Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 december 2008 - 20:36

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Om ni undrar hur man ska extrahera subtitlespår från .mkv-filer och omvandla dem till .srt-filer, så finns det en excellent lösning på problemet:

http://dsrt.boom.ru/down-eng.htm
DSRT
Just drop a mkv-file (damaged MKV & ASS/SSA also accepted) into DSRT.
Alt+Shift+I - Convert ASS to SRT
Ctrl+F7 - remove overlaps and other errors
or
Alt+F11 - remove errors and... just try it. cool.gif
Ctrl+S - save. Ctrl+Shift+S save as ASCII.
F4 shift.
Alt+V edit with video.
See. "Script" menu & readme for other options.

Postad 06 december 2008 - 22:00

rufus0101
  • rufus0101
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Om ni undrar hur man ska extrahera subtitlespår från .mkv-filer och omvandla dem till .srt-filer, så finns det en excellent lösning på problemet:

http://dsrt.boom.ru/down-eng.htm
DSRT
Just drop a mkv-file (damaged MKV & ASS/SSA also accepted) into DSRT.
Alt+Shift+I - Convert ASS to SRT
Ctrl+F7 - remove overlaps and other errors
or
Alt+F11 - remove errors and... just try it. cool.gif
Ctrl+S - save. Ctrl+Shift+S save as ASCII.
F4 shift.
Alt+V edit with video.
See. "Script" menu & readme for other options.

Innebär detta att man måste göra denna proceduren varje gång man vill ha textad HD-film ? Är inte så hemma på -mkv formatet men kan inte denna "container" innehålla texten internt ?

Postad 06 december 2008 - 23:43

say
  • say
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Innebär detta att man måste göra denna proceduren varje gång man vill ha textad HD-film ? Är inte så hemma på -mkv formatet men kan inte denna "container" innehålla texten internt ?

Om man vill ha text till filmen och texten endast finns internt så måste man göra så här. Själv så använder jag MKVtoolnix men ska prova det här sättet också. Text internt i mkv fungerar inte i nuläget.

Postad 07 december 2008 - 11:00

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

För att WD TV HD skall kunna läsa subtitles måste de vara i .srt-format, sparat som UTF-8. WD TV HD kan inte läsa interna subs från mkv-containern. Ett annat alternativ är att leta efter subs i srt-format på sajter som innehåller undertexter, om man hittar en till sin film-fil slipper man extrahera den fråm mkv.

Postad 08 december 2008 - 11:39

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Vet ej ifall detta test har varit med från Prylportalen.

Prylportalen testar HD media spelare.

Postad 08 december 2008 - 12:02

vatopirat
  • vatopirat
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej!

Denna maskin ser nice ut. Har själv en Popcornhour där jag kör lite olika applikationer som tex. Llink vilket kan spela upp RAR'ade filmer vilket är jäkligt nice.
Finns det något liknande för WD'n?

/piraten

Postad 08 december 2008 - 12:36

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

För att WD TV HD skall kunna läsa subtitles måste de vara i .srt-format, sparat som UTF-8. WD TV HD kan inte läsa interna subs från mkv-containern. Ett annat alternativ är att leta efter subs i srt-format på sajter som innehåller undertexter, om man hittar en till sin film-fil slipper man extrahera den fråm mkv.

Om man extraherar ut en .ass-fil från en mkv, räcker det att man döper om den till .srt när man sparar om den som UTF-8. Eller måste man konvertera den på något annat sätt?
Edit: Använde DSRT, hoppas det fungerar

Redigerat av Unregistered0e3a6535, 08 december 2008 - 13:02.

Postad 08 december 2008 - 12:37

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Hej!

Denna maskin ser nice ut. Har själv en Popcornhour där jag kör lite olika applikationer som tex. Llink vilket kan spela upp RAR'ade filmer vilket är jäkligt nice.
Finns det något liknande för WD'n?

