vg+. Billigt, snabbt och bekvämt. Har inte börjat spela än eftersom det tog halva natten att installera och uppdatera m.m. Adda gärna mig, nytt nickname och allt: Mr_Flatulence (även cod4).
Postad 29 October 2008 - 16:46
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Hittade nån inställning i headsetmenyn som jag tror hette HQ(high quality) on/off..
Orkade inte prova just då men ska göra det ikväll, det kanske kan påverka mitt intryck av headsettet? Det stod dock på on, men ändå, man måste ju prova...
Provade det för första gången igår på cod och tyckte inte heller det var så bra. Skulle verkligen vilja kunna sänka ljusheten eller vad det kallas..tyckte det var så skrikigt. Får kolla om det finns några inställningar för det.
Postad 29 October 2008 - 17:02
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Ny uppdatering på G: SOCOM: Confrontation 1.20 Update Incoming Posted by Seth Luisi We are happy to announce that the SOCOM: Confrontation 1.20 Update will be released on Wednesday, October 29th, at 1200 GMT/UTC (8am EDT, 5am PDT, 1pm BST, 9pm JST).
The SOCOM: Confrontation 1.20 update addresses the following issues: Fixed many issues which would cause the game to crash, hang, disconnect and exit to the PS3 XMB. Fixed an issue which would cause large numbers of players in a high player count game to be simultaneously disconnected. Fixed an issue which would cause players to be invincible. Fixed a physics issue which would cause players to occasionally "warp" around on the map. Fixed an issue where a "corrupt save data" message would be incorrectly displayed after updating the game. Fixed some player model issues related to team swapping. Client/server optimization. Fixed an issue where the scope camera had an incorrect offset from the barrel of the gun while prone or leaning/peeking. For players who have already downloaded and installed the 1.10 update, the 1.20 update is only ~50MB in size. For new players, the size is the 1.10 update plus the 1.20 update which is ~550MB.
The main purpose of this update is to address major stability and playability issues with the game. The stability of the game has been greatly improved with the 1.20 update. There are still a few low frequency issues which we are continuing to look into and will be addressed in a future update.
We are reading player feedback in the forums and will be making future changes to the game based on that feedback. Please keep the feedback coming.
Regards,
SOCOM: Confrontation Online Team
Källa: www.socom.com
Postad 29 October 2008 - 17:36
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Provade det för första gången igår på cod och tyckte inte heller det var så bra. Skulle verkligen vilja kunna sänka ljusheten eller vad det kallas..tyckte det var så skrikigt. Får kolla om det finns några inställningar för det.
Jag, precis så upplever jag oxå det, skrikigt/ljust. Enligt akerren så låter det betydligt bättre ihop med Socom, men som sagt så ska jag testa med att sätta den där HQ-funktionen på off och se vad som händer!
Postad 29 October 2008 - 19:47
thewall
-
thewall
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Uppdatering ute nu, 49Mb.
Postad 30 October 2008 - 07:53
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Jag, precis så upplever jag oxå det, skrikigt/ljust.
Enligt akerren så låter det betydligt bättre ihop med Socom, men som sagt så ska jag testa med att sätta den där HQ-funktionen på off och se vad som händer! 
Japp,spelade Socom igår och det lät bättre där faktiskt,knepigt tycker jag att det inte ska kunna låta bra på cod då!? Förresten,fy fasiken vad jag suger på Socom!!
Postad 30 October 2008 - 10:07
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Hmmm Socom var la såådäär... Man är ganska bortskämd efter cod4
Postad 30 October 2008 - 16:57
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Ja det är ju precis så det är....vet inte vad som ska få bort suget efter Cod4...kanske Cod 5
Postad 30 October 2008 - 17:20
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
själv tycker jag att socom är roligare än cod4 nu,, kanske beror på at man nästan har 800 speltimmar på de spelet 
fast ja suger också på socom,, tror man är lite cod skadad och inte förstår att man måste ta det lugnare och att det inte är meningen att man ska få lika många kills
Postad 03 November 2008 - 16:34
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Noterade en lustig sak sist jag spelade, en medspelare som hånade fienden sa det på tyska medans det stod i grön text på svenska vad det var han sa. Då måste det ju vara så, att ens egen gubbe säger det han säger på sitt eget språk.
Riktigt rolig liten detalj!
Postad 03 November 2008 - 18:04
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Postad 03 November 2008 - 18:10
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Har du läst recensionen ?
Det som gör att det får ett så dåligt betyg är att det haft mycket tekniska problem..
