Nokia N86
286 svar till detta ämne
Postad 03 May 2010 - 23:03
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ny mjukvara på väg. Version 30.009 har släppts å kommer till Svenska N86 mobiler inom ca 1v skulle ja tro. Se mer info genom googla på versionnr..
Verkar ju ta evigheter för Nokia att fixa nya FW för svenska. Ngn som vet när den kommer? (Har Indigo, PC 587734.) Ingen som orkat trixa med PC och/eller filer o fixa sig en hackad v30.009? Hackat v21.006 o det funkar skitbra, men inte så stor koll att jag vågar mig på det...
Postad 03 May 2010 - 23:16
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag märkte just en grej. Mitt telefonminne, alltså C:, jag har bara 500 kB kvar, och det skiftar hela tiden mellan 400 och 700 kB. Jag förstår inte vad det är som tar sån plats?
Sent svar, men den som väntar på ngt gott...!  Antagligen har du inte ändrat N86:ans grundinställning för var den ska lagra SMS. Då lagras de på telefonminnet. Kolla Meddelanden > Inställningar > Övrigt ifall du inte hittat det på de 8 månader som gått sen du postade.
Postad 04 May 2010 - 15:41
craizy
-
craizy
-
Rookie
-
8 inlägg
Verkar ju ta evigheter för Nokia att fixa nya FW för svenska. Ngn som vet när den kommer? (Har Indigo, PC 587734.)
Ingen som orkat trixa med PC och/eller filer o fixa sig en hackad v30.009? Hackat v21.006 o det funkar skitbra, men inte så stor koll att jag vågar mig på det... 
Jag har samma produktkod, 0587734: RM-484 Country Variant Sweden SE Indigo - MR, den har inte fått uppdateringen än  Frågan är om den kommer att få det överhuvudtaget? Annars skulle man ju kunna ändra till 0580418: SCANDINAVIA Indigo, den har iaf fått senaste uppdateringen. Verkar ju rätt lätt att ändra produktkoden om man vill. någon som vet om uppdateringen kommer komma till fler modeller än dom som finns nu eller om man ska sluta hoppas?  Man kan kolla alla produkkoder och vilka uppdateringar som finns här
Postad 04 May 2010 - 20:47
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Jag har en N86 White, Har v21 fortfarande men vill ju ha senaste V31 så klart... Såg på listan du länka att produktkod: 0580677: SCANDINAVIA White finns med senaste v. Hur ser jag vilken produtkod min tel har?, och är det lugnt ändra till denna om jag har någon annan??
Finns det någon bra sida som visar tydligt hur man gör isåfall?
EDIT: satt ju bakom batteriet..hmm. Har produktkod: 0587765 så nu e frågan om man vågar ändra koden och sen då skall ändra tillbaks när man uppdaterat?? någon som har testat och vet?
Redigerat av big_swede70, 04 May 2010 - 21:09.
Postad 04 May 2010 - 22:04
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag har samma produktkod, 0587734: RM-484 Country Variant Sweden SE Indigo - MR, den har inte fått uppdateringen än Frågan är om den kommer att få det överhuvudtaget? Annars skulle man ju kunna ändra till 0580418: SCANDINAVIA Indigo, den har iaf fått senaste uppdateringen. Verkar ju rätt lätt att ändra produktkoden om man vill. någon som vet om uppdateringen kommer komma till fler modeller än dom som finns nu eller om man ska sluta hoppas? 
Man kan kolla alla produkkoder och vilka uppdateringar som finns här
Jag tippar att uppdateringen kommer även för oss, att det bara är en tidsfråga. I alla fall hoppas jag det, för ibland är ju fw21 lite väl seg o har även låst sig ett par ggr så man får ta ut batteriet. Jag funderade också på att ändra produktkoden, det verkar ju skitenkelt. När jag hackade fw21 använde jag Phoenix ( http://phoenixslayer.blogspot.com/). Med den ser det ut att gå att göra. Enda orsaken att jag inte orkat än är att jag installerat så mkt grejer o N-gage-spel att jag inte orkar ta risken att förlora dem nu.  Om ngn vill ha instruktioner för att hacka fw, säg bara till.
