Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Upprop: Nya HD-kanaler via Comhem!

273 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Com Hem digitaltv Medium 8 favoriter (Övrigt) 0 (0) Inga priser

Postad 01 maj 2011 - 12:53

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Comhem kan säkert förmedla ytterligare HD-kanaler "utan större kostnader" i sitt nät men för att få tillgång till kanaler måste ju Comhem betala till programbolagen som äger rättigheterna. Det finns ingen möjlighet för Comhem att "kräva" några kanaler, allt är en fråga om förhandling om pris och villkor.
Att en del - jag inkluderad -här uttryckt sin vilja att betala extra för en kanal t ex Viasat Motor HD är bara ett förslag för att överhuvud taget få tillgång till en kanal.
Självklart vill ingen betala mer än nödvändigt men om det är så att Comhem inte kan komma överens med ett programbolag om ett (tillräckligt lågt) pris kan väl Comhem i alla fall komma med ett prisförslag till oss kunder? Som det nu är vet vi ju inte varför vissa kanaler som t ex Viasat Motor HD och Eurosport 2 HD ännu inte finns i Comhems utbud och vad som skulle krävas för att få tillgång till dem.
Dessutom har Comhem fn med sina 19 HD-kanaler väldigt bra utbud. Det är därför som vi kunder vill att Comhem ska bli ännu bättre nu när man nästan nått ända fram. Kanal 5 HD kommer nog snart skulle jag tro nu när TV3 HD lagts in i utbudet lagom till ishockey-VM. :)

Vad jag tror man vill säga att kostnaden för att vidarebefordra HD eller SD är försumbar. Vad som är kostsamt är rättigheterna. (ibland kan det vara att någon operatör har exklusivitet och då spelar det ingen roll hur mycket pengar man öser över dem). Håller med om att HD är framtiden och är säker på att vi kommer få se fler kanaler. det handlar bara om att de kommer överens. (oftast har inte pengarna så stor betydelse utan det är andra värden och villkor som bestämmer om en kanal sänds eller inte) men vi kan bara spekulera det är säkert en massa politik inblandad.

Comhem har ett väldigt bra utbud och skulle gärna se att övriga operatörer skulle få ett lika bra utbud. Då skulle man nå en nivå där de kunde dela med sig av varandras kanaler. (det skulle också bli en större priskonkurrens vilket skulle vara bra för oss kunder så inte operatörerna tar för många chanser att öka priserna).

Postad 01 maj 2011 - 21:15

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
TV3 HD frivisas ju fram t o m 31/5.

Från och med idag, 29 april, finns TV3 HD i Com Hems utbud. Vi är extra glada att kunna ge våra kunder kanalen samtidigt som Ishockey-VM drar i gång då Sveriges matcher går i TV3 och vi därmed kan visa matcherna i HD för våra kunder.

Kanalen kommer att frivisas för alla våra digital-tv-kunder från och med idag till och med 31 maj. TV3 HD hittar du på kanalplats 23.

Postad 02 maj 2011 - 05:11

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

TV3 HD frivisas ju fram t o m 31/5.

Och?

Postad 24 juni 2011 - 16:39

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Telia får som första operatör utanför Viasat tillgång till Viasat Motor HD från 1 juli.
Kanalen frivisas under juli och augusti tillsammans med tre andra HD-kanaler och blir tillgänglig för Telias Viasat-kunder.
Nu kan Comhem inte längre skylla på att "ingen annan" utanför Viasat har Viasat Motor HD i sitt utbud! Dags att agera så vi slipper vänta längre.

Postad 29 juni 2011 - 12:11

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

TV3 HD ingår i XL-abonnemanget och HD-paketet. Finns dessutom som tillval för 29 kr/mån.

Nej, den går inte att beställa separat utan finns bara i XL och HD paketen. Förhoppningsvis släpper de den som separat tillval så småningom.

Postad 29 juni 2011 - 12:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Nej, den går inte att beställa separat utan finns bara i XL och HD paketen. Förhoppningsvis släpper de den som separat tillval så småningom.

Det är riktigt.
Det var något oklart då i slutet av april hur TV3 HD skulle tillhandahållas. Det slutade med att den bara ingår i XL-abonnemanget och HD-paketet som du skriver.
Jag kunde inte tänka mig att man inte ens skulle kunna köpa till TV3 HD som separat tillvalskanal men enligt Comhem så är man ännu inte överens med Viasat om villkoren för hur Comhems kunder ska få tillgång till TV3 HD. Såsom vore det något märkvärdigt - kanalen har ju inga egna program ens. Men Viasat vill kanske spela svårfångade mht olympiadavtalet 2014 och 2016. Hockey-VM går ju i TV4 från 2012 så den glädjen blev kortvarig för TV3.

Postad 29 juni 2011 - 13:32

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Mmmm.... håller med. Vem hade trott att den skulle vara bunden till bara vissa paket. Fast jag är inte helt säker på att jag tror på Comhem när de skyller på Viasat. Lika troligt att det är för att de vill kränga större paket och hoppas att kanalen ska locka folk till det.

Viasat har inte direkt blivit bättre i mitt tycke. de tog bort Viasat Sport HD och gjorde om till Fotboll HD. Mycket englesk fotboll som redan visas på Permiere HD. Och ingen amerikans fotboll i HD eller annan sport. ett nedköp för mig (och F1 i HD går inte hos Comhem ännu...). När nu hockey VM flyttas till TV 4 och förhoppningsvis visas i HD där (man vet aldrig med TV4, se hur det var på fotbolls-VM) så avslutar jag nog Viasat-paketet och lägger till bara Tv4 HD istället. 29 kronor istället for 290...

Postad 29 juni 2011 - 14:10

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Viasat har inte direkt blivit bättre i mitt tycke. de tog bort Viasat Sport HD och gjorde om till Fotboll HD. Mycket englesk fotboll som redan visas på Permiere HD. Och ingen amerikans fotboll i HD eller annan sport. ett nedköp för mig (och F1 i HD går inte hos Comhem ännu...). När nu hockey VM flyttas till TV 4 och förhoppningsvis visas i HD där (man vet aldrig med TV4, se hur det var på fotbolls-VM) så avslutar jag nog Viasat-paketet och lägger till bara Tv4 HD istället. 29 kronor istället for 290...

Jag har faktiskt mest tittat på Champions League det senaste året och ur den synpunkten är kostnaden för mitt Viasat Premium HD-paket dvs 289 kr/månad mindre väl använda pengar. Jag kan nog f ö direkt spara 50 kr/månad om jag byter ut paketet mot Viasat Sport HD för jag kan inte minnas när jag såg något senast på en av de sju TV1000-kanalerna...
Fotbolls-VM ja. Visst var det så att Canal Digital hade ensamrätt till HD-sändningarna? Helt idiotiskt - där kan man verkligen säga att TV4 missbrukade sitt ansvar när de skaffade sig rättigheterna. Dessvärre finns det tydligen avtal mellan TV4 och Canal Digital även för EM 2012 och VM 2014. Skulle inte förvåna mig om vi åter blir snuvade på HD-sändningarna!

Postad 29 juni 2011 - 19:04

Tuxie
  • Tuxie
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Tycker att det är dåligt att de inte har något "ge mig allt!"-abonnemang. Iallafall ett "allt utom Canal+ och TV1000"-abonnemang borde de ha. Det känns bara dumsnålt av dem när man betalar flera 100 i månaden för värstingabonnemanget XL men ändå saknar exempelvis Discovery HD, Nat Geo Wild och diverse andra kanaler här och där.

