Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Magic *

596 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Magic (G2) (Mobiltelefoner) 6 9.054054 (36) Inga priser

Postad 02 June 2009 - 07:16

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Utöka din HTC
http://www.androidan...-rogers-htc-g1/

Postad 02 June 2009 - 21:19

Dennies
  • Dennies
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Så ja, då var luren påväg från tyskland ligger just nu (snart) på en dhl central i sverige =)

Postad 02 June 2009 - 22:11

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Så ja, då var luren påväg från tyskland ligger just nu (snart) på en dhl central i sverige =)

Trevligt!

Berätta gärna lite om dina intryck sedan då du har fått den. Ämnar du roota den?

Postad 03 June 2009 - 10:55

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....magic-till-salu

Postad 03 June 2009 - 12:40

Dennies
  • Dennies
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har redan fixat så allt ligger färdigt för en rootning blir Google ION (cupcake 1.5)
Tror det kommer lira bra, har hittat en hel del applikationer som kan vara intressanta =)

Trevligt!

Berätta gärna lite om dina intryck sedan då du har fått den. Ämnar du roota den?

Redigerat av Dennies, 03 June 2009 - 12:42.

Postad 03 June 2009 - 18:57

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Har redan fixat så allt ligger färdigt för en rootning blir Google ION (cupcake 1.5)
Tror det kommer lira bra, har hittat en hel del applikationer som kan vara intressanta =)

Trevligt.

Akta dig för Ion rev2 om du kör Haykuros build bara, den har en landscape-bugg. Telefonen växlar helt enkelt inte till landscape när du vrider den. Om även rev1 har den buggen kan jag inte svara på, men r2 har den definitivt.

Redigerat av monodc, 03 June 2009 - 18:57.

Postad 03 June 2009 - 20:19

lilja85
  • lilja85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Från och med imorgon kan man köpa Magic på Kungsgatan! Jag antar att det är Stockholm de menar? Och i kommentarerna står det att 3 ska ha skickat telefoner till de som beställt igår eller idag vilket betyder att vi som beställt borde få vår telefon senast imorgon. Hoppas! :D Är det någon som beställt och fått sin telefon idag??

http://www.idg.se/2....ings#a19.639332

Postad 03 June 2009 - 20:38

cajoseno
  • cajoseno
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Från och med imorgon kan man köpa Magic på Kungsgatan! Jag antar att det är Stockholm de menar? Och i kommentarerna står det att 3 ska ha skickat telefoner till de som beställt igår eller idag vilket betyder att vi som beställt borde få vår telefon senast imorgon. Hoppas! :D Är det någon som beställt och fått sin telefon idag??

http://www.idg.se/2....ings#a19.639332

Enligt 3 ska Magic finnas i alla deras butiker från imorgon :lol:

Postad 03 June 2009 - 21:25

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Ugh. Tidiga - obekräftade - uppgifter gör gällande att vår nordiska Magic inte kommer levereras med svenskt, danskt eller norskt språkstöd. Och för att göra det hela ännu värre så verkar rootmetoden (som fungerar på andra europeiska Magic) inte fungera heller.

http://www.swedroid....-nordisk-magic/

Redigerat av monodc, 03 June 2009 - 21:47.

Postad 03 June 2009 - 22:18

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Personligen så bryr jag väl mig inte så mycket om språkstödet så länge ordlistan är med. Att den inte går att roota är ju tråkigare, men det är nog inte meningen att det ska gå heller å andra sidan.

Hursom så verkar det ju som, om nu uppgifterna stämmer, att lösningar kommer. Även om det är lite dåligt att den inte är helt klar vid lansering tycker jag ändå det är helt okej att skeppa ändå så länge man är hyffsat snabba på att komma med uppdateringar. Speciellt om det generellt är så att man är snabb med uppdateringar av den här typen så är det mer förlåtligt.

Dock bör ju, i det här fallet, tre gå ut med att det inte finns några svenska menyer vid lanseringen även om en lösning är på g.

