* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
1118 svar till detta ämne
Postad 18 november 2009 - 11:35
Unregistered4aa8af5c
-
Unregistered4aa8af5c
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag tror att Truecaller-utvecklarna är hyvens människor som aldrig i sin vildaste fantasi kunde tro att kunder kunde sammanblanda Truecaller för iPhone med Truecaller för andra system och därmed ha helt andra förväntningar på produkten än vad som levereras. De kunde heller aldrig tänka sig att namnet i sig självt - Truecaller - kunde vara vilseledande. Således ska ingen anklaga dessa människor för något bedrägligt beteende eller att klockrent bryta mot marknadsföringslagstiftningen som iofs skulle kunna ge den som driver en process en hygglig summa pengar  .
Men, stort men, nu känner sig dock många kunder lurade och vilseledda. Kan man då tänka sig att dessa inte ont anande, väldigt seriösa människor som utvecklat Truecaller, kunde betala ut ett belopp som plåster på såren? Skapa ett formulär på hemsidan där man får skicka in kvitto på köpet och så kommer en utbetalning till de som känner sig vilseledda. Att betala tillbaka 22 kr är bara fjuttigt och lämnar kunden med en bismak. Då är det bättre att låta bli. Betala ut 500 kr som plåster på såren.
När ni hunnit särskilja produkten tillräckligt (här är namnfrågan viktig) för att vi konstiga och dumma kunder inte ska vilseledas tar ni sedan valfri summa för produkten.
Bara ett förslag helt enkelt från en seriös konsument till seriösa företagare och utvecklare.
Postad 18 november 2009 - 16:10
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Jag tror att Truecaller-utvecklarna är hyvens människor som aldrig i sin vildaste fantasi kunde tro att kunder kunde sammanblanda Truecaller för iPhone med Truecaller för andra system och därmed ha helt andra förväntningar på produkten än vad som levereras. De kunde heller aldrig tänka sig att namnet i sig självt - Truecaller - kunde vara vilseledande. Således ska ingen anklaga dessa människor för något bedrägligt beteende eller att klockrent bryta mot marknadsföringslagstiftningen som iofs skulle kunna ge den som driver en process en hygglig summa pengar .
Men, stort men, nu känner sig dock många kunder lurade och vilseledda. Kan man då tänka sig att dessa inte ont anande, väldigt seriösa människor som utvecklat Truecaller, kunde betala ut ett belopp som plåster på såren? Skapa ett formulär på hemsidan där man får skicka in kvitto på köpet och så kommer en utbetalning till de som känner sig vilseledda. Att betala tillbaka 22 kr är bara fjuttigt och lämnar kunden med en bismak. Då är det bättre att låta bli. Betala ut 500 kr som plåster på såren. När ni hunnit särskilja produkten tillräckligt (här är namnfrågan viktig) för att vi konstiga och dumma kunder inte ska vilseledas tar ni sedan valfri summa för produkten.
Bara ett förslag helt enkelt från en seriös konsument till seriösa företagare och utvecklare.
TrueCaller är ett varumärke och visst kan det vara vilseledande om våra andra klienter stödjer reverse lookup vid inkommande samtal. Däremot så står det inte i beskrivningen att den gör det heller. Jag förstår att folk inte läst beskrivningen och köpt appen och sedan förväntat sig att den har samma funktion som de andra. Syftet har aldrig varit att försöka blåsa folk på pengar utan att leverera en produkt enligt beskrivningen som har unika funktioner som reverse lookup i fler än 25 länder (and counting utan att ni behöver köpa en ny licens) samt "Uppdatera telefonboken"-funktionen. Ett plåster på såret skulle vara att vi ger en gratislicens till användare som kanske byter till ett annat OS senare som vi stödjer. Som jag även skrivit tidigare så jobbar vi med att försöka göra en version som har samma funktioner som övriga klienterna och den licensen kommer vi bjuda på för de som har betalat 22 kr. Jag kommer lägga till i beskrivningen på AppStore att den inte kan göra reverse lookups för att inte vilseleda fler personer. Däremot så är det faktiskt inga andra som påpekat detta förutom ni i denna tråd men det kan självklart vara så att folk inte orkar maila oss... Har ni några önskemål på funktioner ni saknar till iPhone-klienten i dagsläget så kom gärna med dem så ska vi se vad vi kan åstadkomma. Alla uppdateringar är självklart gratis!PS. Ärligt talat så trodde jag inte att iPhone-användarna hade så bra koll på apparna utanför Appstore för att blanda ihop funktionen med Androids, Symbians eller Windows Mobiles klient men jag hade uppenbarligen fel  DS.
