Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kinect

1118 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Kinect (Xbox 360) (Övriga speltillbehör) 4 8.674418 (42) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 18 June 2010 - 19:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Edit: Kom på ett expempel: "kasta handgranat genom att göra en riktig sån rörelse" i t.ex halo eller COD eller vilket pangpang spel somhelst.

som typ red steel :(

Postad 18 June 2010 - 19:22

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Han var trots allt imponerad av mjukvaran, vilket är det viktiga för att sälja in det.

Fast det komiska var ju att det han klagade på ( dvs att gubben inte hoppade precis som han hoppade och att den fick spel när han höll händerna bakom ryggen) torde vara rent mjukvarumässiga brister eller har jag är det jag som tänker galet?

Postad 18 June 2010 - 21:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Problemet uppstår när många av partyspelen blir som gammla eyetoy-spel, men lite exaktare. De flesta kommer tycka att "detta är ju samma som på ps2". Det coolaste såhär långt är dansen, minst coolt är bilkörningen. Hur gasar, bromsar och handbromsar du? Växla?

Tekniken är så ###### cool dock, de här demonstrationerna de visat tyder på att den kan spåra riktigt bra. Jag hoppas bara man nu kommer använda detta på ett riktigt innovativt sett. Hur vet jag inte, tur jag inte är speldesigner. :(

Edit: Kom på ett expempel: "kasta handgranat genom att göra en riktig sån rörelse" i t.ex halo eller COD eller vilket pangpang spel somhelst.

Well än så länge är det väl bara bollspelet som är Eyetoy kapabelt. Resten kan inte Eyetoy göra. I Forza demot så är det auto break, auto acc och auto växling. Men som demats innan så kan man t ex använda foten för att gasa och bromsa, vilket funkade fint på ett gammalt spel som Burnout. Fortfarande kan du inte köra bil med eyetoy.

Visst många spel kommer vara sjukt enkla. Men titta på Wii, hur avancerade är många av spelen ur styrningssynpunkt? Enkel het är ändå vad som säljs till stora massan. Att göra ett bilspel där du bara styr med armarna och sen svänger med höfterna kommer säkert gå hem. Jag är inte imponerad av det, antagligen inte du heller, men fan den stora massan har inte de kraven.

Dans spelet kommer bli en hit. Kolla bara Just Dance till Wii. Har själv spelat det, sjukt dåligt och kontrollen är riktigt dåligt använd. Men trots detta så har det sålt ******** och min tjej dansade ********. Allt trots att amn egentligen kan spela spelet utan att dansa........

Redigerat av PalmiNio, 18 June 2010 - 21:16.

Postad 19 June 2010 - 15:12

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
FZ testar Kinect och Move, och har en bättre upplevelse än Aftonbladet :(
http://www.fz.se/art...move-och-kinect

Postad 19 June 2010 - 16:09

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Härligt att någon "vågar" ta upp att det inte alls är 1:1 på Move. Många av dom demos och spel jag sett verkar ha det, men andra inte. Speciellt när dom demade golfspelet på presskonferensen så var det grym lag. Samma sak upplever jag med Kinect också, tyvärr. Har nog kollat in varje filmklipp som finns på nätet och det verkar vara väldigt varierande...tyvärr kan jag tycka att det varierar inte bara mellan spel utan mellan tillfällen.

Frågan är om "kidsen" och den tilltänkta publiken bryr sig. Det verkar ju vara som om dom som lirar tycker det är skoj. Jag kommer att skaffa en men som "avkoppling" och fest/familje nöje.

Postad 19 June 2010 - 17:04

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Härligt att någon "vågar" ta upp att det inte alls är 1:1 på Move. Många av dom demos och spel jag sett verkar ha det, men andra inte. Speciellt när dom demade golfspelet på presskonferensen så var det grym lag. Samma sak upplever jag med Kinect också, tyvärr. Har nog kollat in varje filmklipp som finns på nätet och det verkar vara väldigt varierande...tyvärr kan jag tycka att det varierar inte bara mellan spel utan mellan tillfällen.

