Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu -Ray : Intresset för Blu-Ray växer

387 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Blu -Ray : Intresset för Blu-Ray växer (265 medlem(mar) har röstat)

Jag ...

  1. .. skall köpa blu-ray spelare (46 röster [17.36%])

    Procent av omröstning: 17.36%

  2. .. har redan blu-ray spelare (210 röster [79.25%])

    Procent av omröstning: 79.25%

  3. .. nöjer mig med DVD (9 röster [3.40%])

    Procent av omröstning: 3.40%

Rösta Gäster kan inte rösta

#251

Postad 18 december 2008 - 20:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0
Själv har jag sett till att jag får "Day the Earth Stood Still (1951)", "Vanishing Point" och "Predator 2"" ;)
Sköna klassikers :(

Blir en fin trippel-feature kväll på julaftons kvällen :D

Redigerat av Svante Skoog, 18 december 2008 - 21:07.


#252

Postad 18 december 2008 - 21:50

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jag väntar in en bunt med filmer,blir toppen till nya BD-55 som hämtas ut imorgon. ;)

#253

Postad 19 december 2008 - 00:14

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Själv har jag sett till att jag får "Day the Earth Stood Still (1951)", "Vanishing Point" och "Predator 2"" ;)
Sköna klassikers :(

Blir en fin trippel-feature kväll på julaftons kvällen ;)


El scorpio is reeeeadyyyy.... Rätt bra kvalla på den. :D

#254

Postad 19 december 2008 - 11:10

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0

El scorpio is reeeeadyyyy.... Rätt bra kvalla på den. :D


hahha underbar scen ;)

Ska erkänna att jag föredrar att se klassiska filmer på BD då man hinner njuta och se mer av fin detaljerna i varje klipp jämfört med dagens "monkey cam" filmer (löjligt skakigt kamera arbete typ Bourne m.m.) :P

#255

Postad 20 december 2008 - 13:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0
http://www.blu-ray.com/news/?id=2199

Så där ja. Är inte detta tecken nog för att låsa "Uselt intresse" tråden :P

Redigerat av Svante Skoog, 20 december 2008 - 13:16.


#256

Postad 20 december 2008 - 13:22

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
En annan har 6st julklappar, 3 är oöppnade.

#257

Postad 20 december 2008 - 13:23

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Vad har du gått o köpt nu.:P

#258

Postad 20 december 2008 - 13:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0

En annan har 6st julklappar, 3 är oöppnade.


Vafalls, har du smygöppnat tre av dom din lymmel :P hehe
Vad blir/blev det för nåt?

#259

Postad 20 december 2008 - 14:27

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Vafalls, har du smygöppnat tre av dom din lymmel ;) hehe
Vad blir/blev det för nåt?

He he, en av de oöpppnade är bl.a... :P

Bifogad fil(er)



#260

Postad 21 december 2008 - 11:26

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Jag har köpt Blu Ray filmer för över 20 tusen i år, har passerat 23 tusen på Discshop i alla fall och sista året har jag nog bara köpt 1 eller 2 dvd filmer, resten är Blu Ray och ska jag sedan räkna ihop de jag köpt ifrån andra ställen, ja då blir nog slut summan över 25 tusen bara på Blu Ray filmer detta år, och de lär säkert bli lika mycket nästa år.

#261

Postad 21 december 2008 - 11:51

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jo det blir en del stålar som är lagt på blu-ray filmer,vet inte om jag vill veta hur mycket. :rolleyes:

#262

Postad 21 december 2008 - 20:35

HiDef DVD
  • HiDef DVD
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Är det inte ironiskt att MS baserade VC-1 används på en av de bästa HD pressningarna någonsin :rolleyes:

#263

Postad 21 december 2008 - 20:43

Rafe
  • Rafe
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Köpte två filmer på media markt idag, 159:- st..
De hade en hel del filmer till det priset, inte så illa..

#264

Postad 22 december 2008 - 11:38

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Köpte två filmer på media markt idag, 159:- st..
De hade en hel del filmer till det priset, inte så illa..


Såg du hur priserna var på nya titlar? Undrar vart man ska gå för att köpa de nya. Kostar det bara någon tia mer där än på nätet så blir det nog att gå dit.