Men dom fixas ju allt eftersom..Därför är många recensioner missvisande...Helst de första
Postad 03 November 2008 - 18:29
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Jo jag läste recensionen och personligen så tycker jag att spelet borde ha fått runt 8 i betyg.
Och som du säger så kommer ju komma en heldel uppdateringar som bara gör spelet bättre och det tar dom inte hänsyn till.
Postad 03 November 2008 - 18:57
Yves
-
Yves
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag har försökt logga in på deras server vid några tillfällen under helgen och misslyckats. Lyckas man komma in så kan man inte koppla sig mot en kanal (försöker med EU eller engelsk språkig) eller är hela kanallista oåtkomlig. När man äntligen är inne i en kanal och loggat in på någon match hinner det inte starta fören jag tappar kontakten. Så under helgen kom jag bara in två gånger den först var kort eftersom jag inte hade inverterat kontrollen men andra gången spelade jag nästan en timme innan jag tappade kontakten (blev utkastad?)  .
Det är första gången jag kör ett online spel, så jag undrar om det är fler som har problem med att man tappar kontakten till servrarna? Jag köpte mitt i Hong Kong och har sedan hört något om att det var problem med Hong Kong konton men själva spelen är väl inte kodade eller  ?
Jag testade lite RFOM (jag äger bara två spel hittills  ) och det gick jätte bra, iaf nätverks biten. Mitt bredband är stadsnät 100/10 Mb och har dragit kabel hela vägen och när jag streamar videos från GT eller liknande har jag inga problem så jag tror inte det är Internet leverantören.
Mvh
Yves
Postad 03 November 2008 - 23:52
mdc
-
mdc
-
Användare
-
-
211 inlägg
Jag dör tidigt i varje omgång och börjar ledsna på det. Man får inte spawna om och sitta och vänta i flera minuter innan man får en ny chans att dö. Detta gör spelet väldigt segt för min del. Kan naturligtvis inte banorna och vet inte varifrån skotten kommer som knäpper mig. Lite nybörjarfientligt känns det som.
Postad 04 November 2008 - 00:36
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Jag har försökt logga in på deras server vid några tillfällen under helgen och misslyckats. Lyckas man komma in så kan man inte koppla sig mot en kanal (försöker med EU eller engelsk språkig) eller är hela kanallista oåtkomlig. När man äntligen är inne i en kanal och loggat in på någon match hinner det inte starta fören jag tappar kontakten. Så under helgen kom jag bara in två gånger den först var kort eftersom jag inte hade inverterat kontrollen men andra gången spelade jag nästan en timme innan jag tappade kontakten (blev utkastad?) .
Det är första gången jag kör ett online spel, så jag undrar om det är fler som har problem med att man tappar kontakten till servrarna? Jag köpte mitt i Hong Kong och har sedan hört något om att det var problem med Hong Kong konton men själva spelen är väl inte kodade eller ?
Jag testade lite RFOM (jag äger bara två spel hittills ) och det gick jätte bra, iaf nätverks biten. Mitt bredband är stadsnät 100/10 Mb och har dragit kabel hela vägen och när jag streamar videos från GT eller liknande har jag inga problem så jag tror inte det är Internet leverantören.
Mvh Yves
Socom har problem just nu och de jobbar på att få ordning på det. Du behöver inte vara orolig! Jag dör tidigt i varje omgång och börjar ledsna på det. Man får inte spawna om och sitta och vänta i flera minuter innan man får en ny chans att dö. Detta gör spelet väldigt segt för min del. Kan naturligtvis inte banorna och vet inte varifrån skotten kommer som knäpper mig. Lite nybörjarfientligt känns det som.
Kör bara de spel som du har "oändligt" med liv istället. Det står när du tittar på spelen i listan.
Postad 04 November 2008 - 13:31
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Japp,spelade Socom igår och det lät bättre där faktiskt,knepigt tycker jag att det inte ska kunna låta bra på cod då!?
Förresten,fy fasiken vad jag suger på Socom!! 
Om du går in i headset"menyn" så kommer du andtagligen hitta BÅDE ditt gamla och ditt nya headset reggat, markera det nya och tryck på trekant, sen väljer du info, där kan man välja att stänga av en funktion som som heter HighQuality. Uppfattade ljudet som behagligare i CoD4 iaf., har inte testat i Socom ännu...
Postad 04 November 2008 - 13:58
Rocketeer
-
Rocketeer
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Headsetet vägrar sitta kvar på mitt öra... Vad göra?
