Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Final Fantasy XIII (Xbox 360)

480 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Final Fantasy XIII (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.142856 (6) 99:-
Final Fantasy XIII - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 04 April 2010 - 17:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Hittade en sån King, överraskade honom och sände upp honom i luften. Där bollade jag honom tills han hade typ 10% liv kvar, då försvann staggern och han ramlade ner. Ställde sig upp på bakbenen med 100% liv. Aj.

Det ser ut att vara 100% liv men han är mycket svagare i den formen ;)

Postad 04 April 2010 - 22:47

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Det ser ut att vara 100% liv men han är mycket svagare i den formen ;)

Kanske HP-mässigt, men han slår som en mofo när han står upp.

Hittade när han och en fedestor tiger slåss. Den store tigern har jag slagit ihjäl ett par gånger innan så den vet jag inte är nått större problem. Smyger mig på, får överaskningsmomentet på min sida och börjar bolla kingen i luften. Då börjar Fang, det dumma j-a våpet, slå på tigern istället. Hallå? Kan vi vänta med missen till den stora badassen är död? Snälla?
Givetvis landar Kingen, reser sig upp och med ett svep av cirkelsågen eller vad fan han slåss med dödar han inte bara tigern utan hela mitt gäng.
Så nu måste jag levela Light så hon istortsett själv kan slå ihjäl en jugglad King. <_<

Edit: Dessutom, Lost Odyssey var ett mycket bättre Final Fantasy än detta... ;)

Redigerat av Unregistered6810b893, 04 April 2010 - 22:49.

Postad 06 April 2010 - 09:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Hittade ett nice grinding område för Ch 11 nu. :)

Precis innan man kommer till 'gården' där det hänger en massa bepansrade Ci'eth (eller vad fan de heter, de misslyckade L'Cie) så finns det en sparpunkt och en sten som leder till mission 6 typ.

Innan det så har man en möjlighet att springa i en stor cirkel runt ett berg. Den snitslade banan går inte att missa. Där finns det typ 5 encounters man kan slå ihjäl på runt 20 sekunder. Tar man en liten avstickare mot savepointen när man sprungit runt så möter man ett par munchkins och dess ledare. Dem slår man också ihjäl hur snabbt som helst.

Det fina är att det är bara att masha på 'A'-knappen genom fighterna. Och man slipper bekymra sig om att överraska dem. Bara springa fram och inkassera i snitt 2k CP. Lyckas man överraska dem kan fighten vara över på 2 sekunder. :)

Ger inte så mycket gil dock, men snart har jag maxat Lvl8 på Crystals.

Postad 06 April 2010 - 22:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Chapter 12 nu.. stadigt går det framåt :D

Var tvungen att låta Hope få vara med för första gången på en 30 timmar, mot en ledare som debuffs inte fungerade mot. Han hade 500k+ CP att sätta ut =P.

Edit: Förresten om det är en sak jag vill ändra till kommande spel i FFXIII-universumet... låt oss spara våra paradigmkonfigurationer. Man tvekar att byta eftersom man inte vill göra om allt =/.

Och ta bort animationerna när man byter paradigm och står på marken.

Edit2: Utöver de uppenbara nackdelarna då.

Redigerat av Zoiler, 06 April 2010 - 22:55.

Postad 07 April 2010 - 08:07

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Fan det går verkligen att spendera hur mycket tid som helst på ch 11, tror jag lagt typ en 30h där nu och ändå så ser det ut som att det går att plocka mer från det!

Nu hoppas jag bara att ch 12 & 13 inte är alldeles för korta då.

Postad 07 April 2010 - 09:09

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Och ta bort animationerna när man byter paradigm och står på marken.

Retar mig också på dem. Byter alltid paradigm efter första slaget så jag slipper animationen när jag väl behöver byta till 'Med/Med' paradigmen. ;)

Annars har jag gett mig in i grottan nu. Hittade en tarm med en bunte bollar och lätta robotar. Har börjat fylla på utanför de tre orginalklasserna nu. Vill ju att några av dem ska ha Synergy klassen också. ;)

Men ska annars börja spara CP till senare när #9 låses upp. Hörde att den skulle vara dyr...

