Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem inför kortavgift!

334 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 februari 2009 - 08:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
precis du slipper kortavgiften på 500:-/år om du binder avtalet i 12 eller 24 mån.... bor du i hus där kanaler ingår i hyran slipper du kortavgiften utan bindningstid med och så är det gjort på många ställen...

Redigerat av Leatherface, 05 februari 2009 - 08:43.

Postad 05 februari 2009 - 09:22

tolvman
  • tolvman
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Vilket får mig att tro att mycket av pengarna flyter ned i krypteringsorganisationens patent och licensavgifter...

Vad jag tror är dock inget ni ska ta för sanning men känslan man får är att det finns något företag som i sin tur suger ut pengar från ComHem.

klart nån gör http://www.nyteknik....rticle38353.ece

måste ha avkastning på 10 miljarder sek, ägarbilden i carlyle är dessutom intressant

Postad 08 februari 2009 - 14:46

Unregistered1682
  • Unregistered1682
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ComHems kortavgift på 30 kr/mån samt faktureringsvagiften på 35 kronor/mån gör att ComHem tar ut en sammanlagd administrationsavgift på 780 kr/år/kund. Motiveringen till denna höjning är att man har "kostnader som måste täckas". Jo men visst! ComHems ägare har en marginal på 44%, kvartalsrapport Q3 2008, vilket innebär att på en omsättning på 4 miljarder kr så har ComHem ett rörelseresultat på 1,7 miljarder kr.

Edit: Det hjälper tyvärr inte att ni skriver av er på forum och dyligt för ComHem kommer inte att ändra sig så länge som kunderna stannar kvar. Monopolister agerar nämligen så.

Redigerat av Unregistered1682, 08 februari 2009 - 14:48.

Postad 08 februari 2009 - 14:48

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
avgiften på 35:-/mån behöver man inte betala... skaffa autogiro eller ifall det finns e-faktura så slipper ni den avgiften även med det... dessutom enklare att betala då med...

Redigerat av Leatherface, 08 februari 2009 - 14:50.

Postad 08 februari 2009 - 17:57

Neophasis
  • Neophasis
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Så här skriver Robert som är VD för Stockholm Open Net som är den stora stadsnätsleverantören i Sthlm om Comhems kortavgifter.

Monopolist javisst!
Com Hem inför en kortavgift på 30 kr/mån plus en faktureringsvagift på 35 kronor per månad vilket gör att Comhem tar ut en sammanlagd administrationsavgift från sina respektive kunder på 780 kronor per år.

Com Hem motiverar denna höjning med att det har kostnader som de måste täcka. De kunde lika gärna säga att "eftersom ni inte har något j-a val passar vi på att skinna er på ytterligare pengar som går till våra ägare".

Ägarna kan redan glädja sig åt att Com Hem har en marginal på 44% (kvartalsrapport Q3 2008) vilket innebär att på en omsättning på ca 4 miljarder SEK 2008 så har ComHem ett rörelseresultat på ca 1 700 MSEK. 1,7 miljarder SEK.

Detta börja likna en julsaga. Ebenezer Scrooge skulle vara imponerad.

Jag har tidigare varnat för vad som händer när man låser in sig en lösning som låter leverantören styra utvecklingen. Det blir ändå mer tydligt nu.

Inte nog med att de boende blir tvungen att betala mer för det de redan betalt för om och om igen. Fastighetsägarna får också svårare att slänga ut Com Hem eftersom kunderna väljer tjänster som telefoni och internet som inte ingick i det ursprungliga avtalet mellan Com Hem och fastighetsägaren (se tidigare blogg inlägg).

Idag drabbar detta kunder med digitalboxar men vad som kommer hända är att det kommer drabba alla eftersom Com Hem's analoga utbud kommer krympa och alla kommer till slut att bli tvungna att skaffa digitalbox.

Det spelar ingen roll att enskilda kunder reagerar och några enstaka artiklar uppmärksammar denna förändring. Den oundvikliga utvecklingen när man sitter fast hos en monopolist är att du kommer att bli skinnad.

Fastighetsägare med hyresbostäder och brf:er har ett ansvar att välja öppna lösningar för att ge sina boende möjlighet att agera när sådant här sker. Detta har redan många allmännyttiga fastighetsbolag fattat. Med en öppen nätlösning skapas en större frihet för både de boende och för fastighetsägaren som förhindrar att enskilda aktörer skor sig på sitt monopol som ComHem gör.

Postad 08 februari 2009 - 19:34

Unregistered1682
  • Unregistered1682
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Så här skriver Robert som är VD för Stockholm Open Net som är den stora stadsnätsleverantören i Sthlm om Comhems kortavgifter.

Vi har uppenbarligen mycket snarlika argument.

Postad 08 februari 2009 - 19:39

Neophasis
  • Neophasis
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Vi har uppenbarligen mycket snarlika argument.

Just denna mening tänkte jag inte på "Fastighetsägarna får också svårare att slänga ut Com Hem eftersom kunderna väljer tjänster som telefoni och internet som inte ingick i det ursprungliga avtalet mellan Com Hem och fastighetsägaren (se tidigare blogg inlägg)"

Verkar inte så lätt att bara avbryta avtalet med CH när hyresgästerna kanske ingått avtal om telefoni, bredband med CH redan.

Det går att bryta avtal men det kanske blir ett jäkla kaos och storm av klagomål från hyresgästerna.

Postad 08 februari 2009 - 19:49

Unregistered1682
  • Unregistered1682
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
För att ändring ska kunna ske måste kunderna i första hand visa för Comhem att man inte accepterar kortavgiften genom att säga upp samtliga sina abonnemang. Tyvärr hjälper detta bara om det blir massuppsägningar men så kommer inte att ske då medelsvensson inte vågar agera mer än att skriva av sig på forum på sin höjd.