Postad 04 May 2010 - 22:10
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag har en N86 White, Har v21 fortfarande men vill ju ha senaste V31 så klart... Såg på listan du länka att produktkod: 0580677: SCANDINAVIA White finns med senaste v. Hur ser jag vilken produtkod min tel har?, och är det lugnt ändra till denna om jag har någon annan?? Finns det någon bra sida som visar tydligt hur man gör isåfall?
EDIT: satt ju bakom batteriet..hmm. Har produktkod: 0587765 så nu e frågan om man vågar ändra koden och sen då skall ändra tillbaks när man uppdaterat?? någon som har testat och vet?
Jag har gått i precis samma tanke: att pröva att ändra till Scandinavia (PC 0580677 för Indigo, 050093 för White) o se om det funkar. Som sagt inte vågat än dock.  Finns ett bra program för att se alla tillgängliga FW för olika produktkoder, Navifirm: http://forum.dailymo...hp?topic=1255.0Varför kör Nokia olika produktkoder på vit o indigo, förresten? Vad skiljer i mjukvaran?
Postad 04 May 2010 - 22:38
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Har sett något enkelt prg där man kan se mobilens produktkod och i ett annat fält bara skriva in ny produktkod och på så vis ändra koden, sen skall tydligen nya mjukvaran bli synlig vid sökning på tex pc-suite.. men kom inte ihåg va prg hette eller var det fanns ladda ner
Postad 05 May 2010 - 14:54
craizy
-
craizy
-
Rookie
-
8 inlägg
Har sett något enkelt prg där man kan se mobilens produktkod och i ett annat fält bara skriva in ny produktkod och på så vis ändra koden, sen skall tydligen nya mjukvaran bli synlig vid sökning på tex pc-suite.. men kom inte ihåg va prg hette eller var det fanns ladda ner
I inlägg nr 2 på den här sidan står det hur man gör för att ändra produktkod så som du beskriver det, till n95 men läste att det fungerar på samma sätt till n86. Har inte testat själv än, men det verkar ju lugnt att göra. Enda problemet är väl att garantin inte gäller om man skickar in den för lagning och dom märker att man har ändrat, men det känns ju inte så troligt. Hur länge ska man vänta?
Postad 05 May 2010 - 23:24
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Goda nyheter! Fick tummen ur igår, gjorde en fullständig backup, ändrade produktkoden o uppdaterade! Funkade hur bra som helst. Såg också ngt liknande program tidigare, men jag använde mig av Phoenix som jag nämnde förut ( länk till Phoenix). Enkel instuktion: 1. Stäng alla Nokia-programvaror o sätt i USB-kontakten i N86:an. 2. STarta Phoenix. Välj Scan Product under första menyn. 3. Välj Phone Information under menyn Product. Notera "Basic Production Code". 4. Välj "Production Data Edit" under samma meny. 5. Fyll i produktkoden för Scandinavia: 0580418 Indigo, 0580677 White. 6. Fyll i numret "Basic Production Code" där det står Order number. 7. Tryck Write. 8. Kör Nokia Software Updater (fick det inte att funka med OVI Suite eller OTA) o uppdatera. 9. Klart! Tryck *#0000# så ska den visa fw30.009. I inlägg nr 2 på den här sidan står det hur man gör för att ändra produktkod så som du beskriver det, till n95 men läste att det fungerar på samma sätt till n86. Har inte testat själv än, men det verkar ju lugnt att göra. Enda problemet är väl att garantin inte gäller om man skickar in den för lagning och dom märker att man har ändrat, men det känns ju inte så troligt.
Hur länge ska man vänta? 
Hittar inte inlägget du pratar om, men det var som du säger enkelt! Kolla min andra post. Om du måste lämna in telefonen ändrar du förstås tillbaka produktkoden igen.
Redigerat av Unregisteredeb00a9c8, 05 May 2010 - 23:54.
Postad 06 May 2010 - 08:04
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Gött höra, men kan man inte ändra tillbaks produktkoden direkt efter uppdateringen??
Sen försvann allt från mobilen så du fick återställa allt eller låg det kvar?
EDIT: jag testade och kanon nu skall det installeras version 30... Tackar som f''n
Redigerat av big_swede70, 06 May 2010 - 09:17.