Just därför lutar det åt att jag nedgraderar till small-abonnemanget om ett år när bindningstiden går ut. Bara för att kunna titta på exempelvis nyheterna ibland om det har hänt något eller fördriva tiden med något familjeunderhållningsprogram om föräldrarna kommer och hälsar på. Filmer och TV-serier tittar man ju inte gärna på när de sänds ändå, pga de olidligt många reklamavbrotten som är numera. Det var ok förut när det var ett eller max två avbrott per serie-avsnitt och ungefär var 30:e minut under en film, då kunde man se dem som lämpliga tillfällen att besöka toaletten eller liknande, men nuförtiden är det ju fan hopplöst. Mot slutet av en film är det ju typ 10 minuter film, 5 minuter reklam, 5 minuter film, 5 minuter reklam på vissa kanaler.

Postad 29 juni 2011 - 19:50

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Det är väl dags att Comhem plockar in Eurosport 2 HD!!
Jag har tjatat om det varje gång jag pratat med Comhems kundservice, men de bara svarar formellt att "de ska lägga till min röst för Eurosport 2 HD hos de ansvariga som förhandlar om de nya kanalerna på Comhem". Men, det händer ingenting! Istället får vi välja skitkanaler som RUSH HD, BBC HD etc...

Postad 29 juni 2011 - 19:54

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Jag har tjatat om det varje gång jag pratat med Comhems kundservice, men de bara svarar formellt att "de ska lägga till min röst för Eurosport 2 HD hos de ansvariga som förhandlar om de nya kanalerna på Comhem". Men, det händer ingenting! Istället får vi välja skitkanaler som RUSH HD, BBC HD etc...

Inte rush HD vi har fått wild tv hd istället :rolleyes: Kan du lära dig smyga upp på rådjur vettu o sätta pilen i dom :P

Postad 29 juni 2011 - 20:16

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag håller inte med dig om att BBC HD är en "skitkanal". BBC är kronjuvelen bland public service-företag och de gör väldigt påkostade och intressanta produktioner. Listan är hur lång som helst på dokumentärer som inte skulle kommit till utan BBC.
Det som saknas hos Comhem i dagsläget är (i min personliga angelägenhetsordning):
Viasat Motor HD
Eurosport 2 HD
Canal+ Extra HD
Kanal 5 HD
MTVN HD

Det kan inte nog ofta upprepas tills vi börjar se att det händer saker.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 30 juni 2011 - 07:17.

Postad 30 juni 2011 - 21:16

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
@edsvallakung

Då är det väl dags att köpa ett gevär med tanke på hur man blir taggad och på hugget efter några timmars WILD HD tittande! :) :) :)

Det återstår bara att köpa en bössa och ladda den ordentligt istället för att luta sig tillbaka i soffan och njuta av Bundesliga fotboll eller US OPEN i tennis på Eurosport 2 HD!! :unsure: ;) :P

Postad 19 oktober 2011 - 21:03

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Viasat Motor HD är prio ett just nu tycker jag.

Postad 20 oktober 2011 - 06:16

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Viasat Motor HD är prio ett just nu tycker jag.

Håller med. Vi är några som troget upprepar detta önskemål här i forumet.
Likt droppen urholkar stenen så kanske våra rop till slut får gehör hos ComHem!
2012 års F1-säsong i HD hos ComHem, tack! :)

Postad 20 oktober 2011 - 08:36

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Håller med om att BBC HD är en av de allra bästa kanalerna! Tyvärr är det mycket repriser/upprepningar.

Postad 20 oktober 2011 - 10:26

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Håller med om att BBC HD är en av de allra bästa kanalerna! Tyvärr är det mycket repriser/upprepningar.

Jo, det är många (dokumentär)kanaler som kör samma program om och om igen - alla Discovery, National Geographic, History Channel, Viasat History, Travel Channel, Animal Planet, Kunskapskanalen, Axess m fl.
Bra naturligtvis att man får flera chanser och kan spela in på nätterna så det inte blir konflikter.
Problemet är att det tar tid att gå igenom tablåerna för att hitta nya program man inte sett. Men som sagt, man får flera chanser att se nya program, både nu och i framtiden. :)

Postad 23 oktober 2011 - 04:37

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2 219 inlägg
  • 0
Eurosport 2 HD FTW!

