Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N85 *

349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N85 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 7.464284 (27) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 14 December 2008 - 23:05

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hittade programmet på nokias hemsida.
Trodde man fick med programmet så jag hade det installerat därför jag tyckte det var konstigt att jag inte hittade något.

Postad 16 December 2008 - 20:03

nian74
  • nian74
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har precis fått min n85:a och har en fråga om kameran. Är det inte meningen att den ska gå igång när man öppnar linsskyddet? När jag gör det kommer man i kameraläge men det är bara en svart skärm med verktygsfältet på sidan och några andra ikoner framme. Några bilder går det inte att ta...

Är det mig eller kameran det är fel på?

Postad 16 December 2008 - 22:05

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Har precis fått min n85:a och har en fråga om kameran. Är det inte meningen att den ska gå igång när man öppnar linsskyddet? När jag gör det kommer man i kameraläge men det är bara en svart skärm med verktygsfältet på sidan och några andra ikoner framme. Några bilder går det inte att ta...

Är det mig eller kameran det är fel på?

På min hoppar kameran igång när man drar bort linskyddet.

Postad 17 December 2008 - 08:40

molenda
  • molenda
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hur många timmar har ni lyckats klämma ut ur musikspelaren?
Uppe i knappa 10h nu och bara två streck kvar på batteriet?
"up to 30 hours of music playback"
my ass.

Postad 17 December 2008 - 10:39

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0

Hur många timmar har ni lyckats klämma ut ur musikspelaren?
Uppe i knappa 10h nu och bara två streck kvar på batteriet?
"up to 30 hours of music playback"
my ass.

Tycker det låter ganska rimligt, när tillverkare gör sina tester kan du nog räkna med att luren står i offlineläget, låg volym och släckt display...

Postad 17 December 2008 - 12:12

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Tycker det låter ganska rimligt, när tillverkare gör sina tester kan du nog räkna med att luren står i offlineläget, låg volym och släckt display...

Precis, det är ju trotsallt upp to 30h batteritiden är specad till.

Redigerat av Dunis, 17 December 2008 - 12:55.

Postad 17 December 2008 - 13:13

molenda
  • molenda
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
jo visserligen, allt upp till kan ju vara vad som helst nuförtiden, klarade ca 12h innan den slog av bara för en stund sedan. Mindre än hälften av vad som uppgivits in spec.
Hade telefon på 0 volym, "energisparläget aktiverad, full täckning så borde vara tillräckligt snålt anpassad för ett sånt test

Postad 17 December 2008 - 18:31

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

jo visserligen, allt upp till kan ju vara vad som helst nuförtiden, klarade ca 12h innan den slog av bara för en stund sedan. Mindre än hälften av vad som uppgivits in spec.
Hade telefon på 0 volym, "energisparläget aktiverad, full täckning så borde vara tillräckligt snålt anpassad för ett sånt test

Näe, om det är så är det väldigt dåligt och då stämmer inte alls den tiden nokia angivit.
Ska se vad jag lyckas klämma ur min när man blivit ledig sen till hjul. ;)

Postad 17 December 2008 - 18:31

berben
  • berben
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
tyckte att det var dags för en uppdatering av mjukvaran på min n85a så jag kopplade in usb kontakten och drog igång nokia software updater, följde alla anvisningar och när det sedan stod att det var 15 minuter kvar på installationen så kom det upp ett felmeddelande som berättade att programmet hade tappat kontakten med telefonen. programmet uppmanade mig sedan att ta ur batteri och usb kabel och börja om igen.
till ingen nytta, nu står det bara att telefonen inte kan identifieras och "återanslut usb kabeln".
telefonen är nu helt DÖD.
och eftersom jag ringde till nokias support klockan 17:40 och fick köa fram till 17:50 innan jag fick språka med någon så ber dom mig återkomma imorgon eftersom deras tekniker slutar klockan 18:00. tack nokia!
så nu tänkte jag höra om det finns nån mer där ute som råkat ut för samma sak och kanske har en lösning på mitt problem?