Nu börjar spelet bli spelbart iallafall. Men fan att det skulle ta 40h speltid för att komma dit.

Postad 07 April 2010 - 09:48

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Hittade en tarm med en bunte bollar och lätta robotar.

Been there, done that ;)

Är det bara för mig som det tog typ 30h att fatta storyn?

Postad 07 April 2010 - 13:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Annars har jag gett mig in i grottan nu. Hittade en tarm med en bunte bollar och lätta robotar. Har börjat fylla på utanför de tre orginalklasserna nu. Vill ju att några av dem ska ha Synergy klassen också. ;)

Grottan är the shit. Fylla på utanför originalklassen ser jag inget behov av dock, kostar väl asmycket.

Men ska annars börja spara CP till senare när #9 låses upp. Hörde att den skulle vara dyr...

Nja, 10 och 12k istället för 4 och 8. Så du går från 8 till 10 och sen 12, eller 18/20 i sidospåren vilket iofs är dyrt. Men inte så farligt.

Är det bara för mig som det tog typ 30h att fatta storyn?

Jag läste på inför recensionen annars hade jag väl fortfarande varit lost =P.

Jag har spelat runt 36-37 timmar tror jag. Man vill ju inte vara överlevlad, ska vara lite motstånd ;)

Postad 07 April 2010 - 14:39

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Överlevlad är ju det som gör såna här spel roliga. ;)

Postad 07 April 2010 - 17:33

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Har väll spelat snart 80 timmar. Maxat alla karaktärers CP och har ultimate vapnen med 3 karaktärer. Jag började grinda ordentligt efter att jag klarade spelet. Har ett par missions kvar och göra + och fixa alla accessories. Underbart spel helt enkelt.

Postad 07 April 2010 - 17:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Maxat alla karaktärers CP

Alla sex för alla karaktärerna? Hur mycket kostar det? Minst 3000 per grej känns ju som att det skulle ta rätt lång tid.

Postad 07 April 2010 - 21:28

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Kostar väll runt 3000cp i låga levlar och uppemåt 142000cp mot slutet. Så mkt grindning blir det, Growth Egg (dubbel CP) är ett måste. Sen grindar jag aldrig för CP utan för Gil så jag kan köpa och uppgradera alla saker, CP kommer per automatik. Finns ställen i spelet där du kan dra in 80.000cp (med growth egg) på och döda 1 fiende. som dessutom droppar en iron ingot då och då, som du säljer för 150.000gil .

Postad 11 April 2010 - 21:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nu vart det äntligen varvat efter 50+ timmar. Lite konstigt slut men den CG-scenen var inte att leka med! :P

När jag bytte team från Lighning, Snow, Vanille till Fang (fan vad mycket str. hon får sen), Hope och Vanille blev det rätt mycket enklare. Öht blev spelet mycket lättare mot slutet ju. Huvudstoryn iaf.

Postad 12 April 2010 - 07:28

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Fy fan för Hope.

Kör med Lightning, Vanilla och Fang. Girl-powah FTW.

Dock är ingen av dem synergist orginal, så jag har fått slänga in lite CP i deras SYN roller. :P

Postad 12 April 2010 - 13:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Typiskt forumets DOAXBEACHBALLER att köra ett all female team :lol:

Fy fan för Hope.

? Du slåss ju bara med honom, du kommer inte undan honom i mellansekvenserna ändå :P

Får du Haste, bravery och alla viktigare buffs med det laget? Kan man köpa dem mao? Borde kosta rätt mycket iom att Haste är på nionde cirkeln för Hope.

Postad 12 April 2010 - 14:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

? Du slåss ju bara med honom, du kommer inte undan honom i mellansekvenserna ändå :P

Jo, men tanken på att ha honom springande efter mig och kommentera på allt han ser får mig att vilja slita öronen av mig.

Får du Haste, bravery och alla viktigare buffs med det laget?

Bravery och sånt skit får jag. Haste får jag inte, men jag kör med 3x sprintshoes.

