= 3 739,17 SEK
det är väl utan moms det?
8 relaterade trådar
Postad 10 januari 2009 - 15:29
stämmer ![]() då säger forex 4 673,97 SEK istället. Börjar komma väldigt nära mac mini priserna. Dock så får man väl lite mer för för dem med asus. Postad 10 januari 2009 - 16:52
Under 3000kr så köper jag en Eee Box (nya), men trillar prislappen över 3000 så köper jag definitvt istället en Mac mini (den nya uppdaterade som borde komma snart...). Postad 10 januari 2009 - 21:01 Att lägga in Win 7 på USB minnet grejjar jag, Men hur f-n får jag den att boota från usb minnet? Har sökt runt som en dåre utan att hitta nån metod som funkar ![]() Edit: Använder denna guide http://www.multimolt...sus-eee-pc-900/ Redigerat av -Palle-, 10 januari 2009 - 21:10. Postad 10 januari 2009 - 21:14 Sätt i USB-stickan. Starta EeeBoxen. Tryck F8 för att få upp boot-menyn. Välj USB-stickan. Postad 10 januari 2009 - 21:27 Du är inte så dum du, nu verkar det funka så långt iaf. Tack Edit: Nya problem ![]() Redigerat av -Palle-, 10 januari 2009 - 21:48. Postad 10 januari 2009 - 23:42 ![]() Win 7 flyter på fint tycker jag, so far so good! Är jag först med win 7 på eee box? ![]() Postad 11 januari 2009 - 13:10 Bara att lägga in Virtualbox så kan man köra lite virtuellt. Funkar kanon, fast skall tillägga att jag ökat ram-minnet till 2 gb. Postad 11 januari 2009 - 13:13 Flyter ie8 för dig? Jag upplever att det hackar lite när man scrollar upp och ner (Både i ie8 och Opera) Min burk är helt orginal men nu blir man ju sugen på 2gb ram om det är minnet som är boven. Postad 11 januari 2009 - 18:47
Är nog inte minnet. Om det hackar så har du väl inte ordentliga drivare till grafikkortet? Postad 11 januari 2009 - 23:10 OT: Får ingen ordning på Quicktime player i win 7, funkar att installera, men får bara felmeddelande när jag tex försöker spela filmtrailers från apple.com, när jag ställer det i kompatibelitets läge (konstigt ord) med Vista så säger den att operativsystemet måste vara Windows 2000 eller nyare ![]() Postad 12 januari 2009 - 01:40 Är det här något svar på "Popcorn Hour" a la datormodell eller? Det låter som om man kan ställa den vid teven och streama filmer, men samtidigt använda den som dator med trådlöst tangentbord kanske? Berätta, ni genier som vet. Enlight me! - Robban Postad 12 januari 2009 - 06:24
Dem har väl inte sagt ngt om en uppdaterad mini än? Postad 12 januari 2009 - 11:07
Ihärdiga rykten hävdar att det är en ny mac mini på gång inom kort. Jag kommer att sitta lugnt och fint och avvakta för att se vad som händer. Ska bli väldigt spännande.
Postad 12 januari 2009 - 12:24
206:an borde väl vara lite billigare, då den saknar UPS och bluetooth? Runt 4000 skulle jag kunna tänka mig att betala för den, men det kommer nog inte att skilja så mycket i pris mellan modellerna. Postad 12 januari 2009 - 13:51
Även om jag inte har någon Eee Box så har jag haft flera Dreamboxar. Eee Box är inte annorlunda än vilken annan Windows-dator som helst, dvs i Dreambox CIFS-monterar man en katalog på Eee Box-en och kan spela in på den från Dreamboxen. Det som spelas in hamnar på disk som s.k Transport Stream-format (.ts) som är den demuxade transportsrömmen direkt från TV-operatören. Så det är ett sätt att få oförvanskat TV-innehåll att bli åtkomligt via dator. De flesta andra boxar stänger ju in det inspelade inuti boxen. Dock i praktiken smidigast/tillförlitligast att spela in på hårddisk som sitter inuti dreamboxen. Redigerat av Unregistered99322caa, 12 januari 2009 - 13:52. Postad 13 januari 2009 - 08:54
Det är en liten stationär dator, helt enkelt, med sämre prestanda än en stor. Den har lite problem att spela upp högupplöst material på grund av att grafikkretsen är rätt dålig. Den nyare versionen (som diskuteras flitigt på sida nio) har en bättre grafikkrets + HDMI-utgång + eget UPS-batteri Det hjälper dessutom att läsa tråden sida 1 till 3 för att du skall få en uppfattning om vad den klarar och inte klarar. Om den inte är gratis skall jag fan inte ha den :/ /ironi Postad 15 januari 2009 - 15:59 Postad 17 januari 2009 - 07:30 På den danska sidan det länkades till lite tidigare i tråden så stod det vecka 5. Det är det enda datum jag sett nånstans, så man ska nog ta det med en nypa salt. Postad 17 januari 2009 - 13:45
