*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
3627 svar till detta ämne
Postad 13 november 2009 - 18:22
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Hej!
Fick hem min Xtreamer idag. Har precis packat upp den och ska testa den nu snart. Roligt som f-n! :-)
Är det någon här som har köpt och installerat Xtreamer Cooler (den passiva kylflänsen) som länkats till i denna tråd?
Några erfarenheter att dela?
/M
Redigerat av eztoril, 13 november 2009 - 20:10.
Postad 14 november 2009 - 11:27
nikmar
-
nikmar
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Är det någon här som har köpt och installerat Xtreamer Cooler (den passiva kylflänsen) som länkats till i denna tråd? Några erfarenheter att dela?
Jag har den. Enkel att montera och så blir det ju knäpptyst. Lite ljummen blir den efter man kört en HD rulle. Så jag skulle säga att den funkar utmärkt och är värd dom 190kr med frakt jag pyntade.
Postad 15 november 2009 - 18:18
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Hej!
Jag är ute efter en HDMI-kabel från min receiver till Xtreamern. Längden jag behöver är 1-1.5 meter. Nån kompis tycker jag kan köpa vilken billig HADMI-kabel som helst från ex.vis Clas Ohlson medan andra pratar om bättre kabel. Har någon av er tips?
Tack på förhand!
/M
Postad 15 november 2009 - 19:39
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Hej!
Jag är ute efter en HDMI-kabel från min receiver till Xtreamern. Längden jag behöver är 1-1.5 meter. Nån kompis tycker jag kan köpa vilken billig HADMI-kabel som helst från ex.vis Clas Ohlson medan andra pratar om bättre kabel. Har någon av er tips?
Tack på förhand!
/M
Bra läsning: http://www.idg.se/2....r-kabel-bluffen
Postad 15 november 2009 - 20:22
djrov
-
djrov
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Köp på Clas Ohlson funkar lika bra har jag "läst" på sådana korta avstånd.
Postad 15 november 2009 - 20:26
ComaBoB
-
ComaBoB
-
Användare
-
-
114 inlägg
Hej!
Tack på förhand!
/M
Clas Ohlsson kablar funkar bra på det avståndet
Postad 16 november 2009 - 08:05
Unregisteredda40a10a
-
Unregisteredda40a10a
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Helnöjd med Xtreamern! Kör 720p trådlöst utan problem. 1080p hackar trådlöst, men funkar kanon trådat!
Fläktljudet som man har klagat på tidigare i denna tråd fattar jag inte... den hörs ju knappt! Kan iofs bero på nya firmwaren? Till den som tvekar över köp: Sluta tveka, du blir inte besviken! Jag beställde min från xtreamer.net för 119 euro inkl. wifi antenn och frakt. Klickade på beställ och fem dagar senare var den leverarad hem till dörren!
Postad 16 november 2009 - 19:31
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Köpte min 1m HDMI-kabel till Xtreamern från Clas Ohlson idag. Kommer säkert inte se något problem med den. Återkommer...
Är det någon som har testat eTRAYz? Det går ju endast att förbeställa nu, men det billiga priset på 59€ gäller väl bara fram till dess eTRAyz finns att köpa, från den 1/12. Därför kommer väl folk att ha två alternativ:
1. Köpa den nu, osedd och otestad för 59€ + frakt.
2. Köpa den efter 1/12, testad och betygsatt för 99€ + frakt.
Eller är det något jag missat här?
Tack på förhand!
/M
Postad 16 november 2009 - 21:53
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Hej vet inte om detta står här nånstans men fixar den dts på mkvfiler om man inte har en förstärkare ansluten? som tex wdhdtv live gör. Tacksam för svar.
Postad 17 november 2009 - 16:15
jan44a
-
jan44a
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Dustin Home säljer både Xtreamer och eTRAyz för 1.357 resp 1.444 kr samt fraktfritt om man är student(inskriven på något universitet eller högskola.) Vanlig knegare får betala något mer samt frakt.