Postad 23 oktober 2011 - 20:54

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Mm Eurosport 2 Hd har vi väntat på länge nog nu tycker jag. Nån som hört något nytt ang den?

Postad 04 december 2012 - 10:23

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Hej, en kort fråga för en oinsatt. Vi köper snart Samsung platt-tv Full HD och vi har en Samsung ComHem-box som skall klara av att visa HD. Blir automatiskt alla våra kanaler HD då? Alltså SVT och TV4 och de vanliga? Eller kostar det extra att få alla kanaler i HD?

Postad 04 december 2012 - 10:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej, en kort fråga för en oinsatt. Vi köper snart Samsung platt-tv Full HD och vi har en Samsung ComHem-box som skall klara av att visa HD. Blir automatiskt alla våra kanaler HD då? Alltså SVT och TV4 och de vanliga? Eller kostar det extra att få alla kanaler i HD?

Tror inte ComHem bevakar denna tråd så jag svarar.
För att få tillgång till HD-kanaler måste du ha grundabonnemang och programkort. Därefter kan du köpa till HD-paketet om du vill ha ytterligare HD-kanaler.
Billigaste abonnemang hos ComHem är idag Medium 8 Favoriter.
Då får du 11 fasta kanaler inkl SVT1 HD och SVT2 HD. Sedan kan du välja till 8 kanaler däribland HD-kanaler t ex TV4 HD (dock inte TV3 HD).
https://www.comhem.s...54/-/index.html
De har erbjudande nu vid 12 mån bindningstid.

Postad 04 december 2012 - 10:54

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Tror inte ComHem bevakar denna tråd så jag svarar.
För att få tillgång till HD-kanaler måste du ha grundabonnemang och programkort. Därefter kan du köpa till HD-paketet om du vill ha ytterligare HD-kanaler.
Billigaste abonnemang hos ComHem är idag Medium 8 Favoriter.
Då får du 11 fasta kanaler inkl SVT1 HD och SVT2 HD. Sedan kan du välja till 8 kanaler däribland HD-kanaler t ex TV4 HD (dock inte TV3 HD).
https://www.comhem.s...54/-/index.html
De har erbjudande nu vid 12 mån bindningstid.

Hej och tack för ditt svar.
Ja, vi ringde comhem som sade samma. de finns ännu inte HD på samtliga kanaler, så vi väntar til så blir.

Postad 04 december 2012 - 11:08

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej och tack för ditt svar.
Ja, vi ringde comhem som sade samma. de finns ännu inte HD på samtliga kanaler, så vi väntar til så blir.

HD på samtliga kanaler hos ComHem ligger långt in i framtiden.
ComHem har t ex ännu inte tagit in Kanal 5 HD trots att de haft nästan två år på sig att förhandla fram ett avtal med SBS.
ComHem har också ett fåtal av Viasats HD-kanaler och ännu inte C More series HD.
Har du möjlighet att ta in digitala marknätet finns alternativ där med eller utan Boxer. SVT1 HD och SVT2 HD är fria i digitala marknätet.

Postad 19 december 2012 - 07:53

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

HD på samtliga kanaler hos ComHem ligger långt in i framtiden.
ComHem har t ex ännu inte tagit in Kanal 5 HD trots att de haft nästan två år på sig att förhandla fram ett avtal med SBS.
ComHem har också ett fåtal av Viasats HD-kanaler och ännu inte C More series HD.
Har du möjlighet att ta in digitala marknätet finns alternativ där med eller utan Boxer. SVT1 HD och SVT2 HD är fria i digitala marknätet.

Får väl se om comseg kan förhandla bättre med Discovery nu när dom köper SBS... ytterst tveksamt dock för comseg kan bara förhandla till sig kanaler som inte finns och helst år i förväg(TNT HD soppan)... jisses det är humor på högsta nivå.
http://www.svd.se/na...dic_7755660.svd

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.