Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 1943

447 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 July 2009 - 11:49

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
Det är väl egentligen "skitsamma" hur många ggr man dör? för det finns väl ingen samlad K/D ratio på 1943?
jag har lirat i ungefär 7 timmar o det har inte hängt sig en enda gång för mig...
Swe-666

Postad 16 July 2009 - 13:16

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Visst är det egentligen skitsamma, spelar ju för att det är roligt. Men man vill ju helst få fler kills än deaths efter en omgång. Och det tar ju emot att kolla på statistiken efter en match och få svart på vitt att man suger. :)

Postad 16 July 2009 - 16:26

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

Visst är det egentligen skitsamma, spelar ju för att det är roligt. Men man vill ju helst få fler kills än deaths efter en omgång. Och det tar ju emot att kolla på statistiken efter en match och få svart på vitt att man suger. :lol:

Hehe ja tänker man på det viset så :)
Men det är det som är lite skönt med 1943, man kan springa in o kötta på utan att tänka på den där j*vla ration, visst är det fortfarande kul o sitta o Snipra ibland men det ger inte nå vidare med poäng o genererar inte mycket för laget heller.

Postad 16 July 2009 - 17:25

Droopfy
  • Droopfy
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hej hej. nu är jag också med och slaktar byggnader

ID: DROOPFY

Redigerat av Droopfy, 16 July 2009 - 19:09.

Postad 16 July 2009 - 17:38

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Fan jag gillar verkligen det här spelet. När det funkar. Kan inte bara vara jag som upplever lagg alltför ofta? Man springer några meter bilden hoppar till & man är tillbaks där man nyss var. Går naturligtvis åt skogen när det hettar till med såna förutsättningar. Detta & "träffsäkerheten" med olika vapen gör mig tokig. Dice säger sig ha fixat alla fel i tisdags. Gör om gör rätt.

Postad 16 July 2009 - 17:58

Unregisteredf68fa4d1
  • Unregisteredf68fa4d1
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Har inte upplevt sådant lagg att man hoppar runt. Har sett andra göra det när de flyger.

Postad 16 July 2009 - 19:47

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Spelade lite nu under kvällen och jäklar vad jag ägde under en match. :) Jag satt i ett flygplan och verkligen köttade ned motståndarnas marktrupper och fiendeflyg under hela matchen. Jag tror slutpoängen blev någonstans runt 350 poäng och då satt jag typ hela tiden i flygplanet. Mer tur än skicklighet hade jag, men självförtroendet fick sig i alla fall en liten boost.
Jag gillar att flyga. :lol:

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 16 July 2009 - 19:48.

Postad 16 July 2009 - 21:01

Droopfy
  • Droopfy
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
jag blir tokig.
ett par matcher kan jag köra... sen kickar den ur mig från spelet.. tillbaka till huvudmenyn. hitills har jag vart tvungen att starta om hela spelet för att kunna komma in igen.

dessutom lyckas jag aldrig komma in i någon av er gentlemens matcher i listan... DAMN... den säger joining... sen fail.

gör jag fel eller nåt annat?

annars funkar det bra... fast man skulle vart lite bättre.

Postad 16 July 2009 - 22:26

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Hur fungerar egentligen "join friend-systemet"??

Det hela verkar något konstigt, förutom de uppenbara problemen med lobbyn/serverbrowser, (som ju ej finns), förstår jag inte riktigt när man kan välja att "joina", och när man bara kan skicka invite. Ibland när jag vill spela med personer på min friendlist kan jag inte gå med i något pågående spel, trots att jag ser att de spelar, utan bara skicka invite? - Kan det vara så enkelt att det är för att servrarna är fulla, och att de inte har någon form av kösystem?. Tja, antar det tyvärr är en rimlig förklaring.

EDIT: Förövrigt har jag också haft fortsatta problem med smålagg, och även ett låst pågående spel idag, börjar verkligen tröttna på när spelet låser sig helt nu. Har spelat i ungefär 10 timmar hittills, och spelet har säkerligen låst sig helt nästan lika många gånger, (vad det upplevs som iaf).