Redigerat av tha_neo, 18 november 2009 - 16:26.
Postad 18 november 2009 - 16:36
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Jag skiter mest i de 22 kronorna jag lagt ut, men jag skulle hursomhelst gärna önska att man kunde få den med alla funktioner även till iphonen, eftersom jag själv jailbreakat telefonen så hade det varit en bra lösning för min del om det är en möjlighet att släppa den till jailbreakade lurar. Jag hoppas verkligen att ni kan lösa det då jag tycker funktionen i sig är grym.
Kul också att ni är med och diskuterar i tråden här, keep up the good work!
Postad 18 november 2009 - 16:46
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Jag skiter mest i de 22 kronorna jag lagt ut, men jag skulle hursomhelst gärna önska att man kunde få den med alla funktioner även till iphonen, eftersom jag själv jailbreakat telefonen så hade det varit en bra lösning för min del om det är en möjlighet att släppa den till jailbreakade lurar. Jag hoppas verkligen att ni kan lösa det då jag tycker funktionen i sig är grym.
Kul också att ni är med och diskuterar i tråden här, keep up the good work!
Vi kollade mycket på det i somras men la det lite åt sidan då det inte finns någon dokumentation för att hooka upp calling eventet men jag kan lova dig att en Riktig TrueCaller till iPhone kommer komma så fort vi vet exakt hur vi ska lösa det! Sen får vi hoppas att Apple inte blir sura på oss för att vi har en applikation för jailbreakade telefoner
Postad 18 november 2009 - 17:49
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Har haft Wunderradio,avinstallerade den,funka för dårligt tyckte jag.Körer icarradio funkar perfekt,har man dårlig täckning,så kör den på low och bra täckning på high.Du har en gratis och den andra kostar 28 kr.Det som skillad är att den som er gratis kan du inte spara kanalerna på.Har even Radiobox men körer den nästan aldrig.
Jag har nu testat alla tre (Wunder, Radiobox, iCar radio) och tycker än sålänge att Wunderradio är den som funkat bäst för mig med minst avbrott vid lyssnande, jag lyssnar mest på SR:s kanaler som P3, P4 & radiosporten och här har Wunder varit den klart bästa även om det varit några avbrott här också.
Postad 18 november 2009 - 23:14
Unregistered55e17f65
-
Unregistered55e17f65
-
Användare
-
-
184 inlägg
Jag tror att Truecaller-utvecklarna är hyvens människor som aldrig i sin vildaste fantasi kunde tro att kunder kunde sammanblanda Truecaller för iPhone med Truecaller för andra system och därmed ha helt andra förväntningar på produkten än vad som levereras. De kunde heller aldrig tänka sig att namnet i sig självt - Truecaller - kunde vara vilseledande. Således ska ingen anklaga dessa människor för något bedrägligt beteende eller att klockrent bryta mot marknadsföringslagstiftningen som iofs skulle kunna ge den som driver en process en hygglig summa pengar .