Postad 17 December 2008 - 20:56

Unregisterede443b57d
  • Unregisterede443b57d
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Lämnade in min N85 den 9 december efter att ha fått den på releasedagen den 24 oktober. Har dock inte fått tillbaka den än.. tjoho..

Jag tror jag har haft det mest udda problemet än så länge:

Skulle göra backup på telefonen för att uppdatera programvaran och sen ta ur minneskortet från den. Då när jag ska stoppa tillbaka minneskortet så klickar inte fjädern som ska hålla tillbaka kortet.
Blev lack men kom fram till att de var lika bra att lämna in den då sliden glappade lite och telefonen helt plötsligt börjat starta om sig.. (detta hände i samband med att minneskortsproblemet uppkom).

Förstår inte varför nokia inte bara ger mig en ny telefon, nej utan istället för att dom lyckades laga den på första stället (som skulle ta två veckor) ska dom såklart skicka telefonen ännu längre ner i Sverige (bor i sthlm) och försöka laga problemet. Ge mig en ny ###### telefon, hade vart smidigast för båda parter imo.

Postad 18 December 2008 - 22:07

Thomassouth
  • Thomassouth
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
När jag kör igång GPS:en och ska köra online har jag bara "internet" som kopplingsmål eller vad fan det står, vad ska jag göra för att få in Tele2 WAP där? Jag vill kunna söka på restauranger och sånt. Jag har lagt in Tele2's inställningar men dom kommer inte upp där iallafall. Jag har startat om telefonen men ingen skillnad. Vad göra?

Postad 19 December 2008 - 12:03

molenda
  • molenda
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Du måste gå in i inställningar anslutningar Nätverksdest och ordna kopplingspunkterna
surt sa räven men så ere

Postad 19 December 2008 - 12:46

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0

När jag kör igång GPS:en och ska köra online har jag bara "internet" som kopplingsmål eller vad fan det står, vad ska jag göra för att få in Tele2 WAP där? Jag vill kunna söka på restauranger och sånt. Jag har lagt in Tele2's inställningar men dom kommer inte upp där iallafall. Jag har startat om telefonen men ingen skillnad. Vad göra?

Är det inte internet man vill använda då? Då den ansluter via gprs?
När jag hade tele2 så hade jag en kopplingspunkt som hette Wap och den andra gprs/internet.
Betalar man inte minuttaxa för wap förresten??

Postad 20 December 2008 - 16:56

DePalma
  • DePalma
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Ser i en massa fina videos att när man skiftar mellan Horisontellt och vertikalt läge så ändrar sig displayen med en fin liten animation.

Så gör inte min. Min släcker ner skärmen och tänder upp den med bilden ändrad. Hur får jag till det så det animeras?

Postad 20 December 2008 - 17:36

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Ser i en massa fina videos att när man skiftar mellan Horisontellt och vertikalt läge så ändrar sig displayen med en fin liten animation.

Så gör inte min. Min släcker ner skärmen och tänder upp den med bilden ändrad. Hur får jag till det så det animeras?

Jag tror du kan lösa det genom att sätta på temaeffekter om du har samma tema som i filmerna du sett.

Postad 20 December 2008 - 23:24

DePalma
  • DePalma
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Jag tror du kan lösa det genom att sätta på temaeffekter om du har samma tema som i filmerna du sett.

Det ordnade biffen. Tack för hjälpen!

Postad 21 December 2008 - 00:34

Canon
  • Canon
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Har kört med den nya FW:n i snart en vecka men för ett par dagar sedan så funkar det inte att ta emot samtal. Allt annat fungerar perfekt och jag kan ringa samtal men så fort någon ringer till mig så visas det i displayen vem det är som ringer i ett par sekunder och sen startar telefonen om sig själv. Något som har varit ute för nåt liknande eller är det lika bra att skicka in den på service?

Postad 21 December 2008 - 16:29

hoogey
  • hoogey
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

haft smärre problem med mina n85's

*Första telefonen hängde sig, blev svart, startade om sig då och då. Doa'de den.
*Den andra telefonen telefonen strulade i musikspelaren, hängde sig där och höll på, headsetet hängde sig så det inte funkade i mediaspelaren och man var tvungen att starta om mobilen för att det skulle funka igen. Så doa'de den med.
*Den tredje som jag har nu glappar sliden typ, när man har den utfälld med siffrorna och trycker på navigationshjulet eller runt om så glappar överdelen, känns som mobilen håller på att vibrera när jag trycker :rolleyes: detta är inget jag minns från de andra två och det är väl inte så för er andra heller? det blir dessutom dubbeltryck eller ännu fler ggr åt sidorna någon gång då och då när jag trycker runt bland menyerna. Blir även lätt dubbeltrykningar på volymknappen på headsettet, detta ska väl inte finnas heller tycker jag, är detta något problem som ni andra har med? så ska väl doa detta exemplar med + headsetet inom kort.

Har också massa ggr fått ett varningstons-pipande med textmeddelande från telefonen (alla 3 tror jag), men hinner aldrig läsa vad det står eftersom det försvinner direkt, något bekant?

Skyddsplast lär ju vara något som man införskaffar sen med, tog bort medföljande skyddsplast på en av telefonen och den blev lika repig på 2 dagar som min SE K750 blev på ett halvår.

Hoppas för övrigt att det kmr något gps program som funkar till n85 där man kan lägga in kartor och poi's. Kan äl ara hoppas på tomtom, men det är väl förmycket.

Har haft liknade problem:

1) Kopplar in telefonen på laddning över natten - på morgonen är den avstängd. Märkligt...

2) Får varningstons-pipande med info typ "batteriet nästan slut", men meddelande visas i en knapp sekund och går inte att hitta igen. Märkligt det med...

3) Den glappande slajden har jag bestämt mig för att stå ut med.

Någon som har någon lösning på problemen???

Postad 21 December 2008 - 22:50

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Jag har ett litet hemmafixartips till er som störs av den glappande slajden på N85. I springan mellan skärmen och knappsatsen lirkade jag in en liiiiten, liten kartongbit som nu sitter som gjuten på plats. Slutresultatet blev en icke klappande knappsats! :rolleyes:
Om ni inte fatta vad jag menade kan jag lägga upp en blid.
Hittills är jag sjukt nöjd med telefonen. Allt fungerar finfint för mig och inget strulande med programvaran för min del. Någon som föresten provat nya firmwaren och vet vad förbättringarna är?

Postad 21 December 2008 - 23:31

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0
Imorgon lämnar jag in min på service pga den glappande sliden samt att det har börjat spraka väldigt mycket i högtalaren vid samtal. Var nästan bered att acceptera glappet för att jag i övrigt är otroligt nöjd med telefonen men sprakande högtalaren fick bägaren att rinna över.
Får använda min c702 tills jag får tillbaks den. :rolleyes:

Postad 22 December 2008 - 13:14

jang
  • jang
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har haft min lur på lagning för sprakande högtalare. De bytte högtalare och la in ny firmware. Nu fungerar högtalare också. Någon mer som stör sig på att vibratorn får hela luren att låta som en resonanslåda, inte speciellt diskret! Funderar på att lämna in den för att fixa vibratorn :)

Postad 22 December 2008 - 15:17

Canon
  • Canon
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Har haft min lur på lagning för sprakande högtalare. De bytte högtalare och la in ny firmware. Nu fungerar högtalare också. Någon mer som stör sig på att vibratorn får hela luren att låta som en resonanslåda, inte speciellt diskret! Funderar på att lämna in den för att fixa vibratorn :D

Ja så lät min vibrator också tills jag testade tipset med en lite kartongbit några inlägg tidigare i tråden. Har inte fått den att sitta kvar riktigt ordentligt än men det går nog att lösa :) nu slipper man va orolig för att hela telefonen ska trilla isär när vibratorn drar igång <_<

Postad 22 December 2008 - 21:55

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Ja så lät min vibrator också tills jag testade tipset med en lite kartongbit några inlägg tidigare i tråden. Har inte fått den att sitta kvar riktigt ordentligt än men det går nog att lösa :) nu slipper man va orolig för att hela telefonen ska trilla isär när vibratorn drar igång B)

Försök lirka in den med en smal nål eller liknande. Kan vara lite pilligt, men skam den som ger sig. :lol: Min vibrator blev föresten också mycket bättre efter den lilla operationen.