/piraten

Man kan ju bara spekulera om saken, men fördelen med Popcorn Hour är nog att den skapades av entusiaster i grund och botten. WD är nog lite för stort för att låta sig påverkas utifrån, men man kan ju alltid hoppas att de lyssnar på sina användare bättre än vissa andra tillverkare.
Denna är ganska ny på marknaden och det har säkert inte kommit ut något nytt vid sidan av så att säga.
Klarar man sig utan nätverk så är detta förhoppningsvis en vinnare.
Jag behövde en bra HDMI-växel eller en ny förstärkare... löste det med att beställa en sån här istället. Billigare och mer prylar att knappa på.
:)

Postad 09 december 2008 - 17:25

Rebelicious
  • Rebelicious
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Får väldigt mycket artifacts i var och varannan .mkv fil nu av någon anledning. Vad är det vanligtvis som orsakar artifacts?

Postad 09 december 2008 - 20:09

volgo
  • volgo
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Har nu beställt en sån här, ska bli kul att testa den. Min Popcorn Hour åker i soptunnan, har aldrig vart med om värre skit än den :( Får den att funka en gång av tjugo på sin höjd, nu har den inte startat på 1 månad, svart teve utan signal... Hyser betydligt större hopp för denna apparat :D

Postad 09 december 2008 - 22:45

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Rebelius:
Fick hem min lilla box idag.
Jag har kört ett flertal .mkv filer och alla har flytit på precis som det ska.
Både 1080p och 720p.

Det enda som inte lirade och gav en helt otittbar bild var "Den mörka riddaren 1080p ala 12gb" :(
Dock så är det lite märkligt då det inte fryser eller laggar nått i bilden förövrigt, det känns mer som att så mycket information inte kan transporteras via USB interfacet eller liknande.
Det vore ju illa om det är själva USB enheten som är flaskhalsen.
Tyckte någon nämde att den hade klarat av den där killer samplet ifrån Planet Earth med fåglarna.
Den hackar ju på Popcorn tex.

Skall undersöka lite om det blir någon skillnad med en OCZ Rally 2 USB sticka.

Mina ISO backuper får jag inte fram subtitles på av någon anledning, har kört med ett utility som hette DVDshrink.
Dock rensade jag på alla förutom svenska subtitles när jag skapade dessa, så det kanske är något som gått galet.
Har dock sett att det faktiskt fungerar med subtitles i ISO så det är nog mer jag som alt programmet som inte fixar att få med just detta.

// Cineoholic

Postad 10 december 2008 - 10:46

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Jag har en liten fundering, så som jag har förstått detta så måste man ha en optisk kabel för att åtnjuta 5.1-ljud?
Jag fick min apparat idag och kopplade in med endast hdmi in i min förstärkare. Displayen på förstärkaren indikerar dts när en sådan fil spelas upp och dolby digital när en sådan spelas upp och ljud kommer i alla högtalare . Har jag missuppfattat det hela? Kan man få flerkanalsljud via hdmi?
Audioskippingen på dts-ljudet är inget roligt,hoppas de fixar det snart.

Postad 10 december 2008 - 11:10

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
sodnik:

Självklart så borde du få ut flerkanaligt via HDMI:n på spelaren! Skälet att folk nog inte nämnt det är att så få (än så länge) har HDMI på sina Receivers!!

Så det ska nog bara vara att åka!!

Postad 10 december 2008 - 11:33

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Jag tycker det verkar som att denna har dragit sig till många mediaspelar-oskulder och därför blir det många snurriga inlägg. Kollar man omdömena på prisjakt så står olika saker om vart annat.

Postad 10 december 2008 - 11:35

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Gabbe:

Tycker jag känner igen detta från en annan tråd av hyfsad längd... du har nog rätt i detta!!

Mediaspelar-oskulder... bra uttryck!

Redigerat av Kanelbulle, 10 december 2008 - 18:26.

Postad 10 december 2008 - 18:08

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Gabbe:

Tycker jag känner igen detta från en annan tråd av hyffsad längd... du har nog rätt i detta!!

Mediaspelar-oskulder... bra uttryck!

Du är väl ingen oskuld, Kanelbulle, men du kan väl i alla fall lära dig att stava till "hyffsad". Eller?

Postad 10 december 2008 - 18:27

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Supersmurfen:

Helt korrekt!! Tack för påpekandet, det finns alltid nåt litet man kan putsa på...

Men borde inte du heta StavningsSmurfen?

Postad 10 december 2008 - 18:28

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

sodnik:

Självklart så borde du få ut flerkanaligt via HDMI:n på spelaren! Skälet att folk nog inte nämnt det är att så få (än så länge) har HDMI på sina Receivers!!

Sen kan man väl tycka att det är lite övermaga (slå upp det i SAOL) att kommentera om saker man inte vet något om. Sanningen är, för denna spelare, att när man sätter ljudet på spelaren på digital, så försvinner ljudet fråm HDMI, och kopplas över till den optiska kabeln, vare sig den optiska kabeln finns eller inte. Klumpigt och klantigt, javisst, men inte är det självklart att det funkar med digitalt ljud via HDMI.

Redigerat av Supersmurfen, 10 december 2008 - 18:29.

Postad 10 december 2008 - 20:48

steef5
  • steef5
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Sen kan man väl tycka att det är lite övermaga (slå upp det i SAOL) att kommentera om saker man inte vet något om. Sanningen är, för denna spelare, att när man sätter ljudet på spelaren på digital, så försvinner ljudet fråm HDMI, och kopplas över till den optiska kabeln, vare sig den optiska kabeln finns eller inte. Klumpigt och klantigt, javisst, men inte är det självklart att det funkar med digitalt ljud via HDMI.

Detta stämmer inte heller i mitt fall eftersom jag kan få ut ljudet både via förstärkaren och tvn samtidigt (optisk och hdmi).

Postad 10 december 2008 - 21:12

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Jag hade bestämt fått uppfattningen att denna spelare hade denna "brist" vid valet "digital" i menyn, att endast optiskt var alternativet. Men nu har jag enbart hdmi,valt digitalt i menyn, och får ut dts och dolby digital i alla högtalare, ej uppmixad två-kanal. Så att vara nedlåtande mot forum-medlemmar som vill veta eller hjälpa till är ej produktivt.

Postad 10 december 2008 - 21:20

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Och du gör likadant din besserwisser (googla upp det).

Som "steef5" skriver så får man ljud samtidigt via hdmi och optiskt.

Postad 10 december 2008 - 21:58

Skichter
  • Skichter
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!
jag har oxå en wd-tv och det funkar itne med svens text för mej heller på mkv filer.
men jag kollade på westerndigital´s hem sida och den stödjer inte svenska.=(
rätt surt...
men annars funkar den bra.
http://wdc.custhelp....ated=1227234806
Där står det vilka språk den klarar.

Postad 10 december 2008 - 23:15

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

Hej!
jag har oxå en wd-tv och det funkar itne med svens text för mej heller på mkv filer.
rätt surt...

Det fungerar bra med svensk text på .mkv-filer bara den är separerad från containern och i UTF-8-format.
Anående det där irriterande med "audioskippningen" på vissa .mkv med dts-ljud så försvinner det om man muxar om filen till .m2ts med tsremuxer. Det tar ca: 10min.

Postad 11 december 2008 - 00:27

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Är det någon som kan jämföra WD TV med t.ex. popcorn hour (minus nätverksstöd)
(när det gäller media uppspelning) vad kan vi förvänta oss av spelaren ( vad kan WD lägga till för funktioner när det gäller presentation och medieuppspelning) i kommande firmware?

det enda negativa som jag har är att den ej vill visa thumbbnail på videofiler och en fil (incredibles 720p hdtv hade en scen (eller kanske ett "fel" som gjorde att bilden totalt blev oserbar (blev tvungen att starta om filmen från samma position) i xbmc är det bara små artefarkter i scenen i fråga men bilden hänger sig inte)
Men dessa saker är jag övertygande om att en firmware skulle kunna fixa.