Postad 06 May 2010 - 16:28
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Allt gick fint och telefonen blåstes inte efter uppdateringen utan allt låg kvar som innan, dock skall jag blåsa den snart och installera om för har läst på andra forum att det ger bättre utrymme på C, idag så krymper ju C fastän man installerar allt på E el F.. Sk "minnesläckage"
Redigerat av big_swede70, 06 May 2010 - 16:29.
Postad 06 May 2010 - 17:59
craizy
-
craizy
-
Rookie
-
8 inlägg
Nu har jag ändrat koden och uppdaterat, det fungera utmärkt  Gjorde även en återställning för att rensa lite, nu har jag över 60mb på c.
Lite jobbigt att inställningarna för internet försvann, har lite problem att få det helt rätt men det ska nog gå.
Postad 06 May 2010 - 22:02
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Kul att höra att det funkade för er! Ni hann ju besvara er fråga om allt låg kvar eller om det blev en "clean install" själva. Allt ligger kvar även för mig, inklusive hacket som det verkar. Fungerar fortfarande alldeles utmärkt att installera osignerade/signerade/hackade/whatever appar o spel.
Enda jag inte hunnit testa ordentligt är N-Gage, som trots versionhistorikens påstående om att det skulle tas bort med fw 30.009 ligger kvar. Är den kvar för er också?
Hur som tänkte jag ta o köra en ren installation o hacka 30.009 också istället.
Postad 07 May 2010 - 09:58
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Några spel över huvudtaget finns inte på min mobil för jag rensa allt när jag fick den från Nokia då med v21.
Fråga: hur hackar du 30 lättast? Har signat alla prg manuellt sen hello0x2 sluta fungera sen v10..
Redigerat av big_swede70, 07 May 2010 - 12:08.
Postad 11 May 2010 - 00:58
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Några spel över huvudtaget finns inte på min mobil för jag rensa allt när jag fick den från Nokia då med v21.
Fråga: hur hackar du 30 lättast? Har signat alla prg manuellt sen hello0x2 sluta fungera sen v10..
Ok, spel eller inte - smaken är som baken. NGage ska tydligen skrotas till hösten ändå... Vet inte om detta är enklaste sättet, men det är det enklaste och enda sättet jag använt mig av:  1. Gör fullständig backup på telefonen för säkerhets skull. 2. Ändra produktkoden till Scandinavia enligt tidigare inlägg. 2. Installera Phoenix. 3. Dra ner Navifirm4. Kör Navifirm och dra ner alla filer för v30.009 / Scandinavia / [White el Indigo]. 5. Dra ner alla filer i detta inlägg: http://forum.dailymo....html#msg2101766. Ersätt filen UDA-filen i biblioteket med filer från Navifirm. 7. [Här är enda steget som var åt **** dålig beskrivet på andra forum.] Starta Phoenix. Välj Tools / Options / Product Location o mata in sökvägen till filerna du drog från Navifirm. 8. Kör Scan Product o sen Flashing / Firmware Update. Nu ska du se "Product code: >0580418: SCANDINAVIA Indigo<" (det inom >< är tomt om du inte ställt in rätt sökväg). 9. Tryck Refurbish. Det kommer nu upp ngt meddelande om att en "Optional file" saknas. Helt i sin ordning, fortsätt bara. 10. När Phoenix är klar, kopiera filerna i Patches.zip till e:\Patches o installera RomPatcher. 11. Kör RomPatcher o patcharna så att båda blir gröna. Klart! Du kan nu genom att köra patcharna installera osignerade, crackade appar o spel. Precis blåst telefonen o installerat enligt ovan. Funkar utmärkt! Klart som korvspad?  PS Glöm inte att köra programuppdatering efter. Python måste uppdateras.
Redigerat av Unregisteredeb00a9c8, 11 May 2010 - 01:06.
Postad 11 May 2010 - 12:45
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Ok, spel eller inte - smaken är som baken. NGage ska tydligen skrotas till hösten ändå...