Redigerat av latsius, 16 July 2009 - 22:29.

Postad 16 July 2009 - 23:11

Unregisteredf68fa4d1
  • Unregisteredf68fa4d1
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Alla trophys fixade, första spelet jag lyckats med det. Inte så svårt då med andra ord :)

Postad 16 July 2009 - 23:22

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Kul för dig.

Själv ger jag upp detta spel för ett tag. Det vill helt enkelt inte fungera smidigt. Det laggar som en idiot & beter sig allmänt underligt. Försökt från å till hela dagen. Aldrig haft såna problem med andra spel. Känns som om jag fått nån jäkla beta-version. :)

Lika bra å tillägga att jag har bra lina här hemma.

Lär inte komma in fler produkter från Dice i min maskin. :lol:

Have fun.

Postad 16 July 2009 - 23:43

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Jag har inte så mycket lagg-problem. Flygplan laggar litet grann. Det gör det svårt att skjuta ner dem. Väldigt sällan ser jag andra spelare som laggar, men det händer.

Att försöka spela med vänner är ju nästan hopplöst. De borde försöka förbättra på systemet med grupper och vänner. Ibland går det att spela med sina vänner. Ibland går det inte. Och vad är det för system att behöva gå ut ur spelet för att försöka acceptera en inbjudan. För att verkligen få med någon i spelet får man skicka massor med inbjudningar. Kanske de lyckas komma in på någon av dem.

Vad är det för problem med headset hela tiden? I ena matchen kan man höra sina vänner perfekt. I nästa hör man inte dem alls. I nästa låter det jättekonstigt (ungefär som någon som trycker på play, pause, rew på en inspelning samtidigt). Jag har inga problem med headset i något annat spel heller.

Men måste säga att det är många duktiga spelare.

PSN: matrixen

Någon som vet om det är samma problem på *harkel* Xboxen?

Postad 16 July 2009 - 23:44

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
MC75: Vi vet både du och jag att om en vecka sitter du framför ditt PS3 och spelar 1943 igen. :lol:
Näe, det är tråkigt när det strular. Jag märker av lagget jag med, men ibland funkar det jättebra och ibland mindre bra... Förhoppningsvis tar Dice problemet på allvar och jag hoppas de fixar lagget, snart.
Tråkigt att du lägger av hursomhelst. :)

Postad 16 July 2009 - 23:59

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Ingen skulle bli gladare än jag om det blir ordning på torpet. Följer liknande trådar på officiella BF 1943-forumet & det är en hel del som upplever samma problem. Tyvärr lyser kommentarerna från Dice med sin frånvaro. Verkar oxå mest vara PS3-ägare som har problemen.

Visst, det kan fungera i några minuter, då man njuter av spelet men sen skiter det sig som vanligt & stannar oftast kvar i "lagg-läge". Why meeeee!? :)

Postad 17 July 2009 - 08:10

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Ingen skulle bli gladare än jag om det blir ordning på torpet. Följer liknande trådar på officiella BF 1943-forumet & det är en hel del som upplever samma problem. Tyvärr lyser kommentarerna från Dice med sin frånvaro. Verkar oxå mest vara PS3-ägare som har problemen.

Visst, det kan fungera i några minuter, då man njuter av spelet men sen skiter det sig som vanligt & stannar oftast kvar i "lagg-läge". Why meeeee!? <_<

tror inte dom har fixat Bad company än,så ha inte för höga förväntningar.

Postad 17 July 2009 - 10:37

Simbo
  • Simbo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Jag har inte så mycket lagg-problem. Flygplan laggar litet grann. Det gör det svårt att skjuta ner dem. Väldigt sällan ser jag andra spelare som laggar, men det händer.

Att försöka spela med vänner är ju nästan hopplöst. De borde försöka förbättra på systemet med grupper och vänner. Ibland går det att spela med sina vänner. Ibland går det inte. Och vad är det för system att behöva gå ut ur spelet för att försöka acceptera en inbjudan. För att verkligen få med någon i spelet får man skicka massor med inbjudningar. Kanske de lyckas komma in på någon av dem.