Postad 08 februari 2009 - 21:19

tjabo20
  • tjabo20
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

För att ändring ska kunna ske måste kunderna i första hand visa för Comhem att man inte accepterar kortavgiften genom att säga upp samtliga sina abonnemang. Tyvärr hjälper detta bara om det blir massuppsägningar men så kommer inte att ske då medelsvensson inte vågar agera mer än att skriva av sig på forum på sin höjd.

Skulle gärna byta men mitt kommunala bostadsbolag erbjuder bara comhem.... o vill man ha hd kanaler så sitter man fast.Bor i karlstad o där erbjuder inte dom inte ens mig o koppla upp mig på det öppna stadsnätet utan dom har stängt in sig med ett långt avtal med bredbandsbolaget för internet...samma med comhem för kabeltv antar jag... suger som fan.

Postad 08 februari 2009 - 23:04

Neophasis
  • Neophasis
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Det har faktiskt skett efter att jag pratade med Telia i veckan.

Tydligen har Telia haft enorm mängd storm med nya Digital-tv kunder sista veckorna där folk bytt från Comhem till Telia IPTV vilket har gjort Telia inte kunnat hantera alla beställningar snabbt nog vilket dom bad om ursäkt för.

Redigerat av Neophasis, 08 februari 2009 - 23:05.

Postad 09 februari 2009 - 18:38

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

Skulle gärna byta men mitt kommunala bostadsbolag erbjuder bara comhem.... o vill man ha hd kanaler så sitter man fast.Bor i karlstad o där erbjuder inte dom inte ens mig o koppla upp mig på det öppna stadsnätet utan dom har stängt in sig med ett långt avtal med bredbandsbolaget för internet...samma med comhem för kabeltv antar jag... suger som fan.

Nu hänger jag inte riktigt med här. Du har alltså både Comhem och Bredbandsbolaget in i din lägenhet?

Båda leverantörerna kan leverera Internet, telefoni och tv. Du skriver inte om fastigheten är ansluten till Telias kopparnät, i så fall har du en eller förmodligen flera ADSL-leverantörer att välja mellan.

Vad är problemet?

Postad 11 februari 2009 - 17:45

Unregistered1685
  • Unregistered1685
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

...

Hej,

Jag heter Birgitta Wilén och jobbar som informatör på Com Hem.

Jag läser era kommentarer och ser var Com Hem har missat i sin kommunikation angående införandet av kortavgiften. Det är ni som är användare som vet bäst och kan ge oss feedback på det.

Däremot vill jag bemöta den bloggpost som är citerad i den här forumtråden. Inlägg: #258.

Robert skriver att att bostadsrättsföreningar och privata fastighetsägare måste bli bättre på att ställa krav på öppna och neutrala nätanslutningar för tv, telefoni, och bredband. Vi på Com Hem håller med om att fastighetsägare ska vara bra på att ställa krav på sin telekomoperatör, för att kunna erbjuda de boende prisvärda och attraktiva tjänster.

Vår uppfattning är att de boende erbjuds verklig valfrihet när det råder konkurrens på nätnivå, när flera operatörer, som till exempel Bredbandsbolaget, Telia och Com Hem, erbjuder olika nätanslutningar till en och samma fastighet.

Att Com Hem har monopol på digitaltv är fel. Vi verkar på en fullt konkurrensutsatt marknad sedan många år tillbaka. I dag kan man få tv både genom marknät, satellit och IP-tv. Vi är en kommersiell aktör som konkurrerar med vårt utbud och våra priser. I de flesta fall kan de boende i ett Com Hem-hus välja mellan tre till fyra olika leverantörer av tv, bredband och telefoni.

Com Hem har växt kraftigt de senaste åren. Det har varit en positiv utveckling. Vi behöver det för att kunna återinvestera och uppgradera nät och tjänster, för det är en marknad som genomgår en kraftig förändring. Det är något som vi vill ska komma våra kunder till godo i form av bland annat: ett ännu större utbud, HDTV och möjligheten att kunna välja egna kanaler.

Införandet av kortavgiften är en prishöjning. Istället för att höja abonnemangsavgiften, väljer vi att ta ut en kortavgift. Vi tror att det gör det lättare för konsumenterna att jämföra priserna.
Kortavgiften höjs för att täcka de kostnader som vi har för säkerhet, kryptering och distribution, vilket är något som övriga aktörer i branschen redan gör.

Kortavgiften som Com Hem har infört berör kunder som har någon av följande digital-tv-tjänster: Digital-tv Medium, Medium 8 Favoriter, Medium 8 Favoriter HD och Large, vilket idag är 180 000 kunder av totalt 1,8 miljoner hushåll som är anslutna till Com Hems nät. Det är alltså inte alla hushåll som är anslutna till Com Hem som berörs.

Mvh/ Birgitta Wilén, informatör på Com hem.

Postad 11 februari 2009 - 20:41

lungan
  • lungan
  • Forumräv

• 545 inlägg
  • 0
Varför belastas inte Small-abonnemangen med kortavgift? De har också ett programkort och borde dela på kostnaden för kryptering, säkerhet och distribution som alla era andra digital-TV-abonnenter?

Jag kan bara hålla med många andra i tråden att det är oerhört trist att ni återinför kortavgiften när ni en gång tagit bort den. Bara för att alla andra operatörer har kortavgift måste inte ni ha det, ni kunde fortsatt vara ett föredöme istället för att föra in "finstilta" avgifter.

Jag kommer förmodligen inte fortsätta vara CH-kund efter att min bindningstid löper ut efter semestern, även fast jag inte kan få det ni erbjuder från annan operatör. Jag skall ta tillfället i akt och köra endast de fria marksända kanalerna ett tag. Istället för 360kr extra blir det ca 6000kr mindre per år, men jag antar att ni kalkylerat med att ett visst antal kunder skulle hoppa av?