Frågan är om "kidsen" och den tilltänkta publiken bryr sig. Det verkar ju vara som om dom som lirar tycker det är skoj. Jag kommer att skaffa en men som "avkoppling" och fest/familje nöje.

Anledningen till en del lag kan ju uppstå när man filmar på en tv-skärm, hoppas så är fallet på de flesta videos med lag man sett. Man kan ju inte räkna med att det inte ska finnas lag alls.

Postad 20 June 2010 - 09:17

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag har svårt att förstå vad som är så bra med Kinect. Ni som ser fram emot den, vad är det som den gör möjligt som blir bättre än med en vanlig handkontroll?

Postad 20 June 2010 - 11:05

Unregistered0663f9bd
  • Unregistered0663f9bd
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Friheten att inte ha en handkontroll.
Möjligheten att kunna interagera i spelet med röstkommandon och även på andra sätt(http://www.youtube.c...h?v=CPIbGnBQcJY)

Kinect handlar ju om att få in folk i spelbranschen som inte är där idag.
Alltså inte folk som sitter och spelar Halo eller NHL. För de personerna förstår jag att de inte ser vitsen i natal.

Postad 20 June 2010 - 11:23

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag har svårt att förstå vad som är så bra med Kinect. Ni som ser fram emot den, vad är det som den gör möjligt som blir bättre än med en vanlig handkontroll?

Nope, men det har väl heller inte varit ett mål. Dock så blir det inte statiskt som med en handkontroll.

Jag ser det inte som en ersättare, kommer fortfarande använda handkontrollen, utan som en ny dimension. Tyvärr har jag aldrig tyckt 360 har varit särskilt social/kön/barn vänlig men med Kinect blir det så. Har vi vänner över så är det Wii man spelar och det är roligt. Sitter sällan och spelar Wii själv utan ser det som en gruppgrej. Tror att den saknaden hos 360 fylls med Kinect.

Postad 20 June 2010 - 12:06

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Som många andra ser jag nog den som familjeunderhållning. När släkten är på besäk och barnens kusiner måste slå ihjäl någon timme eller två. Eller när man har fest och vill erbjuda lite skoj till sina gäster, som antagligen inte vill sitta ner i en soffa med en handkontroll och spela en fps...typ.

Jag var på väg att köpa en Wii för just detta men valde att vänta in Kinect helt enkelt. Dessutom blir säkerligen Kinectimals en hit hos min äldsta grabb eftersom farsan är allergisk :P

Postad 20 June 2010 - 18:58

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Amazon: Kinect säljer mer än nånting annat i samma stil :P

-Ouch! B)

Postad 20 June 2010 - 19:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Amazon: Kinect säljer mer än nånting annat i samma stil :P

-Ouch! B)

Finns någon tracker för att se hur 2 olika saker säljer över flera veckor. Var finns det?

Postad 20 June 2010 - 19:28

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Jag hoppas bara att dom integrerar Kinect i tex modern warfare, fast i mindre skala. Tex stå och vifta som en galning för att hugga med kniven B) eller att kunna öppna dörrar på glänt genom en smidig handrörelse.

Det skulle nog göra att jag iaf kände lite mer inlevelse i spelet :P

Postad 20 June 2010 - 20:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Tex stå och vifta som en galning för att hugga med kniven :)

Jäkligt obekvämt att använda en handkontroll och sedan släppa den med ena handen för att använda kniv =P.

Postad 20 June 2010 - 21:29

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Jäkligt obekvämt att använda en handkontroll och sedan släppa den med ena handen för att använda kniv =P.

Skulle lätt offra lite av bekvämligheteb om man skulle kunna styra en arm hur man ville..
tänk en enkel sak som att bara kunna visa tecken till varandra (mittenfingret om man nu har lust med det :) ), eller bara vinka till polaren. I-n-l-e-v-e-l-s-e!

Postad 21 June 2010 - 09:04

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Kinect to extend Xbox 360 lifecycle for five years

Microsoft has said that new motion controller Kinect, coupled with the release of the slimmer, quieter Xbox 360, will help extend the format's lifecycle for another five years.