#265

Postad 22 december 2008 - 12:41

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
Själv har jag märkt ett aningen växande intresse för Blu-ray i min omgivning. 2-3 arbetskompisar (som absolut räknas som svenssons) har köpt en BD-spelare med några BD-filmer och de har pratat gott om formatet så nu är en del andra arbetskamrater intresserade.
Samma sak hemma hos kompisarna. Det har gått så långt att även min gamle farsgubbe har börjar snegla på några Blu-rayspelare...

#266

Postad 22 december 2008 - 12:52

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Jag är solo på jobbet, över 100st där, och kör de hd så gör de detta illegalt.

#267

Postad 22 december 2008 - 13:06

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Jag är solo på jobbet, över 100st där, och kör de hd så gör de detta illegalt.

Samma sak här. Några har hört talas om Blu ray men mer är det inte och tittar dom på något så är det illegala grejer :-(

#268

Postad 22 december 2008 - 13:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0

Själv har jag märkt ett aningen växande intresse för Blu-ray i min omgivning. 2-3 arbetskompisar (som absolut räknas som svenssons) har köpt en BD-spelare med några BD-filmer och de har pratat gott om formatet så nu är en del andra arbetskamrater intresserade.
Samma sak hemma hos kompisarna. Det har gått så långt att även min gamle farsgubbe har börjar snegla på några Blu-rayspelare...


Ja ryktet börjar sprida sig rejält utanför hemmabio kretsarna.
Även om BD spelaren inte blir "årets julklapp" så kan det kanske bli nära på :)

#269

Postad 22 december 2008 - 13:15

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Det är trots allt ganska krångligt att köra illegalt. Flertalet är trots allt "korkade" och sneglar på en Blu-ray-spelare istället om de vill ha HD i TV'n lyckligtvis.

#270

Postad 22 december 2008 - 13:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0

och kör de hd så gör de detta illegalt.


Fattar inte hur dom orkar se sönder komprimerad HDfilm.
Såg lite snabbt på Matrix som en polare skröt om att han hade laddat ner i 1080p.
Det var komprimerings artefakter ÖVERALLT i bakgrunden.
Är ju ganska självklart att det blir TYDLIG försämring att gå från ca 35gig ner till ca 8gb :)
Fast pröjsar dom inte så ska dom inte ha bättre heller :D hehe

Redigerat av Svante Skoog, 22 december 2008 - 13:23.


#271

Postad 22 december 2008 - 16:32

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Fattar inte hur dom orkar se sönder komprimerad HDfilm.
Såg lite snabbt på Matrix som en polare skröt om att han hade laddat ner i 1080p.
Det var komprimerings artefakter ÖVERALLT i bakgrunden.
Är ju ganska självklart att det blir TYDLIG försämring att gå från ca 35gig ner till ca 8gb :)
Fast pröjsar dom inte så ska dom inte ha bättre heller :D hehe


Exakt. Då kan man väl lika gärna köra uppskalad DVD. Nej, det ska vara äkta grejer. Har man vant sig vid bluray så går det ju knappt att köra annat. Såg lite på "Sagan om de två tornen" nyss bara för att se skillnaden mellan dvd och bluray. Det var oskarpt lite här och var och landskap såg inte alls lika bra ut som på bluray. Man vänjer sig snabbt vid en bättre kvalité och då är illegalt skräp helt otänkbart, även av andra skäl än kvalitetsförluster.

#272

Postad 22 december 2008 - 19:23

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0

Exakt. Då kan man väl lika gärna köra uppskalad DVD. Nej, det ska vara äkta grejer. Har man vant sig vid bluray så går det ju knappt att köra annat. Såg lite på "Sagan om de två tornen" nyss bara för att se skillnaden mellan dvd och bluray. Det var oskarpt lite här och var och landskap såg inte alls lika bra ut som på bluray. Man vänjer sig snabbt vid en bättre kvalité och då är illegalt skräp helt otänkbart, även av andra skäl än kvalitetsförluster.

Instämmer helhjärtat!

Har också vant mej vid BluRay och dess höga bildkvalite. Visserligen så kan jag fortfarande njuta av en bra film på dvd (ps3'an skalar faktiskt upp dom ganska snyggt IMHO). Men nu när möjligheten finns att minska kompromisserna hos källmaterialet så finns inte tanken att köpa något annat än just BluRay.

Tillvänjningen av BluRay påminner mej om en helt annan tillvänjnings-process.

Bildstorlek!

Att vänja sej vid större bild går märkligt lätt och ruskigt fort. Det är först när man har vant sej vid större bild som man reagerar häftigt på mindre bildvisare. Samma sak med BluRay, tycker jag. När jag nu har vant mej vid BluRay, så känns vanlig upplösning "suddig"...

