Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - LG KC910 Renoir *

364 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Renoir KC910 (Mobiltelefoner) 7 7,29 (27) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 12 januari 2009 - 20:22

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Hur gör man som?

Följ denna länk http://uk.lgmobile.c...areUpdateRF.laf
sen laddar du ner usb uppgrade V10j_01
Installerar den
Sen klickar du på LG Firmware Updater Application
öppnar den, sen finns det kundsupport, trycker där och uppdaterar, det står att man ska ta ur sd kortet men jag vet inte om det gör nått att det sitter i!

Postad 12 januari 2009 - 20:31

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Man måste ha i telefonen hela tiden och lg pc suite, koppla inte ur usb kabeln, det tar en stund att uppgradera,
är man osäker så står det hur man gör!

Postad 12 januari 2009 - 21:38

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Följ denna länk http://uk.lgmobile.c...areUpdateRF.laf
sen laddar du ner usb uppgrade V10j_01
Installerar den
Sen klickar du på LG Firmware Updater Application
öppnar den, sen finns det kundsupport, trycker där och uppdaterar, det står att man ska ta ur sd kortet men jag vet inte om det gör nått att det sitter i!

Jag laddar hem V10_01 som är en zip film jag zippar upp den då är det två filer! LGATOS_SmartPhoneUSBDriver_WHQL_Eng_Ver_1.0 och LGUSBModemDriver_WHQL_ML_Ver_4.7

Jag installerar båda på datorn men hittar inget LG Firmware Updater Application.

Vad gör jag för fel?

Postad 12 januari 2009 - 21:59

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Jaha då verkar mobilen ha pajjat! Den bara dog när "LG Firmware Updater Application" laddade hem programvaran. tog då ut batteriet för det stod att ingen telefon kunde hittas för den var då avstängd. Nu när jag ska starta den står det bara LG sedan en ruta Vänta....

Vad ska jag göra, försökt att uppgradera den men den hittar inte telefonen!
Är den pajj nu?

Redigerat av nixxz, 12 januari 2009 - 22:18.

Postad 12 januari 2009 - 23:20

ronald1457
  • ronald1457
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Tror inte jag ska uppgradera min. Tråkigt att den gick sönder.

,,

Postad 13 januari 2009 - 13:12

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Trist att det blev så när du uppgraderade, vet inte vad som kan ha hänt, för mig fungerade det bra!

Har nu laddat ner Amaze gps, den hittar perfekt :P

Postad 13 januari 2009 - 13:56

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag har försökt att uppdatera mjukvaran utan framgång. När jag väljer update smartphone i programmet så får jag upp Cell phone not supporting upgrade under analyzeringsfasen. Kan det ha att göra med att den är köpt genom 3?
Kan du ge en detaljerad beskrivning av hur du gick till väga Mange ? Vilka program du installerade och hade igång, när du anslöt telefonen och i vilket läge och om telefonen var av/på osv...

Postad 13 januari 2009 - 14:07

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Jag har försökt att uppdatera mjukvaran utan framgång. När jag väljer update smartphone i programmet så får jag upp Cell phone not supporting upgrade under analyzeringsfasen. Kan det ha att göra med att den är köpt genom 3?
Kan du ge en detaljerad beskrivning av hur du gick till väga Mange ? Vilka program du installerade och hade igång, när du anslöt telefonen och i vilket läge och om telefonen var av/på osv...

Jag ställde bara telefonen i pc suite läget! sen ska du välja starta uppgraderingen , inte start uppgrading smart phone för det är ju ingen smart phone, sen väntade jag bara tills allt var klart, det tar ett tag, se till så du har bra batteritid kvar, det står i anvisningarna att man ska ha det, det var så jag gjorde, det fungerade, kollade sen i mobilinfo och det står att jag har den nya versionen! Lycka till!

Jag hadde telefonen på hela tiden, den sköter sig självt hela tiden, koppla aldrig ifrån usb kabeln!

Postad 13 januari 2009 - 14:24

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Ja det är ju förmodligen för att du har en 3-låst lur. Då kan man inte uppgradera hursom utan 3 kör ju med egen programvara.

Postad 13 januari 2009 - 14:48

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Skrev fel förut mangan...valde givetvis starta uppgraderingen och inte smartphone...beror förmodligen på att 3 har en annan mjukvara och har blockerat möjligheten till uppdatering av mjukvaran genom den. Trist då jag lyckats strula bort internetinställningarna till java-applikationerna och hoppades på att uppdateringen skulle fixa detta. 3s kundtjänst är ju inte den kunnigaste och inställningarna finns inte att skicka från deras hemsida till denna modell ännu men det är väl bara att ligga på kundtjänst och hoppas att man någon gång kommer till en kunnig person.

Postad 13 januari 2009 - 15:44

ronald1457
  • ronald1457
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Såg nu att mobilen inte hade radio :P.

Kan man lösa det på något sätt? För jag brukar alltid lyssna på Godmorgon med Adam och Gry på tåget. Skulle va tråkigt om man blir tvungen att ha med k810ian för att kunna lyssna på radio.

Postad 13 januari 2009 - 15:56

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Visst har den Radio, det är jag till 99,99% säker på att jag testade någon gång med min :P

Postad 13 januari 2009 - 17:37

Unregisteredb58b8bd7
  • Unregisteredb58b8bd7
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Visst har den Radio, det är jag till 99,99% säker på att jag testade någon gång med min :P

då kan du vara 100% säker nu för jag har lagt upp radio som widget på min

Postad 13 januari 2009 - 20:20

ronald1457
  • ronald1457
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
OK, har fått telefonen nu:). Den är på laddning. Kan man hålla på och leka med den samtidigt även fast det är första gången den laddas?

Postad 13 januari 2009 - 20:35

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

OK, har fått telefonen nu:). Den är på laddning. Kan man hålla på och leka med den samtidigt även fast det är första gången den laddas?

Ska inte vara något problem.
Bara förr du behövde ladda i ett antal timmar för att inte förstöra batteriet.

Postad 14 januari 2009 - 07:44

Mörk
  • Mörk
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag använder ett Sandisk 8gb micro sdhc utan problem. Tydligen så fungerar det med 16 gb också men tidigare har någon postat en recension där han/hon klagade på att det blev segt med ett 16 gb. Det skulle väl i så fall bero på att filmängden blir avsevärt mkt högre och att det för den sakens skull blir långsammare att navigera i galleri osv men håller du dig till ett Sandisk eller annat välkänt märke med hyfsad prestanda så bör det ju inte vara ett problem. Bli testpilot vet ja så kanske vi kan få ett pålitligt svar på detta.

Med risk för att bli lite tjötig försöker jag väcka liv i den här punkten igen. Finns det någon som kan bekräfta hur det funkar med ett 16gb microSD i telefonen? 8gb gränsen är i dagsläget det enda som hindrar mig från att lägga en beställning på renoiren omgående.

http://www.24.se/Sho...spx?prodid=5855 var kortet jag tänkte mig.

Postad 14 januari 2009 - 15:33

Unregisteredb58b8bd7
  • Unregisteredb58b8bd7
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Med risk för att bli lite tjötig försöker jag väcka liv i den här punkten igen. Finns det någon som kan bekräfta hur det funkar med ett 16gb microSD i telefonen? 8gb gränsen är i dagsläget det enda som hindrar mig från att lägga en beställning på renoiren omgående.

http://www.24.se/Sho...spx?prodid=5855 var kortet jag tänkte mig.

vet inte om tvåan där står för klass två men om den gör det bör du kolla efter ett annat kort. Ju högre klass, dvs 4 eller 6 desto snabbare går trafiken till å från kortet. class 2= 2 mb/s, class 4=4mb/s osv. Vet inte riktigt vad högsta klassen är men jag körde på class 6

såg nu att det inte fanns mucket att välja på :(

Redigerat av Unregisteredb58b8bd7, 14 januari 2009 - 15:34.

Postad 14 januari 2009 - 16:45

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Är väldigt nöjd med telefonen!
Den enda nackdelen är knapplåset, har man den i byxfickan så låser den upp sig lätt,
och då för den sitt egna liv tex ringer upp ett samtal om man kommer emot!
Annars en riktigt bra mobil :(

Postad 14 januari 2009 - 23:03

ronald1457
  • ronald1457
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Håller med om att det är en väldigt bra mobil har inte upplevt att den låser upp sig lätt i byxfickan än, fast jag har bara haft den i en dag nu:p.

Men jag har ett annat problem jag har otroligt dålig batteritid. Igår efter jag laddat telefonen utan att leka med och den laddat upp fullt batteri och jag börja leka med den så gick två batteri pluppar bort på 4-5 timmar. Laddade upp den igen och lät den ligga i viloläge under natten. Hade fullt batteri på morgonen och använde den flitigt under dagen på kvällen dog den för att batteriet tog slut ska det va så? Ja drog ändå ner till lägsta ljusstyrka.

Kom på att jag hade avaktiverat strömsparar läget kan det ha påverkat?

Redigerat av ronald1457, 14 januari 2009 - 23:04.

Postad 14 januari 2009 - 23:13

Unregisteredb56b21cd
  • Unregisteredb56b21cd
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Håller med om att det är en väldigt bra mobil har inte upplevt att den låser upp sig lätt i byxfickan än, fast jag har bara haft den i en dag nu:p.

Men jag har ett annat problem jag har otroligt dålig batteritid. Igår efter jag laddat telefonen utan att leka med och den laddat upp fullt batteri och jag börja leka med den så gick två batteri pluppar bort på 4-5 timmar. Laddade upp den igen och lät den ligga i viloläge under natten. Hade fullt batteri på morgonen och använde den flitigt under dagen på kvällen dog den för att batteriet tog slut ska det va så? Ja drog ändå ner till lägsta ljusstyrka.

Kan nog absolut påverka. Tycker den har väldigt stabil strömförbrukning på det jag använt den. Klarar kanske 3 dygn om den bara står på standby lite längre kanske till och med. Annars så är väl inte taltiden den bästa ligger på drygt 3h tror ja. Leker man med den mycket så ska den klara ca ett dygn på en laddning typ tror ja. WiFi drar dock mycket tror ja. Så om du har lekt med det så kan det kanske förklara varför den dog som den gjorde

Postad 15 januari 2009 - 00:10

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Dessa batterier i nyare mobiltelefoner behöver inte laddas upp fullt.
Mår bäst av att inte laddas ur helt.
Når sin fulla kapacitet efter ett antal laddningar.
Så håll ut.

Postad 15 januari 2009 - 12:21

imemyself
  • imemyself
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Angående batteriet - när du laddat batteriet några gånger och du använder wlan, gps, filmar och tar kort en del under en dag, så kan batteriet ladda ur på 1-1,5 dag, det är sant. Men när jag nu använder telefonen mer "normalt", d v s varje dag ringer ett antal samtal, använder BT-headset och lyssnar någon timme på musik, kanske tar något kort och letar lite efter info någon kortare stund via wlan, så tycker jag batteriet håller ca 3 dagar.

Har varit utan telefonen en vecka nu, de har bytt högtalare på den och uppgraderat mjukvaran tydligen, får telefonen idag eller imorgon igen, får hoppas på att den kommer hålla nu...

Postad 15 januari 2009 - 17:35

ronald1457
  • ronald1457
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Är väldigt nöjd med telefonen. Batteritiden är inte alls som igår har använt den ungefär lika mycket har fortfarande fullt batteri.

Dem sämsta med telefonen är spelen dem är faktiskt skit tråkiga. Någon som vet om man kan ladda ner spel till mobilen någonstans? Helst gratis men är beredd att betala om det är ett bra spel.

Postad 15 januari 2009 - 17:44

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Är väldigt nöjd med telefonen. Batteritiden är inte alls som igår har använt den ungefär lika mycket har fortfarande fullt batteri.

Dem sämsta med telefonen är spelen dem är faktiskt skit tråkiga. Någon som vet om man kan ladda ner spel till mobilen någonstans? Helst gratis men är beredd att betala om det är ett bra spel.

Jag laddar ner från www.mobile9.com

Postad 15 januari 2009 - 18:34

ronald1457
  • ronald1457
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Ok hittade inga intressanta spel där, tack ändå.

Nån som vet hur man gör för att få hotmail i mobilen får det inte att funka?

Postad 16 januari 2009 - 12:55

tholin
  • tholin
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Vore väldigt tacksam om någon med en renoir har möjlighet att prova hurvida det verkligen är en maxgräns på 8gb när det gäller minneskortet. Hörde någonstans att det i själva verket gick att utnyttja 16gb kort men på i princip alla speccs står det "upp till 8 gb"

Är galet sugen på den här mobilen men om man verkligen vill utnyttja xvidstödet och samtidigt ha ett någorlunda stort mp3 arkiv på den tar 8gb slut ganska fort :)

Jag har en polare som kör med ett 16gb och det funkar bra för honom.
Har inte testat själv men det borde väl fungera för alla andra oxå tycker man.
Har själv ett 8gb class 4 sandisk som funkar fint.

Postad 18 januari 2009 - 11:14

PinGY
  • PinGY
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag har laddat hem ett fräckt spel som heter Spore gratis från lg's hemsida, http://uk.lge.com/

Postad 18 januari 2009 - 11:58

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Nu spottas det ut nya firmwares på löpande band

version KC910 v10j_02 finns nu på:

http://uk.lgmobile.c...areUpdateRF.laf

Ingen som vet var man se vad som ändras i firmwaren

Postad 18 januari 2009 - 19:34

Gurraaa
  • Gurraaa
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man kan hitta schysst skal t.ex. som skalet på sida 6,(bilderna av micke prylgalen)=) :):D

Om någon letar efter teman spel mm. så gå in på mobiles24.com vet inte om det finns någon bättre sida=) gratis också

Postad 20 januari 2009 - 01:51

Unregisteredb56b21cd
  • Unregisteredb56b21cd
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Såg att det enda riktigt snygga finns på themobilestore.se. Känns dock lite riskabelt men nu håller plastfilmen på att lossna så jag ska faktiskt pröva beställa därifrån med hjälp av paypal imorgon. Kommer ta runt 10 dagar innan jag kan säga om det är något företag att lita på men orkar du vänta så medelar jag dig gärna. 175 spänn känns faktiskt helt ok för vad som lovas

Ngt att rapportera om skalet och/eller butiken än ?

Postad 20 januari 2009 - 17:47

Nike11
  • Nike11
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej undrar om det är lätt att skriva sms med den & finns det smiies.... :)

Postad 20 januari 2009 - 18:27

Unregisteredb56b21cd
  • Unregisteredb56b21cd
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hej undrar om det är lätt att skriva sms med den & finns det smiies.... :)

Jag har inte vart med om ngn mobil som man skriver sms med lättare tycker jag personligen ! Tyvärr finns det inte ngra smilies på den dock :/. Finns en funktion kallad smilies osv. Alltså du kan ju självklart skriva och se smilies. Blir dock inga bilder/gubbar lr vad man vill kalla figurerna.

Postad 21 januari 2009 - 17:13

Unregisteredb58b8bd7
  • Unregisteredb58b8bd7
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Fick precis hem mitt skinnfodral till mobilen. beställde från themobilestore.se. Man är tyvär tvungen att betala i förväg och leveranstiden är lite lång för att grejerna kommer från hongkong men det känns bra och är snyggt. Har ni funderat på att beställa därifrån kan ni göra det med gott samvete.
edit: fick med 2 skärmskydd på köpet också :)

Redigerat av Unregisteredb58b8bd7, 21 januari 2009 - 17:14.

Postad 21 januari 2009 - 18:20

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Fick också hem mitt skärmskydd idag, mobilen sitter bra i det!
Beställde även 2 skydd till baksidan som har lossnat på min!

Beställde också från den sidan, betalade med visa kort, funkar bra, seriös sida!

Postad 21 januari 2009 - 18:53

Unregisteredb58b8bd7
  • Unregisteredb58b8bd7
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Fick också hem mitt skärmskydd idag, mobilen sitter bra i det!
Beställde även 2 skydd till baksidan som har lossnat på min!

Beställde också från den sidan, betalade med visa kort, funkar bra, seriös sida!

skippade baksidan då jag inte behöver ta ut mobilen ur fodralet jag beställde :) Ett sånt där med flip upp lucka. Det ser inte ut exakt som på bilden. Där är det en knapp som man stänger med. Den här stängs med en magnet. Känns bättre och ser snyggare ut :P
såhär är bilden, tänker den fast snyggare då man slipper knappen :)
Postad bild

Postad 23 januari 2009 - 22:37

ronald1457
  • ronald1457
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får hotmail att funka i mobilen? :P

Postad 24 januari 2009 - 08:06

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Någon som har nått bra tips på hur man gör rent kameralinsen om det blir smuts och dyl där?

Postad 24 januari 2009 - 11:45

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
När jag trycker på en del ställen på skärmen så knarrar det i den, tror det är skalet som knarrar, är det någon mer det gör det för?

Postad 25 januari 2009 - 18:03

PinGY
  • PinGY
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Någon som har nått bra tips på hur man gör rent kameralinsen om det blir smuts och dyl där?

Jag blötte en tops och gnuggade lite försiktigt och det blev rent B). Sen tog jag en torr tops och torkade så det blev tort ;)

Redigerat av PinGY, 25 januari 2009 - 18:04.

Postad 25 januari 2009 - 23:14

ronald1457
  • ronald1457
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Frågar en gång till någon som får hotmail att fungera i mobilen? Får det inte att funka kan skriva mejl men jag kan inte se några.

Postad 26 januari 2009 - 15:25

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
När jag trycker på en del ställen på skärmen så knarrar det i den, tror det är skalet som knarrar, är det någon mer det gör det för?

Postad 27 januari 2009 - 23:52

ronald1457
  • ronald1457
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Nej min mobil knarrar ingenting. Om du provar att lägga papper under skalet slutar det kanske knarra.

Postad 28 januari 2009 - 01:00

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Är det ingen mer det knarrar för, tex när drar i fliken i telefonlistan upp och ner så knarrar det i det silvriga skalet och underskalet, fast mest på den sidan! Vore bra att veta om det gjorde det för någon mer, är rätt irriterande! Får väl kontakta och se om man kan skicka tillbaka och få det fixat!

Postad 28 januari 2009 - 09:21

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Inte så att du misstar dig för att den vibrerar till när du drar i listan :)

Annars är det väl bara och pula i lite papper bakom skalet precis aom Ronald säger

Postad 28 januari 2009 - 11:40

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Det blev inte bättre med att stoppa in papper!
Blir väl till att ringa och eventuellt att skicka in den, den funkar bra annars är nöjd :)
Eller så väntar jag et bra tag, har ju 1 års garanti!

Postad 28 januari 2009 - 13:21

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Det blir till att lämna in den för så ska det inte va sa dom!

Postad 03 februari 2009 - 10:53

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Är det någon som har lyckats låsa upp sin renoir ? Var kan man göra det eller finns det ett enkelt sätt man själv kan göra det på ? Vill kunna uppdatera mjukvaran själv vilket jag inte kan om den är låst till 3. Var i en 3-butik och frågade om de kunde uppdatera mjukvaran eller flasha om den till orginal vilket de inte kunde. Man är tvungen att skicka in telefonen till 3 och det vill jag undvika så långt som möjligt.

Postad 06 februari 2009 - 15:26

GreatMage
  • GreatMage
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jäkligt nöjd med denna lur ska jag säga ;)

Dock så undrar jag om det är någon som upplever att ljudet "skorrar" i videos som man har spelat in?
Precis som att högtalaren är klen på något sätt...?

Postad 09 februari 2009 - 15:15

Unregistered8e1f5d3c
  • Unregistered8e1f5d3c
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
En fråga till er som har Renoir. Går det att om man har headset inkopplat, att ha ringsignal både i headset och i telefonens högtalare? Går det att med headsetet i växla, enkelt växla mellan att ha ringsignal i telefonens högtalare till tyst läge? Jag har alltid headset inkopplat. LG Viewty verkar inte klarar det här men det är möjligt att det är förbättrat i renoir.

Postad 09 februari 2009 - 16:29

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Ser på detta forum att dom har gjort teman och en massa andra grejer!
http://www.mygreatphone.com/forum/

Jag är inte så bra på detta, är det någon som förstår hur man ordnar det i mobilen?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.