Postad 11 december 2008 - 00:32

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Hej!
rätt surt...

Skall man tolka att den läser engelska subbar som är instoppade i behållaren mkv?
(jag tyckte mig se eng för hörselskadade när jag provade min spelare ( med lite god tro kanske de stödjer svenska i framtiden ; ) ) då hade jag bara en srt med ansi svensk text bredvid filen så någonstans tog den engelsk text.

Postad 11 december 2008 - 03:13

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Jag tycker inte alls att Kanelbulle har varit någon översittare i tråden, utan försöker hjälpa så gott det går.
Om man läser igenom hela tråden och kunders utlåtande på prisjakt.nu så kan inte ens de som har maskinen på hyllan i vardagsrummet komma överens om vad som fungerar och inte fungerar.
Själv våndas jag över att min spelare inte finns att skicka än... och då kan jag äntligen bilda mig en egen uppfattning.

Däremot verkar tråden ha blivit väldigt infekterad av dålig ton och det hjälper ingen.

Postad 11 december 2008 - 09:55

Ladda
  • Ladda
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag ska skicka tillbaks min till Inwarehouse, inget fel gillar den bara inte, föredrar min PCH. Är till salu för 990 kr, lika mycket som jag betalade.

Postad 11 december 2008 - 11:35

volgo
  • volgo
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Nån som vet om det går att dra en USB kabel från WD'n till den stationära datorn och köra filmer direkt från den på nåt vis?

Postad 11 december 2008 - 12:26

say
  • say
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Det fungerar bra med svensk text på .mkv-filer bara den är separerad från containern och i UTF-8-format.
Anående det där irriterande med "audioskippningen" på vissa .mkv med dts-ljud så försvinner det om man muxar om filen till .m2ts med tsremuxer. Det tar ca: 10min.

Förlorar man inte bildkvalitet om man muxar till .m2ts?

Postad 11 december 2008 - 20:18

Skichter
  • Skichter
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
fick nyss mail av Western Digital och dom skrev att dom släpper en ny firmware i januari iaf och då ska svenska texten vara löst iaf =)
så det är ju bra =)

Postad 11 december 2008 - 22:26

Unregisterede785d13e
  • Unregisterede785d13e
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan ansluta en WD My Book utan att behöva ha extern strömförsörjning till disken? Har sett att det ska funka för Passport men funkar det för My Book också?

Postad 11 december 2008 - 23:14

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

sodnik:

Eller så har de billiga hdmi-recivrar som bara klarar 2-kanalsljud via hdmi

Postad 11 december 2008 - 23:30

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Nån som vet om det går att dra en USB kabel från WD'n till den stationära datorn och köra filmer direkt från den på nåt vis?

finns så vitt jag vet inget sätt att få en dator att emulera en USB-hårddisk.

Förlorar man inte bildkvalitet om man muxar till .m2ts?

inte om du bara muxar om, det innebär ju bara att packa om samma lud och bildströmmar (därför det går så fort)

(.m2ts är f.ö. filformatet på blu-ray, så det borde knappast begränsa kavaliten?)

Är det någon som vet om man kan ansluta en WD My Book utan att behöva ha extern strömförsörjning till disken? Har sett att det ska funka för Passport men funkar det för My Book också?

finns AFAIK ingen 3,5"-disk som går att driva via USB. effektkravet när disken ska spinna upp är alltför högt.

Postad 12 december 2008 - 10:25

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Hur är den som bild resp musik visare?. Inga som har några skärmdumpar så man kan se lite gränssnitt?? :rolleyes:

Kan den konkurera med en Squeezbox?, att den inte har nätverk ser jag inte som nått problem...

Redigerat av Wide, 13 december 2008 - 11:22.

Postad 12 december 2008 - 11:51

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Fått min idag, det mesta jag har hunnit testa har fungerat bra :rolleyes: men .mov filmer från min kamera har jag inte fått att fungera...

ang subtitles tycker jag att det är för stort mellanrum mellan raderna, går det att rätta till?