I längre fighter får jag erkänna att jag brukar byta ut Vanille mot Sash, han har Haste. :lol:

Postad 12 April 2010 - 15:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jo, men tanken på att ha honom springande efter mig och kommentera på allt han ser får mig att vilja slita öronen av mig.

De kommenterar ju så ofta :)

I längre fighter får jag erkänna att jag brukar byta ut Vanille mot Sash, han har Haste. :lol:

Men han har väl rätt mycket sämre magic offensiv än Vanille? Och hur får du då debuffs? Fang? Då kan du ju inte köra debuffs samtidigt som du kör sentinel = ajöss mot såna som gör mer dmg frågetecken. Eller har du fixat debuffs till alla via det dyra sättet?

Spelade nästan aldrig Sash, tyckte inte han gav något av intresse utöver haste men Hope är en bättre magiker och synergist ändå. Vad har han för fördelar utöver hans karaktär, är han bäst på något? Till slut hade jag 999999 CP med honom, mer kan man inte få =/.

Själv hade jag en enkel taktik som fungerade mot alla. Längre fighter... Sentinel (fang) + debuff och buff tills det inte går längre/jag är nöjd. Gäller ju att få ner defence och magic res i första hand samt öka sin egen (riktigt kasst att Hope prioriterar det sist så man får vänta aslänge, behöver en funktion som säger vad de ska prioritera).

Ifall det behövs kör man sentinel + medic medic. Med 2x curaja får man upp liven på direkten :P

Sen är det bara att köra commando (Fang har kapacitet till mest str i spelet, tier 3 vapen ej inräknat då eftersom jag klarade main storyn med tier 2) + ravager x2 (Vanille och Hope är de med kapacitet till mest magic vad jag kan se) tills de staggras och därmed dör.

Behövs det kan man låta Fang köra slow, daze, curse samtidigt som övriga kör 2x heal.

Det känns som ultimata taktiken med ultimata uppsättningen så länge man inte räknar in supervapen. Men jag körde med en totalt ouppgraderad bumerang till Hope genom hela spelet så det är som sagt inte så svårt längre in.

Synd att inte death (Vanille) verkar vara något att ha. Som CPU-styrd kör hon den typ aldrig och om hon gör det dödar den aldrig direkt utan gör bara mgc dmg.

Vad är sprintshoes -_-?

Postad 12 April 2010 - 16:01

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Synd att inte death (Vanille) verkar vara något att ha.

Ett måste för att döda dom där
Spoiler
:P

Vad är sprintshoes -_-?

Auto-haste

Postad 12 April 2010 - 16:01

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Sprintshoes ger dig haste, så man slipper ha nån som kastar.
Uppgraderade du dina vapen Zoiler, ###### kärring. :lol:
Sazh tyckte jag om, han hade alla "power-ups" eller va man ska kalla det, men han kanske inte är lika nödvändig om man kör med sprintshoes. Tycker det funka bra med Commando/magiker(kommer inte ihåg vad det kallas)/Saboutage (o healer) på sista.. Dvs blir Lightning, Sazh och Vanille bäst. :P
Dock är väl bossarna i slutet så där..
Spoiler

Postad 12 April 2010 - 16:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ett måste för att döda dom där

Spoiler
:)

Å fan. Måste vara ganska bra grinding om de dör direkt?

Men jag tror att man kan ta ut dem postgame faktiskt med tanke på vad som händer.

Uppgraderade du dina vapen Zoiler, ###### kärring.

Äh, Vanilles och Fangs till tier 2 bara. Inte som att 2-300 extra str/magic är vitalt direkt med tanke på att man ligger över 2k sen ändå :). Men ger väl en 10-15% mer dmg. Du verkar ju köra med fegequipment istället din jäkla materialare :lol:

Auto-haste på alla gubbar däremot, rätt lamt. Not. Det tar drygt 5 sekunder för Hope/Sazh att kasta på alla :lol:

Sazh tyckte jag om, han hade alla "power-ups"

Men vad är han bättre på som inte Hope har, förutom mer liv? Kollade på de grejer han skulle få senare men tyckte inte han hade något som Hope inte hade. Det är väl att han har tidig haste som gör att han är bra i början.

