Jag skrev innan om att ikoner troligen ersätter texten i nederkant på skärmen i Windows Phone 6.5.1.
Nu har det hänt - bara att kolla in build 23045
Tycker fortfarande att det är ruggigt fult och ingenting jag vill ha på min telefon.
* Officiell Tråd - HTC Touch Pro2 *
Startad av
Unregistered9ea0ded7
, feb 16 2009 12:10
959 svar till detta ämne
Postad 10 september 2009 - 21:56
Tycker fortfarande att det är ruggigt fult och ingenting jag vill ha på min telefon. Postad 11 september 2009 - 07:45 Själv stannar jag med klassiska 6.5 tills det börjar komma uppdaterade program för 6.5.1. Jag är t.ex inte säker på hur QuickMenu trivs med den nya startmenyplaceringen. Postad 14 september 2009 - 10:05
Var hittade du den? Postad 14 september 2009 - 20:32 Postad 14 september 2009 - 20:41 Ja då var man också på denna sidan av forumet efter o hängt en hel del på X1 sidan :-) Hittills får jag säga att det är en helt fantastisk telefon, trodde nog kanske inte att skärmen skulle ha så stor betydelse som den ändå hade. X1 flashade jag flitigt men vi får se om det blir så med denna då jag tycker den håller väldigt hög standard. Men nyfiken som man är efter att allting kan bli bättre så får vi se med tiden.... När man ändå är igång med att skriva. Är det något speciellt som ni rekommenderar att man ska installera etc på denna telefon. X1 hade jag ganska så bra koll på men denna är lite annorlunda. Redigerat av kewe, 14 september 2009 - 20:45. Postad 14 september 2009 - 20:52 Postad 14 september 2009 - 21:21 Största problemet har varit startmenyn, inga cabar har lyckats påverka den till 4 rader utan 3 rader är hårdkodat. I övriga ROMar jag kört (Valkyrie Firestorm och EnergyROM) fungerar gtrab SEX1 Start Menu Enhancer perfekt. Sedan stod jag inte ut med att vissa menyer är kraftigt förstorade hos Miri, jag förstår mycket väl orsaken men jag tycker fortfarande att det ser förfärligt ut med överdimensionerade menyer i t.ex filhanteraren. Annars ser jag inga fel på Miris ROM i sig själv, funktionen är det inget fel på. Däremot är den "för fingervänlig" för min smak och då mina egna modifieringar inte fått önskad effekt blev det EnergyROM. När det gäller program på Rhodium kontra X1 ser jag ingen större skillnad. Personligen kör jag med samma uppsättning som på X1 förutom HandyUtils och RhodiumTweak. För tillfället har jag inte bytt ikoner i taskbaren eftersom jag väntar på ny EnergyROM men jag gillar fortfarande gtrab SEX1 Taskbar Icons bäst av de ikoner jag provat. Jag tycker också att panelerna från X1 är vettiga att köra på Rhodium. Detta för att kompensera bristen på softkeys. SecondToday är perfekt att ha som panel av det skälet t.ex. Några direkta s.k "Rhodiumprogram" kan jag egentligen inte komma på, min erfarenhet är att det som fungerar under WM 6.5 på en X1 fungerar lika bra under samma system på en Rhodium. Dock finns ett trevligt program vid namn Gyrator som roterar skärmbilden efter hur nallen hålls. Med tanke på bottenkontaktens placering är det t.ex bra att få bilden rättvänd trots att man har nallen uppochner i fickan. Det enda som inte fungerar bra (men det gäller 6.5 generellt) är Titaniumplugins som inte hanterar landscape. Har man en sådan plugin installerad går inte Titanium ö.h.t att använda i landscapeläge. Postad 14 september 2009 - 21:26
iGO8 !! som natt å dag Postad 15 september 2009 - 08:44
För min del är tangentborden på såväl Raphael (Touch Pro) som Rhodium klasser bättre än X1. X1 har mycket odistinkta tangenter som närmast påminner om en Sinclair ZX-81 medan Rhodium har mycket bra mekanisk känsla i anslaget. Tillsammans med Raphael enligt mig de mest fulländade mobila tangentborden till dags dato. Andra bra tangentbord är t.ex Nokia 9300i (som dock inte är lika distinkt men annars bra) och Nokia E61 (ungefär som 9300i). Nokia E90 har tyvärr svampig känsla i anslaget (externa knappsatsen är mycket mer distinkt) men är ändå klart bättre än X1. Så tyvärr, X1s tangentbord är inget vidare, då är däremot X2s dito en höjdare enligt de bilder jag sett. Där har man lärt sig hur ett tangentbord bör utformas. P990i hade visserligen mindre tangenter än X1 men det tangentbordet var ändå mer distinkt. Postad 15 september 2009 - 09:11
Jag kan förövrigt rekommendera en ny cab med SEX1-ikoner till taskbaren. Har laddat ner en version 1.2 där volymkontrollen är skinnad och lägger in direktlänken till caben.
