Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Windows Phone

620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Titan 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 6 8,5 (15) Inga priser
HTC Radar 512MB RAM (Mobiltelefoner) 7 8,09 (10) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 18 december 2008 - 16:57

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
amAze GPS är ett GRATIS GPS Navigerings-program
som fungerar på Java telefoner, BlackBerry och på Windows Mobile.

Postad bild

Postad bild

Redigerat av crest, 18 december 2008 - 17:08.

Postad 19 december 2008 - 14:55

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
Någon slags bluetooth remote efterfrågas :D
Skulle vara trevligt att styra i windows media center med telefonen som fjärrkontroll.

Postad 20 december 2008 - 05:45

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Någon som har koll på en bättre kalender?

Den inbyggda lite väl svår att använda med bara fingrar när man vill byta dag att titta på.

Gärna en som verkligen utnyttjar X1ans skärm när den ligger ner...

Postad 20 december 2008 - 06:17

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Någon som har koll på en bättre kalender?

Google är alltid en bra början.

Hittade två, ska testa lite men det lutar åt Calendar Touch.

Calendar Touch: http://www.sbsh.net/.../calendar_touch
Thumbcal: http://thumbapps.com...al/overview.php

Tror (efter någon minuts pillande) att Touch är smidigare om man har många events i kalendern...

Postad 20 december 2008 - 08:25

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tror (efter någon minuts pillande) att Touch är smidigare om man har många events i kalendern...

Jag har testat ThumbCal på min Touch HD och den funkade bra.
Just nu använder jag inte kalendern så mycket mer än att kolla på datum, men ökar mitt användande så är ThumbCal en kandidat till mina telefoner.
Calendar Touch har jag ännu inte testat.

Jag har lagt in ThumbCal i programlistan.
När det gällde SBSH så lade jag in dom också, men länkar inte till ett speciellt program eftersom dom har ett större utbud i olika katergorier. Länken i programlistan går till deras startsida.

Tack för tipsen, förresten! :P
Återkom gärna med recension av båda programmen.

Redigerat av crest, 20 december 2008 - 08:29.

Postad 20 december 2008 - 08:55

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Håller med dig där. Dock är ThumbCal helt underbar då den fungerar om man lägger telefonen på sidan (gyrot). Vet inte om SBSH klarar det. ThumbCal tycker jag är snyggare också ;)

Någon som har lyckats med sin svenska språkfil till ThumbCal och vill dela med sig? :P

Postad 20 december 2008 - 22:07

Strosaren
  • Strosaren
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Någon som har lyckats med sin svenska språkfil till ThumbCal och vill dela med sig? :rolleyes:

Ja, jag har lyckats med språkfilen. Följ denna guide:
http://thumbapps.com....php#question_6

Jag lyckades inte först. Detta berodde på att filen fick fel teckentabell när jag förde över filen. När du fört över filen så öppna filen med Anteckningar och kontrollera så du har läsbar text. Annars funkar det inte.

Redigerat av Strosaren, 20 december 2008 - 22:12.

Postad 20 december 2008 - 22:31

grekek
  • grekek
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Länken till MusicID (wvga) funkar inte!
Hur ska jag göra för att ladda ner den?

Postad 20 december 2008 - 22:54

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Länken till MusicID (wvga) funkar inte!
Hur ska jag göra för att ladda ner den?

XDA som ligger nere (vilket det verkar göra varannan dag känns som det som.)

Du får försöka senare :rolleyes:

Postad 21 december 2008 - 00:40

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Någon som vet om något program som kan läsa GPS data, tex hastighet, höjd över havet etc.....

Hade sådant roligt i min förr-förra N95'a.. bvore skoj att kunna se sådant i min Touch HD också...

Postad 21 december 2008 - 08:24

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Någon som vet om något program som kan läsa GPS data, tex hastighet, höjd över havet etc.....

Efficasoft GPS Utilities

http://www.efficasof...dex_wm_ppc.html

Kan en hel del... man kan använda den till lite allt möjligt kul.