Lightning, Sazh och Vanille bäst.

Fast då saknar man ju en sentinel. Hade inte klarat mig utan en sån :P

Dock är väl bossarna i slutet så där.

Spoiler
:lol:

Redigerat av Zoiler, 12 April 2010 - 16:53.

Postad 12 April 2010 - 17:22

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Kära Zoiler,
Spoiler

Postad 12 April 2010 - 17:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Kära Zoiler,

Spoiler

Ok, jag lade aldrig märke till det faktiskt. Måste ha tagit ut honom direkt efter 50% eller så gjorde sentinel att det inte spelade någon roll. Tog
Spoiler

Spoiler

Nä fy för 1 healer. Så omständigt att hela en i taget, med två healers får man upp liven direkt på alla tre. En healer och ingen sentinel blir quadrupelt arbete =P.

Postad 12 April 2010 - 18:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Inte många fighter du fick 5 stjärnor på va? Sentinel? Bah.

OK, bossarna kör jag också Sentinel på. Men vanligtvis är det inte med i beräkningen.

Gillar mer att börja med Com/Rav/Com och ev byta till Rav/Rav/Com om mina gubbar mest verkar ägna tid åt att kasta Ruin.
Möter man nått lite större så brukar man kunna köra Sen/Sen/Sen i två omgångar (japp, alla tre har fått typ 3 stycken abilities från Sentinel rollen), sen byter man till Med/Sab/Sab så han får lite skit. Sen tillbaks till de två förstnämnda.

Hade iallafall inga problem i tornet med den uppsättningen. Men kom precis till Ch 12 så nu blir det nog lite svårare. :P

Iofs, tar de mycket stryk nån gång så är Med/Med/Sen bra att ta fram. :lol:

Redigerat av Unregistered6810b893, 12 April 2010 - 18:12.

Postad 12 April 2010 - 19:15

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Jahapp, då var det slutgrindat då :P

Postad 12 April 2010 - 20:01

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Synd att höra.

Postad 12 April 2010 - 22:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Inte många fighter du fick 5 stjärnor på va? Sentinel? Bah.

Jo, jag kör givetvis inte så mot enklare fiender ;) . Räcker med att låta honom kasta haste sen är det all out attack. Men i vilket fall så förlorar du inte på att köra buff + debuff + sentinel (eller com eller whatever), det går snabbare än att all out attacka om du möter mediumsvårt motstånd.

Men vad ska man med fem stjärnor till? För att få TP som jag aldrig behöver använda och för att få achievment (få 5 stjärnor på allt.....?). Meningslöst :)

Hur många timmar ligger du på vid Chp 12? Du får tänka på att du är överlevlad så du klarar dig med många strategier :P

Postad 13 April 2010 - 06:39

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Hur många timmar ligger du på vid Chp 12? Du får tänka på att du är överlevlad så du klarar dig med många strategier :P

Vågar inte kolla på tidsangivelsen. Tror jag ligger bit över 60 timmar nu. Men jo, jag har ju maxat mina gubbar så gott det går. Har tagit alla default-crystals på Lvl9 och även lagt en förmögenhet på Synergy rollen. Maxade Lvl 2 vapen. Har tom en Ribbon som accessory. :)

Edit: Körde en hel del med Sentinel igår faktiskt. Var ett par monster då jag faktiskt var tvungen att använda 'Delta Attack'. ;)

Redigerat av Unregistered6810b893, 13 April 2010 - 06:41.

Postad 13 April 2010 - 14:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Du borde klara allt utan problem nu då och framåt. Spöade du han uppdraget i bottenvåningen av tornet? Klarade inte han när jag var där så fick gå tillbaka och ta han sen.

Om jag var du skulle jag spara CP tills senare istället föra att lägga på icke default-crystals. Eftersom man
Spoiler
. Slipper du expa så mycket sen om du ska fortsätta.

Postad 13 April 2010 - 15:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Gjorde bara de obligatoriska tornet uppdragen. Såg att det fanns något som liknade fyra stycken frivilliga.