EDIT:
Äh, en bild säger ju mer än 1000 ord så...
Postad bild
Postad bild

Det är den där lilla vita "grejen" i springan som är kartongbiten. Syns väldigt tydligt på bilden, men det var nog bara för att jag använde blixt. I verkligheten syns den inte alls i normalt ljus. Rekommenderar ingreppet starkt till er som tröttnat på knappsatsen (eller en resonerande vibrator!).

Redigerat av Unregistered9a177c31, 22 December 2008 - 22:05.

Postad 23 December 2008 - 07:18

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0
Tycker personligen att det är ganska skrämmande att Nokia nöjer sig med sin dåliga byggkvalitet på slide telefoner. speciellt i det övre pris segmentet.

Postad 23 December 2008 - 07:40

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

Försök lirka in den med en smal nål eller liknande. Kan vara lite pilligt, men skam den som ger sig. :) Min vibrator blev föresten också mycket bättre efter den lilla operationen.

EDIT:
Postad bild
Postad bild

Det är den där lilla vita "grejen" i springan som är kartongbiten. Syns väldigt tydligt på bilden, men det var nog bara för att jag använde blixt. I verkligheten syns den inte alls i normalt ljus. Rekommenderar ingreppet starkt till er som tröttnat på knappsatsen (eller en resonerande vibrator!).

På andra bilden ser det ut som plasten har släppt vid styrkorset

Postad 26 December 2008 - 00:12

DePalma
  • DePalma
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Finns det något bra forum för enbart N85?

N95 har ju N95an.com, söker något liknande till N85. Eller någon som kan ge tips på liknande ställen med mycket apps och games för N85?

En för övrigt nöjd ägare till sin N85. Än så länge inga problem. Firmware uppdateringen gjorde dock susen på några irriterande mjukvaru problem.

Postad 26 December 2008 - 17:28

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

På andra bilden ser det ut som plasten har släppt vid styrkorset

Jag såg det, men det har den inte. :wub:

Postad 27 December 2008 - 18:11

Unregisteredf5e65052
  • Unregisteredf5e65052
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Är det någon som kan svara på om Nokia N85 har en riktig GPS i sig eller är det bara A-Gps? Om jag tar ut simkortet funkar GPSen fortfarande??? Måste man köpa ett abbonemang och betala månadsavgift för att ha GPS på nokian om det nu är en riktig gps på den eller fungerar det direkt och man behöver bara betala om man vill ha uppdaterade kartor?

Taksam för snabbt svar... vill ju köpa den så snart det går :D

Ni som äger och har den verkar ju nöjda. Finns det någon direkt nakdel med den???

Postad 27 December 2008 - 21:24

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0

Är det någon som kan svara på om Nokia N85 har en riktig GPS i sig eller är det bara A-Gps? Om jag tar ut simkortet funkar GPSen fortfarande??? Måste man köpa ett abbonemang och betala månadsavgift för att ha GPS på nokian om det nu är en riktig gps på den eller fungerar det direkt och man behöver bara betala om man vill ha uppdaterade kartor?

Taksam för snabbt svar... vill ju köpa den så snart det går :D

Ni som äger och har den verkar ju nöjda. Finns det någon direkt nakdel med den???

A-gps betyder ju bara att man har möjlighet att ta hjälp av mobil nätet för att snabbare hitta satelliter. Det går att stänga av så att den endast använder satelliter dock så tar det lite längre tid att få "fix". Kart programmet nokia maps är installerat från kartong. Där går det att ladda in kartorna gratis från sin dator till telefonen i förväg. Det som kostar är om man vill ha röst guidad navigering.
Det enda negativa med denna telefon är enligt mig byggkvaliteten. Den knarrar och skramlar lite väl mycket för att vara en så pass dyr telefon som den ju faktiskt är.