Men, stort men, nu känner sig dock många kunder lurade och vilseledda. Kan man då tänka sig att dessa inte ont anande, väldigt seriösa människor som utvecklat Truecaller, kunde betala ut ett belopp som plåster på såren? Skapa ett formulär på hemsidan där man får skicka in kvitto på köpet och så kommer en utbetalning till de som känner sig vilseledda. Att betala tillbaka 22 kr är bara fjuttigt och lämnar kunden med en bismak. Då är det bättre att låta bli. Betala ut 500 kr som plåster på såren. När ni hunnit särskilja produkten tillräckligt (här är namnfrågan viktig) för att vi konstiga och dumma kunder inte ska vilseledas tar ni sedan valfri summa för produkten.
Ursäkta OT men: Seriös konsument? 500kr som plåster på såren? Varför inte begära ut en varsin ny telefon till alla dina familjemedlemmar, de har ju säkert fått backa upp nu när du har bränt alla pengar på en app som inte har hållt vad den lovade  ( en app som man iofs kunde vara tydligare med att tala om skillnaderna mellan de olika plattformarna)
Postad 19 november 2009 - 19:30
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1 408 inlägg
Har (hade) en del köpta skivor från itunes samt några köpta spel. Igår när jag uppdaterade telefonen så hände nått och allt inehåll försvann från luren. Undrar bara om man kan se sitt köpta matrial nånstans samt ladda ner det igen utan kostnad?
Postad 19 november 2009 - 20:44
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Har (hade) en del köpta skivor från itunes samt några köpta spel. Igår när jag uppdaterade telefonen så hände nått och allt inehåll försvann från luren. Undrar bara om man kan se sitt köpta matrial nånstans samt ladda ner det igen utan kostnad?
Har du en gång köpt musik eller ett program till din iphone behöver du givetvis inte betala för det igen, samma sak har hänt mig några gånger och har då fått ladda hem programmen igen. Itunes kommer känna igen ditt inköp och du kan sen ladda hem musiken eller programmet kostnasdsfritt förutsatt att du är inloggad på samma Itunes konto som du köpte musiken ifrån. Dina inköp kan du se via Affär-->Visa mitt konto--->Purchase History i Itunes.
Postad 19 november 2009 - 20:54
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
så här gör du, öppna itunes, gå in i iTunes store, klicka på din mailadress uppe i högra hörnet för att logga in, å där på account information så klickar du på köphistorik... bara att ladda hem allting igen:)
*Mentos hann före*
Redigerat av dj_komodo, 19 november 2009 - 20:55.
Postad 20 november 2009 - 20:45
cpt
-
cpt
-
Användare
-
-
162 inlägg
Apropå snacket med truecalle. Det är ju inte första gången Apple lägger in begränsningar/bannar appar helt. Frågan är: när ska Apple inse att man inte kan hålla så hårt i tyglarna? Tillverkarna som stödjer Android ser dollartecken för varje nekad app.
Postad 21 november 2009 - 02:23
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Apropå snacket med truecalle. Det är ju inte första gången Apple lägger in begränsningar/bannar appar helt. Frågan är: när ska Apple inse att man inte kan hålla så hårt i tyglarna? Tillverkarna som stödjer Android ser dollartecken för varje nekad app.
Nu är det ju i detta fallet inte så att Apple aktivt lagt in begränsningar i Truecaller.app, utan snarare så att Truecaller utvecklats efter det ramverk Apple satt upp.
Postad 21 november 2009 - 10:34
cpt
-
cpt
-
Användare
-
-
162 inlägg
Nu är det ju i detta fallet inte så att Apple aktivt lagt in begränsningar i Truecaller.app, utan snarare så att Truecaller utvecklats efter det ramverk Apple satt upp.
Ja, oavsett om det gäller begränsningar i ramverket eller deras sätt att neka vissa applikationer så är utfallet detsamma - dåligt för iphone, bra för android.
Postad 21 november 2009 - 10:48
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
Precis, börjar bli så trött på iPhone. Gillar inte massa begränsningar. Funderar på byta sida när SE X10 kommer
Postad 21 november 2009 - 19:25
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
Beneath a steel sky, kostar 7kr bara idag. Kostar väl 40kr eller nåt annars.
Postad 21 november 2009 - 21:33
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Nån här som testat Jaadu VNC för att styra datorn med? Är lite intresserad av ett sånt här program och ville kolla ifall nån som använder det programmet och vad ni tycker om det isåfall, funkar det bra? Kostar 189:- just nu i appstore.
Postad 22 november 2009 - 01:28
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Nån här som testat Jaadu VNC för att styra datorn med? Är lite intresserad av ett sånt här program och ville kolla ifall nån som använder det programmet och vad ni tycker om det isåfall, funkar det bra?
Kostar 189:- just nu i appstore.
Jag har kört JaaduVNC och kan säga att det utan tvekan är den BÄSTA remote-desktop-appen på AppStore (har testat de flesta), men det är är rätt dyrt... Nu kör jag RemoteTap som kostar 38kr som fungerar över förväntan, även över 3G. Dock har RemoteTap en bugg för tillfället, och det är att man måste rescan:a och konfiguera om varje gång man vill logga in på en dator på ens WIFI-nätverk (hemma dvs.). Remote-anslutningarna fungerar dock som de ska utan att man behöver konfiguera varje gång. Men som sagt, Jaadu är överlägset bäst.
Postad 22 november 2009 - 02:16
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Radiobox är bäst tycker jag när de gäller radio lyssning, brukar lyssna flera timmar på jobbet och de funkar kanon, inga avbrott via 3g i alla fall.
Sedan kan jag rekomendera AirVideo, installera detta underbara program i din iphone, sedan installerar du ett litet program i din dator där du delar ut alla filmer du har på alla dina diskar sedan kan du streema rubbet direkt i iphone oavsätt vilket filformat filmen har, jag har testat både via wifi och 3g och de funkar klockrent, enda nackdelen är väl att datorn måste stå på hemma för de är där som filmen konverteras då du kör igång en film i din iphone, men de tar bara ca 20 sec via 3g innan filmen startas, och som sagt de bästa är att du behöver inte bry dig om filmen är avi, wmv, quiktime, divx, de spelar ingen roll, filmen går att se direkt i iphone endå.
Sedan har jag även installerat Simplify Music 2 och med de kan jag streema all musik jag har i itunes hemma var jag en befinner mig, jag slipper ha musik med mig i iphone helt enkelt.
Postad 22 november 2009 - 02:32
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Jag har kört JaaduVNC och kan säga att det utan tvekan är den BÄSTA remote-desktop-appen på AppStore (har testat de flesta), men det är är rätt dyrt...
Nu kör jag RemoteTap som kostar 38kr som fungerar över förväntan, även över 3G. Dock har RemoteTap en bugg för tillfället, och det är att man måste rescan:a och konfiguera om varje gång man vill logga in på en dator på ens WIFI-nätverk (hemma dvs.). Remote-anslutningarna fungerar dock som de ska utan att man behöver konfiguera varje gång.
Men som sagt, Jaadu är överlägset bäst.
Okej, tack för info  Jaadu verkar köpvärd med andra ord, har inte bestämt mig riktigt ännu vilken jag ska ha men det lutar nog åt Jaadu. Sedan kan jag rekomendera AirVideo, installera detta underbara program i din iphone, sedan installerar du ett litet program i din dator där du delar ut alla filmer du har på alla dina diskar sedan kan du streema rubbet direkt i iphone oavsätt vilket filformat filmen har, jag har testat både via wifi och 3g och de funkar klockrent, enda nackdelen är väl att datorn måste stå på hemma för de är där som filmen konverteras då du kör igång en film i din iphone, men de tar bara ca 20 sec via 3g innan filmen startas, och som sagt de bästa är att du behöver inte bry dig om filmen är avi, wmv, quiktime, divx, de spelar ingen roll, filmen går att se direkt i iphone endå.