Vet inte om detta är enklaste sättet, men det är det enklaste och enda sättet jag använt mig av:  1. Gör fullständig backup på telefonen för säkerhets skull. 2. Ändra produktkoden till Scandinavia enligt tidigare inlägg. 2. Installera Phoenix. 3. Dra ner Navifirm 4. Kör Navifirm och dra ner alla filer för v30.009 / Scandinavia / [White el Indigo]. 5. Dra ner alla filer i detta inlägg: http://forum.dailymo....html#msg210176 6. Ersätt filen UDA-filen i biblioteket med filer från Navifirm. 7. [Här är enda steget som var åt **** dålig beskrivet på andra forum.] Starta Phoenix. Välj Tools / Options / Product Location o mata in sökvägen till filerna du drog från Navifirm. 8. Kör Scan Product o sen Flashing / Firmware Update. Nu ska du se "Product code: >0580418: SCANDINAVIA Indigo<" (det inom >< är tomt om du inte ställt in rätt sökväg). 9. Tryck Refurbish. Det kommer nu upp ngt meddelande om att en "Optional file" saknas. Helt i sin ordning, fortsätt bara. 10. När Phoenix är klar, kopiera filerna i Patches.zip till e:\Patches o installera RomPatcher. 11. Kör RomPatcher o patcharna så att båda blir gröna. Klart!
Du kan nu genom att köra patcharna installera osignerade, crackade appar o spel. Precis blåst telefonen o installerat enligt ovan. Funkar utmärkt!
Klart som korvspad? 
PS Glöm inte att köra programuppdatering efter. Python måste uppdateras.
TACK som faen.. Grym Wizard, några frågetecken bara innan jag startar: Punkt 6: du menar väl jag skall ta filen man tar ner från dailymobile och lägga den i mappen där alla filer från Navifirm finns? då ersätter jag ju filen i Naviform med den crackade? rätt? Punkt 7. Skall jag ta bort den sökväg som redan finns inskriven i översta fältet fältet "Data Package 1.0 "( där ligger nu C:\PROGRAM FILES\NOKIA\PHOENIX) och lägga min genväg där eller skall min genväg ligga i någon av de 2 nedre fälten? Edit: här i punkt 7 gör jag nog fel för jag får inte upp infon som du beskriver i punkt 8, så detaljera gärna bättre enligt ovan så skall det strax hackas N86'a Ang Python måste uppdateras? är det för att hacket skall fungera? jag har annars inga python apps insstallerade i mobilen så den är ju då inte livsviktig isåfall. Avaktar med hacka mobilen tills du klargör så allt e klockrent.. Mvh
Redigerat av big_swede70, 11 May 2010 - 13:03.
Postad 11 May 2010 - 18:06
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
TACK som faen..
Grym Wizard, några frågetecken bara innan jag startar:
Punkt 6: du menar väl jag skall ta filen man tar ner från dailymobile och lägga den i mappen där alla filer från Navifirm finns? då ersätter jag ju filen i Naviform med den crackade? rätt?
Punkt 7. Skall jag ta bort den sökväg som redan finns inskriven i översta fältet fältet "Data Package 1.0 "( där ligger nu C:\PROGRAM FILES\NOKIA\PHOENIX) och lägga min genväg där eller skall min genväg ligga i någon av de 2 nedre fälten? Edit: här i punkt 7 gör jag nog fel för jag får inte upp infon som du beskriver i punkt 8, så detaljera gärna bättre enligt ovan så skall det strax hackas N86'a
Ang Python måste uppdateras? är det för att hacket skall fungera? jag har annars inga python apps insstallerade i mobilen så den är ju då inte livsviktig isåfall.
Avaktar med hacka mobilen tills du klargör så allt e klockrent..
Mvh
Lugnt! Bra att du frågar så man utvecklar sin pedagogiska sida!  6. Helt rätt. Det är UDA-filen som utgör själva cracken (förutom patcharna då). 7. Ja, ta bort ngn av sökvägarna och pröva dig fram. Jag kör Vista o fick hålla på ett jäkla tag innan jag hittade ngn av de förvalda sökvägarna. Först senare hittade jag den där inställningen. Nu kör jag "C:\Program Files\Common Files\Nokia\DataPackage\Products\RM-484" som är en av de förvalda. Du kan ju testa det, möjligen med bara "C:\Program\" (utan "Files") beroende på om du kör svensk eller engelsk Win eller XP. Hur som är det helt riktigt att du inte ser "produkten" när du ska flasha ifall sökvägen är fel. Python behövs inte för hacket, men det fanns en uppdatering efter hacket i programuppdateraren. Tänkte bara flagga för det rent allmänt.  Jag kör Skype o lite annat som jag tror behöver det. Hoppas det funkar nu. Bara skriv igen ifall ngt är oklart!