Postad 21 december 2008 - 08:27

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Och dagens andra tips: PockeTwit.

http://code.google.com/p/pocketwit/

Grym applikation för att köra twitter, fungerar finfint att göra det mesta utan att plocka fram en penne / använda nagel... med andra ord helt ok för tjocka fingrar.
Går att svepa för att rulla upp/ner och svepa höger/vänster för lite olika alternativ.

Rekommenderas till er som är beroende av Twitter.... http://twitter.com/riro

Postad 21 december 2008 - 09:00

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tackar!
Jag har lagt in tipsen i programlistan.
:rolleyes:

Postad 23 december 2008 - 09:35

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man manuelt kan ställa in portar för epost (ej outlook, utan vanliga konton) i WM6.1 (har en Touch HD)??

Postad 25 december 2008 - 23:12

m5patrik
  • m5patrik
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej

Finns det något program som gör att man kan komma åt raderade filer i sin windows mobil?
Inte på minneskortet, utan i själva mobilen.

Postad 26 december 2008 - 11:36

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man manuelt kan ställa in portar för epost (ej outlook, utan vanliga konton) i WM6.1 (har en Touch HD)??

Har inte hittat några sådana inställningar i min Touch HD

Hej

Finns det något program som gör att man kan komma åt raderade filer i sin windows mobil?
Inte på minneskortet, utan i själva mobilen.

Jag vet ingen applikation som kan återställa redan deletade filer som har försvunnit från telefonen.
Men om du använder Resco File Explorer så kan du ställa in att de filer du tar bort genom DET programmet ska hamna i en papperskorg som du måste tömma innan de försvinner för gott.

Har du råkat ta bort viktiga filer som tillhör telefonens system och som fanns där när du köpte den så kan du återställa dessa genom att göra en hard reset eftersom telefonen då installerar om allt som ska finnas där, på nytt.

Postad 28 december 2008 - 10:02

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

.Net Compact Framework 3.5
För att vissa program ska fungera måste man ha .Net Compact Framework installerad i sin telefon.
Denna version (3.5) är den senast utgivna av Microsoft.
Installationsfiler för att få Net 3,5 på din telefon, instruktioner om hur man installerar finns i zipfilen. Provat och fungerar på en HTC Touch Diamond / Berggren

EDIT: Uppdaterad med program: 21/12

jag ladda ner framework från windows hemsida och den är på 33 mb, och den ovanstående är på 2,5 mb, är det skillnad på dessa?? blev lite förvirrad.

Postad 28 december 2008 - 11:00

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

jag ladda ner framework från windows hemsida och den är på 33 mb, och den ovanstående är på 2,5 mb, är det skillnad på dessa?? blev lite förvirrad.

De n på MS sida är ju en fil som du kör från din dator, medans den som du laddade ner här ska installeras direkt på din telefon. Slutresultatet blir samma sak, men man kan spara lite nerladdningstid. Det tar lika stor plats på telefonen också i slutändan.
Helt enkelt bara ett alternativ till att ladda från MS-sida.

Postad 28 december 2008 - 11:17

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

De n på MS sida är ju en fil som du kör från din dator, medans den som du laddade ner här ska installeras direkt på din telefon. Slutresultatet blir samma sak, men man kan spara lite nerladdningstid. Det tar lika stor plats på telefonen också i slutändan.
Helt enkelt bara ett alternativ till att ladda från MS-sida.

ok, tack så mycket för det =)

Postad 29 december 2008 - 15:24

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
"Sony Ericsson bryter med HTC"

"Nästa Windows-mobil från Sony Ericsson kommer inte att tillverkas av HTC, enligt uppgifter i kinesisk media. Sony Ericsson ska inleda ett samarbete med tillverkaren Mobinnova för att ta fram en uppföljare till X1."

"Uppgifterna om att Sony Ericsson ska avbryta sitt samarbete med HTC kommer från den kinesiska affärspublikationen Commercial Times. HTC tillverkar och säljer Windows-mobiler under sitt eget varumärke och har även stått för tillverkningen av Xperia X1, Sony Ericssons första Windows-mobil.

Att samarbetet mellan Sony Ericsson och HTC inte varit friktionsfritt under utvecklingen av X1 har framgått när Mobil varit i kontakt med personer inom Sony Ericsson. Och även om X1 till det yttre skiljer sig markant från HTC:s egna mobiler så är det tydligt att Sony Ericssons inflytande över den slutgiltiga produkten varit begränsat.

Commercial Times hänvisar till källor inom branschen som uppger att Sony Ericsson kommer att låta det taiwanesiska företaget Mobinnova göra den Windows-mobil som ska följa på Xperia X1 och att samarbetet med HTC kommer att avbrytas när X1 inte ska tillverkas längre.

Under hösten lanserade Mobinnova en egen smartphone med namnet Mobinnova Ice. Det är en Windows-mobil med stöd för turbo-3G upp till 7,2 megabit per sekund. Bland övriga funktioner kan nämnas en 3-megapixelkamera med autofokus, Wlan och fm-radio. Liksom många andra tillverkare har Mobinnova satsat på ett eget gränssnitt som ska göra operativsystemet Windows Mobile mera användarvänligt.

Mobil har inte lyckats få någon officiell kommentar från Sony Ericsson. "

Källa: Tidningen Mobil

Postad bild
Mobinnova Ice

Redigerat av crest, 29 december 2008 - 15:25.

Postad 30 december 2008 - 16:07

eas76
  • eas76
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej
Har en samsung omnia, går det att komma åt inhållet på min vanliga dator med den typ musik och bilder?
I så fall hur?

Mvh Andreas

Postad 07 januari 2009 - 21:05

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Kalla mig noob men jag har äntligen lyckats bytt kalender i SPB mobile shell ;)

http://forum.xda-dev...d...8102&page=2

1. Hämta hem och installera pocketinformant (http://google.pocket...d.php?pid=10226) samt installera SpbMenuPlugin (http://www.spbsoftwa...MenuPlugins.cab)

2. Kolla så att du får PI som din standardkalender.

3. Lägg in alla, tex ThumbCal filerna i PI mappen.

4. Döp om PocketInformant.exe till Pocketinformant.exe.alt

5. Döp om ex. ThumbCal.exe till PocketInformant.exe

Voila!

Ansvarar ej för om ni kaikar till eran telefon. Slapp iaf en hard reset på min Omnia :)

Postad 08 januari 2009 - 18:46

A_lind
  • A_lind
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Kan förövrigt upplysa om att SBP Mobile Shell suger ordentligt med ström, körde trialtiden ut med det men tyckte inte jag behövde det programmet, märkte dessutom ganska omgående att batteriet räckte betydligt mkt längre, uppskattar att jag fick ungefär dubbelt så lång standby-tid utan detta program.

ps. man behöver inte Mobile Shell för att köra andra SBP program, Pocket Plus är ju ett måste, Inesoft Phone 4 är ett annat livsviktigt program, det gör X1`an till en riktigt trevlig telefon att ringa, svara, ja använda som just en telefon..

Postad 08 januari 2009 - 19:01

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Kan förövrigt upplysa om att SBP Mobile Shell suger ordentligt med ström, körde trialtiden ut med det men tyckte inte jag behövde det programmet, märkte dessutom ganska omgående att batteriet räckte betydligt mkt längre, uppskattar att jag fick ungefär dubbelt så lång standby-tid utan detta program.

ps. man behöver inte Mobile Shell för att köra andra SBP program, Pocket Plus är ju ett måste, Inesoft Phone 4 är ett annat livsviktigt program, det gör X1`an till en riktigt trevlig telefon att ringa, svara, ja använda som just en telefon..

Ang Inesoft Phone 4, finns den på svenska?

Postad 09 januari 2009 - 20:53

n@bboR
  • n@bboR
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Ang Inesoft Phone 4, finns den på svenska?