Postad 21 June 2010 - 11:33

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Kinect to extend Xbox 360 lifecycle for five years

Microsoft has said that new motion controller Kinect, coupled with the release of the slimmer, quieter Xbox 360, will help extend the format's lifecycle for another five years.

Tror nästa xbox kommer inom tre år, med påtryckningar från sony och nintendo.

Postad 21 June 2010 - 12:15

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Om Kinect blir en oehörd succé lär livslängden bli betydligt längre.

Postad 21 June 2010 - 12:21

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Det är det som kommer avgöra xboxens livslängd, tror det kommer vara en hit i början men inte speciellt hållbart under en lång tid.

Postad 21 June 2010 - 17:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tror nästa xbox kommer inom tre år, med påtryckningar från sony och nintendo.

Påtryckningar från Sony är nog inte troligt. De om någon vill nog dra ut på denna generationen så långt det går.

Postad 21 June 2010 - 23:01

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Software Test Engineer (SDET) – Senior- Xbox Live Studios – Project Natal JobApply now »

Date: Jun 11, 2010

Job Category: Software Engineering: Test
Job ID: 715436 14247
Product: Xbox Live
Division: Entertainment & Devices Division

It's the little things that count, like making a difference…to a few billion people. For some, it's creating solutions with the latest technology. For others, it's knowing that our products make people's lives a little easier and a lot more enjoyable. But ultimately, it's helping anyone, anywhere, take their ideas and turn them into something big.

The Entertainment and Devices Division (E&D) is leading the company's digital entertainment strategy. Within E&D, our team (Xbox Live Studios) is re-defining the way consumers and communities engage in more meaningful experiences around social networks, TV, Sports, and Video on the Xbox. We are looking for a highly motivated Senior SDET with strong testing knowledge who wants to change the world of the living room through Xbox Live. If you have what it takes and want a position with solid growth potential, come join our fun, top-notch engineering team. We operate in a fast-paced super-creative environment while leveraging the enormous resources of the largest software company in the world to transform the digital entertainment industry.

Xbox Live Studios (Redmond) currently owns the Twitter, Facebook, and Netflix titles as well as the Primetime service supporting the 1 vs. 100 game show on Xbox Live. Our team is expanding to new areas of interactive experiences that are on the cutting edge of technology.

Primary Responsibilities include:
Evaluate and recommend/propose/implement testing strategies using existing and new tools.
Drive user experience issues cross team/group.
Own major functional areas through test plan and test case creation, writing automation, triaging bugs, to final release to targeted customers, production servers, and on a short set of development cycles (3 to 9 months per cycle).
Actively participating in reviews of specs, architecture, and code and helping drive the direction of the various Telemetry projects by managing innovations and risks.
Becoming a user experience subject matter expert and using that knowledge to drive quality into all our deliverables.
Helping in the approach and investigation of user experience issues associated with the product.

Are you ready for the challenge? Here are the qualifications for this position:
5-10 years “testing” experience in software engineering.
A deep knowledge of test engineering and software development required.
Demonstrated technical leadership, great communication skills and a history of driving for results is required.
Demonstrated ability to build strong relationship with development and program management teams is required.
Proficiency in C/C++ or C#, automation authoring and strong debugging skills required.
Working knowledge of Xbox and Web Services is required.
This fast-paced environment requires candidates to be self-directed and driven with excellent planning and organizational skills, balanced with technical ability.
A passion for and experience in developing services that support many partners and users.
Experience working with the following is a plus: Video delivery, SCRUM, and Xbox Live Services.
A BS degree or higher in Computer Science or related field is required.

Passions:
The ideal candidate is super passionate about engaging users in interactive experiences through the Xbox platform.
Must be a customer advocate and have strong customer empathy.
The ideal candidate is actively plugged into social networks and in the know about the latest and greatest trends in the online social universe.
A strong drive to make testing at Microsoft the best that it can be. A desire to incubate ideas on our team that can be documented and delivered to other teams.

If you've got what it takes and are ready to take the plunge, we'll give you the resources, flexibility, and autonomy you need to make things happen in a big way.

SC:HD

Nearest Major Market: Seattle
Nearest Secondary Market: Bellevue
Job Segments: C#, Developer, Engineer, Engineering, Game Designer, Interactive Marketing, Marketing, QA, Quality, Quality Assurance, Social Media, Software Engineer, Technology, Test Engineer, Testing, User Experience

Jo det är sant titta här.