Jag installerade spelet igår kväll men hann inte prova mer än några minuter då klockan traskade på i alldeles för snabb tackt och läggdags var ett faktum. Jag hann dock starta spelet, klä på min gubbe en tuff basker och sen ansluta till ett spel. Mer erfarenhet än så har jag inte än så länge. Jag kan kort säga att jag tycker om möjligheterna att personifiera sin gubbe och att av det lilla jag har sett så är COD4 allt en liten gnutta snyggare. Mer omdömen kommer.
Under mina få minuter så försökte jag hitta ett sätt att gå omkring på en bana offline eller i alla fall ensam för att bilda mig en uppfattning om kartan innan jag spelar på allvar. Går inte det?
Ikväll är det på det igen... :-)
Postad 04 November 2008 - 17:31
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
SOCOM: Confrontation State of the Union Posted by Dan McBride Now that we are 3 weeks into the launch of SOCOM: U.S. Navy SEALs Confrontation it is about time for a more comprehensive update straight from the developers. All of us at Slant Six would like to thank those active community members who continually exhibit their passion for SOCOM- you are a tough audience but we would not want it any other way. The launch was pretty rough on all of us but we want to let you know that we are committed to continual improvement of the game Patch 1.20 went live last Tuesday and it has met its goals: stability is much better and the server load issues seen in the first week have been mostly addressed. With this now out of the way, the team has turned our attention to the 1.30 update which will fix several features (including trophies and SOCOM: Confrontation Awards), fix a bunch of bugs and respond to some of the requests of the community. Here are some of the items planned for the update. Please note that some items listed may be delayed to a following update if additional development is required beyond what our schedule for the 1.30 update allows. This should not be considered a guarantee that these items will be in the 1.30 update, but we did want to give everyone a heads up as to what is on our plate currently. New Features
* SOCOM Awards and PSN Trophies * DTS audio support * Add HUD and scoreboard opacity * Scoreboard invocation improvements (tap select for persistent scoreboard, hold for temporary) * Spectator mode HUD turns off after brief interval * Spectator camera look now respects user invert on/off setting * Spectator camera pan now consistent with in game camera * Add dive-to-prone * Add lean control to d-pad * Gear items stackable * Extend post-round period * Restrict RPGs and grenade launchers in ranked rooms * Increase prone movement speed * Adding support for lefty control configuration (analog stick functions swapped) * Increase frag grenade effectiveness * Prevent incorrect reload interruptions
Bug Fixes
* Fix animation issue when prone rolling near certain objects. * Fix remaining issues with statistics gathering and display * Fix bugs related to equipping of C4 in breach mode * Fix occasional audio drop outs * Fix last remaining framerate hitch when other clients late join * Fix remaining stability issues * Fix hostages being affected by smoke
Of course there will also be many additional smaller fixes included in the patch. Please watch this spot for updates as the patch moves through development and into QA/verification/deployment. We are also hard at work on an additional patch which will include the remaining community support features. The design and art teams are also making great progress on new content- based on some of the posts in the forums, many of you will be very happy with what is coming down the pipe. Thanks again for your continuing support, -Confrontation Development Team
Källa: www.socom.com
Postad 05 November 2008 - 11:24
Rocketeer
-
Rocketeer
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jag spelade en timme igår!
I första spelet jag var med i lyckades jag tydligen vara ensam överlevande, jag sköt två legoknektar och dog till sist själv. Det första jag fick höra i högtalarna av lagkamraterna "You suck!". Snällt... ;-)
Kontrollerna,,, jag blir galen, COD4skadad antar jag. Skjuta med R1 är ok men så fort jag ska gå ner på knä, eller försöka sikta trycker jag på fel knappar. Det verkar inte gå att ändra på alla knappar konstigt nog. Det blir till att vänja sig.
Headsetet vägrar sitta kvar i mitt öra, jag löste det så att jag hängde det i tröjlinningen och ställde om chatljudet till hörlurarna/högtalarna istället.
Proximity chat - Hur coolt som hellst! På en bana hör jag plötsligt tydligt en dansk fru prata med sin man varpå en legoknekt kommer fram ur en dörr rakt under mig! Nu var jag inte riktigt med på noterna så han hann undan innan jag lyckades trycka på rätt knapp för att sikta ordentligt. Nästa gång överlever han inte!
Tredje person mot första person - jag tycker inte att det gör speciellt stor skillnad om jag ska vara ärlig. man ser fortfarande ett kors i mitten som markerar var dina skott förhoppningsvis hamnar.