Japp
New version of Inesoft Phone 4 have been released. At requests of our users we have added some new functions. New predefined European languages for T9 search system: German, Danish, Dutch, Spanish, French, Icelandic, Norwegian, Portuguese, Romanian, Swedish, Polish, Finnish and universal

Postad 12 januari 2009 - 11:09

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Japp
New version of Inesoft Phone 4 have been released. At requests of our users we have added some new functions. New predefined European languages for T9 search system: German, Danish, Dutch, Spanish, French, Icelandic, Norwegian, Portuguese, Romanian, Swedish, Polish, Finnish and universal

Ska ta en titt på den :)

Postad 12 januari 2009 - 13:51

Slysor
  • Slysor
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har lite problem med min HTC Touch (ej diamond).
Får upp ett "out of memory" meddelande hela tiden i princip och jag kan inte lägga in program utan de tar massa plats på internminnet, trots att jag installerat dem på minneskortet. Har bara 6 program installerade och alla är installerade på minneskortet, men endå har jag bara 10MB ledigt på internminnet. Varför lägger den filer på internminnet överhuvudtaget när jag installerar programmen på minneskortet? Vore tacksam för svar...

Postad 13 januari 2009 - 03:32

n@bboR
  • n@bboR
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Har inte testad det själv ännu, men en kompis med Xperia X1 kör detta och tycker att det fungerar KANON!

"Det är ett program som gör att mobiltelefoner med wlan-funktion kan fungera som "hotspot", ett nav där datorer med wlan kan koppla upp sig och få bredband över mobilnätet!

Har man ett mobilabonnemang med obegränsad datatrafik så blir det ett mycket ekonomiskt alternativ till donglar och instickskort."

http://www.walkingho...t.com/index.php
(kostar U$25 för livstidsabonnemang, finns även som trialversion)

Redigerat av n@bboR, 13 januari 2009 - 03:34.

Postad 19 januari 2009 - 15:31

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Nån som testat applikationen för lastFM?
Hur fungerar radio funktionen isåfall? Kan man knappa in en artist och sedan så är det bara att lyssna? Precis såsom web versionen fungerar?

Postad 19 januari 2009 - 18:29

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Någon som kan tipsa om en Windows mobile VNC-klient för att fjärrstyra pcn?

Postad 22 januari 2009 - 14:38

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
tjena.jag ett litet probl. jag kan inte ansluta till wifi med min omia
det verkar inte ens som det går att söka på det. hur gör man

Postad 24 januari 2009 - 00:34

nicke7
  • nicke7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tjaa! Hittar ingen guide på hur man byter rom. Länk? har en omnia

Postad 24 januari 2009 - 19:25

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Tipsar om kaldma.se . Finns några bra gratisprogram som ägaren av websidan knackat ihop själv. Kör med hans Hastighetskamerorprogram.

Postad 25 januari 2009 - 04:28

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Har inte testad det själv ännu, men en kompis med Xperia X1 kör detta och tycker att det fungerar KANON!

"Det är ett program som gör att mobiltelefoner med wlan-funktion kan fungera som "hotspot", ett nav där datorer med wlan kan koppla upp sig och få bredband över mobilnätet!

Har man ett mobilabonnemang med obegränsad datatrafik så blir det ett mycket ekonomiskt alternativ till donglar och instickskort."

http://www.walkingho...t.com/index.php
(kostar U$25 för livstidsabonnemang, finns även som trialversion)

Tack!
Jag har nu lagt till ditt tips i programlistan.

Nån som testat applikationen för lastFM?
Hur fungerar radio funktionen isåfall? Kan man knappa in en artist och sedan så är det bara att lyssna? Precis såsom web versionen fungerar?

Jag har inte hunnit att testa den ännu. Vore kul att höra från andra från detta forum som har gjort det.
PÅ DETTA FORUM kan man läsa mer från användarna så man kan bilda sig en uppfattning.

