Tyvärr löste sig inte mitt Wi-Fi problem heller, så jag får väl ta mig en tripp till Tre-butiken och gnälla av mig.
* Officiell Tråd - LG KM900 Arena *
LG Arena KM900
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(34)
|
Inga priser |
Postad 27 May 2009 - 13:48
Tyvärr löste sig inte mitt Wi-Fi problem heller, så jag får väl ta mig en tripp till Tre-butiken och gnälla av mig.
Postad 27 May 2009 - 13:50
Tycker ni jag ska köpa Lg Arena sen när Katching får in den, eller ska jag köpa en Iphone ?
Postad 27 May 2009 - 21:54
fick samma problem som dig på min stationära... deras programvara för uppgradering suger riktigt hårt...
Det funkar om du man uppdaterar via Win XP. Stångade mig blodig med Vista men det funkade direkt med XP...
Postad 28 May 2009 - 08:31
Till mig sa Telenor att den kommer komma inom nån vecka.
När frågade du om detta ? för jag har mejlat dem flera gånger och då har dem sagt en gång att den kommer i Maj månad och sen har dem sagt att den inte kommer alls
Postad 28 May 2009 - 09:14
Det funkar om du man uppdaterar via Win XP. Stångade mig blodig med Vista men det funkade direkt med XP...
Har xp på min stationära men det vill sig inte... får ta med den till någon annan helt enkelt! lite surt... Märkte du någon skillnad förresten?
Postad 28 May 2009 - 11:49
Har inte märkt någon skillnad alls (ännu)... Men jag hade version 10b innan och har nu 10h.Har xp på min stationära men det vill sig inte... får ta med den till någon annan helt enkelt! lite surt... Märkte du någon skillnad förresten?
Postad 28 May 2009 - 16:49
Jag har märkt en markant skillnad i responsen på touchen specielt, skärmen hänger med bättre när man vänder telefonen också. Hela telefonen känns snabbare och stabilare. Mer saker som jag lagt märke till är att exempelvis när man är i telefonboken så dyker det upp en bokstav när man kommer till kontakter som exempelvis börjar på M om ni förstår vad jag menar. Kuben har ändrat beteende, man kan ta fart o snurra runt den, svårare att hantera den enligt mig. Och skärmen blir inte svart ett par sekunder när någon ringer till mig! Mer än så har jag inte hunnit undersöka än återkommer om jag hittar något mer!
/Balk
Redigerat av LeBalk, 28 May 2009 - 16:51.
Postad 29 May 2009 - 08:33
Postad 29 May 2009 - 15:21
Har äntligen fått ordning på uppdatering!
Jag har märkt en markant skillnad i responsen på touchen specielt, skärmen hänger med bättre när man vänder telefonen också. Hela telefonen känns snabbare och stabilare. Mer saker som jag lagt märke till är att exempelvis när man är i telefonboken så dyker det upp en bokstav när man kommer till kontakter som exempelvis börjar på M om ni förstår vad jag menar. Kuben har ändrat beteende, man kan ta fart o snurra runt den, svårare att hantera den enligt mig. Och skärmen blir inte svart ett par sekunder när någon ringer till mig! Mer än så har jag inte hunnit undersöka än återkommer om jag hittar något mer!
/Balk
Hur uppdaterade du den ? vill veta hur man gör, har inte fått rätt på det än.
Jag får upp listan av telefoner man kan uppdatera, men KM900 finns inte med i listan
Redigerat av Junta, 29 May 2009 - 15:48.
Postad 29 May 2009 - 17:15
Har inte märkt någon skillnad alls (ännu)... Men jag hade version 10b innan och har nu 10h.
Kan nån säga mig om jag behöver uppdatera och isf till vilken version.. Jag har nu KM900AT_V10i
Verkar ju inte så bra för min del att "uppdatera" till 10h då i ligger senare i alfabetet liksom.. eller hur funkar det? Har jag redan den senaste versionen av FW?
