ganska trist att man inte löst det på ett annat sätt, men aja. lite jobb får man väl ha
Postad 01 November 2008 - 15:26
ganska trist att man inte löst det på ett annat sätt, men aja. lite jobb får man väl ha
Postad 01 November 2008 - 15:40
Postad 01 November 2008 - 16:58
Fatta vad skönt att kunna lägga in alla spel på disken
Postad 01 November 2008 - 17:12
Grymt synd...
Fatta vad skönt att kunna lägga in alla spel på disken
Ja, alla Originals -och Arcade-spel är oerhört enkla att starta upp utan minsta ansträngning.
Postad 01 November 2008 - 19:59
Tänk ett mass effect med fyra skivor med bara äventyr.. som om någon spelutvecklare skulle ORKA göra ett sådant spel, än mindre HINNA göra det innan en ny spelkonsol introducerades (med tanke på hur länge de arbetar med spelen i dagsläget och hur korta spel man får för deras arbetstid). Men det vore en sweet tanke.
Och expansions skulle kanske funka också...
Postad 01 November 2008 - 22:45
Postad 01 November 2008 - 22:52
Källa: VarietyBut there's one feature I'm using that is undeniably awesome: Saving games to the hard drive. As soon as I got the NXE (new Xbox experience) beta test, I immediately saved "Fable 2" to the hard drive, mainly because the game is constantly accessing data from the disc and it is loud, even by Xbox 360 standards. I was hoping I would no longer be distracted by the noise of a disc spinning with such fury it could fly out of the machine and behead me and I was right. The 8 minutes or so it took to transfer the game to my hard drive was well worth it, because the 360 is now virtually silent while I play.
But there was one extra, unexpected benefit: "Fable 2" looks noticeably better. The graphics are sharper and brighter. So much so that it's like the game, or my graphics processor, has gotten an upgrade. Perhaps someone more familiar with programming can tell me why, but I assume it has to do with the fact that it's easier for the console to access and process all the requisite data, so it has to make fewer compromises to deliver me graphics in real time.
Ni som har betan kan ju testa och se om det stämmer.
Postad 01 November 2008 - 23:05
Postad 02 November 2008 - 01:51
Verkar handla om att den läser in högupplösta texturer snabbare. Från DVD så hinner spelen helt enkelt inte läsa in texturerna, utan visar de lågupplösa texturerna tills man kommit riktigt nära.Noterbart bättre? Placeboeffekt? Annars vore det häftigt om det stämde.
Postad 02 November 2008 - 10:57
Postad 02 November 2008 - 11:41
Redigerat av jimel, 02 November 2008 - 20:35.
Postad 02 November 2008 - 11:43
Hörde att det fanns att ladda ner på tpb, varning för att gå online bara om man installerar den.
Inte så populärt att ta upp det här tror jag.
Postad 02 November 2008 - 11:48
Inte så populärt att ta upp det här tror jag.
Den finns på seriösare ställen än så... Är väl lite i gränslandet, men går tex utmärkt att installera på en icke flashad konsol. Så tycker nog snarare det ska jämnföras med en läckt firmware än med piratkopierat program.
Med det sagt ska man kanske tillägga att jag INTE testat. Tycker inte det är värt att bli utan live i tre veckor.
Postad 02 November 2008 - 15:43
Inte nog helt omöjligt. Det är en del spel som använder sig av streaming textures där man ser att när man t ex laddar en save så hinner inte texturerna laddas in i tid. Sådant borde reducerars avsevärt genoma att ha det på hårddisken. Om nu det är bandbredden på dvd skivan så stryper det hela. Kan i vissa fall faktiskt vara motorn.Verkar handla om att den läser in högupplösta texturer snabbare. Från DVD så hinner spelen helt enkelt inte läsa in texturerna, utan visar de lågupplösa texturerna tills man kommit riktigt nära.
Postad 02 November 2008 - 15:57
Postad 02 November 2008 - 16:15
Helt ok för mig då jag både har fable och Fallout 3 att klara, och måste säga att jag älskar nya upplägget.
Snabbt och smidigt för att inte tala om installera spelen på hårddisken. Har bara prövat köra in Gta4 än så länge men ska pröva fable lite senare. Gta laddar förbannat mycket snabbare.
If an unregistered console is updated with the NXE update, that console will not be able to connect to Xbox LIVE until the NXE has been officially released on November 19th.
Redigerat av Unregistered710b3906, 02 November 2008 - 16:19.
Postad 02 November 2008 - 17:38
Postad 02 November 2008 - 17:58
Postad 02 November 2008 - 17:59
bara att hoppas på att dom inte är så elaka att dom bannar sen då =). för er som inte ska ha det än egentligen då alltså
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 02 November 2008 - 17:59.
Postad 02 November 2008 - 19:08
Postad 02 November 2008 - 19:10
Postad 02 November 2008 - 19:24
Nja, tror inte dom bannar en för en grej som är så pass öppen som en dashboard beta, snacka om va mycket pengar dom skulle tappa om dom skulle banna alla som installerat den.bara att hoppas på att dom inte är så elaka att dom bannar sen då =). för er som inte ska ha det än egentligen då alltså
Det enda som är sagt från microsoft är att man inte kommer att kunna spela live förrens 19e.