Postad 28 December 2008 - 01:49

Unregisteredf5e65052
  • Unregisteredf5e65052
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

A-gps betyder ju bara att man har möjlighet att ta hjälp av mobil nätet för att snabbare hitta satelliter. Det går att stänga av så att den endast använder satelliter dock så tar det lite längre tid att få "fix". Kart programmet nokia maps är installerat från kartong. Där går det att ladda in kartorna gratis från sin dator till telefonen i förväg. Det som kostar är om man vill ha röst guidad navigering.
Det enda negativa med denna telefon är enligt mig byggkvaliteten. Den knarrar och skramlar lite väl mycket för att vara en så pass dyr telefon som den ju faktiskt är.

Tack för svar! Jag var och kollade på en idag och jag tyckte inte den verkade vara dåligt byggd men den kanske slits snabbt? Kan ju inte ha knarat och skramlat när du köpte din? Hörde också att många buggar fanns på första versionen så om man uppdaterar FW till senaste versionen så blir den bättre. Ska nog åka in och köpa en i morgon. Sugen som sjutton då min SE 850i suger just nu när den slår av hela tiden. Har haft två sånna och nu får den fan vara slut med SE då kvaliten på dem suger.

Redigerat av Unregisteredf5e65052, 28 December 2008 - 01:50.

Postad 29 December 2008 - 16:51

calee
  • calee
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
nån mer än jag själv som inte kunnat uppdatera firmware eftersom den inte släppts till våran produkt "code" ?

Postad 31 December 2008 - 11:01

calee
  • calee
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

nån mer än jag själv som inte kunnat uppdatera firmware eftersom den inte släppts till våran produkt "code" ?

igår släpptes uppdateringar till samtliga telefoner.

Postad 05 January 2009 - 21:18

jang
  • jang
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jaha, då var det dags igen för reparation. Skickade iväg den idag till Anovo som inte fixat sprakandet och glappet i hörluren. De bytte högtalare men felet måste ligga i kontakten mellan slide och lur i så fall. Tur att man har en pålitlig N95 som backup-:D
Trist bara att vara utan luren i 1-2 veckor :)

Postad 06 January 2009 - 19:56

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Hej på er.

Har just sålt min C905 och är sugen på nått nytt...

N85'an är ett för mig ganska intressant alternativ.
Men jag har några funderingar som ni kanske kan svara på.

- Kan man spela upp xvid i 624x352 upplösning? dvs ej om komprimerad.

- Går det att komma åt filer via wlan på ett hemma nätverk i ett winxp share?
i så fall kan man streama film direkt från sharet då?

//Micke

Postad 07 January 2009 - 20:43

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
någon som har problem med att telefonen restartar sig själv när man kör med GPS?

Den gör det med samtliga navigation program jag har testat som amAze, free4all, nokia maps och wayfinder!

Postad 09 January 2009 - 10:19

Unregisteredff8eba07
  • Unregisteredff8eba07
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag hoppas ju verkligen att inte alla som köpt denna lur har problem med den då jag beställt en för att ersätta min döende SE P1.

Postad 09 January 2009 - 15:39

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jag hoppas ju verkligen att inte alla som köpt denna lur har problem med den då jag beställt en för att ersätta min döende SE P1.

Har bara haft min ett par veckor och har uppdaterat till nyaste firmware.
Förutom att jag kört winmobile de senaste åren så det tog några dagar att vänja sig så har jag inte haft några problem alls med min. :(
Nokia maps är väl inte världens bästa gps program men det går ju att köpa och lägga in andra om man vill det.
Både tomtom och navigion har symbian version såvitt jag kan se, finns säkert andra med.
Har även uppgraderat minneskortet till ett 16Gb från nokia så nu väntar jag bara på att 32Gb ska komma ut sen är det ju precis lagom med utrymme i den. :)

Redigerat av Darkie, 09 January 2009 - 15:40.