Därimot så grindade jag ett uppdrag på typ våning 5. Nån geting och fåglar. Eftersom de spawnade fem steg ifrån statyn så var det bara att kuta fram och tillbaks. Fick bra med Gil ifrån det också. :)

Det bästa jag gjort är waypoint uppdrag. Hur skönt som helst att kunna teleportera mellan vissa nyckelplatser.

Postad 14 April 2010 - 22:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
70 timmar för Chapter 13. Hur lång tid ska man springa runt där ungefär?

Postad 14 April 2010 - 22:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det är rätt kort. Det går snabbt om man vill.

Postad 17 April 2010 - 23:52

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
******** JÄVLA PISS BOSS!!!!

Hur i **** tänkte de när de tyckte det skulle vara 'kul' om bossen kunde kasta INSTA DEATH? Man jobbar ner honom till 25% och sen dör min huvudperson bara så där *snap*. Full hälsa och allt.

Provat fyra gånger nu. Slutar alltid på samma sätt. Jag kan fan leva med hans super nuke som lämnar hela partyt med 1% hälsa. Det är OK. För det kan man heala sig ifrån om man gör det snabbt. Men insta-death?

Hur i h-e tänkte de idioterna?!?

Edit: Och ingen save point precis innan heller så man kan inte bara lägga ner spelet för ikväll och hämta kraft. Fy fan vilket skit spel.

Edit: 75 timmar. Sigh. Det enda som var inte var otroligt tråkigt var nog Chapter 11. Inte för att världen öppnade sig mer, men för att man slapp storyn. Varför ska det vara så svårt att förstå grundläggande filmtekniker i såna här spel? Att lägga in lite fart i berättande och filmsekvenserna hade inte skadat.
Känslomässigt berörde den här storyn mig lika mycket som den i Ace Combat 6. De gånger man inte skruvar sig av obehag så har man rena kräk-känningar.
Hade tack och lov tillräckligt mycket CP sparat i Hope och Snow för att få alla Role 5 achievements så jag slipper grinda. Ska kolla vad de hemliga achivementsen är, men det ska mycket till för att jag ska återvända till den här världen.

Redigerat av Unregistered6810b893, 18 April 2010 - 00:51.

Postad 18 April 2010 - 00:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Vilken boss?

Edit: Jasså, du "gav upp" :)

Eller ok, du klarade det. Jobbigt för dig att hålla på i 75 timmar med ett otroligt tråkigt spel :D

Redigerat av Zoiler, 18 April 2010 - 00:56.

Postad 18 April 2010 - 00:53

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Vilken boss?

Slutbossen. Inte den absolut sista,
Spoiler
utan den näst sista så att säga.

Postad 18 April 2010 - 01:01

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Jobbigt för dig att hålla på i 75 timmar med ett otroligt tråkigt spel :)

Underskatta inte the power of OCD. :D

Postad 18 April 2010 - 01:55

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Konstigt att alla har problem med hans instant-death förutom du Zoiler. :D
Gäller att man har rätt saker på sig, annars är näst-sista bossen ett ****. Jag tycker annars storyn är bra, förutom att jag tycker att Ch.11 var det sämsta kapitlet. Man hinner ju nästan glömma storyn när man springer och grinda, sen när man väl är tillbaka så känns det sådär storymässigt. Blir nästan lite löjligt med alla "twists" i slutet.
Spoiler

Redigerat av Really, 18 April 2010 - 01:56.

Postad 18 April 2010 - 09:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Jaså? Det fattade inte jag det som. Iofs så fattade jag inte heller vilka de där
Spoiler

Postad 18 April 2010 - 13:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Konstigt att alla har problem med hans instant-death förutom du Zoiler. :)

Alla? Jag ser bara två ;). Jag hade bästa möjliga taktiken för alla instanser helt enkelt, fanns ingen spricka i den armorn eftersom den täckte allt både defensivt och offensivt :D . Kommer inte ens ihåg att jag varit med om någon instant death eller vad ni snackar om -_-

Men ja, det kan ju låta konstigt att någon som spelat 25 timmar mer har mycket större problem men det visar bara hur taktiskt spelet kan vara. Karaktärsuppsättning, equipment, statting, vapen, hur man spelar strategiskt, var man lägger timmarna på att levla.. allt gör skillnad.