Redigerat av Unregisteredeb00a9c8, 11 May 2010 - 18:33.
Postad 11 May 2010 - 19:41
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1309 inlägg
Vet någon när det går att uppdatera på vanligt vis?
Vill inte mixtra med koder på min då jag antagligen ska lämna in min på rep igen då volymen i luren är så låg att den i praktiken är oanvändbar, kör med högtalarläget nu om jag tvunget måste prata i den samt att det är glapp i bakgrudsbelysningen på dom två knapparna närmast skärmen..
Postad 11 May 2010 - 20:12
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Lugnt! Bra att du frågar så man utvecklar sin pedagogiska sida! 
6. Helt rätt. Det är UDA-filen som utgör själva cracken (förutom patcharna då).
7. Ja, ta bort ngn av sökvägarna och pröva dig fram. Jag kör Vista o fick hålla på ett jäkla tag innan jag hittade ngn av de förvalda sökvägarna. Först senare hittade jag den där inställningen. Nu kör jag "C:\Program Files\Common Files\Nokia\DataPackage\Products\RM-484" som är en av de förvalda. Du kan ju testa det, möjligen med bara "C:\Program\" (utan "Files") beroende på om du kör svensk eller engelsk Win eller XP. Hur som är det helt riktigt att du inte ser "produkten" när du ska flasha ifall sökvägen är fel.
Python behövs inte för hacket, men det fanns en uppdatering efter hacket i programuppdateraren. Tänkte bara flagga för det rent allmänt. Jag kör Skype o lite annat som jag tror behöver det.
Hoppas det funkar nu. Bara skriv igen ifall ngt är oklart!
TACK.. Den sökvägen du angav satte jag i översta fältet efter ha skapat de 3 sista mapparna i sökvägen och lagt alla filerna i RM-484 mapen...Då hitta programmet filerna.. Tackar för uppdateringen av din Wizard.. Då blir det Hackad N86 ikväll då.. ...Klart... gick ju som tåget. Skönt slippa signera alla apps manuellt nu då, ang skype så har jag en skype-version i sis-format som funkar väldigt bra om du vill ha, den kräver ingen python installerad på mobilen..
Redigerat av big_swede70, 11 May 2010 - 21:17.
Postad 11 May 2010 - 22:47
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Vet någon när det går att uppdatera på vanligt vis? Vill inte mixtra med koder på min då jag antagligen ska lämna in min på rep igen då volymen i luren är så låg att den i praktiken är oanvändbar, kör med högtalarläget nu om jag tvunget måste prata i den samt att det är glapp i bakgrudsbelysningen på dom två knapparna närmast skärmen..
Ingen aning, men det verkar dröja. Märkligt nog har Nokia uppdaterat FW för Scandinavia, som är på bla svenska o funkar alldeles utmärkt. Det går alldeles utmärkt att byta tillbaka till den gamla produktkoden, men vet inte vad som gäller ifall du lämnar in den o har en FW som "inte finns" men "rätt" produktkod.
Postad 11 May 2010 - 22:57
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
TACK.. Den sökvägen du angav satte jag i översta fältet efter ha skapat de 3 sista mapparna i sökvägen och lagt alla filerna i RM-484 mapen...Då hitta programmet filerna.. Tackar för uppdateringen av din Wizard..
Då blir det Hackad N86 ikväll då..
...Klart... gick ju som tåget. Skönt slippa signera alla apps manuellt nu då, ang skype så har jag en skype-version i sis-format som funkar väldigt bra om du vill ha, den kräver ingen python installerad på mobilen..
Alright! Fint att det funkade. Ja, den där jädra sökvägen höll på att ta knäcken på mig först. Låter som rätt mkt lättare att inte behöva signera alla apparna först.  Jag pratade i "kvällsmössan" om Skype, har 1.02 från Skype. Samma du har? N86:an listas ju inte som "supported device", men jag har onlinenummer o röstbrevlåda som verkar fungera bra. Letar annars efter Remo Recorder, som finns i trial på OVI Store. Eller möjligen ngt alternativ. Gillar att den spelar in samtalen o först när man lagt på frågar om man ska spara.
Redigerat av Unregisteredeb00a9c8, 11 May 2010 - 23:29.
Postad 11 May 2010 - 23:42
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Alright! Fint att det funkade. Ja, den där jädra sökvägen höll på att ta knäcken på mig först.
Låter som rätt mkt lättare att inte behöva signera alla apparna först. 
Jag pratade i "kvällsmössan" om Skype, har 1.02 från Skype. Samma du har? N86:an listas ju inte som "supported device", men jag har onlinenummer o röstbrevlåda som verkar fungera bra.
Letar annars efter Remo Recorder, som finns i trial på OVI Store. Eller möjligen ngt alternativ. Gillar att den spelar in samtalen o först när man lagt på frågar om man ska spara.
Jag har en skype version som funkar finfint med alla funktioner: 0.9.0.0 Beta, hade du version 1.02? Kan du skicka sökväg för den för alltid nice ha senaste fungerande versionen ju.. Har en sida som jag kan skicka på Pm till dig där hittar man mycket bra apps...
Postad 12 May 2010 - 00:54
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag har en skype version som funkar finfint med alla funktioner: 0.9.0.0 Beta, hade du version 1.02? Kan du skicka sökväg för den för alltid nice ha senaste fungerande versionen ju..
Har en sida som jag kan skicka på Pm till dig där hittar man mycket bra apps... Skype v1.02 S60 v3; fungerar med N86. Tack för applänken. Ngt tips på bra SMS-lösningar? Kör TextQuick + Free iSMS.
Redigerat av Unregisteredeb00a9c8, 12 May 2010 - 00:55.
Postad 25 May 2010 - 18:56
craizy
-
craizy
-
Rookie
-
8 inlägg
Hallå, tänkte försöka mig på att hacka min n86:a enligt guiden här i tråden. Tyvärr så går det inte så bra, verkar inte ha rätt sökväg för det kommer inte upp något när jag trycker "Firmware Uppdate", alla fält är tomma. Har testat flera olika men det går inte, någon som har något tips?
Postad 26 May 2010 - 10:33
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hallå, tänkte försöka mig på att hacka min n86:a enligt guiden här i tråden. Tyvärr så går det inte så bra, verkar inte ha rätt sökväg för det kommer inte upp något när jag trycker "Firmware Uppdate", alla fält är tomma. Har testat flera olika men det går inte, någon som har något tips?
Har du trixelitrixat enligt "7. [Här är enda steget som var åt **** dålig beskrivet på andra forum.] Starta Phoenix. Välj Tools / Options / Product Location o mata in sökvägen till filerna du drog från Navifirm."?
Postad 29 May 2010 - 06:28
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Sökvägen skall alltså va : C:\Program Files\Common Files\Nokia\DataPackage\Products\RM-484 Lägg alla filerna med den hackade ersatta filen som QKEN77 lå upp i sin wizard så kommer det upp info i fältena, det funka för mig
Redigerat av big_swede70, 29 May 2010 - 19:55.
Postad 14 June 2010 - 22:09
MrPajala
-
MrPajala
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Min N86 har drabbats av ett väldigt konstigt fel, den öppnar fotoalbumet i liggande läge när jag lägger ner telefonen på bordet! (rörelsesensorn är avaktiverad)
Förmodar att inge har haft liknande erfarenheter?
EDIT: Problem löst, det var brytaren till stödet som aktiverades när jag la ner telefonen på bordet. Lösningen var att jag gick in i inställningarna och inaktiverade att fotoalbumet skulle öppnas när stödet fälldes fram.
Redigerat av MrPajala, 16 June 2010 - 15:12.
Postad 17 June 2010 - 00:45
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Postad 05 July 2010 - 05:24
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nu verkar v30.009 ha släppts för de ursprungliga svenska produktkoderna ifall ngn vill ändra tillbaka.
Postad 26 July 2010 - 22:08
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Nu verkar v30.009 ha släppts för de ursprungliga svenska produktkoderna ifall ngn vill ändra tillbaka.
Kanske läge lägga in original mjukvaran för efter ja la in den hackade så har ja inte lyckats få telefonens email prg plocka upp mitt nokia messaging konto. Mobilens mailprg ska ju känna av den email adressen jag skriver in och automatiskt hämta upp mina mailkonton jag registrerat där men det gör prg inte. Någon mer som fått detta problemet?
Postad 29 July 2010 - 17:20
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Kanske läge lägga in original mjukvaran för efter ja la in den hackade så har ja inte lyckats få telefonens email prg plocka upp mitt nokia messaging konto. Mobilens mailprg ska ju känna av den email adressen jag skriver in och automatiskt hämta upp mina mailkonton jag registrerat där men det gör prg inte. Någon mer som fått detta problemet?
Använder inte mejl på mobilen, så jag kan inte svara för det. Att byta till den ursprungliga, svenska produktkoden och sedan installera "rätt" firmware (genom det vanliga uppgraderingsprogrammet) gick dock alldeles utmärkt. Pröva och berätta om det funkar efter det.
Postad 30 July 2010 - 08:15
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Tackar
Jag bytte tillbaks till ursprungskoden och när jag kollade efter ny mjukvara visade det sig nokia hade släppt V 30.009.234.01, verkar ju vara en mindre uppdatering för den gamla va ju 30.009.55.1, men jag skall uppdatera senare efter gjort backup på allt..
Redigerat av big_swede70, 30 July 2010 - 08:27.
Postad 31 July 2010 - 11:08
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Japp, stämmer. Bara att köra på, har inte haft några som helst problem efter att jag bytte tillbaka och uppdaterade. Bästa av allt: den är fortfarande hackad.
Postad 07 August 2010 - 18:28
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Skumt.. Ja bytte tillbaks till min originalkod å pc suite säger det finns ny mjukvara. Men när jag startar uppdateringen så kommer felmedd efter några sekunder att uppdateringen misslyckades.. Får pröva med några några andra produktkoder å se..
Min Basic production code som jag bytte när jag följde din steg för steg anvisning, va fan va min original basic code? den kommer jag fan inte ihåg, hur hittar jag den??
Redigerat av big_swede70, 08 August 2010 - 07:03.
Postad 09 August 2010 - 04:56
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Funkar telefonen annars? Funkade det att installera mjukvaran för "rätt" produktkod öht eller är det bara den extra uppdateringen som inte fungerar? Jag kommer inte ihåg nu, men har för mig att jag använde Nokia Software Updater o att det inte fungerade att uppdatera via telefonen. Basic Production Code har jag inte rört alls efter hacken. Testa o återkom med resultatet!
Ser att du har White, jag har Indigo. Kan inte tänka mig att det ska spela ngn roll dock. Skulle det inte fungera att uppdatera kan du ju alltid dra hem senaste firmwaren med Navifirm o lägga in istället.
Postad 09 August 2010 - 07:25
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Funkar telefonen annars? Funkade det att installera mjukvaran för "rätt" produktkod öht eller är det bara den extra uppdateringen som inte fungerar? Jag kommer inte ihåg nu, men har för mig att jag använde Nokia Software Updater o att det inte fungerade att uppdatera via telefonen. Basic Production Code har jag inte rört alls efter hacken. Testa o återkom med resultatet!
Ser att du har White, jag har Indigo. Kan inte tänka mig att det ska spela ngn roll dock. Skulle det inte fungera att uppdatera kan du ju alltid dra hem senaste firmwaren med Navifirm o lägga in istället.
Hej Just va jag gjorde, jag använde navfirm och uppdaterade till den senaste. Sen gick det att med hjälp av NSU ominstallera senaste mjukvaran 30.009.234.01, så jag hade nog något skräp i mobilen som ställde till det bara.. Att tänka på när man söker i Navifirm efter den senaste så heter den inte Scandinavia som förra hette utan den heter: N86 8MP RM-484 Country Variant Sweden.... finns 2 st, en för Indigo och en för White. Skillnaden i deras mjukvaror är nog bara deras teman tror jag
Postad 09 August 2010 - 22:40
Unregisteredeb00a9c8
-
Unregisteredeb00a9c8
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ok, bra att det löste sig!
Rätt där, bra för haxxorkidsen som läser tråden.  Jag tippar på att skillnaden i mjukvaran i stort sett handlar om det och produktkoden. Annars har jag inte märkt någonting öht.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|