Någon som kan tipsa om en Windows mobile VNC-klient för att fjärrstyra pcn?

Här hittar du en version från Mochasoft
Här hittar du en version från Zoomvnc
Här hittar du en version från dotnetvnc

Jag har inte provat någon av dom. Ge gärna ett tips om vilken som funkar bäst , så lägger jag till det/dom programmen i listan på sidan 1.

tjena.jag ett litet probl. jag kan inte ansluta till wifi med min omia
det verkar inte ens som det går att söka på det. hur gör man

Jag har tyvärr ingen Omnia och hittar du inte svaret här på Minhembio, så kolla gärna på Modacos forum som jag länkar till i inlägget nedan.

Tjaa! Hittar ingen guide på hur man byter rom. Länk? har en omnia

Hos Modaco så finns det bra forum som handlar om Omnia i allmänhet samt ROM.
Hur man byter etc, kan du säkert få hjälp med av användarna som hänger på det forumet.
HÄR är sidan som handlar om ROM till Omnia. Läs den översta posten som är nålad (pinned) under rubriken "Important Topics."

HÄR hittar du fler trådar som handlar om Omnia.

Tipsar om kaldma.se . Finns några bra gratisprogram som ägaren av websidan knackat ihop själv. Kör med hans Hastighetskamerorprogram.

Tack!
Jag har nu lagt till ditt tips i programlistan.

Redigerat av crest, 25 januari 2009 - 04:31.

Postad 26 januari 2009 - 12:56

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag har en Omnia. Måste man göra några "extern GPS" inställningar eller är det bara att installera progammet och tuta o köra.?

Jag tycks inte få någon kontakt med sateliterna.

Postad 26 januari 2009 - 17:11

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Hej!

Någon som har tipps till en bra app som stänger när man trycker "X"? Magic button och SPB pocket plus har jag prövar men de ändrar utseendet på antingen "X:et" eller på batteri mm ;)

Postad 26 januari 2009 - 18:07

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Hej!

Någon som har tipps till en bra app som stänger när man trycker "X"? Magic button och SPB pocket plus har jag prövar men de ändrar utseendet på antingen "X:et" eller på batteri mm ;)

Testat läsa första inlägget till att börja med?

WkTASK Taskmanager och Program startare. Gratis

Redigerat av Unregistered0354d681, 26 januari 2009 - 18:07.

Postad 26 januari 2009 - 19:14

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Testat läsa första inlägget till att börja med?

Jag har läst första inlägget. Tack så mycket för tippset.

Postad 26 januari 2009 - 19:15

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Jag har läst första inlägget. Tack så mycket för tippset.

Jag har använt det själv och tyckt att det hörde till det bättre.

Postad 27 januari 2009 - 10:31

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man byter bluetoothnamn på en HTC Touch Pro? Nu heter den ju bara "Touch_Pro"

Postad 27 januari 2009 - 11:04

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Nu finns Windows Mobile 6.1 till Samsung SGH-i780.

Ladda ner här: http://www.samsungmo.../i780/index.jsp

Postad 27 januari 2009 - 12:31

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Finns det nått "tv-guide program"
Som laddar ner en veckas tv tablå så kan man kolla det utan att behöva vara online.

Sedan så Undrar jag om man kan styra vilka anslutningar som skall användas.
Jag tänkte använda en omnia för att bland annat ladda ner podcast och lyssna på.
Kan man då gör som så att när telefonen har kontakt med ett wlan så laddas det ner nya podcasts om det finns, men om det bara är en 3g anslutning via mobil nätet så uppdateras det inte.
Kan man göra på samma sätt med tex en pop3 mail?

Postad 28 januari 2009 - 22:03

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Hur funkar egentligen remote touch gamma?! Har försökt på alla möjliga sätt och kanter.. den riktiga ip adressen samt nätverkets

Postad 29 januari 2009 - 09:13

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Jag har använt det själv och tyckt att det hörde till det bättre.