Vad är det för problem med headset hela tiden? I ena matchen kan man höra sina vänner perfekt. I nästa hör man inte dem alls. I nästa låter det jättekonstigt (ungefär som någon som trycker på play, pause, rew på en inspelning samtidigt). Jag har inga problem med headset i något annat spel heller.

Men måste säga att det är många duktiga spelare.

PSN: matrixen

Någon som vet om det är samma problem på *harkel* Xboxen?

Fan fíxa så att man kan spela med polare, blir galen! Är polaren inne i spelet skall man väll kunna bjuda in personen i fråga direkt till squaden. Nä Dice väljer den krångliga vägen med en länk som är bruten på vägen ;)

Angående headset, så vete tusan om ea servrar kommer att palla med det. Kanske blir en lösning med det när frimwaren 1.3? kommer till ps3. Då kan man förhoppningsviss sitta och snacka med ett gäng polare utan att va i spelet <_<

PSN: hmcsimba

Redigerat av Simbo, 17 July 2009 - 10:38.

Postad 17 July 2009 - 13:58

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Spelade lite nu under kvällen och jäklar vad jag ägde under en match. <_< Jag satt i ett flygplan och verkligen köttade ned motståndarnas marktrupper och fiendeflyg under hela matchen. Jag tror slutpoängen blev någonstans runt 350 poäng och då satt jag typ hela tiden i flygplanet. Mer tur än skicklighet hade jag, men självförtroendet fick sig i alla fall en liten boost.
Jag gillar att flyga. ;)

Inte dåligt :ph34r: , själv så har man fått över 700 inte bara i flygplan då, körde lite infanteri också.

Lägg till mig på listan samma nick som här.

Postad 17 July 2009 - 19:55

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Inte dåligt <_< , själv så har man fått över 700 inte bara i flygplan då, körde lite infanteri också.

Bah, forum! Alltid är det någon som ska vara värre... ;)

Postad 17 July 2009 - 20:08

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Man kan alltså få mycket poäng med flygplanen? Har mest fått minus av dem jag så jag håller mig till den klassen med M1-garand bössan. <_<

Postad 17 July 2009 - 20:12

Unregisteredeb16f459
  • Unregisteredeb16f459
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Ni kan lägga till mig på listan.

xobos (Christiaan)

Postad 17 July 2009 - 20:17

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Man kan alltså få mycket poäng med flygplanen? Har mest fått minus av dem jag så jag håller mig till den klassen med M1-garand bössan. ;)

haha indeed. Känns som att vattnet har en ohälsosam dragningskraft :ph34r: Har flugit runt i över 20 min nu utan en enda kill, men det kommer väl ngt turskott snart <_<

Postad 17 July 2009 - 20:52

Jojje86
  • Jojje86
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ja jag förstår inte hur man ska döda någon med flygplanen. Lekt med flygplanen flera gånger slutar antingen med att jag blir nedskjuten eller så kraschar jag själv och får självklart ingen kill. Smyga runt på marken känns säkrast. Men ändå dras man till flygplanen varför vet jag ej <_<

Postad 17 July 2009 - 21:09

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Men ändå dras man till flygplanen varför vet jag ej <_<

Det är så jäkla kul att flyga runt. ;)

Postad 17 July 2009 - 23:44

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
Mmm riktigt roligt är det att flyga runt.Väntar på att nya banan skall öppnas så man kan verkligen leka av sig med planen. Just nu känns de som man kan de där med att ta flaggor och döda andra fiender på marken <_<. Man vill bara upp ,upp o iväg med flygplanen hehe. Men saknar lite mer känsla med flygplanen.
Hittade förövrigt bromsknappen för bilen idag ,bara tagit mej en vecka typ haha och de blev ju genast roligare o sladda ihjäl fienderna ;).

Kul att spela med er MHBare.Ses på fältet

Postad 18 July 2009 - 00:35

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Bromsknappen, vilken är det då? Kan bara komma ihåg att jag har bromsat med backknappen.

