Har dom återförsäljare i sverige och vad kostar det att skicka tillbaka?Är man inte nöjd så är det bara att skicka tillbaka dom.
M&K Sound 750 MkII THX Select 5.1 (V12)
(Högtalarpaket för hembio)
|
3
|
(5)
|
48 990:- | |
Jamo THX One
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Jamo D 6PTX 5.1
|
1
|
(14)
|
Inga priser |
Postad 18 January 2009 - 15:44
Postad 18 January 2009 - 18:13
Postad 10 June 2009 - 12:51
Men dom har bra kritik obreoende hur de säljs
Plockar upp tråden och förtsätter....
Javisst! Teufels thx-högtalare verkar mest få lysande kritik var man än läser - dels för dess absoluta prestanda men framför allt för dess pris/prestanda-förhållande. Detta har gjort mig väldigt nyfiken! Men jag undrar om någon har vågat beställa ett av deras nyare system och på så sätt får lite användarefeedback? Någon som vet hur de står sig mot de, på svenska marknaden, mer kända märkena som Jamo, M & K samt Atlantic technology?
För övrigt kan tilläggas att Teufel är ett märke med över 30 år på nacken och att de tidigare har sålts i svenska butiker. Minns själv att jag provlyssnade ett THX-ultrasystem i början av 2000-talet och blev mäkta imponerad. De lämnar dessutom 12 års garanti på sina högtalare. Kort sagt så litar jag på att företaget gör prima högtalare.
Edit:
En sak till! Vad fasiken ska man fokusera på? I mitt fall ett dedikerat, ljudisolerat och akustikanpassat (nåja) rum på ca 4 x 5,5 meter med ca 4 meter till sweetspot. THX-select eller THX ultra2? Beroende på var man läser går rekommendationerna isär. I vissa fall använnds avstånd till lyssningplats som brytpunkt mellan select och ultra och i andra fall rummets yta eller volym. Sett till avståndet i mitt rum rekommenderas Ultra men sett till volym och yta sägs select räcka gott och väl..... En del klämmer även ur sig uttalanden som att THX-högtalare måste spelas på refernsnivå ( vad det nu är) för att spela ut ordentligt, något som är för högt i "normala rum", annars låter de trötta. Hur pss mycket ligger i detta påstående?
Redigerat av Frostbitaren, 10 June 2009 - 13:00.
Postad 10 June 2009 - 16:36
Referensnivå är vad jag vet 0 på stärkaren och för min del har jag aldrig spelat så högt, går inte att vara i rummet då.
Och att de skulle låta trötta upp till 0 är helt galet, det skulle ju i så fall gälla alla högtalare och inte bara THX-högtalare då de ju inte är byggda på något direkt annorlunda vis än "vanliga" högtalare. Skillnaden är att de är byggda efter en viss delning och vissa krav för att uppnå någon av klasserna på certifiering.
Postad 10 June 2009 - 17:20
Det är ju bara rekommendationer, och att det skulle ha med lyssningsavståndet å göra har jag aldrig läst om.
THX om avstånd
Referensnivå är vad jag vet 0 på stärkaren och för min del har jag aldrig spelat så högt, går inte att vara i rummet då.
Och att de skulle låta trötta upp till 0 är helt galet, det skulle ju i så fall gälla alla högtalare och inte bara THX-högtalare då de ju inte är byggda på något direkt annorlunda vis än "vanliga" högtalare. Skillnaden är att de är byggda efter en viss delning och vissa krav för att uppnå någon av klasserna på certifiering.
Det låter ju helt rimligt och precis som jag trodde.
Postad 10 June 2009 - 17:23
THX om avstånd
Det låter ju helt rimligt och precis som jag trodde.
Den har man ju kollat på ett par gånger, men tänkte inte på att det var avståndet till skärmen utan tänkte bara att det var storleken på rummet.
Postad 10 June 2009 - 17:49
Den har man ju kollat på ett par gånger, men tänkte inte på att det var avståndet till skärmen utan tänkte bara att det var storleken på rummet.
Haha... ja då blir ju allt lite enklare. Jag kan tänka mig att THX ULtra klarar av kraven för det minsta till de allra största rummen, men frågan är om de är overkill i mindre rum? En jäkla skillnad mellan Teufel M 620 FCR Select för 195€/st och M 950 FCR för 499€/st.
