Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The E3 build up

321 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 June 2009 - 00:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Vad är den stora skillnaden mellan Anton till PS3 mot Wii med sensor bar och motion plus? Både ska känna exakt 3D rörelser för de pinnar som registrerar den? Kan Wii kontrollen med motion plus känna djup? alltså hur långt man är från TV?

Blir Natal då den enda som erbjuder total men exakt frihet? Alltså annat än bara händer?

Postad 03 June 2009 - 00:42

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Gud vad trist. Kunde de inte ha hittat på något som inte funnits på marknaden några år redan?

Postad 03 June 2009 - 01:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Vad är den stora skillnaden mellan Anton till PS3 mot Wii med sensor bar och motion plus? Både ska känna exakt 3D rörelser för de pinnar som registrerar den? Kan Wii kontrollen med motion plus känna djup? alltså hur långt man är från TV?

Blir Natal då den enda som erbjuder total men exakt frihet? Alltså annat än bara händer?

Har inte grottat ner mig speciellt mycket i detta, men tror jag har grundprinciperna klara - någon för gärna rätta eller fylla på med hur de fungerar om jag missat något;

Wii:
En sensorbar registrerar position av moten för 2D och accelerometrar i moten för att beräkna rörelser som i slutändan triggar en animation på skärmen. Korrekt?

PS3;
En PS-eye för att titta på pinnarna som är utrustade med ljus och kan däremd tracka 2D position och sen använder den ultraljud för att mäta avstånd för 3D positionering som resultat. (Detta beräknas av CELL vilket torde göra utrsutningen relativt billig.) EDIT: Pinnarna är utrustade med accelerometrar också...

360;
En kamera med djupegenskaper och inbyggd CPU som 'filmar' objektetoch beräknar rörelser i 3D, därmed stor frihet i vad som används som "kontroll", dvs hela kroppen.

Enda sättet för fullkroppsrörelser på Wii eller PS3 torde vara att ha en mote för varje arm och ben eller en diod på varje arm och ben, men du kan aldrig få samma fullkroppsprecision på PS3 och Wii-diton som Natal. Å andra sidan tror jag inte Natal kan vara lika exakt som den millimeterprecision PS3-versionen klarade av (ritdemot) samt kanske tveksam funktion i dåligt ljus likt PS Eye? Motion+ för Wii verkar förbättra positionering avsevärt mot den gamla men fortfarande primärt trigga animationer istället för att utföra dem.

Så summa sumarum verkar de tre ganska olika men ändå lika och därmed olika användningsområden spelmässigt. PS3-varianten som en wiimote-ripoff med mer precision och Natal som en PS-eye med mer precision.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 June 2009 - 02:47.

Postad 03 June 2009 - 02:19

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
Borde inte wii motionplus och ubisoft kameran till wii kunna kombineras på samma vis som nya ps3 fjärren och playstation eye?

Är lite skeptisk till att det verkligen är så stor skillnad på natal mot en vanliga kamera, plus diverse missar i deras demo (svårt på en scen kanske), diverse frågetecken om den verkligen är tillräckligt snabb, bilden blir korrekt mot hur kroppen är och viktigast av allt kan få folk ens att kolla på den... nintendos/ubisoft bygger på mjukvara och kan också känna hur du står placerad och med ett bra uträkningsverktyg eller kontrollen borde det också gå att räkna fram ett djup, om du tex slår sparkar... kanske inte blir 100% rätt men endå helt okej, därför tror jag att Microsoft och Sony inte kommer få nån större framgång, Tippar på Your shape säljer ca 4miljoner kameror men om man får riktig hjälp med push från nintendo kan det bli mycket fler ex sålda...

Postad 03 June 2009 - 04:46

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Gillade microsofts konferens betydlgt mer än de andra - bättre demon, bättre exekvering och bättre killar/tjejer på scen. Och Nataldemot var bättre än sonys måste de flesta hålla med mig om - jag menar ställ någon där som åtminstone provat prylarna innan ;)

Postad 03 June 2009 - 06:35

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

jag menar ställ någon där som åtminstone provat prylarna innan ;)

Ja det blev lite pinsamt där ett tag när han missade varje boll =)

Postad 03 June 2009 - 07:07

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

mitt u-svängsnack angående ps3boysen har ingen grund i detta forum, även om dom antagligen finns här med. jag vet däremot om en del människor (inte personligen) på andra forum som mig veterligen har dissat wiimoten, och som nu tycker det är skitbra med sony.

kanske bäst att ta sig en titt omkring innan man ska skita morlock ;)

Man undrar ju då varför du väljer att bajsa i det här forumet?

Postad 03 June 2009 - 07:09

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Så summa sumarum verkar de tre ganska olika men ändå lika och därmed olika användningsområden spelmässigt. PS3-varianten som en wiimote-ripoff med mer precision och Natal som en PS-eye med mer precision.

Haha, exakt så! Tur att det ändå verkar komma lite roliga spel till var konsol.

Postad 03 June 2009 - 07:11

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Att jämföra Natal med PS-eye är ju rätt skamsligt. PS eye teknik är ju bara ren 2D och en uppiffad version av EyeToy. Dessutom fanns Live Vision innan med samma koncept så det är isf en byggnad av den. Jag menar, PS eye kan inget med djup så det är bra mycket mer än precisionen som är skillnaden.

Postad 03 June 2009 - 07:55

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
PS3eye hit, Natal dit, Wiimote ner i diket...eller nåt. Natal har helt klart den häftigaste tekniken av dom.
Men jag kommer garanterat inte använda mig av något av det där. Vill jag röra på mig sticker jag ut och springer, åker inlines, åker wakeboard eller liknande.

Postad 03 June 2009 - 08:05

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

PS3eye hit, Natal dit, Wiimote ner i diket...eller nåt. Natal har helt klart den häftigaste tekniken av dom.
Men jag kommer garanterat inte använda mig av något av det där. Vill jag röra på mig sticker jag ut och springer, åker inlines, åker wakeboard eller liknande.

Ja, det är säkert väldigt imponerande tekniker som används och Peter Molyneux säger att spelandet kommer förändras för alltid (säger han iofs alltid när han är inblandad i något) men själv sitter jag helst i soffan och spelar, helt klart.

Postad 03 June 2009 - 08:05

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Blev grymt imponerad av rörelsekontrollen Ps3 visade! ;) Blev först avis när MS visade upp sitt projekt Natal... men blev mer imponerad av rörelsekontrollen från Ps3! :)
Hoppas det kommer bra spel till den bara, och att det fungerar bra i praktiken när man spelar... det är ju inte säkert... :)
Sen så är risken att man tröttnar fort på såna spel... vi har Wii hemma... men spelar sällan... bara ibland när man har fest hemma, och kör 4players tennis, bowling och lite olympics... men spelar aldrig wii själv! ;) Men får se när detta släpps, när det nu blir, om några år kanske, hä hä :P

Postad 03 June 2009 - 10:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Tror bestämt Unch2 (får en känsla av att det liret kommer gå åt ett håll jag inte gillar, jag vill ha mindre fokus på skjuta-skjuta, inte mer) har fått sig en konkurrent till titeln "spelet jag ser mest fram emot". ;)

OMG ja, The Last Guardian verkar ju magiskt så överlägset allt annat att det blir löjligt. Det får ALLT annat att verka trött, stelt och torftigt i jämförelse. GOTY så det bara sjunger om det...2010, 2011 eller 2020 eller vad det nu blir. :)

Ang E3 så verkar både MS och Sony ha klart solida line-ups, både mjuk och hårdvaru-mässigt.

MS gör sin vana trogen det mesta rätt, solida är verkligen rätta ordet för dem, även om jag personligen inte ser nått hos dem som får en att bli riktigt sugen. De är, och har varit länge, bra lixom men det kommer aldrig nått som får igång pulsen på allvar.

Som vanligt med Sony så får man en känsla av att de ligger typ 3-6 månader försenade med sina spelsläpp (GT5s utvecklingstid börjar kännas som ett skämt och GOW3 hade suttit finare om det kom iår, t.ex.) för att det ska kännas riktigt vasst men då jag personligen inte är nån gamer så räcker mer än väl för mig. Det är lixom inte spel som saknas, utan tid.

Redigerat av pacman, 03 June 2009 - 10:02.

Postad 03 June 2009 - 11:41

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Man undrar ju då varför du väljer att bajsa i det här forumet?

tog du åt dig eller? stackare =)

Postad 03 June 2009 - 12:02

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Finns många exempel, främst på andra forum men när jag skrev "ni" så menade jag PS3boysen i allmänhet ;)
Finns även exempel här på MHB.

Men det är som vanligt, dissa allt tills det kommer till en PS konsol sedan är det bara att börja lovorda och hylla.
Vi har sett det förut och vi kommer se det igen. Thats life with PS family.

Som sagt var; snacka om att du gillar att "dra alla över en kam". Jag gillar inte, och KOMMER inte gilla nåt ###### viftande framför tv:n. Oavsett konsol. Erlander tycker likaså och många fler därtill. Så lägg ner.
Jag tycker själv att Microsofts TEKNIK helt klart är coolast. Men sen vet jag inte om den kommer slå igenom hårdast.
Mest avancerat är sällan det som säljer bäst. Jag kommer som sagt var knappast köpa "Natal-prylen" och heller inte Sonys grej.

Postad 03 June 2009 - 12:40

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Inte alla men dom flesta ;)
Det är så det är, precis som min sista mening i det citerade. Bara att gilla läget.

Postad 03 June 2009 - 12:46

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

tog du åt dig eller? stackare =)

Eh..ok.. Då tror jag att vi avslutar dialogen du och jag... ;)

Redigerat av JockeJ, 03 June 2009 - 12:46.

Postad 03 June 2009 - 12:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
... Om ni som läst om konsolkrig på andra forum kan hålla det på de forumen så vore det kanon. Det börjar bli tröttsamt att läsa provokationerna, bara håll det för er själva och gilla läget.

Postad 03 June 2009 - 12:56

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Sony ska tydligen visa nått spel imorn, jag orkar inte gräva upp länken. Jag skrev den under ps3ans forum i Sonys E3 tråd. Verkar ju även som att MGS: Rising blir multiplat som tur är, likaså lost planet 2.

Postad 03 June 2009 - 16:37

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0

Gillade microsofts konferens betydlgt mer än de andra - bättre demon, bättre exekvering och bättre killar/tjejer på scen. Och Nataldemot var bättre än sonys måste de flesta hålla med mig om - jag menar ställ någon där som åtminstone provat prylarna innan ;)

Haha...ja det var ju pinsamt ibland hur dålig han var. Men det värsta är att han nog tränat en hel del och ändå slänger ur sig kommentarer som "It´s still hard" och "This is always difficult". Inte så bra reklam för en pryl som jag antar ska vara enkel att använda?

Det såg heller inte så bra ut i den delen av demot då han använde svärd och sköld. Jag menar, gubben på skärmen stod bara där helt stel och viftade på armarna. Såg inte så naturligt ut när inte kroppen rörde sig. Hur ska de lösa styrningen av resten av kroppen? Där passar ju Microsoft Natal bättre då det blir mer naturligt med hela kroppen som rör sig. Som jag nämnde i någon tråd igår, en kombination av Natal och motion-dildon hade varit grym!

Postad 03 June 2009 - 16:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Lite korta tankar från en som testat Natal på Burnout:

Standing in front of a television with Burnout Paradise on it, I held my hands out as if holding steering wheel and acted as if I was driving a car. It was that simple and the results were surprisingly precise.

I drove around a bit of the city using my imaginary steering wheel, weaving between cars with no problem, tearing around sharp corners and deliberately plowing into other vehicles. It felt a bit weird to hold my arms out straight in front of me and pretend to drive, but the results were so lag free, so responsive that it didn't bother me.

Sitting on the floor next to the TV was an Xbox 360 and a second television showing the images the camera was seeing and how it was processing those images. The screen showed my image as a silhouette of red and orange. A bunch of little boxes marked points on my face and body. In another window my live image was being converted into an animated stick figure, showing me moving around in real time.

http://kotaku.com/52...lowing-controls

Det enda problemet som togs upp var gasa och bromsa som skulel göras med att köra foten fram eller bak. Men detta var alltså ett demo på Burnout Paradise och ändå imponerande att det är utan lagg på ett snabbt spel som inte är gjort för kontrollen. Man borde alltså tekniskt kunna lägga på ett kontrollstöd i gamla spel.

Haha...ja det var ju pinsamt ibland hur dålig han var. Men det värsta är att han nog tränat en hel del och ändå slänger ur sig kommentarer som "It´s still hard" och "This is always difficult". Inte så bra reklam för en pryl som jag antar ska vara enkel att använda?

Det såg heller inte så bra ut i den delen av demot då han använde svärd och sköld. Jag menar, gubben på skärmen stod bara där helt stel och viftade på armarna. Såg inte så naturligt ut när inte kroppen rörde sig. Hur ska de lösa styrningen av resten av kroppen? Där passar ju Microsoft Natal bättre då det blir mer naturligt med hela kroppen som rör sig. Som jag nämnde i någon tråd igår, en kombination av Natal och motion-dildon hade varit grym!

Sant men det var iaf ett riktigt demo. MS körde ju bara film, många som tivlat på tekniken när den ej visas på rikitgt så att säga utan bara en film.

Postad 03 June 2009 - 17:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Sant men det var iaf ett riktigt demo. MS körde ju bara film, många som tivlat på tekniken när den ej visas på rikitgt så att säga utan bara en film.

Vad menar du nu? MS visade ju också live-demonstrationer i form av det där spökbollsspelet och färgmålandet?

Postad 03 June 2009 - 18:04

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
"Och vad är då motion plus och project Natal? har du sovit? de är exakta."

Jag skrev tilltalades mer av Sonys, med det menar jag av det jag sett än så länge. Motion plus var alltså inte lika tilltalande för mig, som helhet, vill säga. Detta inkluderar även hur man försöker efterlikna verkligheten. Det som gjorde att jag föll för Sony var nog väldigt mycket hur de löst sättet att efterlikna den och hur snabbt den reagerade (något Nintendo iaf inte lyckats så vidare bra med den nuvarande moten i spel, återstår att se hur snabb den här är i spel dock). Men som redan sagts i den här tråden så är detta bara demos, först när de finns spel och de kommit ut i butik vet man hur det verkligen är.

"Visst men PS3 lösningen är mäkta imponerande, sluta färga dig så tydligt."

Färga mig så tydligt=)? Ja jag gillade Sonys visning av kontrollen men det kunde lika gärna varit ett bolag som hette EA, skulle blivit lika imponerad då med :D.

Redigerat av Jack of all trades, 03 June 2009 - 18:44.

Postad 03 June 2009 - 18:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag såg Sonys först nu, det finns potential helt klart. Det är ju mer en waggle än fullbody men deras exempel var coola.

Postad 03 June 2009 - 18:27

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
"Där passar ju Microsoft Natal bättre då det blir mer naturligt med hela kroppen som rör sig. Som jag nämnde i någon tråd igår, en kombination av Natal och motion-dildon hade varit grym!"

Ja det hade varit awesome :D .

Edit: Resident Evil: The Darkside Chronicles visas nu Live på Gamespot för de som är intresserade.
http://e3.gamespot.c...ontent_nav;live för Live sändningar från Gamespots bås. Har säkerligen nämnts tidigare men nämner det igen ifall någon missat det=).

Redigerat av Jack of all trades, 03 June 2009 - 18:34.

Postad 03 June 2009 - 18:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Bayonetta ser hur häftigt ut som helst. Som Devil May Cry på crack.

Postad 03 June 2009 - 18:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Färga mig så tydligt=)? Ja jag gillade Sonys visning av kontrollen men det kunde lika gärna varit ett bolag som hette EA, skulle blivit lika imponerad då med :lol:.

Yeah right. Ändra i efterhand :D

Kanske skulle sett de andras demon också då så hade du sett att de demona var minst lika reflexiva. Motion Plus med svinga svärd var väldigt exakt den med, till exempel.

Har läst massa hands on från tidningar och sajter. Alla fick tydligen prova lite Milo och Burnout med mera. Reaktionerna är ruskigt positiva och tonen är att detta är the next big thing. Sonys lösning hamnar lite i mörker av detta då deras bara är en exaktare variant av Wii men begränsningarna är samma.

Spännande om inte annat.

Postad 03 June 2009 - 18:49

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
Är verkligen Microsoft natal full body? tyckte i demo videon att man visade punkter där lederna är typ mocap, fot-knä-lår osv
Och verka bara va en punkt på handen och inte för indviduella fingrar, också när han fin tjustera på målningen var det ju hela handen som användes.

Redigerat av Scrapanatchi, 03 June 2009 - 18:49.

Postad 03 June 2009 - 18:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Men kameran ska ju kunna känna igen ansiktsuttryck så den måste vara ganska exakt.

Postad 03 June 2009 - 19:00

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
PTX-40A Vs Viewtyful Joe, Haha colt=)

Har alla konferenser varit nu? Har Activision redan haft sin?

Redigerat av Jack of all trades, 03 June 2009 - 19:05.

Postad 03 June 2009 - 19:05

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Natal verkar häftig och förmodligen kommer jag köpa den om den hamnar rimligt i pris, alltid roligt med nya prylar... :D

Kan tänka mig många olika spel/användningsområden för den men förstår inte alls varför man skulle vilja köra bilspel genom att hålla händer i luften??

Postad 03 June 2009 - 19:08

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Kan tänka mig många olika spel/användningsområden för den men förstår inte alls varför man skulle vilja köra bilspel genom att hålla händer i luften??

Ja det är lite därför jag inte riktigt tilltalas av deras teknik. För mig handlar realism lika mycket om att återskapa hårdvara och känslan av den, luft får inte riktigt mig att känna detta=).

Men spel som Boxning med flera kommer ju vara grymma med Natal om de lyckas med det som visats, det enda som saknas då är känslan av att få stryk :D

Redigerat av Jack of all trades, 03 June 2009 - 19:12.

Postad 03 June 2009 - 19:10

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Jag såg trailern med Lyckliga Familjen som lekte med Natal, och det ser ju närmast otroligt ut.
Men det är väl ändå inga riktiga spel och rörelser i den reklamfilmen?
Kan det bli så bra verkligen?

Men så sa väl antagligen farfar när han såg färg-tv första gången också..... :D

Postad 03 June 2009 - 19:13

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 03 June 2009 - 19:19

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Spyborgs verkar colt. Metroid och nu detta, kanske blir en Wii tidigare än jag tänkt mig=).

Redigerat av Jack of all trades, 03 June 2009 - 19:19.

Postad 03 June 2009 - 19:25

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Postad bild

jag önskar jag kunde känna likadant =(

Postad 03 June 2009 - 19:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Är verkligen Microsoft natal full body? tyckte i demo videon att man visade punkter där lederna är typ mocap, fot-knä-lår osv
Och verka bara va en punkt på handen och inte för indviduella fingrar, också när han fin tjustera på målningen var det ju hela handen som användes.

Jo men det är full body mot Sony och Nintendo vars lösningar endast fungerar som 2 händer.

Fingrar är det ingen som kan. Men du har iaf fler punkter på MS. Nedre kroppen är helt död på de andras kontroller.

Postad 03 June 2009 - 20:15

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Jo men det är full body mot Sony och Nintendo vars lösningar endast fungerar som 2 händer.

Fingrar är det ingen som kan. Men du har iaf fler punkter på MS. Nedre kroppen är helt död på de andras kontroller.

Där har du helt fel, fel och fel, Wii har även wii fit board som gör nedre delen av kroppen, spelbar.

Postad 03 June 2009 - 20:26

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
Ingen som vet att nintendo siktar på att släppa ett nytt wii zelda 2010 samt att galaxy ska komma då.. blir nog ett jävligt trevligt spelår för wiiet =]

Här är iaf lite trevlig läsning

edit. http://e3.gamespot.c...rgeted-for-2010

Redigerat av adude, 03 June 2009 - 20:27.

Postad 03 June 2009 - 20:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Där har du helt fel, fel och fel, Wii har även wii fit board som gör nedre delen av kroppen, spelbar.

Jo men vad jag menar då är Wii kontrollen. Wii Fit är ett utöver lösning. Sen är det inte direkt nära den nivån av nedre nivå av spelbarhet som Natal. Demot med att sparka straffar skulle t ex inte funka med Wii Fit.

Jag satte Natal mot Wiimote/Nuchuck och Aton. Men visst Wii balance board ökar möjligheterna för Wii.

Postad 03 June 2009 - 20:51

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Nintendo kommer att gå vinnande ur motion controller racet. Enda smolken i glädjebägaren för nintendo är att Wii inte redan från början var utrustad med Motion+.

Vad har då Wii som Natal och Anton(?) saknar?
Generationens största userbase.
Om inte den bästa, så i alla fall en av världens bästa spelstudior (nintendo alltså).
Det är konsolens huvudkontroller med fullt stöd i i stort sett all mjukvara.

Natal ser bra ut, ja.
Nackdelen är bara att MS inte på samma sätt har egna studios som kan visa vägen. Dessutom inför man ännu ett nytt sätt att kontrollera spelen på. Tillverkarna måste tänka nytt... IGEN!

Sony väljer den enkla metoden och mer eller mindre kopierar nintendos koncept med en twist. Fördelen är att tillverkarna redan har tänkt om och börjat tänka i banor av att konstuera spel för en wii-liknande manick.

Sedan så tror jag inte att det är uteslutet att MS lägger till någon slags kontroller till Natal i ett senare skede. Inte minst för att man skall kunna ha en avtryckare i FPSer osv.

Redigerat av Unregistered5120ea9a, 03 June 2009 - 20:54.

Postad 03 June 2009 - 21:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nintendo kommer att gå vinnande ur motion controller racet. Enda smolken i glädjebägaren för nintendo är att Wii inte redan från början var utrustad med Motion+.

Vad har då Wii som Natal och Anton(?) saknar?
Generationens största userbase.
Om inte den bästa, så i alla fall en av världens bästa spelstudior (nintendo alltså).
Det är konsolens huvudkontroller med fullt stöd i i stort sett all mjukvara.

Natal ser bra ut, ja.
Nackdelen är bara att MS inte på samma sätt har egna studios som kan visa vägen. Dessutom inför man ännu ett nytt sätt att kontrollera spelen på. Tillverkarna måste tänka nytt... IGEN!

Sony väljer den enkla metoden och mer eller mindre kopierar nintendos koncept med en twist. Fördelen är att tillverkarna redan har tänkt om och börjat tänka i banor av att konstuera spel för en wii-liknande manick.

Sedan så tror jag inte att det är uteslutet att MS lägger till någon slags kontroller till Natal i ett senare skede. Inte minst för att man skall kunna ha en avtryckare i FPSer osv.

Med tanke på att man kunde ta ett höghatsighets racingspel som Burnout och sen bara smälla på ett kontrolschema som de få som testat är mäkta imponerade av så skvallrar det om att Natal knappast är svårt att lägga till på spel.

Själv hoppas jag på Fight Night 4 stöd :D

Men visst, Nintendo är långt före. Dock så tar man iaf och skapar en möjlighet att dra åt sig Nintendos kunder vilket man annars ej kunnat.

Redigerat av PalmiNio, 03 June 2009 - 21:44.

Postad 03 June 2009 - 21:46

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Vissa spel, som golfspel, bowling eller boxning blir ju självklara. Men för andra spel kommer man ju att tvingas tänka till som utvecklare.

När det gäller racing så föredrar jag helt klart en ratt framför nävarna i luften. Men det visar helt klart potentialen.

Postad 03 June 2009 - 22:00

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
See, they'd like to clarify yesterday's announcement that the game was "exclusive" to the PS3. It's not. There'll also be a PC version. Following that, however, a carefully-worded statement said "in terms of all other hardware, including Microsoft consoles, we are considering all other options at this time".

Not much of an exclusive then, is it?

http://kotaku.com/52...nct-possibility

Postad 03 June 2009 - 22:04

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Jag är inget vidare fan av Sims men My Sims som visades nyligen på Gamespeots Live sändning verkar rätt så kul. Speciellt när jag fick "The Detective" vibbbar av ett "uppdrag" i det=).

Postad 03 June 2009 - 22:50

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Bomben kommer när Trygghansa släpper info om sina nya nischade försäkringar för TV-spelare. Eller äre nästa E3 det?

Postad 03 June 2009 - 22:54

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Såhär lite i efterhand tyckte jag nog att Microsoft hade den bästa showen. Det lyser självförtroende om dom. Dessutom är jag mer spänd på Natal än de andra motion sensorerna . Man får ju tänka lite på hur de kan användas:

Sonys motionmojäng:

*Ps3Sports :D
*Hmm ja vad mer?

Nu vet jag inte hur de där kontrollerna funkar, men sa de något om styrfunktioner mer än knappen. Visst du kan skjuta i FPSer men dom du inte kan röra karaktären blir det föga intressant. Då sitter man där och leker sports hela dagarna, precis som på wii.

*Xbox360 sports.
*RPG

Natal kan känna igen ansiktsuttryck och kroppsspråk, det räcker för mig. Istället för de där stela ###### scenerna i varje förbannade RPG där du ska välja en rad att säga kan man lägga in en scen som Mr HypeAlot visade med "Milo". Då blir interaktionen genast mer intressant vill jag påstå, för även om den inte blir "verklig" är det ett steg i rätt riktning.

Priset är intressant också såklart, Natal kommer nog vara dyrast men kan den känna igen flera människors rörelser på en gång jämnar det ju ut sig om man vill vara några stycken.

I slutändan är det ändå RPG möjligheterna med Natal gör som gör mig såld på den lösningen.

Sony har dock den bästa lineupen framför sig. Men det hade vart kul om man släppt GT5, gärna innan Forza5.

Generellt sett är dock alla för dåliga på att presentera nya IPs och nytänk. Brutal Legend klart hetast.

Puss o kram.

Postad 03 June 2009 - 23:09

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0
Lucas Arts confirm return of Monkey Island

Postad 04 June 2009 - 00:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Lucas Arts confirm return of Monkey Island

Coolt, de hintade ju lite på det med den officiella trailern men gött att det är klart så här efteråt.

Konamis PK var nyss, Castlevania till 360/PS3/PC under 2010, typ som God of War.

Postad 04 June 2009 - 00:56

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur de där kontrollerna funkar, men sa de något om styrfunktioner mer än knappen. Visst du kan skjuta i FPSer men dom du inte kan röra karaktären blir det föga intressant. Då sitter man där och leker sports hela dagarna, precis som på wii.

Såhär ser patentet ut i varje fall.
Postad bild

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 June 2009 - 00:57.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.