Postad 17 november 2009 - 17:05
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Jag har den. Enkel att montera och så blir det ju knäpptyst. Lite ljummen blir den efter man kört en HD rulle. Så jag skulle säga att den funkar utmärkt och är värd dom 190kr med frakt jag pyntade.
Du har inte lust att slänga upp en bild med den monterad?
Postad 18 november 2009 - 12:55
Snäcke
-
Snäcke
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej,
Jag undrar om spelaren klarar av att visa inbäddade undertexter i BD-rippar, M2TS filer.
Vill slippa lägga till en extern undertext fil.
Postad 19 november 2009 - 13:03
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Hej, Jag undrar om spelaren klarar av att visa inbäddade undertexter i BD-rippar, M2TS filer. Vill slippa lägga till en extern undertext fil.
En snabb googling verkar visa att det inte är speciellt många som kör m2ts och om de gör det så har de extern sub. Jag kan testa i kväll om du har någon testfil att länka till.
Postad 19 november 2009 - 15:06
TbX
-
TbX
-
Användare
-
-
190 inlägg
det tycker jag låter intressant då jag saknar ett sätt att spela upp Bluray kopior på
A110 jag har nu kan ju tyvärr inte visa subtext på bluray ,på dvd funkar klockrent
mkv har jag inga..
//TbX
Postad 19 november 2009 - 16:08
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
En snabb googling verkar visa att det inte är speciellt många som kör m2ts och om de gör det så har de extern sub. Jag kan testa i kväll om du har någon testfil att länka till.
Jag testade med http://91.120.21.103...st.split.5.m2ts som har en engelsk och en rysk subtitle stream. Båda fungerade för mig u.a.
Postad 19 november 2009 - 16:18
Chris_Kadaver
-
Chris_Kadaver
-
Användare
-
-
168 inlägg
folk pratar om fläktljud och en större kylfläns om man vill köra passivt.
hur varm blir den om man tar bort fläkten?
alltså ingen hårddisk i eller likanande. kan tänka mig att den blir varm vid hd material men jag hade tänkt köpa till päronen i julklapp och dom har ingen hd tv så isf skulle bara divx rippar å dvds spelas upp via nätverket från min dator.
Postad 19 november 2009 - 16:57
TbX
-
TbX
-
Användare
-
-
190 inlägg
Jag testade med http://91.120.21.103...st.split.5.m2ts som har en engelsk och en rysk subtitle stream. Båda fungerade för mig u.a.
låter ju perfekt !! går det att ändra storlek på texten ? minska den jag förmodar att allt funkar på dvd text,ljudspår osv tack för att du tog dig tid att testa //TbX
Postad 19 november 2009 - 17:01
TbX
-
TbX
-
Användare
-
-
190 inlägg
å nu när jag är på g är det någon som provat att koppla en bluray drive till den å se om det går att spela film
inte troligt men ändå
Postad 19 november 2009 - 17:34
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
låter ju perfekt !!
går det att ändra storlek på texten ? minska den
jag förmodar att allt funkar på dvd text,ljudspår osv
tack för att du tog dig tid att testa
//TbX
Hej, nej det enda som går att göra är att välja språk eller "Off" på subtitles.
Postad 19 november 2009 - 17:41
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
å nu när jag är på g är det någon som provat att koppla en bluray drive till den å se om det går att spela film 
inte troligt men ändå
Närmaste nån kommit är detta (så vitt jag vet): http://forum.xtreame...=blueray#p20591
Postad 20 november 2009 - 08:34
nikmar
-
nikmar
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Hej, nej det enda som går att göra är att välja språk eller "Off" på subtitles.
Nu vet jag inte om det är något specifikt med m2ts eftersom jag inte testat det, men texten i allt annat jag spelat är för det första snygg och lättläst samt att det går att ändra storlek o färg osv.