Postad 10 June 2009 - 18:54
Jag va glad att denna tråd hade lämnats för att dö, varför återupplivar du den igen... ?!
Postad 10 June 2009 - 21:07
HAhaa
, NEEEjjj
drar ni igång denna gamla tråd igen, nu e det dags igen, snart börjar dom mördande diskussionerna igen...
Jag va glad att denna tråd hade lämnats för att dö, varför återupplivar du den igen... ?!
Äsch vaddå? Den här tråden är ju helskön..
Fast egentligen borde man kanske starta en dedikerad tråd för enbart THX istället förn en "vs"-tråd.
Postad 10 June 2009 - 21:13
HAhaa
, NEEEjjj
drar ni igång denna gamla tråd igen, nu e det dags igen, snart börjar dom mördande diskussionerna igen...
Det är väl kul med diskussioner...man lär sig alltid något nytt med dem.
Postad 10 June 2009 - 22:16
Äsch vaddå? Den här tråden är ju helskön..
![]()
Fast egentligen borde man kanske starta en dedikerad tråd för enbart THX istället förn en "vs"-tråd.
Jo, exakt det jag menar
Det är väl kul med diskussioner...man lär sig alltid något nytt med dem.
Jo, vist e det kul med diskussioner, men då ska dom ha ett vettigt innehåll och komma någonstans, det kan man inte säga om dom som tidigare ägt rum i tråden.. .
den väckte bara en massa "gamla minnen" till liv, därför jag reagerade som jag gjorde, tänkte liksom att: Nej, nu bär det snart av igen med samma historia...
Postad 15 October 2009 - 20:19
Haha, öppna inte pandors ask...
Postad 16 October 2009 - 08:45
Postad 16 October 2009 - 09:47
Bra försök.THX äger alla aandra högtalare! Skulle aldrig köpa något som inte var THX-klassat!
Postad 16 October 2009 - 14:15
Så nog gör THX märkningen en hel del
Postad 16 October 2009 - 14:55
ska nog thx klassa mina me
annars kan jag byta thx stämpel mellan föstärkare o högtalarna....jag menar det e ju bara ett byte inget lagbrott....
Postad 16 October 2009 - 16:13
Jag kan anta att du sett Stjärnornas Krig filmen?Grattis Lucas.
Ja killar vad vore livet utan Humor och THX
Postad 16 October 2009 - 18:59
Jag kan anta att du sett Stjärnornas Krig filmen?
Ja killar vad vore livet utan Humor och THX
Absolut! Men var är humorn i den här tråden?
Postad 17 October 2009 - 12:53
Postad 21 October 2010 - 10:06
Inte illa gjort må jag säga, prisbelönade THX One systemet slutades tillverka för 10 år sedan eller mer och har mycket länge önskat att öka antalet ljudkanaler men utan att man kompromissar kvaliteten och förändringar i ljudåtergivningen. Det har varit frågor om alternativa surroundhögtalare osv. Samtal till ljudexperter och annat. Oro och en del huvudvärk samt blickar ned i den avgrundsdjupa plånboken som skulle ha blivit alternativet med nya högtlare.
Men nu är alltså problemet löst och jag är såå nöjd.
7.1 rockar grymt mycket
Postad 21 October 2010 - 19:21
Men nu är alltså problemet löst och jag är såå nöjd.
7.1 rockar grymt mycket
Spännande, har precis satt upp ett 7.2 system och är väldigt förväntansfull. Hoppas på ett riktigt bra surroundljud även om min nuvarande placering är under all kritik
Postad 21 October 2010 - 19:24
Underbart, vilka högtalare står ditt 7.2 av då ?Spännande, har precis satt upp ett 7.2 system och är väldigt förväntansfull. Hoppas på ett riktigt bra surroundljud även om min nuvarande placering är under all kritik
(min surround placering är under all kritik
Postad 21 October 2010 - 19:57
Postad 22 October 2013 - 12:48
Fantastikt bra surround placering idag, inte bara de utan hela högtalarsystemet öser ut bra ljud idag.(min surround placering är under all kritik
)
Jag gjorde ett grov jobb i somras som tog veckor för att skapa den här ljudbilden jag har numera.
Det var hardcore placeringar som mättes in med cm.
När allt var klar gick jag inte ut på flera veckor i onödan. (det var mest handla mat i affären som var mina ute rundor då.)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Jamo D600 vs Miller & Kreisel 750 mkII thx select
59 bilder
303 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?