#273

Postad 22 december 2008 - 19:30

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0
När kom Sagan om ringen filmerna ut på blu ray?

#274

Postad 22 december 2008 - 19:40

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
2009

#275

Postad 22 december 2008 - 20:04

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Blu-ray Increases Market Share vs DVD
December 22, 2008

The latest Home Media Research data reveals a trend the Blu-ray Disc Association has been waiting all year to see.

Per the latest data, consumers spent $60.78 million on Blu-ray Disc titles over the past week, a 157% increase over the previous week.

Over the same week, consumers bought $461.51 million worth of DVDs, up 91.83% from the previous week.

While the Blu-ray numbers seem insignificant compared to DVD they are actually quite impressive. Blu-ray had been running anywhere between a 7 and 11% market share versus DVD. These numbers reveal a 14% market share, the format's highest in recent memory and possibly ever.

Aiding Blu-ray's surge is The Dark Knight Blu-ray Disc from Warner which continues to sell like hotcakes. It temporarily sold out for a couple days at Amazon.com, unheard of for a new release Blu-ray title until now.

The most telling data will come post-Christmas when thousands of new Blu-ray owners fire up standalone players and PS3 consoles for the first time. Without the newness of The Dark Knight, it will take steady purchasing from all the new adopters to keep that 14% market share in hopes for an eventual increase.
Bifogad fil  4030a.jpg   18,89K   0 Antal nerladdningar
Källa:TheHDroom

#276

Postad 22 december 2008 - 20:36

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
JetJaguarr Postat Idag, 19:30
När kom Sagan om ringen filmerna ut på blu ray?


Svar: Jag pratar generellt om skillnaden mellan dvd och bluray. Det är en avsevärd skillnad och det känns som att pixlarna inte riktigt används vid dvd utan det flyter ut bara. Ansikten på avstånd och landskap med bergskedjor och med mera är oskarpt. Men det är klart att när de Sagan om Ringen-filmerna kommer på bluray så blir det ju stor skillnad.

Redigerat av Unregistered6df60672, 22 december 2008 - 20:39.


#277

Postad 22 december 2008 - 21:33

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
DVD kommer bli som VHS kassetten var förut; ett sätt att lagra media. Jag spelar in från digitalboxen till dvd-recordern och ibland sparar jag något som kan vara bra men där jag inte har så stora krav på riktigt god kvalité.

Men vill jag njuta av en riktigt bra film blir det att hyra eller rentav köpa dem på bluray. :)

#278

Postad 22 december 2008 - 21:37

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Ska bli så sjukt intressant att läsa statistik om ett år liknande det jag posta ett par inlägg upp!! :)

#279

Postad 22 december 2008 - 21:46

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Ska bli så sjukt intressant att läsa statistik om ett år liknande det jag posta ett par inlägg upp!! :)


Ja att bluray kommer att öka känns ju bara naturligt. Nu när de kör filmreklam på TV, kör de oftast typ " Wall-E nu på bluray och DVD!"
Svenssons får upp ögonen mer när det pratas mer om det nya formatet i media. Har de dessutom en platt- TV hemma och ingen HD öht hemma kanske de börjar fundera på att verkligen använda sin HD TV till det den var tänkt till.

#280

Postad 22 december 2008 - 21:49

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0

Ja att bluray kommer att öka känns ju bara naturligt. Nu när de kör filmreklam på TV, kör de oftast typ " Wall-E nu på bluray och DVD!"
Svenssons får upp ögonen mer när det pratas mer om det nya formatet i media. Har de dessutom en platt- TV hemma och ingen HD öht hemma kanske de börjar fundera på att verkligen använda sin HD TV till det den var tänkt till.


Jag tror att "svensson" inte tänkt så mycket på att det är en "HDTV", utan en "platt TV" de har köpt, och då skiter de fullständigt i vad HD är. Mycket möjligt att de har hört HD hit och dit, men det vesentliga för dem är att det är platt och tar mindre plats.

#281

Postad 22 december 2008 - 21:59

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Jag tror att "svensson" inte tänkt så mycket på att det är en "HDTV", utan en "platt TV" de har köpt, och då skiter de fullständigt i vad HD är. Mycket möjligt att de har hört HD hit och dit, men det vesentliga för dem är att det är platt och tar mindre plats.