ser bra ut, precis vad jag behöver nu är frågan hur länge vi får vänta innan den läggs upp på prisjakt. Postad 17 januari 2009 - 14:59
sämsta recensionen på länge tycker jag. artikelförfattaren tycker inte asusen är bra om man vill ha en mediespelare med lätt gränssnitt. det är ju bara att suga hem xbmc eller myth? vidare klagar han på att det bara finns HDMI-anslutning men glömmer nämna att det finns DVi<->HDMI-adaptrar? vad hände med batteriet som sitter i 204:an? kunde han inte nämnt det? väntar själv på en redig recension och inte bara massa whine i stil med "ånej min brödrost kan inte streama mp3"..amatör ![]() Postad 17 januari 2009 - 21:26 Artikelförfattaren verkar ha insett sitt misstag ![]()
/ Pär Postad 18 januari 2009 - 21:52 Postad 19 januari 2009 - 12:22
Det har redan länkats till det testet tidigare i tråden. Postad 19 januari 2009 - 16:02
Kvalitetsmässigt är DVI och HDMI samma sak. Skillnad att i DVI-porten skickar de inte ut ljudsignaler utan separat via optisk port eller analogt. Det tycks vara många som med framgång använder Box för videouppspelning. Det handlar om vilken mediaspelare man använder för att minimera processorlast och förstås beror det på bitrate i materialet. och ev. vilket OS man kör. Full HD 1920x1080 är nog en utmaning även om en del tycks kunnat köra det. Jag vet mer i slutet av veckan när min Box kommer. Förresten i Dreambox (DM800) så har de använt en del lediga stift i DVI-porten så de skickar med en DVI->HDMI-kabel som ger ljud direkt i HDMI-porten på TV:n. Asus har förmodligen inte lagt in ljudstift på det sättet i DVI-porten. Postad 19 januari 2009 - 17:35 Vad är fördelarna med UPS:en, förutom att det skyddar dit arbete vid en plötslig blackout? Förvisso är juh prisskillnaden så liten att man lika gott kan ta 204:an. Redigerat av Basilusin, 19 januari 2009 - 17:37. Postad 19 januari 2009 - 18:23
vilken box är det du får? en av de nya 204/206?? Postad 20 januari 2009 - 09:58 Ni kanske inte varit med om det tidigare men detta var en firma vars lagersaldoindikering uppdateras en gång per dygn, och där lagret ligger hos grossist.. Så det kan då hända att en vara tagit slut där trots att E-handlarens saldo visar på 30 st i lager. Man kan då som kund lägga order och ha betalat, men sedan kommer ingen vara. För lagret hos leverantören hann tömmas innan säljarens order kom in. Det hände mig för en vecka sedan med 80GB Eee Box. Efter en vecka insåg jag att något var fel, och ringde upp E-handlaren (en av de som listas om man söker på Eee Box på Prisjakt). De insåg felet och erbjöd mig i stället att lägga till 1100 kr för att få en 160GB Eee Box i stället som skulle finnas i lager. OK då, eftersom de fanns i lager så gick jag med på det och överförde 1100 kronor extra ! Men nu igår fick jag mail där de efteråt sett att även 160GB är slut !!! Så nu ger jag upp, de får betala tillbaka pengarna. Går inte handla sådana heta prylar av handlare som inte har aktuell lagersaldoindikering. Lär väl dyka upp något begagnat exemplar på Blocket, jag har givit upp hoppet att hitta någon ny Eee Box till salu. Det verkar vara alldeles sanslös efterfrågan, allt tycks ha dammsugits. Jag skulle tro att det inte är konsument som är enda storkunden här utan företag som byter ut enorma mängder gamla datorlådor mot dessa och utan vidare köper upp 100 st i ett nafs. Lika bra att vänta på release av nästa generation och beställa dem från någon pålitlig källa i Tyskland eller U.K. Redigerat av Unregistered99322caa, 21 januari 2009 - 01:05. Postad 21 januari 2009 - 08:12 De e-handlare som inte har lager borde åtminstone uppdatera lagerstatus hos grossist minst 2ggr per dygn anser jag. Under förutsättning att grossistens lagersaldo är live dvs. Jag har själv varit i branschen (e-handel) så vet att det kan vara