Postad 12 January 2009 - 23:48

sman
  • sman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Vore schysst om någon kunde lägga upp en filmsnutt filmat i högsta kvalitet med N85:an

Postad 13 January 2009 - 08:22

Unregisteredff8eba07
  • Unregisteredff8eba07
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Fick min i går,beställde den i fredags från Katshing.Hyfsat snabbt med andra ord.
Första intrycket var ju att den var väldigt liten,har haft min SE P1 sedan den släpptes.Tyckte direkt att den var snygg.
Slajden känns rock solid på min,och tycker att Nokias medföljande programm för uppdatering mm var sjukt lättanvända.Min hade de senaste drivrutinerna out of box så finns inte mycket att gnälla på där.Skärmen är sjukt snygg,och detta med skyddsplasten på.Min fru blir alltid lika sur när jag inte tar bort sådan med en gång :).Tar lite tid att lära sig skillnaden på Nokias och SE menyer men inget som direkt är jobbigt.Gillar att det finns en liten symbol vid programmet som visar om det är öppet.Tex Nokias N-gage,man spelar,får ett samtal,snackar,lägger på,glömmer att man spelade,går in i menyn och då lyser en cirkel(halv) som då visar att programmet är aktivt.Simpelt men bra.Har hitintills bara tagit två kort på ungarna och det var väl sisådär.
Denna lur känns riktigt bra och jag är än så länge jäkligt nöjd

Postad 13 January 2009 - 14:37

Isol
  • Isol
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej

Nybliven ägare av en N85. har haft SE senaste åren så man känner sig lite lost. Men jag trodde att man som teknikintresserad normalbegåvad ”Svensson” skulle komma överrens med sin nya lur men ICKE. Tydligen måste man vara någon slags Ubernörd för att fatta vissa funktioner….

Mina funderingar som jag hoppas ni andra har svar på:

• Får inte upp namn på den som ringer, endast nummer. Fixat, fick ta bort dubblet "ICE" dåligt Nokia.

• Försöker uppdatera mjukvaran med Nokias Software Updater men får bara upp en massa fönster om Installera ny programvara. Spelar ingen roll om jag stänger dessa eller ignorera det sluta alltid med att ”Uppdateringen misslyckades” har version 10045 nu. Fixat, mitt F-secure i datorn stoppade det hela utan att visa det på skärmen.

• Har lagt in bilder och musik i olika mappar. Men hur fasen får man en överskådlig vy av bildmapparna, nu får jag öppna en och en i filhanteraren eller alla ca 600 i Galleriet. Enligt supporten måste jag flytta varje fil för sig i galleriet till en ny mapp, eftersom mapparna i galleriet inte finns i filhanteraren.... :wacko:

• Har inte orkat prova på GPS än, känner att jag kommer lacka ur då. Men när jag väl gör det skulle jag vilja ha en beskrivning hur det funkar, kostar det pengar att använda GPS? Står att det är tre månaders fritt?!?. Gäller det bara röststyrningen? Ska man installera något bättre program för GPS? Måste jag installera kartor? Har som ni ser ingen koll alls på detta. Har läst på lite, kör med A-GPS, verkar inte bli många kronor o taxa

• När man ska skicka MMS, måste man först ändra bildstorleken till 0.3 mp eller kan man köra på 5 mp och låta mobilen ändra bildstorlek automatiskt, som det funkade kanonbra på min SE k800. Hur ställer jag in det?

• Går det att få till så att vibratorn funkar på samtal men inte på larmet? Alltså separera funktionen?

• Kan man använda fotodioderna som ficklampa? Hur?

• Vart hittar jag roligare Teaman?

Fler frågor kommer nog snart, Tack på förhand!

Slutsats: Är kanonnöjd med mobilen trots detta, men man vill ju kunna nyttja den fullt ut. Även om det är krångligt som faen det mesta så är det mycket mer logiskt än min sambos Omnia… :P

Fan vad surt att priset på den sjönk 800kr dagen efter jag köpt den ! B)

Redigerat av Isol, 14 January 2009 - 00:42.

Postad 14 January 2009 - 10:32

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0

• Kan man använda fotodioderna som ficklampa? Hur?