Postad 11 februari 2009 - 21:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
För att kortavgiften INGÅR i Small.... Small = gratiskanaler som inte kostar nåt...
och dom har inte tagit bort nån kortavgift den har betalats hela tiden men har ingått i alla paketen...
det dom har gjort är att höja paketen med 30:- och att man får betala kortavgiften separat istället förutom på Small där det fortsätter att ingå men det är egentligen ett kortavgift med annat namn...

Redigerat av Leatherface, 11 februari 2009 - 21:08.

Postad 11 februari 2009 - 21:45

Neophasis
  • Neophasis
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

För att kortavgiften INGÅR i Small.... Small = gratiskanaler som inte kostar nåt...
och dom har inte tagit bort nån kortavgift den har betalats hela tiden men har ingått i alla paketen...
det dom har gjort är att höja paketen med 30:- och att man får betala kortavgiften separat istället förutom på Small där det fortsätter att ingå men det är egentligen ett kortavgift med annat namn...

Just det, dom är fula och lägger på kortavgiften för andra gången.

Spelar ingen roll vilka meningar dom gömmer sig bakom, Comhem har alltid kört med dessa trick fram och tillbaka så länge jag kan minnas.

Själv går jag över till Telia IPTV när min bindningstid går ut i höst, inte en chans jag fortsätter.

Deras boxar är under kritik också, då Humax silvriga boxen, TV4 HD har alltid problem med Dolby Digital ljudet när man ska se på House så man får slå av DD i boxen.

Sen kan inte Comhem erbjuda HD kanalerna i Large paketet, det är snålt, Canal Digital erbjuder dessa i Familjepaketet till alla kunder, inte en chans jag betalar 99:-/mån för några HD kanaler när jag redan betalar 299:-/mån för Large.

Jag vet! ni har varit så generösa att lägga in TV4HD i Large paketet, det räcker inte, ni skulle lagt in hela HD paketet för 99:-/mån i Large.

Sen kortavgiften 360:-/år tar rekord, där går gränsen, tänker inte betala mera, Comhem åker ut i höst.

Sen vill jag säga att ALLA har inte möjlighet välja mellan 4-5 olika leverantörer för Bredband och TV, tack vara Telia så finns det ett alternativ idag, men innan Telia fanns inga alternativ än att välja Comhem i äldre bostäder.

Visst man kan köra parabol på balkongen också men bredband över satellit är ingen höjdare med lång fördröjning osv så det går bort.

Bästa är om fler och fler fastighetsägare ansluter sig till stadsnät där alla får konkurrera på lika villkor, dock har ni på Comhem bundit upp fastighetsägare på långa 10-15 års avtal, sen när dessa går ut går ni och förhandlar med fastighetsägaren så att dom skriver på nya avtal.

Jag måste ge er beröm för era säljare, jag vet inte vad dom gör för att få igenom det.

Postad 11 februari 2009 - 23:30

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Ang. BIW:s inlägg/
Tydligare än så kan det inte bli. Inte mycket mer att tillägga om det än att det varit smartare att säga från början att det helt enkelt handlade om en prisjustering och inte hävda att man börjar ta betalt för nåt vi kunder "fått gratis" tidigare. Nog om det för min del.
Men jag har fortfarande svårt att se att jag har så oerhört stort valutrymme när det gäller tv-leverantör. Enda möjligheten är nog om jag kan få in TV via kopparledningarna. Fast det är just det som jag mest skyller min hyresvärd för, eftersom det är de som gjort detta avtal med Comhem. Så för mig (slutkund) har Comhem i princip monopol, medan ur Comhems synvinkel så har deras kund (hyresvärden) haft alla möjligheter att välja.

Edit: Vet flera personer som inte ens har koppaledningar i sin lgh. Inte Comhems fel dock.

Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 11 februari 2009 - 23:36.

Postad 12 februari 2009 - 00:50

Neophasis
  • Neophasis
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Edit: Vet flera personer som inte ens har koppaledningar i sin lgh. Inte Comhems fel dock.

Men dom har ju fiber så de kan ju koppla upp sig mot flera olika leverantörer så de har ju en fördel.

Nya lägenhetet verkar inte ha kopparledningar längre, men fiber blir ju bättre och större valfrihet.

Postad 12 februari 2009 - 06:12

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

Men dom har ju fiber så de kan ju koppla upp sig mot flera olika leverantörer så de har ju en fördel.

Nya lägenhetet verkar inte ha kopparledningar längre, men fiber blir ju bättre och större valfrihet.

Dom har inte fiber :) , var fick du det ifrån? De får välja vilken leverantör de vill...bara det är Comhem.

Postad 12 februari 2009 - 09:08

lungan
  • lungan
  • Forumräv

• 545 inlägg
  • 0

Jag är med på vad du säger men comhem kallar de 39kr/mån för Small för en abonnemangsavgift, oavsett vad vi anser att den kostnaden egentligen är till för. Mao är de inkonsekventa när bara en del av deras kortinnehavare betalar för en kostnad som alla borde ha då ch inte har några kanaler okrypterade utom sin informationskanal.

Postad 12 februari 2009 - 09:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Nej comhem själva skriver att kortavigften INGÅR i Small också nu.... och eftersom det är gratiskanaler så blir det ingen höjning av det paketet så enkelt är det... Medium och Large har ju fått nya kanaler utan att dom höjt priset så dom har gjort åp det här sättet nu och det gäller enbart första kortet... tvillingkorten har ingen kortavgift...

http://www.comhem.se...s_090130_1.html
Finns andra saker ni borde protestera mot istället och det är avgifterna överhuvudtaget ska finnas för att kunna se på mer än 1 tv apparat... och att t.ex fria kanaler som SVT som man betalar tv licens för överhuvudtaget ska vara kodade...
och att dom har stora paket istället för att göra som Tele2 och har mindre intressepaket man kan välja bland...
Sen att man får betala dubbelt eftetrsom man redan betalar för en massa analoga kanaler men dom är ju på väg bort nu så det verkar lösa sig iaf...

Redigerat av Leatherface, 12 februari 2009 - 09:25.

Postad 12 februari 2009 - 09:47

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0
Jag håller med Leatherface:

Birgitta,
- Varför inga okodade kanaler, exv dem man redan har i analoga utbudet idag? Det känns lite surt att behöva betala flera gånger för exakt samma kanal. Då slipper ni ju till stor del ev problem med kortdelning och syskonabonnemang mellan grannar och släkt. Det blir oerhört mycket lättare för oss med flera tv-apparater och gamla inspelare som man i så fall kan koppla enkla digitalmottagare till. Som det är nu försöker jag med varierande framgång att få en inomhusantenn för marknätet att fungera i sovrummet enbart pga detta.
/Håkan

Edit: Om nu kanalerna i Small-paketet är "gratis", dvs månadsavgiften enbart avser kortavgift, så borde det ju vara hur enkelt som helst att sända dem okodade istället? Det är dessutom samma kanaler som sänds fria i marknätet och då slipper vi experimentera med inomhusantenner. Jag tror en sådan åtgärd kommer att göra att er försäljning kommer att öka eftersom många som enbart har analog tv i dag får chansen att prova på digital-tv utan att binda sig för något abonnemang. Med tanke på hur många procent (10?) av era kunder som har digital-tv så är det skrämmande många som sitter med en 40"-tv och glor på analoga kanaler. De kommer att upptäcka en helt ny värld och ni får chansen att sälja fler abonnemang! Jag borde kanske söka jobb på er marknadsavdelning... ;)

Edit2: Helst skulle jag själv se att det var fler okodade kanaler än dem som finns i Small-paketet, exv alla dem som idag finns i analoga utbudet. Om det analoga utbudet skulle tas bort, skulle kostnaden för fastighetsägarna kunna hållas på samma nivå om dessa kanaler sändes okodade digitalt? I så fall skulle nog 95% av era kunder acceptera att behålla kostnadsnivån.

Edit3: Lägg in alla HD-kanalerna utan extra kostnad i Large så ökar ni nog försäljningen av det paketet också. Ni kommer att få så många rosor här på forumet då! :)

Redigerat av hakanh65, 12 februari 2009 - 10:16.

Postad 12 februari 2009 - 18:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
dom borde göra som Tele2

http://www.tele2.se/...digital-tv.html

Postad 13 februari 2009 - 09:35

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

dom borde göra som Tele2

http://www.tele2.se/...digital-tv.html

Indelning i olika grupper ja.
Prismässigt nej fy, t.ex. Max-paketet kostar ju 299 inkl "bara" 50 kanaler, Com Hem har ju 65 (om jag inte minns fel) i Large för 299 kr.
Tele 2:s HD paket = 3 st kanaler för 79 kr och då får man betala för SVT HD som ju ingår "fritt" i alla Com Hems aboennmang.

Postad 13 februari 2009 - 14:48

sivle
  • sivle
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Indelning i olika grupper ja.
Prismässigt nej fy, t.ex. Max-paketet kostar ju 299 inkl "bara" 50 kanaler, Com Hem har ju 65 (om jag inte minns fel) i Large för 299 kr.
Tele 2:s HD paket = 3 st kanaler för 79 kr och då får man betala för SVT HD som ju ingår "fritt" i alla Com Hems aboennmang.

Jag ser ingen anledning att byta till Tele2, de har ett klart sämre programutbud och dessutom blir det vesäntligt dyrare om jag ska ha någorlunda samma kanaler som nu med Comhem. För att inte tala om alla dessa olika programpaket som bara krånglar till det.

Postad 13 februari 2009 - 14:58

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Jag ser ingen anledning att byta till Tele2, de har ett klart sämre programutbud och dessutom blir det vesäntligt dyrare om jag ska ha någorlunda samma kanaler som nu med Comhem. För att inte tala om alla dessa olika programpaket som bara krånglar till det.

Nu var det väl ingen som förordade ett byte till Tele2 heller? Det handlade ju om modellen för kanalpaketeringen, som jag själv skulle tycka vara bra. Som det är nu blir man ju pådyvlad en massa skräpkanaler som man aldrig tittar på och jag själv är inte intresserad av vare sig barn/ungdoms- eller sportkanaler. Medium 8 favoriter finns ju men det paketet blir alldeles för begränsat för mig. Ju fler paketvarianter desto större valfrihet och vad är det för dåligt med det?

Postad 13 februari 2009 - 15:07

Stormtrooper
  • Stormtrooper
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
När min bindningstid är slut kommer jag byta leverantör direkt, inta bara för detta med kortavgiften utan det är allt som oftast fel på någon utav deras tjänster och den så kallade kundtjänsten är inget att hänga i julgranen.

Postad 13 februari 2009 - 17:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Att de skulle bli dyrare håller jag inte med om....
Jag betalar 45:-/mån för 16-17 digitala kanaler som ingår i hyran inkl box och kort...
vad betalar ni med comhem? runt 100-150 för dom analoga kanalerna + 159:- + 30:- kortavgift = 189:- för medium 8 favoriter för att få någorlunda motsvarande utbud.. ni betalar alltså ca 300:- för dom där 16-17 digitala kanalerna som vi får för 45:- så även om maxpaketet på 299:- har mindre kanaler så har vi ingen kostnad för kortavgift, box eller analoga kanaler... nu har ju inte alla det inbakat i hyran men det är vanligt på många ställen att dom gjort så antingen 1 valfritt intressepaket eller mixpaket i hyran...
När det gäller utbudet håller jag väl med men det blir bättre och bättre och Hd satsningen har just startats så de blir väl bättre med... Sen beror det ju lite på vad man prioriterar med... vi har ju t.ex tv4 science fiction som inte comhem har..

Redigerat av Leatherface, 13 februari 2009 - 17:14.

Postad 13 februari 2009 - 17:48

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

vi har ju t.ex tv4 science fiction som inte comhem har..