Postad 04 June 2009 - 08:50

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Lite trist med språkstödet, men man klarar sig ju trots allt rätt bra med engelska. Kanske lite värre att man inte kan roota, men jag räknar med att någon duktig person löser det snart. Hade nog inte tänkt roota telefonen det första jag gör iaf. Något annat som jag reagerat på är att den nordiska modellen bara verkar ha 192 mb ram, medans den som lanserats i bl.a. tyskland har 288 mb. Det känns ju lite surt. Men å andra sidan verkar det som att Android är sjukt minnessnålt så att det ändå är problem att komma upp i 192 mb. Kommande samsung i7500 hade väl dessutom bara 128 mb.

Fick för övrigt precis ett par sms, först från 3 att de mottagit min beställning av nummerflytt från mitt tele2-nr till mitt nya 3-ab, sen ett från tele2 att porteringen var godkänd och skulle genomföras om en vecka typ och så ett till från 3 där det stod ungefär samma sak. Det borde väl innebära att min telefon är på väg till mig? *hoppas*

Postad 04 June 2009 - 09:30

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
Jag är jävligt sugen på android, men vad hände med mer öppet än iPhone?

Bluetooth halvlåst, ingen tethering, de motarbetar att man rootar (vs jailbreaking)...=/

Postad 04 June 2009 - 09:43

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Mjo, den är ju definitivt inte helt öppen. Men jämför Apples App Store med Android Market så är skillnaden enorm vad gäller vilka apps som släpps in. Apple är bra j-a fascistiska medan Google nästan tillåter allt. Apple släpper ju inte ens in apps som konkurrerar med deras egna.

Postad 04 June 2009 - 09:44

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

... Något annat som jag reagerat på är att den nordiska modellen bara verkar ha 192 mb ram, medans den som lanserats i bl.a. tyskland har 288 mb. Det känns ju lite surt. Men å andra sidan verkar det som att Android är sjukt minnessnålt så att det ändå är problem att komma upp i 192 mb. Kommande samsung i7500 hade väl dessutom bara 128 mb.
...

Vadå? har tyskarnas version 288 MB RAM, det tror jag väl ändå inte? Det är väl alltid 192 MB det har handlat om?

Är det förresten nån som har fått sin/vart och köpt en lur från tre än och har några reflektioner på just den är?

Postad 04 June 2009 - 10:06

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Vadå? har tyskarnas version 288 MB RAM, det tror jag väl ändå inte? Det är väl alltid 192 MB det har handlat om?

Specifikationerna säger 288 MB på många ställen.. och denna tråd ger lite olika uppgifter:
http://www.swedroid....thread.php?t=65

HTC har tydligen hävdat att "brandade" telefoner har 192 mb och obrandade 288 mb. Men det är flertalet i slutet på tråden som köpt vodafone-brandade magic från tyskland som har 288 mb.

Men ja, ram-utrymmet är nog iofs inget större problem i sammanhanget.

Postad 04 June 2009 - 10:06

lilja85
  • lilja85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Om man nu lyckas roota sin telefon. Kan man då återställa den till samma mjukvara som den skickades med. Jag menar om telefonen går sönder och man behöver lämna in den för lagning är det väl bäst om telefonen inte är rootad?

Om man teetar (eller vad man ska säga) kan operatören se att man använder datorn för att surfa på? Eller ser det ut som att det är mobilen?

Jag var väldigt sugen på denna telefonen men nu undrar jag om jag ska ångra mitt köp och löpa en iPod istället. Är ju ändå lika mycket inlåsning och då det bara är en tillverkare fungerar Jailbreaking till alla iPhones, vilket nu inte är fallet med Android...

Kan jag om jag köper till en dongel till datorn flytta över smikortet från telefonen lite temporärt och surfa på internet??

Postad 04 June 2009 - 10:20

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Jag var väldigt sugen på denna telefonen men nu undrar jag om jag ska ångra mitt köp och löpa en iPod istället. Är ju ändå lika mycket inlåsning och då det bara är en tillverkare fungerar Jailbreaking till alla iPhones, vilket nu inte är fallet med Android...

Skillnaden är väl att jailbreak nästan är en förutsättning för att kunna göra något kul med en iPhone, medans Android ger väldigt mycket möjligheter utan att behöva roota luren.

Att använda telefonen som modem finns det ju även lösningar på som inte kräver root, som PDAnet.

Postad 04 June 2009 - 10:25

lilja85
  • lilja85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Att använda telefonen som modem finns det ju även lösningar på som inte kräver root, som PDAnet.

Underbart! :D Då kan jag fortsätta att längta efter SMSet i telefonen som säger att min Magic kommit...

Kan man gör en rootad telefon orotad? Alltså återställa den till så som den var när man köpte den även efter att man rootat?? Finns det inget bättre svenska namn än rootat? :lol:

Postad 04 June 2009 - 11:14

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Specifikationerna säger 288 MB på många ställen.. och denna tråd ger lite olika uppgifter:
http://www.swedroid....thread.php?t=65

HTC har tydligen hävdat att "brandade" telefoner har 192 mb och obrandade 288 mb. Men det är flertalet i slutet på tråden som köpt vodafone-brandade magic från tyskland som har 288 mb.

Men ja, ram-utrymmet är nog iofs inget större problem i sammanhanget.

Det är 288 på alla. Men 96 är reserverade för framebuffer etc, så det är bara 192 tillgängligt. Alltså är både 288 och 192 rätt, det handlar bara om hur man räknar.

Postad 04 June 2009 - 11:38

oedlan
  • oedlan
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Undra varför det bara är med ett 2GB kort i Sverige när du får 8 i Tyskland... Men Vodafone kanske är snällare helt enkelt... :D

Nu är pengarna betalade till Tyskland iaf så jag hoppas att jag har luren nästa vecka :lol:

Redigerat av oedlan, 04 June 2009 - 11:52.

Postad 04 June 2009 - 12:35

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Undra varför det bara är med ett 2GB kort i Sverige när du får 8 i Tyskland... Men Vodafone kanske är snällare helt enkelt... :D

Nu är pengarna betalade till Tyskland iaf så jag hoppas att jag har luren nästa vecka :lol:

Var beställde du?

Postad 04 June 2009 - 12:44

oedlan
  • oedlan
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Var beställde du?

eBay... Säljaren skickar bara inom Tyskland så jag låter den gå till en kompis som sen skickar den till mig =)

Postad 04 June 2009 - 12:56

iksvo
  • iksvo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

eBay... Säljaren skickar bara inom Tyskland så jag låter den gå till en kompis som sen skickar den till mig =)

Hade du gett han/henne ca 16€ extra för frakt till sverige så hade han/hon säkert kunna skicka den till dig direkt.
Paketet skickas ändå med DHL.

Redigerat av iksvo, 04 June 2009 - 12:59.

Postad 04 June 2009 - 15:53

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Såg att 3 har fått in den nu. Roligt, men som vanligt är det 3 som får inte dom telefonerna jag vill ha.
Men klarar inte av att ha 3.
Så någon som vet när den kommer i alla andra affärer?

Redigerat av nixxz, 04 June 2009 - 15:54.

Postad 04 June 2009 - 17:26

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Såg att 3 har fått in den nu. Roligt, men som vanligt är det 3 som får inte dom telefonerna jag vill ha.
Men klarar inte av att ha 3.
Så någon som vet när den kommer i alla andra affärer?

Av ren nyfikenhet bara... vad gör tre till en sämre operatör än någon annan?

Postad 04 June 2009 - 18:41

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Dom har kass täckning, sedan allt skräp dom har på telefonen sedan den där fula tre märket på telefonerna.
Dom har säkert bra täckning om man bor längre ner i sverige, men när jag åker till sommarstugan så finns det ingen täckning där.

Postad 04 June 2009 - 19:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
nixxz
Länge sen du såg nån telefon från Tre gissar jag?

Jag har då ingen logga på min å inte sambon heller...Det enda som syns i min är bakgrundsbilden vilken går lätt att byta ut...Sambon däremot hade nån genväg i sin ..

Ja bor i norra sverige å de funkar perfekt där jag bor iaf..Men vist ska lämna kusten blir det väl kanske lite problem :-)

Postad 04 June 2009 - 19:04

lilja85
  • lilja85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Dom har kass täckning, sedan allt skräp dom har på telefonen sedan den där fula tre märket på telefonerna.
Dom har säkert bra täckning om man bor längre ner i sverige, men när jag åker till sommarstugan så finns det ingen täckning där.

Jag tycker att det är konstigt att du säger att de har kass täckning när de fått utmärkelsen "Sveriges bästa mobila bredband". Jag håller däremot med om att Telia/Tele2 är bättre för dig om du inte har täckning från 3/Telenor i din sommarstuga. Därmed inte sagt att någon av dem är kassa jämfört med varandra.

Om du vill ha bra täckning ska du välja en produkt från Ice.Net...

Postad 04 June 2009 - 19:26

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Har Halebop nu fungerar utmärkt i sommarstugan, hade tre för inte så länge sedan fungerade inte alls där, grymt jobbigt om man ska vara där halva sommaren

Postad 04 June 2009 - 20:04

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
3 är klart sämst utanför storstäderna. Och bloatar ner lurarna med massa skit.

Postad 04 June 2009 - 20:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du läste inte mitt inlägg högre upp?

Postad 04 June 2009 - 20:26

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Jo, och 3 är fortfarande sämst utanför storstäderna

Postad 04 June 2009 - 20:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Beror ju helt och hållet på var man är..Jag bor i en liten stad i norra sverige vid kusten och här är inte Tre sämre än Telia men vist åker jag nåra mil in i landet så förlorar Tre stort..

Postad 04 June 2009 - 20:47

lilja85
  • lilja85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jo, och 3 är fortfarande sämst utanför storstäderna

Jag tycker inte att ditt argument håller. Jag har flera gånger försökt surfa ute på landet i småland med Telias bredband och det är helt dött. Jag menar att det är två olika nät med olika bra täckning på olika ställen och att det är viktigt att prova själv på de ställen där man oftast kommer använda sin mobil.

Mitt jobb bytte nyligen från Telia till Telenor för att få bättre täckning...

Postad 04 June 2009 - 20:48

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

nixxz
Länge sen du såg nån telefon från Tre gissar jag?

Jag har då ingen logga på min å inte sambon heller...Det enda som syns i min är bakgrundsbilden vilken går lätt att byta ut...Sambon däremot hade nån genväg i sin ..

Ja bor i norra sverige å de funkar perfekt där jag bor iaf..Men vist ska lämna kusten blir det väl kanske lite problem :-)

Längst kusten är det inga problem med täckning! men när man åker inåt blir det problem!
Ja det kanske var iaf 6 månader sedan jag hade en telefon med tre (W902) och den hade den dära fula tre märket på telefonen!

Postad 04 June 2009 - 21:04

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Mobiltäckningen generellt lär ju Telia för det mesta vinna ganska lätt, men när det gäller 3G så upplever jag ändå det som att 3 ligger före. Har som sagt haft Tele2 och testat med ett 3-kontantkort innan jag nu bestämde mig för att skaffa en Magic med 3-abonnemang. Bor i Örebro, har testat lite i trakterna här och även en del på tåg i mälardalen.

Täckningen i allmänhet var ungefär likvärdig mellan 3 och Tele2, dock fanns det en avgörande skillnad. När man hade täckning med 3 hade man 3G-täckning i typ 90% av fallen.. med Tele2 kanske man hade det i max 40-50% av fallen om man hade tur...

Med en Magic så räknar jag med att använda en hel del datatrafik och då känns valet ganska enkelt. Befinner man sig ute i skogen eller så, så lär ju 3 vara oanvändbart men det lär väl Tele2 vara också. Där vinner ju i regel Telia, men iom att Telia och Tele2 delar 3G-nät så tvivlar jag på att de är speciellt mycket att ha när det gäller datatrafik härikring där jag bor iaf...

Alla operatörer har ju sina styrkor och svagheter förstås, vissa är bättre i några områden och sämre i andra.. så man får väl helt enkelt prova sig fram och välja den som fungerar bäst.

Vad gäller loggor, branding och sånt otyg så har det nu för övrigt kommit rapporter om att de HTC Magic som 3 nu säljer är helt obrandade både till utsidan och insidan. Låter ju väldigt positivt om det är så.

Redigerat av Hellberg, 04 June 2009 - 21:06.

Postad 05 June 2009 - 06:18

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
En liten fördel med Telia är att de är de enda som har EDGE, vilket gör att man iaf kan överföra lite trafik öven med bara GSM-täckning. Vanlig GPRS däremot är ju nästan lika bra att strunta i.

Postad 05 June 2009 - 11:24

Unregistered113306fa
  • Unregistered113306fa
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
tycker telefonen verkar grym. men det står fortfarande mellan denna och nokia 5800 vilka e fördelarna och nackdelarna med båda lurarna. la undan en på tre tills idag får se om jag går och hämtar den. tre abonemanget för 499 e jag lite osäker på men ska ju ändå köpa mobilt bredband också och det ingår ju i det så det värkar inte så tokigt ändå.

Postad 05 June 2009 - 11:49

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Inte någon som kan bekräfta om det finns några loggor, branding på Magic telefonen?

Postad 05 June 2009 - 11:49

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

tycker telefonen verkar grym. men det står fortfarande mellan denna och nokia 5800 vilka e fördelarna och nackdelarna med båda lurarna. la undan en på tre tills idag får se om jag går och hämtar den. tre abonemanget för 499 e jag lite osäker på men ska ju ändå köpa mobilt bredband också och det ingår ju i det så det värkar inte så tokigt ändå.

Du kan ju få 5800 billigare och med andra abbonemang (tillsvidare iaf).
HTC Magic handlar mer om själva operativsystemet - Android (av Google).
Android har blivit ganskat hypat genom att det är relativt mer öppet än andra operativsystem (Symbian, Win etc).
Du kan lägga till applikationer och anpassa telefonen mer efter hur DU vill ha det.
Android kan även ses som en motpol till iPhone som kan upplevas som väldigt styrt av tillverkaren Apple (funktioner, applikationer, källkod etc).
Du kommer med Android kunna bli mer engagerad i en community kring operativsystemet.

Om jag vore dig hade jag satsat på Magic.

Postad 05 June 2009 - 13:00

Strasse
  • Strasse
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Inte någon som kan bekräfta om det finns några loggor, branding på Magic telefonen?

Enligt folk på swedroid.se är så inte fallet, varken utanpå telefonen eller i mjukvaran. Man hamnar inte heller på nån tre-portal när man surfar. Kan inte bekräfta det själv eftersom telefonen inte har kommit ännu :)

http://www.swedroid....thread.php?t=96
http://www.swedroid....thread.php?t=98

Postad 05 June 2009 - 13:08

oedlan
  • oedlan
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jobbar på en "mindre" ort i Mellansverige och vi har 3 på jobbet. ca 1 gång varannan månad havererar någon av deras master i närheten med följden att hälften av våra telefoner tappar sin täckning helt.

Känner inte till någon annan operatör som råkar ut för detta så pass ofta.

Postad 05 June 2009 - 13:45

Unregistered63da62fc
  • Unregistered63da62fc
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Enligt folk på swedroid.se är så inte fallet, varken utanpå telefonen eller i mjukvaran. Man hamnar inte heller på nån tre-portal när man surfar. Kan inte bekräfta det själv eftersom telefonen inte har kommit ännu :)

http://www.swedroid....thread.php?t=96
http://www.swedroid....thread.php?t=98

Jag har nu fått min Magic från tre. sitter och jobbar så har bara testat lite. Jag har inte sett något alls som är brandat av Tre, varken i mjukvaran eller på själva telefonen. *glädjehopp*

Postad 05 June 2009 - 13:58

oedlan
  • oedlan
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

:D Köpte en 5800 till tjejen, och jag ahr beställt en Magic... så jag behöver inte välja!!! Snor hennes om jag tröttnar på Magic men det tror jag inte. :)

Postad 05 June 2009 - 13:58

Strasse
  • Strasse
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag har nu fått min Magic från tre. sitter och jobbar så har bara testat lite. Jag har inte sett något alls som är brandat av Tre, varken i mjukvaran eller på själva telefonen. *glädjehopp*

Mycket goda nyheter!! Som det känns just nu skulle jag kunna tänka mig att betala en extra premie för att få telefonen idag, men det ser ut att bli måndag. Fattas bara att den blir 'rootbar' också så är lyckan gjord :)

Postad 05 June 2009 - 15:36

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Okej vad härligt! kanske blir en sådan, kan man köpa den utan bindning från tre?

Postad 05 June 2009 - 15:47

Strasse
  • Strasse
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Nix, bara med ab.

Postad 05 June 2009 - 20:43

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

:D Köpte en 5800 till tjejen, och jag ahr beställt en Magic... så jag behöver inte välja!!! Snor hennes om jag tröttnar på Magic men det tror jag inte. :)

Bra lösning, om hon bara inte snor Magicen från dig :D

Postad 06 June 2009 - 00:42

lilja85
  • lilja85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Mycket goda nyheter!! Som det känns just nu skulle jag kunna tänka mig att betala en extra premie för att få telefonen idag, men det ser ut att bli måndag. Fattas bara att den blir 'rootbar' också så är lyckan gjord :)

Samma här :D Jag fick mina SMS om abonnemangsbyte igår (torsdag) och hoppades på att få den idag. Men men, får väl gå och vänta hela helgen på den. Suck... Har ni som beställt fått AVIn via SMS eller brev? Jag har märkt att om får AVIn via brev så kommer ofta AVIn fram efter att brevbäraren gått ut och då ligger paketet en hel dag på utlämningsstället. Jag brukar kunna lösa det genom att skriva ut paketspårningen från posten så ser de alla nummer de behöver för att kunna lämna ut den till mig. Visst, det blir lite jobbigt för ica-personalen att hitta paketet då nummret de letar efter på paketet sitter på min pappers-avi. Men det får de ta! :D Fast i fallet med tre har jag inte fått någon återrapportering alls på om paketet är skickat eller ej? Jag tycker det är dåligt...

Postad 06 June 2009 - 06:40

Strasse
  • Strasse
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Samma här :) Jag fick mina SMS om abonnemangsbyte igår (torsdag) och hoppades på att få den idag. Men men, får väl gå och vänta hela helgen på den. Suck... Har ni som beställt fått AVIn via SMS eller brev? Jag har märkt att om får AVIn via brev så kommer ofta AVIn fram efter att brevbäraren gått ut och då ligger paketet en hel dag på utlämningsstället. Jag brukar kunna lösa det genom att skriva ut paketspårningen från posten så ser de alla nummer de behöver för att kunna lämna ut den till mig. Visst, det blir lite jobbigt för ica-personalen att hitta paketet då nummret de letar efter på paketet sitter på min pappers-avi. Men det får de ta! :D Fast i fallet med tre har jag inte fått någon återrapportering alls på om paketet är skickat eller ej? Jag tycker det är dåligt...

Med Tre kommer avin med paketet men man kan ringa deras kundtjänst och få veta kolli-id så kan man själv spåra försändelsen på posten. Precis som du säger vill man inte missa den där första dagen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.