Har ni filmerman från kameran .mov att funkar?. Dessa filmer verkar vara svåra att får till...

Postad 13 december 2008 - 11:13

volgo
  • volgo
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Funkar det att använda en NAS-disk? Det borde det väl göra...?

Postad 13 december 2008 - 17:17

KaptenX
  • KaptenX
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har fått min för någon vecka sen och är kanska nöjd.
Lyckas dock inte få klarhet i ljudhanteringen.

Har hemmabiosystem med stöd för DD,DTS m.m. med HDMI in. Dock skickar inte WDn ljud från samtliga filmer jag testat utan då måste jag istället plocka ut det med optiskkabel. Störigt.

Någon som har koll på detta...
Testat både stero/digital alternativet.

Tacksam för svar...

Postad 13 december 2008 - 21:47

PEF
  • PEF
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

Funkar det att använda en NAS-disk? Det borde det väl göra...?

Eftersom den inte har nätverksanslutning så går det inte att ansluta en NAS.

Om NASen också kan anslutas med USB så borde det visserligen fungera, eller?! Om det fungerar så kommer man också runt problemet med att den inte har nätverksanslutning. Då skulle man kunna enkelt flytta över filerna till NASen via nätverket för att spela upp dem via USB till WDn. Jag har för mig att det finns NAS burkar som även har USB anslutning (inte för skrivare utan till dator).

Postad 13 december 2008 - 23:04

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
volgo & PEF:

Tyvärr kommer det nog inte funka med NAS... oavsett USB eller inte...

Med 98% sannolikhet kan du inte ha bägge "tjänsterna" igång samtidigt i din NAS, alltså USB-slave funktionen (för att direktkoppla NAS:en mot dator) och Samba (SMB för Windows kommunkation över nätverket). De kommer i så fall att krocka med varann om skriv o läs access osv... Sen har ju inte WD TV stöd för Nätverk så det kommer skita sig på flera fronter, tyvärr...!

Så är kravet NAS då är det en NMT-spelare eller Tvix som gäller!! (det finns lite fler oxå...)

Postad 14 december 2008 - 04:03

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Har testat en del med min nya leksak nu.
Vissa HD-filmer som Tvixen klarar bra, fungerar dåligt med denna (klassiska mpegpixlingar som grötar till bilden).
Mkv-filer verkar funka bra dock.
Textplaceringen är det mest irriterande och man får verkligen hoppas att det blir fixat med nästa firmware.
Är det någon som har rapporterat de problem som ni har upptäckt?
Jag har ännu inte varit inne på deras supportsida och har inte ens kollat upp vad adressen dit är...

Till mina behov kommer den att räcka långt om bara texterna börjar fungera normalt.
Ska tillägga att jag endast använder HDMI-ljud med "stereo"-settings aktiverad och kan inte ens testa hur det fungerar med surroundljuden via HDMI. Lådan verkar inte bli mer än fisljummen efter några filmer, vilket är bra.
Bastant känsla på grejorna och fin "pianolack", men jag saknar en massa snabbknappar som både Tvix och PCH har.
Ska läsa igenom manualen imorgon som bara finns på CD.

Postad 14 december 2008 - 12:26

D-man76
  • D-man76
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Textplaceringen är det mest irriterande och man får verkligen hoppas att det blir fixat med nästa firmware.
Är det någon som har rapporterat de problem som ni har upptäckt?
Jag har ännu inte varit inne på deras supportsida och har inte ens kollat upp vad adressen dit är...

Jag har mailat ang textplaceringen och supporten sa att jag inte var ensam om att ha gjort det. Dom kunde inte svara på om det var något som skulle fixas med firmware, men man kan ju anta att det kommer att åtgärdas. Hur svårt kan det vara att ändra (utan att ha någon aning egentligen)?