Vi ägde en runda riktigt ordentligt innan Voldoo, dock så hade du väl dubbelt så många kill som jag ;) Men kul var det.

Nu är det slutspelat för ikväll iaf.

Postad 18 July 2009 - 00:47

Droopfy
  • Droopfy
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
fan. himla kul äntligen fick jag spela med er andra... farbror frukjoos mfl.

vansinnigt roligt... tyvärr så hängde sig skiten efter någon timme och jag kom givetvis inte in igen =(
fattar inte det.
men på det hela taget så har BF funkat grymt mycket bättre ikväll än tidigare.

fundering. vilken av gubbarna brukar ni använda? varför?

själv springer jag mest runt med kulspruta. dock tycker jag det är sällan man vinner en riktig duell. antingen siktar jag illa. eller så är vapnet lika effektivt som ett ärtrör.

//Droopfy

Postad 18 July 2009 - 01:47

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Kör med M1 garand, helt enkelt för att lagom är bäst ;) Med snipern är man hjälplös i närstrider och med kulsprutan (Thompson) så har man ingen chans på långa avstånd. Visst kan man använda pistolen när man kör som scout och visst kan man döda på avstånd med Thompson, men M1 garand är enligt mig det absolut smidigaste vapnet.

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 18 July 2009 - 01:47.

Postad 18 July 2009 - 08:43

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Tjena!

Någon mer som fått problem med att koppla upp sig mot EA:s server? Spelade en del igår och det funkade fint, men sen kopplades jag ner och idag kan jag inte koppla upp mig på deras server. Kommer dock in på PSN, så PS3:an är iaf uppkopplad.

Postad 18 July 2009 - 08:44

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Bromsknappen, vilken är det då? Kan bara komma ihåg att jag har bromsat med backknappen.

Vi ägde en runda riktigt ordentligt innan Voldoo, dock så hade du väl dubbelt så många kill som jag ;) Men kul var det.

Nu är det slutspelat för ikväll iaf.

Aa tror de kanske var backknappen eller nåt :) tror de var r1 eller nåt. men de var ju grymt o sladda lite hehe..

a vi ägde dem kan man väl lugnt säga,hade en rätt bra omgång då juh. Måste ju haft runt 800 poäng hade ja för mej hehe och du hade väl bra mkt du med. Ses kanske ikväll men ja ska käka lite smörgåstårta o ta mej ett par stänkare snart så vi får se vad kvällen leder. cYa

Postad 18 July 2009 - 11:29

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Tjena!

Någon mer som fått problem med att koppla upp sig mot EA:s server? Spelade en del igår och det funkade fint, men sen kopplades jag ner och idag kan jag inte koppla upp mig på deras server. Kommer dock in på PSN, så PS3:an är iaf uppkopplad.

Kan ju hoppas att det beror på att dom har nere servrarna för att fixa lagg- och headsetproblem ;)

Postad 18 July 2009 - 11:44

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Gud hör bön alltså ;)

Postad 18 July 2009 - 12:03

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Jag spekulerade bara, så du inte får falska förhoppningar ;)

EDIT: Dom kanske har gjort ngt åt det hållet ändå, för det flöt riktigt bra nu när jag spelade. Eller så hade jag bara tur och hamnade på en bra server :)

17-6 i stats var kul iaf, personligt rekord ;) haha

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 18 July 2009 - 13:48.

Postad 18 July 2009 - 17:55

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Ja, serveruppehållet var nog det enda som höll mig ute. Back in action nu, har lärt mig flyga idag, inte så svårt ändå. Men man får inte så höga poäng iom att det är sällan man tar flaggor som pilot.

En sak som stör mig är det där ljudet från folk som pratar i mic, det låter som om någon snackar i en burk ibland som en delfin. Går det att få bort detta ljud?

