Att Telia skulle ha på lager är jag väldigt tveksam till, då det är en del mjukvaruproblem i sista sekunden, som vanligt!!
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 06 oktober 2009 - 11:39
Att Telia skulle ha på lager är jag väldigt tveksam till, då det är en del mjukvaruproblem i sista sekunden, som vanligt!!
Postad 06 oktober 2009 - 13:02
Gå in och kolla på denna sidan.. http://www.se-store.co.uk/
Sony ericssons officiella webshop.. Där står det 2 dagar kvar
Stämmer bra det, men då får du åka över till England och köpa en!! Eller köpa på webben därifrån. Blir lite jobbigt för dom som tänkt köpa den med svenskt abbonemang!!
Redigerat av Z-man75, 06 oktober 2009 - 13:03.
Postad 06 oktober 2009 - 15:50
Från noyes.se
säger dom att SE INTE vill ge besked till någon om vad det beror på att dom inte levererar på "utsatt tid"!
Preliminärt besked nu är 14:e oktober... antar att det gäller den röda för det är den som jag har beställt.
Min gissning är att dom kommer inom två veckor från och med nu.
Kan ju vara mjukvaran men det låter skumt att dom kommer på så stora fel så sent, som gör att dom inte vill leverera(men shit happens). Eller har dom kommit på att dom INTE får tappa bollen denna gång och använda oss som betatestare och vill försöka att få allting perfekt?! hoho
Postad 06 oktober 2009 - 16:36

Postad 06 oktober 2009 - 16:47
Det kan ju vara ett logistiskt problem också. Men men som vanligt så vet vi ju inte..och det är inte meningen att vi ska få veta heller

Postad 06 oktober 2009 - 17:54
Postad 06 oktober 2009 - 18:10
Postad 06 oktober 2009 - 18:34
Kan ju vara så att dom har fått in Telefonerna, men inte tillräkligt många så att dom skicka ut till alla dom förbokade kunder,,, 2 nov kan vara nästa leverans, Telia fick sina satio igår
Fick du vet hur lång leveranstiden skulle vara på telefonen efter att du best'llt den?
Och vad fick du ge för den?
Postad 06 oktober 2009 - 18:51
Postad 06 oktober 2009 - 18:52
Ringde Telia idag och dom sa att dom INTE fått in några Satio alls. Olika bud där med, med andra ord!!
Okej!

Redigerat av hendrix55, 06 oktober 2009 - 18:53.
Postad 06 oktober 2009 - 19:29
Var ju inställd på att få den nu i veckan, jobbigt att vänta till November...

Postad 06 oktober 2009 - 19:39
Är nummer 20 i kön på en röd satio hos Katshing, tog den färgen för att svart låg längre fram när jag bokade. Om de svarta kommer före blir jag less...
Var ju inställd på att få den nu i veckan, jobbigt att vänta till November...
Det svider... jag vill ha min nalle nu.
Postad 06 oktober 2009 - 19:50

Man visst vill man ha sin nalle! Ovanpå detta så får man skicka in sin C905 på rep/utbyte en tredje gång på raken nu!
Buhuhuhu!