Dum som jag är så hade jag inte kollat på den som var förinstallerad på telefonen :) Jag kör med den då den inte ändrar utseendet på knappen mm.

Postad 08 februari 2009 - 13:50

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag har uppdaterat programlistan (första inlägget på sidan 1) med följande program:

Remote Tracker

Postad bild
This is an Antitheft software and you can use it to track your Windows Mobile device when it was lost or stolen.
It works catching a formated SMS sent from any phone, MSN, AIM or web sites and then send useful informations back. These informations can have GPS coordinates, list os contacts, owner informations and more.
You can use it to others objectives, like keep your eyes in your child. Use your imagination!
To use all features RemoteTracker has, your device must have GPS and GSM capabilities. If your device does not have a built in GPS receiver, you can get the position based on the Cell Tower it is answering. Please visit OpenCellClient project for more details.
If the thief change your SIM card, you will receive a SMS alerting you and you still can track your device. All you need to do is set an emergency cel number.
RemoteTracker can be added to third part custom ROMs. But, with a hard reset all configurations will be lost. With RTRegCreate tool can create a configuration file using your PC. ROM cookers can use this configuration file to make RT hard reset safe!

This program was tested with Glofish X800 and X500+ with WM6.1 and native .NET 3.5, but you can use it with WM5 or 6.
WM2003 and earlier are not supported.

Mu Torere

Postad bild
Mobile edition of Mu Torere, board game native to Reversi.
The object of the game is to prevent the opponent from being able to move. Pieces may move to any empty adjacent space, or from the center position to any empty position, no jumps. Move to the center empty position is only allowed if one or both adjacent positions are occupied by an opponent's pieces.
Original graphic design.
Simple intuitive interface.
Three difficulty levels.

Wireless Time

Postad bild
WirelessTime is a small tool to automatically switch on an off your GSM, Bluetooth, and WiFi connection, depending on time profiles...
A simple GUI to define whatever you want, day by day...
Very handy, and you'll see with happyness your PDA phone runs alone!
Now in English too.
v2.0.6:
- Compatible VGA and beyond, the bug fixes of the change of state in standby.

Omniano

Postad bild
Omniano enables you to play piano on pocket pc.
i think you saw piano application on iphone or ipod touch. (i was looking at iphone piano with envious eyes...
now, you can play piano on Pocket PC. (QVGA, WQVGA, WVGA users)

Jackpot Casino

Postad bild
irtual simulation of casino gambling on your Pocket PC!
* Game features Craps
* Caribbean Poker
* 6 kinds of Video Poker (Tens or Better, Jacks or Better, Deuces Wild, Aces and Eights, One Eyed Jack, Joker Poker)
* Roulette
* BlackJack
* SuperSlots
* PuzzleSlots
* wonderful graphics
* multichannel sound

The graphics has been redrawn to fit the wvga 480x800 screen resolution.

3D Snow Rally Canada

Postad bild
* Highly-detailed racing course environment and graphics
* Gorgeous wild country rally courses inspired by real Canadian landscape from coast to coast
* Rally cars with lifelike physics and dynamics simulation
* Distinct music design customized for each rally course
* Rich sound effect such as engine howling, collision, and wheel sliding
* Life video record and video replay
* Supports all screen size and layout: QVGA vertical / landscape, VGA vertical / landscape, square screen 240x240 / 320x320, smartphone 176x220
* Supports all Windows Mobile OS: 2000, 2002, 2003, 2003 Second Edition, 5, 6

3D Snow Rally City Stage

Postad bild
* City racing courses featuring stunning city scene
* Rally cars with lifelike physics and dynamics simulation
* Advanced game opponent AI generates exciting racing experience
* Endless challenge with the randomly generated racing courses
* Life video record and video replay
* Distinct Music design customized for each rally course
* Rich sound effect such as engine howling, collision, and drifting
* Supports all screen size and layout: QVGA vertical / landscape, VGA vertical / landscape, square screen 240x240 / 320x320, smartphone 176x220
* Supports all Windows Mobile OS: 2000, 2002, 2003, 2003 Second Edition, 5, 6