Tack för den. "Rub it in!" :) Jag vet inte om man skall skratta eller gråta. CH säger väl fortfarande att "de har ju Discovery Science" istället....suck. Sorry OT jag vet, men kunde inte låta bli när chansen finns att någon från Comhem kanske läser detta: TA IN TV4 SCIENCE FICTION NU, BUMS, DIREKT, OMEDELBART! HUR SVÅRT KAN DET VARA?

Redigerat av hakanh65, 13 februari 2009 - 17:48.

Postad 13 februari 2009 - 18:02

Unregistered1685
  • Unregistered1685
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,
Tack för input!

---
Neophasis skriver:
Deras boxar är under kritik också, då Humax silvriga boxen, TV4 HD har alltid problem med Dolby Digital ljudet när man ska se på House så man får slå av DD i boxen.
---

Birigtta skriver:
Jag ska kolla det här med teknikkillarna. Återkommer om det.

---
Neophasis skriver:
Sen kan inte Comhem erbjuda HD kanalerna i Large paketet, det är snålt, Canal Digital erbjuder dessa i Familjepaketet till alla kunder, inte en chans jag betalar 99:-/mån för några HD kanaler när jag redan betalar 299:-/mån för Large.
---

Birigtta skriver:
Du kan välja mer än ett fast paket. På Com Hem har du alternativen: 8 Favoriter HD eller 8 Favoriter med HD-paketet. Men allt det där kan du hitta info om på comhem.se.

---
Neophasis skriver:
Bästa är om fler och fler fastighetsägare ansluter sig till stadsnät där alla får konkurrera på lika villkor, dock har ni på Comhem bundit upp fastighetsägare på långa 10-15 års avtal, sen när dessa går ut går ni och förhandlar med fastighetsägaren så att dom skriver på nya avtal.
--

Birigtta skriver:
Sådana långa avtal var vanligare förr, de är rätt ovanliga i dag. Men självklart är vi nöjda över att fastighetsägare väljer Com Hem i en upphandling, dumt vore väl annars.

---
Leatherface skriver:
Finns andra saker ni borde protestera mot istället och det är avgifterna överhuvudtaget ska finnas för att kunna se på mer än 1 tv apparat... och att t.ex fria kanaler som SVT som man betalar tv licens för överhuvudtaget ska vara kodade...
och att dom har stora paket istället för att göra som Tele2 och har mindre intressepaket man kan välja bland...
Sen att man får betala dubbelt eftetrsom man redan betalar för en massa analoga kanaler men dom är ju på väg bort nu så det verkar lösa sig iaf...
--

Birigtta skriver:
Du har så rätt. Det finns saker som är intressantare att saker att fokusera på. Com Hem tycker att det är viktigt med valfrihet och erbjuder 80 kanaler att välja på som en enskild tillvalskanal, förutom valfrihetsabonnemangen. Det är vårt sätt att få lönsamhet, för att kunna återinvestera, uppgradera nät och tjänster.

Trevlig helg! / Birgitta Wilén, informatör på Com Hem

Postad 13 februari 2009 - 22:39

tjabo20
  • tjabo20
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Birgitta: när kommer mer hd kanaler som history channel hd,bbc hd och animal planet hd ... som nån nämde redan ingår i en annan leverantörs paket för 209kr tillsammans med massa andra kanaler.Vill bara veta vad dom kan göra som inte ni kan ...ni har ju fått mer pengar nu om man säger så :)

Postad 13 februari 2009 - 23:57

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

Birgitta: när kommer mer hd kanaler som history channel hd,bbc hd och animal planet hd ... som nån nämde redan ingår i en annan leverantörs paket för 209kr tillsammans med massa andra kanaler.Vill bara veta vad dom kan göra som inte ni kan ...ni har ju fått mer pengar nu om man säger så :P

Finanskris, vet du. Comhem behövde höja för att folk kommer ha mindre pengar att lägga på denna typ av utgift enligt deras info. Så att de har råd att lägga pengar på ytterligare HD-kanaler kan man ju bara hoppas, efter att de täckt upp för sin blödande ekonomi.

Postad 14 februari 2009 - 12:08

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Folk borde bojkotta Comhem totalt!!!
Kortavgiften måste avskaffas helt!
Jag kanske kan förstå att Comhem vill ta kortavgiften för DE NYA KUNDERNA! Men, att ta kortavgift från GAMLA KUNDER, det är HELT ONÖDIGT och DUMT! Varför ska jag som Comhems kund (sedan år 2002) behöva betala PLÖTSLIGT för nån kortavgift??? Jag har betalat redan kortavgiften flera år i rad tills de tog bort kortavgiften för några år sedan. Plötsligt inför Comhem kortavgift IGEN. Men jag har ju redan betalat för HD-boxen och HD-kortet!!!!!!!!!

Nu kräver Comhem att man ska betala kortavgift IGEN, 360 kr per år, för ett och samma kort som jag betalat för längesen! Först höjde Comhem priset från 159kr/månad till 199 kr/månad (för mina Medium 8 Favoriter) FÖR ATT KOMPENSERA KORTAVGIFTEN DÅ! Sedan prishöjningen inför Comhem kortavgift, IGEN! Vad tror Comhem, att deras kunder är idioter och betalar för allting Comhem begär från dom?!?!

Säg upp abonnemangen, säger jag bara! Man blir inte fattig av att ge bort 360 kr, men själv vägrar jag betala på grund av mina principiella skäl!

Redigerat av Brando70, 14 februari 2009 - 12:11.

Postad 14 februari 2009 - 12:40

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

Folk borde bojkotta Comhem totalt!!!
Kortavgiften måste avskaffas helt!
Jag kanske kan förstå att Comhem vill ta kortavgiften för DE NYA KUNDERNA! Men, att ta kortavgift från GAMLA KUNDER, det är HELT ONÖDIGT och DUMT! Varför ska jag som Comhems kund (sedan år 2002) behöva betala PLÖTSLIGT för nån kortavgift??? Jag har betalat redan kortavgiften flera år i rad tills de tog bort kortavgiften för några år sedan. Plötsligt inför Comhem kortavgift IGEN. Men jag har ju redan betalat för HD-boxen och HD-kortet!!!!!!!!!