Det verkar vara svårt att ha skjuta motståndare på längre avstånd. Jag använde M4 med rödpunktssikte. Hur tycker ni andra att det är?
Totalt sett var det en kul timme, jag spelade på servrar med oändlig spawn för att försöka lära mig banorna och kontrollerna. I ett spel lyckades jag till och med vara bäst! (antagligen mer beroende på motståndet än mig själv)
Det spelet som gick bra var en variant på Team Deathmatch med få deltagare på en liten bana. Eftersom banan var så liten blev avstånden korta när vi sprang på varandra och jag kunde skjuta från höften utan att sikta in mig, jag slapp med andra ord tänka efter före vilken knapp som gör vad.
För övrigt är jag riktigt kass såhär långt...
Edit:(skjuter gör man såklart med R1, inte L1 som jag skrev ovan i första försöket...)
Redigerat av Rocketeer, 05 November 2008 - 15:04.
Postad 09 January 2009 - 16:42
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
SOCOM: Confrontation 1.30 Update Coming January 9th! Posted by Seth Luisi The news you have all been waiting for. The SOCOM: Confrontation 1.30 update has been approved and will be released tomorrow, January 9th, at about 5am EST (2am PST, 1000 UTC/GMT, 1900 JST/KST). The SOCOM: Confrontation server will be down for 1 to 2 hours at that time in order to update the server for the new update. Everything should be back up and running at about 7am EST (4am PST, 1200 UTC/GMT, 2100 JST/KST).
In order to resolve incorrect player stats and to correct the stats for the Trophy support, we will be clearing all player statistics with the release of the SOCOM: Confrontation 1.30 update. This will be done when the server is updated.
Undra ifall detta kan liva upp spelet lite... Blir nog att spela spelet lite igen... Få några trophys i alla fall...
Postad 09 January 2009 - 17:06
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
det var verkligen längesen jag spelade detta,, undrar egentligen varför så få personer här inne spelar det,, det är ju absolut inget dåligt spel
Postad 09 January 2009 - 17:13
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
Var ju mkt som strulade i spelet när det släpptes, antar att folk tröttnade pga det... Men tycker det verkar som att denna patchen skulle fixa det mesta...
Håller på att laddar hem patchen just nu... Sedan blir det att spela
Postad 09 January 2009 - 22:15
aguhi
-
aguhi
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Funderar på att köpa spelet tillsammans med headsetet som följer med, hur tycker ni att spelet och headsetet är? Rekommenderar ni det? Har spelet fortfarande problem, som det hade i början?
Redigerat av aguhi, 09 January 2009 - 22:16.
Postad 19 January 2009 - 04:31
diddi_e
-
diddi_e
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Hej Hej!
Har läst igenom hela tråden nu o börjar bli grymt sugen på o köpa det o lira lite... dock tänkte jag först höra ifall det är nån här inne som fortfarande spelar det?
MVH/Patrik
PSNalias: diddi_e
Postad 19 January 2009 - 20:29
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
Jag lirar spelet ibland... Dock är det nog bara jag härifrån som spelar det...
Men men... De finns ju några andra som spelar spelet
Jag gillar ju spelet!
Postad 20 January 2009 - 12:01
erlander
-
erlander
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Jag lirar också spelet ibland men försöker undvika kvällar och nätter då man bara möter amerikanare som väggkampar.
Postad 04 April 2009 - 15:26
Nyluh
-
Nyluh
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Köpte spelet på psn precis.
Är det någon som brukar lira?
Adda gärna mig på psn då.
Postad 04 April 2009 - 17:17
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
förstår fortfarande inte,, spelet släptes ju för jätte jäte längesen, men så dök de upp igen på pss för 299kr är det samma spel eller är det ett nytt soccom?
Postad 04 April 2009 - 17:19
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
förstår fortfarande inte,, spelet släptes ju för jätte jäte längesen, men så dök de upp igen på pss för 299kr är det samma spel eller är det ett nytt soccom?
spelet släptes för jätte längesedan i us men kom nyligen till oss i eu ingen aning om varför det var sådan fördröjning
Postad 04 April 2009 - 18:54
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
aha på så vis, nej de verkar konstigt att det kommerså långt efter,, kom väl förra sommaren eller nåt?
Postad 04 April 2009 - 19:14
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
aha på så vis, nej de verkar konstigt att det kommerså långt efter,, kom väl förra sommaren eller nåt?