Postad 02 November 2008 - 19:26
Postad 02 November 2008 - 19:35
Det enda som är sagt från microsoft är att man inte kommer att kunna spela live förrens 19e.
Även om man laddar ner den på olaga väg?
Postad 02 November 2008 - 19:45
Postad 02 November 2008 - 19:49
Postad 02 November 2008 - 20:30
Congratulations on your acceptance into the Xbox 360 Fall Flash Preview Program. As a member of this program you will be receiving the New Xbox Experience (NXE) System Update.
The update will be made available to you on or before November 1st. In order to receive the update, log in to Xbox LIVE with the Preview Program registered console.
In participation with this program, you should not move your storage device (hard drive, or memory unit if you do not have a hard drive) to any other console as it will also update that console. If an unregistered console is updated with the NXE update, that console will not be able to connect to Xbox LIVE until the NXE has been officially released on November 19th.
Please remember that your participation in the Public Preview Program is subject to the Xbox LIVE Terms of Use.
We thank you for your participation and hope that you enjoy the New Xbox Experience.
See you online,
The Xbox 360 team
Postad 02 November 2008 - 21:12
bara lite mer än 2 veckor kvar tills det kommer ändå.
Postad 03 November 2008 - 00:15
Postad 03 November 2008 - 01:17
Jahapp. Jaja jag beställde en 20gb hårddisk för 140SEK, kunde inte välja ett minneskort gratis...
Det e för du har Arcade, bara Core som för minneskort.
Postad 03 November 2008 - 15:16

Burnout Revenge got a significant boost.
(This is on a launch 20GB)
Loading first Traffic Check at fresh career start:
DVD: 23 seconds
HDD: 9 seconds
Yeah, I know.
En del andra spel youtubade
I vissa fall är det löjligt vad man tjänar. Edit: Jag spelar AC nu och det är äckliga laddningstider i det spelet. Jag hade inte klagat över 15 sekunder snabbare loadup liksom.
Redigerat av Zoiler, 03 November 2008 - 15:17.
Postad 03 November 2008 - 15:23
Edit
Grym skillnad
Redigerat av moparman, 03 November 2008 - 15:24.
Postad 04 November 2008 - 13:27
Postad 04 November 2008 - 14:54
Postad 04 November 2008 - 19:20
Postad 04 November 2008 - 23:06
Bjuder du? Du kan få min gamla som tack.
Nu ska jag avlägsna mig från denna diskussion.
Vilket datum kommer uppdateringen?
Postad 05 November 2008 - 01:28
Ryktas att MS bannar folk som prövar NXE "unathorized". Då har dom verkligen sjunkigt till en ny nivå. Personligen tror jag inte det är så , säkert bara skrämseltaktik. Men en liten varning är väl motiverad iaf.
Postad 05 November 2008 - 01:38
http://www.destructo...ve-109916.phtml
Ryktas att MS bannar folk som prövar NXE "unathorized". Då har dom verkligen sjunkigt till en ny nivå. Personligen tror jag inte det är så , säkert bara skrämseltaktik. Men en liten varning är väl motiverad iaf.
Har du över huvudtaget läst nyheten? Det han säger är det som MS redan varit tydliga med. Man har sagt att man inte får flytta sin hårddisk mellan 2 maskiner om man är med i programmet.
Ordet banning tolkar jag som en banning av att få vara med i provet, med andra ord att man som alla andra som använder XNE utan att att vara med inte kan komma åt Live innan det officiella datumet.
Eftersom NXE kan installeras på icke modifierade konsoler så har MS ingen grund att leta för banning.
Så alla kan vara lugna, MS kommer inte banna någon för att använda XNE i förtid.
Postad 05 November 2008 - 01:41
Har du över huvudtaget läst nyheten? Det han säger är det som MS redan varit tydliga med. Man har sagt att man inte får flytta sin hårddisk mellan 2 maskiner om man är med i programmet.
Ordet banning tolkar jag som en banning av att få vara med i provet, med andra ord att man som alla andra som använder XNE utan att att vara med inte kan komma åt Live innan det officiella datumet.
Eftersom NXE kan installeras på icke modifierade konsoler så har MS ingen grund att leta för banning.
Så alla kan vara lugna, MS kommer inte banna någon för att använda XNE i förtid.
Unathorized use står där och det är det att ladda ner det också. Jag tror inte heller de bannar folk men omöjligt är det inte? Och man har ju inte rätt att använda mjukvaran idag eller hur? Tror du det är ok att ladda ner betor och icke släppt mjukvara?
Tror inte dom kommer banna någon men det kan ju vara onödigt att ta den minimala risk där finns.
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 05 November 2008 - 01:42.
Postad 05 November 2008 - 09:04
In participation with this program, you should not move your storage device (hard drive, or memory unit if you do not have a hard drive) to any other console as it will also update that console. If an unregistered console is updated with the NXE update, that console will not be able to connect to Xbox LIVE until the NXE has been officially released on November 19th.
För att citera mig själv. Det står "that console will not be able to connect to Xbox LIVE until" med betoning på until. Tycker det är rätt tydligt att de inte bannar någon utan endast kopplar bort dem från Live under perioden de kör NXE olovligt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4 bilder
15 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?