Jag laddade faktiskt hem AirVideo appen tidigare idag men får av nån anledning inte det att fungera, har installerat appen på iphone & datorn men när jag ska lägga till server på telefonen hittar den inte min dator. Testade då att göra som guiden på hemsidan säger, dvs att knappa in server pin manuellt i iphone appen men det funkar ändå inte? Verkar vara en riktigt schysst app det här, får försöka testa mig fram och se om jag kan hitta en lösning på problemet.
Redigerat av Mentos, 22 november 2009 - 02:47.
Postad 22 november 2009 - 12:13
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Till alla som har Air Video, rekommenderar att ni installerar beta6e4 av serverversionen. Den är oerhört stabil och snabb och stöder undertexter till fullo!
Postad 22 november 2009 - 15:39
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Okej, tack för info Jaadu verkar köpvärd med andra ord, har inte bestämt mig riktigt ännu vilken jag ska ha men det lutar nog åt Jaadu.
Jag laddade faktiskt hem AirVideo appen tidigare idag men får av nån anledning inte det att fungera, har installerat appen på iphone & datorn men när jag ska lägga till server på telefonen hittar den inte min dator. Testade då att göra som guiden på hemsidan säger, dvs att knappa in server pin manuellt i iphone appen men det funkar ändå inte?
Verkar vara en riktigt schysst app det här, får försöka testa mig fram och se om jag kan hitta en lösning på problemet.
Var inga problem för mig via Wifi, men via 3g så la jag in min ip-adress istället och då funkade de perfekt, fick inte de att funka på nått annat sett via 3g, man bör ju ha ett bra lösenord också så inte vem som helst kan gå in och kolla när man väljer ip-nummer.
Postad 23 november 2009 - 14:06
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
BeejiveIM kostar just nu "bara" 49spänn.
Postad 23 november 2009 - 15:49
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Ja, oavsett om det gäller begränsningar i ramverket eller deras sätt att neka vissa applikationer så är utfallet detsamma - dåligt för iphone, bra för android.
Precis. Det är självklart väldigt jobbigt att de har sånna begränsningar i luren! Jämför man androidtelefoner mot iphone så känner iaf jag direkt vilken skillnad det är på öppenheten och att alla iphoneappar är låsta i sin lilla miljö. Vi får hoppas att Apple släpper på detta snart, men frågan är om de kommer kunna hantera det. Tänk hur många tusen applikationer det finns till Symbian som i princip kan göra vad som helst och allt ska fungera ihop på ett bra sätt. Man kan dra en parallel med att OSX är så stabilt för att den endast används på 5-6 olika datorer medans Windows ska fungera på hårdvara som i princip kan se ut hur som helst. Anyway, jag hoppas att Apple släpper på detta snart.
Postad 23 november 2009 - 17:34
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Precis. Det är självklart väldigt jobbigt att de har sånna begränsningar i luren! Jämför man androidtelefoner mot iphone så känner iaf jag direkt vilken skillnad det är på öppenheten och att alla iphoneappar är låsta i sin lilla miljö. Vi får hoppas att Apple släpper på detta snart, men frågan är om de kommer kunna hantera det. Tänk hur många tusen applikationer det finns till Symbian som i princip kan göra vad som helst och allt ska fungera ihop på ett bra sätt. Man kan dra en parallel med att OSX är så stabilt för att den endast används på 5-6 olika datorer medans Windows ska fungera på hårdvara som i princip kan se ut hur som helst.
Anyway, jag hoppas att Apple släpper på detta snart.
Den dagen kommer aldrig för den dagen så slutar iphone att vara stabil, de som är bra med kontroll är att då funkar de, skulle allt släppas fritt skulle de bli problem och som sagt de är samma när e gäller apples datorer, dom kontrollerar os och hårdvara vilket gör att allt funkar perfekt och så kommer de alltid att vara när de gäller apple och de är inget jag retar mig på, de finns nu ca 100.000 tusen apps till iphone och de görs nya varje dag, just nu finns de nog inget jag saknar i min iphone, i princip allt går att göra.
Postad 23 november 2009 - 22:05
Unregisteredfe1f90b5
-
Unregisteredfe1f90b5
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Vet ngn om det finns ett liknande program som mobiler som är till windows mobile? http://www.mymobiler.com/Det gör att man kan sitta på kontoret och ha mobilen i laddstationen och styra mobilen från datorskärmen. Jäkligt skönt o slippa sträcka sig efter mobilen hela tiden
Postad 23 november 2009 - 23:35
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Vet ngn om det finns ett liknande program som mobiler som är till windows mobile? http://www.mymobiler.com/
Det gör att man kan sitta på kontoret och ha mobilen i laddstationen och styra mobilen från datorskärmen. Jäkligt skönt o slippa sträcka sig efter mobilen hela tiden 
Finns de säkert, jag har inte kollat så mycke på just sånt, du kan ju styra lite via itunes typ ändra om platserna på alla program å sånt men de finns garanterat ett liknade program, men när de finns 100 tusen program så är de inte så lätt att hitta de man söker.
Postad 24 november 2009 - 12:14
angelicaan
-
angelicaan
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Apps jag är lite för beroende av just nu:
Echofon (Twitter)
Gowalla ( http://gowalla.com) - Onödigt men så ###### kul! Har potential om det sprider sig i Sverige också.
WP2
Och självklart mailen. Synkar GoogleCalender och Gmail (inkl kontakter) via Microsoft Exchange. Kanoners!
Postad 24 november 2009 - 17:59
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Till alla som har Air Video, rekommenderar att ni installerar beta6e4 av serverversionen. Den är oerhört stabil och snabb och stöder undertexter till fullo!
Menar du den här: http://www.inmethod....s/list/313.page ? Har du testat denna: http://www.inmethod....s/list/323.page ?
Postad 24 november 2009 - 18:13
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 978 inlägg
Han menar nog beta 6. den finns bara till Mac för tillfället.
Allt funkar klockrent för mig med beta 5 (windows) förutom att åäö inte visas korrekt i undertexterna.
Postad 24 november 2009 - 20:34
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
En app som jag verkligen gillar & använder dagligen är Byline som är en RSS-läsare, den synkar perfekt med Google reader och har ett väldigt enkelt & stilrent gränssnitt i iphone. Det enda jag saknar lite med denna är en push funktion för specifika flöden men överlag är jag sjukt nöjd med denna appen. Vilken app använder ni andra för att läsa RRS-flöden?
Postad 24 november 2009 - 20:43
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Han menar nog beta 6. den finns bara till Mac för tillfället. Allt funkar klockrent för mig med beta 5 (windows) förutom att åäö inte visas korrekt i undertexterna.
Ber om ursäkt, såg inte att Beta6 endast var för Mac. Angående åäö-problemet så lyckades jag lösa det genom att ändra Subtitle Encoding i inställngarna.. men sen försvann de igen och jag har inte lyckats lösa det igen... En app som jag verkligen gillar & använder dagligen är Byline som är en RSS-läsare, den synkar perfekt med Google reader och har ett väldigt enkelt & stilrent gränssnitt i iphone. Det enda jag saknar lite med denna är en push funktion för specifika flöden men överlag är jag sjukt nöjd med denna appen.
Vilken app använder ni andra för att läsa RRS-flöden?
Har kört ByLine (och de flesta andra RSS-läsare) och ByLine är visserligen sjukt bra, men personligen tycker jag bättre om NetNewsWire.
Postad 24 november 2009 - 20:55
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Har kört ByLine (och de flesta andra RSS-läsare) och ByLine är visserligen sjukt bra, men personligen tycker jag bättre om NetNewsWire.
NetNewsWire ser verkligen intressant ut, finns det nån push funktion i denna läsaren?