Nu kräver Comhem att man ska betala kortavgift IGEN, 360 kr per år, för ett och samma kort som jag betalat för längesen! Först höjde Comhem priset från 159kr/månad till 199 kr/månad (för mina Medium 8 Favoriter) FÖR ATT KOMPENSERA KORTAVGIFTEN DÅ! Sedan prishöjningen inför Comhem kortavgift, IGEN! Vad tror Comhem, att deras kunder är idioter och betalar för allting Comhem begär från dom?!?!

Säg upp abonnemangen, säger jag bara! Man blir inte fattig av att ge bort 360 kr, men själv vägrar jag betala på grund av mina principiella skäl!

"Kortavgift" är bara ett namn på prishöjningen. Det har inget med själva korten att göra, vilket man kan läsa mellan raderna på http://www.comhem.se...s_090130_1.html

Postad 14 februari 2009 - 13:20

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
@duga

Det är bara skitsnack från Comhems sida!

Postad 14 februari 2009 - 22:54

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

@duga

Det är bara skitsnack från Comhems sida!

Fast nu har ju Comhem till slut krypit till korset och sagt att det handlar om en prisjustering av avgiften, och att de även börjat separera kortavgiften från kanalpaketen (utom Small, där den fortsatt ingår). Helt enkelt klantigt av dem att utgå ifrån att deras kunder är tröga och glömska.
För övrigt så är det inte själva kostnaden för det fysiska kortet som avgiften avser, utan löpande kostnader av olika slag.
Jag tycker att det är ett ofog att det ska vara på detta sättet med avgifter. Alla olika aktörer har ju utgifter av olika slag, vilka mynnar ut i en totalkostnad. Att dela upp olika kostnader är helt enkelt ett sätt att vilseleda konsumenten då den inte på något sätt går att motivera. Tycker egentligen att det borde vara reglerat att man inte får försvåra för konsumenten att jämföra priser. Vem vet, i framtiden kanske vi får en separat avgift för "bränslekostnad för servicebil" eller "marknadsföringsersättning". Det är ju också kostnader bolagen har...speciellt den senare.

Edit: Kostnaderna går ju förståss att motivera, bara inte att de ska separeras (annat än att vilseleda).

Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 14 februari 2009 - 22:56.

Postad 15 februari 2009 - 00:22

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

"Kortavgift" är bara ett namn på prishöjningen. Det har inget med själva korten att göra, vilket man kan läsa mellan raderna på http://www.comhem.se...s_090130_1.html

PRISHÖJNING ?

Telia gör tvärt om och halverar priserna.

I fredags fick jag ett erbjudande från Telia gällande digital-TV efter ha haft deras multipaket, som stängdes förra torsdagen, sedan i november 2007 för 0 kr. Det må vara ganska billigt anser jag.

Erbjudandet som kom i fredags erbjuds tidigare multipaketabbonnenter telias digitalpaket till halva priset i ett år vid 12 månaders bindningstid.

Kanalpaket Lagom med 17 kanaler fås för 49,50 kr
Kanalpaket Stor med 38 kanaler fås för 79,50 kr

Gött Telia....

Postad 16 februari 2009 - 17:07

regent8
  • regent8
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Sedelärande inom samma ämne:
http://www.cint.se/S...v...e=2&id=1595

Postad 17 februari 2009 - 10:52

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

"Hej!

Läser att Com hem nu ska införa en kortavgift på 30 kronor i månaden. Det måste ha skett ett misstag, då jag sedan augusti 2005 redan betalar en kortavgift på 16,50 kr/mån, som är inbakad i priset för mitt abonnemang 8 Favoriter. Se brev på bifogad länk:
http://www.cint.se/t..._comhem2005.jpg

Jag ber er därför att bara fakturera mig mellanskillnaden på 13,50 kr när avgiften återigen börjar redovisas separat från 1 april.

mvh,

Anders Nyman"

Klockrent :)

Han skulle bara lagt till: "Jag betalar idag för de digitala sändningarna och har inget behov av de analoga. Jag vill därför avsluta det analoga abonnemanget och den kostnad jag debiteras för det."

Postad 17 februari 2009 - 11:33

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Det där hade jag ingen aning om. Fyfan vilka svin de är på comhem. Vi betalar alltså redan kortavgift!!!!!!
De har alltså försökt lura alla sina kunder!!! Det här måste ju upp till Sverker snarast!

Postad 17 februari 2009 - 11:45

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Det där hade jag ingen aning om. Fyfan vilka svin de är på comhem. Vi betalar alltså redan kortavgift!!!!!!
De har alltså försökt lura alla sina kunder!!! Det här måste ju upp till Sverker snarast!

Det togs ju upp på Plus häromveckan. En gammal tant visade upp ett likadant brev. Comhem svarade aldrig på kvinnans fråga utan drog det vanliga snacket om ökade kostnader och konkurrenternas prissättning. Sverker nöjde sig med svaret och gick aldrig in på varför de lägger på ytterligare en kortavgift utöver den gamla.

Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 17 februari 2009 - 11:46.

Postad 20 februari 2009 - 17:41

Unregistered1685
  • Unregistered1685
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

- Varför inga okodade kanaler, exv dem man redan har i analoga utbudet idag? Det känns lite surt att behöva betala flera gånger för exakt samma kanal. Då slipper ni ju till stor del ev problem med kortdelning och syskonabonnemang mellan grannar och släkt. Det blir oerhört mycket lättare för oss med flera tv-apparater och gamla inspelare som man i så fall kan koppla enkla digitalmottagare till. Som det är nu försöker jag med varierande framgång att få en inomhusantenn för marknätet att fungera i sovrummet enbart pga detta.
...

