Roliga strider kanske man tycker att de är om man orkar vänta 1 timme varje gång datorn ska göra sina rörelserFinal Fantasy Tactics idag. Grym story och roliga strider, vilket tyvärr inte kan sägas om de andra "Final Fantasy"-spelen.
Bästa spelet någonsin - the competition
Postad 24 April 2009 - 17:14
Postad 24 April 2009 - 17:31
Roliga strider kanske man tycker att de är om man orkar vänta 1 timme varje gång datorn ska göra sina rörelser
. Nej, tacka vet jag de riktiga FF med sina snabba strider. Jag gillar i vanliga fall SRPGs (36 timmar på Jean D´Arc as we speak och Fire Emblem äger), men FFT är alldeles för segt. Som Ogre Tactics, växer spindelväv på kontrollen innan striderna är klara.
har ff snabba rörelser? där är det actionrpg som gäller, inte töntiga textkommandorpg
Postad 24 April 2009 - 17:33
Du tycker bara så (fel) för att du har Ninja Gaiden som referens.Roliga strider kanske man tycker att de är om man orkar vänta 1 timme varje gång datorn ska göra sina rörelser
. Nej, tacka vet jag de riktiga FF med sina snabba strider. Jag gillar i vanliga fall SRPGs (36 timmar på Jean D´Arc as we speak och Fire Emblem äger), men FFT är alldeles för segt. Som Ogre Tactics, växer spindelväv på kontrollen innan striderna är klara.
Postad 24 April 2009 - 19:27
FFX är ju jäkligt flytande iaf.har ff snabba rörelser? där är det actionrpg som gäller, inte töntiga textkommandorpg
Mdag: Ne, jag jämför med Fire Emblem och Jeanne D´Arc jö
Postad 24 April 2009 - 19:44
Jag gissar att du aldrig gillade striderna i UFO eller Jagged Alliance heller?FFX är ju jäkligt flytande iaf.
Mdag: Ne, jag jämför med Fire Emblem och Jeanne D´Arc jö
Postad 24 April 2009 - 20:19
Men jag tycker det ska vara så lite dötid som möjligt i SRPG som är tidskrävande nog i sig. När datorn håller på och velar och det ska ta upp massor av tid i interfacet så blir jag avtänd. Det måste gå smidigare för att jag ska fastna.
Postad 24 April 2009 - 21:00
Jag spelade iofs PSP-versionen, men jag minns ingen dötid?Vem vet, jag har aldrig spelat dem
![]()
Men jag tycker det ska vara så lite dötid som möjligt i SRPG som är tidskrävande nog i sig. När datorn håller på och velar och det ska ta upp massor av tid i interfacet så blir jag avtänd. Det måste gå smidigare för att jag ska fastna.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 24 April 2009 - 21:00.
Postad 24 April 2009 - 21:14
Redigerat av Jack of all trades, 24 April 2009 - 21:15.
Postad 24 April 2009 - 21:52
M.A.S.K. är inte en kvalitetsserie. Jag gjorde misstaget att se ett avsnitt för något år sedan och maken till skräp får man leta efter. Vips så sabbade jag ett fint barndomsminne. Sedan var jag dum nog att göra samma sak med He-man och Thundercats också...Pokemon har jag inte heller spelat men jag har sett serien lite grand och jag förstår ärligt talat inte hur den kan ha blivit så framgångsrik. Jag har också varit barn en gång i tiden (jo det är sant
) men på den tiden var det betydligt bättre tecknade serier än idag. Jag är glad som tusan att jag fick se kvalitetsprogram som M.A.S.K, Jayce & the Wheeled Warriors, Det var en gång : Rymden med mera för inget som finns idag kommer i närheten av dessa (alltså västerländskt) däremot så har japan en hel uppsjö med grymma titlar och alla dessa utklassar Pokemon i min mening (jodå jag är fullt medveten om att även Pokemon är japanskt=) ).
Det enda som är lika bra som jag minns de är vinjetterna
Det var en gång ... och en cellsam histora håller dock hyffsat fortfarande.
Postad 24 April 2009 - 22:40
Jag spelade iofs PSP-versionen, men jag minns ingen dötid?
Etc..Though it loses a point for the slow battles, the animated cut scenes more than make up for it.
So, we've all had to deal with the pain of the slow battle animations...
Tröga strider och långsamma animationer. Spela de andra spelen så märker du skillnad. Jag har spelat många fler SRPGs än de jag nämnt, men FFT och Tactical Ogre är jämförelsevis för långsamma för min smak. Grattis att du orkar med det, jag skulle vilja det själv för spelet är säkert bra (om de dessutom hade haft en bättre kamera).
Postad 24 April 2009 - 23:19
Ska ge mig på Disgaea snart, får se hur jag tycker det håller mot FFT.Etc..
Tröga strider och långsamma animationer. Spela de andra spelen så märker du skillnad. Jag har spelat många fler SRPGs än de jag nämnt, men FFT och Tactical Ogre är jämförelsevis för långsamma för min smak. Grattis att du orkar med det, jag skulle vilja det själv för spelet är säkert bra (om de dessutom hade haft en bättre kamera).
Postad 24 April 2009 - 23:45
Postad 25 April 2009 - 07:21
Postad 25 April 2009 - 09:03
Postad 25 April 2009 - 09:14
Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 April 2009 - 09:14.
Postad 25 April 2009 - 10:19
Postad 25 April 2009 - 11:36
Det har roligare strider och jättestora robotar ala Macross, så mellan de två så vinner Xenogears, ja.Fast halva Xenogears är ju ändå långt bättre än hela FF8.
Postad 25 April 2009 - 11:38
En röst till Starcraft med andra ord.
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 25 April 2009 - 11:48
Postad 25 April 2009 - 12:11
Edit: Starcraft går bättre än förväntat tycker jag. Bra att slå ut SC och Xenogears och sedan vara "hyfsat" jämn med FF8 som inte är någon lättviktare.
Redigerat av Zoiler, 25 April 2009 - 12:12.
Postad 25 April 2009 - 15:56
Zelda och Half Life hoppas/tror jag på. Beror på hur många PC-spelare som röstar. Sen omgången efter så är det typ Zelda, Half Life, FF8, Starcraft eller nåt... det är för många bra som slås ut.
Postad 25 April 2009 - 16:51
På GameFAQ:s är det dock fanbasen som bestämmer och vi vet ju alla hur stor FF:s är (finns säkert många som bara spelat ett fåtal spel i serien men ändå röstar på varenda FF-spel även om de inte spelat det). Minst sagt vore det en stor överraskning om HL går före Zelda eller FF9. Jag tippar att Zelda vinner och FF9 kommer tvåa. Och sedan var det ett fjärde spel med va? Vad det nu är så kommer det sist
Redigerat av Freezard, 25 April 2009 - 16:52.
Postad 25 April 2009 - 17:23
det är för många bra som slås ut.
Nu är det väl det som är meningen också iof alla kan ju inte vinna
btw jag vet inte hur många som läst det men på länken på FAQ's förstasida kan man läsa lite om tävlingen. Tydligen vart Final Fantasy VII "Best. Game. Ever" hos gameFAQ för fem årsedan. Och så är de väldigt tydliga med att det är en popularitets tävling
Don't forget: This is not a contest to see which game is your favorite, or even which one is the best rated. It's all a big popularity contest,
Väl Mött!
/Skorpan
Redigerat av SirSkorpan, 25 April 2009 - 17:23.
Postad 25 April 2009 - 18:24
Postad 25 April 2009 - 18:55
Postad 25 April 2009 - 20:24
Postad 25 April 2009 - 20:55
Skorpan: Jo, de har ju seedat. Det ser du väl. Knappt några av de tyngsta favoriterna möter varandra. Annars hade de bara kunnat köra FF7, Mario 64, Chrono Trigger, och Goldeneye i första omgången, men de försöker spejsa ut det så gott det går under årtalsbegränsningen.
Nja jag undrar om de verkligen har seedat. I mina ögon kan det lika gärna vara slumpen, men visst det kan vara seedat. Tänkte mer på att det finns inte så mycket att gå på för att ta reda på vilka spel som är populärast innan man gör tävlingen (det är ju liksom det tävlingen går ut på
En seedning måste ju göras efter något slags system och det finns ju ingen direkt ranking. De hade ju som sagt nomineringarna de fått innan och tidigare tävlingar de kan ha haft, men som sagt så kan de lika gärna, i mina ögon, ha lottat. (Det finns ju inget som säger att de spelen du nämnde skulle hamna i samma grupp om man lottade heller).
Hur som helst, det jag tänkte på i mitt förra inlägg var ju att alla utom en ska ju bort förr eller senare. Alltså spelar det ju egentligen ingen roll när de andra åker ut
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 25 April 2009 - 21:11
De har gjort flera såna här tävlingar förut så de har bra koll på vilka som är populära. Jag vet också på ett ungefär vilka som kommer komma långt eftersom jag sett flertalet tävlingar tidigare. Även om det ändras något mellan åren så är det vissa man kan vara säker på att de kommer långt. Men så finns alltid lite wildcards som serier som blir populärare med tiden och nya serier. Jag tror det var ett par år sen de hade en sån här tävling (senast vann SMB3 vad jag kommer ihåg) så det är rätt många nya i slutet som jag inte vet riktigt vart de ligger.En seedning måste ju göras efter något slags system och det finns ju ingen direkt ranking. De hade ju som sagt nomineringarna de fått innan och tidigare tävlingar de kan ha haft, men som sagt så kan de lika gärna, i mina ögon, ha lottat. (Det finns ju inget som säger att de spelen du nämnde skulle hamna i samma grupp om man lottade heller).
Det är ju trist om någon som skulle kommit trea totalt möter vinnaren och tvåan i första omgången. Då får man inte fram några bra resultat av den här popularitetstävlingen. Det man kan kolla på är procenten.Hur som helst, det jag tänkte på i mitt förra inlägg var ju att alla utom en ska ju bort förr eller senare. Alltså spelar det ju egentligen ingen roll när de andra åker ut
Det är som i fotbolls-VM. Man vill inte se Brasilien, Argentina, Tyskland och Spanien i samma grupp i gruppspelet
Btw, du tror väl inte det är slumpen som gjort att inga spel möter spel ur sina egna serier
Hade dock hellre sett att de struntat i årsindelning och dessutom kört en mot en för rättvisare resultat.
Postad 26 April 2009 - 09:33
Postad 26 April 2009 - 10:20
Postad 26 April 2009 - 11:54
Det är nog även de två spel jag spelat igenom flest gånger faktiskt. Zelda varvade jag två eller tre gånger och Half Life har jag faktiskt varvat på det svåraste utan att ta skada en enda gång.
Den slutgiltiga rösten föll dock på Zelda. Kanske det bästa spelet någonsin. Vi får se...
Postad 26 April 2009 - 13:38
Röstade på Zelda, har säkert varvat det 10 gånger + Master Quest. Har också klarat det med bara 3-hjärtan, då blir det lite utmaning också. Har som sagt också åldrats väldigt bra, så får väl köra igenom den celshadade versionen snart till emulator
Postad 26 April 2009 - 13:56
Postad 26 April 2009 - 18:29
Postad 26 April 2009 - 21:08
Postad 26 April 2009 - 22:38
Postad 27 April 2009 - 08:01
MGS2 däremot var det första Metal Gear spelet jag lyckades ta mig igenom, två gånger dessutom, och det är inte vanligt för att vara jag.
Postad 27 April 2009 - 08:15
Postad 27 April 2009 - 08:51
Postad 27 April 2009 - 09:55
Postad 27 April 2009 - 10:09
Redigerat av Unregisterede10e9503, 27 April 2009 - 10:11.
Postad 27 April 2009 - 10:42
vilket jag har klarat flera hundra gånger....
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistereda9162e77, 27 April 2009 - 10:44.
Postad 27 April 2009 - 12:55
Hatade det till och från när jag ändlöst sprang runt på de oranga balkarna, men sista delen av spelet är underbart.
Redigerat av Ghorun, 27 April 2009 - 12:56.
Postad 27 April 2009 - 13:02
Trots backtracking och förbannade jädra Strut-F warehouse så lägger jag min röst på MGS2.
Hatade det till och från när jag ändlöst sprang runt på de oranga balkarna, men sista delen av spelet är underbart.
Kan inte mer än hålla med ... Mr. Snake fick min röst idag!
Postad 27 April 2009 - 13:14
För mycket fokus? Det är ju bara en enda match man är tvungen att köra igenom. Behövde inte ens vinna den vad jag kom ihåg. Jag fattade ingenting av den grenen men det behövdes inte då det bara var en notis i spelet.Lägger min röst på MGS2 idag. Fastnade aldrig för FFX, eller spelade säkert en 30-40 timmar, men när det blev för mycket fokus på att lägga färg-glada bollar i koppar eller det där förbenade blitzball tröttnade jag.
FFX är kanske det bästa RPG jag spelat. Det är ett tidslöst spel som blivit högt rosat av en stor mängd recensenter och ICKE-JAPANER. Det är inte helt lätt att hitta mer rörande eller engagerande story än den om Yuna, Tidus, Auron och Sin.
Silent Hill 2 86%
Morrowind 89%
MGS2 95%
FFX 91,5%
Rätt spel går vidare
Dock orkade jag inte med MGS2 och de jäkla plattformarna/backtrackingen som drev mig GALEN.
Vem av dem? Finns ju hundratalsMr. Snake fick min röst idag!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
640 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?