Postad 24 november 2009 - 23:41
Unregisteredfe1f90b5
-
Unregisteredfe1f90b5
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Finns de säkert, jag har inte kollat så mycke på just sånt, du kan ju styra lite via itunes typ ändra om platserna på alla program å sånt men de finns garanterat ett liknade program, men när de finns 100 tusen program så är de inte så lätt att hitta de man söker.
Precis, lite jobbigt att kolla igenom, därför jag frågar här om ngn har sett eller använt ngt liknande program.
Postad 25 november 2009 - 12:55
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
NetNewsWire ser verkligen intressant ut, finns det nån push funktion i denna läsaren?
Nej det gör det inte. Personligen bryr jag mig inte om Push för just RSS, eftersom det skulle pipa rätt ofta i telefonen då... Precis, lite jobbigt att kolla igenom, därför jag frågar här om ngn har sett eller använt ngt liknande program. 
Nej det finns inget pc/mac-program som gör att man kan styra telefonen via datorn. Tror inte det kommer komma heller då Apple håller rätt hårt i tyglarna.
Postad 25 november 2009 - 18:46
cpt
-
cpt
-
Användare
-
-
162 inlägg
Den dagen kommer aldrig för den dagen så slutar iphone att vara stabil, de som är bra med kontroll är att då funkar de, skulle allt släppas fritt skulle de bli problem och som sagt de är samma när e gäller apples datorer, dom kontrollerar os och hårdvara vilket gör att allt funkar perfekt och så kommer de alltid att vara när de gäller apple och de är inget jag retar mig på, de finns nu ca 100.000 tusen apps till iphone och de görs nya varje dag, just nu finns de nog inget jag saknar i min iphone, i princip allt går att göra.
En kvalitetskontroll är helt rätt att ha, det är det faktum att de ratar vissa appar för att de inte följer "reglerna". Reglerna kan vara allt ifrån moraliskt oförsvarbara appar (typ Baby Shaker) till appar som inkränktar på Apples business (typ Google Voice). Så en kvalitetskontroll håller jag med om ska fortfarande finnas kvar men just nu är den löjligt hård.
Postad 26 november 2009 - 09:30
cpt
-
cpt
-
Användare
-
-
162 inlägg
Köpte precis Google Wave appen. Ser snygg ut vid första anblicken iaf
edit: extremt segt dock..
edit2: herregud vad värdelöst! Den kostade 7 spänn men jag känner mig rånad!
Redigerat av cpt, 26 november 2009 - 11:00.
Postad 26 november 2009 - 09:59
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Ber om ursäkt, såg inte att Beta6 endast var för Mac. Angående åäö-problemet så lyckades jag lösa det genom att ändra Subtitle Encoding i inställngarna.. men sen försvann de igen och jag har inte lyckats lösa det igen...
Nu finns den för Win också. Jag kör "Baltic ISO Latin 7", då fungerar åäö u.a.
Postad 26 november 2009 - 11:07
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 978 inlägg
Japp  kan bekräfta det med! Air video är riktigt bra nu!
mina mest använda appar förtillfället är.
1. Air Video
2. Dreamote
3. Jaadu vnc
4. yxflash
5. Midomi
6. Pocket tunes
7. Music 2
8. FeX
9. TomTom
10. Almanacka
Riktigt bra apps allihopa! bland många andra såklart
Postad 26 november 2009 - 15:25
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Vet ngn om det finns ett liknande program som mobiler som är till windows mobile? http://www.mymobiler.com/
Det gör att man kan sitta på kontoret och ha mobilen i laddstationen och styra mobilen från datorskärmen. Jäkligt skönt o slippa sträcka sig efter mobilen hela tiden 
Finns en app, Veency, men den kräver att du har Jailbreakat. Gizmodo Essential AppHar testat den och den fungerar helt ok om än lite segt.