Postad 18 July 2009 - 18:00

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Alrajt, får väl testa igen. Själv siktar jag mer på att ta flaggor än samla på kills. Allt för lagets skull ;)
Snipern är min nya favorit i alla fall. Bara se till att hålla sig borta från gröten & smyga runt så brukar det gå bra.
Kombinationen snipegevär & sprängmedel har gett mig många sköna poäng :)

Postad 18 July 2009 - 22:39

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

fan. himla kul äntligen fick jag spela med er andra... farbror frukjoos mfl.

vansinnigt roligt... tyvärr så hängde sig skiten efter någon timme och jag kom givetvis inte in igen =(
fattar inte det.
men på det hela taget så har BF funkat grymt mycket bättre ikväll än tidigare.

fundering. vilken av gubbarna brukar ni använda? varför?

själv springer jag mest runt med kulspruta. dock tycker jag det är sällan man vinner en riktig duell. antingen siktar jag illa. eller så är vapnet lika effektivt som ett ärtrör.

//Droopfy

Ja, la märke till att du försvann just när vårat lag började dra på ordentligt :/ - Det är ett jäkla otyg det där med servrarna/låst spel.

Själv kör jag numera rifleman nio av tio gånger. Började köra som infantry, då jag i alla tidigare BF-spel, (på dator), jag kört har valt den klassen med motsvarande vapen, men var inte helt nöjd med detta val i 43:an. La märke till att jag ofta förlorade eldstrider även på halvnära avstånd, och påfallande ofta mot just killar med M1 Garand. Efter att ha provat 5 minuter med detta vapen tidigare tog jag för givet att de var någon form av halvproffs som lyckas träffa något överhuvudtaget med vapnet, men när jag faktiskt väl försökte lära mig det, tjaa, nu är det som sagt sällan jag vill spela med något annat. Som tidigare talare påpekat så är det verkligen det bästa ur två världar, samtidigt som man kommer in i det förvånansvärt snabbt. Har bara kört det några timmar nu själv, men känner mig ändå tillräckligt säker med det för att klara mig ur de flesta eldstrider på någorlunda avstånd faktiskt, och jag är verkligen ingen naturbegåvning i dessa spel. Regelrätta närstrider har man faktiskt också en chans i, just p ga att automatvapnen orsakar såpass lite skada som de faktiskt gör.

Postad 19 July 2009 - 00:32

Droopfy
  • Droopfy
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ja, la märke till att du försvann just när vårat lag började dra på ordentligt :/ - Det är ett jäkla otyg det där med servrarna/låst spel.

Själv kör jag numera rifleman nio av tio gånger. Började köra som infantry, då jag i alla tidigare BF-spel, (på dator), jag kört har valt den klassen med motsvarande vapen, men var inte helt nöjd med detta val i 43:an. La märke till att jag ofta förlorade eldstrider även på halvnära avstånd, och påfallande ofta mot just killar med M1 Garand. Efter att ha provat 5 minuter med detta vapen tidigare tog jag för givet att de var någon form av halvproffs som lyckas träffa något överhuvudtaget med vapnet, men när jag faktiskt väl försökte lära mig det, tjaa, nu är det som sagt sällan jag vill spela med något annat. Som tidigare talare påpekat så är det verkligen det bästa ur två världar, samtidigt som man kommer in i det förvånansvärt snabbt. Har bara kört det några timmar nu själv, men känner mig ändå tillräckligt säker med det för att klara mig ur de flesta eldstrider på någorlunda avstånd faktiskt, och jag är verkligen ingen naturbegåvning i dessa spel. Regelrätta närstrider har man faktiskt också en chans i, just p ga att automatvapnen orsakar såpass lite skada som de faktiskt gör.

jag håller med dig om vapnen. dessutom är det smidigt att skifta mellan granater på geväret och vanliga handgranater när man ska spränga tanks.... det jag bara inte fattar är varför dom ######rna aldrig går sönder.

en annan egenhet. sportsligt eller inte.. idag körde jag RAKT IGENOM en gubbe på banan med jeep. tänkte han skulle dö.. icke då... han fick mig med raketgevär istället... strax efter att jag kört över honom... fattar inte detta. jäkla irriterande när man skjuter/kör och ändå inte träffar.

nu hängde sig skiten BIG TIME! nog dags att slagga.

ses på banan imorgon igen.
//Droopfy

Postad 19 July 2009 - 10:45

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Air Superiority mode och Coral Sea är online nu tydligen. Har flygit lite på morgonen. Svårt, svårt, svårt - men lite kul.