Postad 20 november 2009 - 09:33
Unregisteredee60ec14
-
Unregisteredee60ec14
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
inte troligt men ändå
Ja det fungerar titta på detta YT klipp ---> http://www.youtube.c...h?v=ly1vCz6I02U
Postad 20 november 2009 - 13:07
Unregisteredee60ec14
-
Unregisteredee60ec14
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
inte troligt men ändå
Ja det fungerar titta på detta YT klipp ---> http://www.youtube.c...h?v=ly1vCz6I02U
Eller menar du direktuppspelning till Xtreamern via Blu-ray-läsare kopplad via USB!? Så titta isf på detta YT klipp det är iofs DVD/BD Sony Optiarc BC-5600S läsare och dom visar enbart DVD uppspelning men det kanske fungerar med BLU-RAY också annars är det BLU-RAY uppspelning via nätverket som gäller. ---> http://www.youtube.c...mp;feature=fvwp
Postad 21 november 2009 - 00:26
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Köpte min 1m HDMI-kabel till Xtreamern från Clas Ohlson idag. Kommer säkert inte se något problem med den. Återkommer...
Är det någon som har testat eTRAYz? Det går ju endast att förbeställa nu, men det billiga priset på 59€ gäller väl bara fram till dess eTRAyz finns att köpa, från den 1/12. Därför kommer väl folk att ha två alternativ:
1. Köpa den nu, osedd och otestad för 59€ + frakt. 2. Köpa den efter 1/12, testad och betygsatt för 99€ + frakt.
Eller är det något jag missat här? Tack på förhand!
/M
Är det sant det jag påstår? Köpa griset i säcken billigt eller köpa den review:ad dyrt? /M
Postad 21 november 2009 - 00:42
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Är det sant det jag påstår? Köpa griset i säcken billigt eller köpa den review:ad dyrt?
/M
Jag funderar på att lägga en beställning av etrayz imorgon. 84E inkl frakt får väl ändå anses som ganska billigt. Men sen lär man väl köpa en HDD också, och det kostar väl en liten slant.
Postad 21 november 2009 - 10:36
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
När jag tittar på Youtube-klipp i Xtreamern blir filmklippets storlek en lite mindre ruta i mitten på skärmen. Visst, jag kan trycka på "zoom"-knappen två ggr och hela bildytan blir täckt av filmen.
Men då det är j-ligt irriterande att behöva manuellt zooma för varje klipp man spelar upp, undrar jag om det finns något sätt att ställa in default zoom eller nåt?
/M
Postad 22 november 2009 - 10:26
Subrosa70
-
Subrosa70
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej,
köpte denna igår på Inet-Gbg.
Är riktigt nöjd med den förutom ett par saker:
-Ibland vill den ha logon för att komma åt de mappar jag delar ut i nätverket, och ibland inte!? ( Windows 7 )
Och jag kommer inte åt de delade mapparna då, oavsett vad jag skriver i logon :/
-Långa listor för att se vad som delas, det vore ju enklare om man kunde se vad som delades ut om det var en mer sammanfattad sammanställning ( om ni förstår vad jag menar^^ )
Betyg 8/10
Råd: Köp! :-)
Redigerat av Subrosa70, 22 november 2009 - 10:27.
Postad 22 november 2009 - 10:49
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Hej,
-Ibland vill den ha logon för att komma åt de mappar jag delar ut i nätverket, och ibland inte!? ( Windows 7 ) Och jag kommer inte åt de delade mapparna då, oavsett vad jag skriver i logon :/
När det händer har den inte kontakt med nätverket.
Postad 22 november 2009 - 21:28
Unregisteredee60ec14
-
Unregisteredee60ec14
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ett förtydligande kanske vore på sin plats? Någon som vet om den här potentiella sovrumslösningen kan spela upp en fysisk dvd från en annan enhet över nätverket? 
