Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat Hockey

296 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 October 2009 - 15:07

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

De enda synpunkter jag här att de visar Sveriges STÖRSTA OCH MÄKTIGASTE klubb alla kategorier, AIK, på tok för lite. I stället verkar de visa Pöööörsis köplag hur mycket som helst. Även gurk-Västerås visar de också på tok för mycket. Jag trodde Viasat Hockey var en kanal som var baserad i Stockholm och då borde man faktiskt kunna begära att de har störst fokus på det Stockholmslag som finns i serien och som kommer att vinna Hockeyallsvenskan.

Väldigt vad du ska vara negativ om allt och alla. Bara för Stockholm är sveriges största stad så innebär de inte att ni är störst och bäst.

Om du nu så gärna vill se ditt AIK så tycker jag att du borde gå och se matcherna live istället. En riktig supporter står upp för sitt lag och följer de i vått och torrt.

Redigerat av Markus_H84, 12 October 2009 - 15:16.

Postad 12 October 2009 - 15:36

kajkaga01
  • kajkaga01
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Detta svar fick jag från pressansvarige ( Karin Zingmark ) på Viasat:

Hej Karin
Finns det någon tillgänglig information ang statusen för avtalet mellan Telia och Viasat Hockey?

Hej Kaj,
Nej tyvärr. Inget annat än att vi inte har avtal för att sända Viasat Hockey hos Telia.
Vänligen
Karin

Postad 12 October 2009 - 15:39

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Detta svar fick jag från pressansvarige ( Karin Zingmark ) på Viasat:

Hej Karin
Finns det någon tillgänglig information ang statusen för avtalet mellan Telia och Viasat Hockey?

Hej Kaj,
Nej tyvärr. Inget annat än att vi inte har avtal för att sända Viasat Hockey hos Telia.
Vänligen
Karin

Hej Kaj

Ovanligt du fick svar. Sist jag skrev till Karin på Viasat så fick jag inget svar. De är samma person som är bakom Viasat här så vet ni de.

Lite nonchalant och dålig stil att inte svara här Viasat.

Postad 12 October 2009 - 15:40

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Nej de ska inte bara sända sport men de ska givetvis ha fokus på det lokala laget. Samma sak med Rapport och Aktuellt och Nyheterna på fyran. Vem f-n bryr sig om vad som har hänt i lappträsk eller hos de dryga skåningarna? De sänder ju från Stockholm och då det är Sveriges största, viktigaste och mest betydelsefulla stad ska det förstås fokus ligga på saker som ligger här. Sen kan de ha "notiser" från övriga landet och världen.

Idiot

Postad 12 October 2009 - 15:42

kajkaga01
  • kajkaga01
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej Markus
Jag gick via Fredrik Johansson som vidarebefodrade mailet till Karin :-)

Postad 12 October 2009 - 16:00

kajkaga01
  • kajkaga01
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej Markus
Jag gick via Fredrik Johansson som vidarebefodrade mailet till Karin :-)

Och här är svaret från Telia:
Hej!
Tack för din förfrågan.

Vi kan tyvärr inte ge er något annat svar en att det är på gång, på grund av att vi håller på att komma överens med
viasat om rättigheterna till viasat hockey så att vi kan sända den i vår utbud också.

Med vänlig hälsning

Mohammed Baghcheh-Saraee
Telia Kundservice

Postad 12 October 2009 - 17:44

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Vi har ca 3.5 miljoner invånare på samma yta som ni har lite över miljonen

Maveric

Inte för att jag håller med råttan, men den uträkningen skulle jag vilja se. Typ vilka samhällen och total yta som du räknat med.

Postad 12 October 2009 - 17:47

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

Idiot

Hmmm... på gränsen till personangrepp. Inskränkt är väl ett mer passande ord <_< Det finns alltid folk överallt i världen som inte vill eller har förmågan att se utanför sin egen lilla sfär...

Redigerat av Unregistereded16d9f8, 12 October 2009 - 17:47.

Postad 12 October 2009 - 17:49

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Malmö, landskrona helsingborg och köpenhamn med omnejd
Det är samma yta som de kallar för storstockholm

Finns ju många samhällen och kommuner inon denna yta
så det är bara att räkna ( har inte själv kollat )

Jag fick siffran från tidningen, då man hade en artikel om just detta
i förra veckan.

Kanske slår på ett par hundratusen, men det spelar mindre roll

Redigerat av Unregistered1103, 12 October 2009 - 17:52.

Postad 12 October 2009 - 18:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Hmmm... på gränsen till personangrepp. Inskränkt är väl ett mer passande ord <_< Det finns alltid folk överallt i världen som inte vill eller har förmågan att se utanför sin egen lilla sfär...

Tja han gjorde angrepp på hela sveriges befolkning utanför tullarna....

Postad 12 October 2009 - 18:55

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Malmö, landskrona helsingborg och köpenhamn med omnejd
Det är samma yta som de kallar för storstockholm

Finns ju många samhällen och kommuner inon denna yta
så det är bara att räkna ( har inte själv kollat )

Jag fick siffran från tidningen, då man hade en artikel om just detta
i förra veckan.

Kanske slår på ett par hundratusen, men det spelar mindre roll

Ah då är jag med. Räknar du Öresundsregionen (3,5 Miljoner på 20.000kvm enligt wiki) jämnfört med storstockholm (2 miljoner på 6.500kvm, även detta enligt wiki) så har du ju nästan rätt.

Postad 12 October 2009 - 19:16

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Man får ha lite fantasi också ... <_<

Dessutom så kan man inte räkna så, då vi har ett vatten emellan
som tar mycket mark. Tänk istället att alla städerna ligger längs en kust
på vardera sida om vattnet och att hade det inte varit för vattnet hade det tagit
ca 45 minuter att köra från väster till öster eller söder till norr
Det tar en timme mellan stockholm och täby om man har tur.

Ja, det är så öresundsregionen ser ut och den är sammanlänkad
med båtar, tåg och bussar. En nära kontakt och en ytterst
internationell miljö.

Då förstår kanske de flesta varför inte inte ens bryr oss om vad stockholmarna
säger och allra minst vad den tomten sa, som uttalade sig här tidigare.
Men då vi har vår historia som mindre och avlägsen ort från stockholm
kvar i minnet, så har vi lika stor acceptans till övriga sverige som
vi har till våra egna. Jag tror att det alltid kommer att vara vi och dom
Dvs Stockoholm och övriga Sverige. Tror också att det beror lika mycket
på båda sidor. Vi gillar inte dom och dom vet inte att vi finns B)

Maveric

Ps, nu får vi lägga ner detta, då det är så offtopic det kan bli

Redigerat av Unregistered1103, 12 October 2009 - 19:20.

Postad 12 October 2009 - 20:04

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Hahahahaha. Nu råkar jag bo I Täby så vet ganska precis hur lång tid det tar in till Stockholm. <_<

För att återgå till topic, nu får Telia se till att fixa hockey kanalen, är ju bara en dryg månad kvar tills jag flyttar.

Postad 12 October 2009 - 20:53

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
AIK har ett publiksnitt på 1895 åskådare, hockeyn är död i Stockholm. Lika bra att visa andra lag.

Postad 12 October 2009 - 22:01

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Hahahahaha. Nu råkar jag bo I Täby så vet ganska precis hur lång tid det tar in till Stockholm. B)

Jag får ta en offtopic till
Jag hade kontoret i Täby på 80 talet och det tog en timme från täby till innerstaden
på den tiden. Men ni kanske har fått lite bättre vägar sedan dess. Jag orkade inte
med dessa dagliga resor. Usch .. det var tider det <_<

Maveric

Postad 14 October 2009 - 12:17

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Var du glad att du får se någon match överhuvudtaget, vi på Telia får väl vänta efter jul och då har ju halva säsongen redan gått. Får iaf se 2 matcher med mitt Malmö på TV8.

Postad 15 October 2009 - 09:28

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Var du glad att du får se någon match överhuvudtaget, vi på Telia får väl vänta efter jul och då har ju halva säsongen redan gått. Får iaf se 2 matcher med mitt Malmö på TV8.

Jag har sett några st på tv men annars ser jag dom live i Malmö Arena.
Spelar inte så värst stor roll för mig direkt för jag gillar NHl också de har jag ESPN America till så länge tills Viasat Hockey kommer till CD KabelTV när dom får tummarna loss och fixar rättigheterna.

Postad 16 October 2009 - 13:37

Projet
  • Projet
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag får ta en offtopic till
Jag hade kontoret i Täby på 80 talet och det tog en timme från täby till innerstaden
på den tiden. Men ni kanske har fått lite bättre vägar sedan dess. Jag orkade inte
med dessa dagliga resor. Usch .. det var tider det :lol:

Maveric

En timme? Häst och vagn? :)

Avgå Telia!

Postad 19 October 2009 - 12:24

Skånemas
  • Skånemas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Viasat Hockey får en skrapa i Expressen ang låga tittarsiffror. Den enda faktirn till det är ju den begränsade distributionen. Marknätet är en utopi men Telia IPTV kan inte vara så svårt och om det är svårt lägg korten på bordet så alla får veta vem den skyldige är!!

Det mest frapperande är att kanalens sportchef inte bryr sig om hur många tittare de har. Snacka om att bita sig själv i benet.

http://hockey.expres...ckeyallsvenskan

Redigerat av Skånemas, 19 October 2009 - 12:26.

Postad 19 October 2009 - 17:45

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jag har glömt bort att jag har viasat hockey

Så dåligt är det .. Nästan aldrig en riktig match från allsvenskan
då de gör sådana felval och NHL ser jag i HD från ESPN annars inte

Maveric

Postad 19 October 2009 - 17:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Attans att NHL inte går på canal +

Postad 19 October 2009 - 19:45

mrymry
  • mrymry
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Viasat Hockey får en skrapa i Expressen ang låga tittarsiffror. Den enda faktirn till det är ju den begränsade distributionen. Marknätet är en utopi men Telia IPTV kan inte vara så svårt och om det är svårt lägg korten på bordet så alla får veta vem den skyldige är!!

Det mest frapperande är att kanalens sportchef inte bryr sig om hur många tittare de har. Snacka om att bita sig själv i benet.

http://hockey.expres...ckeyallsvenskan

Det tog ganska lång tid tills det att Telia hade Visats kanaler över huvudtaget och i en diskution kan dra ut på tiden.

Hur skulle ni själva hantera sitatuinen om ni jobbade på företag 1 eller företag 2 nedan?

Företag 1 äger några TV kanaler, ett företag som leverar kanalerna via satelit samt ett företag som har bland anant en brebandstjänst.

Företag 2 har en bredbandstjänst där de kan leverar TV kanaler till kund under förutsättning att de har ett avtal med Företag 1 för att få distrubera kanalerna.

/M

Postad 19 October 2009 - 23:05

Skånemas
  • Skånemas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Det tog ganska lång tid tills det att Telia hade Visats kanaler över huvudtaget och i en diskution kan dra ut på tiden.

Hur skulle ni själva hantera sitatuinen om ni jobbade på företag 1 eller företag 2 nedan?

Företag 1 äger några TV kanaler, ett företag som leverar kanalerna via satelit samt ett företag som har bland anant en brebandstjänst.

Företag 2 har en bredbandstjänst där de kan leverar TV kanaler till kund under förutsättning att de har ett avtal med Företag 1 för att få distrubera kanalerna.

/M

Jag skulle gå ut till mina befintliga kunder via satellit och säga att vi nu har en ny kanal och den ingår per automatik i Sportpaketet. - precis som Viasat har gjort. Eftersom parabol-sändningar är stenåldersteknik jfrt med bredbandsTV så måste vi se över alternativen.

Jag är också intresserad av att mina matcher och kanaler ses av så många som möjligt och ser därför över vilka som kan tänkas köpa. Företaget 2 som har en bredbandsTV-tjänst når ju hela Sveriges befolkning och därför är det vår första prioritet att kontraktera det stora bolaget 2 så de kan sälja kanalen till sina kunder.

När vi väl gett företaget 2 möjlighet så behöver vi själva inte sälja mer eftersom de säljer åt oss och vi kan ägna oss åt att räkna pengar istället samtidigt som vi får Goodwill för att vi har sett till att så många som möjligt kan se attriktiva matcher och händelser till ett bra pris.

Vi kan nu dessutom plocla bort våra dryga blondiner utan avgångsbetyg från gymnasiet från landets hockeyarenor eftersom vi inte behöver sälja fler parabolabonnemang då alla idag har bredband hemma!

Jag vill inte ha en parabol och en massa nya sladdar dragna i huset.
Filmkanaler är ointressanta
Aktuellt har inte bättre nyheter om jag ser det via parabol eller via Telia.
Mer TV åt folket

Postad 10 November 2009 - 15:23

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Nu är jag väldigt trött på att vänta och vänta på att Viasat Hockey ska komma till telia och Canal Digital KabelTV.

Nu är dags för Viasat att lägga upp alla korten på bordet och inga fler bortförklaringar eller ursäkter.

Hur ligger de till med förhandlingarna?

Om de nu är så att kanalen inte kommer varför inte säga som de är? Vill ni verkligen att bara ett fåtal ska kunna se kanalen. Jag trodde ni ville nå ut till så många som möjligt. Se då till genomför de då.

Jag måste snart välja vilka kanaler jag ska ha hos Canal Digital KabelTV i 12 månader. Är inte Viasat Hockey då så skippar jag den från utbudet.

En fördel med TV4 Sport var att alla kunde få den kanalen. Inte så konstigt att dom hade höga tittarsiffror då.
En fördel med Viasat Hockey är ingen reklam i pauserna mer analyser och snack som de ska vara.

Tror att flera håller med om de jag skrev. Har vänner som har MKB KabelTV där finns inte kanalen sen några med Canal Digital KabelTV. Er satsning på en ren odlad Hockeykanal är ett fiasko. Om man ser de från hur många som kan skaffa kanalen. Tror inte så många är sugna på ha en parabol för att kunna se Viasat Hockey när man har KabelTV in draget i bostaden redan.

Fattar fortfarande inte hur Comhem kan få Viasat Hockey direkt in i sitt kabeltv nät. Men Telia och Canal Digital så är de så kallat förhandlingar som pågår. Tror inte på de ett dugg förens de kommer säkra bevis på att där är förhandlingar mellan er.

Tur man kan få ESPN America som man kan se NHL ishockey på tv när man inte är se på hemma matcherna av sitt lag i HockeyAllsvenskan.

Postad 18 November 2009 - 16:02

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Är det Viasat som kommer att sända Hockey-VM 2010, nån som vet?

Postad 18 November 2009 - 16:44

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Är det Viasat som kommer att sända Hockey-VM 2010, nån som vet?

Världsmästerskapet i ishockey ser du direkt på Viasats nya storsatsning - Viasat Hockey. // viasatsport.se

Postad 18 November 2009 - 17:06

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Världsmästerskapet i ishockey ser du direkt på Viasats nya storsatsning - Viasat Hockey. // viasatsport.se

Härligt ;)

Har precis tecknat abbonemang för Viasat sport paketet idag och hockey-VM är ju helt klart en favorit att se fram emot, ska också bli kul att återigen kunna se NHL.

Postad 18 November 2009 - 17:26

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Självmål av dem om de visar Sverige matcher enbart där så jag är lugn, jag kommer nog se hockey VM utan att behöva teckna den i övrigt ointressanta kanalen.

Räcker nog med TV6.

Postad 20 November 2009 - 23:36

Skånemas
  • Skånemas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Självmål av dem om de visar Sverige matcher enbart där så jag är lugn, jag kommer nog se hockey VM utan att behöva teckna den i övrigt ointressanta kanalen.

Räcker nog med TV6.

Dags att vakna, det är OS!!!

HockeyVM är ännu mer en B-turnering i år än det är annars. Det är bara Viasat som redan nu haussar VM-turneringen, man kan nästan ana skammen hos gubbarna i rutan när de försöker flagga för VM.

Allsvenskan är däremot hetare än elitserien, full fart oväntade resultat och spelare som brinner för sporten. Här har Viasat kapat åt sig en rättighet av värde som de dock inte förstår att nyttja fullt ut genom att inte komma överrens med Telia m fl distributörer.

Mer Hockey åt folket!!

Postad 20 November 2009 - 23:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Självklart så kommer sveriges matcher gå i TV6 som det alltid gjort (förut TV3).
Resterande matcher går på Viasat Hockey och möjligen vanliga Viasat Sport också.

Redigerat av Leatherface, 20 November 2009 - 23:46.

Postad 21 November 2009 - 00:56

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

HockeyVM är ännu mer en B-turnering i år än det är annars. Det är bara Viasat som redan nu haussar VM-turneringen, man kan nästan ana skammen hos gubbarna i rutan när de försöker flagga för VM.

Allsvenskan är däremot hetare än elitserien, full fart oväntade resultat och spelare som brinner för sporten. Här har Viasat kapat åt sig en rättighet av värde som de dock inte förstår att nyttja fullt ut genom att inte komma överrens med Telia m fl distributörer.

Mer Hockey åt folket!!

Ja, OS är ju utan tvekan den största hockeyfesten under 2010, inget snack om saken. Men hockey-VM är ändå schysst tycker jag även om jag många gånger kan reta mig på att VM krockar med NHL och att det alltid blir en massa frågetecken kring vilka spelare som ska vara med i truppen osv. Detta behöver man ju inte tänka på när det gäller OS som tur väl är.

Hockeyallsvenskan är kul, jag håller med dig.

Postad 21 November 2009 - 12:14

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Sant - egentligen sjukt att de har VM samma år som OS går av stapeln. Lite kaka på kaka. Men de är giriga i hockeyn. Något annan orsak kan jag inte se vad gäller VM/OS samt en del andra saker de hittar på.

Postad 25 August 2010 - 15:12

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Kommer man att kunna köpa viasats sportkanaler separat eller är detta bara ett lokalt påhitt?

http://www.bdtv.se/nyheter.htm

Postad 25 August 2010 - 16:04

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Har man kunnat göra länge nu.

Postad 25 August 2010 - 17:03

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Hos vissa operatörer bör tilläggas.

Postad 25 August 2010 - 17:10

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
OK. Såg det på comhems hemsida nu om tilläggskanaler. Rätt bra. Visserligen kostar enskild kanal mer men man kanske bara vill ha en så...

Postad 25 August 2010 - 17:33

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
Någon som har statisk eller liknande på vilka lag som visas oftast på Visat hockey NHL ?

- Då jag nämligen håller på San Jose så vill jag gärna veta om de ens sänder några matcher med dem innan jag betalar ca 400 kr/månaden.

Redigerat av Unregistered03303df7, 25 August 2010 - 17:33.

Postad 25 August 2010 - 18:28

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
På den tiden Canal+ hade rättigheterna var det väl mest vara lag från östkusten med svenskintresse, så typ Rangers och Detroit då dessa går på sena kvällar alternativt tidig natt för oss.

Postad 25 August 2010 - 18:31

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Viasat Hockey visar mer matcher med svenskintresse och sen har man ESPN America också så finns en hel del matcher att välja bland.

Postad 30 August 2010 - 14:04

Krug
  • Krug
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
ESPN America visar många matcher i veckan och blandar rätt friskt. Hade inte Viasat hockey förra säsongen och klarade mig alldeles utmärkt. Notera att jag är en NHL tok som dels arbetat med Sporten i TV, bott i både Canada och USA och är över och ser matcher flera ggr per år.

Då både Viasat och ESPN visar NHL i sverige har ett avtal gjorts där Viasat har första tjing på matcherna. Väldigt förenklat betyder det att Viasat lägger fokus på(väljer) matcher med svenskarna och ESPN visar resten.

Föredrar ESPN då kommentatorerna håller en helt annan klass än Niklas och dom andra soporna.
T.o.m. dom partiska från affiliates eller lokala stationer (typ NESN för Boston, MSG New York, Fox regional osv) spelar i en annan division.
Och, sist men inte minst: ESPN America kör "Hockey Night in Canada". Där har ni hockey på TV.

För er med Canal Digital får det att få ESPN America i HD.

Postad 30 August 2010 - 15:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Nja Viasat har inte första tjing utan dom visar ibland samma matcher.
ESPN America sänds i hela Europa så självklart så har ESPN America inte samma svenskintresse som Vaisat har.
Tycker det är ett bra komplement att ha både och men frågar mig själv om det är värt 199:-/mån (eller 239:- med HD kanalerna).

Redigerat av Leatherface, 30 August 2010 - 15:03.

Postad 08 September 2010 - 21:57

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
Undrar om det är aktuellt att lansera en NHL kanal nu hos viasat, likt premier league kanalen...sen verkar KHL HD ju va på G i andra länder så... nu finns det ju en till satelllit på plats (astra 1e) så vore ju bra..

Postad 04 May 2011 - 18:26

plb
  • plb
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Är det någon som hört om Viasat hockey skall komma i en hd-variant?

Mvh Peter

Postad 19 August 2011 - 16:18

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Skickade ett mail till viasatsport och frågade om dom ska sända NHL kommande säsong.
Svaret jag fick var: Det finns inget klart besked om detta ännu.
Så vi får väl se var NHL hamnar någonstans.

Rättigheterna till NHL har ju bytt ägare.
http://www.idrottens...-ocksa-kopt-nhl

Redigerat av alienrebel, 19 August 2011 - 18:32.

Postad 19 August 2011 - 16:24

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Får jag välja mellan pest och kolera, så väljer jag att Canal + / Tv4 sänder både NHL och Elitserien
Allsvenskan kan stanna hos Viasat då de håller samma nivå

Redigerat av Unregistered2000, 19 August 2011 - 16:25.

Postad 08 October 2011 - 14:06

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0
Verkligen synd att Viasat inte sänder NHL i Globen i HD-kvalitet!
Nu skulle Viasat Hockey HD verkligen behövas. Viasat sänder bara i SD-kvalitet men för säkerhets skull i två kanaler (TV6 och Viasat Hockey).
Visst var det väl HD-sändningar förra gången när NHL spelade i Globen?

Förut fanns ju Viasat Sport HD som kunde sända speciella evenemang i alla sporter men numera är det ju bara fotboll där så i stället för Anaheim Ducks-New York Rangers i HD kan man ikväll få se EM-kvalet Montenegro-England i HD hos Viasat! Hur många är intresserade av den fotbollsmatchen i Sverige tro?
Hur tänker man på Viasat egentligen? Ishockey gör sig allra bäst i HD så Viasat Hockey HD borde startas upp med det snaraste - helst ikväll redan. :)

Postad 09 October 2011 - 17:23

Unregistered94d25e65
  • Unregistered94d25e65
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
håller helt med dig. Har skrivit om exakt detta i chatten med viasats vd. Så hoppas dom vet att många av deras kunder är missnöjda med detta och fixar en lösning till detta så snart det bara går!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.