Postad 19 July 2009 - 12:01

Unregisteredf68fa4d1
  • Unregisteredf68fa4d1
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Nya spelläget var typ bara kul när man hoppade ur planet och satte sig i deras luftvärn på hangaren, fick en hel del kills innan de ledsnade på mig.. :P

Postad 19 July 2009 - 14:05

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Ja det där var väl ingen höjdare direkt. Bästa sättet att få poäng är att köra på ett fiendeplan :) så dumt. Sen kan man ju undra hur de tänkte när ens kompisar kan stå på hangaren & skjuta ens plan med bazooka? :P
Men bra träning om man vill bli bättre på att flyga.

Postad 19 July 2009 - 17:05

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Som sagt, Coral Sea var väl ingen större höjdare, men rätt kul ändå, ett litet tag. Bra för att lära sig flyga hyffsat dock, känns mer givande än tutorialen, nu när man s as blir tvingad in i hetluften. Det verkligt tråkiga är att om man inte är ett flygaress, får man typ 50 poäng under en runda...Känns som man skjuter och skjuter på planen, träffar en del iaf, och sedan kommer någon annan och skjuter ner det helt, och man blir utan poäng. Kanske bara är jag, eller känns assistpoängsystemet sämre än för markstrider?.

Postad 19 July 2009 - 20:21

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Äntligen! Nu är det i stort sett laggfritt. Då börjar oxå poängskörden att öka. Däremot träffar jag inte nått när jag är ute å flyger. Vare sig med bomber eller kulspruta. Flyga däremot har jag blivit ett ess på. Kan åka runt en hel omgång & nosa på fienden nere på marken, ta mig undan fiendeplan osv. Men så var det det här med å träffa oxå... :P
Några tips?

Postad 19 July 2009 - 20:58

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Äntligen! Nu är det i stort sett laggfritt. Då börjar oxå poängskörden att öka. Däremot träffar jag inte nått när jag är ute å flyger. Vare sig med bomber eller kulspruta. Flyga däremot har jag blivit ett ess på. Kan åka runt en hel omgång & nosa på fienden nere på marken, ta mig undan fiendeplan osv. Men så var det det här med å träffa oxå... :)
Några tips?

Mitt tips är väl att försök skjuta motståndarplanen lite framför när dem svänger.! Och släpp gasen ett litet tag när du svänger för att göra en tvärare sväng när du gasar igen. Det är väl mitt tips,samt att även lär dej lätta på gasen så mkt du bara kan utan att störta när du ska ta marktrupper. Brukar gå fin fint faktiskt. Har haft ett par riktgit fina vändor med planen nu faktiskt.

annars på dem vanliga banorna gick de sjukt bra för mej idag.. Hade runt 900 poäng på en bana idag och följde det med ett par 600 vändor. Men såg att ja mötte lite nybörjare också så de kanske förklarar saken. Men riktigt roligt är de.
Mitt bästa tips är i början på en bana,då skall man försöka ta ut motståndarnas småbåtar med hjälp av ett plan. brukar sitta mellan 2-4 stycken i dem flesta så där kan man verkligen tjäna poäng.

Någon annan som har nå tips med sniperklassen? Skulle behöva lite tips så man kan behärska alla klasser lika bra :P

Postad 19 July 2009 - 21:15

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Bra tips det där med gasen! Tackar!