Jo förvisso. En del tror ju de får HD bild av att enbart ha en HD TV hemma. En del jag känner har ju pluggat in den vanliga antennsladden från kabel TV uttaget och trott att det gått bra men senare har de gett upp. En del är ju inte ens intresserad av HD utan nöjer sig med digital TV och dvd och det är väl helt OK. Det är ju ett eget val man gör men kanske lite trist... :) man går miste om finfin bild.

Redigerat av Unregistered6df60672, 22 december 2008 - 22:00.


#282

Postad 22 december 2008 - 22:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0

Ska bli så sjukt intressant att läsa statistik om ett år liknande det jag posta ett par inlägg upp!! :lol:


Jepp efter den explosion som ska ske av RIKTIGT bra katalog titlar och maffiga biofilmer som "Transformers 2" + "T4" och bättre och bättre priser på spelarna så skulle det inte förvåna mig om Blu-Ray blir årets julklapp 2009 :)
Iallafall SENAST 2010 B)

Redigerat av Svante Skoog, 22 december 2008 - 22:04.


#283

Postad 22 december 2008 - 22:20

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
Sen gäller det att filmerna som släpps håller en hög kvalitetsstandard också. Om Mr. Svensson exempelvis går och köper en BD-film för 200 spänn och filmen håller samma kvalitet som DVD-utgåvan för 100 spänn... Ja, då lär Mr. Svensson känna sig lurad och kommer prata skit om Blu-ray istället och varna sina svenne-kompisar. Lite taskigt formulerat från min sida, men jag tror ni fattar vad jag svamlar om.
Blu-ray har potential att "slå" DVD, så länge filmbolagen inte latar sig och släpper ut dåliga BD-utgåva bara för att tjäna lätta pengar.

Redigerat av Unregistered9a177c31, 22 december 2008 - 22:21.


#284

Postad 22 december 2008 - 23:10

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0

Jag tror att "svensson" inte tänkt så mycket på att det är en "HDTV", utan en "platt TV" de har köpt, och då skiter de fullständigt i vad HD är. Mycket möjligt att de har hört HD hit och dit, men det vesentliga för dem är att det är platt och tar mindre plats.



Jo förvisso. En del tror ju de får HD bild av att enbart ha en HD TV hemma. En del jag känner har ju pluggat in den vanliga antennsladden från kabel TV uttaget och trott att det gått bra men senare har de gett upp. En del är ju inte ens intresserad av HD utan nöjer sig med digital TV och dvd och det är väl helt OK. Det är ju ett eget val man gör men kanske lite trist... :) man går miste om finfin bild.

Helt spontant (och ogenomtänkt) så skulle jag nog hålla med er, men om jag tänker efter lite så känner jag tror jag ändå inte att det stämmer så värst bra.

En 55 årig kollega sitter precis och funderar på en ny tv. Att den ska vara platt är självklart eftersom storleken (enligt hans önskemål) ska vara runt 40". Nyfiken som jag var, så frågade jag om han hade funderat på om han skulle ha en "FullHD"-tv eller det räckte med en "HD-ready". -FullHD var hans lika självklara svar på den frågan.

Jag ville inte inleda någon diskussion med honom om VARFÖR, men hans svar och kanske framförallt sättet han svarade på tror jag säger en hel del.

Många har hört talas om HD och en hel del har också hört lite om skillnaderna mellan FullHD och HD-ready. Inte så många vet vad skillnaderna är egentligen, men de har ändå bildat sej en uppfattning om att HD-Ready är lite "fusk". Ett slags "snikvariant" av FullHD-apparater.

Med dagens priser på tv-apparater så tror jag folk medvetet väljer att köpa "FullHD-apparater", även om de inte har full koll på vad det innebär. Det betyder att det faktiskt finns ett intresse av HD-upplöst material. Problemet med "svenssons" är nog inte att de fullständigt struntar i om det är HD-upplösning eller ej, utan att det inte är tillräckligt intresserade för att lära sej mer om ämnet.

Det är helt enkelt bekvämare att köpa FullHD för att kunna vara säker på att man har fått "bra grejer" vare sej det är sant eller ej. Bekvämligheten går före kunskapen.

DÄRFÖR tror jag också att många som redan har köpt FullHD-apparater också kommer att hoppa på BluRay-tåget när tillfälle ges. Detta vare sej de har förutsättningarna att se några påtagliga skillnader eller ej.

Bara det faktum att dom stolt kan förklara för sina bekantskaper att deras bild minsann är en 2MegaPix-bild är värt mycket för många människor. Sen om de förmår att uppfatta upplösningen på 4½ meters avstånd ifrån deras nya 37"-are är en helt annan historia.