Svar JA! Det fungerar att spela upp en fysisk DVD från en annan enhet på nätverket via Xtreamern! 
Låter alldeles underbart det. Tack för svar 
Hur ser det ut på extremern då, är det vob-filer eller har den stöd för diskuppspelning?
Den har EJ stöd för direkt diskuppspelning Det ser ut som vanligt AUDIO_TS + VIDEO_TS sen VIDEO_TS.IFO, VTS_01_0.IFO, VTS_01_1.VOB, VTS_01_2.VOB och så vidare osv osv Hoppas att det var till någon hjälp.
Postad 25 november 2009 - 10:00
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Fick hem min xtreamer igår. Lite första intryck.
Den kom med 1.0.31(?) fw installerat. Fick igång trådlösa utan problem. Men testade en *.mkv fil och den funkade inte. Testade en annan *.mkv och den fungerade.
Körde in fw 2.0.2. Vid 100% av installationen så frös enheten. Ryckte strömmen. När den startade om så började fw upgrade igen och då gick den igenom. Bootade om och kom in i gränssnittet. Mycket snyggare i HD var första reaktionen. Testade samma *.mkv fil som inte fungerat tidigare. Funkade bra. Testade *.vmwhd, *.ts och *m2ts. M2ts starade men var helt svart utan ljud. Körde 1080p via trådlösa och det hackade. Körde 720p och det hackade till ibland. Framförallt vid disneyslotten i början på en *.mkv 720p.
Överlag kändes 2.0.2 mycket stabilare och rappare i gränssnittet. Får hoppas att det trådlösa får sig en ytterligare push i kommande fw och att det är inte mitt trådlösa som är slött. Kör den dlink dir-655.
Gillar för övrigt subhanteringen i xtreamern. Bättre än min PCH A-100.
Postad 25 november 2009 - 10:15
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Jag funderar på att lägga en beställning av etrayz imorgon. 84E inkl frakt får väl ändå anses som ganska billigt. Men sen lär man väl köpa en HDD också, och det kostar väl en liten slant. En medlem av Xtreamers forum som fått en eTRAYz för betatest.
Postad 25 november 2009 - 13:38
Unregistered1e2043ea
-
Unregistered1e2043ea
-
Användare
-
-
107 inlägg
folk pratar om fläktljud och en större kylfläns om man vill köra passivt. hur varm blir den om man tar bort fläkten? alltså ingen hårddisk i eller likanande. kan tänka mig att den blir varm vid hd material men jag hade tänkt köpa till päronen i julklapp och dom har ingen hd tv så isf skulle bara divx rippar å dvds spelas upp via nätverket från min dator.
Jag har stängt av fläktjäkeln på min. Har kört så i cirka en månad utan några som helst problem. Skulle den paja om nått halvår pga av detta så är det strunt samma. Då köper jag en ny =) Jag kör bara streamat. Dvs ingen HD i den.
Postad 25 november 2009 - 18:15
andreas600
-
andreas600
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
hej fundera på att köpa en xtreamer, funkar det att köra full hd matrial från en extern hårddisk?
Postad 25 november 2009 - 21:43
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Jag har stängt av fläktjäkeln på min. Har kört så i cirka en månad utan några som helst problem. Skulle den paja om nått halvår pga av detta så är det strunt samma. Då köper jag en ny =) Jag kör bara streamat. Dvs ingen HD i den.
Jag har ägt min Xtreamer i ca två veckor och kör endast streamat oxå, ingen HDD i. Det första jag gjorde var att sänka fläkthastigheten och nu hör knappt inte apparaten längre i v-rummet med avständ film/musik (ifrån soffan). Och framför allt inte när man kör film/musik, då ljudet utan problem överröstar det eventuella fläktljud man hörde innan! Så jag som varit inne på att fixa passiv fläns innan har tänkt om helt och avvaktar, då jag inte ser fläktljudet som ett problem längre. Hmm, typiskt exempel på att man ibland förutser problem som i verkligheten inte kommer... /M hej fundera på att köpa en xtreamer, funkar det att köra full hd matrial från en extern hårddisk?
Jag har kört 1080p mkv-fil över mitt trådbundna nätverk utan problem. /M
Postad 26 november 2009 - 00:28
Unregistered6e2456b8
-
Unregistered6e2456b8
-
Användare
-
-
155 inlägg
Ja då har man fått Xtreamer och provat lite. Beställde extra kylflänsen som också kom idag  så fläkten är avstängd.
Uppdaterade till 2.0.2 och kopplade upp med HDMI mot min 24" BenQ 241W och HDMI tappade hela tiden synken och det blev svart nån sekund, illavarslande men det fungerar som det ska på TV'n.
Att XBMC kan regera så efter, vad är det, 10 år?
Provade snabbt att sätta ett NFS server program i datorn men det är ju åt **** för gormigt att konfigurera för en normal användare.
SMB strömmar hur bra som helst, har trådat nätverk. MEN det är sanslöst irriterande att man inte direkt kan komma åt en utdelad mapp. Blir vansinnig på bläddrandet upp och ner i mappstrukturen särsklit som den inte är direkt snabb mellan mappbytena, XBMC is da king, och PS3 känns som en raket jämförelsevis.
Nöjd med bilden, har iofs bara testat på 42" Full HD LCD då jag inte fått den nya projjen än.
Slutsatsen blir att den hamnar hos ungarna då de bara är intresserade av filmbiblioteket. Kommer nog att sätta in en 500 GB HD för att enkelt kunna ta med filmer åt kidsen på resor, har haft Xboxen till det förut men Xtreamern är ju sju resor smidigare.
Postad 27 november 2009 - 07:07
nikmar
-
nikmar
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Beställde extra kylflänsen som också kom idag så fläkten är avstängd.
...
Kommer nog att sätta in en 500 GB HD för att enkelt kunna ta med filmer...
Innan jag fick min kylfläns så körde jag med "öppen låda" och fläkten avstängd som jag läst på xtreamer forumet att några kört utan problem och det funkade fint... Men sen satte jag i en hdd för att testa runt lite och ja ######r vad varm den blev då. Har dock inte testat med stora flänsen+hdd. Så med andra ord, jag vet inte om det är en bra ide att köra med enbart stora flänsen + ingen fläkt + hdd. Bara ett tips... /Niklas
Postad 27 november 2009 - 14:38
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Hejsan.
Har en 360 som jag streamar till idag. Den är så högljdud när man streamar till den (främst musik) så att jag inte okrar lyssna på den längre. Fundear på en mediastreaner, och hittade denna till en billig peng.
Några frågor:
Klarar den att streama spotify? (idag använder jag Jamcast som kapar ljudet i min dator och streamar till 360, fungerar det programmet tro till Xtreamer, eller fungerar spotify på nåt sätt?) detta är ganska viktigt att den ska klara
Kan man streama all sorts filmfiler till den eller måste man köra transcodning medan man streamar till den?
Är den tyst? hatar ljduet från 360 som sagt,,,,
Vad är detta som heter etrayz? kan det vara bättre alternativ än vanliga xtreamer?
tack för hjälpen i förväg.
EDIT
Att beställa etrayz för 59€ nån sa före 1 december på den utländska sidan står 1 november. men det går att lägga den i varukorgen... vad gäller tro? ska man slå till på en sån?
Kan man streama till stereon o tvn via den eller måste man även ha den andra streamern? vore bra om man kunde koppla den direkt till tv och stereo.
Redigerat av Bulldog76, 27 november 2009 - 14:49.
Postad 27 november 2009 - 15:42
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Xtreamer = Mediaspelare
etrayz = NAS-enhet med två diskplatser
De kompletterar varandra, och du måste ha köpt en Xtreamer innan 1/11 för att kunna köpa en etrayz till det priset inna 1/12.
Xtreamern klarar det mesta jag kör iallafall, jag har inte sett något behov av transcoding. Spotify tror jag däremot blir svårt, om inte omöjligt att få till. Man vet aldrig vad de kommer med i kommande firmwares, men jag tror inte spotify blir prioriterat iom att det inte är jättestort utomlands just nu.
Postad 27 november 2009 - 15:48
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Xtreamer = Mediaspelare etrayz = NAS-enhet med två diskplatser
De kompletterar varandra, och du måste ha köpt en Xtreamer innan 1/11 för att kunna köpa en etrayz till det priset inna 1/12.
Xtreamern klarar det mesta jag kör iallafall, jag har inte sett något behov av transcoding. Spotify tror jag däremot blir svårt, om inte omöjligt att få till. Man vet aldrig vad de kommer med i kommande firmwares, men jag tror inte spotify blir prioriterat iom att det inte är jättestort utomlands just nu.
Hm, men det här programmet Jamcast som jag använder den delar ut ljudet till min 360 från datorn, och ska fungera med alla enheter som stöjder UPnP/DLNA Från deras sida: Supported devices: Works with UPnP/DLNA-compliant media renderer devices, including: ...." Stödjer Xtremaer UPnP/DLNA fullt ut så borde jag hitta Jamcast utdelningen precis som på min 360 eller??? Ingen vänlig själ som känenr för att testa? programmet finns här: http://www.sdstechnologies.com/den delar ut en playlist som heter "Virtual Playlist" och kapar ljudet som spelas upp på datorn. Det är mitt ena stora krav som xremanrn ska klara, (den behvöe rinte kunna köra spotifyprogrammet och ändra låtar mm)
Postad 28 november 2009 - 18:39
Unregistered9f93ba2c
-
Unregistered9f93ba2c
-
Rookie
-
2 inlägg
Hur gör man för att lösenordsskydda mapp? Jag lyckas inte med detta.
Jag markerar mappen och trycker på knapp 8 (function) och sedan väljer protect.
Får sedan upp möjligheten att knappa in 4 tecken som skydd. Men hur gör jag sedan?
Det enda som händer är att jag får en ny möjlighet att skriva skydd.
Skyddet träder aldrig ikraft eftersom jag måste avbryta för att komma ur den där loopen.
Använder firmware 2.0.2
Postad 29 november 2009 - 17:54
Unregistered20c9dc04
-
Unregistered20c9dc04
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Är det bara jag som inte är nöjd med ljud och bild?? Nu har jag iofs endast en PS3 att jämföra med, och när jag streamar Flac filer så låter Xtreamer riktigt dåligt, även vid film så låter den inte alls lika bra. Bilden är ok vid ljusa partier, men svärtan blir grötig och smetas ut så man ser inga konturer alls.
När jag kopplade den till min 50" Plasma så tänkte jag inte på det, men när jag kopplade in den i biorummet på projjen så syntes problemen tydligt. PS3an får stanna, Xtreamern får dottern ta till vardagsrummet.
Postad 30 november 2009 - 08:39
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Hm, men det här programmet Jamcast som jag använder den delar ut ljudet till min 360 från datorn, och ska fungera med alla enheter som stöjder UPnP/DLNA
Från deras sida: Supported devices: Works with UPnP/DLNA-compliant media renderer devices, including: ...."
Stödjer Xtremaer UPnP/DLNA fullt ut så borde jag hitta Jamcast utdelningen precis som på min 360 eller???
Ingen vänlig själ som känenr för att testa? programmet finns här: http://www.sdstechnologies.com/
den delar ut en playlist som heter "Virtual Playlist" och kapar ljudet som spelas upp på datorn. Det är mitt ena stora krav som xremanrn ska klara, (den behvöe rinte kunna köra spotifyprogrammet och ändra låtar mm)
Återupprepar frågan ovan?? Ingen som kan hjälpa mig, vill hlest beställa idag, då man fortfarande i så fall kan köpa Etrayz och xtremare till rabbaterat pris. Funkar det itne får jag tänka om och istället köpa mig en ps3 troligtvis. även om den kostar mer och jag måste sälja av mian 360 saker.... Kan man lita på denna sida? http://www.xtreamer.nu/Verkar vara ok pris, de har längre tid som man kan köpa etrayz billigare än från den engleska sidan. Men än så länge är det billigast via den engelska sidan Är det bara jag som inte är nöjd med ljud och bild?? Nu har jag iofs endast en PS3 att jämföra med, och när jag streamar Flac filer så låter Xtreamer riktigt dåligt, även vid film så låter den inte alls lika bra. Bilden är ok vid ljusa partier, men svärtan blir grötig och smetas ut så man ser inga konturer alls. När jag kopplade den till min 50" Plasma så tänkte jag inte på det, men när jag kopplade in den i biorummet på projjen så syntes problemen tydligt. PS3an får stanna, Xtreamern får dottern ta till vardagsrummet.
Nån som vet nåt om detta? är den "sämre" på att spela upp bild? kansek inte ska ha denna av denna anledning heller?
Postad 30 november 2009 - 13:05
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Är det någon som har testat bitstreaming av DTS-HD och Dolby True-HD från Xtreamern?
I release notes för firmware 2.0 står följande:
3. DTS HD Master Audio down-mixing and pass-through.
- Pass-through(5.1ch )
4. Dolby TrueHD down-mixing.
- Pass-through(5.1 PCM format)
- Direct pass-through (5.1ch) will be prepared soon.
Jag tolkar detta som att den klarar bitstreaming av DTS-HD men inte Dolby True-HD (som den "down-mixar" till vanlig DD) - eller?
Redigerat av Sailfast, 30 november 2009 - 13:06.
Postad 30 november 2009 - 21:06
CaLupo
-
CaLupo
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Återupprepar frågan ovan?? Ingen som kan hjälpa mig, vill hlest beställa idag, då man fortfarande i så fall kan köpa Etrayz och xtremare till rabbaterat pris. Funkar det itne får jag tänka om och istället köpa mig en ps3 troligtvis. även om den kostar mer och jag måste sälja av mian 360 saker....
Kan man lita på denna sida? http://www.xtreamer.nu/ Verkar vara ok pris, de har längre tid som man kan köpa etrayz billigare än från den engleska sidan. Men än så länge är det billigast via den engelska sidan
La precis en order och i terms and conditions så anger de att det medföljer en antenn. Såg inte den i ordern men där står det Extreamer complete set så kanske den finns med i det. Nu är det bara att hoppas på att produkten e-trayz levererar och att mina €203 är väl investerade! ja nu la jag inte order mot xtreamer.nu utan mot den hollänska siten http://shop.xtreamer.net/
Redigerat av CaLupo, 30 november 2009 - 21:44.
Postad 30 november 2009 - 21:06
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Är det någon som har testat bitstreaming av DTS-HD och Dolby True-HD från Xtreamern?
I release notes för firmware 2.0 står följande: 3. DTS HD Master Audio down-mixing and pass-through. - Pass-through(5.1ch ) 4. Dolby TrueHD down-mixing. - Pass-through(5.1 PCM format) - Direct pass-through (5.1ch) will be prepared soon.
Jag tolkar detta som att den klarar bitstreaming av DTS-HD men inte Dolby True-HD (som den "down-mixar" till vanlig DD) - eller?
Hej! Kan testa, ifall någon kan lägga upp en testfilm, som jag kan ladda hem. Har tyvärr själv ingen sådan. /M
Redigerat av eztoril, 30 november 2009 - 21:07.
Postad 30 november 2009 - 21:53
nukie
-
nukie
-
Amatör
-
-
85 inlägg
La precis en order och i terms and conditions så anger de att det medföljer en antenn. Såg inte den i ordern men där står det Extreamer complete set så kanske den finns med i det. Nu är det bara att hoppas på att produkten e-trayz levererar och att mina €203 är väl investerade!
ja nu la jag inte order mot xtreamer.nu utan mot den hollänska siten http://shop.xtreamer.net/
Har du beställt complete set så ingår inte antennen. Så det är bara NÄSTAN complete. Please Note : (1) once you place an order for this item you will get the Xtreamer + eTRAYz for 158 euro + shipping. 40 Euro less than the listed price (2) You will be required to pay the shipping as per both devices. (3) You will be required to pay for the 802.11n sepratley as this offer do not include the USB Antenna for free.
Postad 01 december 2009 - 14:05
Unregistered998cf521
-
Unregistered998cf521
-
Användare
-
-
178 inlägg
Såg detta på xtreamers sida Wish your home theater produced surround sound as stunning as Xtreamer's HD picture? It's finally possible, thanks to Dolby® TrueHD introduce in Firmware Ver 2.0. With Dolby TrueHD support, your Xtreamer overall experience will be leveraged with high-definition surround sound so impressive, you won't believe your ears. Xtreamer has the capability to immerses you in sound by delivering audio that is identical to—and every bit as spectacular as—the master recording. It lets you experience the full potential of audio usually found in Blu-ray Disc™, and is even ready for future HD delivery formats. Feel the raw power of explosive special effects, hear every concert note in rich detail, and experience incredible surround sound that puts you right in the middle of the action. Xtreamer with Dolby TrueHD & DTS MA Downmixing * Produces 100 percent lossless audio that is identical to the studio master * Takes full advantage of Blu-ray Disc qaulity, with even 7.1-channel playback * More than 16 channels of audio ***DTS MA Passthrough is under licensing process now and will be introduced in future FW update
Postad 01 december 2009 - 21:15
danniee
-
danniee
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Vill ha en mediaspelare för att spela upp ISO. Vill kunna se menyer, hoppa kapitel, etc. Detta går inte med WDTV vilket jag tycker är värdelöst. Är denna maskin ett bra val för mig och mina krav anser ni?? Tacksam för svar.
Och kan man koppla två externa hårddiskar till den för att spela upp film med??
Redigerat av danniee, 01 december 2009 - 21:24.
Postad 01 december 2009 - 23:32
CaLupo
-
CaLupo
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har du beställt complete set så ingår inte antennen. Så det är bara NÄSTAN complete.
Please Note : (1) once you place an order for this item you will get the Xtreamer + eTRAYz for 158 euro + shipping. 40 Euro less than the listed price (2) You will be required to pay the shipping as per both devices. (3) You will be required to pay for the 802.11n sepratley as this offer do not include the USB Antenna for free.
Gäller idag 1 december, men jag la order igår den 30:e och då fick jag hela paketet för €203 inklusive antenn! :-) Såg till att ta några skärmdumpar på terms& conditions ifallatt men jag tror de är seriösa!
Shipment_terms_special.png 3,65K
0 Antal nerladdningar Ordern står fortfarande awaiting fullfillment. Första gången jag handlar något (e-Trayz) utan att det ens testats så jag är rent av chockad på mitt beteende!
Redigerat av CaLupo, 01 december 2009 - 23:39.
Postad 02 december 2009 - 18:14
m_ab
-
m_ab
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Vill ha en mediaspelare för att spela upp ISO. Vill kunna se menyer, hoppa kapitel, etc. Detta går inte med WDTV vilket jag tycker är värdelöst. Är denna maskin ett bra val för mig och mina krav anser ni?? Tacksam för svar.
Och kan man koppla två externa hårddiskar till den för att spela upp film med??
Allt du nämner där klarar den galant
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|