Jag har bara lyckats tända dom när man spelar in film, det vore grymt om man hade kunnat använda de som en ficklampa. (Den enda funktion jag saknar från min 5500 som hade det inbyggt)
Jag tror jag såg något program på Nokia software market, men vill minnas det var svindyrt sist jag kollade.

• Vart hittar jag roligare Teaman?

www.mobile9.com

Postad 17 January 2009 - 17:14

tobias_j
  • tobias_j
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Försök lirka in den med en smal nål eller liknande. Kan vara lite pilligt, men skam den som ger sig. ;) Min vibrator blev föresten också mycket bättre efter den lilla operationen.

EDIT:
Postad bild
Postad bild

GULD!!!!

Tack för tipset

Postad 21 January 2009 - 12:11

Unregistered38b2d568
  • Unregistered38b2d568
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

för mig tar det ca 10 min när jag laddar över 300 meg! kör med USB!

En liten fråga: när jag går in i n-gage så vill den hela tiden koppla upp mig , men får felmeddelande hela tiden "Enheten Ny enhet ej tillgänglig" vad är det? jag kan ju ladda ner spel trots allt!

Fick du ordning på det felet? Jag har samma problem.

Postad 21 January 2009 - 16:40

Lackner
  • Lackner
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Några grejer jag funderar över:

* När man bläddrar i kontakter ser man bara namnen, jag skulle vilja se numret också men det verkar inte gå att få till. eller?

* När man öppnat ett sms eller står i inkorgen så vill jag ha lite mer info, tex tidpunkt man fått sms:et. jag vet att man kan gå in på val - meddelandeinformation men det är drygt. skulle vilja se det direkt.

* Jag har inte lyckats koppla upp mig på mitt trådlösanätverk. datorer och playstation funkar fint men med telefonen går jag bet. enda teorin jag har just nu är att i rautern (netgear)så används WPA-PSK standard men i mobilen så kan man bara välja WEP eller WPA/WPA2. Har den där PSK ändelsen nån betydelse eller ska det lira ihop med wpa/wpa2?

Postad 24 January 2009 - 10:35

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0
Som jag skrev tidigare i tråden så har jag haft min n85 inlämnad för att fixa sprakande högtalare och överrörligheten i sliden.
Döm om min förvåning när jag hämtade den igår (efter 1 månads väntetid) så var sliden ej fixad. :)
I dokumentet från verkstan som lagat den stod det "byte högtalare, uppdatering mjukvara" men ingenting om sliden. Inte ens en kommentar om att glappet kan betraktas som normalt eller något sånt.
Jag blev naturligtvis mycket missnöjd och frågade hur det kan komma sig att dom struntat i sliden.
Mannen bakom disken sa att dom har nog betraktat glappet som normalt. Han tog sedan fram en helt ny n85a för att känna om även denna var glapp. Även den helt orörda telefonen hade ett litet glapp.
Personligen tycker jag inte att det är relevant eftersom jag köpte en som var helt utan glapp, jag var väldigt noga med att försäkra mig om detta innan jag köpte den.
Den korta tid jag använt telefonen har jag varit mycket försiktig med den. Jag har aldrig haft den i byxfickan eller satt mig på den eller liknande.
Jag förklarade detta för den defensive herren bakom disken. Som svarade att man inget kan göra förutom att skicka in den igen och hoppas på att den fixas.
Nu hade sliden i n85an i kombination med mannens defensiva inställning gjort mig heligt förbannad men jag brusade inte upp utan förklarade för honom att jag vill reklamera telefonen. Han sa något i stil med skyll dig själv det kommer bara ta tid och grunderna för reklamation är ju väldigt lösa i det här fallet.
"Det spelar ingen roll jag kan ej acceptera så här dålig kvallitet i en så här dyr telefon" svarade jag.

Så nu är reklamations ansökan skickad till nokia. Får hoppas på det bästa men jag är ej särskilt optimistisk.

Nu känns det mycket bättre när jag fått skriva av mig lite.

Så vad tror ni om mina chanser till reklamation? Har ju läst mycket om att dom vill ha 3 försök på sig att fixa en telefon innan dom godkänner en reklamation men jag anser att eftersom dom struntat i felet när ja lämnat in den så borde dom godkänna reklamationen ändå.