Birgitta skriver:

Com Hem för en ständig dialog med programbolagen kring krypterings- och säkerhetskrav. Att vi säkrar innehåll efter dessa krav är en förutsättning för vår affärsverksamhet.
Generellt kan vi säga att den analoga distribution har haft lägre krav på säkerhet. Det finns främst två skäl till detta där det ena är att analog distribution minskar i omfattning och det andra är att den analoga utsändningen inte ger samma kvalitet vid olovlig kopiering eller vidaredistribution.

Specifikt kring Small och att sända kanaler okrypterat: Givetvis följer vi utvecklingen utifrån vad som händer i omvärlden och I dag har vi anledning att se över vilka kanaler som krypteras.
Vi för dialog med programbolagen och men det är en långsam process med många parter inblandade.

---
hakan65 skriver:
Tack för den. "Rub it in!" smile.gif Jag vet inte om man skall skratta eller gråta. CH säger väl fortfarande att "de har ju Discovery Science" istället....suck. Sorry OT jag vet, men kunde inte låta bli när chansen finns att någon från Comhem kanske läser detta: TA IN TV4 SCIENCE FICTION NU, BUMS, DIREKT, OMEDELBART! HUR SVÅRT KAN DET VARA?
---

Birgitta skriver:

TV4 Science Fiction finns sedan tidigare med på önskelistan. Man kan ju undra ”hur svårt det kan vara”, men vi kan av affärsmässiga skäl inte kommentera pågående förhandlingar.
Com Hem gör kommersiella bedömningar vid lanseringar av nya kanaler. Där vägs en rad faktor in bland annat hur många som förväntas se kanalen, kommersiella villkor från programbolagen samt givetvis intresse från Com Hems kunder.

mvh/ Birgitta Wilén, Informatör, ComHem

Postad 20 februari 2009 - 23:59

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Huummm Birgitta från Com Hem.....

Du som verkar ha svar på det mesta (jag vet att detta inlägg INTE ha direkt med kortavgifter att göra men det har det på sitt sätt) kan du ge ett vettigt svar på varför man skall ha syskonkortet för 99 kr per månad när man INTE kan se t.ex. Canal+ eller TV1000:s kanaler via detta kort?
Tycker faktiskt syskonkortet och hela "hysterin" med kort är helt fel.
Man skall väl, precis som SVT:s tv-licens, betala EN avgift per hushåll ovasett hur många tv-apparater man har.
För att hårdra det hela: OM man betalar tv-licens så har man rätt att se SVT:s alla kanaler i ett husshåll hur många tv-apparet man änhar och det fugnerade bra när det var analoga sändingar MEN nu när allt är digigtalt så gäller inte detta längre tackvare begränsningar som Com Hem m.fl disributörer hittar på.
Unbrar om inte dessa två saker strider mot varandra, jag menar om jag betalar tv-licens så skall jag väl ha rätt att se på t.ex. SVT2 i alla mina tv-apparater som finns i mitt hushåll ovasett tekniska begränsningar med digitalboxar?

Redigerat av Unregistered64f891a5, 21 februari 2009 - 00:00.

Postad 21 februari 2009 - 06:35

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
-> jag menar om jag betalar tv-licens så skall jag väl ha rätt att se på t.ex. SVT2 i alla mina tv-apparater som finns i mitt hushåll ovasett tekniska begränsningar med digitalboxar?

Jag håller med dig, och förstår hur du menar, men Comhem ger dig ju faktiskt alla Svt's kanaler helt fritt - precis som de ska - för de sänds ju, ihop med Tv4, analogt, och de analoga sändningarna kan du ju ta emot på hur många apparater du vill utan begränsningar.

Den dagen de tar bort alla analoga sändningar kommer Comhem säkert att även sända Must-Carry-kanalerna 'fritt' i det digitala utbudet, dvs de kan tas emot utan kort.

Gör de däremot inte det, DÅ kan man gnälla!

/LbL!

Postad 21 februari 2009 - 06:46

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0

Huummm Birgitta från Com Hem.....

Du som verkar ha svar på det mesta (jag vet att detta inlägg INTE ha direkt med kortavgifter att göra men det har det på sitt sätt) kan du ge ett vettigt svar på varför man skall ha syskonkortet för 99 kr per månad när man INTE kan se t.ex. Canal+ eller TV1000:s kanaler via detta kort?
Tycker faktiskt syskonkortet och hela "hysterin" med kort är helt fel.
Man skall väl, precis som SVT:s tv-licens, betala EN avgift per hushåll ovasett hur många tv-apparater man har.
För att hårdra det hela: OM man betalar tv-licens så har man rätt att se SVT:s alla kanaler i ett husshåll hur många tv-apparet man änhar och det fugnerade bra när det var analoga sändingar MEN nu när allt är digigtalt så gäller inte detta längre tackvare begränsningar som Com Hem m.fl disributörer hittar på.
Unbrar om inte dessa två saker strider mot varandra, jag menar om jag betalar tv-licens så skall jag väl ha rätt att se på t.ex. SVT2 i alla mina tv-apparater som finns i mitt hushåll ovasett tekniska begränsningar med digitalboxar?

förstår precis hur du tänker och jag håller med till fullo, men funderar man lite på det, så skulle de kunna vända det till, ska man ha HDTV-sändningar för att man har en hd tv

Postad 21 februari 2009 - 08:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
inga tekniska begränsningar egentligen... Tele2 bla sänder SVT, TV4 både analogt och digitalt helt fritt och ett par till är fria digitalt.... enbart box eller tv med DVB-C tuner behövs....
Tvillingkorten är nåt som måste bort det ska vara precis som ni säger per hushåll precis som licens och bredband bla...

Postad 21 februari 2009 - 08:21

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
-> så skulle de kunna vända det till, ska man ha HDTV-sändningar för att man har en hd tv

Nej!

Så kan man naturligtvis inte resonera.