Postad 22 June 2010 - 12:55

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Med ett utpris på 150$ så kan man nog uteslutna succe'n , både det här och Move luktar FAIL lång väg...
Den kostar som ett Wii och "nästan" som den billigaste x-lådan, det här kommer bli kul att följa...
Först skall du köpa den sen får du 15 fantastiska spel att välja på till releasen.

Jaja Sony kommer väl ta 50$ per MOVEstrut eftersom de är kända för sin prsisegmentering av highclass produkter.

:)

Postad 22 June 2010 - 15:35

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
Har dom 15 patetiska spelen blivit postade i tråden? Om inte så kommer dom här.

•Zomba Party
•Game Party: In Motion
•Motionsports
•Kinect Adventures
•The Biggest Loser: Ultimate Workout
•Kinect Joyride
•Kinect Sports
•Adrenalin Misfits
•Deca Sports Freedom
•Dance Central
•Dance Masters
•Sonic Free Riders
•Kinectimals
•EA Sports Active 2.0
•Your Shape: Fitness Evolved

Redigerat av belzebubb, 22 June 2010 - 15:36.

Postad 22 June 2010 - 15:49

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Har dom 15 patetiska spelen blivit postade i tråden? Om inte så kommer dom här.

Förhandsbeställningarna för Kinect går väldigt bra.

Kinect Spel Tråden

Postad 22 June 2010 - 22:31

Unregistered83d24039
  • Unregistered83d24039
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Vad heter spelet som man har någon vän TYP. Dom visade det förra E3 när dom kom ut med project Natal.

Det var iaf en person som svarade på de frågorna som du ställde till han och han frågade dig frågor som du svarade på, minns inte vad han hette. Någon som vet vad spelet heter och kmr d ut samtidigt som Kinect?

Postad 23 June 2010 - 05:44

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Vad heter spelet som man har någon vän TYP. Dom visade det förra E3 när dom kom ut med project Natal.

Det var iaf en person som svarade på de frågorna som du ställde till han och han frågade dig frågor som du svarade på, minns inte vad han hette. Någon som vet vad spelet heter och kmr d ut samtidigt som Kinect?

Milo och Kate. Det är fortfarande under utveckling och skall tydligen demonstreras, i slutet sällskap? Nästa månad...
Milo och Kate to be shown in July

Postad 23 June 2010 - 15:59

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Video: New Kinect dashboard shown in action:

http://gamevideos.1u.../video/id/30170

Hade gärna sett ett sätt att själv styra valet i menyn. Kanske genom att föra handen framåt, knyta näven eller något annat sätt.

Postad 23 June 2010 - 19:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Video: New Kinect dashboard shown in action:

http://gamevideos.1u.../video/id/30170

Hade gärna sett ett sätt att själv styra valet i menyn. Kanske genom att föra handen framåt, knyta näven eller något annat sätt.

Kan du ju, du håller 2-3 sekunder på en sak så väljer du det. Märk dock hur de klipper när han säger Xbox Zune Marketplace, verkade inte gå så bra där :)

Postad 23 June 2010 - 19:04

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Kan du ju, du håller 2-3 sekunder på en sak så väljer du det. Märk dock hur de klipper när han säger Xbox Zune Marketplace, verkade inte gå så bra där :)

Låter som ett fall för CSI att kolla upp den ev 'klippta' filmen :)

Postad 24 June 2010 - 11:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Chevrolet Kinect = sant

Chevrolet and Microsoft team up for Volt 'test drives' on the Xbox 360

Chevrolet and Microsoft have teamed up for the first-ever multiscreen advertising campaign that incorporates Kinect for Xbox 360 as a way to promote the Chevrolet Volt electric car launch later this year.

A demonstration this week at the 2010 Cannes Lions International Advertising Festival showed a number of innovative ways that brands can connect with consumers through touch and gesture on the PC, TV, and mobile device. The demonstration highlighted Kinect for Xbox 360, which offers controller-free games and entertainment.

Postad 24 June 2010 - 17:55

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
New Kinect for Xbox 360: Price dictates success?

A few days ago we reported that Microsoft had officially announced the price for the new Kinect device for the Xbox 360, which we then learned that this price is subject to change. It is no secret that the price of this motion-sensing device will dictate its success – so what should that price be?

Christopher Dring & Michael French from MCV believes that it needs to be a price that consumers will warm too, some believe that this price will need to be below $100 – $50 plus dollars lower that is currently reported.

Both Dring and French reckon that $100 is still too expensive – something that retailers seem to agree with. It is nothing new that a price dictates the success of a product- but this is more important than ever, as it also dictates how well the new Xbox 360 model will sell.

This is a very tough and competitive market that Microsoft is in, yes they do very well with Xbox 360 console sales, but motion-sensing is new to them – one that they are hungry for. What price would you pay for the Kinect device?

Postad 24 June 2010 - 18:35

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Xbox Kinect first-person shooters planned

Blasting a bullet into the hats of its doubters, Microsoft has said that first-person shooters will be available for Xbox Kinect in future.
Albert Penello, senior director of global marketing for Xbox 360, has hinted at FPS possibilities, but maybe not right away.

Ang konsten att prata utan att säga någonting :)

Postad 24 June 2010 - 22:13

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

New Kinect for Xbox 360: Price dictates success?

Both Dring and French reckon that $100 is still too expensive – something that retailers seem to agree with. It is nothing new that a price dictates the success of a product- but this is more important than ever, as it also dictates how well the new Xbox 360 model will sell.

This is a very tough and competitive market that Microsoft is in, yes they do very well with Xbox 360 console sales, but motion-sensing is new to them – one that they are hungry for. What price would you pay for the Kinect device?

Sluga killar det här...känns som om nobelpriset i ekonomi är givet i år.
Speciellt also dictates how well the new Xbox 360 model will sell. skakade om mig rejält...

Postad 29 June 2010 - 17:49

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Kinect Technical Specifications

Sensor
Colour and depth-sensing lenses
Voice microphone array
Tilt motor for sensor adjustment

Field of View
Horizontal field of view: 57 degrees
Vertical field of view: 43 degrees
Physical tilt range: ± 27 degrees
Depth sensor range: 1.2m - 3.5m

Data Streams
320x240 16-bit depth @ 30 frames/sec
640x480 32-bit colour@ 30 frames/sec
16-bit audio @ 16 kHz

Skeletal Tracking System
Tracks up to 6 people, including 2 active players
Tracks 20 joints per active player
Ability to map active players to Xbox LIVE Avatars

Audio System
Xbox LIVE party chat and in-game voice chat (requires Xbox LIVE Gold Membership)
Echo cancellation system enhances voice input
Speech recognition in multiple languages

NOTE: This information is based on specifications supplied by manufacturers and should be used for guidance only.

Postad 02 July 2010 - 06:30

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Pris exempel från england £129.99

Det sägs att den kommer att 'bundlas' ihop med ett gratis Kinect spel.

Postad 03 July 2010 - 19:09

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Kommer nog köpas ihop bundlat med slim varianten tror jag, ungarna och frugan älskar ju sån där skit.
För hardcore spelarna så ser ju moves lineup mycket mer tilltalande ut än vad kinects gör,
men man köper nog både move och kinect enbart för att man "måste" ha det :D .

Redigerat av Unregistered710b3906, 03 July 2010 - 19:10.

Postad 08 July 2010 - 10:29

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Skönt att se att allt dravel om att kinect inte skulle funka när man sitter är just dravel

http://www.eurogamer...-kinect-article

(inte för att jag för en enda sekund trodde på det, men folk har ju en tendens att blåsa upp en höna av en fjäder)

Redigerat av theonlyix, 08 July 2010 - 10:37.

Postad 08 July 2010 - 15:40

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

Skönt att se att allt dravel om att kinect inte skulle funka när man sitter är just dravel

http://www.eurogamer...-kinect-article

(inte för att jag för en enda sekund trodde på det, men folk har ju en tendens att blåsa upp en höna av en fjäder)

Microsoft sa under E3 att systmet inte ännu var optimerat för spelare som sitter ner, men att det skulle komma längre fram. Produkten är ju fortfarande under utveckling. Man hade informerat de utvecklare som kommer att ha spel tillgängliga under release att utveckla spelen för stående spelare.