Postad 24 January 2009 - 14:59

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0
Min är också på service för bl.a. högtalaren, varit utan den i 3 veckor nu :)
Min lur skickades till mobilakuten, vem servade din??

Postad 24 January 2009 - 15:40

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0
Vet inte vad verkstan heter men den ligger i kristinehamn tror jag.

Postad 05 February 2009 - 14:57

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
JAG ÄR SÅ J**LA OTROLIGT LESS PÅ DEN HÄR SKITSUNKIGA N85-TELEFONEN.

Nu har jag haft den i några månader och jag har aldrig varit med om en buggigare, ostabilare, plastigare telefon...

Jag hade en i 6 dagar först som jag bytte in för luckan var glapp, fick bara byta till en ny telefon och känna på den, kändes lite bättre men inte perfekt (antar att alla känns så när man läst igenom allas svar här), håller i 2-3 dagar sen är den lika glapp som den första. Dock var den här ännu sämre eftersom när jag kommit upp i 2000~ sms totalt så började den bli seg och strula.

De problem jag har nu är t.ex:
  • Batteriet står på fullt, nästa sekund är det på två pluppar
  • Batteriet står på 1 plupp, nästa sekund är det fullt
  • Telefonen hänger sig totalt när man byter låtar för snabbt, dvs normal bläddring
  • Får inga sms, alla kommer samtidigt (läs nedaför)
  • När jag får ett sms så står det som NUMMER i listan istället för NAMN (läs nedanför)
  • Volymkontrollen på sidan gör ingen skillnad om den är på min eller max, alltid lika högt i samtal

För ungefär en vecka sen började jag notera att sms inte kom fram. Fick liksom inga. Startade om telefonen och så fort den startade igen så kom det 11 st samtidigt. Tänkte att den strular med operatören ibland och det är ok. MEN nu händer det hela tiden, precis nu så startade jag om telefonen och fick direkt 3 st sms som var <24 tim gamla. Efter att jag märkte det här felet så uppdaterade jag också till senaste FW utan någon skillnad.

Samt så i SMS-listan så står det nu bara numret istället för namnet på kontakten när jag har valt att spara alla sms på minneskortet. Om jag istället väljer att spara alla sms på telefonens minne så står det namnet som det ska göra. Har testat att ta ut minneskortet och stoppa in det igen, startat om osv. Har runt 2500 sms och började väl märka av det här vid kanske 2000 sms eller tidigare, kommer inte exakt ihåg.

Vet inte hur jag ska få bot på den här skittelefonen.

Postad 05 February 2009 - 18:39

Canon
  • Canon
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Tråkigt att den strular så. Min är för närvarande på service efter att den börjat bete sig konstigt. Så länge den fungerar så tycker jag att det är en riktigt nice mobil men ganska påfrestande när det krånglar...

Postad 11 February 2009 - 15:36

Mille2000
  • Mille2000
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Ett tips om ni vill ha tillbaka era pengar är att lämna in för ett fel i taget. Efter 4 OLIKA fel på telefonen eller 3 likadana fel, kan man reklamera sitt köp. Då har de inget att säga till om.

Jag har haft 2 st olika N85 nu. Köpte en i förrgår som jag sålde igår, och köpte en till igår efter jag fått sålt den första.
Den första var i riktigt kasst skick, skärmen glappade som fan, den stora knappsatsen under displayen var HELT lös, limmet under hade släppt eller något. Det var en hel del kvalitets fel på den. Den var köpt i December, inte särskillt gammal med andra ord.

Men den jag köpte igår var som en helt annan telefon. Luckan satt som den skulle. Knappsatsen var det inget fel på osv. Känns som man vill att den ska kännas. Men man vet ju aldrig hur det blir om ett par månader. Denna är köpt i början av januari. Köpte båda på blocket.

Frågan är om man vågar behålla en telefon som blir kass så fort.

Men som sagt.. efter ett antal fel ska man få byta eller reklamera.

Redigerat av Mille2000, 11 February 2009 - 15:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.