Vetskapen om att det ÄR hög upplösning är för många tillräcklig...

Förvånansvärt många skulle jag vilja påstå.

#285

Postad 22 december 2008 - 23:47

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
...och när Full HD till slut når bonden i småland så är nästa generation tv på väg och man måste uppgradera sig om på nytt...igen

#286

Postad 23 december 2008 - 02:08

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
Vet inte om den här passar bättre i uselt intresse tråden.

Blu-ray reportedly doing more than alright in Europe

Before you get all shocked and awed, may we remind you that Blu-ray has been performing well across the pond pretty much all year. We know, this beacon of shining, happy news from Futuresource is quite the contrast from what we've been hearing lately about the industry overall, but it's far from surprising. The numbers show that British consumers purchased around 462,500 Blu-ray Discs in November, which is an increase of 165% from October. 'Course, a little film called The Dark Knight probably helped out, but we digress. The figures are looking mighty good for the future as well, with Blu-ray's share in the optical disc market expected to double to 6% in France next year. Who knows -- maybe Europeans are so sick and tired of waiting for a decent HD channel lineup that they're using BD to get their high-resolution fix.



http://www.engadgeth...ight-in-europe/

#287

Postad 23 december 2008 - 11:59

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Nu har jag dragit mitt strå till stacken! Jobbar som kundmottagare/montör på en däckfirma och stog å sålde däck till en gubbe å tant i 55-60 års åldern. Och hon kom in på att hon beställt platt tv till idag. Då var jag snabb på att rekommendera Bluray, så efter lite snack så sa hon att hon skulle åka till Elgiganten nu med en gång å kolla Blyray spelare OCH Canal Digital paket :) Visste att jag valt fel yrke!

Redigerat av hippo6, 23 december 2008 - 12:01.


#288

Postad 24 december 2008 - 00:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0
GOD JUL på er allihopa!! :)

Hoppas ni får en redigt BLÅ jul ;)

#289

Postad 24 december 2008 - 00:58

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

GOD JUL på er allihopa!! :)

Hoppas ni får en redigt BLÅ jul ;)


Passar på att önska alla en God och Blå Jul!

#290

Postad 25 december 2008 - 03:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0
Så vad fick ni för blått i julklapp nu då?

Själv fick jag Rovdjuret 2, The Day the earth stood still & Vanishing Point (Jakten på Nollpunkten)

Ruggigt bra bild på Rovdjuret 2!!
Aningen DNR men gott om detaljer. MYCKET bättre än DVD utgåvorna.

Sen kom det sjukaste. Day the earth stood still, inspelad 1951.
Skärpan i vissa scener var iklass med Transformers. Jag skojjar INTE!!!
Fy fan säger jag. Man såg VERKLIGEN alla texturer i folks kavajer, detaljerna i byggnader m.m.
FOX har gjort en löjligt bra jobb med den remastringen. Ingen DNR överhuvudtaget!!!

Eftersom jag älskar gammal svartvita sci-fi/skräck klassikers så ser jag fram emot "Creature from the Black Lagoon" m.m. om Universal får tummen ur framöver att remastra sina gamla monster klassikers i HD ;)
Förhoppningsvis kommer den 2010 när nyinspelningen med Bill Paxton kommer på bio :)

Vanishing Point var också skarp och fin men även ltie soft emellanåt, vilket är typiskt för just 70-tals filmer.

DTS-HD Master Audio remixarna på filmerna är sjukt bra.
Predator 2 är verkligen en sån film som får grannarna att hata oss ;)

Tummen upp för alla tre!!!!!

Redigerat av Svante Skoog, 29 december 2008 - 16:59.


#291

Postad 25 december 2008 - 11:16

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
låter mkt bra om rovdjuret 2 blir till att beställa denna snart!!

Själv fick jag Narnia 2 i julklapp så nu blir det Narnia i julhelgen x 2 :)

GOD JUL på Er

#292

Postad 26 december 2008 - 19:43

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

låter mkt bra om rovdjuret 2 blir till att beställa denna snart!!

Själv fick jag Narnia 2 i julklapp så nu blir det Narnia i julhelgen x 2 :lol:

GOD JUL på Er


Jag fick ingen BD i julklapp, men det är inte hela världen. Jag fick andra viktiga grejor. Så idag åkte jag till Media Markt för att handla de skivor jag önskade; planet earth, the dark knight och Wall-E. The dark knight och Wall-E var slutsålda. Fick åka vidare till Elgiganten där de hade the dark knight på BD men inte Wall E. Slutsåld där med.