Postad 20 July 2010 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ny video där den demas i butik:

http://www.youtube.c...h?v=h5J9dTOfbm4

Hadukenbowling :P

Postad 20 July 2010 - 17:57

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
"Project Natal" Kinect Review IGN!

Postad 20 July 2010 - 18:32

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Och riktpriset blev som väntat 150$

http://digg.com/d31XRUU

Postad 21 July 2010 - 09:28

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

"Project Natal" Kinect Review IGN!

Det är ett p före review alltså preview :P

Postad 21 July 2010 - 10:32

Boozy
  • Boozy
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Kalla mig gammalmodig men jag avskyr den utveckling vid tyvärr tycks gå mot. Vill ha en traditionell handkontroll och ingen gitarr, trummor, skivspelare, skateboard, Wiimote, Move eller Kinect. Är detta framtiden lägger jag ner spelandet för gott.

Postad 21 July 2010 - 10:34

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Kalla mig gammalmodig men jag avskyr den utveckling vid tyvärr tycks gå mot. Vill ha en traditionell handkontroll och ingen gitarr, trummor, skivspelare, skateboard, Wiimote, Move eller Kinect. Är detta framtiden lägger jag ner spelandet för gott.

Jag håller med om allt förutom guran, den är given när man släpat över polarna på några bira :P

Postad 21 July 2010 - 11:46

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Delvis kan jag hålla med föregående talare om att spel på konsol ska spelas med handkontroll. Fast samtidigt tycker jag det beror på vad det är för typ av spel. Spelar jag "vanliga" spel, som shooters, platformsspel etc, ja då tycker jag handkontroll passar klart bäst. Har inget sug alls efter nån annan metod. Men samtidigt är det ju lite kul med att testa på lite partyspel och annat med gitarr, eller kanske senare Kinect. Men som sagt, grunden tycker jag alltid ska vara handkontroll. Vill jag ha en motionsrunda så går jag ut och springer. Vill jag spela sjunker jag gärna ner i soffan med handkontrollen i knäet och har inget som helst lust att ändra på det. Men så länge inte Kinect börjar inkräkta på vanliga spels områden så har jag inget emot produkten i sig. Men försök inte få mig att hoppa runt som en idiot när jag ska spela Gears of War 3 för det kommer inte att hända! :P

Postad 21 July 2010 - 13:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Förstår inte allas rädsla. Ingen har sagt att all utveckling till vanliga handkontroller ska läggas ner. Det viktiga för branschen är att man får in lite pengar och om Kinect och Move kan hjälpa företagen att nå större publik så är detta något nödvändigt.

Men i slutet så finns där absolut marknad för båda kontrollerna och gott om spel till båda.

Postad 21 July 2010 - 15:21

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Förstår inte allas rädsla.

Inte jag heller. Det är ju inte som om handkontrollen hamnar på hyllan och alla spel ska spelas med viftande händer i framtiden.
Dessutom tror jag både Guitar Hero och DJ Hero spelen blir lite tråkiga att spela med handkotrnoll...

Postad 22 July 2010 - 00:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det viktiga för branschen är att man får in lite pengar

Helt klart. Det är ingen guldåder direkt, om man med hjälp av Kinect kan göra billiga spel som säljer helt ok så blir det större utrymme för "vanliga spel".

Postad 29 July 2010 - 16:56

Castel
  • Castel
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har iaf förbokat Kinect. Jag tror på det där.
Annars skulle dom inte släppa det.

Dessutom har jag råd att chansa :)
Tycker det ser grymt ut iaf!
De spel som kommer nu kanske inte e kanon, men det kommer!

Den som lever får se :D

Postad 29 July 2010 - 18:55

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Jag har iaf förbokat Kinect. Jag tror på det där.
Annars skulle dom inte släppa det.

Så Microsoft har aldrig tidigare släppt någonting som varit skit? *host*Vista*host*

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.