Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa spelet någonsin - the competition

712 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 April 2009 - 17:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Final Fantasy Tactics idag. Grym story och roliga strider, vilket tyvärr inte kan sägas om de andra "Final Fantasy"-spelen.

Roliga strider kanske man tycker att de är om man orkar vänta 1 timme varje gång datorn ska göra sina rörelser ;) . Nej, tacka vet jag de riktiga FF med sina snabba strider. Jag gillar i vanliga fall SRPGs (36 timmar på Jean D´Arc as we speak och Fire Emblem äger), men FFT är alldeles för segt. Som Ogre Tactics, växer spindelväv på kontrollen innan striderna är klara.

Postad 24 April 2009 - 17:31

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Roliga strider kanske man tycker att de är om man orkar vänta 1 timme varje gång datorn ska göra sina rörelser ;) . Nej, tacka vet jag de riktiga FF med sina snabba strider. Jag gillar i vanliga fall SRPGs (36 timmar på Jean D´Arc as we speak och Fire Emblem äger), men FFT är alldeles för segt. Som Ogre Tactics, växer spindelväv på kontrollen innan striderna är klara.

har ff snabba rörelser? där är det actionrpg som gäller, inte töntiga textkommandorpg :D

Postad 24 April 2009 - 17:33

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Du tycker bara så (fel) för att du har Ninja Gaiden som referens. :D

Postad 24 April 2009 - 19:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

har ff snabba rörelser? där är det actionrpg som gäller, inte töntiga textkommandorpg :D

FFX är ju jäkligt flytande iaf.

Mdag: Ne, jag jämför med Fire Emblem och Jeanne D´Arc jö ;)

Postad 24 April 2009 - 19:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

FFX är ju jäkligt flytande iaf.

Mdag: Ne, jag jämför med Fire Emblem och Jeanne D´Arc jö ;)

Jag gissar att du aldrig gillade striderna i UFO eller Jagged Alliance heller? :D

Postad 24 April 2009 - 20:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Vem vet, jag har aldrig spelat dem ;)

Men jag tycker det ska vara så lite dötid som möjligt i SRPG som är tidskrävande nog i sig. När datorn håller på och velar och det ska ta upp massor av tid i interfacet så blir jag avtänd. Det måste gå smidigare för att jag ska fastna.

Postad 24 April 2009 - 21:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Vem vet, jag har aldrig spelat dem ;)

Men jag tycker det ska vara så lite dötid som möjligt i SRPG som är tidskrävande nog i sig. När datorn håller på och velar och det ska ta upp massor av tid i interfacet så blir jag avtänd. Det måste gå smidigare för att jag ska fastna.

Jag spelade iofs PSP-versionen, men jag minns ingen dötid?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 24 April 2009 - 21:00.

Postad 24 April 2009 - 21:14

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Pokemon har jag inte heller spelat men jag har sett serien lite grand och jag förstår ärligt talat inte hur den kan ha blivit så framgångsrik. Jag har också varit barn en gång i tiden (jo det är sant ;)) men på den tiden var det betydligt bättre tecknade serier än idag. Jag är glad som tusan att jag fick se kvalitetsprogram som M.A.S.K, Jayce & the Wheeled Warriors, Det var en gång : Rymden med mera för inget som finns idag kommer i närheten av dessa (alltså västerländskt) däremot så har japan en hel uppsjö med grymma titlar och alla dessa utklassar Pokemon i min mening (jodå jag är fullt medveten om att även Pokemon är japanskt=) ).

Redigerat av Jack of all trades, 24 April 2009 - 21:15.

Postad 24 April 2009 - 21:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Pokemon har jag inte heller spelat men jag har sett serien lite grand och jag förstår ärligt talat inte hur den kan ha blivit så framgångsrik. Jag har också varit barn en gång i tiden (jo det är sant ;)) men på den tiden var det betydligt bättre tecknade serier än idag. Jag är glad som tusan att jag fick se kvalitetsprogram som M.A.S.K, Jayce & the Wheeled Warriors, Det var en gång : Rymden med mera för inget som finns idag kommer i närheten av dessa (alltså västerländskt) däremot så har japan en hel uppsjö med grymma titlar och alla dessa utklassar Pokemon i min mening (jodå jag är fullt medveten om att även Pokemon är japanskt=) ).

M.A.S.K. är inte en kvalitetsserie. Jag gjorde misstaget att se ett avsnitt för något år sedan och maken till skräp får man leta efter. Vips så sabbade jag ett fint barndomsminne. Sedan var jag dum nog att göra samma sak med He-man och Thundercats också... :D
Det enda som är lika bra som jag minns de är vinjetterna :)

Det var en gång ... och en cellsam histora håller dock hyffsat fortfarande. ;)

Postad 24 April 2009 - 22:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag spelade iofs PSP-versionen, men jag minns ingen dötid?

Though it loses a point for the slow battles, the animated cut scenes more than make up for it.

So, we've all had to deal with the pain of the slow battle animations...

Etc..

Tröga strider och långsamma animationer. Spela de andra spelen så märker du skillnad. Jag har spelat många fler SRPGs än de jag nämnt, men FFT och Tactical Ogre är jämförelsevis för långsamma för min smak. Grattis att du orkar med det, jag skulle vilja det själv för spelet är säkert bra (om de dessutom hade haft en bättre kamera).

Postad 24 April 2009 - 23:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Etc..

Tröga strider och långsamma animationer. Spela de andra spelen så märker du skillnad. Jag har spelat många fler SRPGs än de jag nämnt, men FFT och Tactical Ogre är jämförelsevis för långsamma för min smak. Grattis att du orkar med det, jag skulle vilja det själv för spelet är säkert bra (om de dessutom hade haft en bättre kamera).

Ska ge mig på Disgaea snart, får se hur jag tycker det håller mot FFT.

Postad 24 April 2009 - 23:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det har jag inte heller spelat (än), ska vara hundratals timmar långt om man vill dock.

Postad 25 April 2009 - 07:21

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Idag FFVIII vs Starcraft. För mig blev det FF då jag tappade intresset rätt snabbt för Starcraft när man fick pisk gång på gång på gång av 12 åringar med för mycket fritid ;)

Postad 25 April 2009 - 09:03

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
För mig var detta lätt, Starcraft tillhör ett av de bästa spelen genom tiderna som jag spelat. Det var med Starcraft som Blizzard verkligen visade vilken talang de hade att göra Cinematics, Brood War tog detta ett steg längre och med varje spel som kom efter så förbättrade de alltid Cinematics så man häpnade. Få kan tävla mot Blizzard när det kommer till grymma Cinematics och cool story. Starcraft har klarat sig betydligt bättre än vad Westwoods spel har från samma årtionde, jag hade inga större problem att köra igång Starcraft men tyvärr kan jag inte säga detsamma om C&C spelen, de har inte åldrats speciellt bra. För mig var detta ett väldigt lätt beslut, hoppas nu bara att Starcraft åtminstone går vidare för jag tvivlar inte en sekund på att FF kommer vinna.

Postad 25 April 2009 - 09:14

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Idag blev det StarCraft för min del. Har egentligen bara haft roligare med original C & C när det begav sig i RTS-genren. FF8 är också bra, men har sina random encounters som drar ner slutbetyget. Samma kan sägas om Xenogears och där blev spelet inte ens färdigt. Sista skivan är en sammanfattning (!?) av något som skulle ha tagit 60 timmar att spela igenom om de implementerat det.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 April 2009 - 09:14.

Postad 25 April 2009 - 10:19

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Ja, det är en av de märkligaste sluten jag varit med om... trodde jag skulle elda upp min lånade konsoll när jag såg det...

Postad 25 April 2009 - 10:58

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Fast halva Xenogears är ju ändå långt bättre än hela FF8. :)

Postad 25 April 2009 - 11:36

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Fast halva Xenogears är ju ändå långt bättre än hela FF8. ;)

Det har roligare strider och jättestora robotar ala Macross, så mellan de två så vinner Xenogears, ja. :)

Postad 25 April 2009 - 11:38

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Starcraft och SoulCalibur är de ända jag spelat idag och FF har jag av nån anledning aldrig varit särskilt intresserad av. Och av de jag spelat så är Starcraft helt klart det roligaste enligt mig.

En röst till Starcraft med andra ord.

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 25 April 2009 - 11:48

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1307 inlägg
  • 0
Bara spelat Starcraft men jag spelar det fortfarande så jag skulle röstat på det ändå. PC-spel verkar inte vara så populära dock eftersom det blir utklassat av FF8 :)

Postad 25 April 2009 - 12:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Starcraft. Sorgligt nog inte spelat övriga.

Edit: Starcraft går bättre än förväntat tycker jag. Bra att slå ut SC och Xenogears och sedan vara "hyfsat" jämn med FF8 som inte är någon lättviktare.

Redigerat av Zoiler, 25 April 2009 - 12:12.

Postad 25 April 2009 - 15:42

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Imorgon blir det nog en tuff omgång. 4 riktigt populära spel.

Postad 25 April 2009 - 15:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ja, det är som sagt synd att de klumpat ihop det så på vissa ställen. De borde seeda bättre.

Zelda och Half Life hoppas/tror jag på. Beror på hur många PC-spelare som röstar. Sen omgången efter så är det typ Zelda, Half Life, FF8, Starcraft eller nåt... det är för många bra som slås ut.

Postad 25 April 2009 - 16:51

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1307 inlägg
  • 0
Kommer bli en tuff match, men som det ser ut nu så verkar inte PC-spel gå något vidare. Kollar man på försäljningssiffror och vilket spel som spelas mest idag borde Starcraft lätt ha slagit FF8, Starcraft har sålt över 10 miljoner exemplar och spelas av hur många som helst online idag. CS är också enormt populärt även idag och Half-Life har sålt runt 8 miljoner så det är bra mycket mer än FF9 (Ocarina of Time ligger dock inte långt bakom). Sen är det garanterat ännu fler som spelat SC och HL med tanke på piratkopieringen.

På GameFAQ:s är det dock fanbasen som bestämmer och vi vet ju alla hur stor FF:s är (finns säkert många som bara spelat ett fåtal spel i serien men ändå röstar på varenda FF-spel även om de inte spelat det). Minst sagt vore det en stor överraskning om HL går före Zelda eller FF9. Jag tippar att Zelda vinner och FF9 kommer tvåa. Och sedan var det ett fjärde spel med va? Vad det nu är så kommer det sist ;) :)

Redigerat av Freezard, 25 April 2009 - 16:52.

Postad 25 April 2009 - 17:23

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

det är för många bra som slås ut.

Nu är det väl det som är meningen också iof alla kan ju inte vinna :) Tror inte de försökt seeda överhuvudtaget (hur skulle det ens gå till?). De har nog bara tagit alla de nominerade. Tydligen har användarna fått nominera spel, klart man skulle ju kunna seeda efter mest antal nomineringar. Då skulle de dock förlora sorteringen på år och det är väl lite det som är meningen. Att spel från samma tidsepok ska battla med varandra först, för att tillslut sätta gammalt mot nytt.

btw jag vet inte hur många som läst det men på länken på FAQ's förstasida kan man läsa lite om tävlingen. Tydligen vart Final Fantasy VII "Best. Game. Ever" hos gameFAQ för fem årsedan. Och så är de väldigt tydliga med att det är en popularitets tävling ;)

Don't forget: This is not a contest to see which game is your favorite, or even which one is the best rated. It's all a big popularity contest,

Väl Mött!
/Skorpan

Redigerat av SirSkorpan, 25 April 2009 - 17:23.

Postad 25 April 2009 - 18:24

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Det är det enda sättet de KAN jämföra så olika spel från så olika genrer.

Postad 25 April 2009 - 18:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Skorpan: Jo, de har ju seedat. Det ser du väl. Knappt några av de tyngsta favoriterna möter varandra. Annars hade de bara kunnat köra FF7, Mario 64, Chrono Trigger, och Goldeneye i första omgången, men de försöker spejsa ut det så gott det går under årtalsbegränsningen.

Postad 25 April 2009 - 20:24

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
känner inte jättestarkt för något av spelen, men jag lägger min röst på starcraft. final fantasy vinner tragiskt nog ännu en promenadseger.

Postad 25 April 2009 - 20:55

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Skorpan: Jo, de har ju seedat. Det ser du väl. Knappt några av de tyngsta favoriterna möter varandra. Annars hade de bara kunnat köra FF7, Mario 64, Chrono Trigger, och Goldeneye i första omgången, men de försöker spejsa ut det så gott det går under årtalsbegränsningen.

Nja jag undrar om de verkligen har seedat. I mina ögon kan det lika gärna vara slumpen, men visst det kan vara seedat. Tänkte mer på att det finns inte så mycket att gå på för att ta reda på vilka spel som är populärast innan man gör tävlingen (det är ju liksom det tävlingen går ut på :)).

En seedning måste ju göras efter något slags system och det finns ju ingen direkt ranking. De hade ju som sagt nomineringarna de fått innan och tidigare tävlingar de kan ha haft, men som sagt så kan de lika gärna, i mina ögon, ha lottat. (Det finns ju inget som säger att de spelen du nämnde skulle hamna i samma grupp om man lottade heller).

Hur som helst, det jag tänkte på i mitt förra inlägg var ju att alla utom en ska ju bort förr eller senare. Alltså spelar det ju egentligen ingen roll när de andra åker ut ;)

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 25 April 2009 - 21:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

En seedning måste ju göras efter något slags system och det finns ju ingen direkt ranking. De hade ju som sagt nomineringarna de fått innan och tidigare tävlingar de kan ha haft, men som sagt så kan de lika gärna, i mina ögon, ha lottat. (Det finns ju inget som säger att de spelen du nämnde skulle hamna i samma grupp om man lottade heller).

De har gjort flera såna här tävlingar förut så de har bra koll på vilka som är populära. Jag vet också på ett ungefär vilka som kommer komma långt eftersom jag sett flertalet tävlingar tidigare. Även om det ändras något mellan åren så är det vissa man kan vara säker på att de kommer långt. Men så finns alltid lite wildcards som serier som blir populärare med tiden och nya serier. Jag tror det var ett par år sen de hade en sån här tävling (senast vann SMB3 vad jag kommer ihåg) så det är rätt många nya i slutet som jag inte vet riktigt vart de ligger.

Hur som helst, det jag tänkte på i mitt förra inlägg var ju att alla utom en ska ju bort förr eller senare. Alltså spelar det ju egentligen ingen roll när de andra åker ut :)

Det är ju trist om någon som skulle kommit trea totalt möter vinnaren och tvåan i första omgången. Då får man inte fram några bra resultat av den här popularitetstävlingen. Det man kan kolla på är procenten.

Det är som i fotbolls-VM. Man vill inte se Brasilien, Argentina, Tyskland och Spanien i samma grupp i gruppspelet ;)

Btw, du tror väl inte det är slumpen som gjort att inga spel möter spel ur sina egna serier :D ? Det har de fixat. Lite seedning är det så att inte de allra bästa ska mötas direkt, men i och med att de årsindelat så går det inte att göra någon vettig seedning totalt.

Hade dock hellre sett att de struntat i årsindelning och dessutom kört en mot en för rättvisare resultat.

Postad 26 April 2009 - 09:33

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Blev Zelda idag. I mina ögon är Ocarina of Time det bästa Zelda-spelet. Var man ganska uppslukad av i slutet av 90-talet.

Postad 26 April 2009 - 10:20

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
För mig vart det Half-Life men då det spelet tävlar mot både Zelda och FF så kan man nog redan nu räkna ut vilka som kommer gå vidare. Zelda till NES gillade jag skarpt och jag har nog spelat en eller två spel i serien efter det men det är också allt. Kanske hade även jag röstat på Zelda om jag spelat det spel som är med i pollen.

Postad 26 April 2009 - 11:54

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Det stod mellan Zelda och Half Life. Två riktigt bra spel som tillhör det bästa i historien. De har även åldrats relativt väl måste jag säga. Om man står ut med grafiken är själva gameplaydelen fortfarande fin i båda spelen.

Det är nog även de två spel jag spelat igenom flest gånger faktiskt. Zelda varvade jag två eller tre gånger och Half Life har jag faktiskt varvat på det svåraste utan att ta skada en enda gång.

Den slutgiltiga rösten föll dock på Zelda. Kanske det bästa spelet någonsin. Vi får se...

Postad 26 April 2009 - 13:38

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1307 inlägg
  • 0
FF9 verkar inte ha någon chans mot Zelda :P
Röstade på Zelda, har säkert varvat det 10 gånger + Master Quest. Har också klarat det med bara 3-hjärtan, då blir det lite utmaning också. Har som sagt också åldrats väldigt bra, så får väl köra igenom den celshadade versionen snart till emulator :)

Postad 26 April 2009 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Röstade på Half Life mest för att jag visste att Zelda skulle leka och att jag hellre ser HL än FF. Men icke sa nicke.

Postad 26 April 2009 - 14:56

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
+1 på HL idag då jag inte riktigt gick ihop med FF IX

Postad 26 April 2009 - 18:29

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
står och velar mellan hl och zelda. zelda är ganska garanterat att gå vidare tror jag nog dock, så jag lägger min röst på hl. fantastiskt bra spel som jag drog igenom för ett par månader sen igen (tillsammans med blue shift och det andra vad det nu heter).

Postad 26 April 2009 - 21:08

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Har ju varit på g en remake på H-L som verkligen verkar bli grym, ska tydligen vara helt gratis om man äger något Source spel. Jag är väldigt sugen att spela Half-Life med Source motorn :)

Postad 26 April 2009 - 22:38

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
ja det ser riktigt ###### bra ut. hoppas bara att inte valve bestämmer sig för att stoppa det hela >.<

Postad 27 April 2009 - 08:01

Unregisteredce156b63
  • Unregisteredce156b63
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Lägger min röst på MGS2 idag. Fastnade aldrig för FFX, eller spelade säkert en 30-40 timmar, men när det blev för mycket fokus på att lägga färg-glada bollar i koppar eller det där förbenade blitzball tröttnade jag.

MGS2 däremot var det första Metal Gear spelet jag lyckades ta mig igenom, två gånger dessutom, och det är inte vanligt för att vara jag. :)

Postad 27 April 2009 - 08:15

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Glömt rösta under helgen. Och återigen är jag förvånad, Silent Hill 2 ligger sist, vad är det för fel på folk?! :)

Postad 27 April 2009 - 08:51

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Även jag röstade på Silent Hill 2. Men det är ju inte så konstigt att det ligger sist, med tanke på hur svårsmält det är.

Postad 27 April 2009 - 09:46

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
inga bra spel denna dag heller, så jag avstår.

Postad 27 April 2009 - 09:55

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Jag röstade på morrowind, väldigt bra spel, och precis lagom för mig.. i oblivion hade dem förenklat för mkt för att det skulle vara samma känsla, oblivion är forfarande ett bra spel, men tycker morrowind är bättre!.

Postad 27 April 2009 - 10:09

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Varken Silent Hill 2 eller Morrowind ser ut att gå vidare. Helt otroligt!! Båda 2 utslagna av FFX?? Båda 2 är ju sjömil bättre!! För*****de fjortis japsar #?%#%& Skandal!!

Redigerat av Unregisterede10e9503, 27 April 2009 - 10:11.

Postad 27 April 2009 - 10:42

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Har Klarat ut alla Half-life spelen , men INGET slår Zelda A link to the past !
vilket jag har klarat flera hundra gånger....

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistereda9162e77, 27 April 2009 - 10:44.

Postad 27 April 2009 - 11:15

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Morrowind för mig idag.

Postad 27 April 2009 - 12:55

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Trots backtracking och förbannade jädra Strut-F warehouse så lägger jag min röst på MGS2.
Hatade det till och från när jag ändlöst sprang runt på de oranga balkarna, men sista delen av spelet är underbart.

Redigerat av Ghorun, 27 April 2009 - 12:56.

Postad 27 April 2009 - 13:02

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Trots backtracking och förbannade jädra Strut-F warehouse så lägger jag min röst på MGS2.
Hatade det till och från när jag ändlöst sprang runt på de oranga balkarna, men sista delen av spelet är underbart.

Kan inte mer än hålla med ... Mr. Snake fick min röst idag!

Postad 27 April 2009 - 13:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Lägger min röst på MGS2 idag. Fastnade aldrig för FFX, eller spelade säkert en 30-40 timmar, men när det blev för mycket fokus på att lägga färg-glada bollar i koppar eller det där förbenade blitzball tröttnade jag.

För mycket fokus? Det är ju bara en enda match man är tvungen att köra igenom. Behövde inte ens vinna den vad jag kom ihåg. Jag fattade ingenting av den grenen men det behövdes inte då det bara var en notis i spelet.

FFX är kanske det bästa RPG jag spelat. Det är ett tidslöst spel som blivit högt rosat av en stor mängd recensenter och ICKE-JAPANER. Det är inte helt lätt att hitta mer rörande eller engagerande story än den om Yuna, Tidus, Auron och Sin.

Silent Hill 2 86%
Morrowind 89%
MGS2 95%
FFX 91,5%

Rätt spel går vidare :)

Dock orkade jag inte med MGS2 och de jäkla plattformarna/backtrackingen som drev mig GALEN.

Mr. Snake fick min röst idag!

Vem av dem? Finns ju hundratals :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.