Postad 26 november 2009 - 23:10
angelicaan
-
angelicaan
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Två roliga program jag drog hem häromdan - BestCamera och Pano. I BestCamera kan man redigera foton man tar med filter. Blir riktigt snyggt! Kolla bilden i detta inlägg för ett exempel: http://angelican.se/...11/26/vilopaus/I Pano kan man knäppa panorama-bilder, upp till 16 foton i ett. 22 kr/st går de på, men det tycker jag det var värt
Postad 27 november 2009 - 12:38
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Kan tipsa om "Photogene" också då Angelican, Tror det kostade runt 22 kr det med men där kan man justera det mesta som nivåer, kontrast, skärpa, ändra storlek, ramar och effekter m.m Lite som ett mini-photoshop
Postad 27 november 2009 - 12:40
angelicaan
-
angelicaan
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Kan tipsa om "Photogene" också då Angelican, Tror det kostade runt 22 kr det med men där kan man justera det mesta som nivåer, kontrast, skärpa, ändra storlek, ramar och effekter m.m Lite som ett mini-photoshop
Åhå! Vad är det för ramar? (Tänkte bidra till lokaltidningens fototävling "Årets lussekatt" och skulle behöva en med tomteluva eller liknande i).
Postad 27 november 2009 - 23:40
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1 160 inlägg
Som trådskapre och intresserad...
Kan vi hålla tråden på nivån: tipsa om program/apps?
Postad 29 november 2009 - 21:50
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Laddade hem Delivery Status häromdagen och kan verkligen rekommendera denna app, funkar som så att du kan spåra paket & försändelser via olika leverantörer. Posten, UPS, DHL, Amazon är några exempel på leverantörer som finns att använda i appen. Kostar 15:- i appstore just nu.
Postad 30 november 2009 - 14:03
Unregisteredc00c89cc
-
Unregisteredc00c89cc
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Finns det någon app. till iphone eller plugin till Itunes som kan konvertera losslessformat till mp3 nar man før øver filerna till Iphonen? Har ingen lust att konvertera om en dubblett av mitt bibiliotek till mp3 bara før iphonens skull men samtidigt tar lossless -apple formatet før mycket plats.
Postad 01 december 2009 - 07:52
Unregisteredc00c89cc
-
Unregisteredc00c89cc
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Fann løsningen sjalv. Inte 100% Iphone app. men väldigt nyttigt scripts! http://dougscripts.c...lessaccworkflow
Postad 01 december 2009 - 14:08
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Nu finns Photoshop Mobile även i Svenska appstore. Denna appen är gratis.
Postad 01 december 2009 - 18:35
cpt
-
cpt
-
Användare
-
-
162 inlägg
Postad 02 december 2009 - 00:18
AdMan
-
AdMan
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Navigons hållare för iPhone är här: http://www.navigon.c...oduktId=6964610
Bättre pris än på Tomtoms hållare, verkar dock sakna signalförstärkning till GPS som jag tror Tomtom har på sin. Frågan är om man behöver ha förstärkning? Vad har ni andra för erfarenheter av det?
Postad 02 december 2009 - 10:29
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Bättre pris än på Tomtoms hållare, verkar dock sakna signalförstärkning till GPS som jag tror Tomtom har på sin. Frågan är om man behöver ha förstärkning? Vad har ni andra för erfarenheter av det?
Denna är långt mycket sämre än TomToms Car Kit, Navigons dito är en direkt passiv hållare som då inte har fäste för laddaren utan den måste man manuellt ansluta till telefonen varje gång man fäster telefonen i hållaren. Dessutom har den som sagt inte inbyggd GPS, den har inte inbyggd högtalare med BT-kommunikation till telefonen och inte heller en inbyggd ljudutgång för aktiv koppling till bilens förstärkare. Det är alltså bara en enkel hållare som vilken som helst, inget riktigt CarKit.
Postad 03 december 2009 - 00:14
b0zz
-
b0zz
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
För snabb bildredigering i iPhonen släpptes igår mobile photoshop.com. Verkar ha endel användbara funktioner
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
→
Appar & Spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|