Får väl återgälda med tips om snipern. Jag håller mig alltid utanför områden där folk lätt samlas. Tar mig till en plats med bra blick över tex en flagga. Sen kan man lugnt plocka fienden som fallfrukt :P Smart oxå att inte sitta på samma fläck utan röra sig hela tiden. Snipergeväret når dessutom djävulskt långt har jag märkt. Sikta såklart på huvudet för en direkt kill. Annat trix med sniperklassen är att plantera ut lite dynamit (L2), springa & gömma sig & sen smälla av härligheten när fienden samlas runt flaggan. :)

Postad 19 July 2009 - 23:16

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Jag brukar, när rundan börjar, sno åt mig ett plan. Flyga till den flagga som ligger vid Air strike-bunkern. Ta flaggan och sen skicka ut air strike :P Med lite tur plockar man 4-5 fiender som löper för att ta en flagga :)

Postad 19 July 2009 - 23:55

Droopfy
  • Droopfy
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag brukar, när rundan börjar, sno åt mig ett plan. Flyga till den flagga som ligger vid Air strike-bunkern. Ta flaggan och sen skicka ut air strike :P Med lite tur plockar man 4-5 fiender som löper för att ta en flagga :)

airstrike är något jag inte fattat. hur funkar det?

måste dessutom säga att jag saknar dom stora kanonerna på land och slagskeppen.

//droopfy

Postad 20 July 2009 - 01:34

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Försökte mig på snipern förut, gick totalt åt skogen. I en princip full server var det bara en person med högre rankning än mig, ändå slutade jag trea från slutet med fyra kills...(Nu är rankning verkligen inte allt, men det brukar iaf ge en generell bild helt enkelt eftersom erfarenhet brukar löna sig i alla typer av spel, särskilt spel som detta). Ingen verkar behaga att falla ner när jag träffat dom, inte ens efter flera försök?. Har kanske gummikulor.

Gick desto bättre sedan, personligt poängrekord på 866 poäng om inte minnet sviker, och en drömrunda, hamnade i en kanonsquad där vi intog placering 1-3, och även bästa squad. Sitter och svär var och varannan minut i vanliga fall åt spelet kan jag garantera, men ibland händer det faktiskt att precis allt går vägen, och då är spel som detta underbart. \o/ - (Tur är väl det, annars hade nog ett stort antal kontroller fått se sig om efter nya delar).

Postad 20 July 2009 - 09:08

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

airstrike är något jag inte fattat. hur funkar det?

måste dessutom säga att jag saknar dom stora kanonerna på land och slagskeppen.

//droopfy

De är enkla att använda. Leta upp ett mål. Försök styr så att mittenplanet är i riktning mot ditt mål. Försök undvik fiendens attacker mot dina bombplan. När du börjar närma dig, tryck uppåt på styrkorset för att byta kamera. Sedan är det bara att trycka på R2 när du har siktet över ditt mål och invänta poängen.

Postad 20 July 2009 - 09:25

Droopfy
  • Droopfy
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

De är enkla att använda. Leta upp ett mål. Försök styr så att mittenplanet är i riktning mot ditt mål. Försök undvik fiendens attacker mot dina bombplan. När du börjar närma dig, tryck uppåt på styrkorset för att byta kamera. Sedan är det bara att trycka på R2 när du har siktet över ditt mål och invänta poängen.

jag vart tvungen att testa igår efter att jag skrivit inlägget. körde toturialen och hittade funktionen... herregud sketskoj!
dessutom flöt allt bättre igår. plötlisgt träffade man det man siktade på. fick många fina kills.
satt uppe till 3 på natten.

//Droopfy

Postad 20 July 2009 - 10:33

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Är det bara för mig headsetet får tuppjuck i det här spelet? Har hänt nu 2 gånger att jag hörs bra hos mina squadmates medans deras tal går ut i högtalarna (går inte att ändra) istället för headsetet och 5% av det de säger kommer fram, låter väldigt kryptiskt.

Micen funkar klockrent i alla andra spel. (Sony official headset)

Ljudet är lite buggigt överlag i det här spelet tycker jag, låter som ljudeffekter startar om hela tiden...

Postad 20 July 2009 - 10:53

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
har också problem med micen. Fick lämna spelt och bli inbjuden i polarens squad på nytt vid varje map byte. Annars blev det att han antingen inte hörde mig, eller så lät jag så konstigt så man inte fattade vad jag sa. Riktigt kasst

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.