Den här slutbossen var väldigt enkel jämfört med många andra rollspel och flera andra final fantasy. Bossarna var egentligen bara svåra tills man lärt sig spela spelet, man vaggas ju in i en falsk säkerhet av automatik i början innan man måste börja tänka lite.

Jo, i Templar + Wartisaur striden i trappen blev jag faktiskt förbannad. Inte för att jag dog eller nått, men det tog sån J-A tid).

Jag lyckades springa förbi dem :lol:. Hade inga planer på att ta en sån strid för den lilla expen.

Postad 18 April 2010 - 14:17

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Men ja, det kan ju låta konstigt att någon som spelat 25 timmar mer har mycket större problem men det visar bara hur taktiskt spelet kan vara. Karaktärsuppsättning, equipment, statting, vapen, hur man spelar strategiskt, var man lägger timmarna på att levla.. allt gör skillnad.

Det du skriver är bara BS. Han kastar Death på dig. Du dör. Du hade helt enkelt bara en rejäl tur som inte strök med. Jag hade otur där Death tog 4 ggr i rad. Nästa gång, med exakt samma taktik, så tog jag honom utan problem.
Jag menar, varje gång han gjorde den där moven
Spoiler

Jag lyckades springa förbi dem :D. Hade inga planer på att ta en sån strid för den lilla expen.

Skojar du? Wladisaurus ger ju ofantligt mycket XP för en fight som är över på nolltid. Jag lyckades också springa förbi honom, men ångrade mig och vände för att slåss med honom och plocka in lite 'billig' XP. Dock så är ju AI-beteendet när det är mer än fiende på banan inte helt optimal.

Postad 18 April 2010 - 14:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det du skriver är bara BS.

Jag var och läste FAQn nu (som jag antar att du redan gjort) och det står så här:

Ok, this is the hard part. The worst thing about this fight is you kinda
have to be lucky in this battle. Sometimes I'd beat him with ease, other
times it was a struggle, and other times I'd get destroyed cause things
just went horribly wrong.

Så det verkar som jag hade tur, men det verkar också som många andra haft det. Så inte så konstigt som Really skrev att det verkade vara.

Skojar du? Wladisaurus ger ju ofantligt mycket XP för en fight som är över på nolltid.

Du sa ju att den tog aslång tid. Hur mycket exp fick du och hur lång tid tog det?

Redigerat av Zoiler, 18 April 2010 - 16:21.

Postad 18 April 2010 - 18:53

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Du sa ju att den tog aslång tid. Hur mycket exp fick du och hur lång tid tog det?

32k om han är själv. Vet inte vad jag fick när han hade teamat upp med Templaren, men tillsammans var de lite håriga. Fick byta till 2xMed+Sen varannan runda...

Men om han är själv plockar man ner honom relativt enkelt.

Postad 19 April 2010 - 20:30

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Sådärja, ca 73h svettiga timmar och en trasig xbox senare så är det äntligen avklarat!
Spoiler

Under minuten för mig, och som sagt 32k cp.

Postad 29 April 2010 - 08:11

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Håller med Humming! Faktiskt ett riktigt tråkigt och oinspirerande spel. Springa, springa, springa hela tiden. Och en massa tillbakablickar som inte tillför nånting. Bandesignen är ju otroligt dålig. Samma skit hela tiden. Och linjärare spel kan man ju knappast hitta. Jag saknar världskartan från tidigare spel där man kunde åka vart man ville. Och en kass story och töntiga karaktärer. Är det tonåringar som gjort spelet? Näe, fasen det enda spel i serien som är sämre är faktiskt X-2. Vilket nerköp från 12an som var riktigt bra.
Har spelat en liten bit in på disk 2. Jag hoppas det tar sig annars vette fasen om jag spelar klart det.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 29 April 2010 - 08:16.