Postad 14 december 2008 - 15:00

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
En otroligt positiv överraskning var att man kan peka åt vilket håll som helst i rummet och ändå få fjärren att ta kommandona. Det går inte att misslyckas helt enkelt.
Tänker köra denna mot TV'n mestadels med serier, men när jag testar lite olika filmer och klipp så inser jag hur skönt det är med Tvixen som mixar mer DTS till stereo via HDMI. Möjlighet till information om filmen man tittar på verkar inte heller finnas? Klart irriterande...

Vad det gäller texningen så fungerar det på övriga mediaspelare och de flesta verkar vara baserade på samma chip.
Borde vara en baggis att få den att ligga rätt i rutan. Tvixen låter ju mig placera texten var jag vill.

Postad 14 december 2008 - 16:14

volgo
  • volgo
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Packade upp en film och fick en .IMG fil men den syntes inte i spelaren, skall den kunna läsa .IMG? Testade även att byta filändelse via dos till .ISO men fick inte den att synas då heller..? Nån som testat eller vet vad som gäller?
MVH

Postad 14 december 2008 - 18:22

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Den läser inte .img, men det brukar funka med att döpa om till .iso.
Alla hittils har funkat för mig iaf.

Postad 14 december 2008 - 22:45

apansson17
  • apansson17
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
POWER till spelaren. Min har börjat krångla lite och jag undrar om det är någon annan som råkat ut för samma sak. När jag stängt av den och den stått av några timmar eller någon dag går det inte sätta på den igen med fjärrkontrollen. Jag får då dra ur nätsladden o sätta i den igen - då fungerar det igen. Mycket störande.

Postad 14 december 2008 - 23:12

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Min har spökat lite, dock inte som din med power. Text har synkat ur totalt, hamnade först rätt efter att nätsladden dragits ur och satts i igen. Bild saknats vid uppspelning, endast ljud hördes, men efter nätavbrott så fungerade det igen. Mappar som försvunnit men återkommit efter nätavbrott.

Jag gillar trots detta apparaten riktigt mycket, dock lite seg i menyerna, lite fix och trix med textformat och containers får man nog stå ut med innan uppdatering kommer. Enligt någon ScottWD på Avs-forum så kan den komma innan årets slut, hoppas kan man alltid.

Man får inte glömma vad den klarar för futtiga 990kr.

Postad 14 december 2008 - 23:36

jhurtig
  • jhurtig
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har samma problem med min. Att den inte går att starta när den har varit avstängd en tid. Hur gör man? Är det en firmwaresak eller ska man reklamera den? //j

Postad 15 december 2008 - 10:26

KaptenX
  • KaptenX
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Samma problem med att sätta på den när den varit avstängd. Dra ut o sätta in sladden så funkar det.
Mycket märkligt. Och en smula störigt.

Kan tillägga med avseende på min tidigare post angående ljudproblem att det funkar perfekt nu. Både DD(AC3) och DTS funkar nu via HDMI till hemmabioreceiver.

Postad 15 december 2008 - 15:02

Loumark
  • Loumark
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Samma problem med att sätta på den när den varit avstängd. Dra ut o sätta in sladden så funkar det.
Mycket märkligt. Och en smula störigt.

Kan tillägga med avseende på min tidigare post angående ljudproblem att det funkar perfekt nu. Både DD(AC3) och DTS funkar nu via HDMI till hemmabioreceiver.

Jag har också samma problem med att jag måste dra ut nätsladden! Som sagt, väldigt konstigt.

Likaså har jag inte lyckats få ljud via HDMI än, vad gjorde du? Vilka inställningar kör du?

Postad 15 december 2008 - 16:45

KaptenX
  • KaptenX
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Loumark: Lite oklart vad jag gjorde! Nu kör jag iallafall "digital". Med stero blev det (hör och häpna) bara stereo.
Som sagt HDMI till min Sony HT-SS1300. Den är inställd för att automatiskt välja bästa fältkonfiguration. Displayen visar så fint DTS eller DD5.1 nu. Men jag kan som sagt inte utdela något bra recpet för att få det att funka. Kämpa på!

Föresten, någon som använder Logitech Harmony 550 (el. dyl.) till spelaren? Tror jag ska skaffa mig en sådan i julklapp!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.