Postad 29 May 2009 - 17:28
Jag uppdaterade min telefon igår till V10 m ,den var på 212Mb.Telefonen känns snabbare och stabilare+att det
verkar som battertiden förbättras liksom kamerabilder tagna inomhus.Återkommer efter mer användning.
Hur gjorde du detta? Min har version 10i men då jag kollar i uppdateringsprogrammet står under kundsupport och sedan tillgängliga modeller att endast 2 st km900-programvaruversioner går att uppdatera; KM900 ARENA VER10b EUROPE OPEN och KM900 ARENA VER 10h HUTCHINSON SWEDEN
Vågar jag uppdatera och se vad som händer eller kan allt bli katastrof?
Postad 30 May 2009 - 07:48
hur gör ni för att se vilka uppdateringar som finns tillgängliga ?
Postad 30 May 2009 - 09:10
Hur gjorde du detta? Min har version 10i men då jag kollar i uppdateringsprogrammet står under kundsupport och sedan tillgängliga modeller att endast 2 st km900-programvaruversioner går att uppdatera; KM900 ARENA VER10b EUROPE OPEN och KM900 ARENA VER 10h HUTCHINSON SWEDEN
Vågar jag uppdatera och se vad som händer eller kan allt bli katastrof?
Nej, allt tyder ju på att du har en nyare version. Jag hade 10b innan och kunde uppdatera till 10h.
Postad 31 May 2009 - 00:26
Hur gör du så att du får se uppdateringarna som finns ? när jag går via LG Souit så säger den att det finns en ny uppdatering för telefonen men sen under model så finns inte KM900 med.
hur gör ni för att se vilka uppdateringar som finns tillgängliga ?
Jag tog hem LG mobileupdate som är ett eget program och inte ingår i pc suite. men det finns på samma sida som man kan ta hem pc suite på, länken finns i tidigare inlägg. under fliken "kundsupport" och "tillgängliga modeller" stod de modeller som kunde uppdateras enl mitt program.
Nej, allt tyder ju på att du har en nyare version. Jag hade 10b innan och kunde uppdatera till 10h.
Det skumma är bara att de som uppdaterat upplever ju att kuben är snabbare då man spinner den och min upplever jag väldigt harmonisk och lugn och snurrar bara en sida i taget så att säga. kameran känns si sådär och den ska ju ha förbättrats med uppdatering.. så det känns som att den inte har samma FW som de som uppdaterat beskriver. grr, varför ska LG göra allt så komplicerat genom att släppa massor av varianter utan att man riktigt vet ifall ju högre upp i alfabetet sista bokstaven är desto nyare FW..?!!
Redigerat av awake_lo, 31 May 2009 - 00:30.
Postad 01 June 2009 - 08:46
Nagon som kan beratta hur ljudet ar via horlurar??
Jag har bara hunnit testa med radio, men jag upplever ljudet som mycket bra, lurarna är hyggliga också. Som grädde på moset tycker jag att radion funkar klart bättre än på min Sony Ericsson jag hade tidigare. Jag hade ofta problem med mottagning när jag hade telefonen i byxfickan, det kändes som SE hade för kort antennsladd, vilket gjorde att mycket av antennen låg i fickan.
Postad 01 June 2009 - 10:22
Postad 02 June 2009 - 08:45
Postad 02 June 2009 - 14:38
Postad 03 June 2009 - 06:49
och på outgoing ska det vara tre`s SMTP ut ?
Postad 05 June 2009 - 18:53
Postad 06 June 2009 - 07:53
Ni som har skaffat Arenan, har den någon form av sensor som förhindrar inmatning när man håller den mot örat? Typ som iPhone och Nokia 5800 har?
Japps, visst har den det.
Postad 06 June 2009 - 11:41
Japps, visst har den det.
Sweet, det var väl det jag misstänkte, men jag har inte hittat någon stans där det står någonting om det.. Tack så mycket.