svårt att hantera lagersaldo även med eget lager. I vårt fall var det returer och reklamationer som ställde till det med lagersaldot. Det var tvunget att lägga in en retur/reklamation åter i lager för att kunna kreditera kund. Postad 21 januari 2009 - 09:36 Jag har funderat på någon version av denna lilla burk som ett "nav" i mitt mediacenter. Har tänkt ha en extern disk kopplad till eee-boxen för att ständigt ha åtkomst till musik via squeezeboxen, samt koppla eee-boxen till en tvix/popcorn hour/mediaextender som i sin tur är kopplat till förstärkare/tv. Visst borde jag klara mig på någon av de nuvarande versionerna? Känns inte som hdmi är något som ger mig mycket glädje? Förvisso kanske hdmi i de nya versionerna fungerar så bra så att man kan skippa en tvix/popcorn hour och enbart köra eee-box till förstärkare/tv. Postad 21 januari 2009 - 10:21 eee-boxen kör Twonky och Philips Media Manager som servrar och har en 500GB disk ansluten via USB. Musiken ligger på eee-boxen och filmerna på usb-disken. Allt matas till två Philips burkar trådlöst. En för ljud och en för ljud, film och foto. Burken styr jag via VNC trådlöst från mina mobila dator. Det funkar strålande! Angående lagersaldo o.dyl kan ett tips vara att besöka en expertbutik. Enligt experts saldo skulle det var noll i saldo i alla butiker i Västsverige men i Bäckebol i Göteborg när jag var där sa butikssaldot 3 och det fanns 2. Efter att jag lämnat fanns bara en. Detta var iofs i mellandagarna. Postad 21 januari 2009 - 17:12 Jag kör Squeezecenter, Tvix Netshare, Ftp-server. http-server, nätverksserver till alla datorer hemma. Sen kör jag även photoshop, lightroom, surfar, bränner skivor osv osv ... dvs precis allting. Lite väl segt för avancerat photoshop, men det funkar. Till den har jag en drobo på 4x500 GB och 2 st 1TB usb diskar, skrivare, dvd-brännare. Postad 23 januari 2009 - 17:00
omg... Squeezecenter; vilka squeeze-enheter kör du? Postad 23 januari 2009 - 19:03 Så totalt 4 st classic. Postad 23 januari 2009 - 19:47
kör du usb-dvdbrännare? vad kostar en schysst sådan? köper jag mig en eee box så bryr jag mig inte så mkt om optisk media men man vet ju aldrig om man behöver läsa nån gammal skitskiva eller bränna nåt. Postad 24 januari 2009 - 23:10 Nja nu var det ingen bra idé, det ingår ju svenskt tangentbord i lådan ser jag. Min B202 kom i går, jag testade den lite mot en Dreambox DM800 och B202 streamar tv-kanaler och inspelningar fint i standard-upplösning. Däremot för HDTV är någonting för långsamt, den ena eller andra boxen. Jag har provat med boxen och 1GB-lina mot router och 100 Mbit/s mot dm800 men det är inte nätverket i sig som är flaskhals. En sådan här box är ett bra klient om man skall ha en sovrums- eller köks-TV och vill streama TV från en Dreambox i vardagsrummet, fungerar utmärkt trådlöst. Postad 27 januari 2009 - 08:24
Jag undrar också vad som ingår, trådlöst/trådbundet tangentbord? Mus? Fjärrkontroll? Postad 27 januari 2009 - 10:37 Trådad mus, trådat tangentbord, dvi->vga adapter, minikontakt för spdif, support cd, återställnings dvd, ställ + lite annat. Fjärrkontroll ingår inte. Redigerat av agb007, 27 januari 2009 - 10:38. Postad 27 januari 2009 - 12:25 Säker på det? Jag hade för mig att jag läst att nya B202 skulle innehålla fjärr. Men skulle behöva kolla upp källa till det påståendet. Postad 27 januari 2009 - 20:51 Det bara hackar och flimrar. Beror det på eeeboxen eller VLC. Har kopplat dvi till vga 1024*768 til min plasma tv. nån som har nåt tips? Postad 27 januari 2009 - 21:12 Finns det en fjärrkontroll att köpa till? Eller hur löser man det? Hade varit nice med fjärr. Postad 27 januari 2009 - 22:38 Postad 27 januari 2009 - 22:41
Vlc är väl ingen höjdare på att utnyttja all processorkraft. Postad 27 januari 2009 - 23:03
Nåt tips på en bättre spelare? Postad 28 januari 2009 - 00:03
om du byter codec till coreavc så kommer det att funka kanon ta sedan audiodelen ur klite codec och spela upp i mediaplayer classic 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |