Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grand Theft Auto V [PS3]

359 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Grand Theft Auto V (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8.91111 (44) 283:-
1 relaterade trådar

Postad 20 September 2013 - 07:01

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Fast innan jag kan köpa en fallskärm eller nåt ser jag ingen större användning för det går ju inte att landa vart som helst. Men iofs, helikopter skulle finnas också.

Helikoptern är ett riktigt åbäke att hålla på rätt kurs. Såg ut som ett riktigt ärkefyllo när man skulle flyga den enligt en utstakat bana.

Postad 20 September 2013 - 07:46

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Ja helikoptern är sjukt vinglig. iaf froggern. Fattar inte varför den ska vara så. Finns kanske fler helikoptrar som är stabilare. Hoppas det

Postad 20 September 2013 - 08:56

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Ja helikoptern är sjukt vinglig. iaf froggern. Fattar inte varför den ska vara så. Finns kanske fler helikoptrar som är stabilare. Hoppas det

Testade precis en chinook-helikopter och den kändes mycket vingligare.

Postad 20 September 2013 - 09:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Har inte haft så mycket tid till att spela tyvärr,men det lilla jag har hunnit så är jag väldigt nöjd med spelet så långt :)

har du provat att trycka in L3 och R3 samtidigt?

Jag gillar inte dessa spacialeffekter gubbarna har.
Tycker det blir rörigt bara.

För mig har det alltid varit så när det gäller spel att när det är stressigt så får jag panik. Tex när jag måste göra nåt på tid. Eller som detta då mär jag blir jagad. Eller när jag ska jaga nån och skjuta någon . Går alltid pissdåligt . Så att dra in ytterligare moment är inte aktuellt :)

Postad 20 September 2013 - 10:03

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Det kan jag hålla med om, går pissdåligt för mig oxå när man är stressad :) försöka sikta på någon på tid då brukar siktet hamna upp mot himlen när jag i själva verket ska sikta på något i markhöjd under en biljakt..men jag tyckte ändå den effekten var ganska bra..hade tagit för lång tid för mig att bli av med snutarna annars om jag inte tom hade blivit *busted*

Postad 20 September 2013 - 10:55

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Ska testa. Men det är bara på en av karaktärerna dom det funkar på väl? På dom andra händer det ingenting när man kör bil och trycker på knapparna?

Postad 20 September 2013 - 10:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ska testa. Men det är bara på en av karaktärerna dom det funkar på väl? På dom andra händer det ingenting när man kör bil och trycker på knapparna?

De har olika förmågor. Franklins förmåga är bilkörning, Trevor har ett rage-mode som är nice i strider. Kommer inte ihåg vad det är Mike har.

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 September 2013 - 10:58.

Postad 20 September 2013 - 11:51

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

De har olika förmågor. Franklins förmåga är bilkörning, Trevor har ett rage-mode som är nice i strider. Kommer inte ihåg vad det är Mike har.

Mikes glömde jag att läsa vad det var för något när det poppade upp, var fullt fokuserad på skjutandet...
Allting blir blått iaf när man aktiverar han specialty...

Postad 20 September 2013 - 11:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1
Slowmotion i strider.

Postad 20 September 2013 - 12:20

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

Var uppmärksam på vad som står uppe i vänstra hörnet när du kör nya fordonstyper osv. det står där vad/hur man kan göra, även om det innebär att man kanske får köra om uppdraget för att man dör under tiden (pga bristande uppmärksamhet :P )

Edit: eller tryck på "Start" > "Brief" > "Help

Redigerat av D-J, 20 September 2013 - 12:23.

Postad 20 September 2013 - 13:24

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 2
jo jag har sett ibland att det kommer upp nånliten ruta med text. Hinner dock aldrig läsa klart vad som står innan det försvinner. Har fullt upp med annat. :)

Postad 25 September 2013 - 07:51

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0
Då va det inte bara jag som var förvirrad då :rolleyes:

Tydligen någon bugg i spelet! Ibland så spara det ej ens bilar man parkerar i garaget!

support.rockstargames.com

Postad 25 September 2013 - 08:27

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Då va det inte bara jag som var förvirrad då :rolleyes:

Tydligen någon bugg i spelet! Ibland så spara det ej ens bilar man parkerar i garaget!

support.rockstargames.com

har råkat ut för samma..hoppas rockstar fixar det snart, igår kunde jag inte ens köra in någon bil i Franklins garage, garage porten öppnades inte..

Postad 25 September 2013 - 08:34

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Testade precis en chinook-helikopter och den kändes mycket vingligare.

Det är ju en jäkla skillnad i stabilitet att flyga med Trevor som väl börjar med fullt på flygegenskap jämt emot Franklin som har väldigt lite på flygning. Förstod inte vad ni pratade om först efter att ha känt mig som en jäkla kirurg med helikoptern.

Men sen skulle jag flyga med Franklin och kunde ju knappt träffa en helikopterplatta vid landning.

Postad 25 September 2013 - 09:01

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

har råkat ut för samma..hoppas rockstar fixar det snart, igår kunde jag inte ens köra in någon bil i Franklins garage, garage porten öppnades inte..

Ja vi får hoppas det kommer en fix fort! Va lite tråkigt hade hittat en cool bil som jag uppgraderat och nu är den borta :(

Men måste säga att jag är grymt imponerad av detta spel. Hela tiden kommer det upp om än småsaker. tex igår så hammande jag i slagsmål mitt på gatan vilket slutade i att en person låg på backen blödande. när jag sedan kör där ifrån i bilen så kör jag över en blodpöl och det blir hjulspår av blod!! såna små grejjer är det ofta. vilket gör spelet roligare. (även om en blodpöl kanske inte är så kul just). Ja ni vet nog vad jag menar!

Postad 25 September 2013 - 10:26

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
När öpnnar dom online läget?

Postad 25 September 2013 - 10:28

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
1:a Oktober.

Postad 25 September 2013 - 11:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

när jag sedan kör där ifrån i bilen så kör jag över en blodpöl och det blir hjulspår av blod!! såna små grejjer är det ofta. vilket gör spelet roligare. (även om en blodpöl kanske inte är så kul just). Ja ni vet nog vad jag menar!

Aldrig sett själv, har tänkt på just det att blodet inte ger blodspår från fötterna.

Postad 25 September 2013 - 12:22

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Ja vi får hoppas det kommer en fix fort! Va lite tråkigt hade hittat en cool bil som jag uppgraderat och nu är den borta :(

Spoiler

Redigerat av MartinAberg, 25 September 2013 - 12:23.

Postad 25 September 2013 - 12:31

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Spoiler

Det verkar inte så.

Postad 25 September 2013 - 12:34

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Spoiler

Har jag faktiskt inte tänkt på. Måste jag kolla det!
Märkte det just för att jag sparat en bil i Michaels garage. Sen när jag skulle hämta den här om dagen så var den borta.
Sedan prövade jag med en till bil igår och då försvann den med. Även fast jag sparade spelet ska tilläggas.

Postad 26 September 2013 - 09:56

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Fasen vad komiskt det är när man byter till Trevor ibland!
Spoiler

Han är en sann hjälte!

Bifogad fil  Trevor 2.jpg   64.52K   19 Antal nerladdningar

Spoiler

Redigerat av Unregistered50fe2819, 26 September 2013 - 10:00.

Postad 26 September 2013 - 11:47

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Har jag faktiskt inte tänkt på. Måste jag kolla det!
Märkte det just för att jag sparat en bil i Michaels garage. Sen när jag skulle hämta den här om dagen så var den borta.
Sedan prövade jag med en till bil igår och då försvann den med. Även fast jag sparade spelet ska tilläggas.

Har du helt tomt i garaget i övrigt? Tänkte så det inte är som GTA 4 där man kunde få plats med mer än 2 fordon på parkeringsplatserna vid safehouse men att hade man mer än 2st så försvann ju något.

Redigerat av HenkeEdge, 26 September 2013 - 11:47.

Postad 26 September 2013 - 12:43

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Har du helt tomt i garaget i övrigt? Tänkte så det inte är som GTA 4 där man kunde få plats med mer än 2 fordon på parkeringsplatserna vid safehouse men att hade man mer än 2st så försvann ju något.

Är helt tomt i Michaels garage. Den enda bilen som alltid finns där är den röda som står utanför garaget i backen upp.
Samma för Trevor i hans hus i Los Santos där finns heller ingen bil kvar trots att jag sparat en där med Trevor.

Edit: Är helt tomt i alla karaktärers garage.

Redigerat av Zerokelvin, 26 September 2013 - 12:45.

Postad 26 September 2013 - 12:51

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Fasen vad komiskt det är när man byter till Trevor ibland!

Spoiler

Han är en sann hjälte!

Bifogad fil  Trevor 2.jpg   64.52K   19 Antal nerladdningar

Spoiler

Ja det är skitkul. Har hänt liknande för mig.
Spoiler

Längesen jag garvade så till ett spel måste jag säga :lol:

Redigerat av Zerokelvin, 26 September 2013 - 12:51.

Postad 26 September 2013 - 15:05

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Är helt tomt i Michaels garage. Den enda bilen som alltid finns där är den röda som står utanför garaget i backen upp. Samma för Trevor i hans hus i Los Santos där finns heller ingen bil kvar trots att jag sparat en där med Trevor. Edit: Är helt tomt i alla karaktärers garage.

Ok, då var det inte det jag trodde. Skumt om bara vissa/någon enstaka har detta problem.

Postad 26 September 2013 - 15:38

blooodshy
  • blooodshy
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Ja Trevor är riktigt vrickad!! Igår när jag bytte till Trevor så låg han sked med James ( tror jag han heter, killen som bor i sin flickväns lägenhet som nu Trevor våldsgästar i)

Rätt skön "dope trip" med Michael när man svävar över stan...sjukt j*vla spel :-p

Postad 26 September 2013 - 15:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
då föll man dit. köpte det på psn och håller på att ladda hem. 600 spänn för ett jävla spel som man inte kan sälja vidare XD dock så övertalar jag mig själv att det här är ett spel som man vill ha tillgång till förevigt. men jag trodde fan inte att jag någonsin skulle köpa ett spel för 600 spänn igen ^^

Postad 26 September 2013 - 15:50

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

då föll man dit. köpte det på psn och håller på att ladda hem. 600 spänn för ett jävla spel som man inte kan sälja vidare XD dock så övertalar jag mig själv att det här är ett spel som man vill ha tillgång till förevigt. men jag trodde fan inte att jag någonsin skulle köpa ett spel för 600 spänn igen ^^

Trodde faktiskt samma, har slutat köpa nya spel för priserna är så höga. Däremot är GTA V något man faktiskt får valuta för pengarna ;)

Postad 26 September 2013 - 16:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det är lite det jag känner. Lite som när jag köpte skyrim med draken, det var valuta för pengarna där med. Många lir man kan vänta med (fortfarande inte spelat rdr bla) medans endel spel kan vara värda fullpris och mer därtill :)

Postad 27 September 2013 - 08:28

blooodshy
  • blooodshy
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

då föll man dit. köpte det på psn och håller på att ladda hem. 600 spänn för ett j*vla spel som man inte kan sälja vidare XD dock så övertalar jag mig själv att det här är ett spel som man vill ha tillgång till förevigt. men jag trodde fan inte att jag någonsin skulle köpa ett spel för 600 spänn igen ^^

Varför laddade du hem det då? Billigare att köpa det i en affär

Postad 27 September 2013 - 11:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Tre orsaker. Elgiganten tar 50 spänn mindre, men ligger mycket längre bort.
Spelet är ett av spelen som man inte säljer, så andrahandsvärdet är lika med noll iaf.
Smidigt att kunna ha det installerat på konsollerna man har hemma.

Postad 27 September 2013 - 11:49

blooodshy
  • blooodshy
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Tre orsaker. Elgiganten tar 50 spänn mindre, men ligger mycket längre bort.
Spelet är ett av spelen som man inte säljer, så andrahandsvärdet är lika med noll iaf.
Smidigt att kunna ha det installerat på konsollerna man har hemma.

Gäller att ha backup då ;-)

Postad 27 September 2013 - 12:37

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Gäller att ha backup då ;-)

Bara ladda ner och installera igen om nåt skiter sig, och har man PSN plus så har man sina saves sparade i molnet dessutom :)

Postad 27 September 2013 - 15:57

blooodshy
  • blooodshy
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Bara ladda ner och installera igen om nåt skiter sig, och har man PSN plus så har man sina saves sparade i molnet dessutom :)

Jo precis :-) Fråga zartok om han har Playstation + 😉

Postad 27 September 2013 - 16:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Zartok har psn+ och tillgång till det oändligt kraftfulla molnet!

Justfan, det var ju xbone som hade DET molnet :)

Postad 27 September 2013 - 17:26

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Zartok har psn+ och tillgång till det oändligt kraftfulla molnet!

Justfan, det var ju xbone som hade DET molnet :)

Just PSN+ har nog inget moln.
PS+ har dock ett fint fluffigt moln man kan använda sig av ;)

Har haft GTA-torka i en vecka p.g.a. kvällsskift, tyvärr.
Imorgon blir det dock öl och GTA tills det är dags att röra sig till Scandinavium.

Postad 27 September 2013 - 22:10

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 1

Jo precis :-) Fråga zartok om han har Playstation + ��

:)

Postad 29 September 2013 - 10:15

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
nån annan som hela spelet låser sig för? Händer lite random, en gång när jag skulle browsa armor i AmmuNation, en gång när jag bytte radio station, en annan gång när var ute vid bergen. Den totalt låser sig, måste stänga av PS3:an. Har även märkt av att PS3:an inte hittar skivan ibland, och jag måste ta ut och stoppa in skivan ett par gånger innan den visas i XMB, andra skivor (t.ex. blu-ray film) funkar omgående.
Börjar bli orolig över att PS3:an håller på att lägga av helt.

Det är en Launch 60GB model.

Postad 30 September 2013 - 08:21

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Är helt tomt i Michaels garage. Den enda bilen som alltid finns där är den röda som står utanför garaget i backen upp. Samma för Trevor i hans hus i Los Santos där finns heller ingen bil kvar trots att jag sparat en där med Trevor. Edit: Är helt tomt i alla karaktärers garage.

Bilarna försvann för mig i Franklins garage, dock kom dom tillbaka när jag stängde av spelet (utan att spara) och startade det igen.
Kanske är ett tips att prova innan man testar att ställa in fler fordon och sparar om.

Vet hur du måste känt nu, det skar i hjärtat när min tok-pimpade Corvette C7:a och Bugatti Veyron vara borta.

Redigerat av HenkeEdge, 30 September 2013 - 16:24.

Postad 30 September 2013 - 08:46

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

nån annan som hela spelet låser sig för? Händer lite random, en gång när jag skulle browsa armor i AmmuNation, en gång när jag bytte radio station, en annan gång när var ute vid bergen. Den totalt låser sig, måste stänga av PS3:an. Har även märkt av att PS3:an inte hittar skivan ibland, och jag måste ta ut och stoppa in skivan ett par gånger innan den visas i XMB, andra skivor (t.ex. blu-ray film) funkar omgående.
Börjar bli orolig över att PS3:an håller på att lägga av helt.

Det är en Launch 60GB model.

Låter mer som om din blu-ray håller på att ge upp!
Har en gammal launch PS3 60GB som uppförde sig liknande till den slutligen la av och inte hittade skivorna längre.
Nu har jag dock bytt blu-ray i den och använder den som blu-ray spelare.

Postad 30 September 2013 - 12:01

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man ändrar från miles till km?

Hittar inte det nånstans i inställningarna, och sökt på Google utan framgång.

Postad 30 September 2013 - 12:16

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Jag får anta att det inte går att ändra, också sökt utan framgång.

Postad 30 September 2013 - 12:41

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Har tänkt på detta jag med! Lite dumt om det inte skulle gå att ändra.
Hittade en bild på något forum och där ser man att det är kilometer på minikartan.
http://gtaforums.com...perial-systems/

Kan det ha någonting med själva inställningarna på konsolen att göra?

Postad bild

Redigerat av Zerokelvin, 30 September 2013 - 13:01.

Postad 30 September 2013 - 12:46

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Ja jag tror att man måste ändra språket på konsolen. Har engelska på min, ska testa ändra ikväll.

Postad 30 September 2013 - 13:55

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
Jag har svenska som systemspråk och det är miles för mig också :/

Postad 01 October 2013 - 08:02

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Är det någon som har "äkta" surroundljud i spelet? Mina bakhögtalare spelar nån slags ambient-sounds som verkar vara riktigt och bra, sorl från folk när man är i stan, sus från trafik när man är vid motorvägar och så vidare, men alla direkta ljudeffekter (vapen, explosioner, tutor och sirener) kommer envist från framhögtalarna. Även om jag spränger en bil bakom ryggen på mig, allt sådant ljud kommer framifrån.

Alla ljudinställningar ser rätt ut, och att bakhögtalarna spelar ambient-ljud tyder ju på att det är så.

Postad 01 October 2013 - 08:18

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Är det någon som har "äkta" surroundljud i spelet? Mina bakhögtalare spelar nån slags ambient-sounds som verkar vara riktigt och bra, sorl från folk när man är i stan, sus från trafik när man är vid motorvägar och så vidare, men alla direkta ljudeffekter (vapen, explosioner, tutor och sirener) kommer envist från framhögtalarna. Även om jag spränger en bil bakom ryggen på mig, allt sådant ljud kommer framifrån.

Alla ljudinställningar ser rätt ut, och att bakhögtalarna spelar ambient-ljud tyder ju på att det är så.

hör samma som du..tycker det är riktigt härligt ljud men precis som du beskriver så kommer ljudet mest framifrån.

Redigerat av MikeVKR, 01 October 2013 - 08:18.

Postad 02 October 2013 - 10:37

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Ska man köpa en PS3 nu när dom rasar i pris, eller ska man hålla sig och hoppas att "tomten" fixar en PS4:a i julklapp? Är lite sugen på GTAV... Antar att Playstation 4 inte kommer att vara bakåtkompatibel efter som Playstations aldrig varit det.

Postad 02 October 2013 - 10:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ska man köpa en PS3 nu när dom rasar i pris, eller ska man hålla sig och hoppas att "tomten" fixar en PS4:a i julklapp? Är lite sugen på GTAV... Antar att Playstation 4 inte kommer att vara bakåtkompatibel efter som Playstations aldrig varit det.

Vill du spela ps3 spel så behöver du PS3 iaf de närmaste åren. Möjligtvis det kommer gå att strömma PS3 spel senare men det finns inget datum för den tjänsten i Europa.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.