Jag blev både glad men lite sur. Glad för att folk köper bluray men nu vet jag inte vart jag ska få tag på Wall E. Jag var även till Åhléns där den var slut. :wub:

Kan tillägga att det var en mängd med DVD skivor kvar utav de filmerna och det är väl för att de köper in så många DVD. De kanske borde börja tänka om nu och köpa in mer BLURAY! :D

#293

Postad 29 december 2008 - 18:19

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0

Jag fick ingen BD i julklapp, men det är inte hela världen. Jag fick andra viktiga grejor. Så idag åkte jag till Media Markt för att handla de skivor jag önskade; planet earth, the dark knight och Wall-E. The dark knight och Wall-E var slutsålda. Fick åka vidare till Elgiganten där de hade the dark knight på BD men inte Wall E. Slutsåld där med.

Jag blev både glad men lite sur. Glad för att folk köper bluray men nu vet jag inte vart jag ska få tag på Wall E. Jag var även till Åhléns där den var slut. :blink:

Kan tillägga att det var en mängd med DVD skivor kvar utav de filmerna och det är väl för att de köper in så många DVD. De kanske borde börja tänka om nu och köpa in mer BLURAY! :lol:


Det är ett välkänt faktum i butiksbranschen att varor du säljer mycket av är lättare att hålla i lager än sådana du säljer lite av. Så tyvärr säger inte lagerstatus mycket.

Fast man kan ju hoppas att dina förhoppningar slår in just denna gång.

#294

Postad 29 december 2008 - 23:49

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som stör sig på att det varje dag ploppat upp en ny Anti BD tråd av nåt slag här på HD/BD delen av forumet? Kan dom inte bara fortsätta i den officiella "Uselt intresse" tråden om dom vill klaga/gnälla osv över formatet?

Känns som att det sprider sig som en löpeld :)
Börjar en gnälla så kommer resten också :rolleyes:

Börjar bara bli LITE tjatigt vid detta laget.

Gillar dom inte BD så kan dom väl bara move along till nån download tråd ;)

Redigerat av Svante Skoog, 29 december 2008 - 23:56.


#295

Postad 29 december 2008 - 23:59

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Hur vore det med "DEN OFFICIELLA GNÄLL TRÅDEN" och min personliga favorit " DEN OFFICIELLA TRÅDEN FÖR NYBÖRJARE" :rolleyes: :)

#296

Postad 30 december 2008 - 00:03

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
ja det var ett fasligt j-a pipande, gillar du inte Blu-ray? fine... packa dig då härifrån.

Jag sitter inte på forum för trädgårdsintresserade och gnäller skit att jag tycker det är så värdelöst att plantera om blommor t.ex.

#297

Postad 30 december 2008 - 00:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0
Borde kanske inleda eldprov som man måste ta sig igenom för att komma in i den ÄKTA dedikerade HD/BD delen av forumet :)

Så kanske forumet blir som förr igen utan tjafs :rolleyes:

#298

Postad 30 december 2008 - 00:09

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jag ger dig fria tyglar Svante. :)

#299

Postad 30 december 2008 - 00:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0

Jag ger dig fria tyglar Svante. :rolleyes:


"And thus rivers of blood flowed down the mountain of doom..." ;)

Hårda tag får det bli iallafall :) hehehe

Redigerat av Svante Skoog, 30 december 2008 - 00:11.


#300

Postad 30 december 2008 - 00:24

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Personligen tror jag att det är just detta okritiska tänkande och fanatiska hyllandet av BD formatet som driver den stora kritiska majoriteten.

Skulle vissa forumdeltagare vara lite mer självkritiska i sina inlägg så skulle trovärdigeheten öka markant.

So far har ju ingen sgt att BD ger vare sig sämre bild eller ljud, det hndlar om mer vardaagsnära saker som hur pengabörsen skall prioriteras och förhoppningar om nya moderna distributionsformer.

Om man är i en lite minoritet så är det sämsta man kan göra är att gnälla på majoriteten och vägra lyssna på den samma.

Sluta åxå att slänga er med statistik och dra vansinniga slutsatser från den, tänk efter först vad ni skriver.

150% ökning.... 200' sålda BD i US, Nya läderlappen sålde mer på BD än DVD etc etc



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.