Postad 07 oktober 2009 - 00:56
Postad 07 oktober 2009 - 01:36

Kanske har dom hittat ett materialfel i mobilerna..jaja vi kan ju bara spekulera.
(då lär man ju hinna få ordning på sin C905 från verkstad och sälja den innan Satio kommer ut)
Postad 07 oktober 2009 - 07:46
Gå in och kolla på denna sidan.. http://www.se-store.co.uk/
Sony ericssons officiella webshop.. Där står det 2 dagar kvar
Kan det verkligen vara ett hårdvara problem om dom inte ändrar tiden för sin reeles på den Engelska marknaden ?
Om det verkligen var stora problem skulle dom väll ändra tiden även där kan man tycka ?
Postad 07 oktober 2009 - 09:14
Nu är "kommer snart-stjärnan" tillbaka på SE´s hemsida. Mycket konstigt!!
Jag kan tänka mig att det där berodde på en automatiserad process.. Så vid ett visst klockslag ett visst datum tas stjärnan bort. Sen får dom lägga in en ny stjärna med nya countdown-uppgifter så att säga. Men det är bara vad jag tror...
Lite irriterande förövrigt. Webhallen har fortfarande inte fått in inköpspris ifrån sina leverantörer och det får dom inte förrän leverantören har fått in produkten i sitt lager. Borde dom inte färdigställa sådant tidigare? Jag vill ju veta vad jag får för rabatt NU.
Postad 07 oktober 2009 - 11:15
Postad 07 oktober 2009 - 12:24
Postad 07 oktober 2009 - 12:37
Finns inte detta i Satio?
Nån som har koll på vad kompatibiliteten/streamingen innebär?
Jag vill ha som jag har med min PSP dvs att jag via internet kan slå på PS3'an hemma i vardagsrummet och få upp PS3'ans skärmbild på PSP'n. Där kan jag välja mediaservrar och koppla upp mig till min NAS som står i källaren och alltså via PS3'an streama film/foton/musik över nätet till PSP'n från NAS'en...
Nån som vet om detta finns i Aino eller Satio?
/A
Postad 07 oktober 2009 - 12:52
Läste (på den tiden den hette Idou) att den var "kompatibel med PS3"... När jag letar nu får man bara upp Aino och PS3... Att det går att streama media från en "PC" till Aino...
Finns inte detta i Satio?
Nån som har koll på vad kompatibiliteten/streamingen innebär?
Jag vill ha som jag har med min PSP dvs att jag via internet kan slå på PS3'an hemma i vardagsrummet och få upp PS3'ans skärmbild på PSP'n. Där kan jag välja mediaservrar och koppla upp mig till min NAS som står i källaren och alltså via PS3'an streama film/foton/musik över nätet till PSP'n från NAS'en...
Nån som vet om detta finns i Aino eller Satio?
/A
Att fjärrstyra PS3:an är bara möjligt med SE Aino, INTE Satio. Har aldrig sett att också Sation skulle kunna fjärrstyra PS3:an.
Postad 07 oktober 2009 - 15:47
Tack för din förhandsbokning på Sony Ericssons flaggskepp Satio. Intresset är extremt stort för denna produkt och Sony Ericsson har högt ställda krav på kvaliteten på produkten vid lanseringen. Detta har nu medfört att Sony Ericsson skjuter på lanseringen i ca en vecka och nytt lanseringsdatum är satt till 16/10.
Vi beklagar givetvis det inträffade samtidigt som vi tycker att det är bra att Sony Ericsson ställer höga krav på kvaliteten innan produkten lanseras på marknaden. Hoppas att Du har tålamod att vänta, för produkten är väl värd att vänta på, vi har testat den!
Så bara oh vänta då;p
Postad 07 oktober 2009 - 18:39
Fick precis mail från katching
Tack för din förhandsbokning på Sony Ericssons flaggskepp Satio. Intresset är extremt stort för denna produkt och Sony Ericsson har högt ställda krav på kvaliteten på produkten vid lanseringen. Detta har nu medfört att Sony Ericsson skjuter på lanseringen i ca en vecka och nytt lanseringsdatum är satt till 16/10.
Vi beklagar givetvis det inträffade samtidigt som vi tycker att det är bra att Sony Ericsson ställer höga krav på kvaliteten innan produkten lanseras på marknaden. Hoppas att Du har tålamod att vänta, för produkten är väl värd att vänta på, vi har testat den!
Så bara oh vänta då;p
Fick samma mail.. hm, ännu längre väntan...
Postad 07 oktober 2009 - 19:59
Postad 07 oktober 2009 - 20:11
Det som står på vår hemsida är det datum den kommer att komma in andra leveransen verkar det som, och lägger du en bokning så kommer du sist i kön. Det är alltså inte det datumet som gäller om du redan har en order liggande, utan då gäller datumet som stod vid ordertillfället.
Jag tror den kom idag till de flesta, bara att SE vill ha lanseringen den 16:e och de får då inte börja sälja än...
Postad 07 oktober 2009 - 22:19
Postad 08 oktober 2009 - 00:56
Postad 08 oktober 2009 - 01:22
Postad 08 oktober 2009 - 08:22
Nån´som lyckats fiska rätt på om den kommer att ha equalizer i musikspelaren?
Var bergsäker på att den skulle ha det, men fick svaret här i forumet att den saknar equalizer.
Vad jag har föstått så ska Coreplayer vara ett bra alternativ dock.
Postad 08 oktober 2009 - 08:24
Var bergsäker på att den skulle ha det, men fick svaret här i forumet att den saknar equalizer.
Vad jag har föstått så ska Coreplayer vara ett bra alternativ dock.
frågan är varför det är borttaget?
T.om P1 hade ju EQ om jag inte minns totalt fel? Min G900 har det också
Postad 08 oktober 2009 - 09:23
Jahupp tror ni att luren dyker upp nu nästa fredag?

Postad 08 oktober 2009 - 09:31
frågan är varför det är borttaget?
T.om P1 hade ju EQ om jag inte minns totalt fel? Min G900 har det också
P1 och G900 var UIQ system, Satio är S60, olika system.
Postad 08 oktober 2009 - 09:35
Ja det är gnidigt oavsett att det finns andra musikspelare att ladda ner!
Jahupp tror ni att luren dyker upp nu nästa fredag?
Man kan ju alltid hoppas... Webhallen har flyttat fram datumet nu ifrån 12e till 16e iaf och dom brukar inte ändra datum förrän dom vet säkert. Men allting kan ju hända så vi får hålla våra tummar helt enkelt. Jag längtar något så in i norden

Förövrigt, vad kan man få för ovanstående modell på begagnatmarknaden? kul att få lite tips innan jag säljer den.
Postad 08 oktober 2009 - 09:42
Nokia N95 är S60 (dock v3) men den har EQ. Har inte 5800 exprerss music EQ?
Nokia N95 är S60 (dock v3) men den har EQ. Har inte 5800 exprerss music EQ?
Postad 08 oktober 2009 - 09:46
Postad 08 oktober 2009 - 09:57
Postad 08 oktober 2009 - 09:58
Jo det har den! Varpå jag tycker det är väldigt konstigt att inte denna har det.Nokia N95 är S60 (dock v3) men den har EQ. Har inte 5800 exprerss music EQ?
Orginalmusikspelaren har den så tycker det är dumt av SE att inte inkludera EQ i sin egna spelare.
Postad 08 oktober 2009 - 10:07
Är helt ny då det gäller att ha en mobil med symbian op. Vart kan man sen hitta lite roliga program att ladda ner till sin Satio (när man väl kommer att få den) ?
Finns flera olika, googla på Symbian 60v5. Men bidrar med en.
Symbian Applications
Redigerat av Z-man75, 08 oktober 2009 - 10:09.
Postad 08 oktober 2009 - 10:58
Finns flera olika, googla på Symbian 60v5. Men bidrar med en.
Symbian Applications
Tack.
Hittade även denna.
http://www.symbianbloggen.se/
Om vi spinner vidare lite på tråden då:
Tipsa om roliga/nyttiga saker att ladda ner !

Postad 08 oktober 2009 - 14:47
Sen är jag på jakt efter något lämpligt fodral att lägga Sation i för att skydda den lite. Finns det några produkter ute redan eller tips om var det lär dyka upp senare?
Postad 08 oktober 2009 - 21:00
Postad 08 oktober 2009 - 22:03
Postad 08 oktober 2009 - 23:30
Det r två helt olika feletoner serru!
Det enda som är lika är att dom styrs via knapplöst tangentbord.
Iphone kanske har en bättre musikspelare by defalult. Och kanske fortfarande ett snyggare gränssitt.
Men utöver detta så är Satio en smartphone, vilket iphone ej är. OCH har en 12 schmegapixkamera MEEEED blixt, vilket iphone ej har! Und so weiter.... Iphone är en musikspelare med telefon. Satio är en en kamera, musikspelare, minidator med telefon!
Redigerat av star trek, 09 oktober 2009 - 04:09.
Postad 09 oktober 2009 - 08:07
Hade nästan det på känn efter att Katching mailade i veckan...
Då slipper vi älta det mer!! En vecka kvar till Status Quo. :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar