Mass Effect 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
3
|
(12)
|
129:- | |
Mass Effect 2 (PC)
(PC-spel)
|
2
|
(16)
|
119:- | |
Mass Effect 2 - Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
344:- | |
Mass Effect 2 - Collector's Edition (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Recension: Mass Effect 2 (4 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 22 January 2010 - 07:23
Postad 22 January 2010 - 10:02
Fast har man spelat första spelet så kan jag tänka mig att man kan sakna en del referenser från ettan. Iofs kommer man ju kanske inte veta vad man missar eftersom man inte får se det. Men ändå, det kan kanske bli lite underligt i vissa situationer när personer man träffar som man träffat i första spelet inte känner igen en. Kan tänka mig ett sånt tillfälle för tillfället som jag läst om tidigare, men tänker inte gå in närmare på det.Har du ingen save kommer de att tagit paragon besluten till dig. Så det är precis som det du vill.
Har man inte spelat ME1 alls så är det ju klart att man inte kommer sakna nåt.
Går det inte att hitta sparfiler till pc på Internet?
Postad 22 January 2010 - 11:15
Har du ingen save kommer de att tagit paragon besluten till dig. Så det är precis som det du vill.
Det där var väl ett skämt!?
Har för mig att man får välja själv om man inte har något sparat.
Postad 22 January 2010 - 11:17
Postad 22 January 2010 - 12:49
Jag kanske får anstränga mig och köra igenom det ganska snabbt istället.
Behöver ju inte åka runt på alla planeter direkt.
Postad 22 January 2010 - 13:31
Detta även om man importerar en karaktär.
Wierd... Så varför importera en karaktär till att börja med?
Postad 22 January 2010 - 13:55
Vadå för bonusar?Jag fick massa bonusar när jag importerade iaf.
Postad 22 January 2010 - 13:56
Nu är jag lite besviken faktiskt. Jag gjorde ju tom den tråkiga subquesten med 'Biggest Fan' bara för att se vilken påverkan det skulle få...
Postad 22 January 2010 - 14:55
Postad 22 January 2010 - 14:55
Om wrex lever och hur du behandlade "biggest fan" vad du gjorde me raquni queen och om du räddade council, etc...
Hade varit kul o hitta en save med liknande val, men förmoderligen får ja spela igenom det igen.
Bara att skita i småquest o köra igenom antar jag
Redigerat av lacunaz, 22 January 2010 - 14:56.
Postad 22 January 2010 - 15:25
Postad 22 January 2010 - 18:57
Postad 23 January 2010 - 02:50
Postad 23 January 2010 - 09:39
Postad 23 January 2010 - 12:17
I slutet stod det release EU 29jan, men många shoppingsiter skriver 28:e. Vilket är det nudå?
Postad 23 January 2010 - 12:25
Vet i fan alltså, enligt tothegame:Fick gåshud av trailern...
![]()
I slutet stod det release EU 29jan, men många shoppingsiter skriver 28:e. Vilket är det nudå?
UK RELEASE: 29-Jan-2010 (Upcoming) | NORDIC RELEASE: 28-Jan-2010 (Upcoming) | US RELEASE: 26-Jan-2010 (Upcoming)
Postad 23 January 2010 - 13:10
Känns som han spär på liteThe visuals, voice acting, soundtrack, and direction are miles ahead of the competition
Postad 23 January 2010 - 13:22
Känns som han spär på lite
Nepp.... SÅ bra är det...
Så härligt med riktiga sidequests. Inga lalla runt med maekon.
Redigerat av maximm, 23 January 2010 - 13:28.
Postad 23 January 2010 - 21:51
Inte bara dina val i 2:an som får konsekvenser i 3:an.
http://kotaku.com/54...er-trilogy-ends
Even to the point where some of the decisions you made in 1 you'll see the result in 3," he continued. "It's actually interestingly impactful in that folks who have stuck with the franchise the entire time, there will be stuff that you will feel is yours that you've created in that third iteration.
ME2 är 1.5 gånger längre än första.
it's definitely bigger than [the first Mass Effect], probably about one and a half times [the length], maybe a little more" Zeschuk said. In addition to being Emotionally Engaging, "There's a lot more you can do, a lot more you should do.
Importing Shepard (PC)
http://pc.ign.com/do...ort_012210.html
UR ME2 FAQ.en.
http://www.masseffect.com/info/faq
Q: So what exactly is carried over from Mass Effect 1? I had a Level 60 with specter gear?
The decisions, actions, and plot states you created in Mass Effect 1 will persist in Mass Effect 2. Additionally other factors such as your character level will grant you certain bonuses as well. If you acquired a high level of currency you will start Mass Effect 2 with a small boost to your starting income. Additionally if you completed the game as a paragon or renegade, a fraction of that alignment will persist into Mass Effect 2. This is designed to help give players who went the extra mile in Mass Effect 1 a quantitative boost in Mass Effect 2.
Q: So my character level will carryover?
Not exactly. If you reached level 49, you will receive a set of bonuses. If you reached 59 you receive more and 60 you receive the maximum perks.
Redigerat av Zerox_no1, 23 January 2010 - 21:54.
Postad 23 January 2010 - 23:31
Fan att det är försenat dock, men jag längtar tills jag får det!
Postad 24 January 2010 - 01:11
Det handlar om tvåan, om du inte vill ha det spoilat.Varför är det kul?
Kan tilläggas att jag vet att det passar alla spel som har specialutgåvor till "samlare". Men det passar sjuuukt bra här!
Redigerat av Flamso, 24 January 2010 - 01:12.
Postad 25 January 2010 - 12:02
Heads up, Xbox gamers! Some of the supposedly exclusive preorder DLC's for Mass Effect 2 is now available in the Xbox Live Marketplace for free.
Yes folks, you read that right. The nine in-game bonuses that is now available in the Marketplace includes:
•Collectors' Weapon and Armor
•Terminus Weapon and Armor
•Inferno Armor
•Sentry Interface
•Umbra Visor
•M-29 Incisor Sniper Rifle
•Blood Dragon Armor
•Recon Hood
•Normandy Crash Site
Postad 25 January 2010 - 12:29
http://kotaku.com/54...c-for-free-free
Länkar till gratis DLC. Passa på!
Boom shakalack, ja tack! Sitter dock på jobbet (har lunchrast...) och har köat upp sakerna för nedladdning men hur länge kan man vänta? Är nog hemma först vid 20 tiden idag...
Postad 25 January 2010 - 12:30
Tack!
Postad 25 January 2010 - 12:30
Strunt samma, vissa av grejorna ska jag få 'ändå'.
Edit: Never mind. Verkar som xbox.com blev förvirrad över vilka grejor jag lade till i min kö när jag försökte tanka hem alla 9 grejorna samtidigt i olika tabbar.
Edit 2: Ska bli spännande att se vad de gör när de upptäcker problemet. De kan ju inte ta betalt, eftersom de här ÄR gratis grejor (förbokningserbjudande + dragon age prylar). Skulle tro att de inte heller kan dra tillbaks det, skulle innebära MYCKET logistik.
Redigerat av Unregistered6810b893, 25 January 2010 - 12:43.
Postad 25 January 2010 - 12:48
Hör ni, check this out!
Är det inte en ganska rejäl spoiler i den listan för folk som har levt i medieskugga? Kanske borde svärtas?
Postad 25 January 2010 - 12:48
Postad 25 January 2010 - 12:56
Beklagar
Det här objektet går inte att köpa från Xbox LIVE-marknadsplatsen på webben.
Försöker jag igen fungerade det nån gång men vissa saker har jag försökt 5ggr på och funkar inte, fick bara 5-6 saker i kön.
Postad 25 January 2010 - 14:36
Mass Effect 3 kommer att ha Natal och 3D stöd, så nu kan ni vara med i spelet på en helt annan nivå!
Skämt åsido, försökte smöra in mig hos polarn på gamestop idag.
Jag: Hörru snika till mig Mass Effect 2 nu...
Han: Ok vänta ett tag
Sen går han och hämtar 2an... räcker fram den jag sträcker fram handen...
Han rycker bort spelet och frasen: SUCKER!! kommer ur hans mun.
Nära ett tvspels relaterat mord idag.
Postad 25 January 2010 - 14:39
....Nära ett tvspels relaterat mord idag.
Det där var rent kriminellt av honom, jag tror du skulle ha klarat dig med nödvärn eller nåt i den stilen
Postad 25 January 2010 - 14:49
Ojojoj vad han hade fått smisk av mig!Breaking news!!!
Mass Effect 3 kommer att ha Natal och 3D stöd, så nu kan ni vara med i spelet på en helt annan nivå!
Skämt åsido, försökte smöra in mig hos polarn på gamestop idag.
Jag: Hörru snika till mig Mass Effect 2 nu...
Han: Ok vänta ett tag
Sen går han och hämtar 2an... räcker fram den jag sträcker fram handen...
Han rycker bort spelet och frasen: SUCKER!! kommer ur hans mun.
Nära ett tvspels relaterat mord idag.
Postad 25 January 2010 - 15:58
Postad 25 January 2010 - 16:10
Men ARGH. Nu blir jag arg. Mitt Live funkar inte alls. Jag ringer MS på stubinen! Funkar det fortfarande att ladda ner?Hör ni, check this out!
Postad 25 January 2010 - 16:16
Näe, det gör det inte för resten av världen hellerMen ARGH. Nu blir jag arg. Mitt Live funkar inte alls. Jag ringer MS på stubinen! Funkar det fortfarande att ladda ner?
Mass Effect 2 DLC: Xbox 360’s free download pulled
Mass Effect 2 DLC for the Xbox 360 had been released for free download earlier, but we are now hearing that it has now been pulled from Xbox Live. The download had been made available for those who pre-ordered Dragon Age: The Collectors Edition.
It was obvious that the free Mass Effect 2 DLC was an error, which is why it was pulled. It seems funny that it took them that long to notice the error of their ways. We wonder how many Xbox Live users were able to download the game before it was pulled?
Postad 25 January 2010 - 16:27
Meh. Fan vad dåligt. Buhu.Näe, det gör det inte för resten av världen heller
Postad 25 January 2010 - 17:20
Surt att vänta till den fjärde för att man har köpt collectors edition.Inte många dagar kvar nu.....
Postad 25 January 2010 - 18:21
Väntar nog tills CE sjunkit i pris.
Postad 25 January 2010 - 18:52
Kan knappt vänta tills torsdag!
(tagit hela nästa vecka ledigt)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Recension: Mass Effect 2
9 filmer