Precis som jag skriver ovanför, så så länge som de tillhandahåller de Must-Carry kanaler som finns - f.n. Svt1, Svt2 & Tv4 - så har de uppfyllt lagen.

Den dagen t ex Comhem inte längre sänder analogt alls, så måste de naturligtvis tillhandahålla ovan nämnda kanaler fritt i det Digitala utbudet utan krav på kort.

Samma sak den dagen de enbart sänder i HD, då måste de även då ha de FRIA (i detta fall alltså = Must-Carry) kanalerna tillgängliga UTAN krav på kort i HD-utbudet.

/LbL!

Redigerat av lbl, 21 februari 2009 - 08:22.

Postad 21 februari 2009 - 08:57

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

-> jag menar om jag betalar tv-licens så skall jag väl ha rätt att se på t.ex. SVT2 i alla mina tv-apparater som finns i mitt hushåll ovasett tekniska begränsningar med digitalboxar?

Jag håller med dig, och förstår hur du menar, men Comhem ger dig ju faktiskt alla Svt's kanaler helt fritt - precis som de ska - för de sänds ju, ihop med Tv4, analogt, och de analoga sändningarna kan du ju ta emot på hur många apparater du vill utan begränsningar.

Den dagen de tar bort alla analoga sändningar kommer Comhem säkert att även sända Must-Carry-kanalerna 'fritt' i det digitala utbudet, dvs de kan tas emot utan kort.

Gör de däremot inte det, DÅ kan man gnälla!

/LbL!

Så här ligger det till...om jag inte missminner mig.

1. En distrubitör måste leverera must-carry-kanalerna fritt i sitt nät. De får alltså inte ta betalt för SVTs kanaler och TV4.

2.Då Comhem har kvar dessa kanaler i sina analoga utbud har de uppfyllt detta krav och kan därför något paradoxt ta betalt för dem i digital form. Min gissning är att must-carry-kanalerna kommer finnas kvar länge analogt medan det övriga analoga utbudet snart stryps.

3. Man kan dessutom tycka att comhem i vanlig ordning särskiljer och sammankopplar saker efter eget intresse. Skall man se den digitala distrubitionen och den analoga som en och samma distrubition eller skall det ses som olika "nät".
Alla hushåll har inte en analog mottagare, de kan inte se basutbudet gratis.

4. Dessutom tycker man att SVT, TV4 och faktiskt regeringen skulle sätta vissa kvalitetskrav på de analoga utsändningarna för att Comhem skall kunna anses uppfyllt must-carry-kraven enl. 1. och 2. Comhem har sannolikt inte brytt sig om dem på väldigt länge eftersom taskig bild analogt är ett säljargument för digitalt.

5. Det billigaste men ändå minst inkomstbringande alternativet för comhem vore att låta bli kryptering av kanalerna på small-kortet. Då slipper ju comhem dessa dyra licensavgifter för kryptering och annan teknik, för dessa kanaler i alla fall.

6. Faktum är att om man har viasat via satelit kan man kontakta dem och meddela vilket boxnummer man har för att på så vis få tillgång till must-carry-kanaler utan någon avgift alls. Detta är något som de naturligtvis inte skyltar med men är tvungna till enl. lag vad jag förstår. Så fort comhem lägger ner analoga sändnignar bör man
kunna ställa samma krav på dem, att få tillgång till SVTs kanaler + TV4 utan att pröjsa ett öre.

EDIT: Dessvärre finns det tydligen inskrivet i lagstiftningen att kanaler som omfattas av vidaresändningsplikten ska distribueras utan kostnad för själva mottagningen. Operatören har däremot rätt att ta en skälig service- och underhållsavgift för nätet.

Och vad comhem anser vara skäligt...det kan man ju fundera på.

Redigerat av nobba, 21 februari 2009 - 09:04.

Postad 21 februari 2009 - 14:16

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
(VARFÖR citerar du precis allt, mitt inlägg var ju precis innan, alltså behöver du inte citera något alls...! Ämlans jobbigt med mängder med lååååååånga inlägg hela tiden, med text man redan läst, femtielva ggr!)

Jaha, och vad är skillnaden mot det jag skrev då ??
Ingen alls, eller hur!

Du snirklar bara in precis samma sak fast med många fler (onödiga) ord.

"Must-Carry utbudet MÅSTE alltid finnas tillgängligt, oavsett vilken teknik som för tillfället gäller.", PUNKT. (Kort & Koncist!) :)

/LbL!

Postad 21 februari 2009 - 16:52

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
"nobba"
5. Det billigaste men ändå minst inkomstbringande alternativet för comhem vore att låta bli kryptering av kanalerna på small-kortet. Då slipper ju comhem dessa dyra licensavgifter för kryptering och annan teknik, för dessa kanaler i alla fall.

Stor humor...tror inte Comhem skippar dessa avgifter..klirr i kassan, bonus till cheferna.

Ta tex Canal Digital och dessas påstådda kortavgifter. Det finns att få ett "Must carry -kort" för en depositavgift på 795 kr, alltså summan återbetalas vid returnerande av kortet, och det finns mao inga löpande kostnader för detta kort.

Det kan antas att det är precis samma kort fast då endast öppnar SVT utbud samt TV4.

Med kryptering å allt..

Redigerat av Latman, 21 februari 2009 - 16:59.

Postad 21 februari 2009 - 17:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

2.Då Comhem har kvar dessa kanaler i sina analoga utbud har de uppfyllt detta krav och kan därför något paradoxt ta betalt för dem i digital form. Min gissning är att must-carry-kanalerna kommer finnas kvar länge analogt medan det övriga analoga utbudet snart stryps.

Dom tar inte betalt för SVT i digital form.... dom där 39:- är kortavgift....
men det är en avgift som inte ska finnas eftersom dom inte behöver ha SVT kodat...

Redigerat av Leatherface, 21 februari 2009 - 17:22.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.