Köpte mitt spel ifrån USA och fick det i oktober förra året Dock var ju spelet praktiskt taget en beta version då... Det var massor som krånglade... Det tog ju ett bra tag innan dom fixade alla buggar...
Postad 06 April 2009 - 16:18
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Blev lite nyfiken och köpte det på PSN. Efter 30 min kom jag med i ett spel med en massa skumisar som lät som f.d SAS soldater (hes, grov och lågmälda med rätt tugg). Var med i två omgångar och satte min först skott i huvudet på en och dog en gång. 100% träffsäkerhet ser snyggt ut i statistiken så jag ska inte spela på ett tag utan ha den sidan att trösta mig mig då det går åt skogen i KZ2  . Edit: ska kanske tillägga att spelsättet var "elimination" och att jag i andra omgången inte såg skymten av fienden Såg på beta.socom.com att det fanns klansupport, någon som gjort en MHB-klan? Spelet verkar kunna vara kul men tidskrävande så jag vet inte om det passar mig, men att smyga omkring är kul ibland. Man får prova lite mer senare. SOCOM Confrontation Manual (ganska tunn)
Redigerat av Unregisteredb92a947c, 06 April 2009 - 18:58.
Postad 06 April 2009 - 18:36
bele_75
-
bele_75
-
Användare
-
-
145 inlägg
Kanske skulle köpa spelet om det är 100% träffsäkerhet, för på kz2 är det inte det
Postad 07 April 2009 - 21:08
Zebra
-
Zebra
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Går att köpa för ca 175 kr inkl frakt från vgplus www.videogamesplus.ca
Postad 12 April 2009 - 15:40
Nyluh
-
Nyluh
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Alltså, det suger riktigt mycket när det laggar så som det gör. Kvittar vilken av de engelska servrarna jag väljer ändå laggar det mycket. Har dock inte testat Nordic-kanalen men det är ju knappast lönt då ingen nånsin är inne där.
Håller ni med mig eller är det lindrigare för er?
Redigerat av Nyluh, 12 April 2009 - 15:41.
Postad 12 April 2009 - 16:42
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
Alltså, det suger riktigt mycket när det laggar så som det gör. Kvittar vilken av de engelska servrarna jag väljer ändå laggar det mycket. Har dock inte testat Nordic-kanalen men det är ju knappast lönt då ingen nånsin är inne där.
Håller ni med mig eller är det lindrigare för er?
Jag hade inte spelat spelet på ett tag och började spela det igen i helgen... Men det smålaggar hela tiden... Dock laggade det mycket värre för ett par månader sen, men det är fortfarande inte ok...
Postad 16 April 2009 - 18:42
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Är det bara jag som är sjukt besviken på spelet??
Tycker det är segt med all laddning i början, och spelkänslan är väl "sådär"
Inte verkar det finnas nåt annat än multiplayer heller.. suck...
Nej blir till att sälja, nån som är intresserad!?
//najkks
Postad 17 April 2009 - 09:30
Rocketeer
-
Rocketeer
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jag är väldigt besviken.
Jag lyckades inte vänja mig vid kontrollerna, TPS är inte som FPS.
Väggcampingen känns märklig för ett spel som eftersträvar realism.
Buggarna och glitcharna...
Gubbarnas rörelser har gjorts mycket bättre i många andra spel.
Överlag tycker jag SOCOM känns som en reality mod till någon hyffsad FPS skjutare på nittiotalet. Inte jättedåligt men heller inte jättebra.
Postad 20 April 2009 - 17:05
VonDuck
-
VonDuck
-
Rookie
-
5 inlägg
aha då förstår jag det med den gröna texten 
angående den där gula saken runt siktet har jag också lagt märke till, vet dock inte vad det är för nåt,, tycker det finns många frågetecken i spelet 
spelade nån spelform där vi hade nån gisslan eller nåt, sen kunde vi be att dom antigen skulle följa med eller stanna kvar,, efter halva tiden hade motståndarlaget dom gubbarna tror jag,, men vad går det ut på egentlieen?
när matchen var slut stod det att jag hade dödat två st gisslan,, är det bra eller dåligt? eller har jag missat hela poängen?
finns det ingenstans där man kan läsa om dom olika spelformerna?
Den gula saken runt siktet är där du siktar. Med andra ord ibland siktar du i stenen/muren framför och inte där "siktet" är. Var det tillräckligt luddigt? Adda mej om ni vill lira! PSN: VONDUCK Socom är spelet med stort S. COD är för mycket rush N attack. KZ2 grym besvikelse. Jag har väntat sedan Socom1.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|