Postad 07 June 2009 - 18:00
Har försökt titta på den i affärer, men ingen som har den. Tack för hjälpen!
Postad 08 June 2009 - 08:58
Lite sugen på den här mobilen, men undrar först om den har en riktig blixt, som SE c905 typ?
Ja, den har blixt. Inte i klass med C905, som är en kameramobil, men klart bättre än utan blixt
Postad 08 June 2009 - 09:01
vet någon vilken gps navigator - programm kan man använda gratis utan och utan datatrafiken? tack
Postad 08 June 2009 - 16:28
Postad 08 June 2009 - 16:55
Vad som är värre, och som gör att jag börjar undra om jag inte köpt grisen i säcken, är LG:s (dokumenterat?) dåliga support, något jag blivit varse om först nu efter att ha kollat på en del LG-dedikerade forum på nätet. Slött med uppdateringar, dålig kommunikation med kunder och generell inkompatibilitet är omdömen som duggar tätt på dessa forum.
Allra mest irriterande är två mega-buggar som jag bara inte förstår hur man kan släppa igenom.
1. Telefonen funkar dåligt eller inte alls med Vista. Eller typ: jag kan med framgång via USB koppla ihop telefonen med min laptop (som kör Vista Home Basic 32 SP1) för "masslagring", så jag kan föra över musik och andra filer (och ladda telefonen via USB). Funkar utmärkt. Däremot är det meningen att uppdateringsprogrammet LG PC Suite, som jag installerade med den medföljande CD:n, automatiskt ska starta och hitta den USB-kopplade telefonen om man sätter telefonen i "PC Suite"-läge. Detta händer aldrig, och när jag manuellt startar PC Suite hittar den ändå inte telefonen - faktum är att den bara letar efter Bluetooth-anslutna telefoner, inte USB. Och Bluetooth har jag förstås inte på min laptop.
Jag har förstått efter att ha följt några olika diskussioner på nätet att det här är vad man bör förvänta sig - Vista stöds på pappret, men nästan inte alls i praktiken. Istället rekommenderas XP. Vilket känns helt mindboggling - en ny mobil som lanseras våren 2009 fixar inte Vista utan hänvisar till ett OS som knappt finns att köpa längre?
2. Wifi-funktionen var en av de stora anledningarna till att jag skaffade den här telefonen. Men när jag försöker koppla upp mig mot mitt trådlösa nätverk här hemma blir det stopp. Jo, jag hittar nätet och ansluter utan problem, men så fort jag faktiskt vill ut och surfa händer det ingenting. Efter lite snokande möts jag av detta: Arenan funkar typ inte alls mot d-link-routrar. Vad har jag för router? Självklart en d-link. Som var och varannan ###### människa. Otroligt att en telefon med wifi våren 2009 inte har stöd för ett av de mest vanliga router-märkena.
Jag har förstått att det nu finns åtminstone en fw-uppdatering till Arenan, men jag befiner mig i moment 22 - kan inte koppla upp mig mot datorn (vill helst undvika att antingen köpa Bluetooth bara för detta, eller ve och fasa behöva installera XP) och ladda ner det på det viset, och inte heller på telefonen surfa fram till rätt fw och ladda ner det direkt till telefonen (om jag inte vill betala många tusen femhundra i surfkostnader, då jag förstått att uppdateringen är ganska stor).
Om dessa buggar är barnsjukdomar som kommer att fixas är ju det toppen, men fram tills dess är det med skräckblandad förtjusning jag använder telefonen. Extra frustrerande är att det känns som att det finns en bra telefon här någonstans, men att man hastat ut den på marknaden innan den är helt testad och klar. Firmwares är bra, men de får inte bli en slapp fallback för kassa produkter.
LG:s supportsida på nätet är ett skämt, så där finns ingen assistans att få. Jag antar att mitt nästa steg blir att kontakta 3 och få lite handfast hjälp av dem, men jag tänkte först uttömma resurserna på nätet.
Känner någon med en liknande setup till något av dessa problem? (Vista, USB/BT, d-link etc)
Har någon uppdaterat sitt firmware, och i så fall hur?
Postad 08 June 2009 - 19:02
Nej det är ingen blixt! En fotolampa är vad det är.Ja, den har blixt. Inte i klass med C905, som är en kameramobil, men klart bättre än utan blixt
Var tvungen att förtydliga lite.
Postad 08 June 2009 - 19:28
Postad 08 June 2009 - 21:14
Postad 08 June 2009 - 22:33
Har haft min Arena i en knapp vecka nu. Min förra telefon blev stulen, var egentligen sugen på en iPhone, men eftersom 3 fortfarande inte har den fick det bli en Arena istället. Är väl kluven, på det hela taget. Mycket med telefonen funkar bra (tänka sig: telefonsamtal och sms!), men jag sitter samtidigt och irriterar mig på en massa grejer, saker som känns som barnsjukdomar eller värre: rent slarv. Till exempel touchscreenen, vars precision lämnar mycket att önska (även om det är min första touchscreen-lur och det kan tänka sig att jag vänjer mig).
Vad som är värre, och som gör att jag börjar undra om jag inte köpt grisen i säcken, är LG:s (dokumenterat?) dåliga support, något jag blivit varse om först nu efter att ha kollat på en del LG-dedikerade forum på nätet. Slött med uppdateringar, dålig kommunikation med kunder och generell inkompatibilitet är omdömen som duggar tätt på dessa forum.
Allra mest irriterande är två mega-buggar som jag bara inte förstår hur man kan släppa igenom.
1. Telefonen funkar dåligt eller inte alls med Vista. Eller typ: jag kan med framgång via USB koppla ihop telefonen med min laptop (som kör Vista Home Basic 32 SP1) för "masslagring", så jag kan föra över musik och andra filer (och ladda telefonen via USB). Funkar utmärkt. Däremot är det meningen att uppdateringsprogrammet LG PC Suite, som jag installerade med den medföljande CD:n, automatiskt ska starta och hitta den USB-kopplade telefonen om man sätter telefonen i "PC Suite"-läge. Detta händer aldrig, och när jag manuellt startar PC Suite hittar den ändå inte telefonen - faktum är att den bara letar efter Bluetooth-anslutna telefoner, inte USB. Och Bluetooth har jag förstås inte på min laptop.
Jag har förstått efter att ha följt några olika diskussioner på nätet att det här är vad man bör förvänta sig - Vista stöds på pappret, men nästan inte alls i praktiken. Istället rekommenderas XP. Vilket känns helt mindboggling - en ny mobil som lanseras våren 2009 fixar inte Vista utan hänvisar till ett OS som knappt finns att köpa längre?
2. Wifi-funktionen var en av de stora anledningarna till att jag skaffade den här telefonen. Men när jag försöker koppla upp mig mot mitt trådlösa nätverk här hemma blir det stopp. Jo, jag hittar nätet och ansluter utan problem, men så fort jag faktiskt vill ut och surfa händer det ingenting. Efter lite snokande möts jag av detta: Arenan funkar typ inte alls mot d-link-routrar. Vad har jag för router? Självklart en d-link. Som var och varannan ###### människa. Otroligt att en telefon med wifi våren 2009 inte har stöd för ett av de mest vanliga router-märkena.
Jag har förstått att det nu finns åtminstone en fw-uppdatering till Arenan, men jag befiner mig i moment 22 - kan inte koppla upp mig mot datorn (vill helst undvika att antingen köpa Bluetooth bara för detta, eller ve och fasa behöva installera XP) och ladda ner det på det viset, och inte heller på telefonen surfa fram till rätt fw och ladda ner det direkt till telefonen (om jag inte vill betala många tusen femhundra i surfkostnader, då jag förstått att uppdateringen är ganska stor).
Om dessa buggar är barnsjukdomar som kommer att fixas är ju det toppen, men fram tills dess är det med skräckblandad förtjusning jag använder telefonen. Extra frustrerande är att det känns som att det finns en bra telefon här någonstans, men att man hastat ut den på marknaden innan den är helt testad och klar. Firmwares är bra, men de får inte bli en slapp fallback för kassa produkter.
LG:s supportsida på nätet är ett skämt, så där finns ingen assistans att få. Jag antar att mitt nästa steg blir att kontakta 3 och få lite handfast hjälp av dem, men jag tänkte först uttömma resurserna på nätet.
Känner någon med en liknande setup till något av dessa problem? (Vista, USB/BT, d-link etc)
Tack för utförlig input!
Avskyr när det inte finns någon support att få.
Har tvekat mellan denna och Iphone, nu blir det Iphone!
Postad 09 June 2009 - 00:18
För att uppdatera telefonen behöver du koppla upp den mot lg pc suite och även ladda hem deras uppdateringsprogram....
Postad 09 June 2009 - 06:29
Postad 09 June 2009 - 07:47
Jag har uppdaterat via B2CApp som följer med, från 10b till 10h. Tyvärr hjälpte det inte mot Wifi-problemet. Jag har samma problem som du och även jag har en d-link.
Det har kommit nyare firmware, tyvärr inte tillgängliga "officiellt" så det är inget jag har orkat ta tag i än. Tänkte gå ner till Tre-butiken och gnälla av mig, så jag har möjlighet att utnyttja återköpsregeln om de inte får ordning på det.
Postad 09 June 2009 - 11:52
Postad 09 June 2009 - 14:15
Postad 09 June 2009 - 16:48
Crimestcik ställ frågan på http://www.mylgarena.com här finns ganska mkt
Jo, det var ett av ställena jag refererade till i mitt inlägg - också där jag läst mest öppet kritiska röster om telefonen.
Försöker nu få liv i en gammal laptop med Windows 2000 för att se om jag kan uppdatera med hjälp av den... känns aningen bakvänt det här.
Postad 09 June 2009 - 22:02
Men det gick inte på min vista 64 men på bärbara som är 32 gick det till slut.
Postad 09 June 2009 - 22:19
Lyckades uppdatera den nu men hjälp av "LGUSBModemDriver_WHQL_ML_Ver_4.9.4_IFXG_NP_v2"
Men det gick inte på min vista 64 men på bärbara som är 32 gick det till slut.
Låter lovande! Ska genast testa. Gjorde du det enligt dessa instruktioner? (Som jag tycker är ganska röriga.)
Jag lyckades inte få ihop telefonen med den uråldriga laptopen med W2K... så det är tillbaka på ruta ett.
Något jag tänkte på: om man nu har problem med att koppla ihop telefonen med datorn, borde man inte åtminstone kunna ladda ner en standalone-fil med eventuell uppdatering, föra över den till telefonen med USB-masslagring-läge, och starta filen i telefonen? Jag har hört att det kan göras med en del java-program.
Postad 09 June 2009 - 22:36
Postad 10 June 2009 - 08:30
lobbin du vet inget konkret om den ny FW du pratar om? Kollade på deras hemsida men fann inget...
Nej, hittade inget värre. Tydligen skulle det ta något bättre bilder samt kameran skulle vara lite snabbare, men tycker fortfarande den är långsam dock.
Lite tråkigt att det tar sån tid med uppdateringarna. 10h är den senaste för 3, och de är ju uppe i 10t redan för vissa operatörer.
Postad 10 June 2009 - 09:34
Postad 10 June 2009 - 14:56
Min flippade ut efter att jag har uppdaterat den. Trycker man på musik knappen så står där bara väntar och skulle man trycka bort den och ändra skärm så låser den sig och stänger ner. för att få igång den så måste jag ta ut batteriet så det blir till att gå ner till tre och lämna in den
Hur gjorde du när du uppdaterade den ?
Postad 10 June 2009 - 19:30
men fan vad snygg den e
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
7 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?