Marble Worlds

Postad bild
Marble Worlds is a highly addictive and challenging platform game. The gameplay takes place in a varied set of worlds depicted in isometric 3D (viewed from a fixed 45 degree angle). The object is to guide a marble through the worlds collecting all the gems as you go to advance to the next level.
The marble rolls around the scenery with a realistic sense of movement, speeding down hills, and climbing up ramps, bouncing off walls and jumping under your control. Multiple scrolling play areas make a world, and there are 10 worlds to complete, giving you hours of fun.
Fantastic graphics sets including Castle, Egypt, Metal Blocks and Computerized.

Ten great levels consisting of up to 9 scrolling play areas each and many great scenery features including:
# Air Blowers to float on
# Rebounders to bounce off extra fast
# Trampolines to bounce extra high
# Energy draining water
# Slippery ice
# Switches and changing scenery
# Bombs and exploding blocks
# Bridges to cross gaps and chasms
# See through fences and glass panels
# Jet holes to propel your marble sky high
# Portals to warp from one place to another
This is a classic arcade-style game that is totally addictive!

PC Version also available
Please test demo to ensure compatibility with your device

Not compatible with HP5900 and HP5935

3D Volcano Island

Postad bild
The game starts when our hero is mysteriously swept away from his vacation cruise and finds himself on a haunted volcano island

Panoramic Black Jack

Postad bild
Panoramic Blackjack brings the excitement of the casino to your Windows Mobile device. For players who are looking to improve their game, or for entertaining casino game play.

Edit: Lagt även till direktlänkar i detta inlägg

Redigerat av crest, 08 februari 2009 - 15:03.

Postad 09 februari 2009 - 16:26

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Vet inte om det nämnts tidigare. Men denna tråd passar utmärkt till att lägga in lite bilder över Windows Mobile 6.5 som Microsoft, enligt IDG, förväntas visa upp på nästa veckas stora mobilmässa i Barcelona.

Undrar vilken som blir bäst? En vässad/tweakad/fixad WM6.1 mobil eller en omoddad WM6.5 ?
Lite mera bilder på XDA-forumet: http://forum.xda-dev...amp;postcount=2

Bifogad fil  11_12_08winmo65c.jpg   186,51K   0 Antal nerladdningar

Postad 09 februari 2009 - 21:02

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Toshiba har en ny WM lur på gång och den lär vi knappast se i Sverige, men kommer säkert att kunna köpas från t.ex. Expansys och den modellen heter TG01.

Postad bild Postad bild

Processorn är en Snappdragon från Qualcomm och är på 1Ghz och telefonen har 512MB Ram
Måtten är 130x17x9.9mm.
Kommer att säljas i en svart respektive vit modell.
Skärmstorleken är på 4.1" med WVGA upplösning.
Mobilen ska även ha FULLT stöd för Flash.
Den ska även klara av DivX filer och givetvis så har den HSDPA. (Turbo 3G).
Toshiba har hakat på trenden och lagt på ett eget gränssnitt över WM 6.1 så enheten ska bli mer användarvänlig.

Postad bild Postad bild

iPhone bredvid en vit TG01

Postad bild Postad bild

Källor:
Mobil

Electricpig 1

Electricpig 2

Videoklipp från YouTube

PS: Det ryktas om att HTC kommer att lansera en ny mobil med 1Ghz processor under mässan som startar nästa vecka.
Om det ryktet stämmer eller inte får vi alltså snart veta :)

Redigerat av crest, 09 februari 2009 - 21:08.

Postad 14 februari 2009 - 23:50

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Vilket gräsligt gränssnitt

Postad 15 februari 2009 - 01:44

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
Hej
någon som vet om de finns något bra program till att hantera bilder på en x1a

Postad 15 februari 2009 - 09:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
HoHo ....Det var då det värsta gränssnitt ja sett i hela mitt liv

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.