Postad 15 september 2009 - 12:11
Ja,håller med dig om att tangenterna på TP2an är mkt bättre, det är nog snarare storleken på det jag har lite svårt för. Känner att jag ibland måste "översträcka" fingrarna för att nå vissa tangenter, t.ex. om man ska hålla nere shift och skriva en stor bokstav på vänstra delen av tangentbordet. Sen saknar man så klart svenska tecken också, men å andra sidan har man siffror. Postad 15 september 2009 - 20:41 Postad 16 september 2009 - 07:38 För att få T9 får man i.s.f ladda ner Ezinput 2.1-cab från XDA, men då det är en betaversion än så länge är det inte helt säkert att det fungerar bra. Min gissning är att skarp T9 till Rhodium släpps när den får sin 6.5-uppgradering. Postad 16 september 2009 - 09:17 Har börjat förbereda mig för att eventuellt byta ROM men jag har hittat allt förutom StockSPL. Vet inte riktigt om det är på samma sätt som till X1 men då var man i behov utav StockSPL vid garantibehov. StockROM, HardSPL har jag redan hittat. Sen undrar jag vilken ROM som rekommenderas, jag tyckte oerhört mycket om Energy ROM till X1 då jag tyckte den fungerade väldigt bra. Hur är det till denna telefon? Tacksam för råd o tips för kommande flashning! Postad 16 september 2009 - 12:31 Dock verkar ytterligare en ny version vara i faggorna så det kan vara värt att vänta på den. EnergyROM är helt i min smak. Det går också rykten om att Agent 47 köpt en Rhodium vilket bör innebära att Valkyrie Firestorm kommer till den också. Postad 16 september 2009 - 12:51 Postad 02 oktober 2009 - 09:51 ![]() P.g.a en olycklig incident för NRGZ28 (EnergyROMs kock) beslöt jag mig för att testa Windows Phone 6.5.1 build 23060 i form av AthineOS. Det verkar för närvarande (nallen är nyflashad) fungera snabbt och bra. Även QuickMenu fungerar uppenbarligen och ligger då uppe till vänster. Startmenyn går att påverka med gtrab SEX1 Start Menu Enhancer och de nya ikonerna längst ner går att skinna om med betydligt snyggare utseende. Mitt första intryck av WP 6.5.1 är således bra för närvarande och just build 23060 verkar mycket kraftigt optimerad av Microsoft eftersom det samstämmiga intrycket av den är att den är snabb. Jag får återkomma med fler intryck av 6.5.1 när jag kört mer. Postad 02 oktober 2009 - 17:20 Det jag kan konstatera annars är att AthineOS med build 23060 fungerar snabbt, stabilt och bra. Däremot är lockscreen inte standard 6.5 och det är störande, bl.a eftersom det skapar ett irriterande grått fält när Titanium visas. Lockscreen kladdar helt enkelt i förgrunden på skärmen och ritar därmed över den normala menyraden. WP 6.5.1 är på det hela taget bra, dock gillar jag inte riktigt att menyerna är överdimensionerade - det bör dock kunna konfigureras. En annan nackdel är att temafronten är lite skakig, d.v.s MS ändrar så pass mycket i systemet att teman som fungerar i en build kan strejka i nästa. Det är också problem med klockan i taskbar som krockar med HTC Task Manager. Ytterligare en bugg i 6.5.1. Jag kan i.a.f rapportera att QuickMenu fungerar bra i 6.5.1 och den lägger sig på det klassiska stället (övre vänstra hörnet). Det går att låta den markera sin existens med sin egen ikon. Den nya startknappen längst ner i vänstra hörnet påverkas inte, det går alltså perfekt att både nå den nya startmenyn i 6.5 och QuickMenu via separata knappar. Det som kan vara ett problem är att vissa program inte riktigt hanterar den nya nedre menyraden. Följden blir att programmets meny hamnar bakom. Utseendet på de nya ikonerna i menyraden kan enkelt ändras med teman, man behöver alltså inte de grå knapparna om man inte vill. Det gör att utseendemässiga argument inte kan användas mot arrangemanget. Valet mellan 6.5 och 6.5.1 handlar enligt min uppfattning om fingervänlighet. Prioriterar man det högt bör man köra 6.5.1. Befinner man sig mellan 6.1 och 6.5.1 - alltså man vill ha mer fingervänlighet än 6.1 men ändå effektivt skärmutnyttjande så är 6.5 det rätta valet. Hur 6.5.1 kommer att bli vet vi inte ännu - Microsoft testar uppenbarligen olika idéer. Det är också värt att notera att MS inte kallar systemet något annat än 6.5. I alla inforutor står det 6.5 Pro. Min teori är att versionen antingen kommer heta 6.5 Second Edition eller så blir det helt enkelt 6.5 i uppdaterat utförande, alltså "Windows Phone 6.5 23060" kontra t.ex "Windows Phone 6.5 21858". Edit: Nya EnergyROM är ute. Lämnar 6.5.1 till förmån för 6.5 igen. Redigerat av Unregistered43b822d3, 02 oktober 2009 - 17:24. Postad 13 oktober 2009 - 13:27 Tittar på HTC Tocuh Pro2. Har dock lite funderingar kring svenskt tangentbord. Har sökt och läst denna tråd men och förstått att det i alla fall har ett varit problem under en period. Inte fått någon uppdaterad info tycker jag. Frågade Dustin, där jag tänkte köpa, gällande detta och svaret därifrån var "Det är ett engelskt tangentbord. Telefonen har dock tillagda åäö funktioner". Min fråga är: Fungerar det idag att skriva ÅÄÖ på ett smidigt sett? Jag menar främst i mail, SMS, adresser, namn och liknande. Ett engelskt OS eller engelska program har jag inga problem med. Men att inte kunna skriva ordentligt i mail känns svårt att acceptera. Att gå in i ett tangentbord på skärmen bara för att få fram ÅÄÖ känns oxå lite jobbigt. Postad 13 oktober 2009 - 17:34
Det är inga problem med svenskt tangentbord. Det är bara att installera en cab som finns i denna tråd för att få det. Att trycka Fn + tecken gir snabbt och detta inlägg skrivet på min TP2 är enklare än på t.ex X1 och E90. Antennen är klart bättre än X1 - TP2 skärmar inte sin antenn med skalet. Postad 14 oktober 2009 - 09:18
Tackar för det svaret. Då är det bara för mig att lägga en beställning! Postad 15 oktober 2009 - 15:09 ![]() Postad 15 oktober 2009 - 16:43 *Låt nallen dra ur batteriet - alltså att den stänger av sig - efter flash av ny ROM. Anledningen är enkel: batterikalibreringen nollställs när ny ROM läggs in. Följden blir att den inte korrekt känner av hur mycket som verkligen finns i batteriet och det kan upplevas som begränsad batteritid och att den sjunker snabbt. Jag lät den stänga av sig igår p.g.a batteribrist, laddade fullt och kunde sedan konstatera idag att batteritiderna är klart förbättrade. Med aktiv användning såsom surf, PDF-läsning etc klarar den sig längre. Kommer efter detta numera alltid låta den stänga av sig för batterikalibrering hädanefter. Postad 17 oktober 2009 - 11:19 Kan inte påstå det blev någon större skillnad. De nya ikonerna i win 6,5 är snyggare, det går något lite snabbare, men annars är det mesta sig likt tycker jag. Behöver fortfarande pekpenna till exempel mailhanteringen. Lite kul är att man får ett uppsnyggat Touch-flo gränssnitt från Htc. Faktiskt ett lyft. Några snygga väderanimationer också. Dock inget revolutionerande. Väljer nog någon annan rom..... Postad 17 oktober 2009 - 12:17 Vill du ha mer fingervänlighet finns bara en sak att göra - installera en ROM baserad på det som i folkmun kallas 6.5.1 - alltså build 23060 och nyare. AthineOS är ett exempel på en sådan ROM. Den officiella uppdateringen är redan föråldrad jämfört med vad som finns i ROM-väg på XDA. Det som talar för att köra 6.5 "classic" istället för 6.5.1 är att tredjepartsprogram kan bli lite kinkiga med den nya nedre menyraden. Men det beror helt på vilka program man kör så bästa tipset är att prova. Postad 17 oktober 2009 - 12:47 Tack för dina tips! Ska testa mig fram. Har lite bättre tid nu! Postad 17 oktober 2009 - 12:57
Man bör dock ha i åtanke att det inte är lika smidigt som med riktiga å, ä och ö tangenter. Jag brukar ha rätt lätt att vänja mig vid nya telefontangentbord men känner inte riktigt att jag får samma hastighet på TP2ans tangentbord som med andra, främst beroende på de svenska tecknen då. Däremot är kvaliten på knappar osv på TP2an bland de bästa jag provat. Utan att ha provat den så kan jag tänka mig att tangentbordet på nya Xperia X2 kan vara bland de bättre, för jag gillade layouten på tangentbordet tilll X1an men kvaliten på knapparna var tyvärr rätt kass, sen har den väl färre knappar än TP2an också (tror detta gäller även X2an) Något som slår mig nu som jag faktiskt aldrig tänkt på, stödjer TP2an/WM longpress på knappar på samma sätt som vissa Nokiatelefoner gör? Dvs att om man håller inne en knapp någon sekund så får man alternativtecknet. Redigerat av Unregistered1413, 17 oktober 2009 - 12:58. Postad 17 oktober 2009 - 13:01 1. Ny homeskärm kallad Titanium med Zune-gränsnitt och nya plugins. Jag gillar den men många plugins är betor idag och fungerar inte i landscape. Därför har jag låtit TF3D ta hand om den för närvarande. 2. Menyerna är uppfräschade och mer fingervänliga än 6.1. 3. Startmenyn är ändrad till ett ikonbaserat arrangemang som ersatt den gamla rullgardinen i 6.1. 4. Nya tjänster såsom MyPhone, widgets etc är tillagda. 5. Minneshanteringen är stabilare än 6.1. Detta gäller om s.k native kernel m.m används. För att trimma upp 6.5 är det lämpligt att köra med lite extra program såsom: *QuickMenu - ger en startmeny som hos Windows eller Applemenyn i Mac OS 7/8/9. D.v.s en rullgardinsmeny med alla program tillgängliga. *SecondToday - gör att man kan köra Titanium eller TF3D och klassisk 6.1-today/homeskärm parallellt. Alla plugins för 6.1 fungerar under 6.5 och SecondToday. Gillar man inte vare sig Titanium eller TF3D kan dessa plugins kopplas bort och vanliga 6.1-plugins användas inkl SPB Mobile Shell.
Jag skriver snabbare på TP2 trots Fn + tecken än E90 och X1 tack vare ett klart bättre tangentbord. Annars håller jag med om att X2 förefaller ha ett bra tangentbordsupplägg med helt rätt design och storlek på tangenterna. Något för fler tillverkare att använda. De absolut bästa mobila tangentborden jag använt till dags dato är Nokia 9300i, HTC Touch Pro och Touch Pro 2. E90 ligger efter, tangenterna på den är inte distinkta nog. Överlägset sämsta tangentbord alla kategorier jag någonsin använt är ett Victor-tangentbord - så svampigt anslag att det var direkt obehagligt att trycka på tangenterna. ![]() Postad 17 oktober 2009 - 13:14
Jag vet faktiskt inte riktigt varför jag har svårt att vänja mig med TP2ans tangentbord, ibland känner jag att det är lite för stort helt enkelt, och att jag trots att jag tror mig har rätt normala händer känner att jag får "översträcka" mig för att nå mer än en tangent i taget, vilket går, men det känns inte riktigt komfortabelt. Dock, tangentbordet på TP2an är totalt sett ett av de bästa jag provat, bara så man inte får fel uppfattning här, men det skulle vara mkt bättre med egna tangenter för å, ä och ö. Appropå tangentbord, de på Sinclairmodellerna var inga höjdare direkt heller, har för mig det var ZX81an som hade touchknappar, och Spectrum:en som hade gummiknappar ![]() Postad 19 oktober 2009 - 00:38 Postad 19 oktober 2009 - 13:09 Det fasta tangentbordet med fn + "knapp" tycker jag är helt ok. Även i övrigt så känns den betydligt mycket bättre än min gamla X1. Jag är ingen hejjare på detta och hade absolut en viss nytta av X1 telefonsupport. De kunde i alla fall hjälpa till med mina små standardfrågor. Llite jobbigt att inte kunna göra detta lika enkelt nu, känns inte så i alla fall. Ringde HTC support häromdagen och då svarade någon som jag tror var Indier eller liknande. Med min begränsade kunskap och hans dåliga engelska så kom vi inte så långt kan jag säga. Just nu så lyckas jag inte ens hitta Å,Ä,Ö på skärmens tangentbord. Jag klarar inte heller av att komma in på msn med SIM-kortet, bara via WiFi. Hittar dessutom inte var man ändrar när/hur skärmen skall gå i viloläge. User manual är baserad på 6.1 skulle jag tro, för det är inte riktigt samma för mig med 6.5 (HTC´s egen). Postad 19 oktober 2009 - 13:26 Har löst mitt problem med skärmens Å,Ä,Ö. Lyckades även få ordning på msn via SIM-kortet. Bara skärmens avstängning/nedsläckning kvar nu då. Postad 19 oktober 2009 - 14:06
Kör själv Custom ROMs sedan länge så jag minns inte riktigt men jag har för mig det är under något i stil med "Energy options" under Settings => System. Batteries & Backligt heter det i min nuvarande ROM, men jag är inte säker på om det är ett standard WM6.5 namn..... AVR4000 har säkert koll, det brukar han ha på Windows mobile....eller Windows phone som det väl heter numera Postad 19 oktober 2009 - 14:17 Något jag inte forskat i, men som jag har på E90, är programmet SmartLight som hanterar skärmen som följer: *Kör man ett program, t.ex Adobe Reader - är skärmen tänd sålänge programmet är i förgrunden. *Går man till todayskärmen släcks skärmen efter den tid man ställt in. På så vis har man t.ex alltid skärmen tänd då man vill. Postad 19 oktober 2009 - 15:04
Åtminstone i standard WM6.5 då för i min Custom ROM (har för mig jag kör ROMeOS) nu så finns det inte längre någon power setings under settings, verkar som kocken där bytt namn på en del grejer. Men det spelar ju mindre roll om man kör standard ROMen. Postad 19 oktober 2009 - 15:49 Automatisk bakgrundsbelysning kan rekommenderas, nallen reagerar snabbt på ändrat ljus och ställer in skärmen. Batteribesparande och bra. Postad 20 oktober 2009 - 07:41 Eftersom att allt är nytt så är jag ganska mycket inne och fipplar med inställningar. Då är det extra irriterande när skärmen släcks/ tfn stängs av så fort man tittar bort. Men på sikt, i batterisparande syfte, så kanske man skall behålla de förinställda värdena. Postad 20 oktober 2009 - 14:21 har precis uppdaterat till wm 6.5 fungerar klockrent på dom äldre HTC Postad 20 oktober 2009 - 17:31 Postad 22 oktober 2009 - 09:47 Lagt in tex Garmin och det fungerar perfekt särskilt med den stora skärmen. Till X1 hade jag ett program som gjorde att man kunde programera knapparna till "vad som helst". Någon som vet vad det programmet hette? Postad 22 oktober 2009 - 10:04
Rhodium Keyboard Controller - ett suveränt program.
Vill man programmera knapparna använder man
Tidigare körde jag med AE Button Plus men det fungerar inte alltid så bra, detta eftersom det "sniffar" efter tangenttryckningar. Rhodium Keyboard Controller har en bättre lösning, där ändrar man själv keymappingen direkt och det fungerar felfritt. Kör Xperias paneler på min nalle och dessa startar alltid snällt då jag trycker på "tillbakaknappen". Två tryck startar SPB Alt-Tab, den extraherade Alt-Tab-funktionen från Pocket Plus. Man behöver alltså inte installera Pocket Plus, det räcker med Alt-Tab och mappa en knapp. Fungerar lika bra som HandyTaskMan på Nokia E90. Postad 23 oktober 2009 - 10:02 Har provat både detta och ditt andra förslag. Känns som att Keyboard Controller är bättre egentligen, medan AE är lättare. Hade lite problem med att få ordning/förståelse för "rules". I vilket fall som helst så lyckas jag inte i något av programmen att ställa in en knapp som öppnar för SMS. Hittar inget alls i KbC och i AE så får jag bara error. Hade velat att dbl klick "lägg på" öppnade "skicka sms". Någon som vet vad programmet för "skicka sms" heter och helst var det ligger? Tacksam för eventuell hjälp eller förslag. Helst för Keyboard Controller, men där hittar jag alltså inte programmet. Postad 23 oktober 2009 - 10:05 SMS etc hanteras av programmet "Messages". Edit: enklaste sättet att mappa en tangent att öppna programmet är att du väljer Windows\Start Menu\Program och sedan bläddrar fram genvägen till Messages (heter Messages.lnk). Redigerat av Unregistered43b822d3, 23 oktober 2009 - 10:07. Postad 23 oktober 2009 - 13:15 Jag hade inte ens provat detta för jag trodde inte att .lnk fungerade. Fick för mig att det skulle vara .exe, men detta gick kanon. (Hur fan har du förresten lärt dig allt detta? Trodde först du var en Ericssonanställd jag känner från HBG, men det föll lite när du bytte till TP2) Postad 23 oktober 2009 - 13:25 Dock har jag haft ett visst intresse för WM i många år, bl.a planerade jag att skaffa den första WM-produkten, Sendo Z100 men den lades ned, något som gjorde att det kom av sig. XDA-Developers hittade jag på den tiden jag funderade på en HTC Shift, sedan får jag väl säga att My Symbian bidrog till intresset för WM eftersom E90 med S60 var ett steg tillbaka i funktionalitet mot S80, man tog då också upp det faktum att det finns mycket kraftfulla program till WM-plattformen där SoftMaker Office får sägas vara en bidragande orsak till bytet. QuickOffice t.ex är en ren leksak i jämförelse. Sedan har det visat sig vara enkelt att lära sig WM, detta då det är ett portabelt dator-OS och jag använder det som en fickdator. Som fickdator anser jag att plattformen för närvarande står utom konkurrens, det närmaste man kommer är Maemo men Nokia har "dummat till" gränsnittet jämfört med original-Hildon med rullgardinsmenyer à la S80. Då jag använt datorer sedan 80-talet upplever jag WM som en behändig plattform, dess absoluta styrka är anpassningsbarheten. Skall jag vara riktigt ärlig anser jag att WM passar mig bättre än desktop-Windows. Alltså jag trivs bättre att arbeta i WM-miljön än stationära varianten. På skrivbordet föredrar jag Mac OS X men kör Windows för alla specialare såsom nallehantering. Jag lägger in en bild (utlagd redan i en annan tråd) som visar på en av styrkorna med WM, nämligen möjligheten till olika skrivbord. Bilden visar den setup jag för tillfället har i min TP2, med EnergyROM Standard 20091007. ![]() Postad 26 oktober 2009 - 10:07 Själv känner jag att jag skall ta det lite lugnt och lära mig använda programmen ett i taget. Annars lär jag installera alla program jag tycker verkar bra och sedan glömma att säkert hälften av dem existerar. Dumt att fylla upp telefonen med applikationer man inte använder. Jag har tex redan glömt bort et flertal av de program jag hade i X1. Lite irriterande faktiskt, men de dyker väl upp efter hand igen. Undrar förresten varför denna tråd är betydligt tystare än X1-tråden. TP2 är väl inte direkt ny längre, eller? Postad 26 oktober 2009 - 10:36 *X1 är en Sony Ericsson (märkesmässigt) vilket genererar många köp p.g.a märkesnamnet. *HTC är ett nedtryckt märke i Sverige och går man runt i affärer så hittar man huvudsakligen Xperia X1 som enda WM-alternativ. Det är egentligen bara välsorterade affärer såsom Media Markt eller t.ex Katshing för tillfället som säljer HTC. Går man runt i övriga butiker får man vara glad om HTC Hero finns.... Sedan är Touch Pro 2 en nischprodukt i Sverige, generellt brukar den sortens produkter "drunkna" och jag måste ärligt säga att jag inte håller mobilkompetensen som särskilt hög i vårt land. Det räcker med att t.ex åka över till Danmark för att se avsevärt större exponering av t.ex HTC i butikerna. När det gäller X1 är min uppfattning att de som köpt den p.g.a märket har stora problem med än det ena än det andra. De som köpt den p.g.a att den kör WM och därmed vet vad som gäller klarar sig betydligt bättre. Postad 26 oktober 2009 - 21:30 Postad 26 oktober 2009 - 22:14
Det vore bra med klarläggande vad som är "katastrofaldåligt" och vilken ROM i.s.f som brister. När det är specificerat kan lösningar sannolikt tas fram. Det närmaste som ev kan vara intressant är en kraftfullare PIM-hanterare såsom Pocket Informant. I den samtalshistorik som HTC har i TF3D 2.1 finns i.a.f datum m.m med. Jag talar då om EnergyROM 23016 v20091007 Manilla 2.1.1918 vilket är det jag kör med. Postad 28 oktober 2009 - 09:08 Gällande Themes. Det verkar som att man måste installera en ny CAB om man vill byta Theme. Så det kommer jag att göra inom kort. Men, eftersom att jag har väldigt svårt för färgen lila, går det att byta den lila bilden som kommer fram när man låser telefonen? Vidare, bytas även denna bild om man byter Theme? 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |