Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Aino *

491 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson Aino (Mobiltelefoner) 5 6.136362 (65) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 07 November 2009 - 21:04

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Lyckades registrera telefonen på PS3:an, men lyckas inte komma åt PS3:an sen.
Kommer till där man skall skriva in sitt PSN login, men får sen timeout.

Försöker via WiFi.

Vad kan tänkas vara fel?

Ska man öppna några portar?

/Jocce

Postad 08 November 2009 - 08:37

peterhjalmarsson
  • peterhjalmarsson
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jodå,jag talade m Tre igår och de håller på att lägga in sin egna programvara i Aino och ska släppa den v47 (hoppas de kan fixa till några av småbuggarna då)

Sitter med en Aino med 3-programvara framför mig, köpt i butik i torsdags. Köpt i Hong Kong visserligen. :-) Självklart åker den väck all världens väg i morgon - urk!

Postad 08 November 2009 - 11:32

Unregistereda0f6b0dc
  • Unregistereda0f6b0dc
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jocce81 Postat Igår, 21:04
Lyckades registrera telefonen på PS3:an, men lyckas inte komma åt PS3:an sen.
Kommer till där man skall skriva in sitt PSN login, men får sen timeout.

Försöker via WiFi.

Vad kan tänkas vara fel?

Ska man öppna några portar?

- jag hade samma problem först men funkade efter jag stängde av ps3an och därefter startade det genom telefonen direkt.

Postad 09 November 2009 - 08:35

ekotempl1
  • ekotempl1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Exakt!!
Jag skulle oxå vilja ha den funktionen. En display i stora röda "LED-siffror" mot svart bakgrund som displayen i klockradion såg ut på 80-talet. Klockan med timmar och minuter igång hela tiden i horisontalläge när Ainon ligger i laddningsstället. Energisparfunktionen i telefonens display som sätts igång när den ligger i laddingsstället behövs ju ändå inte då. Kanske t o m möjlighet att välja en funktion som automatiskt sätter telefonen i "klockradio-läge" när den placeras i laddningsstället?

Eftersom Tre snart kommer med sin uppdaterade version av Aino kanske någon variant av denna "app" finns med?
Är det någon på Tre som läser denna forumtråd som kan/vill berätta vilka uppdateringar som kommer i 3-versionen av Aino så vore det ju trevligt..

nu blir jag lite orolig...
Eftersom jag dessutom använder min lur som klockradio (och även tänkte fortsätta med det när jag köper min egen från 3 när operatören kommer med sin uppdaterade version), undrar jag om radion fungerar i "högtalarläge"? Då jag har läst om telefonen i denna tråd och konstaterat att fm-mottagaren sitter i headsetet; radiosignalen måste då gå via bluetooth eller finns det en extra mottagare i luren. Med bara en mottagare (i headsetet) går det ju inte heller att använda andra SE-headset om jag vill lyssna på radio...

Om det inte funkar med radion via högtalare kommer jag inte att investera i Ainon utan behåller min gamla w850i i väntan på att SonyEricsson kommer med en ny genomtänkt Aino.

Dessutom; hur är det med "stereo-funktionen" i högtalarläget. Verkar som det bara finns en fungerande högtalare (jfr W995) och då blir det ju bara mono?!
Har någon testat detta?

Redigerat av ekotempl1, 09 November 2009 - 08:36.

Postad 09 November 2009 - 22:24

Maciver
  • Maciver
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Hej! har precis fått hem en Anio telefon. Problemen jag har är . jag testade att surfa in på facebook, nu verkar jag inte kunna stänga av det . varenda gång jag sätter på mobilen så öppnas facebook automatiskt.. : (
Sen undrar jag om det är nån som vet var man ser hur mycket man har surfat på nätet

MvH

Vad gäller Facebook så måste du logga ut för att den inte ska starta automatiskt (har jag märkt).

Mitt headset funkar fint, man får ta det lite lungt och "slaida" med fingret åt det håll man ska, inte bara trycka.

Redigerat av Maciver, 09 November 2009 - 22:25.

Postad 11 November 2009 - 08:44

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Två snabba frågor:

Kommer man åt "touch menyn" på nått sätt utan att "öppna & stänga" telefonen? (Alltså när den är helt svart och gått i "viloläge" så att säga?

När jag inte spelar nån musik står ändå den låten jag spelade sist kvar nere i touchmenyn. Kan jag få bort det (utan att stänga av och sätta på telefonen)?

/Jocce

Postad 11 November 2009 - 10:24

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Två snabba frågor:

Kommer man åt "touch menyn" på nått sätt utan att "öppna & stänga" telefonen? (Alltså när den är helt svart och gått i "viloläge" så att säga?

När jag inte spelar nån musik står ändå den låten jag spelade sist kvar nere i touchmenyn. Kan jag få bort det (utan att stänga av och sätta på telefonen)?

/Jocce

Ett tryck på knappen överst på mobilen "should do the trick".

Postad 11 November 2009 - 10:56

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Ett tryck på knappen överst på mobilen "should do the trick".

Tackar, trodde det bara var nån "flärp" för att öppna batteriluckan :)
Duktig man är ibland ;)

Det andra då, med att låten står kvar? koll på det?

/Jocce

Postad 11 November 2009 - 11:00

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Tackar, trodde det bara var nån "flärp" för att öppna batteriluckan :)
Duktig man är ibland ;)

Det andra då, med att låten står kvar? koll på det?

/Jocce

Jag tror att den försvinner med samma knapp (överst på mobilen).

Postad 11 November 2009 - 14:15

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Jag tror att den försvinner med samma knapp (överst på mobilen).

Nä då slocknar juh hela skärmen, vill bara ha bort låten (och play knappen och det som lägger sig längst ner där...)

/Jocce

Postad 11 November 2009 - 20:36

monsa
  • monsa
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Är det bara för mig som touch funktionen slutar fungera ibland?
får starta om luren, osså vips så funkar det igen, skit drygt

Redigerat av monsa, 11 November 2009 - 20:37.

Postad 11 November 2009 - 22:01

Unregistereda0f6b0dc
  • Unregistereda0f6b0dc
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
hur länge håller ert batteri?
mitt var fulladdat imorse men så gott som helt dött nu på kvällen. ska det vara så dåligt? har inte använt den mycket alls under dagen. ingen wifi eller bluetooth igång för den delen heller.

Postad 11 November 2009 - 23:06

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Är det bara för mig som touch funktionen slutar fungera ibland?
får starta om luren, osså vips så funkar det igen, skit drygt

Har hänt ett par gånger :)

/Jocce

hur länge håller ert batteri?
mitt var fulladdat imorse men så gott som helt dött nu på kvällen. ska det vara så dåligt? har inte använt den mycket alls under dagen. ingen wifi eller bluetooth igång för den delen heller.

Batteritiden är på pappret inte bra och i verkligheten ännu sämre.

Hur mycket är "inte mycket alls"?
Min har gått ner till ca 50%, sms:at massor under hela dan, fotat en del, en del bluetooth, pyttelite W-lan och ett par samtal.

Dock så suger 3G en HEL DEL ström och borde man stänga av om man inte använder det, speciellt om man har dålig mottagning....

/Jocce

Postad 11 November 2009 - 23:38

Unregistereda0f6b0dc
  • Unregistereda0f6b0dc
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
tagit ett kort. kanske 2 kortare samtal. surfande i några minuter. är telefonen fullladdad när ja går och lägger så har den gått ner till 70% på morgonen utan att jag rört den. ska testa att stänga av 3g inatt och se hur den funkar då. verkar inte helt okej iaf.

Postad 12 November 2009 - 08:30

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

tagit ett kort. kanske 2 kortare samtal. surfande i några minuter. är telefonen fullladdad när ja går och lägger så har den gått ner till 70% på morgonen utan att jag rört den. ska testa att stänga av 3g inatt och se hur den funkar då. verkar inte helt okej iaf.

Låter som nått inte är helt schysst då iallafall, om det inte är så att den har dålig mottagning på både 3G och GSM, för då ligger den och suger batteri som bara den när den letar ny station/mast...

/Jocce

Postad 12 November 2009 - 12:51

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Saker som drar batteri är 3G, Wi-fi, gps och såna saker. även om du har 3g på och inte använder hela natten så dras ju batteriet betydligt mer än vanliga gsm nätet..

Postad 12 November 2009 - 13:07

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Saker som drar batteri är 3G, Wi-fi, gps och såna saker. även om du har 3g på och inte använder hela natten så dras ju batteriet betydligt mer än vanliga gsm nätet..

Men om han inte ligger i en väldigt dålig zon så ska juhinte 3G dra ut 30% av batteriet, låter lite väl mycket...

/Jocce

Postad 12 November 2009 - 13:48

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Nån som vet om man kan köra ut musiken i ett "vanligt" bluetooth headset (alltså inte stereo utan sånt man har i ena örat bara...)

I detta fallet ett Jabra JX10 Series II...

/Jocce

Postad 12 November 2009 - 14:29

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

http://www.gsmarena....-review-413.php

Gsmarena har nyss lagt upp sin Review.Det intressanta ligger dock på sida 6. Ainon är Sony Ericssons bästa musiklur!
W995 får känna sig slagen. Inte långt från Iphone 3gs faktiskt.
Postad bild

Själv stod jag inte ut med den ultraklena förstärkaren i min Ipod touch. Klarade inte ens av att driva ett par inear lurar med basstark musik. Bytte sedan till en Iaudio spelare som spelar skiten ur ipoden. Även min w715 är klart bättre än min ipod touch. Men dom kanske har lagt in e fetare förstärkare i iphonen? Någon som vet?

Postad 13 November 2009 - 12:09

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Känns ju tråkigt att höra att INGEN verkar nöjd med sin Aino telefon. Jag har en sådan oöppnad här hemma men funderar på att sälja den eftersom ingen verkar nöjd med den :)

Kan någon säga något bra om den?

Postad 13 November 2009 - 13:53

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Känns ju tråkigt att höra att INGEN verkar nöjd med sin Aino telefon. Jag har en sådan oöppnad här hemma men funderar på att sälja den eftersom ingen verkar nöjd med den :(

Tycker att det är en grymt bra telefon för pengarna:
+ Grym musikmobil
+ Förhållandevis bra kamera
+ Bra bluetooth headset (förutom att volymkontrollen är knepig)
+ Klar och fin skärm
+ Bra på video
+ Kan styra ditt PS3

Du får väl jämföra vad du får för telefon för samma pengar...om du dessutom vill ha ett bra trådlöst headset (som ingår till Aino)

Postad 13 November 2009 - 16:15

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jo. Jag har en SE P1i just nu. Gillar faktiskt qwerty tangentbordet men den är rätt seg. Men eftersom så många haft problem med touch funktionen, batteritiden, volym knappen, så blir man lite orolig. Även om jag tror att en del av dessa sakerna inte är på varje telefon och kanske en del vanesak och inställningar, så blir man misstänksam. Kanske bättre o vänta på en bättre telefon? Men d lär dröja ett tag...

Postad 13 November 2009 - 17:07

nylonen
  • nylonen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har problem med att min aino hänger sig mellan två låtar, har testat att överföra musiken både i media go, pc suite och kopierat i utforskaren men det blir samma. Någon som har någon lösning eller har haft samma problem?

Postad 13 November 2009 - 17:53

swiftier
  • swiftier
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Känns ju tråkigt att höra att INGEN verkar nöjd med sin Aino telefon. Jag har en sådan oöppnad här hemma men funderar på att sälja den eftersom ingen verkar nöjd med den :unsure:

jag tycker den är hur bra som helst! är ganska nöjd för första gången typ :( har haft en hel drös med "värsting" lurar innan men ainon gjorde ett mkt finare helhets intryck än tex Iphone på mig iaf, enda negativa är att jag saknar SE's gammla GPS eftersom jag hade en gratis nyckel till den :)

EDIT: har inte haft några problem med mitt headset heller, tar lite tid och lära sig använda volymknappen :angry:

Redigerat av swiftier, 13 November 2009 - 17:54.

Postad 13 November 2009 - 18:26

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
någon som har problem med att mobilen lägger på luren rätt ofta?

Sambons gör det. Och ibland min Hero med. Båda kör Tre, och vi verkar kunna skylla det på sviktande mottagning här hemma.

Finns någon uppdatering online, eller måste man uppdatera via mobilen?

Postad 14 November 2009 - 12:26

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Sambons gör det. Och ibland min Hero med. Båda kör Tre, och vi verkar kunna skylla det på sviktande mottagning här hemma.

Du kan ladda ner update service från sonyericssons hemsida där du kan kontrollera om du har senaste mjukvaran, och sen även uppdatera din telefon om det behövs.

Hur tycker du annars telefonen fungerar? Batteritiden, är den ok?

Postad 14 November 2009 - 16:16

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Kan söka direkt i luren efter uppdateringar.

Jag är grymt nöjd med min och har inga större problem, enda är väl att min volymkontroll på headsettet inte reagerar alls men har ju volym knappar på luren också.

Postad 14 November 2009 - 16:28

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Jag har haft min nu i snart en månad, och är i stort sett nöjd med den. Några frågetecken dock.

Har inte lyckats med att få igång "remote-play" till min PS3:a via 3G.

Det är en ganska låg maxvolym i musikspelaren. Jag jämför med min tidigare Nokia Music Xpress 5310, som dels har bättre ljud i den yttre högtalaren, samt även har en högre maxvolym via lurar.

Kvalitetskänslan hos "Aino" är dock väldigt hög tycker jag. Är på det stora hela en nöjd ägare.

Postad 14 November 2009 - 20:27

Neilz
  • Neilz
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har nyliggen flyttat över en del av mina skivor till min Aino, men märkte att utöver de skivor jag laddat in på den så är där en hel del andra som när man väljer de så står det att för att kunna spela dem så måste man aktivera dom. Någon som vet vad detta är och vad som händer om jag aktiverar dom? Även hur man tar bort dom så att man bara ser sina egna skivor!

tacksam för all hjälp jag kan få. Kan tillägga att jag la över ca 20 artister men ligger 624 artister enligt mediaspelaren...

Postad 15 November 2009 - 12:32

Casper80
  • Casper80
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag har haft min nu i snart en månad, och är i stort sett nöjd med den. Några frågetecken dock.

Har inte lyckats med att få igång "remote-play" till min PS3:a via 3G.

Det är en ganska låg maxvolym i musikspelaren. Jag jämför med min tidigare Nokia Music Xpress 5310, som dels har bättre ljud i den yttre högtalaren, samt även har en högre maxvolym via lurar.

Kvalitetskänslan hos "Aino" är dock väldigt hög tycker jag. Är på det stora hela en nöjd ägare.

Har inte heller fått igång det via 3G, misstänker dock att det har med min router att göra. Men om du inte heller får igång det kanske det är något annat.

Har bara haft min 2 dagar, men är väldigt nöjd med den än så länge.

Postad 15 November 2009 - 12:53

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

När jag pratade i Ainon så brukade jag ha den i ihopfällt läge s a s... Det hände stup i ett att jag lyckades komma åt "lägga på" knappen eller mikrofon knappen.... Den så kallade närhetssensorn måste ha varit oerhört känslig eftersom skärmen tändes så fort man lyckades vinkla telefonen lite fel... Jag vart så irriterad så jag reklamerade den och köpte Sation istället...
Förutom det problemet så va Ainon en jättebra lur... Bra kamera och mycket bra ljud i headsetet...

Postad 15 November 2009 - 17:28

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

När jag pratade i Ainon så brukade jag ha den i ihopfällt läge s a s... Det hände stup i ett att jag lyckades komma åt "lägga på" knappen eller mikrofon knappen.... Den så kallade närhetssensorn måste ha varit oerhört känslig eftersom skärmen tändes så fort man lyckades vinkla telefonen lite fel... Jag vart så irriterad så jag reklamerade den och köpte Sation istället...
Förutom det problemet så va Ainon en jättebra lur... Bra kamera och mycket bra ljud i headsetet...

ska kolla upp det.

Har inte tänkt så långt. Måste man inte dra fingret på något speciellt sätt ?

Inte jag som har den, det är sambon.

så var min G900 med...

Postad 15 November 2009 - 17:53

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

ska kolla upp det.

Har inte tänkt så långt. Måste man inte dra fingret på något speciellt sätt ?

Inte jag som har den, det är sambon.

så var min G900 med...

Alltså.. jag kom åt knapparna med kinden på nått märkligt sätt... När man höll telefonen mot örat och pratade så hände det att skärmen tändes och man kom åt med kinden/hakan.. Det går ju att undvika det om man pratar i den i uppfällt läge (knappsatsen framdragen) men jag tycker i alla fall att om man vill prata i den ihopfälld, så ska det oxå gå utan problem..

Postad 16 November 2009 - 18:47

gloryfield
  • gloryfield
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
hej ja har tänkt att beställa en sån här telefon på elgiganten och undrar vad som ingår i telefonen?ingår det samma saker vart man än köper den?

Postad 16 November 2009 - 20:03

preddan
  • preddan
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Någon som vet varför telefonen byter låt var 30:e sekund ca när jag streamar musik över nätverket? Grymt irriterande.

Edit:
Efter 3 omstarter har jag lyckats få telefonen att streama en hel låt... känns ju bra...
Har inte lyckats komma åt nätverket från "medialäget" med touchskärmen, verkar inte som det går alls, stor besvikelse...

Intrycket såhär långt efter 4 timmar med luren:
Otroligt snygg design, förutom på bluetooth headsetet... varför dessa blinkande lampor....
Mycket buggig mjukvara som hänger sig emellanåt.
Pekskärmen används ingenting pga dess begränsade funktion..
Stödjer inte xvid.........
Upplever ljudkvaliten vid samtal som ganska dålig

Mja, överlag ganska besviken och ångrar köpet. Hade hoppats använda den till att streama musik från nätverket till stereon via "medialäget" med det verkar helt kört. Får se om elgiganten tar tillbaka den imorgon.

Redigerat av preddan, 16 November 2009 - 20:47.

Postad 19 November 2009 - 16:40

Casper80
  • Casper80
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har problem, eller är det så knapplåset på mobilen är värdelöst? När jag skriver knapplåset menar jag givetvis inte de fysiska knapparna som är skyddade eftersom det är en slideteleon, utan jag menar att man kommer åt mediagrejerna stup i kvarten. Har jag telefonen i framfickan så drar den igång musikspelaren ganska ofta, eller så spelas det en film när man plockar upp den ur fickan.

Hatar dessutom att man måste starta om mobilen för att komma åt flightmode...trodde dom övergett det.

Postad 20 November 2009 - 08:05

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har problem, eller är det så knapplåset på mobilen är värdelöst? När jag skriver knapplåset menar jag givetvis inte de fysiska knapparna som är skyddade eftersom det är en slideteleon, utan jag menar att man kommer åt mediagrejerna stup i kvarten. Har jag telefonen i framfickan så drar den igång musikspelaren ganska ofta, eller så spelas det en film när man plockar upp den ur fickan.

Hatar dessutom att man måste starta om mobilen för att komma åt flightmode...trodde dom övergett det.

Knapplåset har jag inga problem med (så länge man "släckt" skärmen med knappen uppe på telefonen...
Däremot använder jag handsfree ganska mycket och mitt under samtal är det lätt att det läggs på "av sig själv" när den ligger i fickan (nått kommer åt touchen?)

Ang Flight Mode så skulle jag gissa att de gör så på grund av att de skall kunna säkerställa att alla sändare verkligen är helt av / nollade.
Stör mig inte alls då man inte gör det speciellt ofta...

/Jocce

Postad 20 November 2009 - 10:16

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Ang Flight Mode så skulle jag gissa att de gör så på grund av att de skall kunna säkerställa att alla sändare verkligen är helt av / nollade.
Stör mig inte alls då man inte gör det speciellt ofta...

På Sation kan man ju göra detta lika smidigt som att byta profil, grymt bra enligt mig - kan jag slå av radiosändarna på natten och sen slå på dem igen på morgonen utan att behöva boota om den :)

Vet inte om det har med Symbian att göra dock...

/Z!

Postad 20 November 2009 - 12:09

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
jag använder flightmode varje natt jag inte jobbar på mina mobiler, mig skulle det störa massor!!!!

Fast sambon verkar inte bry sig.

Dock väntar vi på att dom ska börja nyttja mobilens prestanda lite i nån uppdatering. Fjantigt att inte tillåta touch t.ex i vanliga menyer

Postad 20 November 2009 - 12:58

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

jag använder flightmode varje natt jag inte jobbar på mina mobiler, mig skulle det störa massor!!!!

Dock väntar vi på att dom ska börja nyttja mobilens prestanda lite i nån uppdatering. Fjantigt att inte tillåta touch t.ex i vanliga menyer

Men varför stänga av sändarna/mottagarna men inte telefonen?

Jag menar, när du sover, använder du telefonen då?
Om inte, varför inte stänga av den (för antar att det är för du inte vill ha samtal/sms?

/Jocce

Postad 20 November 2009 - 13:10

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Om inte, varför inte stänga av den (för antar att det är för du inte vill ha samtal/sms?

För att jag kan ;-)
Går så mycket snabbare att slå på sändarna på morgonen, än att behöva starta telefonen.
Sen om jag vaknar på natten/morgonen och vill se vad klockan är.
Tror inte alarm funkar om inte telefonen är på när man kör Symbian?

Postad 20 November 2009 - 21:28

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Var inne på elgiganten för 2 veckor sedan och frågade en säljare som verkade ha lite koll, som sa han hade varit kontakt med SE och frågat speciellt om de skulle släppa en uppdatering till touchen på Aino. SE hade svarat blankt NEJ! Eftersom det skulle störa ut sation för mycket, att sation inte skulle bli lika populär eller nått.

Jag har nu packat upp min aino och använt den en dag. INte knappat o pillat så mkt men den e sjukt snygg och jag e super nöjd hittils. Är mest rädd för KODMINNET och GPS programvaran. Varför tar man bort kodminnet?!?!?!?!

Postad 21 November 2009 - 15:04

cebonit
  • cebonit
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
En fråga från en nöjd Aino-ägare. Går det att ladda ner någon flash spelare så att man kan titta på tex tv4play?
Någon som fått det att funka?

Matti

Postad 21 November 2009 - 15:08

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

/Jocce

Okej, tar väl bara några punkter:

*Jag vill inte bli störd tillfället, överhuvudtaget
*Jag lyssnar på talbok långt in på nätterna. Rätt svårt om den är avstängd
*Den startar på kanske nån 1/10 av tiden mot en ren boot
*Man vill använda alarm men inte väckas av fulla idioter mitt i natten

Ajja, finns ju betydligt fler egentligen. Ta sjukhus, just flygplan, möten där du använder nån recorder osv osv

Nån poäng där? :)

Postad 21 November 2009 - 17:18

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Okej, tar väl bara några punkter:

*Jag vill inte bli störd tillfället, överhuvudtaget
*Jag lyssnar på talbok långt in på nätterna. Rätt svårt om den är avstängd
*Den startar på kanske nån 1/10 av tiden mot en ren boot
*Man vill använda alarm men inte väckas av fulla idioter mitt i natten

Ajja, finns ju betydligt fler egentligen. Ta sjukhus, just flygplan, möten där du använder nån recorder osv osv

Nån poäng där? :)

Jodå, finns flera poänger. Första punkten; Vill du inte bli störd funkar det lika bra att stänga av den.
Talbok kan jag köpa, om man inte vill bli störd.
Snabbheten likaså.
Alarm funkar väl även om mobilen är avstängd? Har gjort på alla mina tidigare SE iallafall. (Dock vet jag att "handdator-telefoner" inte alltid klarar av det...

Sjukhus, flygplan osv så kan man juh helt enkelt stänga av den men köper snabbheten som sagt.

/Jocce

Postad 21 November 2009 - 19:32

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Nu ska vi se vem som vinner matchen mellan WmB - Jocce81?

Om ni frågar mig så lutar det åt Jocce81. Men hur som helst.. en riktigt fin liten lur.

Postad 21 November 2009 - 19:35

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
jag gillar den också starkt. Men någon som funnit ut någon ersättning till kodminnet? Eller något extern GPS program där man kan fixa kartorna på minnet, och navigeringen i telefonen, istället för via GPRS?

har dock märkt att när man filmar, så flimrar nederkanten lite hela tiden? Alltså bilden flimrar fram o tillbaka i vågor. Gör den det på flera? Eller är jag ensam om det problemet?

Redigerat av Unregistered9f905f31, 21 November 2009 - 21:31.

Postad 22 November 2009 - 10:06

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Jodå, finns flera poänger. Första punkten; Vill du inte bli störd funkar det lika bra att stänga av den.
Talbok kan jag köpa, om man inte vill bli störd.
Snabbheten likaså.
Alarm funkar väl även om mobilen är avstängd? Har gjort på alla mina tidigare SE iallafall. (Dock vet jag att "handdator-telefoner" inte alltid klarar av det...

Sjukhus, flygplan osv så kan man juh helt enkelt stänga av den men köper snabbheten som sagt.

/Jocce

orkar faktiskt inte lägga energi på ett samtal om sambons mobil.

Men, för kvarstår: Det går snabbare än att boota om, punkt slut

Postad 22 November 2009 - 10:51

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

orkar faktiskt inte lägga energi på ett samtal om sambons mobil.

Men, för kvarstår: Det går snabbare än att boota om, punkt slut

Nej och inte sagt att det skall läggas massa energi på det, utan var bara nyfiken på varför man ville använda den funktionen gentemot att stänga av telefonen, och precis som du säger så är det snabbare att "byta profil" än att boota om telefonen.

/Jocce

Postad 22 November 2009 - 13:28

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Tjena, snubblade över en video på youtube som visar en häftig applikation som kallas för Snaptu och som utnyttjar touchskärmen. Verkar lovande, ngn som provat det osv?
Går att ladda ner här osv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.