Postad 15 June 2010 - 20:05

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Har precis börjat lira FF, men det verkar vara något fel på mitt spel. Fotstegen låter som att de är hämtade från nåt 8-bitars arcadspel. Ska det vara så?
Vet inte hur många miljoner de pumpat in i det här spelet men så har de missat en sån viktig detalj? Jag blir tokig, det är inte bara helt fel ljud, det är även konstant samma ljud på varenda steg, skrap, stopp och hopp också. När de står still och väger över på andra foten kommer det ******** klopp-ljudet.
Är det så här genom hela spelet?!?

Postad 15 June 2010 - 20:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
De byter ljud senare, men ja. Det är störigt som fan.

Postad 15 June 2010 - 21:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Har precis börjat lira FF, men det verkar vara något fel på mitt spel. Fotstegen låter som att de är hämtade från nåt 8-bitars arcadspel. Ska det vara så?
Vet inte hur många miljoner de pumpat in i det här spelet men så har de missat en sån viktig detalj? Jag blir tokig, det är inte bara helt fel ljud, det är även konstant samma ljud på varenda steg, skrap, stopp och hopp också. När de står still och väger över på andra foten kommer det ******** klopp-ljudet.
Är det så här genom hela spelet?!?

Faktiskt något jag tog upp, såna detaljer undgår inte mig :)

Musiken är som vanligt högkvalitativ, så även de engelska rösterna. Vilket är tur eftersom japanska ledsamt nog inte finns. Menylåten sätter sig på hjärnan min och får mig osökt att vissla den i tid och otid. Stridsmusiken växer för varje gång jag hör den.. men ska det vara så svårt att få till ett riktigt fotstegsljud?

Postad 16 June 2010 - 13:51

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Läste din recension Zoiler och än så länge håller jag med i det mesta. Hoppas bara att stridsmusiken också ska sätta sig i mitt huvud för än så länge saknar jag den klassiska musiken :D

Större delen av mitt dagliga jobb går ut på att få till bra, snygga och realistiska fotstegsljud. Och jag brukar imponeras av stegen i många fps spel när de lyckas få till så sköna detaljer och variation i stegen beroende på underlag. Men det här spelet vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när det gäller stegen. Sorgligt.

Hade inte hoppats på att det skulle vara så mycket säckligt sailor-moon över spelet, även om det verkar vara en ganska utbredd köpt kultur i japan. Spelet är ju råsnyggt men kropparna på speciellt tjejerna ser ju helt mongo ut.

Postad 17 June 2010 - 20:38

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Har väl kört drygt 7 timmar nu, börjar bli lite roligare när man kan "göra nåt" under battlingen med att byta paradigms och sånt.
Stötte dock på en liten fundering förut.
Kör just nu med Sazh, Vanille och Hope. Och ingen gör ju bruteskada direkt. Och varje gång jag hamnar i strid med en sån där ful brun robot, har typ 7500 i HP så tar det ungefär 5min för mig att få ner honom. Och resulterar i ingen score alls :wub:
Det verkar omöjligt att få dom i stagger-läge då deras mätare hinner sjunka till botten innan jag får en ny attack. Men upptäckte att jag på något vänster lyckades få den mätaren att sjunka saktare nån gång, tror det var när jag hade någon annan paridigm än den vanliga när alla tre var ravens eller vad det heter. Har letat under förmågorna men inte hittat nåt som verkar få fiendens mätare att sjunka långsammare, har jag missat nåt?

Postad 17 June 2010 - 20:45

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Ett litet tips:

Com = attackera och mätaren sjunker fort
Rav = attackera och mätaren sjunker långsamt

Så ett bra team är tex com,rav,sab för att sen byta till com,rav,syn och när det är dags att heala så kan du köra rav, med,med.

Postad 17 June 2010 - 21:30

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Ett litet tips:

Com = attackera och mätaren sjunker fort
Rav = attackera och mätaren sjunker långsamt

Så ett bra team är tex com,rav,sab för att sen byta till com,rav,syn och när det är dags att heala så kan du köra rav, med,med.

Tvärtom är det väl?

Com = attackera och mätaren sjunker långsamt
Rav = attackera och mätaren sjunker snabbt

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.